آغاز جنگ مستقیم میان ایران و اسرائیل

ایندیپندنت فارسی :ایران و اسراییل دو کشوری که از لحاظ فرهنگی و تاریخی مشترکات بسیاری دارند و در جغرافیای خاصی نیز قرار گرفته‌اند، به طور طبیعی می‌توانستند بهترین دوست و متحد یکدیگر باشند، اما امروز در ردیف بزرگ‌ترین دشمنان یکدیگر قرار گرفته و تمام منطقه را نیز تحت تاثیر این خصومت و تنش‌های بی‌سابقه قرار داده‌اند.

برنامه هسته‌ای گسترده و پرهزینه‌ای که هیچ چیز برای مردم ایران نداشته است به جز فقر و مخاطرات امنیتی و انزوای بین‌المللی و تحریم‌های کمرشکن، امروز تبدیل به تهدیدی برای امنیت ملی ایران و جهان نیز شده است.

ده‌ها میلیون ایرانی که گروگان وابیر و اسیر نظام ولایت فقهی و حکومت تمامیت‌خواه نظامی عقیدتی و پدیده‌ای به نام جمهوری اسلامی هستند، بدون آن که بخواهند یا نظرشان پرسیده شده باشد، بایستی ناظر جهالت و تندروی حکومتی باشد که به هیچ چیز به جز بقای سیستم متحجر و ناکارآمد خود نمی‌اندیشد.

در حالی که نظام با معرفی نسل جدیدی از سانتریفیوژها و سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای میلیارد دلاری خود، تصور می‌کرد که نگرانی جامعه جهانی باعث بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ می‌شود، عملیات خرابکاری در نطنز، پوچی برنامه‌های بی‌حاصلشان را نشان داد.

اسراییل مسئولیت مستقیم این حمله را برعهده نگرفته اما کیست که نداند، دولت اسراییل برنامه هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند و بارها گفته است که برای دفع این خطر، از هیچ تلاش و اقدامی فرو نخواهد گذاشت.

جمهوری اسلامی در تلاش بود تا زمان گریز از تعهدات برجامی خود را کوتاه کند در حالی که اقدامات تحریک‌آمیز آنان، زمان نتیجه‌بخش بودن مذاکرات اخیر در وین را کوتاه خواهد کرد.

ابزار نظام برای مقابله با غرب در مذاکره، تخطی از توافق هسته‌ای و بالا بردن سطح غنی‌سازی بوده است که انفجار اخیر و پس از آن آتش‌سوزی در مرکز غنی‌سازی نطنز نشان داد که این سازو کار ناکارآمد است.

تحریکات نظام ایران باعث شده که ایران و اسراییل از مرز جنگ‌های نیابتی گذشته و وارد جنگ مستقیم شوند.

کشتی تجاری هلیوس ری اسراییل  در ۲۶ فوریه گذشته مورد حمله نیروهای دریایی سپاه پاسداران قرار گرفت. مقامات دفاعی اسراییل گفته بودند که این حمله توسط موشک ضد کشتی و مین چسبان به بدنه هلیوس ری انجام گرفته است.

شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز در اسفندماه گذشته در حادثه‌ای مشابه با آتش‌سوزی روز یکشنبه، دچار حادثه شد.

اما اسراییلی‌ها تلافی هلیوس ری را هم‌زمان با شروع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ در وین، با به کارگذاری مین‌های چسبان روی کشتی ساویز در دریای سرخ جبران کردند.

مردم اسراییل، نظام جمهوری اسلامی را خطری برای موجودیت خویش و کشورشان می‌دانند. مقامات نظام ایران بارها به صورت مستقیم اسرییل را تهدید به حمله و نابودی کرده‌اند.

اما در این سو در ایران، مردم از سیاست فرسایشی نظام درباره برنامه هسته‌ای متضرر شده‌اند و سیاست‌های حکومت را ناکام دیده و از آن حمایت نمی‌کنند.

مردم ایران اطلاع درستی از هدف نظام بابت خرج گزافی که در برنامه هسته‌ای پیش می‌برد ندارند، نه به درستی میزان مخارج شفاف‌سازی شده است و نه توضیحی درباره علت گسترده کردن غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد و داشتن سانتریفیوژهای پیشرفته داده نشده است.

وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران با ادعای صلح‌آمیز بودن آن مغایرت دارد و تنها باعث ایجاد نگرانی بیشتر در منطقه و جهان شده است.

هیچ‌گونه شفاف‌سازی درباره ترور آقای محسن فخری‌زاده داده نشده است. وی چگونه و به چه وسیله کشته شد و  نقش وی در برنامه هسته‌ای نظامی ایران چه بوده است؟

انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز با مواد انفجاری انجام گرفته یا عملیات سایبری و نتیجه تحقیقات گروه کارشناسی چه می‌گوید؟

زمانی که نظام حتی حاضر نیست در چنین سطح نازلی اطلاع‌رسانی شفافی داشته باشد، مردم ایران چگونه می‌توانند درباره اتفاقات پیش آمده قضاوت کنند؟

این که مردم کشور درباره اتفاقات پیش آمده بی‌تفاوت هستند، گسل بزرگ‌تری نسبت به اختلافات موجود نظام با غرب را نشان می‌دهد. نه برنامه هسته‌ای حکومت مدافعی دارد و نه گفت‌وگوهایشان با غرب مورد علاقه و پیگیری مردم است.

اما آنچه که بایستی مورد توجه مردم قرار بگیرد به خطر افتادن امنیت ملی کشور است که تقابل با اسراییل و متحد اصلی این کشور یعنی ایالات متحده آمریکا می‌تواند، ضایعات جبران‌ناپذیری برای ایران، مردم این کشور و منطقه به دنبال داشته باشد.

ورود وزیر دفاع آمریکا به اسراییل موید تصمیم‌گیری‌های جدیدی است که درباره نظام ایران و برنامه هسته‌ای این کشور انجام خواهند داد. مذاکره با گروه تعیین شده توسط رییس جمهور جدید آمریکا و گفت‌وگوهای مخفیانه با آنها به این امید که اسراییل و کشورهای منطقه را می‌توانند دور بزنند، خواب و خیالی بیش نیست.

مذاکره‌کنندگان آمریکایی ممکن است از زمره دوستان قدیمی آقای ظریف باشند یا چند ایرانی شهروند آمریکایی که در این جا و آن جا مشاور شده‌اند بتوانند با بزرگ‌نمایی از تاثیر یا نفوذ خود در دولت آمریکا امید واهی برای گشایش گفتگوهای نظام با ایالات متحده ایجاد کنند، اما واقعیت چیز دیگری است.

حقیقت این است که آقای بایدن برای رفع تحریم‌ها باید نظر کنگره را جلب کند و این عمل مستلزم آن است که ایران به شرایط توافق شده در برجام بازگشته و درباره برنامه موشکی و مداخلات خود در منطقه گفت‌وگو کند. یک سوی دیگر این مذاکرات کشورهای منطقه و اسراییل هستند که مانع مذاکره‌کنندگان بایدن برای بازگشت به برجام بدون ایجاد قید و شرط برای جمهوری اسلامی هستند.

به این ترتیب اگر ایران همچنان بر موضع خویش اصرار و پافشاری کند، مذاکرات وین بی‌نتیجه مانده و جمهوری اسلامی می‌ماند و اسراییل که بیش از پیش با یکدیگر حساب‌هایشان را به صورت مستقیم تصفیه کنند.
+416
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    بورلنگه - بورلنگه، سوئد

    چرا زور میگید پاکستان بمب اتم داره عربستان و امارات هم نیروگاه اتمی دارن چرا نباید ایران داشته باشه؟؟ تا کی باید اورانیوم ۴ درصد از اروپا وآمریکا گدایی میکرد؟؟؟ اسرائیل که شرم رو خورده حیا رو ریده بیش از ۴۰۰ بمب اتم داره عضو سازمان اتمی هم نیست اینقدر توقع داره . به قول محمدرضا شاه در دنیا اگه زور داشتی میزنی و اگر زور نداشته باشی کتک میخوری و ایران نباید کتک خور میدان باشه
    291
    138
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ناگفته - استکهلم، سوئد

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. حرفات درسته،اما به یک نکته توجه نداری و اونم اینه که حساب جمهوری اسلامی از ایران جداست.
    28
    207
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. اول که عربستان نیروگاه اتمی نداره،امارات هم اصولا نیروی نظامی نداره اونها و پاکستان و هند راه نمیفتند پرچم این و آن رو آتش بزنند و جار بزنند فلان‌کشور باید نابود بشه و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نمیگویند و اعلام‌نمیکنند انقلابشان باید به همه دنیا صادر بشه ،نمیرند طرفداری یک مشت عرب که هیچ وجه اشتراکی با ما ندارند و بخاطرش دنیا را با خودشان دشمن نمیکنند.در ضمن بیخود از شاه مایه نگذار.اسرائیل هم سرش بکار خودش است،هرگز ندیدیم اسرائیل گفته باشد یک کشور دیگر یا ایران باید محو شود یا ایران را باید بگیریم تحویل فلان قوم مورد نظرمان بدهیم.
    30
    204
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    امیدوارم یه جنگ درست و حسابی بین ایران و اسرائیل اتفاق بیفته! البته نه برای اینکه من عاشق جنگ هستم بلکه به این دلیل که میخوام سیدعلی چلاق با چشمای باباقوری شده ش ببینه که خودش مونده و حوضش! مسلما تعداد اندکی از ذوب شدگان ولایت طبق معمول خر میشن و سینه شون رو میدن جلو، که البته اینم واسه فردای ایران آزاد و بدون احمق های ولایتی خوبه!
    36
    167
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. باز با اسم جعلی‌ آمدی. ریش آقا لیس بزنی‌؟ خیر بمب اتم داشتن اخوند‌ها فرق دارد. با داشتن دیگران. آخوند‌ها اگر هم داشته باشند. برای نابودی این و آن نیست. این‌ها می‌‌خواهند از ایران کره شمالی دیگر کنند. فقط برای این می‌‌خواهند. که هیچ کس دیگر یک کلمه سخن به این همه جنایت نکند. دست از تهدید بر دارید. اسراهیل را به عنوان دوست استراتژیک قبول کنید. بر ضد اعرابی.که چشم طعمه به ایران دارند. و امثال شما یاران حسین.که در حقیقت ایران ستیز هستید،برید کنار. اسراهیل اولین کشوری است که حتا کمک خواهد.که ما به بمب اتم دست پیدا کنیم. باکو هم مسلمان هستند. چرا اسراهیل بهترین رابطه را با آنها دارد.؟ حالا کدام یکی‌ از ارشادی‌ها هستی‌؟ اینقدر تند و تند اسم عوض می‌‌کنید. که گیج شدیم
    25
    116
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا

    ما هیچ اشتراکی با این کشورک جعلی نداریم ،در دین یهود کسی که مادرش یهودی است به عنوان یک یهودی شناخته میشود ،خیلی خنده دار است یعنی دینی که رابطه با خدا از طریق نژاد تعریف میشود ،و این دین تبشیری نمیباشد یعنی کسانی از این دین به عنوان مبلغ و روحانی دینی که این دین خداوند را به سایرین نیز اراءه دهند ،وجود ندارد چون این دین تنها دین نژادی جهان میباشد .در ضمن فقط به ما و به ایران از پشت خنجر زدن
    174
    36
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    potatis - ایران، ایران

    خودت رو به .. نزن! اونی که دنبال بمب اتم و کتک خور منطقه ست، ایران نیست، جمهوری اسلامی هستش.
    15
    126
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران

    ایران و اسراییل کجا مشترکات فرهنگی و تاریخی دارند؟
    123
    21
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Reza9118 - شهرکرد، ایران

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. اسرائیل که اینهمه بمب اتم داره، تا حالا کشوری رو تهدید کرده که با بمب اتم از بین ببره! پاکستان تا حالا گفته فلان کشور ۲۵ سال آینده رو نمیبینه! چرا خودتون رو به کوچه علی چپ زدید، جمهوری داعشی اسلامی که به مردم خودش هم رحم نمیکنه و به خاک و خون اونا رو میکشه، فکر میکنی هدفش از رسیدن به هسته ای و بمب اتم چی هستش؟! بازدارندگی و این چرت و پرتا!. جدای اون مساله، حالا پاکستان یا کره شمالی بمب اتم داره، چه خاکی رو سر خودش ریخته؟! مردم کره شمالی دارن علف میخورن، بعد شماها گیر لات بازی و این چیزا و کری خوندن واسه بقیه کشورها هستید..جیب خالی، پز عالی!
    19
    130
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. حرفهایه شما تا اندازه ایی درسته که چرا امارات و عربستان تکنووژی هسته ایی دارن و ایران هم باید داشته باشه ولی دلیل این وضعیت سردمداران بی سواد و گوسفند چرونی هستند که ۴۲ سال مرگ بر این و اون سر میدن و اصلا به عواقب حرفهایی که می زنن فکر نمکنن چون اصولا سواد دیپلوماسی ندارن وگرنه ایران قرار بود سالها پیش صاحب این فناوری بشه، زمانیکه دید جامعه جهانی به حکومت ایران یک قدرت قابل اعتماد در منطقه بود نه حکومتی که تمام ایدولوژیش تحدید و جنگ افروزی برایه تحمیل و ترویج افکار پوسیده اش به کشورهایه دیگه هستش.به روایت خیلی ساده اگه یه روانی ششیر بدست تویه محله اربده کشی کنه قلدرهایه محل جمع میشن و خلع سلاحش میکنن و دستاشو هم می بندن که نتونه بکسی صدمه بزنه.
    5
    49
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. اره عزیزم ! فقط این پاکستان پا پتی و امارات ملخ خور و اسرائیل صهیونیست بمب هاشون دست یک دولت جانی نیست که هدفش از داشتن بمب سرکوب دیگران برای بقاء خودش باشه . و اگر اروپا و امریکا هم کمی مسولیت پذیر بودن به جای چونه زدن برای اورانیوم ۴ درصد و ۶۰ درصد , این جمهوری اسلامی رو اصلا از سازمان ملل بیرون میکردن , میگفتن هر وقت آدم شدی برگرد تقاضا بده عضو سازمان ملل بشی , دنیای متمدن امروز جای لات بازی به سبک چاقو کشان مدینه دیگه نیست
    10
    56
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان

    [::بوزینه- بورلنگه، سوئد::]. بله دارد ولی یکی از کلیدهاش دست آمریکاست برو کمی خودت را اطلاع رسانی کن
    7
    37
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - مادرید، اسپانیا

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. دیر یاد شاه فقید افتادید دوست عزیز ،آنزمانی که کشورهای غربی برای افتتاح و ساخت نیروگاههای انمی برای ایران در صف مناقصه می ایستادند و با اسراییل و هیچ کشوری در دنیا مشکل نداشتیم گذشت ، بخاطر داشته باشید که همین حکومت تبهکار که از آن برای داشتن قدرت هسته ای دفاع می کنید در برگه اعدام عباسعلی خلعتبری وزیر خارجه برجسته ایران قید کرده بود که یکی از دلایل اعدام ایشان امضای ساخت و بستن قرارداد نیروگاه اتمی بوشهر بود ، شما در جایی مطالبه حق میکنید که با خودزنی دست جمعی در سال ۵۷ و دادن قدرت به دست اراذل حکومت اسلامی تمامی حقوق و اعتبار جهانی خود را از دست داده ایم.
    7
    48
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    قورپه - بروکسل، بلژیک

    اسراییل عددی نیست خودش میدونه هرکی به فکر نابودی ایران باشد جوانان ایران سینه سپر کرده و بلا را از ایران دور خواهند کرد به جای نابودی ایران خودش نابودخواهد شد
    75
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. [::امیر پاور - ترونتو، کانادا::]. متاسفم برای درک و دانای و ایده اتان در مورد هسته ای شدن نه ایران بلکه نظام اخوندی ! بمب اتمی یا سر اخوند جماعت را میخورد یا انقدر دیگر کشورهای را که نظام اخوندی در انها دخالت دارد را به ویرانی و فقر میکشاند.
    6
    43
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    [::بورلنگه - بورلنگه، سوئد::]. اسراییل بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته ای داره! سیا و ام تی سیکس و قویترین سازمانهای جاسوسی دنیا نتونستن مدرگی بدست بیارن بفهمند اسراییل کلاهک هسته ای داره یا نه. شما اگه مدرکی از این ۴۰۰ تا داری ارایه بده!پاکستان فرق داره اون خودش ازمایش هسته ای انجام داده و خودش هم تایید کرده. اما اسراییل آزمایش هسته ای تا حالا انجام نداده و هرگز هم تایید نکرده که داره. نه رد کرده ، نه قبول.برای همین نامعلومه
    7
    24
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا

    همه کسانی که با اتمی شدن ایران زیر پرچم اسلام شیعه مشگل دارید ،برید سرتونو بگذارید بمیرید، ی مشت وطن فروش اوزگل
    74
    5
    ‌سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::امیر پاور - ترونتو، کانادا::]. امیر پارو، زمستون نزدیکه، پاروتو صیقل بزن و آماده کن برای برف روبی.
    5
    41
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::امیر پاور - ترونتو، کانادا::]. برو تو آلتونا کباب کوبیده ات رو باز بزن بابا بعد هم صحبت سرش رو بذاره ....
    5
    11
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::امیر پاور - ترونتو، کانادا::]. از نژادپرستی اسراییلی ها گفتی این کاملاً محرضه، از دینشون شروع میشه و به کل مجموعه، میرسه، در مورد شاه هم که گفتی، شاه مصاحبه در مورد نفوذ صهیونیست‌ها در آمریکا و در رسانه های آمریکا کرده، و حتی گفت من جلوی این قضیه رو میگیرم، عین مصابحه در یوتیوپ هست، که بعد از این مصاحبه ها و مخالفت با شرکت‌ها ی نفتی در مورد تمدید نکردن قراردادها ،مگر بصورت عادلانه، حکومت شاه رو سرنگون کردند، هدف کلی شاه پیشرفت علمی صنعتی و آشنایی مردم با فرهنگ و تمدن ایرانی خودشون بود، تا از این طریق اتحاد ملی رو تقویت کنه، ولی متأسفانه اشتباهاتی هم داشت، هیچ حکومتی دلش به حال ایران نمیسوزد، پیشرفت ایران را برنمیتابند، چرا که باید منافعشان رو با یک بازیگر بزرگ منطقه تقسیم کنند، در ضمن به نظر من هر دینی که میگه من برترم یا نژادپرسته، یا تبعیض قایل میشه، چون تا مثه خودشون نشی ، بعنوان یه انسان قبولت ندارند، ایدیولوژی یعنی محدودیت و ضد انسانی هست، عقیده هر شخص برای خودش و خدای خودش محترمه، ایران عزیز ما به یک حکومت برخواسته از مردم، و یک حکومت ملی قوی احتیاج داره،
    2
    10
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    امیر پاور - ترونتو، کانادا. تو فعلن زیر پرچم کانادا (مثلن)با اختلاسگرای شیعه علوی عکس بنداز و بعدشم علی و حسن و حسین مگه ایرانی بودن و یا ایراندوست که طرفداراش بشن وطن پرست؟!!تو رو چه به میهن و خاک.
    2
    12
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    alex10580 - بریزبین، استرالیا
    اگه یکم منطقی فک کنید می‌شه دید که جدا از الدرم قلدرم که جمهوری اسمالی می‌کنه، تو برخورد با اسرائیل و آمریکا منطقی عمل کردن. اسرائیل هی داره اینارو انگولک می‌کنه ولی تا اینجی کار اینا عکس عمل بچگنی نشون ندادن.
    5
    7
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    سران جمهوری اسلامی برای منافع شخصی خودشون اگه لازم بشه از بمب اتمی در مقابل ملت خودش هم استفاده میکنن دیگر کشور ها که جای خود دارن برای همین هستش که میگن حق داشتن بمب و سلاح هسته ای رو نباید داشته باشه
    4
    11
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاک طینت - کجنگ، مالزی
    شما فقط ببین رو پرچم سپاه پاسداران چی نوشته. نوشته و اعدو لهم ماستطعتم بالقوه. یعنی چی یعنی با هر چه در توانتان هست با عداوت کنید. این یعنی اگر بمب اتم داشته باشند، شک نکنید باهاش با همه عداوت می کنند. بحث اینا بحث نیروی بازدارنده نیست. اینا بمب اتم را میخوان که باهاش عداوت کنند. شما هیچ گروهی را اینقدر دارای خوی عداوت نمی تونید پیدا کنید
    1
    11
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا
    Chbegam ke nagoftanesh, آمستردام ،هلند . دقیقا من با تمام صحبتهای شما موافقم ،دم شما گرم که وقتی آدم کامنت شما رو میخونه یا ی چیزی به معلوماتش اضافه میشه و یا اینکه به هر حال اطلاعات مفیدی برای هر شخصی که کامنت شما رو میخونه میتونه باشه و استفاده کنه ،ولی اکثر کسانی که اینجا کامنت مینویسن اصلا با خود خبر کاری ندارند فقط به دنبال خاله زنک بازی و چرت و پرت گفتن هستن ،امیدوارم دوستانی که اینجا کامنت مینویسند ،حال چه برانداز و ضد حکومت جمهوری اسلامی ،چه طرفدار این حکومت و چه کسانی که هیچکدام از این ۲ گروه نیستند و فقط به علت منافع ملی و وطن دوستیشون ممکن در بعضی موارد از براندازان و در بعضی موارد دیگر از حامیان حکومت جانب داری میکنند ،حداقل در یک فضای مجازی همدیگر رو بتونند تحمل کنند ،آقا دم شما گرم بابت کامنت زیبات.
    3
    22
    ‌چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    1_ آدمای هوشمند و دانا دنیا رو بدور از بمب اتم و سلاح های کشتار جمعی میدونن. چون هر کشوری لیاقت و شعور و قدرت و هزینه نگهداری اینگونه سلاحها رو نداره. که جمهوری اسلامی هم یکی از اون کشورها هست. فکرش رو بکنید فردا یک طالبی از گروه مدارس اسلامی توی پاکستان قدرت رو در دست بگیره و دنیا و همسایه ها رو تهدید با بمب اتمی بکنه. کی میتونه جلو دارش بشه؟ پس تا دیر نشده سخن تئوریسین و استاد فلسفه و ادبیات و تحلیل گر سیاسی رو باید در جا مُهر و موم کرد که جایی دَرز نکنه. چون میگه: اسراهیل اولین کشوری است که حتا کمک خواهد.که ما به بمب اتم دست پیدا کنیم. باید ازش پرسیده بشه روی چه اصلی اسراییل بعداً برای ساخت بمب اتم به ایران کمک بکنه؟
    7
    0
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- مگه تولید بمب اتم در قرن ۲۱ کشکه که تولیدش کرد و به هرکه داد؟ مگه دنیا خوابه؟ نمیدونم که تاریخ نویس و علامه ما این تحلیلش رو از کجا آورده؟ دنیا روی تمرکز و نابودی سلاح های نابود کننده میره , استاد ما نوید بمب اتم رو میده. اسراییل در هر زمینه مثل گذشته میتونه به ایران کمک بکنه , به غیر از بمب اتم. من تا حالا فکر میکردم فیلسوف ما ضد جنگ و سلاح های نابودکننده هستش. ولی اینطوری نیست.استاد بزرگوار! خود خاسته را تدبیر نیست. پس با همون مسافر خودت رو سرگرم بکن. چکار به من بینوا و بیسواد داری. حیف تو نیستش خودت رو سربسر من بگذاری؟ برای بحث پذیرای تمام حرفات بصورت مستقیم و رُک هستم. ولی اگه با طنز و متلک و تهمت حرف بزنی من نیستم.
    7
    0
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. شما چرا چند روز است. سر سخن با بنده؟ اگر قرار است سخن بنده با شما باشد. مستقیم شما را خطاب.مگر اینکه چیزی. که نویسم ،شما خود را با آن منطبق می‌‌دانید. نه آدعای تاریخ نویسی کرده، نه علامه بودن.اگر نشان و گفتن حقایق تاریخ ایران می‌‌باشد. کشف نکردم.تجربه و خواندیم.هیچ وقت هم تمایل منفی خود را به نیروهای چاپ و ملی‌ مذهبی‌ پنهان نکرده. بنده در طی‌ دو هفته گذاشته یک بار هم شما را خطاب نداده. دلیلی‌ وجود ندارد. ولی‌ هرگز هم در مقابل کسانی که لاس خشگه با توله بسیجی‌‌ها کوتاه نخواهم آمد. حالا به هر دلیلی‌. و عقیده. این نمی‌‌شود. که از طبری ها. کیانوری .باه آذین ها. دولت آبادی دفاع کرد و گفت، این‌ها روشن فکر‌ها ما بودند .باید احترام گذشت. و زمانی‌ که. خیانت تاریخی آن ها.که از روزنامه‌ها خود آشکار. شخصی‌ شد و گفت. به من چه مربوط ؟ آن زمان من اصلا به دنیا نیامده. یک بام و دو هوا نمی‌‌شود.عزیز اینجا ما همه چیز داریم. پان ترکیست. قاجاریست. حتا یک داشتیم.که معتقد غزنویان صاحب ایران هستند. شما و من هم یکی‌ مثل بقیه.شخصی‌ نگیرید.
    0
    7
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::] 1_ رفیق: شما در بحث مستقیم اسم مخاطب خودت رو نمی نویسی چه برسد در طنز و متلک. پس در مطلب اعدام ژنرالها مخاطب شما کی بود؟ مگه من معترض منفی دادن فله ای نبودم؟ به هر حال من عقیده ام اینه که تمام گروهای سیاسی از مجاهدین گرفته تا بقیه چپی ها جزیی از ساختار کشور ما در بعد سیاسی و اجتماعی هستن. تاریخ و مردم اینها روقضاوت خواهند کرد. باید بپذیریم همه اینها چه درگذشته و حال سالهایی از عمرشون رو توی زندان ها گذراندن. ما نمیتونیم نادیده اشون بگیریم. وقتیکه من میگم سن وسال من به این حرفا نمیخوره. یعنی من اینها رو بعد از عنقلاب می شناسم. فکر نکن با یک تیوریسن حزبی و سازمانی طرفی. من فقط نظرم رو میگم. یعنی سمپات اینها هم نیستم. ولی فحش بهشون نمیدم و نادید ه اشون نمی گیرم.
    7
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- هیچ چیز برای من مقدس نیست. من هم نگفتم به افرادی که شما نام بردی باید احترام گذاشت. بنده عقیده خودم رو دارم شما نظر خودتون رو. مگر شما طرفدار سیاست ترامپ و جنگ و بمباران نیستید؟خب من موافق نیستم. پس باید بگم حتما با کسی لاس خشک میزنی؟ برای شما به غیر از سلطنت همه خیانتکار و بد هستن. من اینطور فکر نمیکنم. در ضمن شما عادت دارین اگه روزنامه صبح تون دیر بدستون برسه. باید فورا ۴ تا فحش به گروهای چپ بدین که تقصیر اونا هست و روزنامه نیومده.
    7
    1
    جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هدف بنده که ارشاد شما نبود. هدف بنده در اینجا فقط نسل جوان است. از خودم می‌‌دانم. که ایران را دیگر هرگز نخواهم دید. ولی‌ به عنوان کسی‌.که در دو تا تجربه کردم. وظیفه خود می‌‌دانم. تجربه و تاریخی که تجربه. در اختیار دیگران. اگر با این تجربه کاری کنند یا خیر. دیگر تصمیم خودشان است. اگر باور ندارید. که حزب معروف و جنبش اکثریت برای اعدام افسران ارتش هورا نکشیدند.یک راه حل ساده. برای تمام کسانی‌ که در اروپا هستند. آمریکا را نمی‌‌دانم. تممی شهرها بزرگ یک کتاب خانه ملی‌ دارند. و در آنها از اکثریت روزنامه‌ها یک نسخه. اعدام افسران نوژه ۱۹۸۰ میلادی بود. تشریف ببرید. کتاب خانه. ۵ یورو بدهید.و دست رسی به ارشیو روزنامه کیهان. و دیگران. مصاحبه آنها با کیانوری . سران اکثریت. نقل قول از آنها.که آنها حشره امپریالیست هستند.و باید اعدام شوند.هر کسی‌، بخشی از تاریخ یک کشور است. هیتلر و استالین هم قسمتی‌ از تاریخ روسیه و آلمان .ولی فرق است. که خواسته یا ناخواسته. گفت .ای بابا تاریخ ما است. هم چین بد هم نبودند.به هر حال تاریخ ما هستند.
    0
    3
    شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. این فرهنگ لاپوشانی .بد است همسایه نباید بداند.تا خرخره ما وجود دارد. دوباره می‌‌گویم. هیچ کدام از نوشته‌ها بنده شخصی‌ و مخاطب با شما نبود.اگر خود را مخاطب دانستید .دیگر ربطی‌ به من ندارد. و قول اگر نوشته شما مخالف نظر بنده. هیچ مشکلی ندارم. مستقیم پاسخ شما را دهم. آنقدر مثل لبو توهین شده رفتار. که اصل کار را فرموش. اخر کسی‌ که اسمش بورلنگه بورلنگه باشد از سوهد. و تمامی‌ جمله. پر از یهودی ستیزی. ریش مقدس آقا می‌‌باشد. و همه آن را هم زیر وطن پرستی‌ و ایران دوستی پنهان. انیشتن نباید باشیم.که درک. طرف از پای منبر در قم بلند. ب مستقیم به به بسیج سایبری آمده
    0
    2
    شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    رفیق : موضوع اصلی که زمینه بحث رو بین بنده و شما هرازگاهی بوجود مییاره. کاملا معلومه بخاطر چییه. بنده بنوعی از شما پرسیده ام آقای زرتشت چرا شما در اکثر نوشته هاتون که ابداً ربطی به چپ نداره ,گروهای چپی رو مورد حمله قرار میدین؟ ولی شما درجواب منو بنوعی همطراز کیانوری و بقیه قلمداد کردی. یا همه رو با حرفای تکراری متهم میکنی که فلانی با فلانی لاس خشک میزنه. راجع به کتابخونه فرانکفورت و غیره فکر میکنم که چندین بار هست که می نویسی. قبلا بهت گفتم از یک گروه چپ انتظار داشتن خط ومشی سرمایه داری بیهوده است. مگه شما طرفدار سلطنت نیستی؟ مگه شما طرفدار سیاست ترامپ نیستی؟ درک این موضوع که کسی از نابودی وجنگ حمایت بکنه برای من سخته. ولی نظر شمایه. من شما رو مشاور ترامپ نمیدونم. تکرار میکنم اگه مجبور بشم انتخاب بکنم تا سرحد مرگ مجاهدین رو انتخاب نمیکنم. ولی برای بسیاری از گروهای چپ سوسیالیستی این نظر رو ندارم.
    1
    0
    شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.