آزمایش سلاح هسته ای آخرالزمانی روسیه که می تواند قاره آمریکا را با خاک یکسان کند

روزیاتو به نقل از سان نوشت: روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به «روز قیامت» آماده می کند که گفته می شو می تواند قاره آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند. به ادعای روزنامه روسی Izvestia، مقدمات پرتاب پهپاد زیردریایی Poseidon با کمک زیردریایی هسته ای بلوگورود انجام شده است. بدین ترتیب به نظر می رسد که نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۳۰ فروند از این سلاح زیردریایی بدون سرنشین و مخوف را تولید و آماده پرتاب داشته باشد. این سلاح می تواند هم به کلاهک های هسته ای و هم غیرهسته ای و مرسوم مجهز شده و هدف هایی را در فاصله های متفاوت نابود سازد.
 
روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به Poseidon آماده می کند که می تواند آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند.
 
به گزارش Sputnik، آزمایش این سلاح از زیردریایی های دیزلی نیز با موفقیت همراه بوده است. ولادیمیر پوتین اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۵ از Poseidon رونمایی کرد که آن روزها «سیستم چند منظوره اقیانوسی (Ocean Multipurpose System Status-6) نامیده می شد. به گفته رسانه های روسی، پهپاد هسته ای «روز قیامت» می تواند با سرعت بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و دارای برد قاره پیمای تا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر بوده و یک کلاهک ۱۰۰ مگاتنی را نیز حمل می کند. سال گذشته، کنستانتین سیوکوف از فرماندهان نیروی دریایی روسیه مدعی شده که حمله پوسایدون می تواند باعث لرزش های تکتونیک و نابودی کامل شبه قاره آمریکای شمالی شود. زلزله هایی که شهرها را ویران می کنند، زمانی ایجاد می شوند که لایه های تکتونیک زمین در مسیرهای نادرست با هم برخورد می کنند.
 
روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به Poseidon آماده می کند که می تواند آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند.
 
سیوکوف همچنین مدعی شد که آمریکا چنان از این سلاح بیمناک شده که بلافاصله از مسکو خواسته توسعه سلاح «روز قیامت» را متوقف نماید. در سال ۲۰۱۵ فاش شد که Poseidon برای «نابود کردن مناطق اقتصادی ساحلی مهم دشمن و ایجاد آلودگی رادیو اکتیو دراز مدت» طراحی شده است. زیردریایی بلوگورود نیز می تواند تا ۶ فروند از این پهپادهای هسته ای را حمل کند که با انفجار در نزدیکی ساحل و ایجاد سونامی های هسته ای، می توانند شهرهای بزرگ را ویران کنند. در ژانویه سال گذشته نیز فاکس نیوز گزارش داد که یک مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ مدعی شده در مورد این سلاح هسته ای «نگرانی واقعی» وجود دارد.ولادیمیر پوتین نیز در ۲۶ جولای به صحبت در مورد Poseidon و موشک هسته ای مافوق صوت جدید این کشور صحبت کرد و گفت: «توسعه تکنولوژی های پیشرفته ای که هیچ رقیبی در دنیا ندارند، شامل سیستم های تهاجمی مافوق صوت و پهپادهای زیردریایی، قابلیت های جنگی دریایی را افزایش خواهد داد».
+23
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    انا بیطرف - فسا، ایران

    ازما که گذشت خدا به اینده رحم کنه. اینطوری پیش بره فکر کنم فقط میخوان قدرتمندها و پولدارها را نگه دارن و بقیه را نابود----اینده چی میشه؟ به نظر زشتتر از حالاست و الان هم زشتتر از گذشته. خوبه که دیگه کمتر زشتی ها را میبینیم
    11
    62
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    malek khorshid - روتردام، هلند

    ای کاش روسیه‌ای وجود نداشت. لعنت بهشون.
    20
    75
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند

    یه چیزی درست کنن ، بزنه کلا کره زمین رو نابود کنه، هممون راحت شیم.
    5
    67
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::انا بیطرف - فسا، ایران::]. این مقاله چه ربطی داشت به نظریه بی معنی تئوری توطعه؟ قدرتمندها و پولدارها برای داشتن پول و قدرت احتیاج به قشرهای ضعیف تر دارند تا هم براشون کتر کنند هم بهشون کالا بفروشند،این ابتداعی ترین قانون دنیا هست.
    6
    15
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    روسیه چه در لباس کمونیسم چه در لباس تزار و سلطنت و چه هر شکل حکومتی دیگری همیشه یک تهدید برای سلامتی‌ و بقای این دنیاست. اگر امریکأیها در مراحل قبل تر امکان جلوگیری از این روند تسلیحاتی رو داشته ا‌ند ولی‌ دست به اقدامی نزده ا‌ند جای شگفتی داره و باید گفت خاک تو سرشون. اگرچه فکر نمیکنم اونقدر احمق باشن امریکأییها ولی‌ غفلت بدترین سلاح به نفع متخاصم است. چشمت به مالت نباشه ازت زدن رفته. اما اینا اینقدر جاسوس تو دست و پای هم انداختن که محاله از اتاق خواب همدیگه خبر نداشته باشن. مخصوصاً استاد انگلستان که رنگ شورت همشون رو میدونه چیه.
    12
    14
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    آنکه باد میکارد توفان درو میکند
    3
    17
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی::]. روسیه کشور دیکتاتوری و بیخودیه،ولی شما انگار خیلی قدرت نظامی اونها رو‌ دست کم گرفتی و زیاد فیلمهای تخیلی هالیوودی و یا فیلمهای جیمز باند انگلیسی دیده ای.انگلستان که اصلا اون قدرت و تواناییهایی که فکر میکنی نداره،فقط در اروپا تا حدی مطرح است و نه از نظر نظامی و نه بنیه اقتصادی و نه اطلاعاتی در حد انگشت کوچک روسیه و یا امریکا نیست،همانطور که روسیه در روز روشن و آنهم چندین بار پیاپی جاسوسهای اطلاعاتی روس که به روسیه خیانت کرده بودند و در انگلستان وناهنده بودند رو ترور کرد،اونهم نه ترور کور و و با روشهای ساده بلکه با مواد رادیواکتیو قوی نظامی فقط برای ضرب شست نشان دادن به انگلیس تا بگه حتی این مواد که حمل نقلشون بسیار پر دردسر و مشکله رو میتونه براحتی داخل انگلیس کنه و کارش رو‌کرد آب هم از آب تکان نخورد.
    0
    10
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::malek khorshid - روتردام، هلند::]. گرامی . نگاه بی طرفانه به وقایع نیم قرن گذشته نشان میدهد که وجود دو ابر قدرت در دنیا توازن و هارمونی بوجود میاورد . بعد از بن بست و فرو پاشی شوروی ؛ دنیا و خصوصا خاور میانه فجایع سختی را تجربه کردند .آمریکا خودسرانه به شاه خیانت کرد و رژیم اسلامی را گزینه کرد ؛ بعد که این سگ هار پاچه خودش را گرفت و گروگانگیری کرد . جنگ با عراق را دامن زدند ؛ بعد جنگ خلیج و سرنگونی صدام ؛ بعد یوگسلاوی را به خاک و خون کشاندند. اوج حقارت دادن به روسیه ورشکسته تا حدی بود که برای اولین با آغاز حمله هوایی به صربستان این اقدام را به روسیه اطلاع ندادند . و این سنت دوران جنگ سرد را نادیده گرفتند . بعدا دیدیم که با قذافی و سوریه چه کردند . اما جنگ داخلی در سوریه و نابودی داعش زمانی معنا پیدا کرد که روسیه بعد از ۴۰ سال ورشکسته گی سیاسی و نظامی دوباره وارد بازی شد . ۶ ماهه داعش را پودر کردند . بنابراین متاسفانه دنیا به وجود تعدد ابر قدرت ها احتیاج دارد .
    1
    6
    شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    بردار عزیز شما ماشالله کامنتها ت بیشتر دیده م حرف حساب بوده ولی‌ این چه حرفیه میزنی که روسیه بعد از چهل سال ورشکستگی سیاسی با ورود به سوریه و جنگ با دایعش خود نشون داده .شما یه سری حوادث رو به ترتیب کرونولگی ردیف کرده ی ولی‌ مکانیسم اونها چی‌ بوده؟ من نه تحلیل گرم نه سواد تجزیه تحلیل سیاسی دارم ولی‌ روسیه دیگه اون جماهیر شوروی نیست. همون شوروی هم زپرتی نبود و فقط رقابت تسلیحاتی از هم پاشیدش. جنگ پیشکش. ولی‌ زرادخونه هسته‌ای دارن. دستشون هم رو دکمه است. خوب هر کی‌ باشه حساب میبره ولی‌ از جبهه مقابل بیشتر ندران. جنگنده‌های سوخوی روسی هم یکی‌ در میون تو ایران نقص فنی می‌کنن با کله میان زمین و جون خلبانهای جووون رو میگیرن در حالیکه اف-۵ هفتاد ساله و از رده خارج یه سانحه هم نداشته. از همه حرفات بدتر این بود که نوشته بودی در عرضه شش ماه دا عش رو پودر کردن. دأئش اصلا عددی نبود فقط ورق بازی بود. دأئشی‌ها مثل سگ کشته میدادن. دأیش فقط بهانه بود. هم برای جمهوری اسلامی هم ترکیه هم آمریکا هم روسیه که بعدا به دعوت قاسم سلیمانی وارد دمشق شد.دأیش سرپوش بود. جبهه واقعی جبهه بشار اسد بود و اپوزیسیون
    1
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    جبهه واقعی جبهه بشار اسد بود و اپوزیسیون بشار اسد. جمهوری اسلامی و بشار اسد تنها یه طرف بودن و اون طرف هم آمریکا، اروپا، ترکیه، عربستان، قطر، امارات. روسیه کاره‌ای نبود. جمهوری اسلامی اونها رو اووردن تو معادله که حالا هم جمهوری اسلامی رو داره کاملا از معادله سوریه خارج میکنه. اون شش ماه بمبارون روس‌ها رو سر اپوزیسیون پائین میومد نه دأیش. خبرگزاریهای تمام دنیا ولی حقیقت رو نمیگفتن. بی‌ بی‌ سی‌، دویچوله، فرانسه، خبرگذاریهای آمریکا و حتا روسیه همه میگفتن دأیش دأیش ولی‌ جنگ علیه اپوزیسیون سوریه بود. دأیش سرپوش بود که همشون بش احتیاج تبلیغاتی داشتن وگرنه همین من و تو با یه تیربار و آرر پی‌ جی میتونستیم صدتاشون رو سقط بکنیم. بیرون کردن جمهوری اسلامی هم بدون همکاری ترامپ ممکن نبود. ترامپ بابت کمک هائی که از مافیای روس گرفته بود تا تجارتش ورشکست نشود اینجا حسن نیت خودش رو نشون داد. چکار کرد؟ قاسم سلیمانی رو سر راه روس‌ها ورداشت. بقیه کار رو روس‌ها حالا دارن راحت انجام میدن. اسرائیل هر روز پایگاه‌های جمهوری اسلامی رو میزنه روسیه جاش محکمتر می‌شه. با تحریمها، جمهوری اسلامی نفس نداره تو سوریه
    1
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    با تحریمها، جمهوری اسلامی نفس نداره تو سوریه بمونه. سوریه شد مال روس ها. قالیباف رو هم که راه نداد فکر میکنی‌ برای چی‌ بود. دنیا عزیز برادر فقط سیاه سفید نیست. یک ملیون رنگ داره دو برابر نیرنگ داره.
    0
    0
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. کامنت من خطاب به آقای کوروش بود ولی‌ آقای والتر وایت هم میتونه جوابشو توش پیدا بکنه
    0
    0
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    به این ترتیب جمهوری اسلامی از دو دستور نظم جدید جلو گیری کرد: یکی‌ تقسیم عراق و دیگری فرار بشار اسد و تقسیم سوریه و عقیم کردن آن در مقابل اسرائیل. ولی‌ با تحریمها تونستن بلندیهای گولان رو کامل ببخشن به اسرائیل و سوریه رو از دست جمهوری اسلامی در بیارن که بابت خوش حسابی‌ دادن به روسیه. حالا میمونه عراق که بستگی به سیاست جو بایدن داره و البته نرمش‌های قهرمانانه
    0
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    بعد از فروپاشی شوروی آمریکا حرف تازه‌ای میزد. میگفت "نظم جدید" یعنی آرایش جدید نظامی یا دنیای یه قطبی که تنها قتبش خودش باشه و همینطور هم هست. ۲۵ درصد اقتصاد دنیا دست آمریکاست. روسیه از رقابت عقب افتاد و حالا حالاها هم به گرد آمریکا نمیرسه. تنها کشوری که خطر ساز شده چین است. ولی‌ تا بتونه خطر جدی بشه خیلی‌ مونده. فعلا با پاندمی کورونا یه پس گردنی خورده. وقتی آمریکا و اروپا پا روی مرریخ و ماه گذاشتن که زودتر از همه میذارن اونوقت شاید یه فضأیی گیر چین و روسیه بیاد. از جمله نقشه‌های نظم جدید آمریکا ریختن طرح جدیدی برای دنیا بود که آن را با متلاشی کردن یوگسلاوی شروع کرد بدون آنکه روسیه جیک بزنه. تمام اروپای شرقی رو از دست روسیه در آورد و عضو ناتو کرد و خطر مضاعف برای خود روسیه. عراق را میخواستن سه قسمت سنی، شیعه و کردستان تقسیم کنند که با ساخت و پاخت هایی زمان ظریف و جان کری و وقتی که سریال بهار عربی‌ اوباما به دروازه سوریه رسیده بود این نقشه تبدیل شد به همکاری برجام و حتا مشارکت نظامی علیه به اصطلاح دأیش و موافقت سر ماندن بشار اسد.
    0
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    به این ترتیب جمهوری اسلامی از دو دستور نظم جدید جلو گیری کرد: یکی‌ تقسیم عراق و دیگری فرار بشار اسد و تقسیم سوریه و عقیم کردن آن در مقابل اسرائیل. ولی‌ با تحریمها تونستن بلندیهای گولان رو کامل ببخشن به اسرائیل و سوریه رو از دست جمهوری اسلامی در بیارن که بابت خوش حسابی‌ دادن به روسیه. حالا میمونه عراق که بستگی به سیاست جو بایدن داره و البته نرمش‌های قهرمانانه
    0
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی::]. گرامی . مرسی از کامنت شما. من نه متخصص هستم و نه تفسیر گر . فقط نظرم را بیان میکنم. صعود و فرود ابر قدرت ها ویژه گی های خاص خودش را دارد . بریتانیا بعد از شکست دریایی اسپانیا ؛و بعد ها فرانسه ؛ امپراطور اقیانوس ها شد و یک سوم تا یک پنجم دنیا را کلونی خودش کرد . در جنگ جهانی اول تانک ها و هواپیما ها معادلات جنگی را تغییر داد و مثلا امپراطوری عثمانی را به زیر کشاند ؛ بعدها توان اتمی حرف اول را زد و شوروی از لحاظ کمیت گاهی حتی پیشتاز بود .اما باز دوباره آمریکا با ناو های اقیانوس پیما و جنگنده های مدل اف عرصه را برای شوروی تنگ کرد و با آغاز پروژه جنگ ستاره گان در زمان ریگان و هزینه آفرینی جنگ افغانستان برای شوروی ؛ عملا شوروی ورشکست شد . بعد از فروپاشی کار بجایی رسید که هزینه بازگرداندن تجهیزات نظامی شوروی در اروپای شرقی از خود مثلا تانک های غیر مدرن بیشتر بود
    0
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ادامه. اما روسیه با زیرکی رهبری مثل پوتین استراتژی خودش را عوض کرد به جای سرمایه گزاری برای ناوهای اقیانوس پیما ؛ سیستم دفاعی و پدافند را مدرن کرد . اس ۳۰۰ آغاز کار بود و اکنون اس ۵۰۰حرف اول را میزند . در مورد نیروی هوایی و موشکی هم بحث زیاد است و شاید حوصله شما کم.اما برای اولین بار روسیه نوین تحقیر بعد از فروپاشی را نمیپزیرد . و عملا وارد بازی شدند . حمایت شان از اسد در این راستا بود و نابودی داعش مرحله بعد بود .فیلم ها موجود است
    0
    1
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    ممنون از جواب شما. نمیتونم بگم اشتباه میکنی‌. بله، جنگ افزار تأثیر مهمی در توازن قدرت داره. موشک‌های اس ۳۰۰ الی‌ ۵۰۰ هیچوقت در عمل دیده نشدن. اما هرچقدر هم پیشرفته باشن باز با موشک‌های پدافند امریکأیی که از جو زمین شلیک میشن نمیتونه برابری کنه. برای فروش به کشورهای درجه سه و چهار خوبن. با پاتریوت امریکأیی قابل مقایسه هستن. واقیعت هر چه باشه فکر می‌کنم هر دوتاشون سرنوشت این دنیا رو به قهقرا میبرن. از این دو اون که بیشتر غیر قابل اطمینان است روسیه است. تاریخ گواهه. همیشه خوش باشید.
    0
    1
    دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی::]. من هم از شما و نظرات مفید شما سپاسگزارم . با نظر شما در کامنت آخر کاملا موافقم . در خاتمه هرگز نباید فراموش کرد که از روسیه و آمریکا ؛ تا چین و اسراییل ؛ همه بر اساس منافع ملی خودشان سیاست میکنند . بدبختی ما در اینه که یک مشت بی شرف یا بر اساس منافع جیبشان عمل میکنند و یا مذهب ارتجایی . شاد باشید
    0
    1
    ‌سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.