در اقدامی بی سابقه آیت‌الله معصومی‌تهرانی در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل از رژیم ایران خواست به دشمنی خود با اسرائیل پایان دهد

رادیو فرانسه :در اقدامی بی سابقه، آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی در ایران، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی، "شبکه ١٢"، خواستار پایان یافتن خصومت‌های رژیم ایران علیه اسرائیل شد و گفت : "وقت آن رسیده که رژیم ایران به دشمن سازی‌های واهی خود خاتمه دهد."

در این مصاحبه روحانی ناراضی در تهران گفته است که او هیچ مسئله ای با دولت اسرائیل ندارد و هیچ ایرانی را ندیده که عقیده‌ای مثبت درباره اسرائیل نداشته باشد.  آیت‌الله معصومی تهرانی اظهارات همیشگی رهبران ایران را مبنی بر نابود کردن دولت اسرائیل به سخره گرفته و گفته است : "فراموش نکنید که از این شعارها نیز رهبر پیشین عراق، صدام حسین، سر می‌داد و امروز از سرنوشت او آگاه هستیم."

آیت الله معصومی تهرانی از رژیم اسلامی ایران به عنوان یک دیکتاتور که عقاید مخالفان و آزادی بیان را سرکوب می‌کند یاد کرده و افزوده است : "ایرانیان و یهودیان تجربه سال‌ها دوستی با یکدیگر را دارند و هیچ ایرانی ندیده است که عقیده‌ای مثبت درباره اسرائیل نداشته باشد." وی گفته است که سال‌هاست عقاید و انتقادهای خود را درباره حکومت تهران بیان کرده و مردم ایران هیچ مسئله‌ای نه با اسرائیل دارند نه با هیچ دولت دیگر جهان.

آیت الله معصومی تهرانی در جای دیگری از اظهاراتش گفته است که اگر وضعیت جسمانی و سلامتی او اجازه بدهند، او آرزو دارد به اسرائیل سفر کند و در مسجدالاقصی نماز بخواند. وی ابراز امیدواری کرده که دشمنی‌های غیرمنطقی ایران و اسرائیل خاتمه یابد.

آیت‌الله معصومی تهرانی در گفتگو با "شبکه ١٢" تلویزیون اسرائیل افزوده است که او از آغاز با انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر حکومت اسلامی ایران مخالف بوده و با شناختی که از او داشته پیش بینی کرده بود که او دین و کشور را یکجا ویران کند و به خاطر اظهار این نظر پنج سال را در زندان سپری کرد. آیت الله معصومی تهرانی سپس افزوده است که مخالفت او با رهبر حکومت اسلامی ایران تا امروز دوام داشته است.

آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی از مدافعان جدایی دین از دولت و حقوق و آزادی های همه ادیان ایرانی غیراسلامی و همچنین حق اعتراض مردم ایران علیه رهبران جمهوری اسلامی است. او که خطاط ورزیده ای است دو سال پیش یک نسخه از صحیفه عزرا را در کتاب مقدس یهود به خط عبری رونویسی و با تذهیب سنتی مهدی بهمنی به دفتر راو اعظم اسرائیل “هاراو یتسحاک یوسف” اهداء کرد. 
+224
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    چون این آیت الله در ایران هست محال است بدون توافق خامنه ای دست به چنین کاری زده باشد. بالاخره رژیم آخوندی ایران فهمیده است که برای توافق با امریکا و رفع تحریم ها باید به دشمنی با اسرائیل پایان دهد. حدس میزنم این یکی از شرایط تیم مذاکره کننده ی بایدن با آخوندها هست. با این همه با رژیم مزور و جر زن آخوندی نمی توان اطمینان کرد هر چند که آخوند برای بقای خودش پستان مادرش را هم گاز میگیرد. بدون توافق با اسرائیل محال است که برجام دیگری پیاده شود.
    21
    58
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Revolver_Ocelot - رشت، ایران

    زر مفته ! دیدن که اسراییل داره آماده میشه که ایران رو با خاک هموار کنه ! اینا هم به تته پته افتادن ! احمق های بی پدر مادر
    15
    67
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    انسان با شرف و صادق و نیک سیرت هیچ جایگاهی در دستگاه حاکمه ایران نداره چون بنیانش بر دروغ و فساد و مادر قحبگی بوده. مهم هم نیست عالم دین باشی یا ضد دین. همین که ببینن شرافت داری یا میکشنت یا نفیت می‌کنند.
    3
    54
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    اگر لباس منحوس خودش را بکند مثل مردم عادی باشد من بحرف هایش گوش خواهم داد،وگرنه این صحبتهارا دعوای درون گروهی برای گرفتن امتیاز(چاپیدن) بیشتر از بیت المال میدانم
    7
    47
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    امیدوارم این باعث اذیت و آزار بیشتر این روحانی از طرف حکومت فاسد خامنه ایی نشود!
    4
    24
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    ما هم که زندگیمون افتاده دست این ملا ها و آیت الله های رنگا وارنگ شپشو . بابا برید سر قبور روضه تون را بخوانید. شما بیسوادان بی مصرف سفید و سیاه که لقب آیت الله را به یدک میکشید را چه به سیاست.
    3
    38
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    به نظر من اگه از تک تک مردم ایران سوال بشود که آیا شما با اسرائیل یا یهودیان خصومتی دارید، جواب همگی نه خواهد بود. چون هیییییچ دلیلی برای دشمنی نیست!!! اگر همین سوال هم از مردم اسرائیل بشود قطعا نه خواهد بود.
    2
    50
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. عزیز جان کفر نگو! چه دلیلی از این بالاتر که 1400 سال پیش وحوش عربستان قسمتی از تورات یهودیان را دزدیده و بعد هم اکثر یهودیان را قتل عام کرده وزن هایشان را هم انگولک کرده اند و بعلت خوشمزگی مال مفت 1400 سال هست با جهاد در پی مال مفت میدوند! (طنز)
    2
    18
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اگر هیچ وجه مشترکی هم نداشته باشیم، در ختنه شدن مثل هم هستیم!
    1
    26
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    مردم ایران هیچ دشمنی با دیگر کشورها ندارند. این ملاهای لبنانی و عراقی و غیره هستند که به ایران آمدند و مردم را به بهانه اسلام به جنگ و مرگ تشویق میکنند
    1
    26
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    حرف راست را از آدم نادرست نباید شنید. آدم قحطه
    2
    20
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::گفتگوگر ::] عربها کاری کردند که در زمان خودش کاملا طبیعی و منطقی بود یعنی جهانگشایی. اگر جهانگشایی بده برید به کوروش که اولین جهانگشای بزرگ تاریخ بود ایراد بگیرید جناب. جهانگشایی در طول تاریخ همیشه دلایل اقتصادی و کلا یا ریشه در رفع نیازهای اقتصادی داشته یا زیاده خواهی شاهان و دین و مذهب و دمکراسی و هر بهانه دیگر صرفا برای توجیح بوده. اگر بده برای همه بده اگر خوبه برای همه خوبه. در ضمن از زمان هجوم آریایی ها به خاورمیانه از سیبری این داستان در خاورمیانه تکرار شده چرا برای شمایی که خودتان را از نسل همان از سیبری آمده ها میدانید!!!(ادعایی که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و کثرت ورود و خروج جهانگشایان و اقوام و ملیتها چه عرب چه ترک و مغول و افغان و روس و ازبک و...مطلقا قابل اثبات نیست) همان پدیده ای را که به آن مفتخرید (در حالیکه شاید کوچکترین ارتباطی به اجداد مورد ادعای شما نداشته باشه که هیچ شاید هم اجداد واقعی شما عملا همان اشخاص مورد توهین و انتقاد شما باشند) برای دیگران بد میدانید؟؟! اگر پدیده یا رفتاری بده برای همه بده اگر خوب و مایه افتخار برای همه هم همینطوره.
    20
    3
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. اگر هم به طنز باشد بعضی عملکرد اجتماعی از سیبری آمده ها طنز آمیزتر و عملکرد شاهانشان خونبارتر از تمام شاهان بعد از ساسانیان بوده. من هیچ دلیلی برای نجس بودن زن در دوره پرودی نمی‌بینم و هیچ شاهی را بعد از ساسانیان نمیشناسم که 100 هزار نفر را صرفا به دلیل مزدکی بودن زنده به گور کرده و کلا هیچ توجیهی دینی و اخلاقی را برای کشتار 10 هزار راسو برای پاک شدن از چیزی نمیبینم. و هیچ شاهی از 1500 سال پیش سراغ ندارم که در دربارش 3 هزار همسر و 6 هزار رقاصه و 12 هزار کنیز داشته باشه (تعداد منطقی نیست و بنده شخصا اعتقادی به واقعیت داشتن این تعداد ندارم ولی همین تعداد آمده در تاریخ منعکس کننده کثرت و زیاد بودن این زنهای بیچاره هستش) و. لیست بلنده دوست عزیز. لطفا توهین نکنید. با کسی مشکل دارید شخص آن را نقد کنید نه به یک ملت. اگر به توهین باشد با استناد میتونم واقعیاتی را بنویسم که از صدتا توهین شما بدتر است و بر عکس شما نیازی به به توهین و متهم کردن کسی ندارم چون با سند مینویسم نه مثل خیلی ها از باب نفرت هر باد شکمی را خارج کنم.
    15
    1
    ‌چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. عزیز جانم قسمتی را درست آمدی ولی مثل دکتر شریعتی در نتیجه گیری فقط بدنبال دفاع از اسلام هستی و لاجرم غلط نتیجه گیری میکنی. این که فرموده ای که اکثر ممالک دنیا به فکر جهان گشائی بوده اند کاملا درست است ولی اینجا یک ترازو هست. یعنی وقتی یک فرهنگ برتر جائی را تسخیر میکند و اصول انسانیت را به ان سرزمین می برد ویا یک عده وحشی با الله خدای سنگی (با وحشیگری داعش مانند) مللی متمدن تر از خودشان را تسخیر و آن ها را صدها سال به عقب میرانند.آیا دیده ای که فقط در یک سرزمین اسلام باعث تمدن فرهنگی رو به جلو شده باشد؟ ضمنا هر عمل بدی را هرکس و هر ملتی بکند بد هست و یک بام و دوهوا که نیست. دیگر آنکه ما کوروش را برای اعلامیه حقوق بشرش ارج می نهیم و نه کشورگشائی اما فقط یک صفت خوب از محمد بگو تا من یاد بگیرم چون من تعصب روی نژاد و ملیت و مذهب ندارم. کوروش بدون حقوق بشر هیچ است ولی فقط یک عمل نیکو از اسلام نشانم بده تا من هم پیرو بشوم
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    شاید بعضی کامنت های تحلیلی شما در مورد وقایع روز در مجموع درست باشه ولی به تاریخ میرسه مثل بقیه مغلطه میکنید و صرفا چون با ج اصنامی مشکل دارید همه چیز را به دین نسبت می‌دهید اولا در اینجا دفاع از دین و عقیده ای و دینی نکردم حرف من قومیت و ملیت یک ملت بزرگ بود. بنده انسان معتقدی هستم صحیح ولی همه چیز را مثل شما از دریچه اعتقاد شخصی نگاه نمی‌کنیم و از اسلام هم دفاع نکردم چون کار و حوضه تخصصی من نیست و مثل خیلی ها ادعای همه چیز دانی ندارم در حالیکه در تمام عمر دوتا کتاب مرجع و تخصصی هم نخوانده باشند. اما در حد توان جواب شما را خواهم داد. هخامنشیان مطلقا چه از لحاظ پیشرفت علمی و چه از لحاظ تمدن و خصوصا در زمان شروع مطلقا در سطح تمدن هایی مثل بابل یا آشور یا لیدی و مصر نبودند و تنها به لطف توان نظامی موفق به تسخیر این ممالک شدند و فرق در اینجاست که با تسخیر این ممالک در طی کمتر از سال حتی زبان اصیل این تمدن‌ها (به جز سارد و مصر که از مرکز حکومت دور بودند و تا حدودی زبان آشوری) محو شدند.تکرار این رفتار و سعی در از بین بردن و همسان سازی و کلا فارسی سازی را در این قرن در ایران می‌بینیم. دوما..
    8
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    دوما جنبش علمی بعد از از یک دوره خاص (نه متناوب و کم‌کم و زمان‌بر مانند بابلیان و مصریان) در هیچ زمان در خاورمیانه اتفاق نیافتاده مگر در زمان صدر اسلام و اواسط دوره امویان و در دوره عباسیان با تاسیس بیت الحکمه بدست ابی جعفر المنصور شدت گرفت و در زمان مأمون به اوج رسید این جنبش در تاریخ بشریت تنها 3 بار تکرار شد در زمان خاندان تانگ در چین، در زمان امپراتوری اعراب که اتفاقا حتی بعد از اضمحلال این امپراتوری ادامه یافت و در انقلاب صنعتی . شما شاید هزاران دانشمند و ادیب و فاضل و ریاضیدان و. بعد از 1400 سال را بشناسید آنهم با سند و کتاب و رساله باقی مانده ولی در دوره قبل از 1400 سال تقریبا چنین چیزی وجود نداشت. مشکل صرفا احتکار تحصیل از طرف شاهان قبل از 1400 سال پیش بود نه بی علاقگی مردم. داستان کتابخانه سوزی هم تکرار نکنید اگر چنین بود اولا چرا کتابخانه مصر سوزانده نشد همینطور کتابخانه دمشق و انطاکیه و حران که در ابتدای دوره فتوحات مراکز جهاتی بزرگی بودند. کاری نداره فقط در گوگل به انگلیسی دوران طلایی اسلام را سرچ کنید. اینها را ننوشتم پیرو شوید گرامی. نوشتم که اتصاف را رعایت کنید
    7
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::Revolver_Ocelot - رشت، ایران::]. ببین من اینجا میگم اگه اسراییل به جز یه سری حمله ی محدود کاری کرد من به شما ۱۰۰ میلیون تومان میدم. همه شاهد. اسراییل اتفاقا دلخوش به همین نظامه. تنها در صورتی بعد تغییر نظام ما وارد یه رابطه دوستان با اسراییل میشیم که یه رژیم اپارتاید گونه بیاد سر کار که نیاز به بقا و حمایت داشته باشه. خب نیم قرن دیگه با چنین رژیمی باید تا کنیم و سرکوب بشیم. خب در اون صورت موقعیت اسراییل در دنیا به خطر میوفته. مثل افریقای جنوبی که اواخر خود اسراییل به اپارتاید افریقای جنوبی میگفت برو گمشو اینورا پیدات نشه. و چنین رژیمی در ایران قطعا حامی نخواهد داشت ولی دنبال حامی خواهد بود و اولین کارشم فرستادن هر روزه ی سفیر به کشورای غربی و منجمله اسراییل به عنوان تنها دموکراسی واقعی خاورمیانه خواهد بود. اما درها به روش بسته هست. مثل هند. تا دو سال پیش اسراییل و هند رفیق گرمابه بودن. اما الان اسراییل به هندیها میگه برین گمشین عاه. چون هند شدیدا ناشنالیستی شده و صدای خود هندیهام در اومده. یه سر برین به اکانتهای اسراییلی ببینین چقدر این هندیها پاچه خواری میکنن
    2
    2
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    برین ببینین چقدر هندی ریخته هی لاو میترکونن. اما اسراییل هیچ جوابی نمیده.
    2
    3
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    برا همینه برا اسراییل حکومت فعلی بیشترین سود رو داره. بیشترین منافع و اینکه کاملا شناخته شده هست. شبکه ها ایجاد شده هست. مثلا نطنز رو بمب گذاشتن . خب یه شبکه ایی هست که با رده بالاترین فرد تو ایران ارتباط داره که تو نطنز بره بمب بزاره. خب مگه اسراییل مغز خر خورده بیاد اینا رو عوض کنه؟ بعدم ۳۰ سال کامل بشینه تا دوباره چنین شبکه هایی ایجاد بشه. اها چرا اسراییل نیاز داره بعد نظام چنین شبکه هایی داشته باشه؟ چون خودشون گفتن که امروز لبخنده فردا خنجره. عربها همینطور. گفته بودم اسراییل بارها گفتن با اعراب صلح میکنن اما اعتماد خیر. سفارت میزنن اما اعتماد نه. خاورمیانس. میخوابن شب خدا بهشون میگه برو بترکون اسراییلو اینام که خاورمیانه ایی هستن میرن میترکونن. فکر نکنین ایران مستثنا هستا. همین ایران و انقلابش یکی از عجایب دنیاست. صدها کتاب نوشتن و گفتن مگه میشه چنین کشوری یکشبه تا ۸۰ درصد مردمش ضد غرب و اسراییل و دموکراسی بشن؟ امار خود سیا هست. سازمان سیا. همون موقعا که به شاه گفت واقعا اکثریت کشور مخالف شمان و بعدم شاه گفت صدای انقلاب رو شنیده . بدبختی اینه ملتی هستیم تاریخو
    2
    3
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    و اسراییل تنها منبع اب شیرین و قابل شربش تو منطقه ایی به اسم گالیله هست. sea of galilee تنها منبع اب شیرین اسراییله. پدر بن لادن میخوان همینجا رو خشک کنه. میخواست رو رود های ورودی به این دریاچه تاسیسات نصب کنه و اینجا رو خشک کنه. برین گوگل مپس و منطقه ایی که بالا سمت چپ این دریاچه هست رو ببینین. چقدر بزرگه. همش رو تو جنگ با سوریه تصرف کرد. حتی امریکا اینجا رو متعلق به سوریه میدونه. منظورم همین منطقه ایی هست که با خط غیر ممتد جدا شده و مثل دشت سرسبز بدونه مسکونی هست. روستاهای ramot, nov, yonatan, keshet, buq'ata , mas'ata اینجا قرار داره. بدونه ایران و تهدیداتش این منطقه رو باید پس بده. تمام اب گالیله از اینجا تامین میشه. حالا فکر کردین اسراییل اونقدر خر هست که بیاد نظام برا ما عوض کنه و موجودیت خودشو به خطر بندازه؟ . یادتون نره که ما معروف به صبح درود بر مصدق و عصر مرگ بر مصدق گفتن هستیم. تو دنیا معروفیم. بعد اسراییل بیاد به ما اعتماد کنه؟
    3
    3
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    با یه سر لخت کردن و لاو یو اسراییل فکر کردین همه چی تمومه؟. هندیها که بیشتر لاو میترکونن.
    3
    3
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    شاید بد نباشه بدونین اب شیرین اسراییل از این دریاچه به صورت لوله کشی شده منتقل میشه. اونقدر این نقشه ها و این طرح سری هست که حتی وزارت خونه های اسراییل نمیدونن لوله ها کجان. یا چطور منتقل میشه. بعد یه عده تو ایران امیدوارن اسراییل حمله کنه. هههههه. ترامپ حمله کرد؟ تو این ۴ سال هر شب میگفتن ترامپ حمله میکنه صبح
    4
    3
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. با تمام عرایضت موافق نیستم ولی بعضی هاش واقعا عمیق و قابل تامل بود.
    4
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. عزیز جان من به کوروش و هخامنشی چه کار دارم؟ مشکلات و عقب افتادگی امروز مردم ایران از اسلام هست که مثل دوالپا به گردنشان پیچیده است. نه کوروش و نه داریوش دیگر زنده میشوند و نه بافت جمعیتی مردم ایران مثل 2000 سال پیش است. ما ایران امروز و همین مردم و همین فرهنگ و اخوندها را داریم . نقد امروز را نقد کن. نقد اینست که هر جا تخم اسلام را پاشیده اند آن مملکت بدبخت شده و درمان وضعیت امروز را باید کرد و برگشت به شرایط گذشته امکان ناپدیر است. هخامنشی کیست!؟ ساسانی چیست!؟ از ان ها فقط یک قصه مانده است. ضمنا فقط یک مورد بگو که اسلام حتی یک خدمت کوچک به دانش بشری و انسانیت و مدنیت کرده باشد؟
    0
    12
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::گفتگوگر::]. اینکه آخوند بنام دین ظلم‌ها و جنایت ها می‌کند واقعیتی مطلق است و این همیشه در طول تاریخ بوده و کماکان در جریان است اما اینکه اینکه کسی این جنایت ها را به اسلام یا هر دینی نسبت داد یا ریشه آن را در دین جست نسبت دهنده یا احمق است و از واقعیات تاریخی بی اطلاع یا مغرض است. مطمئنم شما و امثال شما احمق نیستند. گرچه نوع دومش در اینجا کم نیستند و طیف دیگری هستند که توهمات گذشته و باستان را دارند که کم نیستند ولی انها معلوم الحال هستند و محلی از اعراب ندارند که درباره آنها اظهار نظری کنم. همه می‌دانیم خمینی را به که سر کار آورد (کنفرانس گوادلوپ) آیا ژیسکاردستن مسلمان بود؟ یا کارتر یا دیگران که آوردنش و همه می‌دانیم آخوند جماعت کلا طی این 300 سال رسما علوفه خور استعمارگران بخصوص انگلیس بود. اما در باب خدمات اسلام، متخصص نیستم اما در حد اطلاع شخصی مینویسم در زمان خودش و تا 700 سال سلطه علمی بلا منازع جهان در دست مسلمانان بود. اولین دینی بود که به زن حق مالکیت داد. در ظرف زمان خودش بهترین قوانین اجتماعی را داشت گر چه این قوانین در دنیای امروز منطقا قابل اجرا نیست.
    5
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    Islamic Golden Age اینو در گوگل سرچ کنید. مطمئنا خوندید ولی تکرار میکنم یقین دارم شما احمق نیستید ولی امیدوارم که کمی منصف هم باشید.
    7
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    شما یک دین یا عقیده یا ایدئولوژی را که مسبب جنبشی علمی که 700 سال طول کشید را در تاریخ بشریت نام ببرید. تمدنی که تنها دلیل از بین رفتنش طمع شاه ایرانی چون قطب الدین محمد خوارزمشاه بود که مراکز علمی جهانی چون بخارا و سمرقند و نیشابور و بغداد ودمشق و حران و. چنان ویران شدند که کتابخانه بغداد که 4 میلیون جلد کتاب داشت (4 میلیون جلد کتاب آنهم سال 656هجری!!!)از بین رفت. حالا بماند دهها میلیون انسان و صدها هزار نفر دانشمند و شاعر و متفکر که تنها به دلیل طمع یک شخص ایرانی از سمرقند و بخارا گرفته تا دمشق و حلب به نا حق قتل عام شدند. عیب از خودمانه اما طلب کار زمین و زمان.
    6
    0
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. عزیز جان بعلت دین موروثی و تعصباتت دم مار را می بینی و دوست نداری سر مار را ببینی! آخوند و داعش و طالبان و القاعده و حزب الله که از آستین من بیرون نیامده اند. این ها نتیجه ی قرائت های مختلف از محمد و اسلام هستند. این ها که قانون گذار نیستند و همگی به صورتی دستورات کسی را انجام میدهند که برای گول زدن عوام با شمشیر به جنگ ماه رفت و برای گول زدن مردم نسخه ی 72 حوری را برای اجساد متعفن پیچید. چرا با خمینی و داعش و طالبان خودم را گول بزنم؟ میروم به سر ریشه ی دستورات جنایت افرینی که این قوانین ضد بشری را با زور شمشیر وضع کرد. با این همه کمی فتیله ی تعصبات اجدادی را بکش پائین و فقط یک صفت خوب از محمد بگو تا هم به تو 100 دلار جایزه بدهم و قلمم را هم برای همیشه بشکنم. چرا کسی نمیگوید مسیح بد بود چون هرگز زشتی نکرده است. معبود جنایتکار و زنباره ی تو به عروس و خاله جانش هم رحم نکرد. زشتی آخوند را می بینی ولی دوست نداری از آبشخور آخوند انتقاد شود.
    0
    8
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. دیگر اینکه عشق و تعصب بد دردی است. بگذار ده ها هزار ادم مختلف فنا بشوند و گناهکار شناخته شوند ولی از دلبر و دلدار من عیبی گفته نشود ولی آن ده هزار نفر تحت تعلیمات کتابی هستند که پر از انتقام و دستورات جنایت و اقتلو اقتلو هست ولی حتی یکبار کلمه ی عشق را به کار نبرده است.
    0
    8
    ‌پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    اصلا بحث دینی نیست عزیز. حرف اولم اینه که صرف نظر از اینکه اینکه عرایض شما مغرضانه هستش و اینکه آیا مسلمان هستید نیستید خدا پرستید بز پرستید که اینم مشکل من نیست اصل بحث اینه که آقای محترم به ملیت ها توهین نکنید. باز خوبه فارس هستید و خدا را بنده نیستید ژاپنی بودید چه می‌کردید. دنیا را بخواید سر کار بذارید ما که حداقل خلق و خو تاریخ شما را میدونیم استاد. بحث اصلی و ایرادم به توهین شما به ملیت ها بود ولی شما عادت دارید به جای عذرخواهی و یا حداقل ارائه دلیل مدعا سند متقن ارائه بدید و بحث را دینی جهت میدید ملت هم که اکثرا از آخوند زخم خورده و اغلب‌ دانشمند همراه شما میشن. شما مغرض هستین و با انسان مغرض نمیشه بحث منطقی کرد ولی شما چالشی ارائه کردید بنده هم چالش خودم را عرض میکنم. شما اثبات کنید که جد بزرگوار شما رزمنده ای از ارتش چنگیز یا تیمور یا شیبک خان ازبک یا حتی رزمنده ای از دوره صدر اسلام نبوده به جان بچه دو سالم به روح پدر قسم جهنم ضرر نامرد روزگارم اگر آپارتمان استکهلم یا مونیخو هر کدوم به اختیار خودتان به همراه 60 هزار یورو نقد به شما ندادم. نه شما که هر کس.
    2
    0
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    بس کنید مسخره کردین. حتی اگر ادعای مزخرف شما را معیار و مبنا قرار بدیم خودتون از سیبری اومدین خاورمیانه خدا میدونه چندین تمدن را نابود کردین طلبکار هم هستین. میاین اروپا 5 سال شهروند میشین فکر می‌کنید بدون اینکه حتی زبانش هم یاد گرفته باشید فکر میکنین ارث باباتونه. ایران این همه قوم و ملیت زندگی می‌کنند شب و روزتون شده توهین به این و آن. صد ساله دهها میلیون انسان و 4 نسل را گرفتار توهمات دروغین و کاذب جک و جانورانی مثل آخوندف و طالبوف و کرمانی و پزشکپور و افشار یزدی و غیرهم که امثال گریشمن هندونه زیر بغلشون گذاشته گرفتار کردید. بحث با شما چون مغرض هستید بی نتیجه هستش و کلا عقیمه ولی خلاصه مطلب محمد خوب بود بد بود نه بابام بود نه عموم نه داییم مشکلی داری برو سراغش به قومیت بنده توهین نکنید.
    1
    0
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. شما درست میگید. به اعراب صدر اسلام نباید توهین بکنیم چون اجداد ما با دست‌های باز از اسلام استقبال کردند، ( دلیل استقبالشان هم این بود که Islamic Golden Age را پیشگویان برایشان تعریف کرده بودند). به دین اسلام هم انتقادی وارد نیست چون بنده خدایی این بیت را سروده بود ( اسلام به ذات خود ندارد عیبی - هر عیب که هست از مسلمانی ماست). به هیتلر هم ایرادی وارد نیست، چون خود او نه شخصا دستور سوزاندن یهودی‌ها را داده بود و نه در دکترین حزب نازی چنان چیزی نوشته بودند. یک دوران طلایی، طلایی تر از دوران خمینی هم برای آلمان فراهم کرده بود. پس نباید او را لعنت، بلکه باید ستایش کرد. در اینکه مطالعات سرکار بسیار بوده شکی نیست، اما در کنار مطالعه اگر کمی از عقل و انصاف هم بهره ببریم بد نیست.
    0
    4
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::Sabokbalam ::]. دوست گرامی خلاصه و مفید 1400 سال پیش یه اتفاقی افتاد که در زمان خودش کاملا طبیعی و منطقی و در واقع ادامه سلسله وار اتفاقاتی بود که از زمان ظهور اولین دولت ها در سومر و تا عصر نوین بوده حالا خوب و بدش تاثیرات منفی و مثبتش به کنار. ملامتی هست به 1400 سال پیش نداشته باشید بلکه به اسکلای 40 سال پیش وارده که. مشکل شما با اسلام و دین و خدا و پیغمبر مشکل من نیست. قرار نیست تو قبرتون بخوابم. مشکل من با توهین شماست. عرب کاری کرد که قبل از آن صرف نظر از ابزار فارس و روم و. کرد و بعد از آن اقوام دیگر در حالیکه مبنای همه اینها جهانگشایی ها نیاز اقتصادی بوده و بس. حالا بعد 1400 سال یه ملت اسکلی کردن گول خوردن خر شدن یا هر چی بنام دین انقلاب کردن برید و شما هم میدانید که انقلاب را نه ملت بلکه سردمداران جهان در کنفرانس گوادالوپ مهندسی کردن و دین را ابزار کردند، مشکل را جای دیگه جستجو کنید. اتفاقا به جرات میتونم بگم که انصاف بنده در قضاوت از خیلی ها بیشتره اما به عقل نقد صحیح و بدون اغراض را همیشه پذیرا هستم بر عکس خیلی ها.
    1
    0
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [Sabokbalam ]. مغلطه های تاریخی شما و قیاس های مع الفارغ شما درباره تاریخ نوین که فیلم و تصویرش هست با تاریخ 1500 سال پیشی که صرفا فقط نوشته ها هست که اگر همه را بپذیریم در بیشتر موارد پوئن مثبت را به اعراب می‌دهند (حالا صرف نظر از اینکه درست یا غلط باشد) حکایت همان بلا نسبت نابینایی است که هر مایعی را فقط آب می‌بیند. کلی گویی و نگاه مطلق مثبت یا منفی به یک پدیده از جانب افراد شده افت هر بحث منطقی. در ضمن شما هم می‌توانید که در چالش بنده در بالا شرکت کنید دوست گرامی 🙂. بد نیست کتاب تاریخ تمدن اسلامی و عرب گوستاو لوبون بخصوص آنجا که از تاسفش به دلیل شکست اعراب از فرانسویان در نبرد تور یا پواتیه یا به قول مورخان عرب بلاط الشهداء را بخوانید. نگاه مطلق و سیاه یا سفید به پدیده ای در این سطح از اهمیت در نهایت بلای جان آینده این مملکت خواهد بود. اگر 100 درصد همین اتفاقات راس هرمش و مجریش کوروش یا داریوش بود الان برای شما قداست داشت. مشکل شما اتفاقات نیست مشکل شما غیر فارس بودن و مشخصا عرب بودن افراده. به همین دلیل نمی‌توانید منصف و واقع بین باشید.
    1
    0
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Sabokbalam - ]. متعصب شدید هست و عاشق و آدم عاشق دوست دارد زمین و زمان را به هم بدوزد تا عشقش پایدار بماند. مگر آخوند و داعش و طالبان و 1400 سال تاریخ خون و جنایت از آستین من بیرون آمده است؟ قبل از این اقا هم شریعتی و سروش با انواع دروغ به ماله کشی مشغول بودند و حالا حنایشان رنگی ندارد. آخوند چکاره هست؟ من به نژاد و رنگ و ملیت چکار دارم!؟ اسلام یک عقیده هست مثل کمونیزم و بودائیزم و غیره. چرا اسلام را با عربیت یکی می پندارید؟ دیگر اینکه توهین کدامست. هر عقیده ای قابل نقد هست . آخوندها هم باد هستند و می آیند و میروند و اصل کثیفی که محمد ساخته باقی میماند و به اشکال دیگر زشتی می آفریند. من که چیز زیادی نمی خواهم فقط یک صفت خوب از معبودش بگوید و بجای 100 دلار 200 دلار جایزه بگیرد. به من بگوید کدام دیوانه ای برای ماه شمشیر میکشد و با شامورتی بازی بین یک عده وحشی و بیسواد آنرا بنام معجزه جا میزند. این شعر را هم من چنین تغییر داده ام: هر عیب که هست از مسلمانی توست/ اسلام دلیل عیب سامانی توست/این مذهب شوم ننگ ایمانی توست. خنجر به نهاد پاک ایرانی توست/ کامران فرزان
    0
    2
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. عزیز جان تو که بهتر از شریعتی زشتی ها را ماله کشی میکنی بعید است که ندانی که اسلام فقط یک عقیده است. عقیده توهین پذیر نیست و هر عقیده ای قابل نقد است. از بودائیسم بگیر تا هندوایسم و کمونیزم و اسلام و بالاتر. مثل اینکه تا از کمونیزم گفتی تمام روس ها دژم شوند که به ما توهین کرده ای! مگر اسلام نژاد عربی هست!؟ من کجا حتی یک کلام به هیچ ملیت و رنگ پوست و ملیت و نژادی توهین کرده ام؟ اسلام عربیت نیست و عربیت اسلام نیست. اسلام فقط یک نوع عقیده پر از انواع زشتی و دستورات مخرب هست و هر جا جرغه بزند از عرب تا عجم تا چینی و روسی را بطرف زشتی گرایش میدهد.
    0
    10
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    لباس هیچ نقشی را بازی نمی کند، هر کسی با هر مرام مسلکی بجز تجزیه طلبان خوش قدم باشد مگر در کشورهای پیشرفته پدر و خواهر روحانی ها تا لباس شان را در نیاورند نمیتوانند مخالفت از دیکتاتوری کنند عجب حرفی بعضی از دوستان به اصطلاح روشفکر میزنند ممنوع کردن حجاب و فرم پوشش خود دیکتاتوریست ما میخواهیم یک کشور آزاد و آباد و دموکراتیک داشته باشیم نه اینکه ممنوعیت ایجاد کرده و به به کنان زندگی کنیم
    0
    3
    جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.