نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش فائزه

به گزارش برنا، محسن هاشمی خطاب به فائزه هاشمی نوشت: می‌دانم که در سال‌های اخیر برخورد‌های نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی.
 
متن نامه محسن هاشمی به فائزه هاشمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خواهر عزیزم فائزه
 
هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه‌ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت الله هاشمی رفسنجانی و البته اعضای خانواده و را فراهم کرد و بهانه‌ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.
 
نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده‌تر از تو می‌دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بار‌ها به شکل گفتگو‌های خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.
 
به خوبی می‌دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیت‌های کشور، پدر، چهره‌ای نبود که مواضع و تفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.
 
اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: «ترامپ چهره‌ای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، می‌باشد.»
 
می‌دانی که ترامپ به واکنش احساسی وبه دور از عقلانیت ایران در این ماه‌های آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری وتدبیر مسئولان، بویژه رهبرانقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت‌ترین دوره تحریم‌ها را به پایان رساند.
 
قطعا خود خوب می‌دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن وقمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملت‌های ایران و آمریکا تبریک گفتم.
 
می‌دانم که در سال‌های اخیر برخورد‌های نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!
 
لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.
 
برادرت محسن
+8
رأی دهید
-97

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    زمانی‌ که این‌ها امید. به امام زاده بایدن می‌‌بندند.می‌ دانید. چه کسی‌ در این سایت دلخور می‌‌شوند؟ نایاکی‌ها این سایت. شعبه سوهد. کانادا . برمن . فرخ نهگدار. بی‌ بی‌ سی‌. مسعود بهنود.نظرشان به هم .خیلی‌ نزدیک است. نمی‌‌دانم. اگر نظر من.به نظر بچه رفسنجانی نزدیک باشد.؟؟؟ عجب روزگاری شده. دنیا اخر ال زمان شده. آخوند می‌‌یاد. و می‌‌گوید شهید هویدا. توله آخوند‌ها به جان هم افتاده.که. برای کوبیدن قلدر .یک قلدر لازم است. انقلابی ها ما. هنوز معتقد. گذر مسالمت آمیز.به دمکراسی و سوسیالیسم.با کمک بایدن وجود دارد. یک زیدی بود. به نام خروشف. دبیر اول حزب کمونیست روسیه. آمد و گفت. دوران لنین تمام شد. برای رسیدن به کمونیست. دیگر لازم به انقلاب نیست. می‌‌شود. با ری آزاد، به این هدف رسید. به یک سال نرسید.یک برژنف. دبیر دوم آمد. در مجلس و با کفش زد بر سر خروشچف. مردیکه این دری وری‌ها چیست می‌‌گی ؟ به سیرک سیاست اپزیسیون ایران خوش آمدید. خروشچف ایرانی‌ را می‌‌شناسم. بی‌ بی‌ سی‌. نهگدار. مهاجرانی. نایاکی‌ها شعبه.سوهد .برمن. کانادا. ولی‌ برژنف ملت ما کیست ؟
    34
    43
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. چرت و پرت ننویس و احترام خودتو اگر داری نگه دار. شما بازماندگان بچه اخوند هایی هستید که حال علیه پدران خود شورش کرده اند ولی چون منش انها تغییرنکرده اویزان یک احمق روانی در امریکا شده اند. گاه بستن دهان یا نگارش سرپوش به افکار عقب افتاده شما باشد
    31
    37
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. بر این باورم که علیرغم ویروسهایی امثال تو جوانان وطنم بدون اویزان شدن به ترومپت و بایدن خود روزی سرنوشت را در دست گرفته و تو دهنی محکمی به افکار پوسیده تو و امثالهم خواهد زد. ننگ بر تو.
    30
    29
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    vg2000 - اسلو، نروژ

    آقا محسن یه لقمه نون ارزش این حرفارو نداره
    3
    43
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۲
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    توپ را به همدیگر پرت میکنند تا روی آب باقی بمانند!
    11
    23
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. حالا به کجا شما بر خورد ؟ نه توهین کردم.نه فحش دادم. چند تا فاکت تاریخی دادیم. از خودتان. کجاش خوشت نیامد. برژنف .خروشچف . نگهدار. نایاک. ؟ فکر کنم.به اندازه کافی‌ با ادب بودم. جوانان وطن سالها تصمیم خود را گرفته. اگر شما موی دماغ نشوید. من نبودم که فریاد .اوباما یا با ما .یا با آنها. جوانان وطن بودند. چکار کنند دیگر این جوانان وطن. اعتماد. به رابرت کندی. کارتر . اوباما ندارند. چرا بایدن باید با بقیه فرق داشته باشد؟
    31
    22
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    البته ما هم امیدواریم. که جوان‌ها وطن یک کاری انجام دهند. ولی‌ دست کم ۸ سال دیگر باید منتظر شد. یک چند هزار کشته دیگر هم روی آن. نانسی پلوسی. رضایت نمی‌‌دهد، پا .توی یک کفش کرده و می‌‌گوید. خیر. این‌ها همه اشوبگر هستند. این جوانان وطن. حق آنها است. کشته شوند.به من و شما شاید ۸ سال دیگر نرسد. نزدیک ۷۰ هستیم. یا مرتضی‌ علی‌. صلوات. عضو کسانی‌ نبودید .که در پاریس.نماز معروف سرخ را پشت سر امام امت خوانید ؟ تهمت نمی‌‌زنم.یک پرسش است. به سن شما می‌‌خورد. افکار شما هم.
    31
    15
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Chokam - ری، ایران
    با کشور بیگانه بودن چندبار اتفاق افتاده، بر علیه شاه ساسانی کودتا شده ،مثل ۵۷، شاه ساسانی فرارکرده رفته غرب که حتی دشمنش هم بوده، از روم سپاه گرفته و برگشته تاج و تختش رو پس گرفته. این روال بوده در تاریخ، یزدگرد اما چون روم دیگه روم سابق نبود مسیحی شده بود لذا فیروز پسرش بجای غرب بسمت شرق یعنی چین رفت تا از آنها سپاه بگیره برگرده اما عمرش بخاطر دوری راه و ضعف چین همانجا ماندگارشدن و مردن و عکس مقابرش رو یارشاطر در کتابش گذاشته
    5
    2
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    بعد هم نگو. جوان‌ها وطنم. مال شما نیست.به من و شما ربطی‌ ندارد. جوان‌ها وطن است، دوران تصمیم گیری هم برای جوانان وطن تمام شد. فکر کنم. با فریاد رضا شاه روحت شاد. سال‌ها است. که درک کرده.که این تحفه آخوند را از صدقه سر رابرت کندی. کارتر. اوباما . و جانشین او در طی‌ ۸ سال آینده دارند.شما است. که در خواب اصحاب کہف هستید.
    26
    12
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    بر پدر تو و بر پدر فائزه لعنت، البته اگه هر دو یکنفر باشن!
    3
    32
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    یکبار نشد این اسراهیل دوست فرانکفورتی چیزی بنویسد و ازشالوده«بنمایه» آن بشود منطقی همبند و همراستاو همداستان با خط فکری اش استنتاج کرد.از درگاه خداوندگار دادار آرزوی شفای عاجل ایشان را دارم.
    16
    5
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    برا نشستن پشت میز سیاست شما خانواده کثیف هاشمی دست به چه کارهایی که نمیزنید. همتون از تو یه آخور کاه و یونجه میخورید
    0
    33
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. من موی دماغ نمیشم شما هم پشم .... نشید. برو دنبال ترومپتت تو که معنی توهین و بحث و تهمت را هنوز نمیفهمی
    8
    16
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دیدی عزیز. می‌‌بینی‌ .چه کسی‌ برایت هورا می‌‌کشد. ؟ مسافر. بله می‌‌دانم .می‌ توانی‌ بگوهید. به من چه مربوط.که یک هیتلر مسلمان .از سخن من دفاع می‌‌کند. ولی‌ از خود بپرسید چه نقطه مشترک شما با این دارید؟ فکر کنم به آلمانی‌ می‌‌گویند. Schnitt Meneg که این مزلف برای شما هورا می‌‌کشد. فقط یک لحظه اندیشه. به این نمی‌‌گویند Dejavu سال ۵۷ ؟
    24
    6
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. پس چی ؟ جوانان وطن نه ولی شماها مغز فرسوده برای انها تصمیم بگیرند. انقلاب فرهنگی نه با حمله کشورخارجی اتفاق میافته و نه با قلدری ترومپت. زمان احتیاج داره وگرنه شاه که بره اخوند میاد ولی مردم مثل تو دنبال ناجی هستند
    6
    16
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. باز توی ظرفشو اومدی نظر دادی؟ شوکولات اینجا که اگه سایت فری بود من خیلی وقت پیش نسخه تو و سایر مزدوران و جیره خوران غربتی رو پیچیده بودم. برگرد بیا برو شهرستانتون ظرف بشو خدمتی به همشهریای شبیه به خودت کرده باشی و سال ملی آقات رو گرامی بداری.
    27
    7
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. جماعت نایاکی همون گروه ظرفشوهای مقیم خارج هستن دیگه. مگه خبر نداری. نایاد مخفف ( نادانهای احمق یاردانقولی الدنگ کو...).
    28
    6
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. قطعأعقل شما رو بزوال است. مگر گفتیم بایدن با بقیه فرق دارد؟داستان این بود که صفحهُ شطرنج برجام راکه در دورهُ اوباما و بین دوکشور(تأکید میکنم بین دوکشور) منعقد شده بود، یک بیعقل که جانشینش بودواژگونه کرد و مهره ها روی زمین ریخت و گفت قانون بازی را من تعیین میکنم!
    9
    4
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. درضمن،ایران همیشه گفته خسارات قبلی را بدهید و بخاطر کودتای مرداد و تخریبهای قبلی عذرخواهی رسمی کنید تا دوکشور صلح کنند.بعدهم، اینکه ایران در آمریکا لابی دارد خوبست یا بد؟ازقضا آمریکا جزو اولین کشورهایی بود که انقلاب را برسمیت شناخت.شما چرا جوش میزنید؟حرص نخور.دمنوش گل گاوزبان را برای اضطراب و حرص وجوش دائمی تان پیشنهادمیکنم.
    8
    7
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::].... تو هم از فرصت استفاده خودتو انداختی وسط. باندازه کافی بهت نگفتم مزدور
    6
    20
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. شهرستانی ها و ظرفشورها مثل اینکه خدای نکرده مشگلی که نمیخواهیم بازش کنیم سرت اوردند.
    2
    19
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    . [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. هر کی جواب خودشو سر جای خودش داره. همانطور که این amirgheryou - روانی هم داره پاچه خواری تو را میکنه ولی من که عاقلم مابین شماها فرق میگذارم هر کس به حساب خودش.
    3
    20
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اگر منظورت Schnittmengeاست که تو هم با جولیانی و اونایی که حمله کردند به کاپیتول و حتی سید علی Schnittmenge داری پس شماها یکی هستید
    3
    18
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. دنبال نقطهُ مشترک هستید؟راحت است.اگر حتی یکنفر از کسانیکه با فرغون برای شما مثبت حواله کرده است،توانست ارتباط چیزهایی که نوشتید را مفهوم و واضح بطوریکه همگان بفهمند،بنویسد،جایزه دارد.این را چند نفر بهتان گفته اند.ازنامه پسرآیت الله به خواهرش به خروشچف رسیدن،مثل اینست که از دکمهُ کت ناپلئون به موشک قاره پیما برسید.
    4
    8
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. البته بله،می شود گریزی به همه چیز زد و ارتباطی بین هردوپدیده(یادومطلب یا دوشخص) ایجاد کردکه این هنر رااکثر ایرانیان خارج نشین در مواجهه با مثلأ طرفداران اپوزیسیون(منجمله هواداران رضا پهلوی)تجربه کرده اند و برای همین است که دورِ اینگونه افراد را(درهمان خارج) خط میکشند.ننگ برآن خاندان ننگین(بالاخص رضاپهلوی) که باعث و بانی انشقاق و انفکاک هموطنان ازهم درخارج ازکشور است.
    14
    2
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. من تا کنون .به هیچ کس در اینجا مزدور نگفته. فقط یک نفر. که آن هم دلیل خود را دارد.منطق ارثی نیست.کسی‌ ارث نمی‌‌برد. اگر او را مزدور نام گذاشته.دلیل بر این است. که است. مزدور شیخ علی‌ است.ولی‌ بگذریم. گفتید. ما انقلاب فرهنگی لازم داریم. چه کسی‌ باید اموزگار فرهنگی‌ این انقلاب باشد.؟ توده. چیریک. مجاهد. دار و دسته بازرگان. ؟ رضا پهلوی. اصلاح گرایان . کروبی. موسوی. گنجی. سروش. کدام؟ گنگ سخن گفتن و رمزی سخن گفتن کمکی‌ نمی‌‌کند. من که اسم انقلاب فرهنگی که میاد. بدنم می‌‌لرزد. چه نمونه دوست دارید. نمونه چینی‌ .که ماهو .۳۰ میلیون را در دریا ریخت.؟ یا نمونه استالین .که ۲۰ میلیون را به گولاک‌ها سیبری فرستاد. با نمونه اسلامی آن چطورید.؟ یکی‌ از اموزگاران آن. همین مسافر است. می‌‌گوید امام امت. برای نجات بشریت آمده بود. تازه من کجا از حمله دفاع کردم. ؟
    21
    6
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دوست عزیز این موجود تازه به دوران رسیده همیشه با شهرسانی و مقیمان خارج از ایران مشکل داشته . یه عقده و کینه دیرینه داره
    2
    20
    یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. انقلاب بی فرهنگی از نوع ترومپت را بر خلاف شما´ حتما قبول ندارم. لطفا از مظهر شتر مرغی پایین امده و الترناتیو خود را بازگو کن .
    3
    15
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دو سال دارم. آلترناتیو خود را می‌‌گویم. رضا پهلوی. حالا نوبت شما است. شهامت دارید بگید؟شما نمی‌‌توانید بگید. چه نمونه انقلاب فرهنگی دوست دارید؟ مسافر اینقدر .. الکی‌ نکن.
    18
    5
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    مقیمان خارج از کشور .یکی‌ خودتی.چرا از زیر جواب در می‌‌رید ؟ خوب ابگید. چی‌ می‌‌خواهید ؟ از چی‌ ترس دارید؟ همه دمکراسی. آزادی .ری آزاد می‌‌خواند. ولی‌ چگونه؟ ترس دارند بگویند. شما که شجاعت این را ندارید بگید. آلترناتیو شما کیست؟ ترس از تنفر جوان‌ها امروز ایران ؟ که دیگر فریب شعار‌های سال ۵۷ را نمی‌‌خورند.؟ دو روز خواهش .چه نمونه انقلاب فرهنگی دوست دارد؟ نه چین .نه روسی. نه اسلامی. پس چی‌ ؟ اندیشه شما مثل شکم خالی‌ است. وقتی‌ خالی‌ است. خودش را معرفی می‌‌کند.حالا فحش بدید. ویروس، خاهن. مزدور. خوب بگید ،چی‌ می‌خواهید.؟ تا .من هم یاد بگیرم.
    16
    4
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. دقیقا ترس رضا پهلوی از حمایت اقشار جنگ پرستی مثل شماها بوده که همیشه اهسته و ومدبرانه قدم برداشته و در اخرین بیانات خودش دقیق جایگاه خودشو بعنوان یک ایرانی وطن پرست گفته. به منم از شهامت حرف نزن که پشت کامپیوتر با اسم مستعاد زیاد شهامت نمیخواد
    4
    16
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    شما خیلی‌ خر هستید.که درک نمی‌‌کنید. که چه، رابطه خروشچوف با تصور بعضی‌‌ها در اینجا .نسبت به گذر از دولت آخوندی وجود دارد.البته مقصر نیستید.کسی‌ که الگو و منابع آن رساله امام است.نباید بیشتر انتظار داشت. برای شما نبود. آن.که منظورم بود. خودش درک می‌‌کند. مرتب هم خودشان جواب می‌‌دهند. البته رمزی.رویشان نمی‌‌شود. آشکار سخن گویند.ولی‌ درک می‌‌کنم. چه می‌‌خواهند گویند. مجبور نیستی‌.چیزی که درک نمی‌‌کنید. خود را قاطی کنید.
    18
    4
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. باز هم خوب است. یک کلمه با هم توافق داریم. گفتید. رضا پهلوی. ایرانی‌ وطن پرست است. و مدبر. و قدم بعدی . سیاست مدبرانه او. بیشتر به دمکرات‌ها می‌‌خورد یا به جمبوری خواهان ؟ لطفا فاکت بدید. تا من هم درک کنم. به هر حال هر دو تا یک چیز می‌‌خواهیم. ولی‌ راه مختلف. البته سیاست دمکرات‌ها در طی‌ ۶۰ سال گذشته فراموش نکنید.مخصوصاً زد و بند رابرت کندی با مخالفان پدرش. دست هم از نیش زدن بر دار. داریم مثل بچه آدم سخن. مسافر دیدی ؟ این آقا از برمن می‌‌گوید. رضا شاه وطن پرست و مدبر است. نمی‌‌گوید. دماغ او بزرگ است. خاهن است . وطن فروش.است. حال برو گم شو. خودت را دگر قاطی نکن.
    15
    3
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اقا چرا قاط زدی؟ شاید نخوان بگن حال به هر دلیل. چرا مثل ماموران میخواهی مردم را تخلیه اطلاعاتی بکنی. خیلی مشکوک میزنی
    3
    12
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. اره مشکل من اینه بی اجازه اینوخوردن
    13
    3
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. الان توی ایران هم ظرفشوی درامد خوبی داره. برگرد زیر چتر حکومت مورد علاقت کار کن.
    15
    5
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اقا من خودم اعلان وضعیت میکنم و شما سخنگو من نشید. من رضا پهلوی را بر حسب صحبت های اخر او بعنوان یک الترناتیو تکرار میکنم یک الترناتیو جدی برای رفع شر از ایران قبول دارم ولی سرنوشت کشور همانطور که خود او گفته از داخل صندوق بیرون میاید
    3
    11
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. امکان اینکه افکار او به جمهوری خواه یا دموکرات نزدیکتر است برای من ملاک عمل نیست. ما مدتهاست که کلام خدا و پیغمبر را کنار گذاشته ایم چه برسد یک سیاستمدار.
    2
    12
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. چرا اینقدر حاشیه می‌‌روی ؟ نگفتم آدرس خانه را بده. فکر کردم .دوست داری ما را روشن کنی‌. مگر انقلاب فرهنگی برای ما نمی‌‌خواهی‌؟ من بی‌ فرهنگ. اینکه نمی‌‌شه. انقلاب فرهنگی بله .ولی‌ چیزی نمی‌‌گم. مخفی‌ است. پایش که وسط آید. با خودتان هم رو راست نیستید.کسی‌ که حرفی‌ برای گفتن ندارد. بهتر است سکوت کند. اول فکر کند. چه می‌‌خواهد .بگوید. بعد می‌‌تواند. روشن به گوید. چه می‌‌خواهد. مسافر برش دار. همه او برای خودت. فایده ندارد.
    12
    2
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. چرت نگو من جواب دادم تومیخوای ملت را تفتیش بکنی .
    3
    8
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. یواش یواش دارم به سلامت روحی شما شک میکنم. سرنوشت اون رفیق پاچه خوار amirgheryou که معلومه ولی زیادچرت و پرت و ضد و نقیض میگی . من که نظرم را گفتم و زمانی که به دیگران اعتراض کردی جواب بهت دادم. التماس تفکر
    4
    9
    دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.