رفتار ناشایست برخی از شهروندان با یک توریست کره ای در یک مغازه

او از تجربه تلخ خود و برخورد نامناسب این شهروندان می‌گوید.
+122
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا

    اکثر ایرانیا متاسفانه یک اخلاق خاصی دارن که البته نوعی نژاد پرستی هست یعنی در مقابل بعضی ملیت ها خودشون رو بسیار سر تر می دانند به طوری که آنها را آدم هم حساب نمیکنن مثل افغانستانی پاکستانی هندی آفریقایی و کلا نژاد های آسیایی و هندو آسیایی ولی در مقابل بعضی نژاد های دیگر کاملا برعکس برخورد میکنند یعنی آنها را برتر و سر تر از خودشان میدانند مثل نژاد سفید اروپایی و آمریکایی. اگه به جای این یه سفید پوست سوئدی یا آلمانی تو خیابونا بگرده همه حس "مهمان دوستی" شون گل می کنه و باهاش عکس میگیرن و خونه شون دعوتشون میکنند. با سرنگونی آخوند شاید بشه سیاست رو تو ده سال و اقتصاد رو تو بیست سال احیا کرد ولی فرهنگ مردم نسل ها طول میکشه تا اصطلاح بشه.
    14
    190
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    کلا ایرانیها از مسخره کردن موجودات زنده خوشحال میشن. خبر هم ندارند که خودشون مسخره ترین موجودات کره زمین هستند.
    23
    183
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. گمان کنم از سر خشم و یاس این جوری قضاوت می کنی، انهم درست هنگامی که خودت یکی از همان ملت هستی، حالا از هر کجای ان سرزمین هستی، فرقی ندارد، و اگر خودت آنگونه نیستی که می گویی همه ی ایرانی ها هستند، پس یگ گام جلو رفتیم!
    93
    27
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    این بنده خدا از کدام کشور و کدام کافه حرف می زند؟ چرا فکر می کنید در مورد ایران است؟ این کلیپ مربوط به الان هم نیست، من آنرا ده سال پیش دیدم!
    65
    18
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرید1614 - بروکسل، بلژیک

    [::در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا::]. دلیل اینکه ان دسته از ایرانیانی که اقوام دیگر رو تحقیر میکنن محقر بودن خودشان هست و فکر میکنن با این کارشان شخصیت خود را والاتر جلوه میدهند یک نوع حس کمبود شخصیتی.
    9
    81
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    کلا هرکی چشماش ابی و موهاش بور نیست انسان نیست. اینه منطق این ملت. تا حالا دقت کردین هرکی که گفته ما مهمان نازیم خارجی مو بور بوده؟ . متاسفانه انسانیت رو برامون پوست سفید موهای بور و چشمان ابی معنا کردن. تو تلگرام هر شب هی مینالن چرا خدا به بعضیا چشم ابی داده موی بور داده به ماها موی سیاه داده. یعنی خاک تو سر کسی که ارزش یه انسان رو با این چیزا میسنجه. تازه بگذریم که خود مسیح از من سیاه تر بود
    6
    37
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    ۱۰ دقیقه کامل فکر میکردم. تنها مردمی که میناله چرا چشم ابی نداره چرا پوست سفید نداره. چرا موی بور نداره.
    6
    21
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    جالب اینه که از هر ایرانی بپرسی ایرانیها چه جور آدم‌هایی هستند فوری میگه مهمون نواز !!!!!!؟؟؟صفتی که اصلن ندارن، البته با اروپایی ها خوبند ، اونم در حقیقت میخوان بعدن استفاده کنند ازشون
    10
    43
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    behran - کردستان، ایران
    اول اینکه نمیتوان رفتار یک جزء را به کل آن یا بالعکس رفتار یک کل(جمع) را به جزء(فرد) به سادگی تعمیم داد،حتی در علوم و بررسی ماده و جسم کسب چنین نتایجی منوط به آزمایشهای گوناگون و پیچیده و کسب نتایج گاه مشابه و متضاد میگردد؛ پس کسب نتیجه کلی از رفتارهای پیچیده انسانها بسی سخت تر و دست نیافتنی تر است؛ اگرچه میتوان به نتایجی آماری از گروه های انسانی که در زیرمجموعه های دینی و نژادی و اقلیمی و سیاسی و غیره بصورت یک کل قرار میگیرند، رسید ولی نباید از نظر دور داشت که سوای تشابهات رفتاری هر گروه یا جامعه، رفتارهای منحصر بفرد انسانی بعنوان موجودی زنده و صاحب عمل را داریم که تجزیه و تحلیل آن به همان نسبت ساختار پیچیده بیولوژیک و شیمیایی آن پیچیده و نیاز به مطالعه و تحقیق و تجربه دارد؛ ---------->
    12
    31
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    behran - کردستان، ایران

    اما فارغ از این مقدمه، برگردیم به این ویدئو دراماتیک گل پسر کره ای که تحت تأثیر رفتار سطحی چند دختر نوجوان تصمیم به ثبت این واقعه گرفته و در نهایت به نتیجه مشعشعانه ای در حوزه مردم شناسی میرسد و رفتار چند نفر در یک کافه را در ایران با رفتار مردم شبه قاره هند قابل قیاس میداند! اگر بنا باشد هر کسی از این رفتارهای کودکانه و بعضاً مغرضانه نسبت به خود فیلمی تهیه کند، آمار کره ای ها در اینگونه رفتار بیشتر از ایرانی ها نباشد قطعاً کمتر نخواهد بود(بخصوص بخش زیرپوستی آن)، نفرت نژادی که ژاپنیها و کره ای ها و چینیها از همدیگر دارند،هنوز ما مردم خاورمیانه باید پیش پایشان لُنگ بیندازیم کمآینکه مردم ویتنام و اندونزی و کامبوج و غیره را اصلاً داخل آدمیزاد حساب نمیکنند؛ هنوز یعنی حتی تا همین امروز هم قشر تحصیلکرده و دانشگاهی اش مردم ایران را اعرابی بادیه نشین و شتر سوار اطراف چاه های نفت تصور میکنند(یعنی امارات هفتاد سال پیش)------->
    12
    41
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    behran - کردستان، ایران

    همین تصویربرداری هم از همان حس تکبر و خود بزرگ بینی و نخوتی است که رسانه هایشان نسبت به مردمان در حال توسعه به مردم توسعه یافته (از نظر صنعتی و علمی و غیره منهای شعور)خودشان القاء میکنند. اما سخن کوتاه کنیم و زحمت کاربران عزیز را در خواندن کمتر با این بیت زیبا از سعدی که میگوید: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی!
    11
    33
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا::]. شدیدا موافق این جمله آخرتون هستم! با سرنگونی آخوند شاید بشه سیاست رو تو ده سال و اقتصاد رو تو بیست سال احیا کرد ولی فرهنگ مردم نسل ها طول میکشه تا اصطلاح بشه.
    2
    17
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    chertopertnago - دور اباد، سائوتوم و پرینسیپ
    [::در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا::]. فیلم و نتونستم ببینم ولی ندید می تونم از نظری که شما دادید متوجه شم داستان چی بوده . کاملا با شما هم نظرم . همیشه گفتم اخوند و که دک کردیم بعد راه های درست کردن فرهنگ و از کجا باید شروع کنیم ؟
    2
    8
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    یویوماما - خاش، ایران
    ما ایرانی ها از خودمون هم نمی گذریم از رشتی وترک وبلوچ واصفهانی ولروکردو عرب هم جک میسازیم که فرهنگ ما را نشان میدهد.باید خجالت بکشیم. از اخوندها که فرهنگ سازی بر نمیاد.
    2
    12
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::یویوماما - خاش، ایران::]. درسته. هنوز که هنوزه فرهنگ استفاده ی منفی از الفاظی مثل قربتی شهرستانی دهاتی بین این مردم رواج داره هیچی بلکه هر سال بالا میره. هر سال که میگذره این تفکر خودبرتر بینی هی بیشتر و بیشتر میشه. حتی سید کریم حاظر نیست قبول کنه همه باهم برابریم و به خودش سید میگه.
    2
    7
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    این مشکل آدمه. چه ایرانی چه خارجی اینطورن. خارجیها چون دیدن این مشکل حل شدنی نیست قانون گذاشتن که جریمه کنن نژادپرست رو.
    2
    6
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا::]. مشکل اینجاست که همینایی که گفتی (آسیایی ها) اکثرشون نسبت به هم اینطورن. همین کره ای ها به شدت اهل قیافه گرفتن برای ایرانیا هستن. برعکس اروپاییها خیلی تو فاز قیافه گرفتن نیستن. ایرانیا به دلایل مثبت و منفی مغرور هستن. مثبتش به خاطر فرهنگ ریشه داره و منفیش به خاطر فاز توهمه. مسخره کردن کار احمقانه ای هسیتن و خود رو برتر دونستن هم اوج حماقته اما در مقابل آدمها و ملل مدعی با ادعا بودن کار خوبیه. در اجتماع داخل هم همینه که نه کسی رو مسخره کنیم نه دیگران رو از خودمون پایینتر بدونیم اما در مقابل آدم خود برتر بین چنان مدعی رفتار کنیم که طرف پنچر بشه. من شخصا موافق نیستم هیچ ایرانی و خارجی رو بی دلیل تحقیر کنیم اما موافقم برای ملل آسیا قیافه بگیریم بهتره چون اکثرشونو که میشناسم از ..... میدونن. یه ایرادنی کافیه شیک رفتار کنه (چیپ نباشه) تا هر ملل دیگه ای براش احترام قائل بشن. البته با این آخوندا و پاسدارای گری گوری خیلی شان مون افت کرده
    1
    8
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    به تو مثبت دادم! ولی آنجا که گفتی برای آسیایی ها باید قیافه بگیریم را خوب متوجه نشدم!
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. منظورم اینه براشون کلاس بزاریم بهتره چون اساسا آسیایی ها همشون توهم ...... کلا برای هرکی که ادعا داره ادعا کنی کوتا میاد.
    0
    2
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.