سخنان عجیب عیسی کلانتری در مورد خمینی: حضرت امام فرزند ناخلفی برای آمریکایی ها بود + ویدیو

در این روزها قطعه کلیپی در فضای مجازی نشر یافته که در آن عیسی کلانتری، «امام خمینی» را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است. استدلال ایشان هم مبتنی بر آن است که مدعی می شود «آمریکایی ها پشت شاه را خالی کرده اند و او را تنها گذاشته اند». این سخن عیسی کلانتری با واکنش های تندی روبه رو شده است.
در این روز‌ها قطعه کلیپی در فضای مجازی نشر یافته که در آن آقای عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست «امام خمینی» را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است. بعد انتشار سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی، واکنش و انتقاداتی از عیسی کلانتری در فضای رسانه به راه افتاده است. چندین روزنامه و فعال سیاسی اصولگرا به تندی به عیسی کلانتری تاخته اند.
عیسی کلانتری درباره امام خمینی چه گفت؟
عیسی کلانتری، معاون روحانی و ریاست سازمان محیط در سخنانی که به صورت منقطع منتشر شده است امام خمینی را فرزند ناخلف آمریکا توصیف نموده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد!

در همین باره سایت جماران نوشت: این سخن از جهات عدیده مورد مناقشه است. اول آنکه مطابق هیچ سند و مدرکی آمریکایی‌ها پشت شاه را خالی نکردند و این نه تنها با شواهد تاریخی در تضاد است. مطابق همه اسناد منتشر شده، شاه و رژیم پهلوی تا آخرین لحظات حیات خود از حمایت کامل غرب و حتی شوروی برخوردار بوده است.

در این‌باره فقط کافی است به متن منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز اشاره شود که در آن از قول ژنرال رابرت هایزر فرستاده ویژه کارتر در تهران آمده است که او در نشستی در نیویورک به تیم «پروژه ایگل» گفت که از سران نظامی ارشد ایران خواسته بود برای نگاه داشتن شاه در قدرت هر تعدادی از تظاهرکنندگان را که لازم است، بکُشند. طبق صورت جلسه آن نشست، ژنرال هیوسر گفت که به ژنرال‌های ایرانی گفته بود اگر تیراندازی هوایی نتوانست تظاهرکنندگان را پراکنده کند، «سینه‌های آن‌ها را هدف قرار دهید». وی همچنین ژنرال‌های ایرانی را بزدل توصیف کرده بود.

نکته دوم، اما درباره ادبیات منحط و مبتذل آقای کلانتری است که در باره شخصیت امام از تعبیر زشت «فرزند ناخلف» استفاده می‌کند. آقای کلانتری ظاهرا از کمترین میزان از ادب سیاسی و اجتماعی برخوردار نیست که درباره مقتدای کشور از این واژه زشت و توهین آمیز بهره می‌گیرید. راستی ایشان معنای فرزند ناخلف را می‌داند؟ مطابق نقل فرهنگ‌های فارسی بهترین معنا برای این واژه «فرزندی است که مطابق با آداب خانواده اش عمل نکرده است». آیا جریان فکری نهضت اسلامی دست پرورده آمریکاست تا بگوییم، چون به اندیشه آمریکا و آداب ایشان پشت کرده است، پس ناخلف بوده است. به نظر می‌رسد کلانتری حتی از معنای این اصطلاح هم بی اطلاع است.

حقیقت آن است که امام خمینی فرزند راستین اسلام است و این سخنان آقای کلانتری هم جز آنکه آبروی گوینده را ببرد دست آوردی نخواهد داشت، چراکه مردم ایران و مستضعفان جهان بهتر می‌دانند که امام در کدام مکتب پرورش یافته و در کدام اندیشه مستغرق بوده و از کدام چشمه فکری سیراب شده است؛ و نکته آخر مربوط به گروهی است که این سخن را منتشر کرده اند. راستی اگر یک دهم این سخنان را، آقای کلانتری درباره رهبر انقلاب بر زبان جاری کرده بود، گروه مصاحبه‌کننده، جرأت انتشار آن را داشت؟ آیا امام از سایر حوزه‌های ارزشمند نظام کم اهمیت‌تر است؟

گفتنی است که کلانتری پیشتر نیز درخصوص تسخیر سفارت آمریکا گفته بود: «من اصل این موضوع یعنی تسخیر سفارت را قبول ندارم. چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و یک اصولی را پذیرفته‌ایم. شما خیلی راحت می‌توانستید با امریکا قطع رابطه کنید. می‌توانستید سفیر امریکا را از کشور اخراج کنید، می‌توانستید سفارت امریکا را تعطیل کنید. ولی اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و... دانشجو که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. اگر در این سفارتخانه جاسوسی می‌کردند جاسوس‌ها را بیرون می‌کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور سفارتخانه باز کنند و بعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم، اشغال کنیم، گروگان بگیریم! این رسم کشورداری نیست. گروه‌های انقلابی خودسر ممکن است یک کاری بکنند. ولی حکومت باید با آن‌ها برخورد می‌کرد.»

کلانتری همچنین به نقل از سید محمد خاتمی، مدعی شده بود «امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند... خاتمی خودش گفت که امام برای استفاده از تک خوانی زنان به من دستور داد».
واکنش‌ها به سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی
محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در واکشن به اظهارات کلانتری نوشته است:

١) عیسی کلانتری (معاون حسن روحانی) به شکل رسمی، علنی، به صراحت و بدون ترس به حضرت امام اهانت کرده و ایشان را فرزند آمریکا خطاب کرده است!

٢)، اما تا کنون نه کسی به او اعتراض کرده و نه صدایی از تریبون ها، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و شخصیت‌هایی که بودنشان را مدیون نام و قیام و نظام امامند برخواسته و ظاهرا همه به کار و زندگی خودشان مشغولند و برای کسی صرف نمی‌کند از ساحت مقدس «روح خدایی زمان ما» دفاع کند!

٣) در این میان مدعی العموم هم مشغول اقدامات واجب‌تر است و یادش رفته که بر اساس قانون، توهین به حضرت امام جرم است!

۴) کسی از سید حسن و موسسه عریض و طویلش توقعی ندارد! این موسسه قرار است بنام امام، نان و گوشت بعضی‌ها را تامین کند که می‌کند! تا امروز هم ندیده‌ایم جناب حسن آقا و موسسه تحت امرشان برای حلال بودن حقوق و مواجب هم که شده از امام و میراث امام دفاعی کرده باشند!

۵) حالا اگر کسی به اسب یک سلبریتی ضد انقلاب، یابو خطاب کرده بود، جبهه اصلاحات و مواجب‌بگیران آن، در فضای حقیقی و مجازی چنان جنگ روانی به راه می‌انداختند و برای پایمال شدن اخلاق و ادب نوحه‌سرایی می‌کردند که خودی‌های ترسو و مرعوب هم وادار به همراهی شوند تا دیگر کسی جرات «تو» گفتن به یک سلبریتی وابسته به اصلاحات را هم پیدا نکند! یعنی ما این قدر نمک‌نشناس شده‌ایم؟
عیسی کلانتری اصلا تفکر را بلد است؟

محمد پاداش، فعال رسانه‌ای در واکنش به اظهارات عیسی کلانتری درباره امام خمینی در کانال تلگرامی خود نوشت: عیسی کلانتری قبل از اینکه به روح خدا خمینی بگوید فرزند (ناخلف) آمریکا! به خشم نسل‌هایی که پای منبر امام نشسته‌اند، با سخنرانی‌هایش بزرگ شده‌اند و برای آرمان‌هایش شهید داده‌اند، کمی فکر می‌کرد.
واکنش روزنامه جوان به سخنان عیسی کلانتری درباره امام‌خمینی
به گزارش فرارو، پس از سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی و عبارت "فرزند ناخلف آمریکایی ها" روزنامه جوان درباره سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی نوشت: عیسی کلانتری گرچه صرفاً معاون رئیس جمهور در موضوع محیط زیست است، اما علاقه دارد هر از چندی با محور دفاع از امریکایی‌ها در مسائل سیاسی هم اظهار نظر کند. اخیراً فیلمی از او منتشر شده که حاوی توهین و جسارت بی‌سابقه‌ای به حضرت امام خمینی است. در این فیلم کوتاه او ابتدا می‌گوید که «خالی کردن پشت شاه در خارج از کشور موجب سقوط حکومت پهلوی شد.» و سپس در پاسخ به این سؤال که «یعنی فکر می‌کنید بین امریکایی‌ها و امام مذاکره‌ای صورت گرفت؟» ابتدا با لحنی که گویا یقینی ندارد، می‌گوید: «نمی‌دانم، من خبر ندارم»، بعد، کمی مکث می‌کند، لبخندی به تمسخر می‌زند و با جسارتی سؤال‌برانگیز می‌کند: «شاید به این صورت بشود راحت گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای آن‌ها بود!» و بعد ادامه می‌دهد: «آن‌ها پشت شاه را خالی کردند و از این فرصت هم انقلابی‌ها به رهبری امام حداکثر استفاده را کردند.»

امریکا البته تمام قد پشت محمدرضا پهلوی یا همان شاهی که کلانتری می‌گوید، ایستاده بود، وقتی دید قدرت ایستادگی مقابل انقلاب اسلامی مردم را ندارد، کمی کنار کشید که همراه دیکتاتور ایران در این سقوط نباشد. تحلیل انقلاب ایران بماند، موضوع این است که در دولت روحانی چه می‌گذرد که مدیر او جرئت کند به همین راحتی چنین عبارات زشت و توهین‌آمیزی را علیه امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی به کار برد و برکنار هم نشود و کسی هم برخوردی با او نکند! سید حسن خمینی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام هم درگیر سیاسی‌کاری شده اند و با توهین اصلاح‌طلبان به امام گویا کاری ندارند!

کلانتری در اردیبهشت سال جاری نیز دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی امریکا را «آنارشیست» نامید و گفت که «بی‌خود سفارت را گرفتند!» کلانتری، یک سال و نیم بعد از فرار کاوه مدنی، جاسوس دوتابعیتی که به عنوان معاون سازمان محیط زیست منصوب شده بود، او را بزرگوار و دانشمند نامید و با رد جاسوس بودن و دوتابعیتی او، به خاطر از بین رفتن فرصت همکاری با مدنی ابراز تأسف کرد!

به تازگی فیلمی از عیسی کلانتری، معاون اصلاح طلب روحانی و ریاست سازمان محیط زیست منتشر شده است که وی در جسارتی آشکار به ساحت مقدس امام راحل، ایشان را فرزند ناخلف آمریکا توصیف نموده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد!
واکنش تند سایت اصولگرای جهان نیوز به سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی
بسیار سخت و ساده انگارانه است که بخواهیم اظهارات وقیحانه کلانتری درباره حضرت امام و نحوه پیروزی انقلاب را به عنوان یک مقام مسئول در دولت جمهوری اسلامی که سابقه وزارت در دولت‌های هاشمی و خاتمی هم در کارنامه خود دارد را به «کج فهمی» تعبیر کنیم.

این عنصر اصلاح طلب که متاسفانه به لطف ریاست جمهوری روحانی هم اکنون در ریاست سازمان محیط زیست جا خوش کرده است در اردیبهشت ماه امسال هم با حمله به واقعه غرورآفرین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام راحل آن را «انقلاب دوم» گفته بود: «اصل تسخیر لانه جاسوسی را قبول ندارم/ رسم کشورداری این نیست/ اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند.. / حکومت باید با این‌ها برخورد می‌کرد».

کلانتری چند روز بعد از آن گستاخی بدون هزینه، در ادعایی دیگر از قول سید محمد خاتمی، مدعی شد «امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند... خاتمی خودش گفت که امام برای استفاده از تک خوانی زنان به من دستور داد». البته خاتمی چند روز بعد از بافته‌های کلانتری، اظهارات وی را بی اساس خواند.

سوال اساسی اینجاست که چرا باید فردی در این سطح اعتقادی که مشغول به بازی‌های سیاسی تا حد هتک حرمت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است در جایگاه معاونت رئیس جمهور باقی بماند؟ و اینکه آیا اصلا چنین فردی صلاحیت حضور به عنوان یک کارشناس ساده در دولت را دارد؟ سوال مهم‌تر آن است که اساسا این رفتار‌های گستاخانه کلانتری هزینه‌ای هم برای او دارد یا خیر؟

گفتنی است، پیشتر نیز عیسی کلانتری با سخنی درباره امام خمینی و بلا اشکال بودن تک خوانی زنان از نظر امام خمینی؛ جنجال ساز شده بود. در آن مقطع حمید انصاری به اظهارات عیسی کلانتری در مورد فتوایی از امام خمینی (س) واکنش نشان داد.

به گزارش فرارو؛ حمید انصاری نوشت: در پی انتشار فایل متن و صوت اظهارات جناب آقای کلانتری مبنی بر نظر امام خمینی (س) در رابطه با «تک خوانی آواز زنان»، و پیرو تماس مکرر مردم درباره صحت و سقم داستان، لازم است به مراتب ذیل برای آگاهی عموم اشاره شود:

آنچه که در این اظهارات در رابطه با گفتگوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید محمد خاتمی) با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به ایشان در استفاده از آواز تک خوانی زن در برنامه‌های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه و همچنین بنا به تکذیب جناب آقای خاتمی در پاسخ به استفسار موضوع از ایشان، صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد.

به موجب تماس‌ها و بررسی دقیق بعمل آمده، واقعه بدین صورت بوده است: مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان فارس، در دیدار با وزیر ارشاد وقت گزارش می‌دهد که طی استفتائی از حضرت امام خمینی (س)، نظر ایشان را در رابطه با «حکم شرعی همخوانی زن و همچنین حکم تک خوانی زن»، جویا شده است و حضرت امام در جواب مرقوم داشته اند: «اگر مفسده‌ای برآن مترتب نباشد بلامانع است».

بنا به گفته جناب آقای خاتمی، ایشان نه تنها هیچگاه با حضرت امام، در این موضوع گفتگویی نداشته، بلکه مدیر کل مذکور را نیز به خاطر عدم هماهنگی در مسئله‌ای حساس و مهم و به این جهت که وی رأسا و بدون هماهنگی با وزارتخانه از امام استفتاء نموده است، توبیخ می‌نمایند.

روشن است که آنچه حضرت امام در پاسخ به استفتای مذکور فرموده اند همان نظر فقهی حضرت امام – و جمعی دیگر از مراجع عظام است - که در موارد دیگر و استفتائات بیان شده است.

از همه عزیزانی که در صدد انتساب مطلبی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند خصوصا مسئولین محترم که سخنشان مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار دارد تقاضا می‌کنیم قبل از اظهار نظر، صحت و اعتبار موضوع را کاملا بررسی نمایند.
+61
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    ترجمه جمله ایشان این است که خمینی به عنوان دست نشانده حـ... آمریکایی از فرصت ایجاد شده در پشت کردن آمریکا و اروپا به شاه در سال ۵۷ چون شاه میخواست ایران را به یک ابر قدرت تبدیل کند حداکثر استفاده را کرد و با فریب ملاها را به قدرت رساند و حکومت فاسد اسلامی را بنیان گذارد.از آقای کلانتری به دلیل گفتن حقایق مسلم تاریخی متشکریم .
    1
    58
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    هندوستان مستعمره هند و خمینی با اجداد هندی و عمامه یک کلاه مزخرف هندی. پیدا کنید پرتقال فروش را.
    6
    32
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ

    ناراحت نشین . همتون فرزند ناخلفین . ننه باباهاتون مال کشوره دیگه خودتون اشغالگره ایران . بچه هاتون کانادا و انگلیس و آمریکا . پولاتون روسیه و هزار جای دیگه . از این ناخلفتر هم مگه میشه ؟
    1
    42
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران

    امروز محسن فخری زاده یکی از دانشمندان رده بالای هسته ایی در منطقه آبسرد دماوند ترور شد ‌و کشته شده
    2
    32
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    آقای کلانتری تنها اشتباهی که کرده نگفته خمینی فرزند خلف آمریکا بوده، اگر خوانندگی زنان از نظر خمینی مفسده بوده در عوض قر دادن نوه و نتیجه اش د رکانادا مفسده نیست! پس برید قر بدید.
    2
    27
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا

    اتفاقا کلانترى لطف زیادى کردند و اظهار نفرمودند که یک دورغگوى شیاد متقلب بى وطن از ضعف و بى حالى حکومت وقت استفاده کرد و با مشتى فریب خورده کشور را به ورطه نابودى بردند.
    1
    26
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    بردیا2577 - زابل، ایران
    دارن تنور انتخابات و گرم می کنند و ملت احساساتی هم شرکت خواند کرد
    2
    14
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    پیدا کنید اون (فاطمه زهرا کپنهاگ را) امام امام میکرد من سی پنج سال هست که گفتم اون تخم هندی را امریکا تو استین پروش میداد برای همچنین روزی و اونها انفلاب نکردن اروپا و امریکا داخل ایران انقلاب کردن
    2
    9
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. « شاه میخواست ایران را به یک ابر قدرت تبدیل کند»(!) شاه از اصول ابتدائی سیاست هیچ نمیدانست،چگونه کسی که اصول اولیهُ سیاست را نمیداند،میتواند کشوری را تبدیل به ابرقدرت کند؟شاه نمیدانست که :«نفت یک کالای استراتژیک است». نمیدانست که:«ابزار اولیهُ قدرت و بالطبع سیاست،داشتن منابع انرژی،یعنی نفت است»آنوقت این شاه شما لولهُ نفت را مجانی به سمت آمریکا گرفته بود.در حالیکه به جز آبادان و تهران و یکی دوشهر بزرگ بقیه کشور در فقر و فاقه بودند،این شاهِ شما به سوئد و هلند وامِ بلاعوض میداد!
    29
    0
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. در سرسپردگی شاه همین یک جمله بس است که اگر با ملت بود،اگر پشتیبانی ملت را داشت،هرگز آوارهُ کشورهای دیگر نمی شد.او اما هوای آمریکا را داشت.ولی آمریکا به او ضربه زد و به کشورش راه نداد.شما سلطنت طلبها یکبار از خودتان پرسیدید چرا؟آیا آمریکا یا انگلیس با خمینی بده بستان کردند؟خیر.تنها نقش بی بی سی انگلیس حداکثر درنمایاندن رخدادهای ایران بود،که البته مانند الان با کمی بزرگنمائی همراه بود.
    29
    0
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. ولی یادت باشد آنموقع نصف مردم اکثر شهرهاوروستاهاحتی رادیو هم نداشتند،البته به جز در تهران وآبادان که متمولتر بودند و تلویزیون هم داشتند.تازه،روزنامه هادر بیشترروستاهاوشهرها یکروز بعد از انتشارش می رسید.اگر یکبار شما سلطنت طلبان سرتان را از زیر برف دربیاورید و به حقایقِ غیر قابل کتمان نگاه کنید،متوجه می شوید که آن «دروازهُ تمدن»چیزی جز کاریکاتوری از تمدن نبود و با مردمی که(آنزمان) اکثرأ روستانشین بودند سنخیتی نداشت.
    27
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    آمریکا فکر می کرد اگه ایران هم مثل عربستان یه رهبر مذهبی پیدا کنه باهاش دوست میشه، برای همین به خمینی کمک کرد در مقابله با شاه، تا مدل عربستان رو برای ایران پیاده کنه
    1
    11
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۲
    یویوماما - خاش، ایران
    خمینی احمق تر از ان بود که بفهمد که امریکا به طور غیر مستقیم دارد از او حمایت میکند و مورد حفاظت ماموران سیا در نوفلو شاتو بود. و همچنین امریکا احمق تر از ان بود که بفهمد که دارد از چه جانوری حمایت میکند.این وسط فقط سر مردم ایران کلاه رفت که کشور تقریبا ابادشان به گ،،رفت.ریالشان به گ،،رفت.پاسپورتشان به گ،، رفت.نفتشان به گ،،رفت.و درسی هم برای کشورهای برنده جنوب خلیج فارس شد.
    1
    11
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۲
    یویوماما - خاش، ایران
    ایده ولایت فقیه مال مطهری منتظری نبود مال سفارت انگلیس در زمان رضا شاه بود که به خاطر حمایتش از المانها می خواستن حکومت ایت الللهی با حمایت انگلیس بر پا کنند برای نفت البته.که منجر به معامله رضا شاه با انگلیسی ها برای رفتنش از ایران و گذاشتن شاه خام در ازای نود در صد سهم نفت برای انگلیس شد.که مصدق خرابش کرد.ولی امریکا این ایده را دوباره با خمینی امتحان کرد که نتیجه اش این شده.
    1
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    Mehrad Hosseinirad - مسکو، روسیه
    آمو داره حرف حق رو میزنه دیگه منتها ما هنور خوابیم و چشم انتظار امریکا و غربیها که بیان . حقوق پایمال شده مارو به ما برگردونن.
    1
    10
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    [::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. این چرندیات را در عرض این چهل و اندی سال توسط دروغ نامه ها و تلویزیون میلی خودتان میلیاردها بار گفتید و شنیدیم اما حتی فرزندان خودتان با حسرت به دوران باشکوه ایران در زمان حکومت پهلوی مینگرند و اکثراً خارج از جهنمی که برای ملت در ایران پس از انقلاب ساختید با پولهایی که سرقت کردید در خارج به عیاشی مشغولند شما حتی نام خودت را گذاشته ای مسافر آنکارا یعنی این جهنم حتی ماتحت خودتان را هم دارد میسوزاند ! شرم کنید و دست از دروغ و تهمت به شاه فقید و مدیران دلسوزو وطن دوست دوران پهلوی جهت موجه جلوه دادن خودتان بردارید ،شما بقدری کارنامه تان ننگین و متعفن است که با بهم زدنش تنها بوی گندش را بیشتر در می آورید ،کمی تعقل و بسیار شرم کنید و کمی به درگاه خدایی که نمیشناسید طلب استغفار کنید ،جواب شما را او خواهد داد ،من دیگر جوابی به کسی که براحتی دروغ میگوید ندارم و شما مخاطب من نیستید بلکه دوستان میهن دوستی که غم ایران و تنفر از جنایتکاران حاکم را دارند مخاطب نوشته و نظریاتم هستند.
    3
    27
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    طالبان ،بن لادن،خمینی،...همه فرزندان امریکا بودنند و پس از رسیدن باهدافی از دستورات پدرشان سرپیچی کردنند
    1
    2
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    [::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. خمینی و انگلیس و آمریکا دندانهای تو و امثال تو رو شمرده بودند و میشناختند شماها رو، برای به خیابان کشاندن شماها بهتون وعده سر خرمن داده بودند، شماها هم به طمع آب و برق مجانی و پول نفت که بیارن در خونه هاتون ریختید توی خیابون و دین رو وسیله قرار دادید تا به شکم و زیر شکمتون برسید، الآن هم این غارتگرها که بچه هاشون رو فرستاده اند به آمریکا و اروپا واسه خودشون ویلا در لواسان میسازند و کیف میکنند مردم باید بخاطر یک لقمه غذا تو سطل خاکروبه بگردند.
    1
    11
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. در مورد نام کاربری بنده،ما همه «مسافران» این دنیاییم.چند سال بعد برای من هم پیری وسستی وضعف وشاید مرگ در راه خواهد بود. امیدوارم شما هم بسلامتی صد ساله بشوید،ما همه در این سفر «مسافر»هستیم. اما مخاطب من دقیقأ امثال شماها است.من هرچه نگاه میکنم،کارنامهُ پهلوی سراسر سیاه وغیرقابل دفاع است.حق میدهم که شمامخالف سیستم فعلی باشیدوفحش هم بدهید ولی از پهلوی دفاع نکنید.
    13
    2
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    اخر آن نمازی که می‌‌خوانی.به کمرت بزند. چقدر شما دروغ می‌‌گید؟کجا شاه نفت را مجانی‌ داد. به آمریکا؟ سقوط او.فقط و فقط به دلیل در افتادند او. با غول‌های نفتی‌ جهان مثل ارامکو.شل. بود. که حتا در اوپک .وزیر نفت او را دزدیدند. تا زهر چشم به او بدهند. اخر کسی‌ که منبع او ،اصول کافی‌ مولا صدرا است. اصلا حرفی‌ برای گفتن دارد.؟ در اوپک .چه کسی‌ حرف اول میزد؟ سال ۱۳۴۹ قیمت بشگه نفت ۱۸ دلار بود. سال ۱۳۵۲ ۴۲ دلار. اون عمه امام امت بود.که در سال ۱۳۵۲ اروپا و آمریکا تا تهدید.اگر قیمت گندم و وسایل کشاورزی بالا برید. قیمت نفت را دو برابر می‌‌کنیم؟خود اسناد داخلی آمریکا و اروپا که حدودی آزاد شده، در میان اعتراف.که در اصل هدف سقوط شاه،به خاطر استفاده او از نفت به عنوان وسیله فشار بود. شاه از اقتصاد هیچ نمی‌‌دانست. ولی‌ امام امت پرفسور اقتصاد بود. زکی
    2
    9
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان
    [::مسافران - آنکارا، ترکیه::] لطفاً با اطلاعات کافی پاسخ مرا بدهید وگرنه جواب دیگری دریافت نخواهید کرد ، حکومت پهلوی بقدری از زمان رضا شاه کبیر تا نابهنگام شورش ۵۷ به ایران فلک زده آنزمان خدمت رساند که اساساً هر نظر مخالف در حد نظر یک فرد وابسته و خائن و یا فرد ی کاملاً احمق و نادان برآورد می شود و بس ! اگر مایلید در این دو دسته بمانید نظر جنابعالی و قابل تاسف می باشد ، اما در غیر این صورت کمی مطالعه عمیق و غیر مغرضانه را در صورتی که وابسته نظام جنایتکار کنونی ایران نمی باشید توصیه می کنم ،با آرزوی آگاهی کلی هم میهنانم و داشتن غم ایران عزیزمان در دل یکایک ما.
    1
    11
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::Ashkan60 - لندن، انگلستان::]. هرچه بود،نوشتم:«حق میدهم که مخالف سیستم فعلی باشیدوهرازگاهی بفراخورفحش هم بدهید ولی از پهلوی دفاع نکنید که جای دفاع ندارند».باقی اتلاف وقت وزیاد کردنِ کار ادمین گرامی است.
    10
    2
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.