شکایت مهندس زن ایرانی از شرکت انگلیسی به دلیل آزار و اذیت و تبعیض دینی

روزیاتو : یک مهندس زن ایرانی که با شرکت فناوری انگلیسی دایسون در پروژه ی ساخت خودروی برقی آن همکاری داشت برنده ی شکایت خود علیه این شرکت شد.

این مهندس ایرانی ۳۹ ساله که زینب علیپور بابایی نام دارد با ادعای تبعیض دینی و برکناری ناعادلانه از شرکت دایسون شکایت کرده بود.

علیپور به دادگاه گفته مدیر ارشد فنی پروژه، کمالجیت چانا به او گفته بود از مسلمان ها خوشش نمی آید و آن ها وحشی اند.
زینب علیپور بابایی و کمالجیت چاناعلیپور بعد از ۴ سال کار در شرکت دایسون، در سال ۲۰۱۸ بعد از ماه ها تحمل آزار و اذیت و رفتارهای تبعیض آمیز از سوی چانا، از کار خود در این شرکت استعفا کرد.

چانا که پیرو آیین سیک (یکی از انشعابات مذهب هندو) و عضو حزب محافظه کار انگلیس است، ادعاهای علیپور را رد کرد اما دادگاه اظهارات علیپور درباره ی مکالمه ی او با چانا را مجاب کننده تشخیص داده است.

در شکایت علیپور آمده، در مکالمه ای که میان او و چانا رخ داده بود چانا از او پرسیده بود اهل کجا است و علیپور گفته بود ایران. چانا از او سؤال کرده بود که آیا مسلمان است و او در جواب گفته بود از یک خانواده ی مسلمان است و چانا گفته بود از مسلمان ها خوشش نمی آید و آن ها وحشی اند. او درباره ی حملات تروریستی صحبت کرده و دوباره گفته بود از مسلمان ها خوشش نمی آید و آن ها وحشی اند. چانا درباره ی حادثه ی یازده سپتامبر صحبت کرده و گفته بود خانواده اش از ترس شان دیگر سوار هواپیما نشدند. علیپور که معذب و شوکه شده بود این گفتگو را ترک می کند.

به گفته ی علیپور، چانا او را از جلسات و ایمیل های کاری هم حذف کرده و توصیه کرده بود به او ترفیع شغلی ندهند.

دادگاه دلیل استعفای علیپور را تبعیض دینی ساختاری تشخیص داده است.

بعد از آنکه تحقیقات نشان داد چانا علیپور را مورد زورگویی و آزار و اذیت قرار داده بود، چانا یک اخطار نهایی کتبی دریافت کرد اما کماکان در شغل خود باقی ماند.

علیپور می گوید: «هیچ کس نباید مجبور به تحمل رنج آزار و اذیت و تبعیضی شود که من در زمان کار در شرکت دایسون به خاطر رفتارهای کمالجیت چانا کشیدم، که همانطور که دادگاه اشاره کرد عضو حزب است. او با توجه به وظیفه ی عمومی ای که بر دوش دارد، نه تنها نباید نگاه تبعیض آمیزی داشته باشد بلکه باید الگویی برای سایرین در مغرض نبودن و تحمل همه ی ادیان باشد.»

شرکت دایسون اعلام کرده به این ادعا به طور کامل رسیدگی شده و با کمالجیت چانا که معلوم شده رفتار نامناسبی داشته برخورد انضباطی شده است.

دادگاه پذیرفت که چانا اظهارات غیرقابل قبولی داشته، علیپور را به عمد از جلسات و ایمیل های کاری حذف کرده و در مورد استحقاق او برای دریافت ترفیع شغلی اظهارات خصمانه ای را مطرح کرده بود.

وکیل علیپور می گوید این شکایت باید هشداری برای دیگر شرکت ها باشد که بدانند با همه ی کارکنان خود می بایست عادلانه رفتار کنند و هیچ آزار و اذیت و تبعیضی به دلیل مسائل دینی پذیرفته نیست.

سر جیمز دایسون، میلیاردر انگلیسی، مالک شرکت دایسون پیشتر در سال جاری پروژه ی ساخت خودروی برقی شرکت خود را به دلیل «ریسک بسیار بالا» لغو شده اعلام کرد.
+84
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    بیگانه در بایرن - بایرن، آلمان

    خیلی عجیبه که تعداد زیادی از بچه های خارجی ها که متولد اینجا هستن، ضد خارجی و نژاد پرست میشن. واقع مونیخ هم که نه نفر کشته شدن از همین مدل بود.
    5
    52
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان

    جالب است هندی بوگندو که خودشون خرافاتی ترین و جاهلانه ترین اعتقادات رو دارند و در انگلیس هم با تمام قوا مشغول مالش قهرمانانه انگلیسیها هم هستند اینجور حرفهایی زده! البته این خانم هم میتونست بگه مسلمون نیست،چون مسلمون که این هندی ها ازش بدشان‌میاد مسلمانهای واقعی خصوصا پاکستانیها هستند که دائم با هندیها کشکش و کل کل دارند.
    8
    72
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    12siavash - لندن، انگلستان

    این رای دادگاه نشون دهنده دمکراسی کامل واحترام به انسانیت هست . نه دین و مذهب و یا غیر انگلسیسی بودن تا تاثیری روی رای دادگاه نداشت. اینو با کشور خودمون مقایسه کنین.
    6
    48
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    حالا ببینید که به خاطر ترک بودن و مورد توهین و تمسخر و بی عدالتی بودم در ایران شما چقدر پست و ناپسند و آزار دهنده بوده است برای ما. اگر ان مرد هندی است از نژاد خودتان است و در ضمن رفتار تبعیض آمیز بر علیه ایرانی ها و سیاها به خازر رفتارها و فرهنگ خودشان در جامعه است. هیچ انسانی ادمهای بی فرهنگ و غیر محترم را مورد احترام قرار نمی دهد
    48
    8
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    حالا دیگه یه هندی بوگندو به ما تیکه میندازه؟ این خانم باید بهش میگفت برو کاری curry تو بخور آدم بوگندو
    20
    37
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    این مسلمانها باید از خودشون بپرسند چرا مردم از اسلام و مسلمون بدشون میاد. علت داره.
    13
    51
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    gholdor - ناتینگهام، انگلستان

    طبق کلی گویی ایشان ما هم خیلی اخبار تجاوز به زنان و کشت و کشتار در هندوستان میشنویم پس باید مثل ایشان همه هندی ها رو اینکارهم و بقول ایشان وحشی قلمداد کنیم که کاملا احمقانه است .
    1
    45
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    [::12siavash - لندن، انگلستان::]. زیاد مطمئن نباش از این اخبارها زیاد شنیدیم ولی آخرش یک چیز دیگه از آب درآمد
    4
    7
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    یک ایرانی باغیرت تو انگلیس پیدا بشه این اوسکول بوگندو رو پیدا کنه و ادب کنه
    19
    20
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. این خبر در مورد مبارزه با تبعیض هست بعد خود شما اینجا همه هندیها رو بوگندو قلمداد میکنید؟ جل الخالق! در ضمن اگر میخواهید به شما وحشی نگویند بجای راحت طلبی در کشورای غربی بروید بچه های خودتان را در کشورهایتان آموزش بدهید که تندرو بار نیایند. شما که دلتان میسوزد توی غرب چه میخواهید؟
    14
    14
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    کسانی که ادعاشون میشه آیا این خانوم توی کشور خودش چطوری باهاش رفتار میشه؟ شما ایرانیهای مغرور جواب بدید لطفا! از یه طرف باید چادر چاقچور بپوشه از طرف دیگر توی خیابون هزارتا متلک بشنوه همتون میخواهید با ماشین بلندش بکنید ببرید حال کنید ! توی شرکتش هم متلک میشنوه ...حالا توی شرکت دایسون بعداز چندین سال یه نفر یه حرفی زده اونرو کشیده دادگاه معلوم نیست چقدر هم پول بگیره !! آیا توی ایران میتونه اینکار رو بکنه یا اینکه دادگاهش میگه برو بینیم بابا دلت خوشه هرچی گفته که گفته!!. ایرانی عزیز ! اگه میخواهی غیرتی بشی خواهشا ابتدا برای کشور خودت غیرتی بشو که هزار بار بدتر هست نمیخواد توی اینگلیس یکی یه اشتباه کوچیکی کرد زود چاقو بکشی
    11
    17
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. 90 درصد مردم پیرو دین پدران خود هستند کسی که مسلمان زاده می شود مسلمان است و انتخاب نکرده شما حق دارید از اسلام متنفر باشید ولی حق ندارید از مسلمانان متنفر باشید و این کار نژادپرستیه
    13
    9
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    هندی ها به دلایل تاریخی و قتل عامهای زیادی که از طرف مسلمانان صورت گرفته به شدت از مسلمانان متنفر هستند ومتاسفانه این تنفر را به صورت عملی هم بروز می دهند ما ایرانیا هم شاید از اعراب و افغانی ها خوشمان نیاد ولی تو محیط کار و زندگی آن را دخالت نمی دهیم و فقط به عنوان یک مسئله ذهنی در نظر می گیریم ولی هندی ها کاملا در موقعیت های شغلی از آن سو استفاده می کنند وتو این مسئله در دنیا معروف هستند
    8
    18
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. دینتون را .... تا وقتی دینتون را بیرون نیاوردید مردم مشکلی با آدمها ندارند.
    5
    7
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. هر وقت مسلمان ها به کفار احترام گذاشتند و خونریزی راه نیانداختند حق دارند بگویند بهشون احترام بگذاریم. ایران را به گند کشیدند و بوی تعفنشون دنیا را گرفته و حرف از دموکراسی میزنند.
    7
    7
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    tarkofski - استکهلم، سوئد
    [::بیگانه در بایرن - بایرن، آلمان::]. اینجا هم همینطوره عزیز . دلیلش هیلی ساده هست . به این کار این عده میگن فرافکنی . اینا چون اینجا به دنیا آومدن ، از بچگی‌ و دوره مهد کودک تا دبیرستان ، مرتب مورد تحقیر از طرف همکلاسی‌ها قرار گرفتن . بعد که بزرگ میشن ، برای اینکه جامعه اینجا اون‌ها رو مورد پذیرش قرار بده ، سعی‌ می‌کنن به بقیه خارجیها گیر بدن . ریشه این رفتار در تحقیر نهفته هست . من با یه دختر ایرانی دوست بودم که اینجا به دنیا اومده بود و فراوان از تحقیر‌هایی‌ که تو مدرسه در سنین بچه گی شده بود حرف میزد .
    1
    15
    دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::tarkofski - استکهلم، سوئد::]. تنها دلیل دینی نیست. خود پائین رفتن استاندارد زندگی توی غرب و رکود اقتصادی باعث میشه مردم عصبی بشند و یه جوری بریزند سر یه اقلیتی . خودت دیدی که سیاها هم از این لطمه میخورند ...سر کرونا کلی چینی ها رو اذیت کردند ولی درواقع بخاطر کرونا نیست بخاطر ناراحتی هست.
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    coco - تورنتو، کانادا
    خوب کرده مسخره‌ها اگه میخأی مسلمن باشی پنجاه کشور مسلمون وحشی تو دنیا وجود داره برو اونجا مهندس باش. ببین تو یا زن که از ت ‌خم یه مرد هم کمتری میتونی ترفیع کاری بگیری یا از خونه بیرون بیأی؟ زر زر شون وقتی هست که میان بیرون تا تو ایران هستن مثل موش صداشون در نمیاد هر چی هم که تو سریی میخورن
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. ببینم فضول باشی تو‌مگه ایرانی نیستی؟ که ایرانیها رو‌مخاطب قرار میدی؟ البته از دید منفی و حالت عقده که تو تمام کامنت هایت بیش از حد هست،بعید نیست از غیر ایرانیها یی هستی که بخاطر کمبود و تحقیر و تبعیض اینجور حالتی پیدا کردی؟ این یک،دوم اینکه هندیها خب بو‌گند‌میدن این واقعیته،بخاطر رژیم غذاییشون و همینطور عدم رهایت بهداشت این راز و secret و دروغ نیست نزدیکشون بری بو میدن این ربطی به غرور و تعصب نداره،واقعیته حالا ما نمیریم تو‌روشون بگیم،ولی وقتی بعضیهاشون اینجور زر زری میکنن،ما هم‌ یادآوری میکنیم.بعدشم من هیچ جا یادم‌نمیاد‌ گفته باشم به دموکراسی و لیبرالیزم و صلح و صفا و ..پایبندم،من اتفاقا به زور و حتی کمی خشونت در صورت لزوم برای مقابله با هر حماقت و هر مزخرف چه مذهب باشه چه هر معضل دیگه معتقدم.
    6
    3
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. بیخود از خودت آمار در نکن بچه آخوند و اطلاعات غلط پخش نکن،تنها دینی که حالت نژادی و ethnicity داره و موروثی هست دین یهود هست که علاوه بر اعتقاد و مذهب یک نژاد هم حساب میشه و جد اندر جد یهودی هستند.اسلام اصلا اینطور نیست،دینی هست که توسط اعراب وحشی ۱۴۰۰ سال پیش بزور شمشیر و تیغ وارد نقاطی شد که فرهنگ و مذهب دیگه ای داشتند از جمله ایران،مصر،لبنان و ترکیه کنونی و هر جای دیگه که اینها به گند و بدبختی کشیدن.
    8
    2
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    آزاذه - تهران، ایران. گفتار و رفتار شما حکایت از یک کینه عمیق است.در هر دین و مذهبی انسانهای تند رو وجود دارند. خود مسلمان ها در کشور‌های مختلف مورد حملات فیزیکی و گفتاری قرار گرفتند. در لبنان فلسطین بوسنی عراق افغانستان و برمه عده زیادی مسلمان کشته شدند. تند رو‌های که شما فکر می‌کنید هستن از قبیل خمینی خامنه‌ای احمدی‌نژاد مهدوی کنی و سران القأعده طالیبان و ایسیس در واقع دستورت سران ایلومیناتی را اجرا میکنند. کتاب خاطراته همفر جاسوس انگلیسی را بخوانید. همچنین کتابهای ایرانیان در میانه انگلیسیها و انگلیسی‌ها در میانه ایرانی ها. من خودم به معبد سیک‌ها رفتم، انسانهای خوبی هستند. این فرد هتاک عضو حزب محافظه کار بوده یعنی نژاد پرست‌های انگلیسی. لطفا منصف باشید
    1
    3
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. شعبون بیمخ وقتی بگی بوگندو خودش یه توهین هست حالا طرف بو بده یا بو نده فرقی نمیکنه. هندیها بدنشون بو میده بخاطر ادویه ای که مصرف میکنند. خیلی از افریقائیها هم بدنشون بو میده ولی اگر بگی یه توهین هست. اتفاقا این مدیر هم دقیقا مثل تو فکر میکرده. مگه تو خودت نمیگی مسلمونها وحشی هستند؟ خوب اونهم دقیقا همین حرف رو زده و میبینی که توی دادگاه محکوم شده!! حالا برو عقل یاد بگیر
    1
    3
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    پبود جان من نگفتم اسلام نژاده گفتم 90 درصد مسیحیان پدرشون هم مسیحی بود همینطور بودایی ها و مسلمانان و یهودیان و ادیان دیگر نوزادی که متولد میشه اسلام را انتخاب نمی کنه چون پدرش مسلمان هست او هم مسلمان خوانده می شود
    1
    2
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. [::آزاذه - تهران، ایران::]. تو یک مسلمان زاده هستی من هم همینطور ممکنه قلبا هم هیچکدام به اسلام اعتقاد نداشته باشیم پس دلیلی نداره که بابت جنایات مسلمانان من عذرخواهی کنم آنهایی که می گویند مسلمانان جنایتکارند همان کسانی هستند که بمب اتم تو کشورها انداختند و صد میلیون سرخپوست را قتل عام کردند و سیاهان را به بردگی گرفتند پس اگر قرار به عذرخواهی باشه همه باید عذرخواهی کنند باز هم می گویم هر نوع نقدی به اسلام وارده همانطور که به مسیحیت و یهودیت هم وارده ولی این نباید دست آویزی برای توهین به انسانها باشد
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. اسمش را کینه یا نفرت یا هر چیزی که دوست داری بگذار. مهم این است که این دین قاتل پرور و زن ستیز و بچه باز و فاشیستی است. درواقع تندروها همان اصل اسلام را عمل کردند. تا وقتی مسایل و مشکلات را جدی نگرفته و از گذشته و حال عبرت نگیرید راه به جایی نخواهید برد.
    4
    5
    ‌چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. ببین بابا جون اولن تند تند بدون اینکه اصلن حالیت باشه چى دارى میگى حرف نزن دومن حالا سواد ندارى و جامعه شناسى نخوندى که بدونى دین یه امر ارثیه بکنار ، چشم که دارى پدر جان ، بچه اى که از خودش هیچ اراده اى نداره و تازه به دنیا اومده رو تو گوشش اذان میخونند ، ختنه ش میکنند از همون بچه گى با نماز و مسجد و دعا بزرگ میشه و تو هر آمارى هم اسمش مسلمونه ، نیست ؟ بچه مسیحى رو هم غسلش زمیدن یه اسم مسیحى و بعضى وقتها حتى مدرسه مسیحى میفرستنش ، یهودى ، بودایى ، بت پرست ، بى دین ، هر دینى ٩٩/٩٪؜ از والدین به ارث میرسه ، تو کتابهای دانش اجتماعى و جامعه شناسى دبیرستان و راهنمایى یادم میاد بود 
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. چندین بار برای اینها نوشتم که قوانین بین الملل و کشورها اساسا دین رو قسمتی از هویت افراد در نظر میگیرند. اون مادر بزرگ این بالا شعور نداره بره عکس این خانوم رو نگاه کنه که اصلا حجاب نداره میاد چرندیات میبافه چون سواد نداره نمیدونه همه ادیان توشون انزجار از کسانی که توی اون دین نیستند وجود داشته و از اسلام هم شدید تر بوده. متاسفانه بیسوادی عمومی چیزی نیست که بشود توسط کامنت گذاری حل کرد بهترین کار شاید همین فرار از دست این مردم و زندگی در گوشه ای خلوت در این دنیا باشه
    2
    2
    ‌چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. اتفاقا این آقا حمله شخصی به این خانوم نداشته فقط نظر کلی خودش رو راجع به مسلمانها گفته که این خانوم از اون برآشفته شده. احتمالا هزاران مورد اینطوری هر روز اتفاق میافته. در این سایت خیلیها دقیقا این نظر رو دارند و بارها گفتند ضمن اینکه در این سایت میایند و به شما بطور فردی هم توهین میکنند!!! این خودش از مورد این خانوم خیلی بدتر است.
    2
    3
    ‌چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    متاسفانه مسلمان این شعور را داره که بهش توهین نشه ولی از طرف دیگر کمر قتل یک نامسلمان را ببنده به بهشت رفته. باحجاب و بیحجاب نداره. وقتی کسی اسکول باشه قادر به درک ساده مفاهیم نیست. گفتم که دینهاتون که جز هویت شخصی تون هست را از شلوارتون در نیارید که بهتون توهین نشه.
    4
    4
    ‌چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. متاسفانه کینه ونفرت دیده حقیقت بین را می بندد.درست مثل رضا فاضلی که خدا ایشان را بیامرزد ولی چون دوفرزندش رو از دست داد دچار ناراحتی روحی شد. بعد هم که کتابهای مسعودانصاری و بقیه دین ستیزان را خواند به یک دین ستیز تمام عیارتبدیل شد. که وقتی صحبت می کرد کینه ونفرت از وجودش می بارید. شما اگر تاریخ بقیه ادیان را بخوانید خواهید دیدکه مواردی که شما گفتید توسط پیروان آنان بسیار بیشتر رخ داده ولی امروز لبه تیز تبلیغات رو به اسلام است. بچه بازی؟ که گفته عایشه در زمان ازدواج کم سن وسال بوده؟ در برخی روایات مشکوک آمده که آنهم چیزی که شما برداشت میکنید وجودندارد. درهمین آمریکا ازدواج دختران کم سن وجوددارد اگر بخواهید لینک خبرش را میگذارم. وانگهی هدف محمد برقراری روابط اجتماعی وفامیلی بود تا کینه ها برداشته شود نه اینکه رابطه جنسی برقرارکند. من نمی گویم ایمان بیاورید ولی لطفا منصف باشید. این کینه ودشمنی کور دردیرا از کشور ما دوا نمیکند.
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. آقای محترم. اگر من نخواهم دین داشته باشتم از دینداری شما کم میشه؟چرا اینقدر پیله میکنید که دین را به زور بچپونید به مردم؟ آقای گرامی من عاقل و بالغ در زندگی ام نمی خواهم دین داشته باشم و انتظارم این است شما به من احترام بگذارید. آیا می توانید به من احترام بگذارید؟؟
    1
    1
    جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    بله من برای شما احترام قایلم. اما وقتی امثال شما بیجهت وبا کینهدین را می کوبند وهزار توهین ونفرت پراکنی میکنندمن حق دارم ازهویت خود دفاع کنم.هرکسی اعتقاداتش موردحمله قرار بگیرد این حق طبیعی اوست که از خوددفاع کند.درجهان امروز اگرکسی کوچکترین انتقاد وتعرضی به اسراییل و یهودیان بکند به علت نفوذ لابی های اسراییل با آن فرد به شدت برخورد میکنند. روژه گارودی نمونه آن بود. با این وجود چرا من حق ندارم از هویت خوددفاع کنم. هویت من ایرانی اسلامی است معتقد به اسلام لیبرال هستم وازهویت خود نیز دفاع میکنم. من به کارگردان فیلم 300 به شدت اعتراض کردم.شما چطور؟
    1
    1
    شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. بی اعتیادی من به اسلام دلایل عقلانی دارد و بی دلیل نیست. به نظر من اسلام نه تنها لیبرال نیست بلکه یک دین ضدزن و فاشیستی و جنسی و جنسیتی است. با تمام احترامی که به شما و آزادی حق بیان شما قائلم ولی با تفکرو ایدولوژی اسلامی و مذهبی کاملا مخالفم و با اجبار مردم در قبول دین کاملا مخالفم.
    0
    1
    شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.