تلاشگر سیاسی کرد در سوئد: به ایوان خانه اش بمب پرتاب کردند. ممکن است کار عوامل رژیم ایران باشد

رادیو پیام اسرائیل: یکی از فعالین سرشناس کُرد و عضو رهبری حزب دمکرات مسیحی سوئد،که در سوئد زندگی می کند از سوءقصد به خود با پرتاب بمب دستی، توسط عوامل رژیم ایران به منزلش خبر داد.

او افزود: «اساس و پایه اینگونه حمله‌ها به وضعیت آشفته رژیم در داخل کشور و افزایش نارضایتی‌های مردم برمی‌گردد. حالا رژیم می‌خواهد این مسائل را با قتل حل کند. من واقعا نمی‌فهم شما چگونه فکر می‌کنید. آیا می‌خواهید آتش را با بنزین خاموش کنید. آیا فکر می‌کنید تصفیه مردم و اعدام من مسائل شما را حل می‌کند. آیا این شما را در غرب تقویت خواهد کرد؟»

سهیلا فورش کلهر، فعال کُرد ایرانی سوئدی گفت: «اوایل بامداد یک بمب آتش‌زا به ایوان خانه ام پرتاب کردند. آتش هنوز فراگیر نشده بود اما مواد سوزنده تمامی محیط ایوان را در بر گرفته بود».

او در ادامه افزود «طی دو روز متوالی، افرادی ناشناس با تلفن تماس می‌گرفته، من و خانواده‌ام را به دلیل فعالیت‌ها و افشاگری‌‌ام علیه رژیم ایران تهدید به مرگ می‌کردند، پس از آن فورا مورد حمله با بمب آتش‌زا قرار گرفتیم. من هیچ برداشت دیگری ندارم مگر این‌که رژیم حاکم بر ایران عامل و آمر این حمله باشد».
خانم فورش کلهر گفت: «من نه از این موضوع متعجبم و نه می‌ترسم، اما نگران امنیت فرزندان خود هستم. دختر بزرگ من که در آمریکا زندگی می‌کند و برای گذراندن تعطیلات تابستانی به نزد ما آمده، هنوز در حالت شوک قرار دارد».

این عضو رهبری حزب دمکرات مسیحی سوئد افزود: «پلیس بلافاصله خود را به محل رسانده و تحقیقات در این مورد را آغاز کرد و رد پای مطمئنی را در مورد افراد مشکوک یافته و امیدوار است که عاملین این حمله را رچه زودتر دستگیر کند».

سهیلا توضیح داد که «رژیم ایران گفته است ترتیب مرا خواهد داد. این چیزی است که آنها هر روزه مرا به آن تهدید می‌کنند. موش‌ها “عوامل ایران”شماره‌های مخفی دارند اما شماره تلفن من عمومی است.»

او گفت: «رژیم ایران می داند که من کجا زندگی می‌کنم. اگر شما خواننده این مطلب، زمانی شنیدید که من از بین رفته‌ام، بدانید که هیچکس از غیر رژیم مسئول نیست».

سهیلا کلهر فعال کورد اهل شهرستان گیلانغرب در استان کرماشان می باشد کە سال ٢٠١٠ اولین مرکز را برای یاری بە زنان پناهندە در سوئد راه اندازی و اکنون ٩ مرکز دارد و بە دلیل فعالیت های حقوق بشری و بشر دوستانە خود در سال ٢٠١١ جایزە قهرمان سوئد را بە دست آوردە است. وی همچنین در سال ٢٠١٢ جایزە سنبل بشریت و در سال ٢٠١٣ جایزە سفیر عشق و محبت را بە خاطر فعالیت های خود بە دست آوردە است.

یادآور می شود: عفت قاضی، یکی دیگر از فعالین کورد و دختر قاضی محمد، بنیانگزار حزب دمکرات کوردستان در ١۵ شهریور ماه ١٣۶٩ در شهر وستروس سوئد در اثر انفجار بمبی کە در نامە جاسازی شدە بود، بە شدت زخمی و پس از انتقال بە مراکز درمانی جانش را از دست داد.
+60
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران

    نمیدونم این خانم کی هست و از چه حزبی هست ولی در کل کردهای دموکرات و کومله .....
    68
    24
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    مزدوران نظام اخوندی چه عقل و احساسی دارند که به خود این اجازه را میدهند این خانم مهربان و جا افتاده را به قتل رسانن یا ازارش دهند؟
    19
    38
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل
    چرا الکی خودتو بزرگ میکنی؟ اون رژیم احمق هست قبول، اما اینکه هزینه سیاسی برای تو بکنه خیلی بعیده !!
    41
    33
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    [::لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران::]. آخه این اقلیتها بخصوص سنی اگر بعضیهاشون افکار خودمختاری یا حتی جدایی داشته باشن٫ به چه عشقی بخوان جزو مملکتی باشن که تمام روزها حسن و حسینه و عزا و ماتم و جنگ و دشمن٫ مورد علاقه اخوندهای کرکس صفت شیعه وشبها میلیاری میبرن؟. فساد فقر فحشا. اخه به چی افتخار میکنی؟. به گروه خونشون نمیخوره حیله گریهای شیعی!. اگه راست میگی بلند شو بجنگ اونا باهاتن وگرنه ببند ...
    12
    31
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. این خانم کجا جا افتاده هست ؟جوان هست از قیافه اش معلومه که سنی نداره
    16
    14
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    نمیدونم این خانم کی هست و چکاره .ولی هر کجا ترور و بمب گذاری باشد نام اطلاعات سپاه و رژیم اشغالگر اسلامی میدرخشد و بدون شک کار رژیم است . همانطور که سید خلیل عالی‌نژاد نوازنده و خواننده و آهنگساز و از رهبران مذهبی یارسان را مثله کردند و جسدش را بهمراه خانه اش به آتش کشیدند توسط رژیم اسلامی در گوتنبرگ سوئد. از کفتارهای رژیم همه کاری بر میاید همانطور که میبینیم افراد خودشان را در سراسر دنیا فرستاده اند برای شناسایی مخالفین رژیم که در همین سایت هم از کامنت هایشان مشخص است چه کسانی هستند و سنگ رژیم را به سینه میزنند
    11
    23
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل::] رفیق: بدترین بیسوادی در پیکر یک نظام بیسوادی سیاسیه. اگه شما عقیده دارین که این رژیم احمقه! پس فرآورد یک نظام سرکوبکر و احمق چه میتونه باشه؟ بُمب آتشزا توی بالکون خونه اش انداختن, و تهدیدش کردن. ولی حق اظهار نداره, بقولِ شما خودش رو میخاد بزرگ کنه. نمی دونم پیش شما انصاف مثقالی میفروشن یا کیلویی؟ 
    13
    18
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    [::Attila14 - استکهلم، سوئد::]. اینقدر شیعه شیعه نکن! سنی ها صد برابر بدتر از شیعه ها هستند، حکومت صفوی شیعه را درست کرد که بتواند جلوی ظلم و وحشی گری های عثمانی های درنده خو پایداری کنند، حالا دیگه تاریخ مصرف شیعه و سنی هر دو تمام است!!
    11
    21
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    تو هم برو پرونده تشکیل بده از پولای ما بگیر بخور..آخه اون بخواد تورو ترور بکنه چرا باید یه ترقه بزنه فرار بکنه؟
    22
    17
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    دوست پسرش بوده، جدا شدن اومد انتقام بگیره.. حالا ربطش داده به ایران... اینا از هرموقعیتی برای جو درست کردن استفاده میکنن....... برین بابا کشکاتونو بسابین... ...
    23
    15
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. الان شما نظرت اینه که ایشان اونقدر بزرگ و پرخطر برای رژیم بوده که حاضرشدن هزینه کنن فقط برای آتش زا پرت کردن؟ خب اگر این خانم اینقدر تهدید محسوب میشه و بقول شما کارایرانه پس برای چی نزده درازش کنه کف بالکن؟ تا دم در اومده ترقه بزنه که بترسونه‌؟؟ عقل خودت قبول میکنه چنین عملیاتی تو کشوراروپایی فقط واسه ترسوندن؟؟ کمی عقل داشته باش، نمونه های زیادی هست که ثابت می کنه رژیم ایران برای حذف مخالفان جدی خودش اونقدر مزدورلبنانی و....داره که طرف روحذف کنه مثل خیلی هایی که میشناسیم پس یه جای قصه می لنگه ، متاسفانه شما هم فکرنکرده هانی بازی درمیاری واین میشه نتیجه اش که یک مشت بی سواد چهل سال سوار مملکت بشن.
    13
    12
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::hamidesabz - لندن، انگلستان::]. سنی و شیعه هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو پیامبرشان محمد است و محمد و ....هم بر همگان روشن است
    6
    18
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دقیقا درسته
    8
    8
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    آخه کی میاد اینو نگاه کنه چه برسه بمب براش کار بذارن؟ به اندازه موهای سرم فعال حقوق بشری تو اینور و اونور دنیا دیدم یکی از یکی دروغگوتر
    13
    14
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. این قیافه رو میگی جوون؟کم کم پنجاه و پنج سال رو داره این زنه
    8
    10
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. این خانم را من نمیشناسم ولی شما بالاخره موضع خودت را مشخص کن گهی ضد رژیم هستی و گهی سنگ رژیم را به سینه میزنی این خانم حتی اگر مورد تائید نباشد ولی به او سوء قصد شده و میخواستند ترورش کنند و شما میگویی یک ترقه حالا گیریم ترقه بوده کسی که اینکار را میکند اولین کاری که میکند فرار میکند و اثری از خودش باقی نمیگذارد چطور میگویی آخه اون بخواد تورو ترور بکنه چرا باید یه ترقه بزنه فرار بکنه؟ حتی اربابانت در سپاه پاسداران و بسیج هم همینکار را میکنند هواپیما به اون بزرگی را با موشک زدند و تا مدتها پنهان میکردند معترضین آبانماه را با شلیک به سر قتل عام کردند و با وقاحت انکار کردند حالا تو میگویی اگر کسی بخواد ترا ترور کند چرا باید فرار کند ؟ نه پس میخواستی همونجا بایسته و منتظر پلیس بشه واقعا نابغه هستی
    6
    17
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    هههههه. به خد ااگه این خانومو بشناسم و حتی اسمشو شنیده باشم. با توجه به اینکه مادرم اصالت کردی هم داره. والله چه کسایی شدن اپوزیسیون. بابا یه اسمی حداقل در کنین. همشون اومدن خارج و از سیستم پناهندگی سوءاستفاده میکنن به اسم مخالفت. بابا تو اگه تلاشگر سیاسی هستی که خاک تو سر سوعد به تو پناه داده. یه تلاشگر سیاسی حداقل ۱۰ تا صفحه یوتوب اینستا فیسبوک داره. هر روز کلیپ و موعضه و سخنرانی از خودش در میکنه. ببین اپوزیسیون ما کیا شدن. یادتوه که گفتم ما اپوزیسیون درست حسابی نداریم. حتی میشناسم اپوزیسیونه ها اما سالی یکبار ایران نره بهش خوش نمیگذره. بهتون قول میدم سابقه همین خانومو در بیارین میبینین حداقل سالی یکبار میره ایران.
    12
    11
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. محمد یه تریاکی بود. به نقل ابوبکر
    7
    14
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. مگر ۵۵ پیره ؟ پیر به بالای ۸۰ سال میگن
    4
    9
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. تریاکی بودنش را نمیدانم ولی زنباره بودنش که تابلوئه
    6
    10
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    اصلا ما ایرانی ها چرا اصل ماجرا را ول میکنیم و میچسبیم به فرعیات و قیافه و لباس طرف ؟و بخودمان اجازه میدهیم تا فی هم خالدون طرف را نظر بدهیم .این خانم چه مورد قبول ما باشد چه نباشد عده ای خواستند او را ترور کنند اصل قضیه ترور است حالا با ترقه یا با بمب دستی یا چاقو که وسیله اش مهم نیست مهم عملی ست که رژیم اشغالگر اسلامی برای مخالفانش انجام میدهد ما باید ترور را محکوم کنیم نه لباس و سن و سال این خانم را قضاوت . چرا ما اصل ماجرا را فراموش میکنیم ؟
    9
    11
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. من موضعم حق و حقیقت هست دوست و دشمن دائمی هم ندارم. نه عاشق ترامپ هستم نه عاشق آخوند. شماها برید خودتون رو درست کنید که دلتون به توهین و درگیری خوش هست.
    14
    3
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. احسن . اپوزیسیون واقعی نمیاد بره توی یه کشور دیگه زندگی کنه پول بگیره و هیچ کاری نکنه ...اون حتی عارش میاد یه قرون پول بیکاری بگیره و وقتش رو هم صرف کار سیاسی فرهنگی برای مردمش میکنه.
    13
    4
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    کدام کرد؟، کردها انواع دارند مثل ترکها یه زبان ندارند، کرد کرمانجی یا سوریانی یاپهلوانی یا زازاکی، زبان اینها هرکدام یه جوریه، یه ملت واحد نیستن
    4
    10
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    خود سوئدی‌ها بودن از خارجی‌ها خوششون نمیاد این کار هارو می‌کنن که سوئد رو ترک کنن
    16
    11
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل::] دوستِ محترم: جایز نمیدونم مثلِ خودتون باتون صحبت بکنم. هانی بازی اشکالی نداره. ولی متاسفانه درد جامعه خودمون هالو بازیه. در نتیجه ازتون خاهش میکنم از روند یک بحث درست خارج نشید , و بنده رو در ریلِ بی ادبی ام هُل ندین. چون میدونم آب از کجا گل آلودِ. یادتون باشه از یک آدم بی عقل نپرس که کمی عقل داشته باش. در نتیجه این دفعه ازتون میگذرم. سلام منو بدوستانتون برسونین.
    6
    11
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    جالبه همه نظر میدیم و دلخوریم که اپوزیسیون کشور خیس کشیده ,و گله مندیم که چرا آخوندا بهمون لجام انداختن و اَزمون سواری میگیرن. سری به کامنتای آبکی بندازین که آدم واقعاً تهوعش میگیره. یکی میگه میخاد خودش بزرگ کنه. یکی گیر میده به سنش. یکی تحلیل میده که دروغ میگه. ولی همین خانم اگه کشته میشد همه اشک تمساح می ریختیم. پس امیدوارم این خانم کشته بشه تا شماها از رو برین و شاید باورتون بشه.خلاصه بگم اکثراً غیر مستقیم ,مدافعانِ ولایت فقیه هستین.
    3
    6
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. نوشتم کم کم پنجاه و پنج یعنی شصت هم میتونه باشه نگا به موهاش نکن که پرکلاقی رنگ کرده واسه زن پنجاه ببالا و واسه مرد شصت سال ببالا پیرحساب میشه دیگه
    6
    3
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. خط بحث رو دنبال کنی میفهمی.اون بالا گفتن زن جاافتاده بعد یکی نوشته او جوان است منم گفتم که سنش بالاست.فکر میکنم درین خط بحث نظر من دقیقتر باشد. بعد هم اسم این خانم رو کسی قبل از این مطلب شنیده؟فکر نکنم.اگه هم با ترقه زهره ترک میشدوسکته میکرد بازکسی اشک نمیریخت بخدا اگه قانون آمریکا میذاشت دعوتنامه میفرستادم خودت با خانواده بیاین آمریکا تا اون نروژو سوید روبیخیال بشین.جان هرکی دوست دارین ول کنین اون کشورهای یخزده رو که توش آدم غمباد میگیره
    4
    4
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    من متوجه نشدم! فعال کُرد و عضو رهبری حزب دمکرات "مسیحی" سوئد؟؟؟ مگه کردها مسیحی هم دارند؟ یا مسیحی ها کرد دارند؟ یا سوئدیها کرد دارند؟ یا کردها سوئدی دارند؟ یکمی گیج شدم. بعدش چرا ایران باید به این خانم حمله کنه؟ در خاک سوئد هزاران عضو و کادر رهبری مجاهدین و سلطنت طلب و کومله و دمکرات و چریک زندگی میکنند. چرا باید اومده باشند سراغ این خانم جوان؟؟؟ بهرحال امیدوارم دوباره این اتفاق برای هیچ ایرانی نیافته.
    6
    4
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. نه اصلا. مادر من هشتاد و یک سالشه و هیچوقت هم اجازه نداده بهش بگیم مادر. اسم کوچکشو صدا میزنیم.
    2
    3
    ‌سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    این خانم جزو حزب دست راستی دمکرات های مسیحی است . البته این حزب راسیستی کامل نیست اما بسیار مشتاق به همکاری با حزب راسیستی سوعدی های دمکرات میباشد . نوع حادثه؛ مقیاس و شدت آن بیشتر به مخافت جوانان ضد خارجی سوعدی می ماند که از وجود خارجی های مو مشکی در احزابشان شاکی میشوند . اینکه این خانم حتی این مسعله آشکار را مطرح نکرده به غایت پوپو لیستی و تا حدی اپورتونیستی است . من شخصا آمینه کاکاباوه عضو سابق حزب چپ و اتفاقا کرد ایرانی را میشناسم که بخاطر نظرات بسیار تند علیه اسلام و سیاست نرم سوعد به فناتیک های مذهبی از حزب چپ اخراج شد . رژیم جمهوری اگه میخواست انتقام بگیره به آمنه گیر میداد .در ضمن در ۱۶ سالهگی و قبل از اومدن به اینجا حتی پیشمرگه هم بود
    2
    3
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    [::hamidesabz - لندن، انگلستان::]. شیعه یا سنی همه شون سیفون!. آخوندا تو روح ما تنفس میکنن!. حاضری بجنگی؟
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا::] رفیق: منظور من اینه, که ما چراخشونت رو تقبیح نمی کنیم و زود از بحث خارج میشیم؟ در ضمن قرار نیستش که خودمون تموم آدما رو بشناسیم, تا به صحت و سِقم افراد پی ببریم؟ خُب طبیعیه تا اُرگانهای لازم نظر خودشون رو اعلام نکردن ,هر گونه پیشداوری درست نیست. مَثلن اگه همین خانم یک هلندی بود, هیچکس نمیتونست انگشت اتهام رو به سوی دولت هلند نشانه بره. چون ترور و خشونت در زیر بنای دولت هلند نیست. ولی جمهوری اسلامی بخاطر سابقه بدش زود زیر ذره بین قرار میگیره و همه بهش مشکوک میشن. قربونت
    1
    5
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. شما متاسفانه اطلاعات عمومی ضعیفی دارید. مشکل سیستم سپاه واینگونه ارگان ها استفاده از امثال شما دوستان کم سواد و ناآگاه هست که اگرنبود هزینه روی دست دولت نمی گذاشتید وآبروی ایرانی را درجهان نمی بردید . شما با انتشارنظرات به اصطلاح چند پایه سعی در تشکیک وافتراق میان مردم و دنبال کنندگان خبر دارید اما عرض کردم مشکل چنین نهادهایی ازابتدای تأسیس استفاده ازافراد کم سواد ویا بی سواد است وگرنه هرفردعادی فارغ از گرایش خاص متوجه نظرات شما و حتی تلاش برای نشان دادن دروغ به جای راست می گردد. ایکاش با آنهمه امکانات و بودجه ای که به سپاه اختصاص میدهند توجهی هم به آموزش نیروهای سایبری لحاظ کنند تا حداقل ویترین کار به مهر بی سوادی و کم اطلاعی مرکبی نشود .
    8
    8
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] اروپا هیچی. همین کانادا من به هرکی رسیدم میگن اپوزیسیونیم. اخه این اپوزیسیون بودنه؟ . موقع پناهندگی و خطر دادشون میره هوا اپوزیسیونیم بهمون کمک کنین شکممو سیر کنین. اما به خدا اگه من یکی ۱ دونه فعالیت از اینا دیده باشم. تنها کارشون فحش دادن بهمدیگس. اینا برا چاپیدن سیستم پناهندگیه. ببین بارها بهم گفتن شما که کشورت امنه چرا پناهنده میشین و بعدم هرسال برا تعطیلات میری ایران؟ خب راست میگن. این چه پناهندگیه؟
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل::] من آدم بیسوادی ام ولی آدم احمقی نیستم. چون دریک بحث ابتدایی حرمت مخاطب رو رعایت میکنم, و بهش نمیگم کمی عقل داشته باش! و بر مبنای فیثاغورثی کسی رو متهم به بیسوادی و نا آگاهی نمیکنم. جنابعالی از کدوم دولت و از کدوم هزینه صحبت میکنی؟ من آبروی دولت منتخب شما و ایرونی رو بردم, یا اونایی که قانون افتزاح ۱۴۰۰سال پیش رو تبلیغ میکنن؟ یا اونایی که شاش شتر رو برای دارو تجویز میکنن؟ من آبروی ایرونی رو بردم یا شما که دلسوزید که چرا هزینه روی دولت گذاشته میشه؟ من میگم کاش به جای اون بودجه ای که صرف سپاه و دیگه نیروهای خفقان میشد, در کشور بیمارستان و مدارس ساخته میشد. جالبه شما نظامی که بنایش بر مبنای خفقان و خرافات بنا شده, کشور رو به عمق فاجعه کشونده, نادیده میگیرین و منومتهم میکنی که دنبال تفرقه و نفاقم؟ یا دروغ رو بجای راست جلوه دادم؟ بهتره جیوه چگالک دروغ سنجی اتون رو سر موقع عوض کنی, تا دیگه به کسی با ادبیات زنگ زده تهمت نزنی. در غیر اینصورت مجبورم مثل گفتگوگر باتون با زبون دریدگی حرف بزنم و آبکِشتون بکنم.
    4
    7
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل::]. در مورد دوست خوب و سخن سنج ما در اینجا، هانی از نروژ کم لطفی دارید ، ایشون چندین بار هم با نظرات من نقد و زاویه داشتند ، و چه اشکالی داره ، جذابیت بحث در نقد و تبادل عقاید است .
    4
    8
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. اینکه چیزی نیست. من کرد دیدم که گفته یهودی هم هست. این خانوم احتمالا رفته اونجا تو کلیسای شاهدان یهوه پناهنده شده که مسیحی شده از همینا که دروغی مسیحی شدن بعد با سوئدی ازدواج کرده فامیلی سوئدی گرفته که اونم حتما فارسی رو تو جمعیت شاهدان یهوه یاد گرفته بعد هم سوئدیتر از سوئدیها شده و در قالب تلاشگر سیاسی ضد کشور زادگاهش فعالیت میکنه فهمیدی حالا؟
    1
    5
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. من کسی نیستم که سواد یا بیسوادی کسی رو تایید کنم همه هم حق دارن نظر بدن در نهایت نظر آدم می مونه و لطف بقیه که گاهی کم لطف میشن.ولی در مورد اون دوستمون و این دوستمون و این مطلب شما اطلاعاتتون آپ تودیت نیست.کینه بدل نگیرید.بخدا ارزش نداره.
    2
    10
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::] دوستان ممنونم از تون. خدمتتون بگم خوبی این دیالوگ ها در اینه, که باهم زاویه داشته باشیم و بدون افترا بحث بکنیم. خُب طبیعیه ظرفیت های انسانی نامحدود نیست. بله! بنده در کُل از بد اخلاقی خودم شاکی ام و عیب خودم رو قبول دارم. البته نمیتونم این موضوع رو هضم کنم که چطور یک شخصی مثل دوستمون از اسراییل, در یک گفتار ابتدایی به مخاطب خود بگه کمی عقل داشته باش. یا متهم به دروغگویی یا نفاق و آبروریزی ایرونی ها. در نهایت استفاده ابزاری سپاه از بنده باشه. شنگول باشین.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. بله فهمیدم. دستت درد نکنه.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. آقا کوروش به نظر شما چرا باید یک کرد جذب یک حزب راستگرای کشور اروپایی بشه؟ فرهنگ و نژاد کردها و سوئدی ها یا بهتر بگم ایرانیها و سوئدی ها زمین تا آسمان باهم فرق میکنه. چه چیزی تونسته این خانمو تشویق به عضویت در این حزب بکنه؟ حتی مساله راسیسم هم کنار بزاریم، مساله مسیحیت هم سوال برانگیزه. کردها از نظر مذهبی بیشتر مسلمان اهل سنت هستند و یک سریشون به زرتشت اعتقاد دارن.
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هانی جان خونسردیه خودتو حفظ کن. اتفاقا شما یکی از با فهمترین و مودبترین ایرانیان این سایت هستی.
    2
    6
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند
    من به امید دانا شک دارم که او این ترقه را اونجا کار گذاشته
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::] سپاس از حُسن نیت شما. بله با تون موافقم خونسردی و درایت در هر گفتمانی لازمه! شبت خوش
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. گرامی من شخصا کرد نیستم و هرگز در کردستان نبوده ام ، اما در مورد هر قومی یک ویژه گی های خاص وجود دارد مثلا کرد ها سختکوش هستند ، نسبتا بیشتر سیاسی هستند ، ویا تعصب مذهبی کمتری دارند ، تا حدی که دخترهای جوان پیشمرگه میشدند و مشکلی نبود ، اما مانند هر قوم دیگری تفکرات راست و چپ ، ملی گرای لیبرال و ناسیونالیست افراطی در بیان آنان هم پیدا می‌شود ، در کامنت بالا نوشتم که ما آمینه در سوعد داریم که شدیدا ضد مذهب اسلام بود و به همین خاطر از حزب چپ اخراج شد و یا این خانم که به حزب دست راستی علاقه دارد ، البته من منظورم این نیست که ایشان انسان بدی است ، به هیچ وجه . او همه در راستای اندیشه خودش برای یک جامعه بهتر فعالیت می‌کند و قابل تقدیر است
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. تشکڕ! منظور من این نبود که شما کرد هستید. بخاطر این که از سوئد هستید گفتم شاید از نزدیک شاهد موقعیت اجتماعیه اونجا هستید و دلایلی وجود داره که این اتفاق می افته. در آلمان من تاحالا ندیدم که یک مهاجر یا مهاجرزاده جذب حزبهای راست بشه. چون اصلا بی معنی است و با عقل هم جور درنمیاد. کلا کار این خانم اشتباه محض بوده که انرژی خودشو صرف زدن هموطنها و همرنگهای خودش میکنه. کار کثیفیه!
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. سوعد با توجه به جمعیت کم تعداد بسیار زیادی مهاجر از کشورهای اسلامی ، سومالی گرفته ، جو مردم سوعد بسیار ضد خارجی و ضد اسلامی شده ، بسیاری از خارجی های غیر مذهبی که در ایرانی ها و یا کرد ها ، کشور های بالکان شاخص هستند ، مخالف روند پذیرش پناهجویان اسلامگرا و مقنعه دار ، رشد مساجد و مدارس اسلامی و غیره هستند، احزاب محیط زیست و چپ با شعار های کلی همه انسان‌ها و فرهنگ ها برابرند ،عملا چشم خودشان را به مشکلات بسته اند ، لذا بسیاری به احزاب راستی سوق داده شده اند . من شخصا مخالف سیاست نرمش به اسلامیست ها هستم ، اما اتکا به احزاب راست را هم راه حل مناسبی نمیبینم
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Aryanboy - آرنیس، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. آلمان هم در چند سال اخیر همین وضعیتو که شما در مورد سوئد میگین داره. بهرحال مسلمانان جهان را نمیشود نادیده گرفت و البته مهاجرین مسلمان هم باید خودشونو با جامعه اینجا هماهنگ کنند تا رفتارشون بهانه ای برای راستها نشه. ولی به نظر من اکثر سفید پوستها از رنگ دیگه کلا خوششون نمیاد. حالا چه یهودی باشه یا شیطان پرست یا مسیحی. اسلام بهانه است. اینا به صورت سازمان یافته مهاجرینو از لحاظ اجتماعی و شغلی به حاشیه میرانند. قسمت بار فرودگاها، دستشوییها، خانه های سالمندان، تاکسی ها و همه شغلهای خسته کننده پر مهاجرین شده. چون شانس کار بهتر بهشون داده نمیشه. حداقل امیدوارم انتهای این تونل غربت، وطن خودمون باشه. فعلا که هیچ نوری دیده نمیشه.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. مرسی از کامنت شما ، با فرمایشات شما کاملا موافقم ،‌
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.