روزنامه معتبر کویتی : جنگنده‎های F۳۵ اسرائیل تاسیسات اتمی نطنز را بمباران کردند

العربیه :روزنامه کویتی الجریده در شماره روز جمعه 3 ژوئیه 2020 خود فاش کرد که جنگنده‎های F35 اسرائیل مسئولیت حمله به تاسیسات اتمی نطنز را بر عهده داشته و بر خلاف گزارش‌های مطرح شده، این جنگنده‌ها از جنوب اسرائیل پرواز کرده و در آسمان کشورهای عربی سوختگیری نکرده‌اند. یک مقام عالی‌رتبه که از او نامی برده نشده به روزنامه الجریده گفته حملات اسرائیل سبب نابودی 80 درصد از ذخیره گاز UF6 مورد نیاز برای غنی‌سازی اورانیوم شد و ایران نیاز به حدود دو ماه زمان دارد تا بتواند این حجم از گاز را تامین کند و همچنین ایران ناچار خواهد بود سرعت غنی‌سازی خود را تا زمان تامین گاز کافی، 80 درصد کاهش دهد.

اشاره این مقام مسئول به حملات صورت گرفته به تاسیسات موشکی پارچین و همچنین تاسیسات هسته‌ی نطنز است.

پیشتر یدی کوهین که بسیاری او را سخنگوی غیررسمی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل می‎خوانند، 24 ساعت قبل از انفجار بزرگ نیروگاه هسته‌ای نطنز، در صفحه توئیترش درباره آن خبررسانی کرده و گفته بود: «اختصاصی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی: اسرائیل بزرگترین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران را بمباران و ویران کرد. مواردی از مسمومیت رادیو اکتیو روی داده و مردم از منطقه حمله تخلیه شده‌اند و بایکوت خبری کاملی در جریان است.

ایران از کارشناسان روس برای مقابله با آلودگی رادیو اکتیو کمک خواسته. اسرائیل این حمله را با هواپیماهای اف 16 انجام داد که در آسمان یک کشور خلیجی سوخت‌گیری کردند.»

روز جمعه گذشته هم انفجار مهیبی در یک منطقه نظامی به شدت محافظت‌شده رخ داد و ایران ادعا کرد که این انفجار مروبط به مخزن ذخیره گاز است.

نیروهاى سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه 2 ژوئیه درپی وقوع انفجاری بزرگ در سایت نطنز، در 270 کیلومتری تهران به حالت آماده باش درآمده و تدابیر امنیتی را افزایش دادند.

رسانه‌های ایران ضمن تایید خبر انفجار سایت اتمی نطنز در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این انفجار اعلام شد، «این حادثه هیچگونه تلفاتی نداشته و لطمه ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.»
+134
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    ببینید چگونه اخوندهای قشری و قرون وسطائی ایران را بی ابرو کرده اند که همه از اقدام اسرائیل مسرور شده اند
    8
    116
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    ببینید چگونه اخوندهای قشری و قرون وسطائی ایران را بی ابرو کرده اند که همه از اقدام اسرائیل مسرور شده اند
    7
    48
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    من نمی‌‌دانم .کار اسراهیل بود. یا خیر. ولی‌ یک چیز می‌‌دانم. اسراهیل ۴۰ سال است دارد به لات‌های خیابانی دولت امام زمان پس گردنی می‌‌زند. فقط به سوریه فکر کنید. روزی نیست .که پاسدار شخم نزند. ۴۰ سال است. که که اسراهیل فسقلی ، سیلی‌ می‌‌زند و می‌‌گوید ."نفس کش می‌‌خام". و لات‌های ما چکار می‌‌کنند؟ با پوزه خونین بلند می‌‌شوند. با چاقو و قمه دنبال زنان دوچرخه سوار می‌‌دوند. با موشک هواپیما مسافر بری می‌‌زنند.با موشک ناو خودمان را. و اگر بپرسی‌ ، برای چه ؟می‌ گویند. تا اسراهیل از ما ترس بر دارد. به قول امام پدوفیل. خدا همه شما را آدم کند.
    14
    128
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    هر چه جمهوری فسق و فجور موریانه ای اعلام کرد شما برعکسش کنید.
    4
    75
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

    دروغ خنده داری هست.وقتی جنگنده وارد فضای یک کشوری بشه،مشخص میشه و رادار تشخیص میده حالا چه بتونه دفاع کنه چه نه.حتی اگه ایران دروغ بگه و انکار کنه،خبرش در تمام دنیا پخش میشه چون رادارها بین المالی رصد میشن و منظور تمام رسانه های معتبر اروپا و آمریکا هست نه یک روزنامه در پیتی عربی و یک شایعه پرداز در توئیتر. دوم اینکه تخریبی که بمباران با هواپیما بوجود میاره خیلی وسیع و مشخصه،این مثل یک انفجار دست ساز و‌محدود میمونه.سوم اینکه معتبرترین رسانه های اسراییل در موردش نوشتن “آتش سوزی و خرابکاری ناچیز”،چهارم اینکه اسراییل برای حمله هوایی به مناطق هسته ای ایران تمرین کرده،ولی بخاطر عواقبش (خطر جنگ تمام عیار) اینکار رو برای آخرین راه حل گذاشته،و اگه اینکار رو بکنه با توجه به ریسکش بصورت خیلی سنگین و بهدف از بین بردن تمام مراکز هسته ای انجام میده نه اینکه بیاد یک سوله کوچیک رو بزنه و بره (ارزش ریسکش رو نداره).
    64
    40
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل

    اسرائیل زده و خود ایران هم غافلگیر شد ولی بخاطر پرهیز از پاسخ و فشار داخلی سکوت مصلحتی کرده .
    21
    64
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Salabat - تهران، ایران

    خدا به خیر بگذرونه! انتقام سخت دیگری در راه است! جای انتقام قبلی هنوز درد میکنه! از هموطنان عزیز خواهش میکنم تا اطلاع ثانوی از سوار شدن به هواپیما، کشتی، قایق، خودرو، فرقون، . جدا خووداری کنید! اینها دوباره میخوان انتقام بگیرن!
    8
    95
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    بعضیا میگن اسراییل چرا حمله کرده و کار بدی کرده. اما من میگم این حق اسراییله. ۴۳ سال کامل اسراییل با خطر نابودی مواجه هست. ۴۳ سال تمام کشوری کل ثروتش رو خرج نابودیش کرده و میکنه و تمام اسلحه و بمب و موشکایی که میسازه در همین راستاست. ۴۳ ساله مردم مینالن اما تغییر نمیکنن و جلو این نظام رو نمیگیرن. چند هفته پیش یه ادمی تویت کرده بود ۴۳ سال شد و مردم ایران نشون دادن به اصطلاح ازشون بخاری بلند نمیشه. در ادامه تویت کرده بود وقتی این مردم و ملت ۴۳ سال این رویه رو گرفتن بیشتر از این نمیشه بهشون امیدی داشت. شاید خودشونم همینن و همین تروریسم رو میخوان. در ادامه گفته بود کل کشورای دنیا از ایران خسته شدن.کشورای محور هر منطقه دیگه خسته شدن و دیگه استراتژی مقابله با ایرانشون بدونه محاسبه ی مردمشه. گفته بود ایا بهتر نیست بی خیال حقوق بشر برا ایران بشیم و کل شهراشونو با اتم بزنیم و بعدم دورش سیم خاردار بکشیم تا بیرون نیان؟. این رو توییت کرده بود. اول من یکی ناراحت شدم. اما دیدم راست میگه . ۴۳ سال شد. وقتی مردم بعد این مدت کاری نکردن لابد خودشونم تروریسم رو میخوان
    25
    46
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    به نظر من حق اسراییله. تازه اگه من جا اسراییل بودم ده برابرشو میزدم. سپاه و ارتش داخل شهر پایگاه میسازه تا اسراییل و امریکا حمله نکنه. یکی از دلایلی که اسراییل و امریکا حمله نمیکنه همینه. اما اگه من جا اسراییل بودم میزدم. گور پدر مردم. گور پدر مردمی که ۴۳ ساله ساکت هستن هیچی بلکه سردار تروریستشون رو اونطوری بدرقه میکنن. محاسبه کردن حداقل بالای ۸۰ درصد مردم برا قاسم کتلتی عزا گرفته بودن. یکی از دلایلی که دیگه مردم تو محاسبات و حملات نقشی نداره همینه. چون طی این ۴۳ سال این مردم نشون دادن خودشون میخوارن. خودشون میخوان. خودشون با نظام مشکلی ندارن. پس گور پدرشون و بزار با بمب هسته ایی جزغاله بشن
    33
    46
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    اگر واقعا این انفجار کار ارتش اسرائیل بود دستش درد نکنه ما منتظر حملات نظامی بیشتری از سوی ارتش مقتدر اسرائیلی هستیم تا این رژیم فاسد و نحس اسلامی از ایران و منطقه پاک شود - درود من به کشور دوست و برادر اسرائیل
    16
    44
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

    اصلا صحبت این نیست اسراییل حق داره بزنه یا نه،صحبت سر این است که این خبر یک فیک نیوز به تمام معنی و یک دروغ شاخدار هست که در هیچ وبسایت معتبر خبری به اون اشاره ای هم نشده، اینقدر ساده لوح و عامی نباشید.بالا توضیح دادم،مگه میشه اتفاق به این مهمی هیچ سرویس خبری غربی پوشش نده یا همه سرویسهای امنیتی غربی ازش بی خبر بمونند! و واقعا فکر میکنید کسی حمله هوایی به یک سوله و نقطه کوچیک میکنه؟ اصلا صرف میکنه؟؟ کمی از مغزهاتون استفاده کنید عزیزان مثل بیسوادها و روستاییهای قدیم هر جفنگی رو باور نکنید!
    35
    14
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    کمی مشکوک است چون درست یکروز بعد از خیزش و اعتراض های مردم اهواز این سناریوی جدید رقم خورد آیا باید در روابط آخوندها با اسرائیل شک کرد؟آیا رابطه پنهانی میان آخوند و اسرائیل وجود دارد ؟ آیا اسرائیل دوست و یار و یاور رژیم اسلامی ست ؟ و همه ی این به ظاهر دشمنی و بگیر و ببند ها فقط سیاست پشت پرده است ؟
    5
    17
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. من نمیدونم چرا اینقدر حس "کارشناس برتر نظامی بودن" بهت دست میده؟؟ تو همونی نبودی که گفتی هواپیمای اوکراینی رو اگر با موشک زده باشن اینطوری سقوط نمیکنه؟ اخه مزقل جان! یه دفعه هم شده اون زیر شلواری مارک عظمی جون رو از پات در بیار. دیگه انگلیسی که بلدی؟ لااقل معنی stealth رو بخون بفهمی.
    4
    37
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. فرموده اید گور پدر مردم ایران! دور شان مردم بزرگوار ایران گور پدر خودتان اگر بد نیست . این حس نوکری و دریوزگی زبونی ذلیلی شما مرا به حیرت میاندازد. مردم ایران در همان کوره جهنم هزار بار این رژیم را به زانو در آورده اند مثل شما چریک کی‌بوردی نیستند. شما اگر شرف دارید ودلتان بحال ایران میسوزد چندتا از مزدوران رژیم را نه در ایران در همان کانادا به درک واصل کن مجازات اعدام هم ندارد. ها. سخته پس یکی از همان بمبهای اتم برای تورنتو آرزو کن. مرگ بر جمهوری اسلامی، اسرائیل هم. خورد به ایران حمله کرد.
    10
    17
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. همانطوریکه فرمودید 43 سال هست که علنا میگویند می خواهیم اسرائیل را شخم بزنیم و فقط شعار نبوده بلکه تا اخر توانائی خودشان پیش رفته اند. البته حق اسرائیل هست که پیش دستی کرده و بازوی دشمن قسم خورده ی خودش را بشکند تا نابود نشود
    8
    24
    جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. اگر فیک هست چرا جمهوری اسلامی حقیقت را نمیگه؟؟ جمهوری اسلامی که سر تاپاش از دینش گرفته تا اخلاقیات و همه چی اش دروغه.
    2
    14
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. بله دوست عزیز اصلا اگر اسراییل تجاوز اونجوری هم به ما بکنه حق داره چون ما از یک ملا شپشو متنفریم باید همه چیز بسوزه تا دل ما خنک شه. کلا هممون یک آقا محمد خان کوچولو داخل خودمون داریم و نوکری و توسری خوری رو نوعی همزیستی یا بعضی مواقع زرنگی میدونیم. ای الهی هممون قربون اسراییل بشیم.
    6
    9
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. در ضمن جهان غرب و اروپا و امریکا در خیلی موارد با این جمهوری نکبت حاکم بر ایران همکاری کردهاند و اخبار را پخش نکرده اند. نمونه اش اعتراضات مردمی ایران
    1
    15
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. نه تنها اسراییل بلکه اروپا و چین و روسیه و امریکا و انگلیس همگی از این آخوندهای دوزاری حمایت کرده اند و میکنند تا به چپاول منابع ایران ادامه بدهند. هدف اصلی آنها نشانه گرفتن فرهنگ و تمدن قدرتمند ایرانی است. هدف آنها نشانه گرفتن حکومت سلطنتی و اقتدار و یکپارچگی ایران است و با تبلیغ جمهوری خواهی و قوم گرایی باعث به دام افتادن مردم در دام بزرگی شده اند. هدف آنها نشانه گرفتن زبان ما و آیین درستی زرتشتی باستانی ایران ما هست. اینها از ایران سلطنتی و شیر و خورشید میترسند و تا حد امکان بی بی سی و دیگران در بدنام کردن خاندان پهلوی تلاش میکنند. ایران مبدا و کلید دنیا هست و فرهنگ غنی راستی و درست کرداری کهن و قدرتمندش می تواند بر دنیا غالب شود.
    3
    10
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. چرا خیلی‌ خوب هم میشود. پنهانی آمد و زد و رادار هم درک نکند. ما رادار داریم تا رادار. رادار‌های شما کار نمی‌‌کنند. پول برق را ندادید. در اینکه می‌‌شود اسراهیل دو بار با قدرت نشان داد، تمام مصر و سوریه با رادار روسی مجهز بود. در جنگ ۶ روزه. ۲۵۰۰۰ اسراهیلی حریف ۵۰۰ هزار مسلمان شدند. اگر مرض فراموشی نداشته باشی‌. آامد و در یک روز تمامی نیروگاه اتمی‌ صدام را هم زد.هیچ راداری هم درک نکرد.شما باید از اسراهیل تشکر هم بکنید. اگر نمی‌‌زد و صدام بمب اتم می‌‌ساخت. حالا شما در اینجا نبودید. قربان صدقه ریش مقدس بروید. نمی‌‌گم اینبار هم زد. اینجوری که بویش می‌‌یاد. سایبری بود. این است فرق اسراهیل با شما.شما حمله به نیروگاه آب می‌‌کند. که آب را با کلور مسموم. مثل ایران خودمان. زن بچه. کودک بکشید. این ۸ میلیون یهودی.به اندازه ۱.۲ میلیارد مسلمان بیضه اسلام دارند.حمله به نیروگاه اتمی‌. و آب را مسموم نمی‌‌کنند. بیسواد و روستاهی قدیمی‌ هم یعنی‌ چه؟ امگر مگر امام ....نگفت.این‌ها کوخ نشین هستند. من این‌ها را دوست دارم
    0
    14
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. درود بر شما .و سوال دیگر درست در زمانی که آژانس درخواست بازدید از مراکز اتمی و فشاری که میاورد آیا این خود زنی توسط رژیم و برای مشغول کردن و رد گم کردن مشکوک نیست ؟ و رفاقت و حمایت پنهانی ۴۱ ساله اسرائیل از رژیم منفور اسلامی ؟و دشمنی که اسرائیل با محمد رضا شاه پهلوی و بدهی اسرائیل به ایران که بیش از یک میلیارد که در زمان شاه بود و هرگز پرداخت نشد و این جنگ زرگری که بین رژیم و اسرائیل ۴۱ سال است که مردم ایران را مشغول کرده و افکار مردم را منحرف کرده و ایرانیان گمان میکنند که واقعا رژیم دشمن اسرائیل است ولی بازی پشت پرده آنها را نفهمیدیم .آیا هیچ وقت به این فکر کرده ایم که اگر اسرائیل با رژیم اسلامی مخالف است چرا هرگز یک پشتیبانی از خاندان پهلوی نکرده ؟ بهتر است کمی بهتر به روابط پنهانی اسرائیل و سران رژیم منفور اسلامی فکر کنیم و تحقیق
    2
    6
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    از روز اول انقلاب بدون اینکه اسرائیل کوچکترین کاری با این ها داشته باشد و یا دارای مرز مشترک باشیم این ها تا ته خط نابودی اسرائیل رفته اند. جنگ طلب اخوندها هستند و هر بلائی اسرائیل سر این ها بیاورد دفاع شخصی محسوب میشود
    1
    9
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. اسرابیل دوست آخوند است.
    5
    5
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::romano - تهران، ایران::]. حالا که شما مخالف اسراهیل هستید و هنوز یا به طبقه کارگر یا مستضعفین فکر می‌‌کنید. چه تاجی‌ به سر ما زدید؟ اون زمان یا پیش جرج حبش یا پیش یاسر عرفات یاد می‌‌گریفتید. چگونه پاسبان سر محل را ترور کرد. تا مستضعفین آزاد شوید. امروز هم دست در دست آخوند به اسراهیل ستیزی. یک پرسش از خود. کی‌ بغل مرز کی‌ است؟ کی‌ می‌‌خواد .کی‌ را نابود کند.؟ دنبال چه هستید.۴۰۰۰ کیلومتر به دور مرز ایران؟ سر پیازی یا تا پیاز؟ جوان‌های فلسطینی خود در پاریس. لندن. برلین. ماهی‌ ۸۰۰ دلار از سفارت ایران میگیرند. تا سالی‌ یک بار با عکس ریش مقدس در روز قدس به خیابان،.آخوند پوست تو را در ایران کنده. هنوز اسراهیل غاصب.؟ برو فکر نان .که خربوزه آب است. درد ما درد آخوند نیست. فقط گوساله نادان قصاب خود را خود انتخاب می‌‌کند.
    0
    10
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. ببین شما اول از همه با چیزی به اسم اندیشکده اشنا بشو. بعدم دور صدای امریکا و بی بی سی و کلا خبرگزاریای فارسی رو خط بکش و رو بیار به خبرگزاریای اصلی و زبان انگلیسی. ببین برا اولین بار تو اندیشکده هایی که نخبه هاش به رییس جمهورا مشاوره میدن گفتن که دیگه بی خیال. گفتن بیخیال این مردم بی بخار و بی عرضه. عینا گفتن اگه این مردم میخواستن کاری بر علیه تروریسم کنن طی ۴۳ سال گذشته میکردن. عینا گفتن که تو گور گذاشتن قاسم کتلتی مردم ریختن تو خیابون. با چیزی به اسم فعالیت اطلاعاتی منبع باز اشنا بشین. با اومدن اینترنت سالهاست که اکثر سازمانای جاسوسی بازویی به اسم فعالیت اطلاعاتی منبع باز رو اضافه کردن. کارشونم اینه ببینن مردم یه کشور یا منطقه چی میگن چی نمیگن. عینا گفتن با کشته شدن قاسم کتلتی و ماجراهای بعدش دیگه امیدی به مردم بی بخار نیست. حتی گفتن این مردم شاید بخار داشته باشن. اما این بخار رو برا برانداختن نظام به کار نمیبرن. حاظرن کشته بشن اما بر علیه نظام کاری نکنن. عینا گفتن عموم مردم به صورت غیر علنی موافق نظامن.
    3
    4
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. و یادت باشه ۵۷ خمینی الکی الکی نیومد. انقلاب الکی الکی نشد. خود منابع غربی بارها گفتن بالای ۸۰ درصد مردم موافق انقلاب و مخالف غرب و غربی بودن. از زیر شکم که این چیزا رو نمیگن. الانم الکی نمیگن دیگه به مردم امیدی نیست. الکی نیومدن بگن اکثر مردم مخالف نیستن. برا همین میبینی که این چند روزه عملیاتها طوری شده که مردم ضرر میکنن. چون مردم ۴۳ سال وقت داشتن که بلند شن و نظام رو ساقط کنن. ۴۳ سال گذشته نشون داد این مردم نمیخوان. توانشو دارن. بخارشم دارن اما نخواستن . چون موافقن. به نظر من بله. جزغاله شدن این مردم حقشونه. نه تنها اسراییل بلکه کل دنیا خسته شدن از منتظر موندن. کاتام هاوس رو اگه اشنا باشین طی ۵ سال گذشته بارها جلو رسانه گفته دیگه نباید به امید مردم ایران بود. بارها گفته محورهای مخالف تروریسم باید تفکرشونو عوض کنن. الانم عوض کردن. الان دیگه فهمیدن مردم مخالف نیستن. اکثرشون مخالف نظام نیستن. بلکه موافقن. یه عده ی معدودی موافقن که حساب نمیشن اصلا. نمیشه دنیا چشماشو ببنده رو خطرات تروریسم چون مردم داخل ایران اسیب میبینن. قسمت بعدی جالبتره
    2
    5
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. حتی نوشته بودن اکثر این پناهنده هایی که از نظام فرار کردن بعد قبولی گرفتن اولین کارشون سفر به ایرانه. دقیقا همینو نوشته بودن. خب این معنیش چیه؟ خود شما بگو. معنی این چیه؟ طرف حتی تو امریکا پناهنده بوده اما اولین کارش سفر به ایران بوده. خب معنیش اینه که اینا زر مفت میزنن پناهنده اییم. اینا زر مفت میزنن مخالفن. دورویی از سر و صورتشون میباره. بدبختی ما هیچوقت سواد درست حسابی نداشتیم نه تاریخ نه سیاست نه اجتماعی. فکر میکنیم دنیا صبر میکنه. صبر دنیا همون ۵ سال پیش تموم شد. و من یکی وقتی تشییع قاسم کتلتی رو دیدم امیدمو از دست دادم. به نظرم هرچی میخواد بشه بشه. کل ۸۶ میلیون نفر میخواد جزغاله بشه به جهنم. ۴۳ سال وقت داشتن. حداقل میتونستن برا حفظ ابرو و ظاهر بعد پناهندگی ایران نرن. برن ترکیه. برن اسپانیا برن میامی. تو همین کانادا هیچکی رو ندیدم بگه پناهندگی اوومده. اما من و تو میدونیم ۹۰ درصدشون پناهندگی اومدن. اما برا توجیه سفرشون میگن نو نو مهاجرت کردیم. اره دنیا هم خره چشماشو میبنده.
    2
    6
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. من نه چریکم نه پناهنده نه قاچاق اومدم. من خودمم. من یکی حداقل قاچاق نیومدم که بعد پناهندگی اولین کارم خرید بلیط به تهران و سفر به تهران باشه. من یکی حداقل نیومدم کاری کنم حتی جامعه اطلاعاتی غرب بیاد بهم بگه پناهنده قلابی. بله. به نظر من حقشونه. ۳ سال پیش ایران برای اولین بار اروپا رو تهدید موشکی کرد. الان بحث نابودی تنها اسراییل نیست. اصول-قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران. ۴۳ سال مردم وقت داشتن قانون اساسی رو بخونن ببینن که نابودی اسراییل اولین قدمه و قدم بعدی نابودی دنیا هست. این مردم ۴۳ سال وقت داشتن. من جا اسراییل بودم اولین کارم این بود ایرانو میکردم سومالی تا حتی نون خشک برا خوردن نداشته باشن. بعدم فشار میاوردم به کشورای غربی تا پناهندگی تمام پناهندهایی که رفتن ایران رو لغو کنن. بعدم دیپورتشون کنن. اینطوری حداقل خطر از سر نه تنها اسراییل بلکه دنیا کمتر میشه. نظام به خودش مشغول میشه. گور پدر مردمی که ۴۳ سال وقت داشتن و نخواستن.
    2
    3
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. من یکی حداقل قاچاق نیومدم که بعدش اولین کارم خرید بلیط و سفر به ایران باشه. من یکی حداقل کاری نکردم حتی جامعه اطلاعاتی غرب بیاد بگه این پناهنده ها قلابی هستن و حتی مخالف نظام نیستن. بله . به نظر منی که چنین ادمی ام حق این مردمه جزغاله بشن. چون خودشون نخواستن. نمیخوان. نه تنها اسراییل بلکه تقریبا تمام کشورای غربی خسته شدن از امید الکی به مردم بستن. الانم میبینی اجازه فعالیتای خرابکاری حتی تو وسط شهر داده شد. چون دیگه برا هیچکی مهم نیست چه بلایی سر مردم میاد. چون مردم لیاقت خودشونو نشون دادن. دیگه حتی برا سوئیس هم مهم نیست. اگه ۸۶ میلیون انسان داخل ایران جزغاله بشن حتی برا سوئیس هم دیگه مهم نیست. فوقش چندتا هلیکوپتر کمک میفرستن و بس. چون حتی سوئیس به این نتیجه رسیده ۴۳ سال وقت زیادی بود. و حتی سوئیس به این نتیجه رسیده کشورای غربی نباید به خاطر ۸۶ میلیون چشمشونو رو نابودی چند میلیارد انسان ببندن.
    1
    1
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::romano - تهران، ایران::]. [::romano - تهران، ایران::]. [::romano - تهران، ایران::]. حالا شما اسم منو و اسم رفتار منو هرچی میخوایی بزاری بزار. اقامت دائم دارم اینجا. چندسال دیگه تابعیت کاناداییم میاد. قاچاق هم نیومدم که نتونم ایران برم و نگران لغو شدن پناهندگیم باشم. نگرانین کاری کنین تا غرب خودش کاری نکرده. برا غرب لیبی کردن ایران خیلی بهتره تا اینکه ایران وضع فعلی رو داشته باشه و هی تهدید کنه موشک بسازه و بعدم موشک شلیک کنه. مخصوصا برا اروپا که ۳ سال پیش تهدید مستقیم شد. امریکا با سر و صدا و جار و جنجال طعمه رو چند وقت بازی تا خسته بشه و میخوره. اما اروپا با پنبه سر میبره. اروپا اکثر کشورای اروپای شرقی رو غربی کرد. انقلاب پراگ رو ببین. کشورای بالتیک رو ببین. اوکراین رو ببین. اروپا طی ۳۰ سال این کشورا رو غربی کرد. یادت باشه ۱۰ سال پیش حرف از روسی شدن لهستان و چک میزدن. اما الان این کشورا خودشون جزوی از غرب شدن. اگه سواد تاریخی و سیاسی داشته باشی.
    2
    1
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. با شما موافق نیستم. در براندازی شاه بعضی از احزاب چپول اسرائیل از طرح فرانسه (و کارتر) حمایت میکردند ولی در سطح حکومتی چنین نیست
    2
    1
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. این ملت عاشق علی و حسین هستند و اخوند هم سازنده ی این فرهنگ هست و از نوحه و روضه خوانی هم لذت می برند.
    1
    4
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. دقیقا نم پس ندادن این رژیم نکبت برای لاپوشانی است. با جنگ و اعتراضات مسالمت آمیزو تمام حوادث و انفجارهایی که اتفاق میافتد تنها هدف کشتن جوانان ایران بدلایل مختلف و تضعیف مردم است.
    0
    2
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. به نظر من بازیهای جناحی دولتی با تصمیماتی و نقشه هایی که ارتش این کشورها در نهان می گیرند دو مقوله کاملا جدا هستند.
    1
    2
    شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. متاسفانه اکثرا بله. غرب نمیاد به من و تو نگاه کنه بگه چون این دوتا خوبن پس رو تهدیدات ایران چشم بپوشیم. تازه من تعجبم اینه چرا غرب ۴۳ ساله وقت داد به ما. من یکی اگه امریکا بودم همون دهه ۶۰ یا ۷۰ میلادی میزدم. مردم مقاومت میکردن میزدمشون. شهر مقاومت میکرد با اتم میزدم. کشور مقاومت میکرد کل کشور رو با بمب اتم کثیف میکردم و بعدم برمیگشتم امریکا. متاسفانه مردم ما هیچوقت نخواستن سواد سیاسی رو بالا ببرن. نمیخوان قبول کنن مسئولیت چه چیزایی رو دوششونه
    1
    1
    یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. عزیز جان دنیا فقط ایرانیان شیعه و اعراب سنی نیستند. ضمن اینکه غرب به منافع خودش توجه دارد ولی سیاتشان حفظ تعادل هست چون اگر شیعیان خیلی ذلیل شوند لاجرم تعادل به هم خورده و سنی ها عربده جوئی خواهند کرد. پس باید هر کدام تا حدی ضعیف تر شده ولی از بین نروند.
    3
    2
    یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. موافقم با خیلی از حرفات، ولی مقدار کمیسیون نه
    0
    0
    دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. بدجور توهم زدی دوست گرامی، خودتو جوری به خواب نزن که کسی نتونه بیدارت کنه، از خودت شروع کن بعد دیگران،
    0
    0
    دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. شما که سواد سیاسیت مرزهای شمال و جنوب را درنوردیده
    0
    0
    دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. خب این حرف شما یعنی بازیچه شدن غرب. کلا بی خیال. منم خیلی سرخوردم. گفتم که اگه کل تهرانو با بمب اتم بزنن من یکی نه دل میسوزونم نه برام مهمه. اقامت دائمو گرفتم اینجا. حتی عربستان بمب اتم بزنه یا پاکستان برام مهم نیست دیگه. لابد لیاقتشون همین بوده
    0
    0
    دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::redsky95 - تورنتو، کانادا::]. عزیز جانم. ان ها کاملا روی عقل و نه با احساسات کار میکنند. فکر میکنی برای امریکا کاری دارد مثل افغانستان و لیبی و عراق در کمتر از دو هفته حکومت را عوض کند؟ من فکر میکنم در تحلیل هایش نمی خواهند ایران را به انزوا بکشانند و فقط منتظر تغییر راهکارهای ایرانی ها هستند
    0
    2
    دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. اگه دقیق یادم باشه اندیشکده ی راند اون موقعا گفت انفجار بمب اتم تو تهران شاید راه حل باشه. من از خودم چیزی نگفتم. اگه کسی مرزها رو جابجا کرده اندیشکده ی راند هستش . من حرف اینا رو گفتم. حرفای خودم نیست.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.