رضا پهلوی شلیک نظامیان ایران به نیروهای خودی را نشانه بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی رژیم ایران دانست

صدای آمریکا :شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به وقوع دو حادثه مرگبار رقم خورده از سوی نظامیان ایران طی چند ماه، آن را نشانه بی مسئولیتی و بی کفایتی رژیم حاکم بر ایران دانست.

آقای پهلوی روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: «در چند ماه اخیر، نیروهای مسلح رژیم دو فاجعه را یکی در آسمان و دیگری در دریا رقم زده‌اند که منجر به جان باختن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی، و دست‌کم ۱۹ نفر از پرسنل نیروی دریایی ارتش در آب‌های ساحلی چابهار شده است.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود اضافه کرد: «علت وقوع این فجایع از یک‌سو، و پنهان‌کاری و دروغ‌گویی درباره آنها از سوی دیگر، نمایانگر عمق بی‌کفایتی و بی‌مسوولیتی رژیم حاکم بر میهن‌مان است.»

او همچنین با خانواده‌های جانباختگان حادثه اخیر نیروی دریایی ایران ابراز همدردی کرد.

یکشنبه شب براثر شلیک یک موشک ایرانی در یک تمرین دریایی، یک شناور پشتیبانی مورد اصابت قرار گرفته که براثر آن دست‌کم ۱۹ ملوان کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

این دومین حادثه مرگبار در پی شلیک نظامیان در ایران است که طی ماههای اخیر رخ داده است. پنج ماه پیش نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک هواپیمای مسافربری اوکراینی با دست‌کم دو موشک حمله کرد که به مرگ همه مسافران و خدمه آن منجر شد. ابتدا جمهوری اسلامی از اعلام دلیل سقوط خودداری کرد اما سپس با فشار آمریکا و جامعه بین المللی، اعلام کرد این هواپیما توسط موشک‌‌های سپاه سرنگون شده است.
+130
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    چه عجب؟ خورشید از کدوم طرف طلوع کرده؟ به عقیده من ایشان توانایی رهبری ایران را ندارند. خیلی سست و بی اراده هستند. دنبال لقمه جویده و آماده میگردند. نه پیامی نه همتی نه جربوزه و جنمی و نه فراخوانی. سالی یه بار یه پیامی میده. مردم باید خودشون خود را از شر آخوند های پلید برای داشتن یک کشور دموکرتیک خلاص کنند.
    46
    18
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

    اگه راست میگی یه کاری بکن همش حرف مفت
    48
    22
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    در ج.ا مسئولان در هر رده ای با معیار متعهد بنظام انتخاب میشود و تخصص در مراحل بعد مطرح میشود،بر همین اساس خرابی اوضاع اقتصادی ،اجتماعی،سیاسی،نظامی ایران بدیهی است.داشتن ابزار پیشرفته الکترونیک نظامی در ج.ا خطرناک و غیر قابل کنترل میباشد.این حوادث فقط و فقط بعلت بی عرضگی مسئولان ج.ا میباشد.علاوه بر مسایل فوق تیغ دست زنگی مست (ناتوان پر مدعا)هم برای خودش و هم برای دیگران خطرناک است
    1
    25
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    حالا که چی؟بله این فرمایش شما را سالها است که همه ما میدانیم. نمک رو زخم می پاشید؟ جناب اقای شاهزاده عزیزشما اگر واقعا دلتان برای این ملت بدبخت فلک زده میسوزد استین بالا بزنید و برای نابودی رژیم وارد کارزار شوید. این توقع ما از شما است نه اینکه فقط بنشینید و شعار بدهید.مطمئن باشید ملت پشت شما است
    33
    12
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    خدا شاه ایران....
    10
    44
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Vejdanebidar - آمستردام، هلند

    روحت شاد شاهنشاه بزرگ . شاهزاده عزیز ، نام خاندان پهلوی باعث افتخار ما ایرانیهاست
    9
    39
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Vejdanebidar - آمستردام، هلند

    بنام خطای انسانی ،میخوان شلیک به هواپیما اکراین رو با این کارشون ماست مالی کنند .
    3
    36
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    شاهان وطن پرست ایران - لندن،انتاریو، کانادا
    اشک شاه رو در اوردید،باید اشکتون در بیاد،آخوندا انتقام،شاه رو از شما میگیرن،که دیگه جفتک نندازید
    6
    21
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    این دیگه کیه. بابا خفه شو
    31
    7
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    آقا رضا شما بیا اگه راست میگی یه کارایی برای ایرانیهای مقیم امریکا انجام بده بعد که معلوم شد شاه خوب و مفیدی هستی مردم میان سراغت!!! تو که پولای بابات رو گذاشتی بانک پولای بن سلمان رو هم گرفتی گذاشتی بانک سودش رو میخوری ! واقعا ایول داری
    34
    9
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    به این میگن استفاده از موقعیت! ایشون استادش هستند هر وقت آخوند با آل سعود حرفش میشه ایشون با یه پرواز میره از آل سعود چند صد میلیون دلار میگیره برمیگرده که در واقع اونهم پول مردم ایران هست
    34
    8
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    کسانی که انتظار دارند شاهزاده به تنهایی کاری بکند لطف کنند بگویند با کدام لشکر بیست میلیونی. خیلی راحت زدید همه را بدبخت کردید و باعث سرگردانی و فوت پادشاه تون شدید حالا انتظار دارید پسرش تک نفره براتون معجزه کند.
    9
    29
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Vejdanebidar - آمستردام، هلند
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. دقیقا ازاده ، چرا باید فقط فکر کنیم شاهزاده به تنهایی میتوونه ما رو از دست این دیکتاتورها نجات بده؟! شاهزاده و شهبانو مادر ایران زمین هر کاری که تونستند طی این ۴۰ سال گذشته با صداقت انجام دادند کمی همت ما نیاز است ، هموطن بیا بیدار شیم
    9
    16
    ‌چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. پس چطوری خمینی بیسواد تک نفره توانست؟البته میدونم جوابتون چیه. حرف های کلیشه ای که همه میزنند خود منهم میزدم. در یک کلام شاهزاد رضا پهلوی اینکاره نیست. البته من این حرف را نمیزنم بلکه خودشون گفتند که: برای رهبری انقلاب روی من حساب نکنید
    13
    4
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Vejdanebidar - آمستردام، هلند::]. (هموطن بیا بیدار شیم) اون هموطنی که شعارش را میدهی از گرسنگی و فقر نمیتونه بخوابه. پس از این باببت خیالتون راحت باشه. شما باید ناراحت این باشی که رهبران اپوزیسون و قشرروشن فکر ما در خواب بسر میبرند. انتظار من هم از رضا پهلوی این است که این افراد را از خواب بیدار کند. هرچند اینطور که پیدا است ایشان هم در چرت زدن هستند و هر از چند گاهی افاضلی میفرمایند و بعد به چرت زدن خود ادامه میدهند. (کوروش بیدارشو بسه با با بترکی چقد میخوابی) بیا ببین اقا زاده هایت چطوری دارن گند میزنند به این مملکت. هیچ دلسوزی نیست که این مردم را به همبستگی اتحاد و معرفت هدایت کنه. ای توف به این روزگار. و دست اخر جمله قشنگ شما (هموطن بیا بیدار شیم) .
    12
    2
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Alphabet - پترس، یونان::]. با نظر شما صد درصد موافق هستم. حرف دل منو زدید.تا همین چند وقت پیش من خودم از پیروانشون بودم. ولی متاسفانه در یکی از مصاحبه هایشان حسابی منو نا امید کردند. البته فکر می کنم ملیون ها ایرانیو نا امید کردند
    11
    4
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. ها! خمینی یک نفره!؟؟ چپ و راست و غرب و آمریکا و اروپا همه به خمینی کمک کردند که به ایران بیاد. دنیا از تمدن ایران و قدرت پادشاهی ایران میترسد و ما در برابر دنیا ایستاده ایم. شما فکر میکنید چند تا آخوند دوزاری چطور توانستند سالها در ایران دوام بیارند؟ واقعا چشم مردم کی میخواهد واقعیت ها را ببیند؟ تا کی سرمون را تو لاک کنیم یا خودمون را به ندونستن بزنیم؟؟
    5
    16
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. درضمن ما نمیدونبم شاهزاده و شهبانو و خانواده شون در چه شرایط امنیتی هستند. شاهدخت لیلا و شاهپور علیرضا چرا و چگونه از بین رفتند؟ تمام دنیا از این خانواده ایران دوست بد میگن و سعی در محو این خانواده دارند. نمی بینید؟؟
    5
    14
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. بعدش هم خودتون زدین خودتونو بدبخت کردین و شاه و خانواده اش را در بدر کردید که هیج کشوری قبولشون نمیکردند و شاهی که ملت را ساخت در غربت جان بزرگوارش را باخت. بعد با بی احترامی و پررویی تمام پسر شاهزاده اش را تحقیر میکنید که اهل این کارها نیست؟ خجالت, حیا, یک کم پشیمانی و عذرخواهی از کارهای بد و خانه خراب کن بد نیست.
    5
    12
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    قطعا رضا پهلوی میتونه یک نفره ( با اینکه همون دفترش پرسنل داره زنش و مادرش و دخترش هم هستند) برای ایرانیهای مقیم امریکا یه جشن سالانه نوروز برگزار کنه یه پرس غذا بهشون بده یا یه صندوق قرض الحسنه درست کنه کسانی که تصادف میکنند عمل نیاز دارند بهشون وام بدون بهره بده یا کسی میخواد ازدواج کنه بهش جهیزیه بده . اینا کارای خیلی راحتی هستند که چهل ساله نشسته سود پول میخوره نکرده !!! حتی نرفته یه دانشگاه که مهندس یا دکتر یا وکیل بشه خرجی خودش رو دربیاره!!! مردم بدبخت ایران به شاههای مفتخور تاریخ عادت کردند و فکر میکنند شاه سایه خدا روی زمینه و حتی توالت هم نمیره!!!
    12
    3
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. شما اگر جای شاهزاده بودی و در مقابل مردمی که با تو و پدرت و خانواده ات بی غیرتی و نمک نشناسی کردند یک کلمه به نفعشون حرف میزدی؟ این خانواده نجیب بعد از تمام مشکلاتی که سرشون آمده حتی یک بار از مردم ناسپاسشون گله نکردند. شهبانو وقتی دخترش را از دست داد گفت تمام بچه های ایران که از بین رفتند شاهدخت و شاهزاده پدر و مادرشون بودند. آیا از بین بردن شاهدخت لیلا و شاهپور علیرضا را نمیشود تهدیدی برای این خانواده به شمار آورد؟ ما خیلی چیزهایی که پشت پرده است نمیدونیم ولی من ایرانی با جرات میگم ایران و تمدن قدرتمندکهن و نوینش مدیون پادشاهان و سلطنت پادشاهی است. وقتی میگم خدا شاه ملت برای من یک شعار نیست و واقعیت داره چون شاهان هستند که ایران را سربلند کرده و میتونه بکنند.
    3
    8
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. خیلی از شما هموطن عزیزم ممنونم بخاطر مطالبی که زحمت کشیدید و نوشتید. نظرات من و شما را دیگران باید تفکرو قضاوت کنند. شاید شما درست می گوید و من اشتباه. در هر صورت بنده در جبهه شما قرار دارم و اونهم نابودی جمهوری اسلامی و ازادی ایران است. موفق باشید
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. قطعا اعلیحضرت شاهزاده به خودشون مربوطه پولشون را چطور خرج کنند و اگر اموالی دارند شاهزاده هستند به عنوان پسر محمد رضاشاه و رضا شاه بزرگ و ملکه شهبانوی ایران و لایق داشتن بیشتر از این و حاکم قانونی ایران هستند. مردم انگلیس ملکه شون را روی سرشون میگذارندبا اینکه سالیانه نزدیک به پنجاه میلیون پوند مقرری به ملکه پرداخت میشود. مردم انگلیس از اقتدارو یکپارچگی کشورشان و سلطنتشون حمایت میکنند و به آنها احترام میگذارند. پرنسس دایانا حتی بعد از مرگش و جدایی اش از خاندان سلطنتی هنوز برای مردمش پرنسس دایانا است. با وجود دین گدا پرور و مرگ پرور اسلام عرعری برای ایران بعید است شعور مردم به این حد برسد که سلطنت باعث اقتدار و قدرت ایران است. در این شرایط که تمام دنیا در حال تاراج ایران و دشمنی با فرهنگمون هستند تنها راه چاره بیداری و آگاهی و همدلی مردم و بازگشت به فرهنگ پر قدرت خودمان است و روسیاهی در نهایت برای خائنان است.
    5
    9
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. زنده باشید دوست عزیز
    4
    7
    ‌پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    1-خاندان سلطنتی انگلیس 3000 تا بنیاد نیکوکاری رو اداره میکنه از یتیمها و پناهندگان بگیر تا سرطانی و علیل و تصادف کرده و برگزاری جشنهای دینی و ملی و میراث فرهنگی!!! برید توی سایتشون همه اطلاعات هست. 2-خاندان سلطنتی انگلستان از زمانی که قانون اساسی نوشته شده همیشه مطابق قانون عمل کرده نه اینکه مثل شاه برخلاف قانون اساسی توی همه مسائل مملکت قدرت نمایی کنه هر نماینده و وزیری رو تعیین بکنه و دیکتاتور باشه!!! . بعضیها از نظر نادانی نظیر ندارند اونهم توی این عصر اینترنت
    6
    5
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که فرض کنیم مردم ایران احمق و بی غیرت و بد ایشون چرا می خواهد پادشاه یک مشت احمق باشه ؟ احمد شاه وقتی دید کودتا شد و هیچکس از او دفاع نکرد گفت کلم فروشی در سویس به پادشاهی در ایران ارجحیت داره و دیگر اسم ایران را نیاورد فرزندانش هم هرگز ادعای سلطنت نکردند اما پهلوی ها چرا ول نمی کنند ؟ از یک طرف غر می زنند که این مردم بی رحم و قدرنشناس هستند و از طرف دیگر هنوز خود را پادشاه قانونی کشور می دانند پس اگر نگران کشور هستند و می خواهند کاری بکنند حق هیچ نوع منتی را هم ندارند اگر هم نیستند بروند به زندگی خودشون برسند و در مورد ایران ابراز نظر نکنند
    5
    2
    جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. مشکل مردم ما ندانستن نیست کج فهمی است.
    3
    3
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. حق شما حاکمانی هستند که الان بر شما حکومت میکنند.
    3
    4
    شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.