سقوط ژرف و خفت آور اردشیر زاهدی در مصاحبه با امید دانا; مقاله ای از عبدالستار دوشوکی

 عبدالستار دوشوکی - مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن - اردیبهشت ١٣٩٩
 وقتی تو می گویی وطن, من خاک بر سر می کنم
وقتی تو میگویی وطن,  بر خویش می لرزد قلم
شعری از مصطفی بادکوبه ای
 
متعاقب مصاحبه اردشیر زاهدی فرزند تیمسار فضل‌الله زاهدی نخست وزیر بعد از کودتای ٢٨ مرداد؛ و  داماد شاه و سفیر سابق ایران در آمریکا و بریتانیا با بی بی سی فارسی, وی مجددا در مصاحبه ای شنیع و مملو از فحاشی های بسیار زشت و سخیف و با زبان چاله میدانی با یکی از عوامل روانپریش, بیسواد و حامی پروپاقرص جمهوری اسلامی به نام امید شریفی ملقب به دانا, می گوید دفاع از جمهوری اسلامی (تحت عنوان دفاع از وطن) جزو افتخارات زندگی او است. ظاهرا جمهوری اسلامی عوامل حامی و برونمرزی خود را فعال و به یکدیگر وصل کرده است تا با حمله به اپوزیسیون خود را وطنپرست واقعی قلمداد کرده و از رژیم جمهوری اسلامی تمام قد دفاع کنند. و در این راستا از طرح هر گونه ادعای وقیحی نیز فروگذار نمی کنند.  خنده های  بیجا, کریه و گوشخراش این دو لهاش مفلوک به این مصاحبه تصنعی و ترتیب داده شده, زشتی دوچندانی می افزاید و شامل نکات قابل تاملی است که بصورت اختصار به آنها می پردازم:
 
ایشان در دقیقه دو مصاحبه با بی ادبی تمام به شاهزاده رضا پهلوی توهین می کند و می گوید: "شرف داشته باش". در دقیقه ١٢ نیز نمکدان بی بی سی فارسی را می شکند و با فحاشی زشت و چاله میدانی می گوید: " . . . . . مرتیکه تو شرف نداری . . . . ". و بارها, از جمله, در دقیقه ١١ به امید شریفی دانا که در مورد روانپریشی او سالها پیش نوشته و سخن ها گفته ام, می گوید "شما افتخارات من هستید".  تو گویی که او نیز نادانسته  از"سندروم استکهلم"  رنج می برد, اما به آن افتخار می کند.
 
وی می گوید این یک افتخار است که مردم ایران نان ندارند بخورند, اما افتخار داره که مملکت درون (پهباد) و موشک می سازد؛ اینها افتخارات مملکت است (دقیقه ٤). باید به ایشان گفت ارتش پاکستان نیز که بیش از هفتاد درصد جمعیت آن در فقر و فلاکت مطلق زندگی می کنند, موشک بالستیک, پهباد پیشرفته نظامی و بمب اتم دارد. اما کشور محل زندگی ایشان یعنی سویس نه موشک دارد و نه بمب. کدام یک مایه افتخار است؟ سویس یا پاکستان؟  کره شمالی نیز که حداقل یک میلیون نفر از جمعیت آن به دلیل گرسنگی جان دادند, پهباد پیشرفته و موشک بین قاره ای و بم اتم و بمب هیدروژن دارد. اما کره جنوبی هیچکدام از اینها را ندارد؟ ایشان لابد به استقلال و وطنپرستی کره شمالی و پاکستان افتخار می کنند؟  و نه به پیشرفت و رفاه و بهروزی کره جنوبی و یا سویس.
 
نقش قاسم سلیمانی در ادامه جنگ در سوریه و کشتار صدها هزار انسان بی گناه از جمله دهها هزار کودک سوری بر کسی پوشیده نیست. اردشیر زاهدی دخالت ماجراجویانه, پر هزینه و مسلحانه جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه را یک افتخار برای ایران می داند, همانگونه که خود ایشان همانند پدرش,  ارتش ایران را به نیابت از قدرت های خارجی به جنگ در جنوب عمان فرستادند و تعداد بیشماری از سربازان ایران (نه در دفاع از خاک کشور) بلکه در جنگ ظفار در عمان کشته شدند. نیروی هوایی ایران نیز در ایالت بلوچستان پاکستان به بمباران مناطق مسکونی مشغول بود. باید گفت شراکت در جنگ و کشتار  دیگران امری شرافتمندانه نیست که باعث افتخار مرعوبین و "منصوبین" بشود. جالب اینجاست که در توجیه دفاع مطلق خویش از قاسم سلیمانی با قاطعیت می گوید اگر "اعلیحضرت" زنده می بود, او نیز دقیقا همینجوری از قاسم سلیمانی دفاع می کرد و به آن افتخار می کرد (دقیقه ٧). عجبا !
 
بعد از کم رنگ شدن حنای گفتمان  "اسلام گرایی" جمهوری اسلامی, مدتی است که رژیم در صدد استخدام عوامل متعدد ( از چپ ها و سلطنت طلب های سابق گرفته تا کهریزکی های سابق و توابین و غیره) برای دفاع از عملکرد نظام تحت لوای گفتمان "ایرانگرایی" کاذب بر آمده است. در مورد اردشیر زاهدی دقیقا نمی توان علت حمایت ایشان از جمهوری اسلامی را زیر ذره بین کالبدشکافی عمیق قرار داد که مثلا به دلیل تزویر و تطمیع است یا تهدید؟ اگرچه ایشان به ظرافت در مصاحبه می گوید که حکم اعدام او صادر شده است. آیا واقعا از ترس جان اینگونه بی محابا به "صحرای کربلا" زده است و همراه با عوامل روانپریش مبتلا به "سندروم استکهلم"  در زیر پرچم جمهوری اسلامی به سینه زنی از نوع رقت انگیز و اندوهناک روی آورده است یا اینکه دلایل دیگری وجود دارد. یا وگرنه همه می دانند که امثال زاهدی ها نه غم وطن در سر می پرورانند و نه عشق به مردم محروم و در بند ایران در سینه چرکین خویش. یا وگرنه اینگونه از جمهوری اسلامی دفاع نمی کردند. هیچ ایرانی با تحریم دارو, لوازم و تجهیزات پزشکی و غذا و مواد کشاورزی و کمک های انسانی برای مردم ایران موافق نیست. الا جمهوری اسلامی که همه کمک های پیشنهادی را رد کرده است.
مطالب مرتبط:
+308
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    دو کلمه حرف درست - کرج، ایران

    مشنگ فسیل شده. واقعا شاه با چه کسانی مجبور بود کشورداری کند. وچه آسان دارند ذات خودشان را نشان میدهند. لعنت بر تو نمک حرام.
    38
    308
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دو کلمه حرف درست - کرج، ایران

    این بابا عقلش سرجاش هست؟ من شک دارم.
    36
    206
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    خائن همیشه خائن است. فقط با جهت باد میچرخد...
    32
    263
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    kasa-123 - وین، اتریش

    به جایی اینکه بیاد از مردوم عذر خواهی کنه.و پشت مردوم بایسته.شده بلندگویی جمهوری . اسلامی. در زمانی که مردوم رو در خیابان تیکه و پاره میکردن و چه چه اقای زاهدی کجا بود. ین حتما در اون زمان حالتون خوب نبوده. در زمانی که هواپیمای مسافربری رو با دو موشک. ساقط کردن ساکت بودین.و حالا یکباره سرحال شدین .البته خوبه در جایی که باید حرف بزنید بی حال هستین.و در مواقعه دیگه کاملا سرحال هستین.واقعا خجالت باید بکشید.
    18
    119
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    فعلا باد داره از این طرف میاد ایشون هم به این طرف خم شده همانطور که در رژیم پهلوی به اون طرف خم شده بود . فقط میشه گفت بوقلمون صفت
    21
    117
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    این آقا اگه فرار نمیکرد خلخالی او را اعدام میکرد الان داره از چی‌ دفاع می‌کنه
    17
    117
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    zarathushtra - تهران، ایران

    این آدم از جوونیش هرزه بود وهمش در سفارتها یا در خود ایران به بی ناموسی و ارتباطات خارج از ازدواج و بولهوسی مشغول بود که احتمالا دلیل طلاق دختر شاه هم همین بوده.ادمی بسیار بیسواد و بد دهن.شاه در واقع بزرگترین ضربه رو از حریم خونه و خونواده اش خورد.از این پسرک جلف و جفنگ تا زنش خانم فرح کومونیست و رضا قطبی خاین و دکتر به اصطلاح سید حسین نصر استاد حداد ناعادل تا عناصر توده ای نفودی در دفتر فرح و رییس دفترش همین سید حسین نصر نوه دختری شیخ فضل الله نوری بدخواه بنام مشروطه.شرنوشت شاه و مملکت با این مهره چینیش و انتخاب نابجای همسرش واقعا همون بود که گذشت.بیخردی او مملکت را بفنا داد هرجند ذاتا خوب بود و ایرانپرست.ولی نیت تنها کافی نیست.باید کمی افراد خردمند و ایران مدار واقعی هم دور و برش بود که شوربختانه مشتی خاین و آشغال اطرافش را احاطه کرده بودند چون خودش خواسته بود.آخه کسی که خودشو جانشین کوروش میدونه و میگه بخواب ما بیداریم این عملکردشه؟ یه آدم نیمه مدهبی عرب زده نیمه، نیمی غربی
    26
    81
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد

    امید دانای نارسیس ساکن سوئد بود الان رفته کانادا تا بچه اش در کانادا متولد شه و اقامت کانادا داشته باشه। حالا این آدم راه به راه داره از بدی ها وکاستیهای زندگی در غرب برنامه میسازه! تعجب میکنم که چرا YouTube کانال ن یارو را نمیبنده به خاطرحمایتش از تروریست! در مورد کانالهای حامی تروریست لطفآ رپورت ا فراموش نکنید
    18
    123
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    از کسی که نود و سه چهار سالشه چه انتظاری میشه داشت ؟ مگه جنتی قاطی نمیکنه موقع حرف زدن . دیگه توی این سن طبیعی هم هست که مغز فرسوده شده و هرچی که به زبونش میاره میگه ده دقیقه بعد ازش بپرسی اصلاٌ نمیدونه چی گفته
    17
    99
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست.وندر طلب طعمه پر و بال بیاراست .بر راستی بال نظر کرد و چنین گفت. امروز همه ملک جهان زیر پر ماست.بر اوج چو پرواز کنم از نظر تیز. می‌بینم اگر ذره‌ای اندر ته دریاست. گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد. جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست. بسیار منی کرد و ز تقدیر نترسید . بنگر که از این چرخ جفا پیشه چه برخاست .ناگه ز کمینگاه یکی سخت کمانی .تیری ز قضا و قدر انداخت بر او راست . بر بال عقاب آمد آن تیر جگر سوز. وز عرش مر او را به سوی خاک فرو کاست. بر خاک بیفتاد و بغلتید چو ماهی.بگشود پر خویش سپس از چپ و از راست گفتا: عجب است این که ز چوبی و ز آهن.این تیزی و تندی و پریدن ز کجا خاست؟بر تیر نظر کرد و پر خویش بر او دید.گفتا: ز که نالیم که از ماست که بر ماست!(این شعر واقعیت تلخی است که باید ان را بپذیریم)
    26
    64
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    زاهدی بطور کلی با امریکا بده، چون مخالف آمدن ژنرال هایزر به ایران قبل انقلاب بود، این ژنرال امریکایی به ارتشی ها گفت خمینی رو نکشید وبیطرف باشید، برای همون ارتش به شاه خیانت کرد وتسلیم شد وانقلاب پیروز شد
    12
    47
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    امید دانا کشته این طرف دار‌های رضا دماغ و مجاهدین رو
    104
    30
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    کلا کسانی که با جمله "من خودم با جمهوری اسلامی مخالف هستم ولی ..." شروع میکنن حرفشون رو، باید کلا بهشون گفت خر خودتونین
    19
    113
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    پیکان۵۸ - مالمو، سوئد

    آخوند مثل سگ لقمه نانی جلوش پرت میکنند که سر پیری دم مرگ به گدای نیفته البته گدای سگش شرف داره به پاچه خاریه آخوند توف به شرف نداشتد.
    17
    94
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک

    فکر میکنم آقای زاهدی التزهایمر داشته باشد و از ایشان سوء استفاده میشود.
    20
    52
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    ابن بابا از ترس اینکه از طرف رژیم آخوندها سلاخی نشه هر چرندی را که رژیم آخوندی بهش دیکته کنه را طوطی وار بلغور میکنه. آلان رژیم مفلوک آخوندی برای اثبات بر حقی خودش رو آورده به مهره های رژیم شاه و با تهدید به مرگ یا زندگی از اونها می خواهد به نفع رژیم آخوندی مصاحبه کنند
    17
    67
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    او که پیرمردی نادان است ولی این امید دانا که مزدور صددرصد است . جالبه که شب میخوابه و صبح میگه که من پژوحش سیاسی کردم در این مورد و ان داستان. جزوه بهش میدن و تم که در چه موردی صحبت کن و کی را بزن و از کی طرفداری بکن. الان هم مامویتش جمع کردن ایرانیان وطنپرست که با ج.ا. زاویه دارند ولی ایران را دوست دارند.
    18
    99
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    بیخود نیست که مملکت ما هیچوقت درست نمیشود! دوستان قبل از گوش دادن و مطالعه و به جای اینکه کمی تفکر بکنند، زبان به اتهام و دشنام میگشایند!!
    74
    15
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. کلعلی تو هم اگه مثل کنه شب و روز اینجا نمی چسبیدی و به جای پژوحش پژوهش میکردی روزگارت بهتر ازین بود هاهاهاها
    93
    10
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::zarathushtra - تهران، ایران::]. حرفهای شما درست . اما در مورد شهبانو فرح کم لطفی میکنید . فرح دیبا در نوجوانی در پاریس تحصیل میکردند و به مانند اکثر نوجوان دوستانی با تمایلات سوسیالیستی داشتند . هیچ چیز مخفی نبود و حتی شاه هم میدانست.
    6
    24
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    motefaker - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::zarathushtra - تهران، ایران::]. قرصاتو بخورکه اینقدر چرندو چار بهم نبافی ،این جفنگیات روبا وجود فلاکت این روزای ایران وایرانی تنهاکسی میگه که سبیلش تو دم و دستگاه آخوندی خوب چرب شده و شرف و وجدان را هم قورت داده ویه لیوان آب هم روش
    5
    41
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Ardi1978 - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    بی عرضه هایی مثل زاهدی ایران و شاه وطن پرست رو به عرب های کثیف واگذار کردن جناب زاهدی شما هم بهتر بود در یک قدمی مرگ شرف داشتید
    10
    50
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل
    در دنیای فکر بر خلاف قانون فیزیک هم قطب هم قطب خود را جذب میکند در اینکه این اقا در زمان شاه خوب بوده شاید هم بوده بحثی نیست موضوع مهم این است که امروز این اقا جذب جمهوری اسلامی شده درست بر طبق ادعای این قانون اگر چنین باشد این مرد شریف هم باید با حکومت اسلامی هم ذات شده باشد تا بتواند جذب ان بشود .
    12
    9
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    عبدالستار دوشاکی= خائن تجزیه طلب و دوست تروریست کثیف عبدالمالک ریگی...
    78
    15
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    امیددانا - کانادا، کانادا

    عبدالستار دوشوکی یک تجزیه طلب هست که در لندن زندگی میکنه و از اقدامات تروریستی عبدالمالک ریگی و جندالله حمایت کرد. چنین فرد ضد ایرانی میاد بر علیه ایران پرستان دروغ پراکنی میکنه. اردشیر زاهدی بزرگ مرد میدان سیاست است او با همه وجودش ایران پرست هست. عبدالستار دوشوکی کسی که از انگلیس بودجه فعالیت میگیره تا بلوچستان رو از ایران جدا کنه حق نداره در امور داخلی ایران مداخله کنه. اردشیر زاهدی و امید دانا بدجوری تجزیه طلبها رو عصبانی کردن که دارن الان عقده گشایی میکنن. من امید شریفی دانا برنامه ساز در یوتیوب هستم و یک کانال به اسم برنامه رودست (roodast) دارم و اگر هنوز کسی با اندیشه و آرمان من آشنا نیست در یوتیوب منو بشناسه
    71
    12
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    motefaker - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. مردم چشماشون را بستن که حقیقت را نبینند ،دلیل اینهمه دیسلایک را نمی فهمم
    45
    9
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    ببینید این انتقام خدا است از کسانیکه به وقلینعمتشون خیانت کردند، نمونش اردشیر زاهدی است تا جایی که در این سن و سال چنان بی ابرو و بی حیثیت و خوار بشه که خواهر کپک زده امیده نادان باهاش مصاحبه کنه.یعنی خدا یک انسان را تا چد حد وباید خوار و پست کنبه که همصحبت این بشه؟!، کسیکه از رژیم متشکر باشه بخاطر اینکه بازداشتش کرد صرفا بخاطر ....
    5
    38
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    [::golden remix - استکهلم، سوئد::]. [::golden remix - استکهلم، سوئد::]. امیده نادان یک کپک زده است که به لطف رژیم در سوئد زندگی انگلی را پیش می بره مث ...های اخوند ها در ایران....,.من حتی از شنیدن نام این کپک زده چندشم میگیره!کسیکه ویدیو تو یوو تیوب میگذاره که سپاه بشقاب پرنده ای ساخته که با دو برابر سرعت نور پرواز میکنند! ۲ برابر سرعت نور!، این خودش هم حرف زدن بلد نیست چرندیاتش را هم از قاطر عرفات رائفی پور کپی میکنه
    6
    40
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Rast5 - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    زاهدی یک داماد خائن به شاه و دختر شاه و نوه شاه یک مرد هواس باز کثیف که اول به خانواده و یک زن و بجه هفت ساله خود خیانت کرد و بعد به قول خودش خیانت به ایران چرا که اشتباه های شاه بزرگ را عنوان نمیکرد و خاتی به کل ایران هست و یک داماد لجن یک خانواده بزرگ و یک خاین به کل ایران و در این وضعیت دشوار تاریخ باز خائن به ملت بدون نان بقول خودش و به فرزند شاه ایران با سم پراکنی هست تف به ذات کثیف تو و اون مرد بی سواد امید دانا خودشیفته نادان شریفی بی شرافت.
    1
    10
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.