گفتگوی جنجالی امید دانا با اردشیر زاهدی

مطالب مرتبط:
+29
رأی دهید
-237

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    امید نادان .... ادمی هست که من توی کل زندگیم دیده ام. یک ادم روانی و بسیار خود شیفته که به اندازه یک......نداره. خلاصه اینکه خیلی حرفها هست که دلم میخواهد بهش بگم. فقط اینو بگم که ..... بسیجی ها شرف داره به این ادم
    19
    199
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    kurosh sh - شیراز، ایران

    گفتگوی دو ...... مزدور به دستور اطلاعات سپاه وطن فروشان به روسیه . تمام برنامه های امید نادان مزدور به دستور اطلاعات سپاه کفتاران روسیه تهیه میشه و ارتش بی وطنان سایبری هم برایش نظر تائید می نویسند و نظرات مخالف را هم در کمتر از چند دقیقه حذف می کنند.جای ذره ای شک باقی نماند و کاملا ثابت شد که زاهدی خودفروخته، مزدور بی اختیار اطلاعات سپاه شده .
    18
    185
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

    خیلی بعید نمی دانم که اردشیر در مراحل اولیه بیماری آلزایمر باشند. به تدریج زوال عقل و خریت بیشتر بدنبال دارد.
    17
    140
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    kasa-123 - وین، اتریش

    متاسفانه به کجا رسیدم که چه اشخاصی درباره ایران و ایرانی احضار نظر میکنن و خط . میدن.اشخاصی که اصلا معلوم نیست سر وتهه اونا به کجا وصل هست.و جالب هست. بقیه رو به وطن فروشی و پول گرفتن از خارجیها متهم میکنن.
    19
    146
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    مردم ایران باید بدانند و بفهمند که یکی از باعث و بانی های بدبختی ملت ایران و پیروزی انقلاب ننگین ۵۷ وجود همین آدم نماهای مثل اردشیر زاهدی بود. وجود همین ادمها بود که به شاه و به میهن خیانت کردند و ما را به این حال و روز سیاه نشاندند.
    16
    142
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    این طرف نام خلیج فارس رو انقدر شلوغش میکنن تا اونطرف دریای مازندران رو نه تنها تغییر نام بلکه درسته خوردنش
    18
    137
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران

    متاسفم برای فردی که از تبار فرهیخته خانواده زاهدی هست و چنین سخیف می اندیشد و سخن به کلام بد آلوده می کند. اندیشه و سخن ایشان را با آخرین مصاحبه های امیر اصلان افشار مقایسه کنید تا ببینید که چطور یک فرد میهن پرست واقعی شرافت و بزرگی اندیشه خود را تا واپسین روزهای زندگی پاسداری می کند. جناب آقای زاهدی با کهولت سنی که دارند تا حدود زیادی در این چند سال اخیر بازیچه تفکرات مسمومی همانند این گزارشگر مزدور شدند. من به شخصه عقیده دارم بهترین گزینه برای کشور چند قومیتی مانند ایران نظام پادشاهی مشروطه هست تا کشور همانند دوران پیش از آشوب 57 به رشد اقتصادی، فرهنگی، علمی و . ادامه دهد. به روشنی می بینید که چطور دستگاه پروپاگاندا ج.ا. در پی از اعتبار انداختن شاهزاده رضا پهلوی هست چرا که پاشنه آشیل این نظام ایران ستیز درخواست مردم برای بازگشت نظام پادشاهی هست. جای تاسف دارد که شاهزاده رضا پهلوی در طول این چهل و دو سال برنامه اجرایی و مدونی ارایه ندادند و امید چندانی به همکاری ایشان نیست. کاش مام وطن رضا شاهی دیگر بر دامن خود بپروراند تا همه ما از شر چنین نظام ایران ستیزی رهایی یابیم.
    9
    63
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    این آقا اگه فرار نمیکرد خلخالی او را اعدام میکرد الان داره از چی‌ دفاع می‌کنه
    8
    54
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    ببین کی از شرافت حرف میزنه؟ دوتا مغز تار عنکبوت بسته مخ اسقاطی به تیپ و تار هم خوردند. دیوانه چون دیوانه ببیند خوشش اید. " زاهدی میگه بمن میگن زاهدی خطرناکه؟ مرتیکه مفنگی.
    10
    45
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد

    این نارسیس را پروموت نکن।ویدئو را رپورت کنید ।. امید دانا تو که این همه از غرب بد میگی چرا ول نمیکنی بری ایران پیش همون رهبر و سپاه که براشون تبلیغ میکنی؟ حالا چرا کانادا هستی؟ مسافه کوچولو میخاد پاسپورت کانادایی بگیره؟
    8
    46
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    دو تا ا شغال
    10
    58
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    بیچارگی و بدبختی این مردک مزدور اردشیر زاهدی همان بس که با فردی بنام امید دانا مصاحبه میکند.اینکار یمعنای مرگ سیاسی این ابله خائن است
    5
    50
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    nooshin tehrani - روم، ایتالیا

    اولین چیزی که به فکرم میرسه اینه که بگم: اینهارو باید گذاشت تو موزه، ولی‌ بعد فکر می‌کنم، کی‌ میره این اشغال هارو ببینه. فقط جا تنگ کنن. پس بذاریم به حالِ خودشون بمانند و بمیرند. خیلی‌ از سیاستمداران، اقتصاد دانان، جامعه شناسان و کلا اشخاصِ تحصیل کرده‌ای که پستی در جامعه داشتند، بنا به دلایلی از صحنه کاری خارج میشوند، ولی‌ از صحنه وجود خارج نمیشند. مرتب از وقایع روز آگاهند و هراز گاهی با یک مقاله، یک نامه وجودشون رو به دیگران یاد آوری میکنند. این بیشرفها با پولِ این ملت بخت برگشته، چهل ساله که در خارج از کشور به زندگی شرم آور و لوکسشون ادامه میدن و به ریشِ هممون میخندند. در نهایت کاری که کردند خاطراتِ خودشون رو نوشتند و به صورتِ کتاب به همین ملتِ الاغ فروختند تا پولکی بر پولهاشون اضافه بشه. خاطراتی که اگر براشون بخونی‌ محالِ ممکنه که متوجه بشن مالِ خدشونه. از بس مزخرف و دروغ نوشتن. همین اردشیر زاهدی که سفیر ایران بوده، دست این اخوندهای بی‌ سواد رو از بی‌ فرهنگی و بی‌ ادبی‌ از پشت بسته. فحش‌های رکیک و جملاتِ چاله میدانی که از بی‌ اصالتیه ایشان خوب پرده برمیداره. حیف، حیف از وقت. حیف از
    6
    37
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    امید دانا کشته این طرف دار‌های رضا دماغ و مجاهدین رو
    80
    15
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ary@mard - ما لاگا، اسپانیا

    باقر خاله نادان
    4
    43
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    سیاستمداران با تجربه که زوال فکری ندارند ؛قبل از مصاحبه بایدجستجو کنند که فرد خبرنگار چه کسی است . این امید دانا تواب معروف و مامور اطلاعاتی ج. اسلامی است . شدیدا ضد اسراییل و بهاییان و شهبانوفرح است . و جدیدا خامنه ای را شاهنشاه خامنه ای خطاب کرد .
    1
    21
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    یکی از دیگری نادان تر و هیچ و پوچ تر!
    3
    27
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    خاک توی سر اردشیر زاهدی که انقدر خودش را کوچک کرده تا با این بچه مزلف بنشیند
    2
    28
    ‌سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. لطفاً یکی به نعل و یکی به میخ نزنید. این همان کاریست که ایادی رژیم این روزها تلاش دارند که به خورد ملت بدهند، یعنی حتی حاضرند محمد رضا شاه را ستایش کنند فقط به شرط این که چند ایراد ناقابل از شاهزاده بگیرند و سعی کنند او را بی لیاقت و خنثی جلوه بدهند. تمام عالم میداند که تنها راه جلوگیری از سقوط بیشتر کشور ما و تنها کورسویی که میتواند چراغ روشن راه آینده و پیشرفت کشور ما باشد، شاهزاده است. دشمنان ایران تلاش میکنند تا با بدنام کرده شاهزاده راه تاراج بیشتر کشور ما را تضمین کنند. شما آرزو میکنید که رضا شاه دیگری ظهور کند و ناجی ایران شود. فراموش میکنیم که رضا شاه فرمانده قشون بود و نظامیان زیر فرمان او کودتا کردند و وارد تهران شدند، تهرانی که سپاه و بسیج خونخوارِ درس گرفته از اجنبی پشتش نبود. مینویسید که شاهزاده برنامه اجرایی و مدون در این چهل و دوسال ارائه نداده، اگر من و شما اسلحه برنداشتیم و در قشون ایشان ثبت نام نکردیم و حتی حاظر نشدیم که به خیابان آمده نام او را فریاد کنیم، چطور انتظار داریم که با دستان خالی برنامه هایش را به اجرا بگذارد؟
    16
    22
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل
    من دقیقا اطلاع ندارم و نمیتوانم ادعا کنم که موضوع زیر در ارتباط با افغانی بودن این اقا که برنامه رودست تولید میکنه صحیح باشد چون تحقیق شخصی خودم نیست اما چند جای معتبر شنیدم و خواندم که ایشون متولد افغانستان هستند و در زمان کودکی وارد ایران شده است از هامن زمان کودکی در جلسات درس مصباح یزدی و اطرافیانش حضور پیدا میکرده تا اینکه با گروه حسن عباسی رییس اندیشکده یقین اشنا میشود. ایشون صد در صد خالص ساخت دست حسن عباسی و اخوند مصباح و گروه ادمخوار مجتبی خامنه ای است . ایشون ماموریت دارند تا با برنامه های دروغ رودست به اشخاص حقیقی و حقوقی و برجسته ضد حکومت ملایان به هر نحو ممکن هجمه بکند . ایشون هملن خلخالی کفتار صفتی است که بزرگ زنان و مردان ایران زمبن را درید منتها در لباس اتو کشیده و در کانادا و با سنجاق کردن تاج پادشاهی به یقه خود.
    3
    10
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]دوست گرامی، ممنون از پیامتان. به قول شما " تمام عالم میداند که تنها راه جلوگیری از سقوط بیشتر کشور ما و تنها کورسویی که میتواند چراغ روشن راه آینده و پیشرفت کشور ما باشد، شاهزاده است". پرسش اینجاست که آیا خود ایشان هم به ضرورت پذیرفتن این مسیولیت خطیر آگاه هستند؟ به آن اذعان دارند یا خیر؟ سخن شما درست که ایشان تنها آلترناتیو گذار از ج.ا. به یک نظام پادشاهی دمکراتیک هست. اما آیا درست است که وجوب بوجود آمدن چنین سیستمی را منوط به یک فرد کنیم که به هر دلیل عملکرد 42 ساله ایشان تضمین کننده تمایل ایشان یا توانایی ایشان در به عهده گرفتن چنین مسیولیت خطیری نیست. نمونه بسیار است. از عدم استفاده از مشاورینی آگاه و دلسوز مانند مانوک خدابخشیان تا داشتن مشاورینی که ایشان را پای میز مصاحبه معصومه قمی کلا می شانند! ما نمی خواهیم دوباره اتفاق شومی مانند آشوب 57 رخ دهد که وقتی شاه ایران را ترک کرد هم نظام پادشاهی فرو پاشید و هم آرامش از ایران رفت. پادشاه فقید هم اسیر مشاورینی مانند همین زاهدی ها شد. ادامه ...
    7
    16
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. یادمان نمی رود پادشاه فقید هم از همین مشاوران نا آگاه همانند آقای زاهدی ضربه خورد. بروید تحقیق کنید که چرا پادشاه زمانی صدای "انقلاب" را شنید که تظاهرات به پشت دیوارهای کاخ نیاوران رسید. چه کسانی نگذاشتند که پادشاه فقید زودتر صدای اعتراضات را بشنود. ایشان ضربه از مشاورینی امثال عَلَم خورد که سیستم موازی در دربار ایجاد کردند و خود را شاه دوم قرار دادند. که نتیجه آن ورود افراد فاسدی در دربار بود مانند هرمز قریب که برای ملاقات با شاه باید رشوه به ایشان می دادند. تقریبا از سال 53، زمانی که نیاز به مشاوره افراد آگاه و دلسوزی مانند آقای عبدالله انتظام، دکتر صدیقی و امثالهم بود که اجازه دیدار با پادشاه فقید را تقاضا داشتند، تقاضایشان توسط همین عَلَم و قریب نادیده گرفته می شد. زمانی پادشاه فقید این موضوع را فهمید که دیگه دیر بود. زمانی هم که دکتر صدیقی گفتند اگر بمانید من مسیولیت می پذیرم و اگر بروید ارتش از هم می پاشد به حرف مشاورینی گوش فرا داد که او را به ترک وطن توصیه می کردند. نامه ای را خواند که حسن نصر خاین دیکته کرد.
    7
    18
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دوست گرامی، باید با دید بدون تعصب و جانبداری در مورد آینده ایران نظر داد و گام برداشت. من هم هنوز ایمان دارم بهترین گزینه شاهزاده رضا پهلوی هست. اما ایشان نه اقدام موثری در جهت احقاق این خواسته ملی می کنند و نه حد اقل پروتوکول های تشریفاتی چنین مقامی رعایت می کنند.هنوز برای من قابل درک نیست ایشان چه مشاورینی دارند که پیشنهاد مصاحبه با افرادی مانند معصومه قمی به ایشان می دهند!!! .
    8
    17
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. گرامی، ضمن تشکر از پاسخ شما ناچارم به یک یا دو مورد مندرج از جانب شما اعتراض کنم. اول اینکه پادشاه صدای “ انقلاب “ را دیر نشنید. از همان یکسال و نیم قبل از پیروزی شورشیان نه فقط واقف به اعتراضات و تظاهرات خیابانی مردم گمراه بودند، بلکه دائما دستور میدادند که خون احدی ریخته نشود.نباید دروغ هاییکه بر علیه نظام پادشاهی و سازمان امنیت کشور را آنروز ها شایع میکردند دوباره تکرار کنیم و هیزم به آتشِ افروختهِ چهل ساله بریزیم. ثانیاً،خروج پادشاه از کشور دوباره باز میگردد به حماقت مردم فریب خورده که بصورت میلیونی در آخرین تاسوعا و عاشورا به خیابان آمدند و عربده “ مرگ بر شاه” سر دادند. چنانچه ایشان کشور را ترک نمیکرد، ارتش مستلزم با برخورد با ملت میشد و این هم با نهاد پادشاه که مخالف خونریزی بود مغایرت داشت و چنانچه ایشان موافق برخورد و سرکوب میشد، امروز بنده و شما هم به جای انتقاد، به روح ایشان لعنت میفرستادیم! ادامه...
    6
    5
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. و در نهایت، ایراداتی که به شاهزاده میگیرید حکایت از این دارد که هر حرکتی که ایشان انجام میدهد، حتی مصاحبه با مخالفینش که رفتاری بسیار دموکراتیک هست، را مورد انتقاد قرار میدهید. امیدوارم با شناختی که از سرکار داریم قدری در رفتار و انتقاداتتان تجدید نظر بفرمایید. پاینده باشید.
    9
    2
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. متاسفانه ایراد ما مردم ایران در بحبوحه های تاریخی رفتاری هیجانی و جانبدارانه به دور از اندکی تعمق هست. گویا شما به درستی کامنت مرا مطالعه نکردید. من سعی می کنم مورد به موردی که گفتید ادرس بدم. گفتید:"اول اینکه پادشاه صدای “ انقلاب “ را دیر نشنید". اشاره من به آخرین نطق رسمی پادشاه بود که خطاب به مردم با این جمله آغاز کرد و این تقریبا جدی ترین موضع گیری پادشاه به آشوب چند ماهه بود. متاسانه کسانی این متن را نگارش کردند که اگر خاین نبودند لااقل ناآگاهترین مشاورین شاه می توانستند باشند. این نامه را سید حسن نصر و رضا قطبی دیر به دست پادشاه رساندند در حالی که گروه فیلمبرداری منتظر بود. بعد هم با بی میلی و بی درنگ پیامی که میخ بر تابوت نظام سلطنت می زد را پادشاه فقید خواندند که نتیجه آن را به سرعت در تضعیف روحیه ارتش و شعله وری آشوب همه ما دیدیم. دوست گرامی من هم مانند شما دل در گرو وطن دارم و پادشاه فقید را مردی ایران دوست، با دانش تخصصی بالا در بسیاری از زمینه ها که برای آبادانی وطن لازم بود می دانم.ادامه...
    0
    15
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    Sabokbalam-- دوست گرامی پاسخ ثانیا شما را با نقل قولی از شادروان شاپور بختیار می دهم:"اگر که بنا باشه، که هر کس در مملکت هر چه خواست بگه، این "دموکراسی" ست. ولی وقتی که هر چه خواست بُکنِه، این دیگه "آنارشیسم" هم نیست؛ هیچ مملکتی قبول نخواهد کرد." . در شرایطی که آتش آشوب زبانه کشیده و حتی بیم تجزیه کشور می رود راهکار ترک میهن نبود دوست گرامی. پیش از سپردن تمامی مسیولیت ها به شاهپور بختیار گزینه اول دکتر صدیقی بود که فردی بسیار آگاه و دموکراتیک بود و ایشان به شاه گفتند در صورتی مسیولیت می پذیرند که شاه در وطن بماند. "شاپور بختیار در مصاحبه‌ای که در سال ۱۳۶۰ انجام داده مصر است که اگر ارتش کمی بیشتر مقاومت می‌کرد و او حدود یکماه بیشتر فرصت می‌داشت، آرام آرام شور اعتراضها فروکش می‌کرد" دوست گرامی مشکل من با تفکراتی همچون شما همین هست که اگر شاه مقاومت می کرد خونریز بود و اگر رفت دل رحم. این نگاه صفر و یک آفت منطق ما ایرانی ها هست. پادشاه به دور از هر قضاوت احساسی، مسیولیتی بر دوش داشتند و آن حفظ و سیانت از کشور بود تا سپردن آن به گرد هرز قضا و قدر.
    0
    13
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. در مورد لطفتان به بنده با گفتن "امیدوارم با شناختی که از سرکار داریم قدری در رفتار و انتقاداتتان تجدید نظر بفرمایید. پاینده باشید." من نمی دانم این را تهدید در نظر بگیرم یا تعریف. به هر حال همین که برایتان مهم بود به کامنت بنده پاسخ بدهید و افتخار گپ و گفتگو با شما را داشتم برای من ارزشمند است. در اینکه ما همگی دل در گرو وطن داریم شکی نیست. من هم مانند شما دوستدار خاندان ایران ساز پهلوی هستم و برای یکایشان احترام قایلم. اما باز خوانی بی طرفانه تاریخ و نگاهی مستند به وقایع اخیر تاریخی دور نماییست برای پند گرفتن از گذشته، اصلاح اشتباهات، و تصمیم گیری درست برای آینده. من مطمین هستم اگر شاهزاده رضا پهلوی رویکرد قوی تری در حل بحرانهای کنونی ایران از خود نشان دهند قوت قلبیست برای نیروهای وطن پرست داخل و خارج از کشور. پاینده باشید.
    1
    10
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ‏[::sorosh azadi - تهران، ایران::]. محترم، سخنرانی پادشاه که به آن اشاره میکنید را من زمانی که بار اول پخش میشد خودم شنیدم. در آنموقع هجده ساله بودم و متعجبم از اینکه شما نیز که مدعی مواجهه با نتایج آن اعلامیه بودید، سن خود را چهل سال مشخص کرده اید! اعلیحضرت در آن بیانیه علاوه بر اینکه گفته بودند صدای انقلابتان را شنیدم، از والدین و علما هم درخواست همکاری کرده بودند که جوانها را به آرامش دعوت کنند. آیا ترجیح میدادید که ایشان کشور را ترک نمیکرد و یا گمان میکنید که اگر آقای بختیار در ریاست دولت دستور سرکوب به ارتش میداد از ایران آنروز چیزی باقی میگذاشتند؟ این ملت باید بهای گرانی میپرداخت تا مثل سایر ملل پیشرفته قدر داشته های خود را میدانست. متاسفانه شواهد امر نشان میدهد که هنوز آن بها بطور کامل پرداخت نشده و چنانچه شاهزاده نیز امروز بطور معجزه آسا حکومت را بدست بگیرد و برنامه هایی که شما اشاره میکنید را تدوین و اجرایی کند، باز ما ملتی که به هیچ صراطی مستقیم نیستیم دوباره بنای شکوه خواهیم گذاشت. ادامه...
    3
    1
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. این را از این جهت عرض میکنم که حتی شمایی که روشنفکرِ ما هستید هنوز بجای قبول مسؤلیت دیگران را مقصر میشناسید و نمیپذیرید تا زمانیکه تک تک ما مردم از خود ایثار نکنیم و پا به میدان نگذاریم، چنانچه رضا شاه دیگری هم پیدا شود که ایرانِ امروز را بهشت کند، با تلنگری به ایرانِ پایانِ دوره قاجار سقوط خواهیم کرد.
    3
    7
    ‌چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. شما لطف دارید به بنده. من کاملا با گفته شما موافقم چرا که هیچ پادشاهی بدون مقبولیت آحاد مردم پیروز نخواهد شد. بارها در پایان کامنتهام آرزو آگاهی برای همه مردم ایران از جمله خودم داشتم. من در دوران پس از آشوب 57 به دنیا آمدم. گفته من در مورد دیدن نتیجه آن نطق بر طبق مطالعات تاریخی بنده و شواهد تاریخی بود. فرمودید ملت هنوز پذیرش برنامه های شاهزاده را ندارند. پرسش من این است اگر امروز زود است کی برای یک فرد 59 ساله زمان مناسب می رسد؟ کدامیک از اعضا جوان خانواده پهلوی را ایشان برای این امر خطیر تربیت فرمودند؟ شاهدخت نور پهلوی که در زمینه مدلینگ فعالیت می کنند؟ یا شاهدخت ایمان؟ تا جایی که بنده اشراف دارم این دو گرامی حتا به زبان پارسی هم تسلط کامل ندارند چه برسد به آشنایی در مورد فرهنگ و ریزه سنن مردم ایران که لازمه رهبری یک جامعه مانند ایران است. نگرانی من در مورد فرصت سوزیهاست. شاهزاده رضا الان 59 سالشون هست، کی وقت عمل می رسد؟
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    Sabokbalam . آن نطق کذایی سر تا پا ایراد بود. همینجا که فرمودید:" از علما هم درخواست همکاری کرده بودند" ایراد بزرگ این نطق بود. اگر این نطق اصولی تنظیم میشد و شاهنشاه محکم از دستاوردهای انقلاب سپید و تمامی پیشرفت های مملکت که از سال 1352 رشد چشمگیری داشت با قدرت دفاع می کردند به نظر من با جذب و دلگرمی ارتشیان، هواداران و جمعیت کثیر خاموش ورق به نفع سلطنت بر می گشت. یادتان نرود در همان بحبوحه دیدار شاه با خانواده ارتشیان در لویزان چه دلگرمی به ارتشیان داد. شاه فقید باید برخوردی مانند ژنرال دوگول در ماجرای آشوب می 1968 فرانسه نشان می دادند نه ارایه نطقی تلقین کننده جایگاه ضعیف ایشان. ژنرال دوگل کمی بیش از دو هفته از آغاز آششوب نگذشته بود، در شامگاه 30 می خطاب به مردم گفتند "من استعفا نخواهم داد!" لطفا مطالعه کنید ببینید که چگونه سیلی از هواداران دولت به خیابانها آمدند و از سیاستهای ایشان دفاع کردند. شاه فقید نا خواسته با خود و همه دلسوزان میهن این اواخر قهر کرد. او ایران و ایرانی را دوست داشت و مانند پدری دلسوز این بی مهری او را شکست.
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sorosh azadi - تهران، ایران
    Sabokbalam . سخن را کوتاه می کنم. شاه فقید انسانی شریف، میهن پرست، با سواد، و آینده نگر بود. چند ایراد کوچک از ارزشهای این مرد بزرگ کم نمی کند. این بزرگمرد نتیجه تربیت اصولی و آینده نگری پدر بزرگوارشان، رضا شاه بزرگ، بود. پادشاه فقید ایران را به شدت دوست داشت و برای او پیشرفت مردمش آرزویی بزرگ بود. با اشتباه محاسباتی که در مورد مردم خود داشتند متاسفانه جرقه این آشوب زده شد. این درد را کجای دل بگذاریم که بودجه مملکت صرف کسانی مانند مهندس بازرگان شد که در مدرسه حرفه و فن شهر پاریس در رشته ترمودینامیک مدرک گرفت و برگشت ایران کتابهایی مانند مطهرات در اسلام، اسلام جوان، اسلام مکتب مبارز و مولد و . را به چاپ رسانید. این ها شدند طلایه دار جامعه روشنفکری اون زمان! دوست گرامی همه ما مقصریم از پادشاه گرفته تا نوجوان 18 ساله ای که برای تخلیه هیجاناتاش در آن بحبوحه تاریخی آتش به دامن این کشور نازنین انداخت. مهم خواندن تاریخ، کسب آگاهی و برنامه ریزی برای آینده است. ایران به دست تمامی ما از هر قوم و فرهنگی که باشیم دوباره به دوران طلایی خود بر میگردد. شاد زی، پاینده.
    1
    14
    ‌پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بنده نیز همچنین، از اینکه این حقیرِ بیسواد را قابل دانستید که چند کلام رد و بدل عقیده و نظر داشته باشید سپاسگزارتان هستم. در مورد شاهزاده هنوز متقاعدم نکردید که ایشان کمکاری میکنند و حتی اگر واقعیت داشته باشد که دختران ایشان فارسی صحبت نمیکنند هم ارتباطی به قابلیت ها و فعالیت های سیاسی امروز شاهزاده ندارد و گمان نمیکنم که تکرار چنین شایعات پرورده در دستگاه اطلاعاتی رژیم را باید ما در اینجا تکرار کنیم. در اینجا با تاکید و تایید نظر سرکار که ایران دوباره افتخار خواهد آفرید در این صفحه به شما بدرود میگویم.
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::sorosh azadi - تهران، ایران::]. ا عرض ادب و احترام به هر دوی شما عزیزان.با اجازتون من کامنت های هردوی شما را با دقت خواندم. مطالب قشنگی بود و من با همه مواردی که شما دوستان ذکر فرمودید موافقم. بطور کلی چیزی که من دستگیرم شد تنها اختلاف مهمی که در بین شما بزرگواران وجود دارد این است که: (شاهزاده عزیزچنان رقبتی برای رهبری و سرنگونی حکومت اخوندی ندارد ) متاسفانه ایشان بیشترشعار میدهند تا عمل کنند. و در این مورد بخصوص با احترام زیادی که به دوست و یار چندین ساله خودم سبکبال دارم ولی با sorosh azadi موافقم. (با احترام فراوان به هردوی شما عزیزان).
    0
    6
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. دوست و سرور گرامی، زیارت سرکار در اینجا خوشحالم کرد. با نظر شما هم آشنا هستم ولی همیشه از خودم میپرسم اگر من جای شاهزاده بودم از اینهمه بی اعتنایی و کم لطفی هموطنانم چه حالی به من دست میداد؟ شاهزاده به سالهای بازنشستگی سن خود نزدیک میشود و فقط شاهد پشتیبانی عده محدودی از هم میهنانش بوده، سالها دوندگی کرده و در تماس با بزرگان دنیا فقط توانسته ظاهر را حفظ کنه و جان خود و خانواده اش را از ترور محفوظ بداره. چرا فراموش میکنیم که همین بزرگان دنیا خمینی را پروردند و با پدرش دشمنی کردند؟ ما وقتی گمراه شده و خواهان بازگشت خمینی بودیم، میلیونی فریاد امام سرمیدادیم، در کجای ایران تظاهرات عظیم پهلوی دوستی به راه انداختیم؟ فکر نمیکنید که کمی بی انصافی میکنیم وقتی منتقد شاهزاده میشویم؟ با ارادت همیشگی به شما دوستان گرامی.
    0
    1
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. خودت خوب میدونی چقدر بهت ارادت دارم و چقدر برایم عزیزی. پس از دست من دلخور نشو.ازاول ان قلاب تا این لحظه صدها هزار ایرانی در جنگ ٬در زندان ها ودر کف خیابان ها به عناوینی مختلف کشته شدند. حالا کاری نداریم که چندین ملیون ایرانی مثل من و شما دربدر کشورهای خارجی شدند. چندین ملیون ایرانی بخاطر فقر و بدبختی دچار اعتیاد و مواد مخدرشدند که به ماننده همان کشته شدن است. حالا توی این نسل کشی که جمهوری اسلامی به راه انداخته شما میگید شاهزاده به سالهای بازنشستگی سن خود نزدیک شده و باید به فکر سلامتی خودش و خانواده اش باشه(واقعاکه) به هر حال نمیخواهم که ما بین ما دلخوری بوجود بیاید. ختم کلامم اینکه انتظار من ازرضاپهلوی این است که : حالا که طبق گفته خودشان نمی خواهند رهبری انقلاب را قبول کنند پس لطف کنند بطور کامل از شعاردادن و سیاست خداحافظی کنند و سکوت اختیار کنند تا بلکه راه برای یک رهبر شایسته ترباز شود. پایدار باشی دوست عزیزم. بی خیال از دست من دلخور نشو ارزوی من سرفرازی و نابودی جمهوری اسلامی است. حال چه با رضا چه بی رضا
    0
    4
    جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Rast5 - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    زاهدی یک داماد خائن به شاه و دختر شاه و نوه شاه یک مرد هواس باز کثیف که اول به خانواده و یک زن و بجه هفت ساله خود خیانت کرد و بعد به قول خودش خیانت به ایران چرا که اشتباه های شاه بزرگ را عنوان نمیکرد و خاتی به کل ایران هست و یک داماد لجن یک خانواده بزرگ و یک خاین به کل ایران و در این وضعیت دشوار تاریخ باز خائن به ملت بدون نان بقول خودش و به فرزند شاه ایران با سم پراکنی هست تف به ذات کثیف تو و اون مرد بی سواد امید دانا خودشیفته نادان شریفی بی شرافت.
    0
    3
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    Me too, در ضمن دشمنتون دلخور بشه. من هم مثل شما آرزوی سر افرازی ایران را دارم. پایدار و پاینده باشید تا من هم بتوانم در التزام رکاب شمشیر بزنم.
    0
    3
    شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.