العربیه :پس از انتقاد وارد شده به چین طی روزهای گذشته، به دلیل شیوع کرونا و تردیدهای مطرح شده در مورد خواستگاه ویروس، وزارت کشور آلمان در نامهای در این ماه ادعا کرده که دیپلماتهای چینی با تماس با مقامات دولت آلمان، کوشیدند تا آنها را به ابراز موضعگیریهای مثبت درباره نحوه برخورد پکن با پاندمیک کرونا، تشویق کنند.
در این پیام که نسخهای از آن در روز یکشنبه 26 آوریل، به رویت رویترز رسید، آمده است: «دولت آلمان در جریان تماسهای فردی که توسط دیپلماتهای چینی به هدف ترغیب ابراز مواضع مثبت علنی از سوی مسئولان آلمان درباره نحوه تعامل جمهوری خلق چین با ویروس کرونا، گرفته شده، قرار دارد اما دولت فدرال به این درخواستها، پاسخ نداد.
این پیام که در تاریخ 22 آوریل برای مارگارت باوز، نماینده مجلس آلمان در پارلمان ارسال شده، در پاسخ به این سؤال است که آیا دیپلماتهای چینی با هدف تشویق آنها برای ابراز نظر مثبت با مقامات آلمانی تماس گرفته اند؟ دروغگو و غیر مسئولانه روزنامه «فیلت ام زونتاگ»، که پیشتاز انتشار خبر این تماسها بود، به نقل از سفارت چین در برلین نوشت که این سفارتخانه، این مطالب را دروغ و غیرمسئولانه توصیف کرد.
در عین حال دسترسی به سفارت چین در روز یکشنبه 26 آوریل برای آگاهی از نظر آن، امکان پذیر نبود و وزارت امور خارجه چین نیز هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این خصوص، پاسخ نداده است.
وزارت کشور آلمان در این نامه میگوید که دولت، پیشاپیش و بدون درخواست پکن، تلاشهای چین به خصوص از 23 ژانویه برای مهار این بیماری همهگیر را به رسمیت شناخته است. این وزارتخانه تاکید کرد که برلین به دولت چین اطلاع داد که تعامل شفاف را امری ضروری درمبارزه با همهگیری قلمداد میکند، اما روشن نساخت که آیا بر این باور است که پکن چنین تعامل شفافی را در مقام عمل از خود نشان داده است یا نه. پنهانکاری نکردیم گفتنی است که سفیر چین در لندن روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که کشورش مبادرت به پنهانکناری حقایق در خصوص شیوع کرونا، نکرده است.
لیو شیائومینگ با بیان این مطلب افزود: «من بسیاری از این گمانهزنیها را شنیدهام. این اطلاعات گمراه کننده درباره لاپوشانی چین، صحت ندارند. دولت چین تعاملی شفاف داشته و در به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط با کرونا، بسیار سریع عمل کرده است.»
وی همچنین خاطرنشان کرد: «برخی از دیگر کشورها و پارهای دادگاههای محلی از چین شکایت کرده اند که موضوعی عجیب به نظر میرسد.
+33
رأی دهید
-0
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۲۵
آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل
دروغ تو ذات همه دولتهاست مخصوصا توذات دولتهای قدرتمند . و اینطوری همدیگر رو متهم کردن نشون میده یه خبراییه بوده قبلا و دارن زمینه سازی میکنن برای نجات خودشون ار اشکار شدن احتمالی اسرار پخش شدن کرونا.
2
29
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
kasa-123 - وین، اتریش
تمام بدبختی و گرفتاری از این رژیمهای کمونیستی بوده و هست .جز ایدولوژی هیچ چیز ارزش نداره .حالا میخواد میلیونها انسان از بین بره.اینا به هدف برسن فقط.
6
33
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Liberte - ارومیه، ایران
[::آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل::]. همونطور که آلمان رو متهم به هولوکاست طی سال های 1939- 1945می کنند. در حالیکه خدا می دونه واقعا جریان چی بوده.
17
3
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Liberte - ارومیه، ایران
[::kasa-123 - وین، اتریش::]. چین از نظام کمونیستی فقط نامشو یدک می کشه، منتها الیهِ (اِندِ) سرمایه داریه.
8
10
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل
[::Liberte - ارومیه، ایران::]. متاسفانه هولوکاست وجود داشت و علت اصلی اون هم احمق بودن اطرافیان هیتلر بود که درست در راستای نقشه انگلیسی حرکت کردند و جامعه متحد المان را به چند دسته تقسیم کردند ودر نهایت کار کشید به هولوکاست . متاسفانه هولوکاست همیشه بوده و خواهد بود مثلا هولوکاست کشتارکل یهودیان بنی قریضه در یک روز به دست علی که مدرکشم هم موجوده و خمینی با افتخار به ان در سخنرانی اش اشاره داشت یا هولوکاست کشتار و قتل عام ارتشیان شاهنشاهی به دست احمق ترین افراد جامعه ایرانی و به فرمان خمینی یا قتل عام سال 60 و کشتار پیرو جوان و نوجوان ایرانی به نام محاهدین و مخفی کردن گورستانهای جمعی انان باز صدر رحمت به هیتلر گور یهودیان رو مخفی نمیکرد. مهم اینه که ما انسانها اگاه باشیم و در نسل کشی شمشیر دست انسانهای کوردل مثل این خمینی و ملایان نباشیم
2
20
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۴
سپهری - استرالیای غربی، استرالیا
سپهری. kasa-123 - وین، اتریش. من در اینجا با نظر Liberte - ارومیه، ایران که میگه چین از نظام کمونیستی فقط نامشو یدک می کشه،موافقم، چرا که معتقدم همه نظام های ایدئولوژیک در نهایت به جزم گرایی منتهی شده وبر مبنای تعریف خود از آن ایدئولوژی، حتی نظرات دیگرانِ معتقد به همان باور را هم تاب نمی آورند نمونه آن: جمهوری پلید آخوندها در میهن پاک خودمان
0
22
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Liberte - ارومیه، ایران
[::آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل::]. امیدوارم سخن منو دال بر رد هولوکاست ندونسته باشید. اما شنیدید که میگن " تاریخ رو فاتحان جنگ می نویسن" . شاید بُعد و مختصات هولوکاست اونطور که در محافل اسراییلی گفته میشه ،نبوده باشه.
2
4
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل
[::Liberte - ارومیه، ایران::]. من با بهترین درود ها بر تو از ارومیه پاریس ایران با نقل بیدمشکش که من عاشق ان هستم .هولوکاست هولوکاست هستش به دست هر کسی که ایجاد بشه . وظیفه من و تو که ادعا داریم انسان هستیم اینه که جلوش بایستیم و کاری بکنیم .نه اینکه ابزار سرگرمی ما در زمانهای بیکاریمون بشه. ضمنا liberte اسم شماست یا برداشت هست از زبان دیگر. همچنین همانطور که نامهای بزرگان ایرانی اینجا در دیمونای و سراسر اسراییل میدرخشد از کوروش تا حافظ و. خیلی از محصولات ایران از جمله شیرینیجات ارومیه اینجا از محصولات خود اسراییلیها و عربها جلو زده مثل سوجوق نقل بیمشک و..
0
3
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۵
Liberte - ارومیه، ایران
[::آرون کوهن - دیمونا، اسرائیل::]. و درود بر شما. با نظر شما کاملا موافقم که مهم تر از اینکه هولوکاستی بوده یا نبوده- چون برای قربانیان زیاد فرق نمی کنه و در محضر خدا هستند- این مهمه که وظیفه من و شما و کلا بشریت جلوگیری از هولوکاسته. نام من البته liberte نیست ، لیبرته به زبان فرانسوی ، به معنای" آزادی" ، زیباترین واژه به نظر من هست. نام من " نیک کوچولو" است ، البته معناش رو گفتم، اسم من حسین هست، که در فرهنگ ما یکی از آزاده ترینهای تاریخ بوده. و درود بر اسرائیل شما به ویژه اگه حزب تندروی لیکود بر سر کار نباشه.
0
3
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.