اخراج صد هزار یورویی یک زن ایرانی با جت شخصی از آلمان

دویچه وله :زنی ایرانی که تقاضای پناهندگی‌اش در آلمان رد شده، در بازداشتگاه فرودگاه فرانکفورت بلاتکلیف مانده زیرا پروازی به تهران وجود ندارد. او و یک نفر دیگر به زودی با یک هواپیمای چارتر به تهران بازگردانده می‌شوند. 

زن ۳۴ ساله‌ای، اواخر ماه فوریه، در سالن ترانزیت فرودگاه فرانکفورت از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرد. او به ماموران گفت به دلیل عشق به مردی متاهل، از سوی برادرانش به مرگ تهدید شده و جانش در خطر است. کسی حرف او را باور نکرد و تقاضای مربوطه تحت عنوان "آشکارا بی‌اساس" رد شد. 
 
این زن را سپس به بازداشتگاه موقت فرودگاه بردند تا با اولین پرواز به ایران برگردانده شود. اخراج اما به طول انجامید؛ نخست به دلیل لغو بسیاری پروازها به تهران در واکنش به شلیک موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی و سپس بحران کرونا که باعث شد اکثر خطوط هواپیمایی، پروازهای خود به ایران را خط بزنند.
 
وبسایت "تاگس شاو" می‌نویسد این شهروند ایرانی و یک زن دیگر قرار است اوایل هفته آتی به صورتی اختصاصی با یک هواپیمای چارتر و در معیت چند پلیس، مترجم و پرسنل پزشکی به کشورشان برگردانده شوند. 
 
تاگس شاو درباره این اقدام ویژه می‌نویسد، هر چند مقامات آلمانی به کرات برای بازگرداندن پناهجویان اخراجی از هواپیماهای چارتر استفاده کرده‌اند اما این که یک هواپیما فقط برای یک یا دو نفر اختصاص داده شود، بسیار نادر بوده است: «بخصوص از این جهت نادر که نه جرم خاصی صورت گرفته و نه اتفاقی افتاده که به مصالح عمومی مربوط بوده باشد.»
 
اخراج رهبر باند خلافکاران لبنانی، از جمله موارد معدودی است که فردی با جت خصوصی از آلمان اخراج شد. ابراهیم میری، بزهکار سابقه‌دار که در شهر برمن زندگی می‌کرد در سال ۲۰۱۹ به لبنان برگردانده شد.
 
وکیل پناهجوی زن ایرانی در نامه‌ای به دادگستری فرانکفورت، ضمن اعتراض به بازداشت او در فرودگاه، پرسیده است: «... آیا ماموران انتظامی و کادر پزشکی همراه این زن نمی‌خواهند علاوه بر همراهی او، تجهیزات پزشکی و درمانی برای بحران کرونا به ایران ببرند؟»  او از دولت آلمان خواسته که پناهندگی زن ایرانی را به رسمیت بشناسد: «... زیرا او به دلیل جنیسیت‌اش مورد تهدید قرار گرفته و هیچ قانونی از او حفاظت و حمایت نمی‌کند.»
 
برای سازمان "پرو آزول"، تشکل حامی پناهجویان‌، این موضوع بسیار مهم و ویژه است. گونتر بورکهارد، رئیس این سازمان مردم نهاد می‌گوید: «ما به دلیل دشواری‌های پزشکی و انسانی ناشی از بحران کرونا، هر گونه اخراج به ایران را فراتر از یک اقدام غیرمسئولانه می‌دانیم.» 
 
بورکهارد خواستار آن شده که هرگونه اخراج در سطح اتحادیه اروپا و کشورهای خارج از این حوزه تا اطلاع ثانوی متوقف شود. 
 
دولت آلمان اما نظر دیگری دارد. وزارت خارجه که ایران را جزء مناطق پرخطر می‌داند و توصیه می‌کند که کسی به این کشور سفر نکند، کوشیده که مجوز پرواز چارتر به تهران را کسب کند.
 
اگر پرواز مربوطه انجام شود، دستکم ۱۰۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت. پس از شلیک موشک و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین در ماه ژانویه، خطوط هواپیمایی کمی حاضرند به ایران پرواز کنند. در اصل، آن کسی که اخراج می‌شود موظف است هزینه برگشتن را شخصا تقبل کند اما معمولا این افراد چنین پولی ندارند. از نظر قوانین اقامتی نیز، همان شرکتی که مسافر را به آلمان آورد، باید ترتیب بازگشت او را هم بدهد. زن ایرانی ۳۴ ساله با لوفت‌هانزا به فرانکفورت آمده و این درحالی است که لوفت‌هانزا از چند هفته قبل، به دلایل امنیتی پرواز به ایران را متوقف کرده است. با توجه به زیان هنگفتی که لوفت‌هانزا از بحران کرونا و زمین‌گیر شدن هواپیماها دیده، بعید است که هزینه بازگرداندن مسافر ایرانی و همراهانش را را تقبل کند.
+58
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    انگل با چه بهانه ای میخواد پناهنده بشه.
    207
    68
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. .....امثاله شماها هستین که فکر میکنین هر کی میاد اینور به خاطره خوشی و دیسکو رفتنه . برو از اون احمدی نژاده بی شرف و رهبره بی شرف تر از خودت بپرس ببین سال 88 چه کاری با مردم کردن که خیلیا مجبور شدن اینجوری از وطن دل بکنن . اگر نمیفهمی پس بهتره ببندی اون ....
    58
    190
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. انگل را باید نثار کسانی کنید که زندگی را در ایران چنان دشوار میکنند که مردمش به هر بهانه ائی بخواهند مملکتشون رو ترک کنند. کاش اینقدر زود و بدون داشتن اطلاعات کافی مردم رو قضاوت نکنیم هر یک از ما چه میدونیم حقیقت زندگی این شخص واقعا چی بوده.
    47
    196
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::shirzan - برلین، آلمان::]. قضاوت! یارو میگه من چون با مرد متاهل رابطه داشتم برادم میخواد منو بکشه. این انگل جایی برای قضاوت نداره. زیاده خواهی هر انتری رو توجیح نکنید.
    123
    36
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. انگل کسانی هستند که این بلا را سر ملت اوردند.
    40
    117
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند

    بنده خدا مثل ماها امد برای یک زندگی بهتر. کسی را نداشته یک کیس خوب بهش بده. البته اینجا هم بهشت موعود نیست. اگر مردم در ایران با هم مهربان باشند و تک خوری نکنند همونجا خیلی بهتره.
    35
    73
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::shirzan - برلین، آلمان::]. [::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. شماها که فعلا با کیس های دروغینتان داریم بنفیت می گیرین و مفتخوری می کننین ! از این آدم ها مثل این خانم اینجا زیاد است که دروغ می گویند. وقتی ایران می روم تقریبا ۸۰٪ می خواهند همینطوری با کیسهای دروغی بیان اینجا! هیچی از سیاست نمی دانند و فقط فکر می کنند اینجا پول ریخته در خیابان! می آیند اینجا و می شوند یکسری مفتخور اسکیزوفرنی عقده که متنفرن‌از امثال ما‌که قانونی و آدم‌حسابی نه لای خیار گوجه آمدیم اینجا ! تازه خرجشان را هم ما باید بدهیم ! می کشنت اگر به بعضی‌هاشون بگی برو کار کن ! آفرین به دولت آلمان‌که این حقه باز را دارد‌بیرون می کند.
    111
    61
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. به هر دلیلی امده باشد او انگل نیست بلکه انهای انگل هستند که شرایطی برای او در کشور خودش ایران به وجود اوردن که نخواسته بماند و ناچار شده به المان مهاجرت کند . شاید هم در کشوری که تحت حاکمیت دیکتاتوری اخوند جماعت است نخواسته زندگی کند این هم حق انسانی و قانونی خودش می باشد. زمانی همین المانیها از خدایشان میخواستن همچنین کسی تقاضا پناهنده شدن در المان بدهد , حتی خودشان یادش میدادن که چیزی اگر به دروغ هم هست بگوید تا پناهندگی بگیرد. ولی حالا به خاطر دیکتاتور بودن بعضی از رهبران و جنگهای داخلی و خشک سالی و بیکاری در بعضی از کشورهای جهان امار پناهنده ها هم زیاد شدن و کشورها پناهنده پذیر توانا قبولکردن 90 درصد از پناهنده را ندارند به همین خاطر پرونده ان خانم برای پناهنده شدن قبول واقع نشده است.
    31
    48
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. [::shirzan - برلین، آلمان::]. اینها همه‌شون یک ایدی هستن با آزاده و کاداش ! همه از کمپ رجوی در آلبانی هستن که حمله سایبری می کنن! پستاشون تا بالا می آید ۶۰ تا ۷۰ تا مثبت می گیرن که بگن ببین مردم عاشق تفکر رجوی وار و خمینی قبل از انقلاب هستن ! نمی دانم چرا سایت ایرانیان یوکی اینها را بلاک نمی کند !
    96
    38
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. واقعا خوب گفتید که انگل. « عشق به مرد متاهل» . آلمانی هام خوب فهمیدن که با چه موجودی طرفن، و به هر قیمتی دیپورتش کردند.
    82
    24
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    ماده ۱۴ اطلاعیه حقوق بشر میگه: هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد. ولی آلمان به خاطر احتیاج شدید به نیروی کار جوان یک سری را با شروط قبول میکند و در قبال از اینها کارهای ناجور میکشد. یک نگاهی به قسمت باربری فرودگاها، توالتها، خانه های سالمندان و لجستیکها بیاندازیم اکثرا غیر آلمانی میبینیم. حالا نمیدونم انگلستان چجوریاس. این خانم و امثال ایشان هم به خاطر افکار نا متعارف چیزی به جز دردسر برای دولت آلمان ندارد و خود را مجبور به تحملشان نمیبیند. البته یک سری ایرانی هم هستند که هدفمند از طرف ایران کارشون فقط جمع آوری اطلاعات در بین پناهندگان و مخالفین است. از این نوع متاسفانه تازگیها خیلی زیاد شده و آلمان خیلی حساس شده به این مساله.
    53
    23
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. من نمیدونم اگر این اسمش تهمت نیست پس چی بهش میگن. یا به کادر پزشگی تهمت میزنی یا کسانی را مزدور ج .ا . خطاب یک عده را مجاهد و یا این خانم را مفت خور وجالب اینه که امار را هم درصدی میدی که انگار سازمان سنجش افکار داری.
    20
    63
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Botol - آلمان، آلمان
    دلیل قانع کننده ای برای پناهندگی نیست. طبق قانون پناهندگی آلمان ، سیاسی و مذهب و نژاد میتواند دلیل پناهندگی باشه. آنهم با دلایل محکم
    20
    20
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. چه کسی شرایط در ایران رو جوری کرده که مردم نتونن زندگی بکنند؟ دست بردارید دیگه سال 2020 شده همه دنیا فهمیدن . خود ما مردم ایران بد هستیم وگرنه اینا چند ماه یا چند سال بیشتر دوام نمیآوردند. .کافیه مردم یه روز بیدار بشند هیچ کاری نکنند به حرف اینا گوش نکنند تا آخر شب نمیکشه همشون میذارند میرند! تا کی میخواهیم خودمون هیچ کار نکنیم به این چند تا آخوند نسبت بدیم همه چیز رو؟
    36
    37
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    یک دوستی داشتم که پناهجوی افغانی بود ، بزرگ شده تهران و فارسی با لهجه تهرانی صحبت می‌کرد ، بدون کاغذ اومد اینجا و گفت ۱۶ ساله هستم ، قیافه چیز دگر میگفت ، آزمایش دندان برای تشخیص سن هم سنش را زیاد نشان داد ، بعد اومد گفت که رابطه جنسی با دختری داشتم و خطر انتقام خانواده طرف است ، بهش گفتند ، خب میتونستی بری یک شهر دگر زندگی کنی ، بعد گفت مسیحی شدم و هر هفته می رفت کلیسا و از کشیش هم ورقه گرفت ، از طرف اداره مهاجرت برای بار سوم جواب منفی دادند ، تو ترجمه جواب ۵ صفحه ای رد تقاضایش من بهش کمک کردم ، بطور سیستماتیک تمام تناقض هایش را موشکافی کردند ، حتی یکبار نوشتند که دروغگو هستی ، بلکه حرف هایت به واقعیت نزدیک نیست ، اینکه انسان بعد از جواب منفی یکباره تغییر دین بده ، به واقعیت نزدیک نیست ، بعد هم محترمانه نوشتند که برمیگردی افغانستان ، و انسان میتونه اندیشه دینی خودش را در درون داشته باشه ، بعد برخلاف هشدار من رفت المان و آنها هم یک ضرب به اینجا برگرداندند و از اینجا به افغانستان ، در آنجا هم سختی کشید ، چونکه اصلا در افغانستان زندگی نکرده بود ، قاچاقی برگشت ایران
    12
    31
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ادامه ، منظور از بیان داستان اینه ،که بسیاری از کارمندان اداره مهاجرت انسان‌های با هوشی هستند که بولتن ها و گزارش های ویژه از شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران و سایر کشور ها دارند ، مثلا میدانند که در بلوچستان اگه یک دختر سنی با پسر شیعه رابطه داشته باشه ، خطر تهدید میکنه ، اما داستان تهران و ماجراهایی را هم گزارش دارند ، این خانم خواسته احتمالا با دروغ غیر منطقی اقامت بگیره ، البته قانون حق در خواست پناهجویی به همه می‌دهد ، اما همان قانون حق دپورت هم برای کیس غیر منطقی دارد
    15
    22
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. واقعا بهتون حق میدم، چرا که همینها هستند میان با یک دوجین بچه میگن لسبین هستند و به محض دریافت پاسپورت پناهندگی دلشون برای مامی جون تنگ میشه و پاس پناهندگی را با پاس ایرانی عوض میکنند و بر میگردند ایران که به در و همسایه پز بدن و بگن در فرنگ زندگی میکنند و هنوز هم ۶ ماه از پناهندگیشون هم به المان نگذشته فارسی را با لحجه و لکنت زبان حرف میزنند و میگن فراموش کردند!من نمیدونم کی به شما منفی داده و برای چی؟
    47
    30
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. کی این بلا را به سر مملکت اورهده؟ ادم فضایها یا مردم بورکینا فاسو؟ همون هموطنهای تو که در بحران کرنا در احتراض به بسته شدن توهیله بیبی رفند درش و شکستند که به شرط بی بی دخیل ببندند کرنا نگیرند یا بیش از ۱ میلیونی که سالانه با پای پیاده میرن حسین پرستی و ناموس فروشی!
    58
    13
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]رفیق! آخه این چه حرفیه میگی: ما که قانونی اومدیم و آدم حسابی هستیم؟ یعنی این همه پناهنده که حتی رییس پارلمان, رییس جمهور, سیاستمدار, دکتر, و مهندس و خلبان, و نیروی کارِ ماهر, در کشورهای دیگه شده اند آدمای بدی هستن؟ یا اگه قانونی آمدن به خارج دال بر آدم حسابی بودن هستش ,پس این بچه حزب الهی ها و جاسوسا و آقا زادها که در خارج هستن ,باید آدمای درستی باشن! اَزیز: چرا با این پیش ذهنی همه رو پناهنده و سوسیال بگیر میدونی؟ در نهایت همه آزادن آینده خودشون رو ترسیم بکنن. واقعا با این همه منفی فکر کردن بهت سخت نمیگذره؟
    18
    62
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::] من حرف تلخ و‌حقیقت می زنم و مخالف حرف تو و چون تو عصبی هستی نمی توانی تحمل کنی شروع به توهین می کنی ! مشکل ما حکومت ما است اما مردم‌ما مثل پرستار دکتر وکیل پلیس کاسب بی وجدان‌هستن تو‌می گی فقط از حکومت بگو بکذار مردم هر کاری می کنن بکنن! من می گم نه‌! من حقیقت تلخ را می گویم شما هم می توانی منتفی بدی اما چکشی مدل ایران با عصبانیت و‌خشونت توهین نکن! .
    78
    24
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. آنها که‌بدترین هستن هانی جان‌! سمتشان نمی شود رفت ! اکثرا در کانادا هستن ! نه عزیزم چرا سخت ! من حرف حق تلخ می زنم ! ما حتی در آنهایی که قانونی اینجا هستن هم خیلی اسکیزوفرنی داریم . باور کن من اینجا ایرانی ببینم فارسی حرف نمیزنم با او حالا پناهنده یا قانونی !
    81
    20
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::Nagonsar - مونیخ ، آلمان::]. شما همه مردم ایران را یک جا جمع کردید ریختید تو یک جعبه درش را بستید و و اونو گذاشتید اونجایی که فکر میکردید درسته. برای شما این تعداد که بقول شما سراغ بی بی و داداشش تمام ملت هستند؟ شما فکر میکنید در کدام کشور دنیا بعداز ۴۱ سال دیکتاتوری مذهبی شرایط مردمش بهتر از ایران ما میبود. بیایید مقداری با هموطنان خودمون مهربانتر باشیم . ا لتماس تفکر
    17
    42
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    رفقا: صادقانه بگم, من دوستای زیادی از ملیت های مختلف دارم. از ترک گرفته, تا افغان, عرب, افریقایی, ویتنام, برمه, بالکان و غیره. در مسایل مختلفی چون فرهنگی و سیاسی تا اداب و رسومات قبیله ای گفتگو می کنیم. وقتی که من نظراتِ ایرانی ها رو در برخورد با موضوع پناهندگی مطرح میکنم ! هیچ کدوم منو نمی فهمن که چرا همچنین واکنشی داریم. منظور من کیسِ پناهندگی نیست, که طرف دروغ میگه یا راست! میخام بگم: در کل بسیاری از ما ایرانیها به مقوله پناهندگی آلرژی داریم, و گارد میگیریم. بخصوص ما خارج نشینها.
    11
    27
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Nagonsar - مونیخ ، آلمان::] دوستِ خوب: اگه قانونِ درست و پا برجایی در مملکت وجود داشته باشه, همه مجبور به اطاعت از ان هستن. قانونی رو که با پول و پارتی بخری قانون نیست. همه میخان نقضش بکنن. شما فکر میکنی اینهایی که در و شکستن رفتن داخلِ پیشِ بی بی کی بودن؟ تلویزیونی که بحثش راجع به جِنه, چه انتظاری از مردم داریم؟ چرا این حسین پرستی ها و خرافات در زمان شاه تا این حد نبود؟ لابد فیلمِ کُتک کاری مردم را در پاکستان توسط پلیس دیدی, که چگونه پلیس بعد از بیرون امدن مردم از مسجد, با شلاق اونا رو میزنه, که چرا اومدین مسجد {تایید نمیکنم} یا در خیابانهای پاکستان. مگه درِ کربلا و نجف رو نَبستن, چرا کسی بزور وارد نمیشه؟ رفیق: آب از سر چشمه گل آلوده!
    9
    26
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. شما از یک طرف میگید کیس دروغی میدن بعد از طرف دیگه کیس اش رو حقیقی میدونی که با یک مرد متاهل رابطه داشته. در ضمن من نمیدونستم که مردمی که در انگلیس مالیات میدن دارن خرج پناهنده های آلمان رو هم میدهند. در ضمن نگفتم که زود قضاوت میکنی حداقل در مورد من زود قضاوت کردی که اومدم با کیس دروغین پناهندگی گرفتم تو اصلا میدونی من پناهنده هستم یا نه ؟ هر چند پناهنده بودن از کشوری که نظامش زندگی رو برای مردمش جهنم کرده ننگ نیست . تازه نگران وضع اقتصادی آلمان نباش خودشون آمار دادند که پولی که به پناهنده ها میدن تنها بیست و پنج درصد از کل مالیاتی است که خارجی هائی که دارند در اینجا کار میکنند و مالیات میدند. در نهایت این غربی ها آونقدر به این رژیم کثیف تا بحال کمک کرده اند و سود برده اند که اگر چند درصد ایرانی هم بیان اینجا و پول پناهندگی بگیرند باز هم حساب مون باهاشون صاف نشده . اینقدر بخیل نباشیم زندگی بهتر حق هر انسانی هست. امثال شما ها کاسه از آش داخ ترید.
    11
    40
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    kurosh sh - شیراز، ایران

    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. این مزدور تلخ با چند اسم از این میسوزه که چرا مردم به نظرهایی که بر علیه حکومت خامنه ای جنایتکار هست مثبت میدن البته در خبرهایی که دستور دارن مثل خبرهای مربوط به اربابشون روسیه باشه با امکانات بخش سایبری سپاه یک شبه امار مثبت و منفی رو که چند روز جمع شده به نفع خودشون عوض میکنن و کلا هر کسی بر علیه خامنه ای و سپاه جنایتکارش بنویسه از آلبانی هست ! و این سایت هم باید بلاکش کنه ! که چرا به حکومت جنایتکار و فاسد حمله میکنه !. رهبر جنایتکار و سپاه جنایتکارتر از خودش پزشکان بدون مرز رو اخراج کردن بعد این مزدور تلخ خودشو زده بود به اون راه و با فحش اخراج پزشکان بدون مرز رو انداخته بود گردن دکترها و پرستارها ! دقیقا مثل کیهان فاسد دروغ میگه و ظلم و جنایت رهبر و سپاه رو میندازه گردن مردم و بعد با وقاحت میگه من حرف حقیقت میزنم !
    12
    41
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    چقدر از مهدی هاشمی حمایت شد که زندگی شخصی اش هست و به خودش مربوطه اگر به زنش خیانت کند؟ ولی حالا میبینیم که رگ غیرتهای بادمجونی زده بالا و ضد زن بودن حکم مرگ هم برای این زن کم میدونه. خائنانی که به بهای یک ساندیس از این حکومت بطور غیرمستقیم طرفداری میکنند و مردم را جون به لب می کنند تا از خانه شون فرار کنند باید محاکمه و بازخواست بشوند نه یک زن بی پناه. ظلم به زن ظلم به یک خانواده و به اجتماع است که گریبانگیر همه شده است.
    16
    24
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. آذرمیانه مثبتهات چطوری یکدفعه بالا میره با این حرفهای ضد انسانی که میزنی؟ معلومه که از جایی بهت کمک میشه چون اکثر مردم با آخوند و دینش و ملا و بسیجی دشمنند. خائن به مردم خودت بودن را با این دلیل که همه مردم ایران بدند و به هم بد میکنند توجیه میکنی؟ ارزش وجودی و انسانی برای خودت چی؟
    20
    36
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    الان اونایی که به من منفی دادن دخترانی هستن که مایلن عاشق مرد متاهل بشن یا مردان متاهلی که مایلن دختران مجرد رو هم دم دست داشته باشن! خوب اگر پسر جوونی برای پناهندگی بره بگه چون من عاشق زن متاهلی بودم (این حرف یعنی در رابطه بودی و منظورش عشق دورادور لیلی مجنون نیست) اونایی که به من منفی دادن برعکس بودن. یعنی دخترایی که دنبال عشق و حال با مردای متاهل هستن میگفتن پسره غلط کرده عاشق زن متاهل شده چون کیس ازدواج ما دختراس و مردای متاهل میگفتن پسره زیادی خورده که دنبال زن شوهردار که همسر ماهم میتونه یکیش باشه افتاده! ایرانییم دیگه. بهتر از این نیستیم. میخاریم.
    25
    12
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. تو که مدام همه تقصیرها را می خواهی گردن مردم بندازی نه حکومت و رهبرت کورخوندی! مردم الان و مردم زمان محمد رضا شاه را با چشمهای کورت مقایسه کن بعد میفهمی که هرج و مرج و بی قانونی و خیانت تقصیر حکومته نه مردم.
    15
    18
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Nagonsar - مونیخ ، آلمان::]. مسئولیت آموزش و پرورش یک ملت دست حکومت است. حکومتی که مدام از دین و حسن وحسین و رضا در رسانه تبلیغ میکنه بر مردمش اثر میگذاره ریشه یابی کردن میتونه مشکل را حل کنه متهم کردن نه!
    14
    17
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. این حرف تلخ و آذرمیانه یک نفرند که مدام در حال تفرقه افکنی به شیوه غیر مستقیم در بین مردمند. دشمنانمون را بشناسیم و هیچ وقت تاییدشون نکنیم
    14
    17
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. شما که مهربانی در همون آلمان چند درصد ارتباطاتت با ایرانیهاس؟ بجز خانوادت. چرا از هم فرار میکنید. ما ملت ایران تشکیلات جمهوری اسلامی رو به حداقل بطور فیزیکی ساختیم. روحانی مگه مونتاژ انگلیسه یا خامنه ای مگه مونتاژ روسیه اس! اینها هر کدوم دورانی در روستاهایی به دنیا اومدن و لای گاو گوسفند بودن ماها اگه از اینا هم نیستیم بهشون بها دادیم. روسیه و انگلیس و چین و المان و فرانسه و غیره هم از خدا خواسته میچاپن. به ولاه 90 درصد ایرانیا رو در هر کدوم از پست های این حکومت بزاری از پاسدارهای فعلی و آخوندها بدتر میشن که بهتر نمیشن. امتحان کن. همکارانت رو ببین. فامیل رو ببین. همشهری رو ببین. طرف اندازه فارت پست و جایگاه تو شرکت درپیتش میگیره از فرداش با اسم کوچیک صداش کنی میخواد شلوارتو دربیاره بکونه تو حلقت. ملت بی جنبه ای هستیم. مغزهای محدود.
    16
    14
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. بی شرف .. غربتی . تو کدوم انگلی بودی دیگه که به خودت اجازه دادی به من توهین کنی.... امال تو از حکومتیهای جمهوری اسلامی هم کثیفترید.
    16
    14
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    ایران از نظر سازمان ملل کشور جنگزده نیست . تنها مواردی پناهنده واقعی محسوب میشند که خیلی نادر هستند. اکثر کیسهایی مثل این خانوم یا اکثر کیسهای همجنسگرایی گی یا لزبین و تقریبا همه موارد مسیحی شدن تقلبی هستند. البته اروپایی هم میدونه اینا رو چون از من و شما هم عاقلتر هست هم اطلاعات بیشتری در دسترسش هست ( حداقل اون افسر مهاجرت که تخصصش این هست و بابتش پول میگیره و آموزش دیده) منتها اغماض میکنند یه قدری هم شاید چون با آخوندا لج هستن میگن بذار اینا که از آخوند بدگویی میکنن بیان تو یه لقمه نون میخورن بجاش 24 ساعت تبلیغ منفی برای آخوندا میکنن . البته نمیگم آخوندا خوب هستند اشتباه نشه ولی بالاخره تا یه اندازه ای بد هستن و تبلیغ زیادی برای بد بودنشون باز یه عواقب داره...احتمالا امثال این چخموله خانم جزو همین گروه هستند!
    17
    11
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. تو فکر کردی اون همایون غربتی رو حتی مجاهدا آدم حساب میکنن. ... حرف منم برای این بهش برخورد چون خودش هم جزو انگلهاس. این منفی مثبتها رو هم از الافی میشینه هی پروکسی شو رفرش میکنه و با آی پی های مختلف مثبت منفی میده. .... همیشه میگم این ساین آزادی میداد تا بهش بفهمونم فحش یعنی چی.
    22
    9
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::hiwa68 - رتردام، هلند::]. فرق شما با پناهنده های واقعی اینه که، شما بین خوب و خوب‌تر، خوب‌ترو انتخاب کردین. ولی یک پناهنده (واقعی) بین بد و بدتر بدو انتخاب کرده.
    17
    7
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::آزاذه - تهران، ایران::] مثبهای من معمولی بالا می رود نه مثل تو که ۱۰۰ تا ای دی داری کاداش انیسه شمبلیه شیرزن شاکی ‌ و تو‌‌کمپ آلبانی نشستین و یکدفه پستتون بالا نیامده ۱۰۰ تا مثبت می گیرین و‌یا یکدفه حمله سایبری می کننین که دستتون رو نشه! البته تو آلبانی تو کمپ رجوی بالاخره شیفت هستین یک ۴ ساعت وقت خواب بهت می دهند ! مردم‌از شماها بیزار هستن یعنی ترجیح می دند آخوند بی شرف باشد تو رجوی وار نباشی ! گفتم‌مردم‌نه یک مشت دزد بی وجدان‌پزشک و‌پرستار و وکیل دلال که دارند خون‌مردم را‌می مکند و تو بی وجدان‌قصی القلب ازشان‌حمایت می کنی ! حالا با ای دی دیگت‌بیا و از خودت‌حمایت کن یا حمله سایبری بکن کسی نینه‌ من چطوری دارم رسوات می کنم! یک‌۵۰ تا هم‌مثبت به خودت بده ! .
    54
    15
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. متاسفانه در آلمان انواع دور زدن سیستم سوسیالیستی هنوز وجود دارد و یک سری اصلا متخصص شدند و مشاوره هم میدن.
    12
    13
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::kurosh sh - شیراز، ایران::]. کاربر عزیز این طرف را لطفا با اسم صدا بکنید تا سوءتفاهم نشه. ممنونم
    10
    15
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هانی عزیز شما دقت بکنید جالب اینه که کسانی مخالف داستان پناهندگی هستند که خودشون پناهنده هستند. وگرنه کی دلش بحال خانواده پناهنده که پدر و مادر بزرگ با بچه و نوه بعد از کلی بدبختی بعد از جند سال با پشت سر گذاشتن هزاران کیلومتر پر از خطر در سرما و گرما خودشون را به اروپا میرسونند بعد این پناهنده ها اینجا موقعیت خودشون را در خطر میبینند و با اونا مخالفت میکنند.
    12
    16
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. موافقم! من هم خامنه ای را ده بار بیشتر به مجاهدین ترجیح میدم! ولی آزادی و دموکراسی را به هر دوی آنها.
    13
    9
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. شما نظر خودتون را بگید و قابل احترامه ولی پیش فرض نگیرید که من چند نفر را میشناسم و چقدر اطلاعات درست یا غلط در مورد ایران و ایرانی میدانم یا نه. به روستاییان هم توهین نکنید که افراد بسیار لایقی هم از همان روستاهای ایران در حال حاضر در پست های حساس و مهم در اروپا و امریکا و سایر نقات جهان خدمت میکنند. البته در اینکه انهایی که نام بردید حقیقتا گاوچران هم نبودن شکی نیست. متاسفم که از لحاظ سنی دوران قبل از حکومت دین و استبداد را در ایران ندیدید که حداقل طبقه متوسط ایرانی که حدوداد۴ تا ۵ میلیون بودندبا جمعیت حدود ۳۰ میلیون و اکنون بنده حسرت لحظه های ان دوران را دارم که شرایط شاید برای همه ایدال نبود ولی در حال رشد و رفاه ملی با سرعت بالا بودیم. خیر دوست عزیز من با شما موافق نیستم چون اطمینان دارم که در شرایط نرمال بسیار کشور خوب و مردمان خوبی داریم و این را زمان ثابت خواهد کرد. البته با مشگلاتی که این بی هویتها اکنون بوجود اورده اند مدت زمان زیادی لازم است. بدرود
    18
    20
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::amirgheryou - تهران، ایران::] عزیزم این آزاده‌کاداش کوروش ش شنبلیله شاکی . همشون در آلبانی تو کوپ رجوی هستن ! اینها بدتر از خمینی هستن ! بنام‌آزادی زن دنبال خانه تیمی تشکیل دادند‌هستند ! ۱۰۰ تا کامپیوتر دارند و یک دفه دسته جمعی حمله سایبری می کنند !‌من‌دقت کردم‌ پستشان بالا نیامده ۱۰۰ تا مثبت میدن‌و هر کس مخالفتشان باشد ۱۰۰ تا منفی می دهند که‌دستشان‌رو‌نشود . شیفت کاری هم دارند ! خیلی موجدات خطر ناکی هستند ! اینها آنقدر ادم‌بکشتن داده اند حتی از بهترین دوستانشان ! وقتی هم‌کم‌میارن‌سریع می گویند تو مامور سپاه یا وزارت اطلاعات هستی که نتوانی دفاع کنی از خودت ! مهم‌ترین است که‌ادم‌حرفس را بزند و تشکر از سایت ایرانیان یوکی که اجازه می دهد حرف تلخ و حقیقت زده شود تا شاید مردم خودشان را اصلاح کنند و بعد مطمئنا اوضاع بهتر می شود!
    58
    20
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. تا زمانیکه سپاه پاسداران و بسیج چماق دست اخوندها باشند و مردم معترض ایران را بخاطر حاکمیت اخوند جماعت سرکوب کنن هرگز مردم توانای بر اندازی و سقوط نظام اخوندی را نخواهد داشت.
    8
    8
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. در اینکه مجاهدین ایدئولوژی های فسیلی دارن حرفی نیست. اما قطعا از امثال اون همایون باشخصیت تر هستن. مجاهدین بازنده هایی هستن که بی خودی ادامه دادن. چون بعد از انقلاب رکب خوردن و کشتار شدن و نباید ادامه میدادن. ولی چون عموما کس و کارشون اعدام شده بود خواستن انتقام بگیرن. این همایونه شک نکن نون خور این حکومته چون هیشکی به اندازه من به حکومت ایران نمیتازه. تجربه بهم ثابت کرده هرکی تو این سایت به هر بهانه ای به من تاخته حکومتی بود.
    13
    12
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]دوست عزیز بی خودی با مثبت نگری خودتون رو دلخوش نکنید. من در حوزه های مختلف به راحتی بهتون تست هایی میدم که در ایرانیها انجام بدید و ببینید آیا در اون موارد فرهنگ پذیرن و یا فقط با خودخواهی خودشون ادامه میدن. میگم ایرانیها دلیل بر این نیست بشیریت حاصل حشریت رو مستثنی کنم. بلکه صرفا الان دارم درباره ملت خودمون حرف میزنم. والا دلیل اصلی به وجود اومدن قارچ سمی بزرگی به نام حکومت ایران و روسیه جامعه بشریه. جامعه بشری اکثریت احمق و سطحی. تا وقتی انسانها دشمن حیوانات هستن و دنیارو مال خودشون میدونن منم دشمنشون هستم.
    15
    11
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. دوست من، اینا آفتابه ندارن خودشونو بشورن حالا صد کامپیوتر روشن کنند بیان حمله کنند به اینجا مثلا که چی؟ چند هموطن میان اینجا نظر خودشونو میدن میرن. حالا درست یا غلت، منفی یا مثبت. بله اگه اطلاعات ایران حمله کنه قابل تصوره. ولی باز هم که چی؟ اگه دنبال اینند رد چند نفر که به خامنه ای فحش می‌دهند را بزنن، در خود ایران هزاران نفر میره فیس تو فیس بدترشو فحش میده.
    6
    18
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. اشتباه میکنید دوست عزیز. قویترین ابزار مبارزه نظامی نیست قویترین ابزار نافرمانی مدنی هست که مردم ایران اگر بخواهند گفتم خیلی راحت میتوانند اینکار رو انجام بدهند ولی خودشان انجام نمیدهند
    13
    13
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. پیرزن بی فرهنگ . اولا چشم بابات کور بشه چرا فحش میدی؟ ثانیا تو قبلا اثبات کردی که انسان نیستی قبلا هم دلیلش رو گفتم :" چون چند بار اشکال کارت رو بیرون کشیدم بجای اینکه مثل انسان قبول بکنب فحاشی کردی . فرار کردی" ! ثالثا من اگر همان "حرف تلخ" بودم با افتخار میگفتم و ترسی از یک جیره خوار آلبانیایی نداشتم! مگر تو سلاح داری یا قدرت داری که اینجا بتوانی به من لطمه بزنی که بخواهم قایم بشوم! حالا برو ... دیگر مزاحم من نشو.
    13
    16
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. مردمی موفق است که به خود انتقاد کند. ما این راه را شروع کرده ایم و ادامه خواهیم داد . بزودی هزاران نفر مثل من ظاهر خواهند شد. پلیدان و شیادانی مثل تو که بدنبال انتشار ضد فرهنگ غر زنی و فحاشی هستند به گورستان تاریخ سپرده خواهند شد. به پایان خود سلام کن ای...جهنمی.
    17
    16
    شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::] این تعداد‌که بالا اسم گفتم‌دقیفا اینطوری هستند ، پست می کذارند ظرف ۱ دقیقه ۱۰۰ًمثبت می گیرد ! خوب آیا یعنی ما ۱۰۰ تا ایدی داریم‌یا اینکه ۱۰۰‌تا کامپیوتر هستیم‌! البته اصلا مهم‌نست مثبت یا منفی فقط زمانی که کم می یارند‌استناد می کنند که ببین چقدر من مثبت دارم و تو‌منفی ! پس حرف من‌ درسته ! فکر می کنن با خر طرف هستن ! البته شما هم دوست خوب راست می کویی ! اینها نابود هستن ! یکبار تو‌میدان‌ترافالگار لندن ‌چمع شده بودند‌! یک مشت‌فسیل ! ترسناک ! یاد فیلمهای جمهوری اسلامی افتادم که از اینها نشان می داد . می ترسیدم‌حمله کنند اگر چیزی بگم ! دقیقا رفتار این آزاده آقای شاکی کاداش و کوروش ش را داشتند که‌اگر مخالفم هستی پس مامور سپاه هستی و باید بکشمت ! خدا آن روز یا نیاورد امثال اینها حتی جنازه‌شون به ایران‌برسد که همین یکم آزادی را هم‌که‌داریم اینها به شیخ می کشند . .
    49
    10
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. شما با سایفن وارد هر سایتی بشو و هربار برای دادن مثبت و منفی یک کشور رو بزن سایفنت بره روی سرورش اونوقت فقط در بار اول حدود 20تا مثبت یا منفی میتونی بدی. با قطع سایفنت بعد از ساعاتی آی پی سرورهای جدیدی فعال میشه دوباره چندین کشور مختلف و مثبت و منقی دادن های دیگه. این یارو داره از همین روشها مثبت و منفی میده.
    10
    7
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. این را ولش کن‌! کافر همه را به کیش خود‌پندارد ! اینو کاداش و آقای شاکی کوروش ش همشون‌یک ای دی هستن‌در کمپ رجوی در آلبانی ! اینجا هم‌دنبال خانه تیمی می گردند‌! اینها منفور جامعه‌ایران‌هستند‌! یک چون با خمینی بودند‌۲ چون با صدام بودند‌و دستشون‌به‌خون‌خیلی مردم‌بی گناه الودست ! گرا به صدام‌می دادندکه در سردست شیمیایی بزنه کردهای بیچاره‌ را بکشد بنام سپاهی !
    51
    14
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::] دوست گرامی: یادم می یاد که یک دوست بالکانی ام , چندین سال پیش از طریق ازدواج به نروژ اومده بود. ولی بعد از مدتی ویزا ی ۳ ماهه برای همه ازاد شد. من اونو دیدم بهش گفتم راحت شدی, پدر و مادرت حالا میتونن بدون دعوتنامه بیان! خوشحال که نشد هیچ, خیلی با ناراحتی گفت اَصلن خوب نیست! چون الان همه میتونن بیان توی کشورهای شنگن. دیگه اون اُبهتِ قبلی برای ما نیست . حالا بقول شما طرف شاید با کیسِ پناهندگی اومده ,ولی حالا مخالف مقوله پناهندگییه. اکثر ما ایرانی ها به چند چیز حساسیت منفی داریم ۱- موضوع پناهندگی ۲- دوستان افغان ۳-حقوق زنان و زن ستیزی. چاره ای نیست باید کلنجار برویم تا این نارسایی ها درمان بشن.
    10
    13
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. آزاده ایراده اصلیش اینه که همه چیز رو در سرکوب هانومها میبینه. و در این حوزه تندرو هست. معمولا در موارد دیگه خیلی عجیب نظر نمیده. کاش انقدر به هم تند نرید. من اگه به اون یارو همایونه توهین کردم برای اینه که بی دلیل برای نظر من ..توهینهای زیادی به من کرده بود. یه آدم عقده ای که بارها به من تاخته چون تیشه به ریشه امثالش میزنم.
    10
    11
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. گفتم خودتو به دکتر نشون بده. 😂
    13
    17
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::] دوستِ گرامی: همه ما کما بیش از وجود و خطرِ مجاهدین در جریانیم. مجاهدین بر سر ایده و مسلک و مرام و اعتقادات سازمانی خود, با هیچ کسی تعارف ندارن, و همین افکار دُگم شخصیتی , افراطی گری , مجاهدین رو به یک سِکت تبدیل کرده. هدفم از این حاشیه اینه: شما که دوستانی چون آذازه, شنبلیله, و غیره رو به مجاهد بودن متهم میکنی. ایا خط فکری اونا این شُبهه رو براتون بوجود اورده که مجاهدن؟ آیا مجاهد میتونه ضد دین اسلام باشه؟ ایا شما کامنتی از شنبلیله و آ زاذه خونده ای, که به دین و مذهب شیعه حمله و ناسزا نگفته باشن؟ {دید گاه اوناست } آ خه چطور مجاهدی باشی که به اسلام حمله بکنی؟ مگه مجاهدین ضد شاه نیستن؟ پس چطور این دوستان از سلطنت طرفداری میکنن؟ بنده قصد دفاع یا وکالت این دوستان رو ندارم. ولی ایا بهتر نیست که موضوعات رو بدون اَنگِ وابستگی به همدیگه به جلو ببریم , و در این فرصت کرونایی که اکثرا خانه گیر شده ایم, بحث های سازنده ای داشته باشیم؟
    14
    20
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. پس جنبش ضد غرزنی راه انداختید. ولی همین کارتون که مخالفت با منه غرزنی حساب میشه. یعنی شما با هیچ کس نباید مخالفت کنید چون غرزدن محسوب میشه. در ضمن فحش هم نباید بدی که میدی 😁
    17
    20
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. گرامی. من اگر از حقوق زنان صحبت کنم علتش اینه آزادی ایران به آزادی زنان که بیش از نصف جمعیت ایران بسته است و با به بند کشیدن زنان خانواده و جامعه هم به بند کشیده میشود. حملات بسیجی وار حرف تلخ یا همان آذرمیانه به من مغرضانه است و قصد آنها تفرقه انداختن بین ماست و این را به صورت غیرمستقیم با حمله به کادر پزشکی و مقصر دانستن مردم نه حکومت اسلامی و با به پیش کشیدن برتری های قومی دارند انجام میدهند. اگر در کامنتهشون دقت کنید حمله های آنها برای خاموش کردن صدای ملت ایران است.
    13
    15
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هانی عزیز. آذرمیانه از اولین کامنتش حمل آپاچی وارش را به من شروع کرد و با بسیاری از دوستان دیگر هم همینطورو ابتدا از فاطی دفاع کرد. الان هم با آی دی حرف تلخ اومده و کاملا مشخصه هردو یکی هستند. قصدش هم فقط تفرقه انداختن و تهمت و افترا زدن به همه است.
    13
    21
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. دوست عزیز این به منم مجاهد میگه اقا روانپاک هست و ما بیخود باهاش کل کل میکنیم . دیشپ هم که ادمین پاسخ های من را بطورکلی برداشت و روی صفحه نگذاشت چون حاوی مطالب سرگرم کننده! برای ایشون بود
    12
    34
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. - موضوع پناهندگی ۲- دوستان افغان ۳-حقوق زنان و زن ستیزی . افرین که نکات درستی را بیان کردید البته تهمت و سیاه سفید دیدن هم جزء ادویه های این غذاست ک باز هم تکراا میگم همه اینطور نیستند
    11
    23
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::] با قلم مزدور ت اسم منو نیا روانی . لعنت به مزدور چه از نوع بسیجی چه فرقه ملعون رجوی چه ساکنان تیمارستانی مثل تو
    15
    43
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۲
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

    عجب شلوغ پلوغه اینجا. حواستون باشه جیبتون رو نزنن.
    32
    7
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    ببین سر این زن چه غوغایی شد تو این صفحه. حالا میفهمم چرا آلمان میخواد این زنو دیپورت کنه.
    11
    7
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::] دوست عزیز شما هم از اینها دفاع میکنی ! برای چی می گویید منو آذر میانه یکی هستیم ! چرا آقای شاکی می گوید من مزدور رژیم هستم ؟ من بغیر از مشکلاتی که در جامعه می بینم چیزی می گویم ! حرفام تلخه اما حقیقت است ! چیزهایی است که خودم دیدم ! اینها می گویند هرچی ما می گوییم تو باید موافق باشی ! اینها فهاشی می کنند ! آقای شاکی خودش نوشته که تمام کامنتهاش را سایت حذف کرده چون بی ادب است ! من می گویم بابا پزشک پرستار وکیل قاضی کاسب اکثرا دزد بی وجدان‌هستن این کجاش دفاع از آخوند است ! می گویم چرا اینطور شدند چون آخوند اینکارم با ما کرده این کجاش مزدور سپاه است !....
    55
    14
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. از طرفی شما هم زیاد ذهتون رو درگیر موضوع زنان کردید. آیا در جامعه ای که همه به سوی مرگ هستن تفاوت جنسی تاثیر چندانی داره؟ مقوله ظلم به زنها و مردها در ایران نیاز به بررسی همه جانبه اوضاع طبق معیارهای جهانی داره. گاهی هم میبینیم در حق مردان اجحاف میشه. الان در شهری مثل تهران به نظر خانومها غلبه دارن. به نظر من اول باید اجحاف در حد نسل کشی حیوانات شهری مثل گربه ها و سگها رو بررسی کنیم. من و گروهی گربه ها و گاهی سگهای صدمه خرده رو برای درمان امداد میکنیم. گاهی میشینم بالا سر حیوون از خجالتم که انسانم اشک میریزم. البته خبر خوب برای شمال اینه که اکثر مطلق امدادگرامون خانوم هستن. اینم افتخار بزرگی برای جنسیت ارزشمندی به نام خانومها.
    9
    10
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. هی بر بری من تمام مدت با تو مودبانه صحبت کردم از زمانی که تهمت مجاهد زدی خواستم بهت بگم که جور دیگر هم میشه جواب داد. حافظه کوتاهی داری برو نظرت را در مورد پرستاران بخون حالا الان معکوس کشیدی.این کامنت مال شما هست یا نه ؟ سه شنبه ۵ فروردین :بنویسید شو آف سال! بروید تصویر کارگران معدن چغازنبیل را بینید از این خیلی بدتر است و ادعایی ندارند کسی هم به آنها کل تیلوفر نمیدهد بلکه شلاق و اخراج پاداش گرفتند. آنها ۱/۱۰۰۰۰۰ این بابا در آمد ندارن ! این بابا وظیفه اش این است خوب هم دارد از این آب گل آلود ماهی می گیرد و در آمد دارد.
    12
    35
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دوست عزیز اکثر بسیجی ها روانپاک هستند و این آذرمیانه که از آی دی حرف تلخ هم استفاده میکند یک بسیجی آماده به حمله و آتش به اختیار است که بعدش هم خوب بلده نه من غریبم بازی دربیاره. مهم این است که به قصد و نیتش پی بردیم. وجود این اشخاص در سایت به روشن تر شدن صورت کثیف طرفداران حکومت کمک میکند و در کل خوب است که چهره واقعی شون را با حرفهاشون نشان می دهند.
    13
    20
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. در ضمن اگر این ادبیات را از اول بکار برده بودید مشگلی وجود نداشت . شما در زمان بحرانی که همزبانانم هموطنانم با مرگ و زندگی میجنگند بدون استثنا تهمت زدی . چرا ان زمان نگفتی بعضی ها. ایا مردمان کشورهای دیگر اگر ۴۰ سال زیر دست این اخوندها بودند رفتارشان بهتر بود. باز هم یاداوری میکنم که من فقط جوابتو را دادم ولی توهمیشه سیستماتیک نام چند نفر را با هم میاوری.
    14
    24
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::] رفیق: به تکه کوچکی از کلیپ بالایی من به خودت توجه کن: {بنده قصد دفاع یا وکالت این دوستان رو ندارم. ولی ایا بهتر نیست که موضوعات رو بدون اَنگِ وابستگی به همدیگه به جلو ببریم؟} این کجاش دفاعه؟در ضمن من نگفتم شما و اذر میانه یکی هستی! ولی همانطور که در قبل با هم بحث کردیم , تاکید می کنم که مخالف حملات فله ای شما به قشرِ درمانی, زنان ,و پناهندگی و غیره ام. آخه معقوله که من به کلیت اقشار بد وبیراه بگم , بعد بگم حرفام تلخه؟ اَزیز: در فضای هر بحثی اگر تعصب لجاجت میزبان باشه, منطق و دلالت از اونجا در میره. حالا دقت کن حداقل ۷-۶ نفر رو که مخالفِ دیدگاه شما هستن ,وابسته به مجاهدین قلمداد کردی! پس بهتره تا این اپیدیمی مجاهد بودن از طرفِ شما به من سرایت نکرده, از ورود به بحث های اینده با شما خودداری بکنم. شنگول باشی
    19
    25
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::] من عرض نکردم شما فرمودید من و آذر میانه یکی هستیم ! من گفتم آزاده می گوید من و آذر میانه یکی هستیم که خودش ۶ تا ای دی فیک دارد ! خوب اینها واقعیت جامعه است که من می گویم ! چرا نمی خواهیم باور کنیم ! چرا هرچی می شود می گوییم ما نیستیم خمینی و خامنهای و احمدی و حسن هستن ! پشت سر این بی وجدانها قایم شدیم ! من تجربه ام می گوید که گروه رجوی زمانی که کم می آورد سریعا می گوید مامور وزارت اطلاعات هستی و مزدور سپاه . ببین چندباره اینها بمن این را گفته اند و من چندبار به اینها گفته ام که از کمپ رجوی هستین . ببین چندبار اینها بمن و خانواده من توهین کرده‌اند و من چند بار توهین کرده ام . شما همیشه محترم با من صحبت کردی و من‌هم از شما متشکرم ! خوش باشی گلم و سلامت ! .
    40
    11
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::آزاذه - تهران، ایران::]. [::آزاذه - تهران، ایران::]. یعنی ادبیات دقیقا ادبیات سیمای آزادی است‌که‌گروه‌ رجوی در تلویزیون پخش می کند . دستت رو است !
    40
    16
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kadash - استکهلم، سوئد

    بابا عزیزان،این یارو harfeh talkh بیماره روانیه،دچار عقده های شدید خودبزرگ بینی هست،تو همه کامنتهاش داره به ایرانیها از هر قشر توهین میکنه،و همه جز خودش رو مفتخور و پناهنده میبینه و فقط خودش رو یک متخصص و نابغه ‌😄 شاید هزار بار گفته مالیات میده پناهنده ها میخورن (شاید cleaner هست ؟) و همه با کامیون اومدن اروپا جز خودش که ماتحت فیل باز شده پرت شده پایین تو انگلیس ،فقط نمیدونم چرا این اعجوبه اینهمه وقت آزاد داره روزی ۵۰۰ تا کامنت میزنه و چرا اینقدر عقده ای شده؟ چون آدمهای موفق اینجور پر از کینه و عقده نمیشن بلکه برعکس بازنده ها اینجورن!. بعدم میگه کاربر هایی که مختف نظرات مالیخولاییش هستن همه یکی هستن و همه مجاهدین هستن! . خل و‌ چله بابا ولش کنید،شعور و لیاقتش چیزی جز فحش خوردن و اینکه حالش رو بگیرن نیست این مفلوک.
    15
    41
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. گرامی. اهمیت مبارزه با تبعیض جنسیتی در جوامع بالاست چون کل جامعه را از فلج بودن در میاره. وقتی زنان یک جامعه در بند باشند کل خانواده در بند است و در نهایت کل جامعه فلج میشود. هدف اصلی من از حمایت کردن از حقوق زنان آزادی ایران هست نه اینکه من خودم زن هستم. آزادی ایران به آزادی زنان گره خورده است.
    16
    13
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    [::kadash - استکهلم، سوئد::]. عزیز درود به تیزبینی و شرف شما
    14
    36
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. دوست عزیز من مدتهاست که شاهد نظرات روشنگرانه شما هستم. یکی دو موضوع را توقع دارم شما اعلام بفرمائید. اولا از هرگونه برچسب زدن به افراد اظهار تبری بفرمائید و به افرادی که اینکار رو میکنند تذکر بدهید که عملی است فی نفسه غلط اینکه به محض مخالف بودن با نظر افراد بگویند ساندیسخوار یا بسیجی و پاسدار دوم اینکه به افراد انگ بزنند که آی دی ت با دیگری یکی است یک حرف بچگانه است و من هیچ لزومی نمیبینم که باسم دیگری نظری رو بنویسم 1-شجاعت دارم بنام خودم همه نظراتم را بنویسم 2-همین اسمی که بکار میبرم اسم مستعار است 3-ثالثا مگر کسی در اینجا میتواند به من حمله کند یا لطمه ای بزند که بخواهم پشت اسم دیگری قایم بشوم ؟ اینرا من چندین بار به آن موجود مشمئز کننده توضیح دادم منتها دهها بار آنرا تکرار میکند و به خرجش نمیرود . چندش آور است چون به سن پیری رسیده و اینجا ول شده زندگی ندارد جز اینکه با مردم لجبازی کند غافل از اینکه چیزی از این طریق به وی نمیماسد!
    11
    13
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. حرف تلخ و بنده و یکی دونفر دیگر ( البته خود شما مدتهاست که وارد این قضیه شده اید از این نظر به شما این امتیاز را باید داد ) فصل جدیدی باز کرده ایم چون 1-شعارهای ضد حکومت کهنه شده و دردی را جز افزایش کینه درمان نمیکند 2- اینکه ایرانیان در خارج کامیونیتی تشکیل داده اند و چند ده سال از آن گذشته با اینکه در خارج نه آخوند هست نه کمیته چه از نظر سیاسی چه از نظر فرهنگی اجتماعی اثبات شده که عیب از خودشان است که اتحاد ندارند با هم کنار نمی آیند 3- خبرهای روزانه از نابکاری هموطنان در داخل و خارج کشور. اینها باعث شده ما بفکر بیافتیم و انتقاد به خود را سرلوحه اعمال قرار دهیم. مردمی که انتقاد به خود را مقدم شمارد موفق خواهد شد. لطفا همراه گشته و شروع به مواخذه از کسانی کنید که فحاشی را سرلوحه خود قرار میدهند. اینها بدنبال بیرون پاشیدن کینه های خود هستند نه بهبودی اوضاع نسلهای آینده . اینها میخواهند سیاه بختی خود را به نسلهای آینده منتقل بکنند. ...
    10
    16
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. بانو افرین به شما و قدرت تشخیصتون. هر موقع طرف فعال میشه حالا با هر اسم در عرض چند ثانیه شما ۲ بار منفی میگیرید. جالبه
    17
    31
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::kadash - استکهلم، سوئد::]. [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. بسیار عالی!
    13
    34
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kadash - استکهلم، سوئد::]. [::kadash - استکهلم، سوئد::]. من با این روش آقای حرف تلخ موافق نیستم چون اینهم برچسب زدن به افراد و یک کاسه کردن آنهاست. منتها در خیلی از موارد هم ایشان انتقادات بجایی به رفتار ایرانیان دارند که جای توجه دارد . در مورد اینکه وی را عقده ای مینامید باز موافق نیستم چون جامعه ایرانی جامعه نرمالی نیست عصبی بودن در چنین جامعه ای لزوما یک رذیلت اخلاقی محسوب نمیشود. ایشان تحصیلکرده هستند با هوش هستند در جامعه انگلیس جو ضد خاورمیانه ای و ضد "قهوه ای پوستان" شدید شده مردم از وی دوری میکنند از طرفی هم در جامعه ایرانی نابکاری و خودخواهی میبیند و حساسیتهای بجایی دارد که باعث میشود نتواند با آن جامعه ارتباط بگیرد. این عوامل آدم را آزار میدهند. .
    32
    15
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. در ضمن درست کردن حقوق زنان از نظر قانونی و انسانی مورد نظر من است. اینکه زنان به طرق مختلف حق خود را میگیرند و بعضا هم نمی توانند حالت نمال یک جامعه سالم نیست
    16
    22
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    حالت نرمال
    17
    22
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] من اولش هم عرض کردم‌سیاسی نیستم‌ و‌نیتم‌این‌است که‌بگویم همه‌مشکلات ‌ما از پیازش نیست ! ما خودمان‌خیلی مشکل داریم ! اما اینها می گویند نه‌تو‌فقط حق داری به رژیم فوش بدهی و اگر کسی از ملت‌دزدی کرد‌و یا بی وجدانی چیزی نگو که برادر و خواهر ما‌هستند و‌رژیم‌مقصر است . بابا اینجا در خارج‌این همه ایرانی بد است بازم‌رژیم مقصره ؟ الان‌می گویندهرکی بد است مامور سپاه است ما خوبیم ! پس کی مقصره ایرانی امده‌در خارج ! من می گویم ایرانی از زمان‌شاه اینجا بوده و عوض شده ! دیگه آن ایرانی قدیمی نیست که با محبت باهات برخورد‌می کرد ! الان می زنه شل و ناکارت می کنه بگی سلام ! .
    51
    16
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    بعضی وقتها میگم خدا کنه این کامنتها که به Harfeh Talkh ارسال میشه یه شوخی یا چیز دیگه باشه. آخه هموطنی گفتن، همزبانی گفتن. والله پاسدار جماعت هم اینکارو تو اطاق بازجوویش با متهم نمیکنه که به ایشون میکنند. معذرت میخوام هدفم دخالت نبود. ولی در ملا عام شخصیت یک هموطن را اینجوری خورد کردن واقعا سخته تحملش. حتی یک سری از کامنتها از خط قرمز قوانین ارسال نظر هم رد شده ولی بازم منتشر میشه. تعجب می‌کنم.
    51
    13
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. بله همان رضا پهلوی و کامیونیتی ایرانیان امریکا رو در نظر بگیر. امریکائیها از بعداز جنگ دوم ایران بودند بمدت سی سال دهها بیمارستان و مدرسه و کانون فرهنگی ورزشی ایجاد کردند. خوب این ایرانیهای مدعی که تازه دشمن مشترکی بنام آخوند داشتند که خود باعث اتحاد میشود در این 40 سال در امریکا چه کردند؟ چند تا دانشگاه و مدرسه برای خودشون درست کردند ( حالا نمیگوئیم مثل امریکائیها که برای مردم ایران بیمارستان و مدرسه و کلوپ ورزشی درست کردند برای امریکائیها درست کنند!) ؟! چرا رضا پهلوی از این 300 یا بقولی 400 میلیون دلاری که از بن سلمان گرفت یک کنسرت صد هزار دلاری برای ایرانیان مقیم امریکا برگزار نکرد؟ مگر پادشاه اونها نیست؟ حالا دهن گشادش رو اون فرد بی خاصیت باز میکنه میگه رضا پادشاه قانونی کشور هست!! چرا بن سلمان باید برای ایرانیها کنسرت بگذاره؟ این پادشاه برای رعیت خودش که توی امریکا هستند چکار کرده؟ ندیدی تصویر اون پیرزن ایرانی رو که توی چرخ والمارت زندگی میکنه؟ برای اون چکار کرده؟
    14
    7
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Harfeh Talkh - لندن، انگلستان::]. بهتر هست که بعضیها رو کلا نادیده بگیریم و کوچکترین جوابی به آنها ندهیم. اینکه خیلی از ایرانیهای خارج از کشور نابکار هستند ( نه همه) واقعیت است که در نهایت ما را برنده خواهد کرد. بگذار آنها با مطالب غیر واقعی و دروغ مدتی جیغ و داد کنند در نهایت واقعیت برنده خواهد شد!.
    16
    8
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. چی شد تو که مدام به من حمله ور می شدی یکبار هم انکار نکردی حرف تلخ نیستی!!!
    11
    15
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] ۱- رفیق: ممنون از حُسن نیت شما. لابد خودت میدونی که چندین بار ما با همدیگه در موضوعاتی اختلاف نظر داشتیم. ولی بحث کردیم و رفتیم دنبالِ کارمون. من خودم همین مشکلاتی رو که شما نام بردی درک میکنم, و همیشه این توهین ها چون ساندیس خور ,و نفهم و پناهنده سوسیال بگیر و غیره و منفی ها شامل حالم میشه. رفیق: میدونم که اختلاف شما وسرکار آزاذه خانم مُزمن شده. ولی نقطه ضعفی که بنده مقابل خانما دارم اینه, که از کل کل کردن با اونا خودداری میکنم. چون ممکنه در بحث از کوره در برم. که خوب نیست.{ مشکل منه}. البته من هم با آزاذه خانم در خیلی موضوعات وارد بحث شده ایم .رفیق: ما در اینجا نه دوستی با کسی داریم و نه دشمنی. فقط نظرات خودمون رو میگیم و میریم.
    4
    18
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- دوستانی که ارزش دیالوگ رو دارن, باید باشون بحث کرد. اَزیز: مگه ما ادم جنجالی تری از فاطمه داریم؟ من نه به او میگم جاسوس ,نه ساندیسخور! با شوخی و جدی حرفامون رو می زنیم و رد میشیم! و بهش عادت کردم. ببین در کُل: بنده نه سر پیازم و نه ته پیاز! و با پوزش, به حرفِ ما نه خَری باز میکنن, و نه خری میبندن! چون خودم مالامال از نکات منفی ام. ولی باز هم در نهایت عاجزانه, با فروتنی, و سر تعظیم از سرکار خانم آزاذه و شما تقاضا دارم اختلافات و برچسب ها رو کنار بگذارین, تا در یک فضای دوستانه قلم بزنیم. اگه تحمل مطالب یکدیگه رو نداریم با یک منفی دادن از خجالتی همدیگه در بیاییم و رد بشیم. در پایان بنده پیشا پیش تمام توهین ها و دلخوری های بینِ شما رو بر دوش میگیرم, و قبول می کنم. چون چیزی برای از دست دادن ندارم .زیرا پَر و کُرکم ریخته. پس اجازه بدهید دست آزاذه خانم و شما رو ببوسم. 🙏
    4
    18
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دقیقا
    8
    14
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Harfeh Talkh - لندن، انگلستان

    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::] عزیز دلم‌اینهاایرانی نیستن که‌! آدم‌هایی که گرا به‌صدام‌ می دادند که‌شیمیایی بزند‌مه کردها را بنام مزدور رژیم بکشند که این حرف‌ها حالیشان‌نیست ! .
    30
    9
    یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.