دختر ایرانی پس ازدواج با پسر افغان: خوشحالم که عروس افغانستان شدم

سحر پناهی دختر ایرانی که عاشق یک پسر افغان شد و حالا در افغانستان مقیم شده و از زندگی اش ابراز خوشحالی می کند.
العربیه :سحر در گفتگو با « ویرا تی وی» گفت، برای اولین بار از طریق فیسبوک با علی تلاش، پسر افغان آشنا شد و آشنایی اش با رد و بدل کردن پیام ها سرعت گرفت، حالا بیش از چهار سال از آشنایی اش می گذرد.
سحر اضافه کرد، فکر نمی کرد که صفحه مجازی باعث شود که وی به معشوق اش برسد اما باور داشت که عشق حد و مرز نمی شناسد.
 
وی تاکید کرد: « عشق ما خیلی قوی بود از معشوقم خواستم اگر واقعاً من را دوست دارید باید به ایران بیاید و در این مورد با خانواده ام صحبت کنید».
 
سحر پناهی علاوه کرد، تمام اعضای خانواده اش با این موضوع مخالف بودند و تنها مادرش در این مورد موافق بود و وی را حمایت می کرد.
 
سحر گفت، معشوقه اش علی تلاش با خانواده اش برای خواستگاری از افغانستان به ایران آمدند با خانواده وی صحبت کردند، اما خانواده شان با این خواستگاری مخالفت کردند.
 
سحر علاوه کرد، حمایت مادرش و آمدن خانواده علی به ایران باعث شد که در عشق اش موفق شود به آرزوهایش رسید.
 
سحر اظهار کرد: «علی جان چهار بار خواستگاری آمدند جواب رد دادند که دفعه پنجم جواب بلی را دادم و خیلی خوشحال بودم و حالا هم خوشحال هستم».
 
وی ادامه داد، افغانستان یک کشور ناامن و جنگ زده است و فامیل شان از این پیوند نگران بودند اما وقتی من اینجا آمدم و خوشحال هستم آنها هم خوشحال‌اند.
 
سحر گفت: «من همسرم را بیش از حد دوست دارم و نمی شود اندازه اش را بیان کرد، نیمه گمشده ای من همسرم هستن که خیلی دوست اش دارم».
 
این دختر ایرانی علاوه کرد: «مردم افغانستان مردمی خوب، مهربان و مهمانواز هستند در ایران از افغان ها یک تعریف بدی کرده بودند وقتی افغانستان آمدم دیدم نظر من عوض شد. مردم افغانستان مردمی خوبی هستند و خوشحالم که عروس افغانستان شدم».
 
از سوی دیگر، علی تلاش، پسر افغان عاشق سحر پناهی دختر ایرانی در گفتگو با «ویرا تی وی» گفت، برای اولین بار از طریق صفحه مجازی با سحر آشنا شده و پس از مدتی برایش پیشنهاد ازدواج داد.
 
تلاش افزود، برای اولین بار این موضوع را با خانواده خودش در میان گذاشت و گفت که عاشق یک دختر ایرانی شده و «هر دو ما یکدیگر خود را دوست داریم».
 
علی تلاش ادامه داد، پس از قناعت دادن و راضی کردن خانوادش برای خواستگاری به ایران رفت با خانواده سحر پناهی دیدن کردند و در این مورد صحبت کردند.
 
وی گفت: «وقتی برای خواستگاری به خانه سحر پناهی در ایران رفتیم، خانواده سحر تعجب کرده بود که شما افغان ها چگونه جرئت کردید برای خواستگاری یک دختر ایرانی به ایران آمده اید، چند دفعه رفتیم جواب رد دادند و هر موقع جواب رد می گرفتم جگر خون می شدم و با خود عهد کردم که بدون سحر به افغانستان نمی روم با مادر سحر صحبت کردم و گفتم که من دختر تان را دوست دارم و نمی خواهم خوشبختی اش را خراب کنم و خوشبختی دختر تانرا خواهید دید».
 
علی تلاش علاوه کرد، پس از چهار بار جواب رد، سرانجام خانواده سحر قبول کردند و چهار سال نامزد بودند و شش ماه می شود که ازدواج کرده و حالا در کابل افغانستان آمده‌اند.
 
علی تلاش در پایان گفت: «می خواهیم یک زندگی آرام بسازیم و پیشرفت کنیم به این خاطر در افغانستان نمی مانیم، اینجا امنیت نیست، یک سفر خارج داریم می خواهیم برویم به آرزوهای که داریم به آن برسیم».
+78
رأی دهید
-212

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    چرا که نه!؟ و چراهای دیگر را به دیگران می سپارم!
    195
    21
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    volvo v50 - گنت، بلژیک

    این دختر هزاره هست و اصل افغان هست حالا تو ایران بدنیا اومده از نه گفتن و لهجه معلومه ایرانی نیست
    27
    286
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    امیدوارم خوشبخت بشوند. البته مشکلات کم نخواهد بود ، احتمالا خانواده داماد هم بعد از مدتی توقعات خاص در مورد کیفیت کدبانویی ، فرزند و تربیت و غیره از عروس خواهند داشت .
    10
    168
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    ازدواج با افغان هیچ اشکالی نداره و عشق ملیت و قوم نمیشناسد ولی این خانم دروغ میگوید لهجه اش داد میزند که سحر خانم یک افغان است همینطور صورت و قیافه اش هم کاملا مشخصه که این دختر خانم افغان است ولی نمیدونم چرا دروغ میگوید و اصلیت خود را انکار میکند . برایشان آرزوی خوشبختی میکنم ولی مردم را احمق فرض کردن و دروغ به این بزرگی ....پیشنهاد میکنم این سحر خانم حتما به یک مشاور مراجعه کند چون انکار کردن اصل و هویت خود میتواند در آینده و دیگر مسائل زندگی ش مشکل درست کند
    21
    216
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    این سحر همانند دیگر افغان هایی که در ایران بدنیا آمدند یا از کودکی در ایران بزرگ شدند و یا حتی امکان دارد یکی از والدینش افغان و یکی ایرانی باشد و ایشون حاصل این ازدواج باشد و نکته مهم اینست که این خانم رگ و ریشه افغان دارد ولی از افغان بودن خودش شرم دارد که آنرا انکار میکند و این خیلی خیلی بد است و متاسفم برای این دختر
    22
    203
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان

    خوشبخت باشند ملیت نقشی بازی نمی کند وقتی همدل هستند
    165
    56
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    منم هستم - استکهلم، سوئد

    هر چند که سخت میشه اصالت ایرانی بودن این دختر خانم را باور کرد و این فیلم بیشتر یه شوی تبلیغاتی به نفع دولت افغانستان است اما هستند هزاران نفری دیگر را که در داخل و خارج از ایران و افغانستان با هم ازدواج کردن و خیلی هم خوشبخت و راضی هستند .
    5
    159
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    چه اهمیتی دارد؟ هزاران ایرانی عروس خارجی دارند و بر عکسش و این هم مثل بقیه
    163
    66
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    تا به این ساعت عجب "چرا" هایی خواندم اینجا 😪😪😪😂😂😂
    174
    14
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    عجب گیری دادین به این دوتا. این همه ادم عروسی میکنن از ملیتای مختلف. بابا چقدر بیکارین یا چقدر رو این چیزا گیر میدین. به من و تو چه اخه. تو همین کانادا برین بگردین ببینین چقدر از پسرای هموطن خودمون با خارجی ازدواج میکنه. بعدم کی گفته هرکی چشماش تنگ بود افغانیه؟ شما یه سر برو سبزوار مشهد ترکمنستان. یه سر برین طرفای خرم اباد. یکم ادمای مختلفو ببینین بعد بیایین اظهار نظر کنین. خود من وقتی فیلمو دیدم اولین چیزی که تو ذهنم اومد دختر خانوم لر هست. چون لرهای زیادی دیدم و دوستم بودم باهاشون. تو گوگل سرچ کنین قیافه دختر لر. خودم الان زدم. بعدم ترکهام چشماشون شبیه شرقیها هستش. کلا تو چشم ما دو نوع داریم. یکی مثل هندیها انگار از حدقه در اومده که تهرانیها و اقوام دیگه اینطورین. بعضیا چشمهاشون نه به کوچیکی افغانیها و چینیها هستن نه به بزرگی ما. اکثر اروپاییها و اقوام لر و ترک این شکلین. خیلیاشون یکم تپل بشن چشماشون تنگتر میشه. بعضی اقوام هستن که چشماشون دقیقا شرقی و بادومیه. مثل مشهدیها خلجیها ترکمنها. گرگانیها. شما یه نگاه به نقشه ایران بکن. ببین چقدر بزرگه. غیر ممکنه همه یکدست باشن
    180
    36
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    مثلا فیلم زیر رو ببینین و مقایسه کنین. ..... بعدم از قدیم ایران محل چشم شرقی بوده. چشمون سیاه شرقی که معروفه. حتی قبل مغولها. خداییش خیلی خیلی بیکارین اومدین این نظراتو میدین. طرف لابد ایرانیه که اومده گفته ایرانیه. مثلا من یکی دو سال بعد سیتیزن کانادایی میشم. ایا بعدش باید انکار کنم؟ ایا مثلا یکی ازم بپرسه اریو فرام کانادا؟ بگم نو نو نو می ایران؟ .
    175
    14
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    موجازی گفتن و اون نه گفتن هاش و حتی چهره اش ۱۰۰٪ باید از افغان های متولد ایران باشه
    13
    216
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران

    جاوید افغانستان عزیز برادر و خواهر ایران . مرگ و لعنت بر فاشیست و آخوندیزم
    158
    43
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    اینقد دوستش دارم که نمیشه اندازه ش کرد تا الان اندازه ش نکردم !! جالبه همه جا هم عینک افتابی زده که چشمای هزاره ایش داستان را رو لو نده
    16
    221
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. با این وضعی که تو ایران به وجود آمده من فکر می کنم یواش یواش دختر های ایرانی به افغانی ها با عراقی ها با یمن یا ازدواج می کنن این فرقه کثیف اسلامی ایران را نابود کرده و داره میکنه
    162
    24
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا

    بیا لینکو پیدا کردم. ....... ببینین ایران کجا بوده قضیه ش چیه. طبق تاریخ کهن و زمان زرتشت گرامی به قسمتهای دو سوم شمالی افغانستان خراسان رضوی تاجیکستان جنوب ازبکستان و ترکمنستان میگفتن ایران. واقعا درست گفتن سواد تاریخی و سیاسی نداریم و هیجوقت سعی نمیکنیم یاد بگیریم. برا همینه که تو ازمایشای dna مردم شمال هند افغانستان و تاجیکستان بالاترین میزان R1a رو دارن. حتی بالاتر نسبت به ژرمنها یا اسکاندیناویاییها. R1a یه چیزی تو dna هست که قوم اریایی داشتن. حالا برین فحش بدین. خودم یه کتاب تو زمینه انتروپولوژی داشتم اتفاقا سطح بالا بود. به عنوان یه منبع تو دانشگاه تدریس میشه و حداقل نصفشو خونده بودم.
    155
    11
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    پارسها خصوصیت شون این بود که دنبال تمایز قومی نبودن، برای همین با قومهای دبگه درامیختن مخصوصا با مادها. آنها یه قوم بسیارکوچیک در جنوب ایران بودند اماباامیختن بابقیه تبدیل به امپراطوری شدن
    149
    54
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    کجای این دختر ایرانیه با این لهجه افغانی که داره و می خواد ادای فارسی ایرانی رو دربیاره . این افغانی ها می خوان این مسئله رو عادی سازی کنن و بگن که بیاین افغانستان هم بهتون بد نمی گذره . مسخره ها
    32
    205
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    این دختر حتی در ایران هم دنیا نیومده . افغانهای متولد ایران بهتر از ما فارسی حرف میزنن . بابا چاخان هم اصولی داره . یه بار ندیدیم این افغانستان یه کاری رو درست انجام بده ....
    29
    205
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    رفقا: فُرم وشکل چشم { تنگ چشمی} اَصلن عیب نیست. بلکه تنگ نظری و خودستایی مایه خجالتی و شَرمه! در حَر صورت حال چه این سحَر خانم افغانی الاصل باشن یا نه, بنده براشون ارزوی زندگی خوبی میکنم. ولی شک دارم که ایشون ایرونی باشه, چون دخترای ایرونی باید از ما مردا اجازه بگیرن. از ما که کسی چیزی نپرسیده از شما چی؟ به این زوج پیشنهاد میکنم, در مصاحبه بعدی بدون عینک آفتابی, آفتابی بشن . تا چشماشون خوب دیده بشه. تا کارشناسای دانا دُچار مشکل و شَک نَشن . من موندم که ما تا کجا میخاحیم این مَرزبی شعوری و گُنده در کنی رو جابجا بکنیم؟ پس اَهور مزدا شَر این اخوندا رو تا ما دندونِ عقل در نیاوردیم, از سَرِ ما کوتاه مَفرما.
    158
    32
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::agha_ehsan - تهران، ایران::]. دوست عزیز هیچوقت سعی نکن چیزای خصوصی مردم رو برملا کنی. منم متوجه شدم عینک دودی زده برای اینکه چشمای ژاپنی داره معلوم نشه ولی کلا ستار العیوب بودن خوب هستش
    161
    19
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    توی ایران هم یکی از 15 سالگی رفته خارج برگشته الکی میگه از 5 سالگی اونجا بودم و با لهجه حرف میزنه ..کلا باید قبول کنیم چه افغانی چه ایرانی برای ما خارجی بودن کلاس حساب میشه و همیشه سعی میکنیم به غرب بریم و از خودی فاصله بگیریم این مختص افغانستان نیست...خیلی از آواره های سوری از اول بحران سوریه برنامه داشتند برند آلمان چون براشون کلاس داشت وقتی رفتند مثلا به یونان یا اسپانیا طبق قانون مهاجرت باید اونجا بمونند ولی قبول نمیکردند و میرفتند به آلمان. چرا چون کلاس داره
    155
    20
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    باید مقابله به مثل کرد. از کلیه بانوان افغانی واجد شرایط که این سطور را میخوانند رسماً خواستگاری مینمایم!
    20
    176
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    اگر آقا خوش اخلاق باشند و اهل کار باشند خیلی هم کار خوبی کرده چون توی ایران شوهر خوب خیلی کم پیدا میشود.
    160
    22
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    چرا انقدر منفی ؟ دو انسان با هم ازدواج کردن چه اهمیتی داره ملیتشون چیه ؟. جای منفی بارون کمی تمدن به خرج بدین تبریک بگین. واقعا که بعضی هامون جهان سومی هستیم
    158
    30
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    با پوزش اگه ما یک مثقال ...به ما تحتَمان بود, تا حال به شمس المعاره ر ... بودیم . ولی واقعن شعر شاعر مصداق ما حَست که میگه: آن ۲ شاخ گاو اگر خر داشتی، یک شکم در آدمی نگذاشتی! از خوندن این کامنت حای پوچ ادم دیاره میگیره. پس درود بر رژیم اسلامی ,که تونسته براحتی از ما سواری بگیره.
    165
    18
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    haftsang - انتورپن، بلژیک

    این خانم افغانی است از چهره و لهجه کاملا مشخصه و اون احمقی که این برنامه رو ساخته خیلی گاگول تشریف داشته .هرچند افغانها انسانهای شریف و محترمی هستند
    9
    151
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. شما بعضی وقتها یه چرخی بزن توی این سایت منفی مثبتها رو ببین..اکثرا وقتی یکی حرف حساب زده کلی منفی گرفته خودش نشون میده ما سطح فرهنگمون چی هست واقعا خیلی از این نماینده های مجلس از خود ما هستن و اگه بی عقل هستن نشون دهنده خود ما هست
    129
    19
    ‌پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    چند روزی میشه که مَغزم در گیره ویروس کرونا حَست که نکنه پایش به ایران باز بشه. گویا این ویروس چیز بدی نیست, چون فقط آدما رو میکشه. ولی می بینم صلیب شکسته فاشیسم خطرش بیشتره, چون انسانیت رو سَر میبُره. من یک ایرانی ام ولی صلیب شکسته بر گردنم اویزون نمیکنم. پس بر گردن دوستان مبارک باد.
    128
    17
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل

    چرا دروغ میگید....این دختر صددرصد افغان هست...فرض محال اگر بگیم حامد کرزای کانادایی ممکنه باورپذیر باشه اما این دختر افغانی است شک نکنید....
    7
    127
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل

    سحرجان آبروی خواهران افغان را بردی. بی حیثیت شان کردی....بس است دیگرکم دروغ بگو....شرم داری افغان گفته کنی؟
    6
    128
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    بنی ادم اعضای یکدیگرند/ که در افرینش ز یک گوهرند. افغانی با ایرانی. ایرانی با امریکائی. امریکائی با هندی. ازدواج یک امر خصوصی و ملیت نمی شناسد. دوست یهودی اسرائیلی من با یک دختر عرب مسلمان ترکیه ای ازدواج کرد و بعد از 35 سال هنوز خیلی خوشبختند
    108
    13
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    اگه این ایرانیه پس منم دانمارکیم.
    12
    133
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::Kumasi - کوماسی، غنا::]. ایرانی بودن به قیافه نیست خیلیها اطراف مشهد یا اصفهان چشم ژاپنی دارند ...به لهجه هم نیست چون هرکسی یه لهجه ای داره ...اطراف مشهد همه اینطوری حرف میزنند . البته ایشان ممکنه از پدر یا مادر افغانی باشند که ایران متولد شده باشند باز هم ایرانی محسوب میشند.
    124
    12
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    علی-وین - وین، اتریش

    حالا یعنی که چی؟ یعنی افغانی ها عقده ایرانی بودن دارن؟ یعنی ایرانی بودن انقدر خوبه که افغانی ها شروع کردن خودشونو جای ایرانیها جا بزنند. آدم قحطی بود. شاخه درخت رو تو چشم خود ندید اما خار رو در چشم ما دید. حالا این همشهری ما حال کرده یه خالی ببنده...
    119
    10
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Dipsy - لندن، انگلستان

    عینک افتابی اول فیلم خبرنگاره زده بود بعدش سحر خانم همون عینک رو زد به چشمش که چهره افغانستانی خودشو پنهان کنه
    9
    130
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::] رفیق: گیریم این سحر خانم حَم افغان باشن. ولی جون خودت تو گیر نده! چون اینها حَزاره حَستن, حَزاره حا حَم شیعه. تو خودت حَم ولایتمدار.
    107
    7
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. امکان نداره که یه مرد یهودی با زن غیر یهودی ازدواج بکنه و بچه دار بشه چون اونها اعتقاد دارند بچه از طریق زن دینش منتقل میشه و همچنین خودشون رو حالت قومی میدونند و نمیخوان قومشون نابود بشه برای همین قومیتشون رو نمیذارند از طریق زن دیگه از بین بره .
    4
    108
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] برای این جماعتی که اینجا میبینی , اَصلن گوشِ شنوایی وجود نداره. شما تا فردا بگو اینگونه لهجه حا و قیافه حا توی ایران حَست فایده نداره. بحث این نیست چرا این خانم حُویت خودشو انکار میکنه . اشکال اینه چرا یک خانم افغان میخاد اَدای ایرونی حا رو دربیاره, و خودشو ایرونی ۲۴ عیار جا بزنه. حالا اگه یک رنگین پوست برزیلی ,یا امریکایی, یا اروپایی خودشو ایرونی جا میزد, آب از آب تکون نمیخورد. ولی افغان بودن توی ایران جُرمه. فاشیست بودن, نژاد پرستی و تنگ نظری, مگه شاخ و دُم داره؟
    120
    8
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::علی-وین - وین، اتریش::] ما ایرونی حا بموقعش اَرمنی اسپانیایی یونانی ایتالیایی میشیم, کسی حق نداره به ما گیر بده. وقتی صحبت از جهان گُشایی بشه, افغانها و تاجیک حا رو تحویل میگیرم. چون حَمه مثل ما از نژاد اریایی و حَم زبان میشن. ولی در موضوعات فردی افغان حا رو نمی شناسیم. اخه ادم چقدر نادون باشه, در این اوضاع و احوال ایران, به خودش افتخار بکنه! و حکومت پارازیتی حَم داشته باشه, و به دیگران فخر بفروشه. چرا یک سویدی به نروژی گیر نمیده؟ چون شعور دارن و اگاحند. پس بی دلیل نیست تو سری خور مُلاحا شدیم.
    118
    9
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. همیشه از پشت پنجره به کلاغها خیره میشم. با اینکه ما فکر می‌کنیم همشون شبیه همند، ولی خودشون خودشون رو از هم تشخیص میدند.
    13
    119
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    اگر قرار باشه عاشق کسی بشم، باید طرف دیگه دسته کم دسته کمش چند پله بالاتر باشه. ولی اگر شرایط ایجاب کنه که خودم بالای اون پله‌ها باشم، دیگه فقط سیاه اونم از نوع گامبیاییش.
    17
    108
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    علی-وین - وین، اتریش

    والا به وقت ابن سینا و مولانا مرز ایران رسد به بلخ و بخارا اما به وقت چرندیات سحر و سپیده وانگهی مرز به دم در خانه رسیده.
    130
    6
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    علی-وین - وین، اتریش

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هیچ کسی با حس وطن پرستی یک انسان شریف مشکلی نداره. یعنی عشق به فرهنگ مردم . و دوست داشتن جایی که درش بزرگ شدی و آب و نمکش را خوردی. اما این حس کاذب شووینیستی و ناسیونالیستی که در تمام دنیا هم هست هیچ ربطی به اون وطندوستی نداره و اصلا کارش تخریب ممالک دیگر است برای اینکه شخص به خود احساس برتری طزریق کنه. همین هزاره ها قدمت تاریخی شان از ایران و افغانستان بیشتره و اینان هستند ساکنان چندین هزار ساله آسیای میانه. حالا تغصیر اینها چیه که یک عده شان اینطرف مرز و مربوط ایران میشن و یک عده شان آنطرف مرز و مربوط افغانستان. این کشورهای بد بخت و بیچاره داستانشان همان داستان دیگ به دیگ میگه روت سیاه هستش. یکی از دیگری کج و کوله تر اما پر رو. و داعم تو سر هم دیگر زدن.
    99
    6
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. ایرانی جماعت موقع ژن بازی و نژادپرستی که میشه قوه تشخیصش خوب کار میکنه بسرعت میزنه به خال ولی وقت تشخیص ظلم از عدالت که میشه خفه خون میگیره ...نمونش همین زدن هواپیمای مسافری و کشتن 176 نفر بیگناه اگر توی یه کشور باوجدانی رخ میداد بهت قول میدم میلیونها نفر میریختن توی خیابون تا وقتی که مقصرین مجازات بشند ولی مردم ایران عین خیالشون نیست ...یه خیابون رو میخوای ازش رد بشی نمیذارن رد بشی چه برسه که حق شهروندی برای تو قائل باشند!!
    103
    8
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. اگه دانمارکی مثل تو جهان سومی فکر میکرد از دیگران بالاتر هست الان تو و میلیونها مثل تو داشتید توی داهاتتون پهن لگد میکردید که تاپاله تولید کنید. چی یاد گرفتی از جامعه مقصد؟
    106
    7
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    امید۱۳۶۱ - لندن، انگلستان

    هیج دختر خوب ایرانی با ۱ پسر افقا نی ازدواج نمیکنه !!! مگه اینکه مورد داشته باشه .
    10
    118
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    همه ما خوب متوجه شدیم که این دختر خانم افغانی هستش . حالا چرا این (شو) را درست کردن ؟در هر صورت پیغامی پشت این فیلم هستش. یا خواستن شیطنت کنند. یا اینکه خواستن گوشزدی به ما ایرانی ها بکنند. که البته میتونه تا حدودی هم درست باشه که ما ایرانیها تا حدود زیادی نژاد پرست هستیم. متاسفانه
    110
    5
    جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. گفتم که شناخت بین المللی نداری. حداقل 7 نفر از دوستان خود من چنین ازدواج هائی داشته اند. تمام یهودی ها و تمام مسلمین مثل تو متعصب نیستند. مذهب ان ها موروثی ولی اغلب اتئیست (علمگرا) هستند و هر چند اسما مذهبی دارند ولی در عمل و زندگی به مزخرفات مذهبی می خندند. حتما میدانی که سیستم کمونیستی را کارل مارکس یهودی تدوین کرده است پس تمام یهودیان و تمام مسلمان ها مثل امثال تو متعصب نیستند و عقلشان از مزخرفات ده ها قرن پیش رشد کرده است. یک دوست صمیمی دیگر من در لوس انجلس همسر مسلمان و دو بچه دارند
    111
    8
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. مثلا بهمون یاد دادن اگر کسی حرف زشتی زد، نشنیده بگیریم. البته اینقدر که لهجشون غلیظه درست متوجه نمیشم که خوب میگن یا بد. اگر ببینم یجورایی لبخند تو صورتشونه، منم میگم یه یه (بله بله) اگرم اخم باشه، میگم نای نای (نه نه).
    7
    117
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    دوستانِ افغان: با پوزش و شرمندگی, لُطفن بی تدبیری و درماندگی این انسانهای شلخته و بی فهم رو به حساب حَمه نگذارید. جای گله براتون محسوبه. ولی چاره ای نیست! از آدمای گُرسنه و تشنه شعور و عقل باید ترسید. چون اینها دُنیای پهناور رو, فقط از زاویه تنگ نظری و نفهمی خودشون متراژ میکنن . که در نتیجه مینی فاشیست حا یی حَستن که فلاکت و بختی خودشون رو نمی بینن. ولی در عوض اینجا برای شما دوستان افغان ادعای غرور و برتری و اِفاده میکنین. شرمنده
    127
    12
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::امید۱۳۶۱ - لندن، انگلستان::] سلام مارو به اون بادِ موسمی, از اینکه شما رو به انگلیس رسوند برسون. البته خودِ من از حَمین ادمای بادی حَستم. ولی به لُطف قانونمداری در این کشورحای پیشرو و دُمکرات, زود بادم خابید.ولی شما حَنوز توی انگلیس کبکت خروس میخونه, و فتوی میدی که دُختر ایرونی با افغان ازدواج نمیکنه. اگه این مطلب رو در فضای مجازی انگلیس بنویسی برات درد سر میشه.من مینویسم افراد دانا و با مرام انسانها رو بر اساس رنگ و پوست و مذَحب تقسیم نمیکنن.امیدوارم بهتون بر نخوره چون شما در رسته عاقلان قرار دارین.
    137
    14
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    د عشق کدومه بابا ، مسب تو شکر ، نزار یاد اون چیزایى که نداریم بیفتیم ، هر چى خورده بودیم پرید ، اى بر اون ذات پدرت لعنت دایى
    10
    111
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    حالا هر کی هست و هر کجا هم که به دنیا امده، این چه ربطی داره که ملت ان را نقد میکنند، دو تا انسان هستند که در دنیایی که مرزها را در حال برچیدن هستند در دو نقطه همدیگر را پیدا کردند ،باهم توافق دارند، این کافی نیست به نظر دوستان؟حالا اگر این دختر خانم با یک نفر در بریتانیا یا فرانسه اشنا میشد ،قضاوت بعصیها هم اینبود که اینجا نوشتند؟خدا ظرفیت بده
    128
    7
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    [::امید۱۳۶۱ - لندن، انگلستان::]. ...لقمه خیلی بزرگی تو دهان گذاشتی متاسفانه، دختر خوب ایرانی ، برو کردستان عراق، ،پاکستان، ترکیه،اذربایجان، کشورهای بلوک شرق، خصوصا صربستان ، همین آلمان ، هلند ووووو تا دختر خوب ایرابنی را بهت نشون بدم با کی ازدواجه کرده و چه افتخاری هم میکنه. برو یک سر امارات، و کویت و مالزی تا ببینی دختر های خوب کیا هستند.خیلی متاسفم برای ما ایرانی جماعت که با اینهمه تحقیری که در این ۴۱ سال چه تو کشور خودمون و چه در خارج از ایران میبینیم و با ان مواجه هستیم هنوز باور داریم که از همه بهتریم!هیج دختر خوب ایرانی ...
    134
    8
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    [::دو چیز طیره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی، تو بهتره از کلاس و پله اصلا چرند نگی چون اینها حتی اگر صد پله زیر زمین باشند در برابر موجوداتی مثل تو بالاتر از منظومه شمسی زندگی میکنند. تو برگرد تو خمره ،فقط بگو علی یارت، میدونی منظورم چی است....یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]
    133
    7
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    یک سوال؟ کیا دارن این همه منفی میدن؟ تمام کامنت های خوب یا شاید بد .همه دارن پودر و محو میشن. داستان چیه؟ واقعا یک عده مطالب خوبی نوشتند ولی همه منفی خوردن. جریان چیه من نمیدونم؟
    115
    12
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. بله، جواب: کسانی که از دروغ بیزارند. حالا لهجه و صورت تابلوش بکنار، طرز سرفه کردنش هم افغانی هست.
    9
    115
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. پس چرا اونایی که راست گفتن هم منفی گرفتن؟
    106
    5
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. بله منفی مثبتا کاملا مشکوک میزنه .
    108
    8
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک
    در دنیای امروز طرح اینگونه سوالات و گزارش ها مضحک است روزانه هزاران انسان از ملیت های مختلف در کنار هم زندگی میکنند. این ذهن جهان سومی ماست که تمایل داریم انسانها را بر اساس ملیت و قومیت طبقه بندی کنیم. ممکن است این خانم متولد ایران باشد، یا دورگه، یا از شهرهای هم مرز با افغانستان، یا از مهاجران چند نسل قبل باشد، یا حتی دروغ بگوید. به هر حال وقتی شخصی به چنین گزارشی با سوالاتی بی پایه تن دهد یعنی اصالت خود را دست کم میگیرد یا زیادی بالا میگیرد، شاید این خانم هم به مشکل دوستانی دچار است که ایرانی بودن را امتیاز میشمارند! به هر حال همه ما در جغرافیایی رشد کردیم که مجبوریم از زمین و زمان امتیاز جمع کنیم تا در رده ای بالاتر جای گیریم. هرچند ما در داخل ایران هم سلسله مراتب دیگری داریم که مربوط به ازدواج بین اقوام و اقلیت های دیگر است که داستانی طولانی دارد و در این مقال نمیگنجد!
    37
    31
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. اونایی که راست گفتند، همچین راست راست نیست بلکه تقیه.
    11
    100
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. سوی چشمانم رفت برای خواندن کامنت هایتان :)
    11
    113
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::رقص پرواز - پراگ، چک::] فقط میتونم بگم نابود بشه این ویروس کرونا, که سالیان درازیه این سایت رو مورد حمله قرار میده. حق با شمایه . چون من حتا خط خودم رو حَم نمیتونم بخونم. چاره ای نیست در مقابل ویروس حا باید مقاومت کرد.
    131
    24
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. پس اینجا هم آلوده شده! ماسک بزنم تا کرونا نگیرم! دور از شوخی جای تعجب است در بین این همه اخبار مهم و حیاتی، این خبر بی اهمیت، روز پنج شنبه منتشر شده و به مدت سه روز در این سایت در سر تیتر خبرها قرار گرفته!! شاد و خوش باشید و مصون از کرونا!
    111
    24
    شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. کلا تعداد منفی ها غیر طبیعی زیاده ...یه داستانی پشت این هست مخصوصا وقتی بحث ایرانی و افغان میشه یه گروههایی هستن میخوان تفرقه بندازن یه کسایی مخصوصا توی یوتیوب میان فحشهای خیلی ناجور میدن به یه طرف که باعث دعوا میشه ما هم که عقل نداریم فوری دعوا میکنیم
    129
    28
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    iraneviran - ازبکستان، ازبکستان

    خدایا فاشیسم از دونه دونه کامنتهای هموطنانم میریزه. چرا به این روز افتادیم. آخه.... ، افغانی و ایرانی و غیره چه فرقی دارند جز تصویری که شما نادانها از خودتون تو مغز پوکتون ثبت کردید.
    113
    22
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    دوستانِ افغان: با پوزش و شرمندگی, لُطفن بی تدبیری و درماندگی این انسانهای شلخته و بی فهم رو به حساب حَمه نگذارید. جای گله براتون محسوبه. ولی چاره ای نیست! از آدمای گُرسنه و تشنه شعور و عقل باید ترسید. چون اینها دُنیای پهناور رو, فقط از زاویه تنگ نظری و نفهمی خودشون متراژ میکنن . که در نتیجه مینی فاشیست حا یی حَستن که فلاکت و بختی خودشون رو نمی بینن. ولی در عوض اینجا برای شما دوستان افغان ادعای غرور و برتری و اِفاده میکنین. شرمنده
    111
    24
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    تعدادی از دوستان مجبورن در اِزحار نظر خود از ترس منفی گرفتن, فقط به حرفای بی ربط و جُک حای آبدوغی پسنده کنن. که نباید موش شاخشون بزنه. حتا در موارد و بحثِ دوستان اَفغان میترسن ,بگَن افغانستان حَمسایه شرقی ایرانه. پس درود بر جمهوری اسلامی
    114
    20
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::رقص پرواز - پراگ، چک::] دعای شما مُستجاب شد. این مطلب انگاری به سَمت در خروجی میره. شنگول باشی.
    109
    25
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] خُب محصول ادمای غیر طبیعی و آنُرمال, چیز دیگه ای غیر از این منفی دادن حا نمیتونه باشه. که حتا بسیاری از دوستان در اِزحار نظر خود میترسن شفاف بگن که افغانستان حَمسایه شرقی ایرانه. بله با شما موافقم که کسانی حَستن که بخصوص در برخورد با دوستان اَفغان, سطل حای منفی رو چون سطل حای رای گری چَپه میکنن. (بقول شما غیر طبیعی) . اگه یادتون باشه خانمی یا اقایی از مَشحد مدعی شده بود ,که تلفن قاپ افغانی, باعث کوری فرزندش شده. میخام بگم از اون روز این پدیده منفی دادن حا شتاب گرفت. من از اینجا به اون دوست مشحَدی سلام میکنم.
    118
    25
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    زمستان است دگر و دل زمین به برف گرم است! یعنی سردمون شد، جای لحاف، یخ بکشیم روموم؟!
    19
    89
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    به پسره چه احساس خوشتیپی دست داده. عکسای خودم رو تو استودیو، بعد اینا میگفتن چه ژستیه! منم از اینا میخوام، اینا کجا هسته؟ 😂😂😂
    20
    95
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هانی عزیز، فکر نمیکردم سرعت انتشار ویروس اینقدر بالا باشه، ایرانی نبودن این خانم ظاهرا شاهرگ حیاتی منفی زن این صفحه هست،!! تا آنجایی که من میدانم افغانستان هم کشوری در افریقا است! ایام بکام
    77
    22
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    با پوزش، جای لحاف دو پارو برف بریزیم رو خودمون!
    18
    80
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    پسره چه نژادپرستانه، میگه میگن افغانا چطور جرأت کردن برن خونه ایرانیا!!! مگه ما لولوخورخوره ایم؟ عجبا!
    20
    82
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    اینکه میگه بعد از ایران یه سفر به کشورای خارجی داریم، یعنی میخوایم بزنیم واسه پناهندگی!
    20
    79
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    از یه ور دختره میگه، افغانستان خیلی باحاله، مردمانی مهمون نواز. از اون ور پسره میگه خیلی ضایست، از خونه که میری بیرون اشهدت رو هم باید بخونی. 🙏
    20
    80
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    حالا فکر میکنین، ژست افغانا چیه تو استودیو؟ همشون عشق بروس لی. یه چهار تا عکس با ژست لگد.
    21
    83
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. تو چرا اینقدر جوگیر شدی تند تند مطالب بی اساس میگذاری؟ مگر تو مذهبی نیستی؟ مگه قران نگفته ان اکرمکم عندالله اتقیکم؟ آدم شو دیگه مخصوصا خودت هم رفتی زیر دست دانمارکیها یه لقمه نون میخوری بعد خودت رو از دیگران بالاتر میدونی؟ اون دانمارکی موطلایی دماغ کوچیک قد بلند به تو فخر نمیفروشه بعد تو میایی به همزبان و همدین خودت فخر فروشی میکنی؟
    47
    19
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::رقص پرواز - پراگ، چک::] 😂😂😂
    47
    16
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::] حالا نقطه کور اینجایه , که این دوستمون: فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک. به کسانی فخر میفروشه, که از جنسِ خودش حَستن . یعنی شیعه ۱۲ اِمامی. حالا اگه بقولِ ایشون اُ مَری بودن بعد تکلیف چه میشد؟
    44
    22
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. اونموقع عینک بهشون می‌فروختم، اونم از نوع گردش. چون صورت اینا همین‌جوریش شیش گوش هست. میگن تو افغانستان لباس که میخری، یه جفت عینکم میزارن روش. 😎
    14
    48
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. بله، هر روز میبینم اینا رو تو کوچه و پس کوچه. حالا نمی‌خواد شما نمک بپاشی رو زخم. فعلا که زمستونه و دلم به یخ و برف گرمه ولی الحمدالله هوا داره بهتر میشه و تابستون دلم به اونا.
    16
    51
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::] رفیق : منَ حَمیشه فکر می کردم شما فقط مُهر۶ گوش میفروشین. حالا میگین عینک حَم میفروختین به اینها. در کُل عینک این خانم و اقا قشنگه. ولی فرمش منو یاد مهر میندازه, چون یکجوری میشم. در ضمن اونایی رو که میفرستادین به جنگ سوریه, مگه از حَمین جماعت نبودن؟ چطور اونموقع خوب بودن, حالا ۶ گوش شدن ؟ پرورگار تو رو از ما نگیره.
    44
    18
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. پسره راست میگه، هیچ موقع ایرانیا افغانا رو شمار نمیکنه، نمیشمره. شمردم، هفت گوشه نه شیش گوش.
    12
    35
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - اودنسه ، دانمارک

    صاحب تلفن هی زنگ میزد ببینه گوشیش کجاست! اینم از رو همون شلوار خاموشش می‌کرد.
    10
    40
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    باید گریه کرد به احوال کسانیکه در قرن 21 هنوز گرفتار زشتی های "تبعیض نژادی" و "فاشیسم مذهبی" هستند و به تایپک های من منفی داده اند
    43
    19
    یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. چند ماه پیش همینجا یه ایرانی مقیم آلمان اومده بود فحش دولت آلمان میداد که من کلی خرج کردم بیام آلمان بعد تو مدرسه بجای اینکه بچه من رو با بچه آلمانیها همکلاس کنن انداختن کنار یه بچه که پدر مادرش چچن هستن ....هرچی ما گفتیم آقا اونا عمدی ندارن خوب همونطور که تو دوست داشتی رفتی آلمان زندگی کنی اون چچنی هم دوست داشته آمده ...میگفت نه اون حق نداره بیاد آلمان !!! فقط من حق دارم!! حالا شما برو چچنی رو نگاه کن قیافش با ما مو نمیزنه ....تو خود عمق فاجعه رو ببین چیه ...تازه اینا دانشگاه رفته هم هستند!!!
    21
    9
    دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.