خدایی که انسانها را آفرید و خدایی که انسانها او را آفریدند

خدایی که انسانها را آفرید و خدایی که انسانها او را آفریدند
+40
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این فیلم فوق العاده ی هندی را من بیش از 8 بار با دقت دیده ام
    1
    10
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    یک موضوع ساده و پیچده که با دانش و علاقه و تجربه و و و میتوان به وجود و یا بی وجودی خدا / آفریدگار / پروردگار و و و پی برد و آنرا بخنده گرفت و یا او را با چشم سوم "فقط" احترام گذاشت، زیرا کسیکه اگر تا اندازه ایی که با علم ریاضی، فیزیک و شیمی و یا حتی با علم شوخی به زمین و آسمان بنگریم، متوجه "قدرتی" خواهیم شد که وجود دارد! پس گناهکار خودمان هستیم که از آفریدگار انتظار بیشتر و دیگری داریم و اصلا او احتیاجی به "اثبات و نفی " او از طرف نداره، بلکه ما همنوعان برای خود دکان باز کردیم که "دیگری" را مسخره کرده و یا او را نماینده او بپنداریم! فقط با چشم سوم و علم میتوان خود را با این "آفریدگار" سرگرم ساخت که اگر او را پیدا کرد، زهی به سعادتش و اگر او را لمس نکرد، باز هم زهی به سعادتش که "بیکار" نیست و باز باید بدنبال پاسخ خود بگردد!
    9
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    من معتقد هستم که هیچ خدای وجود نداره.هیچ افریدگاری وجود خارجی نداره. خدا زایده فکر بشره. بهترین راه برای جایگزین کردن خدا داشتن هس نوع دوستی و احساس مسئولیت داشتن در برابرهمه موجودات کره زمین و ترویج انسانیت و خوب زیستن در کنار هم هستش
    7
    19
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    خدا - الله- یهوه و یا با هر نام دیگری که هست فقط توهمات فکری یکسری انسانهای تنبلی بوده و هست که برای کسب درآمد و استثمار دیگران خلق شده است از ابراهیم گرفته تا عیسی و موسی و در نهایت ....زنباره فقط در فکر استثمار دیگران بوده اند
    6
    15
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    سوال: کسی میتونه جواب منو بده ؟خدا پیش از این خلقت چه می‌کرده؟ اصلا اگر قرار ما افریدگاری یا بعبارتی (خدا ی) داشته باشیم . چه کسی خدا را افریده؟ لزوما هدف خدا از افرینش چه بوده؟ ایا این منطقی است که ما فکر کنیم که هدف خدا از خلقت این بوده که انسانها یک چند سالی روی زمین زندگی کنند بعد بمیرند و ادمهای خوب تا ابد در کنار خدا در بهشت زندگی کنند و ادمهای بد تا ابد در جهنم؟( چکاری اخه) واقعا که باور این مزخرفات مذهبی برای من خنده اوره
    5
    15
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    vikingoslo - اسلو ، نروژ
    انسان خدا رو آفرید و انسان خدا رو آفرید و ......
    0
    8
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. با درود به حاجی، چون شما را می شناسم و شما مرا، پس بخود "جرات" دادم تا اندازه ایی با هم به تبادل تظر بپردازیم و اگر پاسخ بقیه کاربرهای سایت بمن دردآور و بی ادبانه بود، نگهبان سایت اجازه دارد، آنرا منتشر نکند! عزیزجان، اگر نظرم را بخواهی، فرازمینی ها ما را که در جهان ۳ بعدی زندگی میکتیم، آفریدند! و چرا ما را آفریدند را میتوان با در نظر گرفتن آفرینش "روبات" که ما نقش آفریدگار را برای او بازی میکنیم، مقایسه نمود که کارها و برنامه ریزی های سخت روزمره را به آنان میخواهیم بسپاریم، چون اکتشاف کهکشانها. از طرفی، بعضی از چشم آبی های کافر خودشان میگویند که "اگر" ما مثلا را پدیده "اتفاق" بنامیم، ولی نمیشود، وجود میتوکندری را که بگفته آنان، کارکرد و طراحی آن باید یک مهندس نابغه در "ساخت" آن دست داشته باشد و اگر به چرخش منظومه شمسی ما که به دور خورشید می چرخند و اگر به "عدد پی" که عدد کهکشانی بنگریم که در هر یک از اشیا گرفته تا خود کهکشانها، پس نمیتوان این "پدیده ها" را اتفاقی دانست و و و.
    5
    1
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. بهشت و جهنم هم ساخته و پرداخته ذهن من و شماست که خوشبختانه شما و من به آن میخندیم.
    0
    5
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. با توجه به آیات و روایات باید گفت قبل از حدوث عالم هیچ چیزی غیر از خدا نبود، بنابراین صفات رحمت و فیض خداوند قبل از خلقت عالم مستهلک در ذات الاهی بود و هیچ تمایزی بین این صفات نبود و خدا برای فیض خود هیچ نیازی به غیر و مخلوق نداشت و خود عین رحمت و جمال و عشق بود. خدا بود و هیچ مکانی نبود؛ یعنی خود مکان امری حادث است و توسط خدا خلق شده، پس خدا بدون این که جایی باشد بود.
    15
    1
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandoglu - لندن، انگلستان
    این خدا برای فقرا و کشورهای فقیر کاربرد دارد انها برای توجیح عقب ماندگی جهالت ضعف و ناتوانی
    2
    10
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    حتما فیلم PK را ببینید. شاهکار هست
    0
    10
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. ترسم گرفت با خواندن متن و پاسخ شما به حاج حمید! یعنی شما واقعا یک کاربر مسلمان ایرانی هستید که با پوست و گوشت و استخوان از اسلام و ضحاکعلی دفاع میکند، زیرا من قبلا فکر میکردم شما پدیده بازیگوشی بعضی از کاربران هستید که خود را اینگونه بما معرفی میکند! عجب مقاومت و شهامت و اراده ایی دارید که با اینهمه اهانتها هنوز از ولایت فقیه دفاع میکنید و و و! گرامی، من بنوبه خود کسی بودم که همیشه به همه ادیان احترام میگذاشتم، ولی بدان که خوب میدانید، که این رژیم لعنتی کاری کرد که در اهانت کردن به این دین حتی از آرتیمس خانم هم جلو زدم! پس سعی کن، منو خوب درک کنید و هزاران مردم داغدار را.
    2
    7
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::scandal - برلین، آلمان::]. با سپاس از شما دوست گرامی. در رابطه با مطالبی که نوشتید تا حدودی منهم مطالعه کرده ام البته اینها میتواند فرضیه باشد . هرچند که باورش برای من قابل قبول تر است تا خدای مذهب ابراهیمی. ولی در این نظریه علامت سوالی وجود دارد؟؟؟ فرازمینی ها چگونه افریده شده اند. لابد و بدونه شک شما هم به این نکته توجه کرده اید. با نتیجه ای که من ازتحقیقات دانشمندان و اهل علم و فن گرفته ام به این باور رسیده ام که در نقاطی در جهان هستی که ما میشناسیم و اندازه و بزرگی ان قابل تصور هم نیست . مکان های به نام (مدار زندگی )یا به عبارتی (منطقه سبز )مثل موقعیت کره زمین ما وجود دارد که تعداد انها میتواتد به چند صد ملیون برسد. همانطور که خودتان میدانید در جهان هستی در هر ثانیه چندین ستاره متولد و یا نابود میشوند. ستارگانی هستند که میتوانند (کمر بند سبز)داشته باشند و چنانچه که شرایط خوبی وجود داشته باشد بطور خیلی معمول حیات زندگی شکل می گیرد. این تمامی کل ماجرا است. و اینکه این متریال زندگی از کجا می اید هم بحثی جدا گانه است که ان را هم دانشمندان برایش جوابی دارند
    1
    5
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. منهم با نظر scandal در رابطه با تو موافقم.دیگه داری بیشتر از حد شیطنت می کنی. در ضمن تمامی مطالبی را که برای من نوشتی کپی پیست بود و حتی یک کلمه اش هم از خودت نبود. (islamquest) این سایتی است که ازش کپی پیست کردی. البته این دفعه اولت نیست. بارها مچت را گرفتم ولی بی خیال شدم
    1
    7
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::scandal - برلین، آلمان::]. هم واقعا و هم علناً. اشخاصی هم که توهین و اهانت می‌کنند از جماعت شیاطین هستند. خداوند برای آزمایش بندگانش شیطان را هم آفرید. این جماعت در آخرت در خانه او یعنی جهنم ابدی خواهند شد. مؤمنین هم در بهشت . بله، در این کره خاکی باید ریاضت کشید تا به موعودت برسی. شما هم اگر شبهه‌ای دارید در خدمتم، خودم هم ندانم به مرجع تقلیدم رجوع میکنم.
    4
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. گرامی، چه میدانم و چرا باید بدانم که فرازمینی ها را که آفریده!؟ ولی وقتیکه دانشمند ناسا، خودش هم گیج میزند که جریان چیه و همان معنی حرف و شعر خیام و مولوی را میزند که ما در ماتریکس غریقیم و چو این پرده بر افتد، نه تو مانی و نه من! ولی عجب فرمایشی کردید در مورد دوستمان یا فاطی زهرا! باید به این سایت سر بزنم. چون گفته هایش برایم انگار یک آخوند و فیلسوف اسلامی! پس تا بعد دوستان گرامی.
    1
    1
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. !بله، در این کره خاکی باید ریاضت کشید تا به موعودت برسی. شما هم اگر شبهه‌ای دارید در خدمتم، خودم هم ندانم به مرجع تقلیدم رجوع میکنم! یعنی شما با ولایت فقیه "رفت و آمد" دارید!؟
    1
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. بازهم مطالب کپی پیست . عیب نداره به کارت دامه بده. فقط یک سوال از مرجعت دارم. چرا خداوند برای آزمایش بندگانش شیطان را آفرید؟ ایا خدا نمیدونه چی افریده؟ ایا از اینده خبر نداره.؟یا اینکه خبر داره ولی میخواهد بازی کند. واقعا که خدای خنگی داری. من موندم که این خدا با این ای کیو پایین چطوری جهان هستی را افریده
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. مشکلی در کپی پیست نمیبینم. پیامبر ص هم علوم‌ را از طریق حس لامسه به دیگران می‌رساند. حتما حل مثلث فیثاغورث رو از بدو تولد میدانستی! نه جانم جایی دیدی، یاد گرفتی.
    4
    1
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اگر خدا وجود ندارد، پس این دیوانه هایی که به وجود خدا اعتقاد دارند را چه کسی آفرید؟!
    1
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::scandal - برلین، آلمان::]. دوست گرامی.در رابطه فاطمه زهرا این مطلب را در گوگل سرچ کن و بعد مقایسه کن با کامنتی که برای من نوشته بود(با توجه به آیات و روایات باید گفت قبل از حدوث عالم هیچ چیزی غیر از خدا نبود) این ادم همه را سرکار گذاشته. اکثر کامنت های که میگذاره مال خودش نیست و کپی پیست می باشد
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. من هنوز در حال پژوهش هستم تا دریابم چه اندازه از علوم از طریق حس لامسه به عایشه هفت ساله منتقل شده بود.
    1
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::scandal - برلین، آلمان::]. رفت و آمد، خیر. بلکه راز و نیاز.
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. اولاً: خداوند شیطان را، شیطان خلق نکرد. به دلیل این‌که او سال‌ها (6 هزار سال) هم‌نشین فرشتگان و اهل عبادت بود، ولی بعداً به خواست خود و بر اثر تکبر راه طغیان و انحراف را در پیش گرفت و از رحمت خداوند دور شد. ثانیاً: وجود شیطان، برای انسان‌های با ایمان و آنها که می‌خواهند راه حق را بپیمایند، مضر نیست، بلکه وسیله‌ی پیش‌رفت و تکامل است؛ چرا که پیش‌رفت و ترقی و تکامل، همواره در میان تضادها صورت می‌گیرد. نقش شیطان در این جهان نقش دعوت کننده است؛ یعنی شیطان فقط انسان‌ها را به گمراهی و انحراف دعوت می‌کند.
    2
    1
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ( یاران قدیم و خوب بنده - این فاطمه خانم شُدِش برنده - چون بسکه زرنگ و تیز و فرزه - به ریش همه نموده خنده) ( بهتر ز همه بداند ایشان - که بحث خدا و حق چرنده - وقتی همه شیطنت نمایند - الله و علی کیلویی چنده؟!) ( لیکن فاطمه چون خود ابلیس - در نقش یکی مار گزنده - به ما بخوراند سیب خود را - تا شاد شود خودش به خنده)
    1
    7
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. دوست گرامی، الان این صفحه اینترنت را پیدا کردم که از سخنان گوهربار یا فاطی زهرا کپی زده 😛. واقعا که، چه بگم. ولی ایندفعه دیگه منم یاد گرفتم که کل نظر ایشان را در اینترنت بگردم. ولی یک طوری اهل دل و به دلم نشست این بامزگی ش! به درود گرامی.
    1
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دوست عزیزم . ما ایه داریم که میگه: [و منالله چل و حالکوم معیوبا اندالله کل مسلمین]وما توتمام موجودات زنده خل و چل هم افریدیم. ولی درباره مسلمین کمی زیاده روی کردیم. و خدا بخشنده و مهربان است
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. بله معلومه که نباید مشکلی در کپی پیست ببینید. چرا که پیامبر(ص)خودشون استاد کپی پیست بودند. اصلا حضرت خودشون مخترع این کار بودن و کتاب قران یکی از بزرگترین معجزات ایشان در ضمینه کپی پیست بود. انوقت ما از شما چه انتظاری میتونیم داشته باشیم
    0
    3
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. منظورم همان معاشرت و خوش و بش = راز و نیاز!؟ ولی میتونم بپرسم شما و یا ایشان نیازمند چی هستند!؟
    1
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. درود بر آن ذوق و شوق و استعداد شما.
    0
    2
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::scandal - برلین، آلمان::]. بله فاطی (پسر) خوبیه اهل دل هم هست خیلی هم هانیه. سوژه بیار سایت هم هستند. بلا نبره ایشان را که خیلی هم با نمک تشریف دارند.
    1
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. به ، به ، به ،به .دست درد نکنه استاد با این شعر قشنگی که گفتی.کاملا باهات موافقم فاطی از خودمونه. و خیلی خوب تونسته یک عده را حسابی سر کار بگذاره. منکه بی خیالش هستم. بگذار تا اونجای که میتونه فحش برای اخوندها بخره.
    1
    5
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. [چرا خداوند شیطان را خلق کرد؟ ]فاطی بازهم کپی پیست؟ بازهم رفتی کیلو کیلو اتا اشغال های این سایت های در پیتی اخوند ها را با فرغون خالی کردی اینجا؟؟ فاطی بسه دیگه 😥 اخه خسته شدیم دیگه تو ما را نمودی دیگه🤣😂
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران
    حمید جان خیلی خیلی چاکرم. فقط اومدم اینجا عرض ارادت کنم خدمتت عزیز دلم. ان شالله همیشه سالم و تندرست باشی. حالا ک سر کارم ولی حتما نظراتو میخونم امشب و جواب دندون شکنی بهت میدم:-)
    0
    1
    دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. از پیش خود که نمی‌توانم یه چیزی بسازم و بنویسم، فقط از اهل علم. دوستان کتب رو سی‌دی و بدستم رسانیده‌اند. علامه بزرگ اللهیاری که هیچکس نمی‌تواند در مناظره با او پیروز شود، هر چه می‌گوید از اهل علم است، رفرنس و نشون هم میده. اینجا قانون سایت میگه، رفرنس نده. واسه همین کپی پیست میکنم، چون اگر خودم بخوام اینهمه بنویسم انگشت شست، اشاره، سبابه و طهارتم درد میگیره. در ضمن وقتی جواب علمی میگیری، نزن جاده خاکی.
    0
    0
    دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::pull.over123 - تهران، ایران::]. به به نادرعزیزم.دوست و یار قدیمی داش حمید . حالت چطوره نادرجان ؟ کم پیدای داداش. چقد خوشحال شدم دیدمت. البته من هم زیاد اینجا نیستم. گه گداری میام یک سری میزنم و میرم. در هر صورت خوشحالم کرد برام پیغوم گذاشتی. دمت خیلی گرم
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. (چون اگر خودم بخوام اینهمه بنویسم انگشت شست، اشاره، سبابه و طهارتم درد میگیره) ......بابا تو دیگه کی هستی دست شیطون بستی. فاطی خیلی کارت درسته همین فرمون برو جلو خودم هوایت را دارم....
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.