کاریکاتور «خسته نباشی بابا » - کاری از مانا نیستانی

+287
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    مولای متقیان هم دقیقا به همین شکل به خونه میرفتن , دست مبارکشون از لخته خون به شمشیر چسبیده بود , خون یک عده بد بخت که فقط گفته بودن تو رو نمیخایم برو دنبال کارت ! از اون علی تا این علی زیاد چیزی عوض نشده
    36
    260
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    harrp - وین، اتریش

    به امیدِ قربانی کردنِ آخوندا و علی‌ خا... منی‌ به جای گوسفند جلوی چکمه سربازن امریکایی & اسرأیلی در میدان آزادی و اسفند دود کردن براشون با منقل تریاک کشی‌ علی‌ چلاق -. مرگ بر علی‌ خر منی‌
    12
    85
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    هیتلر مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمی‌کشید و عاشق موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت می‌شد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد. وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. این ویژگی‌ها در کنار کشتارهای وسیع سردرگم کننده است با این حال این تضادها در هیتلر خلاصه نمیشود، بی‌رحم‌ترین شکنجه‌ گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان ناراحت شوند.پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دل‌رحم هستند می‌توانند دست به اعمال غیراخلاقی بزنند؟پاسخ “بندورا” استاد دانشگاه استنفورد چنین است “افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمی‌زنند مگر آنکه جنبه‌های غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند.” او این حالت را “غیرفعال کردن کنترل درونی” نامید.این اتفاق چگونه روی میدهد؟ “بندورا” چند مکانیسم شناختی- روانی را که میتوانند باعث غیرفعال شدن کنترل درونی افراد شوند توضیح داد:
    9
    59
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    توجیه اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که قابل دفاع یا حتی ستایش‌آمیز به نظر برسد. شستشوی مغزی هم مثالی از این روش است. ترویستهای انتحاری با همین روش اقناع میشوند، پاک کردن زمین از گناه، رفتن به بهشت موعود و…. تلطیف لغوی یا حسن تعبیر: نامگذاری یک فعل غیراخلاقی با کلمات متفاوت که چهره‌ آن را می‌پوشاند. فرماندهان در ابوغریب از لفظ “نرم کردن” به جای شکنجه کردن استفاده میکردند و رهبران نازی کشتار یهودیان را “پاکسازی اروپا” مینامیدند. نمونه های دم دستی تر این روش استفاده از “اختلاس” به جای دزدی و “شیطنت” به جای خیانتهای جنسی در ازدواج است.مقایسه با دیگران: در این روش فرد با مقایسه رفتار خود با نمونه هایی بدتر از سوی دیگران از عذاب وجدان خود کم میکند. “آنقدر تو این کشور دزدی میشه که از زیر کار در رفتن ما جلوش هیچی نیست”.
    10
    46
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    جابجایی یا تقسیم مسئولیت: فرد در این حالت مسئولیت را به گردن یک منبع خارجی می‌اندازد یا آن را میان جماعت بزرگی تقسیم می‌کند. در قتل عام “می لای” یک گروه از سربازان امریکایی پانصد غیر نظامی ویتنامی را شکنجه کردند، مورد تجاوز قرار داند، کشتند و بدن بعضی‌ها را مثله کردند. وقتی 14 نفر از افسران بابت این ماجرا محاکمه شدند مسئولیت را به گردن مافوق انداختند و البته رفع اتهام هم شدند!انسانیت‌زدایی از قربانی: منطق کلی این روش مادون انسان در نظر گرفتن سایرین است. هرچه کیفیت انسانی قربانی بیشتر خدشه دار شود، آسیب رساندن به او سهل‌تر میشود. کاکاسیا خواندن برده ها، کم عقل دانستن زنان و… در واقع پیش درآمدی برای همین رفتارهاست.مقصر دانستن قربانی: در این روش خود قربانی مسبب اصلی شرارت قلمداد میشود. کارگرانی که بدرفتاری کارفرما را دلیل دزدی خود میدانند، متجاوزی که میگوید سر و وضع قربانی تحریک آمیز بوده نمونه‌هایی ازاین مکانیسم هستند.نویسنده: محسن حسن‌زاده
    8
    42
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::PAARISA . مولا یکی‌ از خونخوار‌ترین امام‌ها بود. در آن زمان فتح کشور‌های دیگر رسم بود. ولی‌ فتح داشتیم تا فتح. کورش زمنی که اسراهیل را گرفت.اولین قانونش این بود. من شاه شاهان. در زیر حکومت من. هر کسی‌ آزاد است. که به زبان خود سخن و به دین خود نیایش.بی‌ دلایل نیست که منشورش در سازمان ملل جای خود دارد. این امام یک افتخار او این بود. که در یک روز با دست مبارک. گردن ۵۰۰ نفر را در اصفهان زد. در تاریخ ۶۰۰۰ ساله ایران نوشته شده. زمنی که مشهد را گرفت. بیش از ۱۱۰۰۰ از مهربانو‌های ۱۱ ساله خراسان به عنوان تحفه جنگی به غنیمت گرفت. و به زنجیر و به فاحشه خانه‌های شام فروخت. برای جهادی‌ها .که از شام در راه فتح مصر بودند. بی‌ دلایل نیست. که اقامون و برادران ارشادی. اینقدر این‌ها را دوست دارند. به یاد ۱۵۰۰ سال پیش. خدمت می‌‌کنند. ولی‌ آدرس عوضی‌ دارند. مشهد با شام عوضی‌ گرفته. آلمانی‌ می‌‌گوید. فقط گوساله احمق .قصاب خود را ، خود انتخاب می‌‌کند.از او فقط یک نقاشی اصل وجود دارد. دیدنش کافی‌.که چه خونخاری بود.نه این عکسی‌ که آخوند به خورد ما داده. که از خوش تیپی‌ به جرج کلونی می‌‌گوید. زکی
    11
    58
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. من باوجود اینکه با این حکومت جهل و جور مخالفم واز جور این حکومت بر ضد مردم رنج می کشم ولی با سخن شما راجع به امام علی موافق نیستم شما این مطالب را از کجا آوردید؟ کار شما خیانت در گزارش تاریخ است.
    44
    13
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. حقایق تاریخی , تفسیر نیست که به موافقت شما یا کسی احتیاج داشته باشه . چاقو کش یا به قول شما امام همینیه که در تصویر میبینین , ایشون چطور مخالفان خودشون رو گردن میزدن ؟ مردم بدبخت کوفه چه گفتن غیر از اینکه چماق علی رو نمیخواستن ؟ قوم بدبخت بنی قریظه چه جرمی داشتن غیر از اینکه زیر بار زور و نکبت الله مدینه نمیخواستن برن ؟ شغل ایشون چه بود ؟ کاسبی ؟ کشاورزی ؟ یا چاقو کشی و مال مردم رو به اسم غنیمت خوردن ؟ تا اینکه یک بدبختی به اسم ابن ملجم که همه خانواده اش به دست مولای متقیان کشته شده , از حرص دلش میزنه تو فرق سرش , آدمی که هیچ دوستی نداره , همه شهر ازش بیزارن و باهاش بیعت نمیکنن , به نظر شما نتایج عدلش بوده ؟ هی محبت میکرد و عدالت گسترش میداد , یکی در این کوفه براش تره خورد نکرد , به نظر شما میشه ؟
    6
    34
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. شما خلاف این صحبتها رو در تاریخ نشون بده (نه در روایات، در تاریخ) اون علی که ما ایرانی ها درست کردیم همون رستم خودمون بوده ولی اسمش رو عوض کردیم و با اون علی واقعی فرسنگها فاصله داره.
    5
    23
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    PAARISA - آمستردام، هلند. hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا. مطالب مورد استناد شما همان است که در کتاب آله دالفک و سخنان فرود فولادوند و بهرام مشیری آمده. این سخنان مغرضانه است. در اینجا محل مناسبی نیست که من بحث کنم. البته به شما حق می دهم. با وجود حکومت جهل و جور و فساد ج. ا ناراحتی و بغض داشتن به مبانی دینی طبیعی است چراکه این حکومت دین را دست مایه کرده تا به اهداف پلید و استعماری اربابان خود برسد. ولی هدف قرار دادان باورهای دینی دردی از ما دوا نمی کند.
    28
    8
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. شما به جای روش برچسب زدن دقیقا مدل چاقو کشان مقدستون و فرار و گفتن اینکه اینجا جای بحث نیست ! با دلیل از دین جهل و جور و فساد دفاع کنید , بگید ۴ تا از کار های علی رو که با حقوق انسان هماهنگه ! تعرض به حقوق دیگران نیست . در جواب سوالی که فرموده بودید من چند تا از کار های مولای متقیان رو براتون بازگو کردم , در جواب روضه ننه من غریبم و سنگ اسلام رو به سینه زدن به سبک نوری زاده شنیدم ! چرا شما ها هر جا هیچ دلیل و توضیحی ندارید , فوری جای بحث نیست ؟ ساختار فکری علی رو من با قانون اساسی امروز سوئد یا دانمارک مقایسه نمیکنم که به توحش میرسم , با شرایط همون روز مقایسه میکنم که در بین قبایل عربستان تا علی , نسل کشی وجود نداشت , وقتی علی آدم میکشت , مردم ایران با دینی به مراتب متمدنانه تر از اسلام داشتن زندگی خودشون رو میکردن , زرتشتی مسیحی و بودایی وجود داشت که در راه خدا آدم نمیکشت , امسال وقتی در آزادی کانادا دارید برای کودتای حسین یا چاقو کشی علی خیابون های ونکوور رو بند می آورید , حتما به این هم فکر کنید که چقدر وصله ناجوری در جوامع متمدن هستید
    5
    33
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. بهرام مشیری کتاب نداره، ولی تاریخ طبری و بیهقی هست. من فقط به یک مسیله استناد میکنم. این چه مولای متقیان هستش که در مورد همه چی روایت داره، ولی تاریخ فوت بی بی دو عالم رو نمیدونیم ما. یا چرا با وجود روایات زیاد در مورد فقیر بودن حضرتش ٣٣ تا بچه داشته. اخه مرد فقیر چطور میتونه ٣٣ تا بچه رو سیر کنه. در مورد سیاستش هم صحبت نکنیم بهتره. توی سه تا جنگ مغلوب شده، فریب عمرو عاص رو خورده و بارها مقهور معاویه شده.
    3
    19
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    PAARISA - آمستردام، هلند. hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا. باز که تند رفتی دوست عزیز. خب حاضرم بحث کنم. در سیره امیرالمومنین علی (ع) سیاست به معنای تدبیر و تمشیت امور بندگان خدا و موضع‌گیری درست و صحیح در بحران‌هاست. رفتار حضرت علی بن ابیطالب (ع) در دوره حکومتداری به نحوه ای است که عده ای ایشان را فردی غیرسیاسی می دانند. از این سبب که رویکرد امام (ع) به سیاست، با نگاه آن روی سکه نیرنگ و فریب است. یره سیاسی حضرت امیرالمومنین (ع) را می توانیم با نام مدافع کامل به حق بدانیم و رعایت تفکیک کامل زندگی فردی و سیاسی از هر دو مولفه است، که با جانبداری و رعایت کامل حق آن را برپا داشتند. شاخصه‌های حکومت علی: رنامه ریزی و سازماندهی: حضرت در نامه معروف خویش به مالک اشتر می نویسند: «کار هرروز را در همان روز انجام بده؛ چرا که هر روز، کار خود را دارد. از شتاب در کارهایى که هنگام انجام دادن آن نرسیده، و از سستى در آن وقتى که انجام دادنش ممکن گردیده، یا اصرار بى جا به هنگامى که ناشناخته و مبهم است، و یا سستى به هنگامى که روشن و آشکار است، بپرهیز!
    15
    5
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه . رگزیدن دیده بان براى مراقبت از کارگزاران و گشاده دستی در روزی کارگزاران: حضرت در نامه به مالک می نویسند: «آن گاه بر آنان (کارگزاران) روزى را فراوان ساز؛ چرا که این، نیرویى است براى اصلاح نفس آنان، و سبب بى نیازى است براى آنها، تا به مالى که در اختیار دارند، دست نگشایند، و حجتى است بر آنها، اگر فرمانت را نپذیرفتند یا در امانت، خیانت ورزیدند ». همچنین در ادامه به برخی از کارگزاران حضرت در بخش سیاست ها و اصلاحات اقتصادی می توان به افراد زیر اشاره کرد:. *آبادانی شهرها: حضرت در این باره به حکمرانان خویش می فرمایند: «برترى حکمران، در آبادانى شهرهاست.». *توسعه کشاورزی: از امام باقر علیه السلام روایت شده است که على علیه السلام به فرماندهان لشکر مى نوشت «شما را به خدا سوگند که مبادا کشاورزان، از جانب شما مورد ستم واقع شوند». همچنین از حضرت روایت شده است که: «خداوندِ سبحان، بندگانش را به آبادانى زمین، فرمان داده است تا گذرانِ زندگى شود با آنچه از زمین مى روید از دانه ها، میوه ها و مانند آن از چیزهایى که خداوند، سبب گذرانِ زندگى بندگان قرار داده است.»
    15
    4
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه. توسعه صنعت و تجارت: حضرت خطاب به مردم می فرمایند: «به تجارت بپردازید که تجارت، سبب بى نیازى شماست از آنچه در دست دیگران است.» و یا می فرمایند: «حرفه آدمى گنج است.». توسعه آموزش و پرورش: حضرت خطاب به قثم بن عباس حاکم مکه می فرمایند: « بامداد و شامگاه برایشان بنشین، به استفتاکنندگان فتوا ده، نادان را تعلیم کن، و با دانشمند، مذاکره نما.»در منابع تاریخی نیز آمده است که هرگاه حضرت در جنگ فراغت پیدا مى کرد، به آموزش مردم و داورى در میان آنان مى پرداخت. ولی معاویه درست نقطه مقابل علی بود. دیدگاه‌های سیاسی و حکومتی معاویه در حوزه‌ی سیاست عبارت بود از این‌که: در نگاه معاویه قدرت و حکومت به مردم، اصالت دارد، او به حکومت نگاه سلطنتی داشته ؛ و نیز در نگاه سیاسی و مدیریتی او عرب بر عجم برتری داشته است. از جمله پنهان کردن حقیقت از مردم، دشنام دادن به امیرالمومنین (علیه‌السلام) در خطبه‌های رسمی حکومتی مانند خطبه‌های نماز جمعه، برای بیزار کردن مردم از ایشان، تفرقه افکنی، پیمان شکنی، گرسنه نگه داشتن و در مضیقه و تنگنا قرار دادن مخالفان، تطمیع سران و نخبگان قوم، تبلیغات دروغین، مکر و فریب
    15
    2
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ببخشید سخن طولانی شد.جناب [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. برخلاف سخن شما مشیری کتاب دارد: کتاب جدید بهرام مشیری تحت عنوان: «نقدی بر چاپ‌های انتقادی شاهنامه و تصحیحی جدید از داستان رستم و سهراب» به زیر چاپ رفت. این کتاب، نقدی است بر چاپ‌های شاهنامه ماکان، چاپ مول، چاپ مسکو و چاپ آقای خالقی مطلق. بهرام مشیری در یکی از کتاب‌های خود با عنوان از آتن تا هیروشیما، به فیزیک اتمی و مصیبت‌های وارده در هیروشیما و ناکازاکی می‌پردازد
    16
    4
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. پسر خوب من واقعا فرصت خوندن این حجم از اراجیف رو ندارم , لطفا خلاصه مهملات سر هم کن , جوری که وقت با ارزش کسی رو حروم نکنی . وقتی صحبت از کار های کسی میشه , کار های اون رو مثال میزنن , نه صغری کبری و شعار سر هم کردن کردن ! کار : مردم کوفه نخواستن , ایشون چماق برداشت . کار : قم بنی غریضه داشتن زندگیشونو میکردن این مردک قتل عام کرد . کار : ایشون هیچ شغلی در زندگیش نداشت , کشاورزی , کاسبی , دام داری , مشاغلی که اون روز بود . توضیح بفرمایید ایشون این نونی که میخورد از کجا بود ؟ اینکه فرمودید سیاست به معنای تدبیر و تمشیت امور بندگان خدا و موضع‌گیری درست و صحیح در بحران‌هاست , مدافع کامل به حق , شما را به خدا سوگند که مبادا کشاورزان، از جانب شما مورد ستم واقع شوند ... و انشای محملی که کپی فرموده بودید , باور بفرمایید چیزی جز جفنگیات نبود
    4
    16
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. اینکه شما میگی اراجیف و مهملات و جفنگیات واقعا باید در ادب و تربیت شما شک کرد. معلوم می شود انسان آزاده و خردمندی نیستید تعصب ضد دینی چشمان شما و امثال شما را کور کرده. باز هم می گویم با دین ستیزی و توهین مشکلی از کشور ما حل نمی شود.
    10
    4
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. عزیزم , من هیچ توهینی به باور های بیابانیت نکردم , چیزی رو گفتم که هست , تو خوشت میاد یا نمیاد فرقی در حقیقت نداره ! تو جوری دفاع کن که ما قانع بشیم , چرا مهملات سر هم میکنی ؟ مثلا سوال میپرسن آب چیست ؟ جواب : از به هم پیوستن ۲ ملکول هیدروژن و ۱ ملکول اکسیژن مایعی به نام آب تشکیل میشود ! حالا اگه یکی در جواب , مهملات سر هم کرد , که آی آدم ها آب مایع حیات است و جاری در رودخانه ها به آرامش ما کمک میکند , اسمش چرند سر هم کردنه . در مورد آدم کشتن علی هم بیا توضیحی بده که ما بگیم به به چه قاتلی! نه اینکه روضه بخونی که سیره امیرالمومنین علی (ع) سیاست به معنای تدبیر و تمشیت امور بندگان خدا و موضع‌گیری درست و صحیح در بحران‌هاست !! برای تو متاسف نیستم ولی برای خاک کانادا با همه وجودم متاسفم
    5
    8
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. هر چه توضیح دهم شما بیشتر لجاجت و توهین می کنی. همان بهتر که در حزب خیرت ویلدرس ثبت نام کنی. کانادا هم جای امثال شما نیست
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.