حکم حبس ابد برای پناهجوی عراقی به اتهام تجاوز و قتل یک دختر ۱۴ ساله

محلی که جسد سوزانا فلدمن پیدا شد گلپوش است بی بی سی :دادگاهی در آلمان یک جوان عراقی را که درخواست پناهندگی‌اش رد شد ه بود، به جرم تجاوز و قتل یک دختر ۱۴ساله به حبس ابد محکوم کرد.
 
علی بشار ۲۲ ساله، در دادگاه شهر ویسبادن اعتراف کرده است که سوزانا فلدمن را روز ۲۳ مه ۲۰۱۸ خفه کرده، اما گفته است که نمی داند چگونه این کار اتفاق افتاد.
 
جسد سوزانا فلدمن دو هفته بعد از این حادثه زمانی که آقای بشار به عراق برگشته بود پیدا شد.
 
این ماجرا باعث خشم گسترده در آلمان شد که در پی آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواستار اخراج سریع‌تر پناهجویانی شد که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است.
 
قتل این دختر ۱۴ ساله به انتقادها از سیاست‌های مهاجرپذیری آنگلا مرکل دامن زد. آلمان در سال های اخیر با شمار فراوانی از مهاجران و پناهجویان روبه‌رو بوده است.
 
در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیون مهاجر خودشان را به آلمان رساندند. این آمار در سال‌های بعدی کاهش پیدا کرده است.
 
دادستانی گفته است بشار، به سوزانا فلدممن در یک منطقه جنگلی در نزدیکی خط راه آهن تجاوز کرده و سپس زمانی او تهدید کرده که به پلیس خبر می دهد او را خفه کرده است. او سپس با استفاده از تلفن این دختر دانش آموز پیام هایی فرستاده که نشان دهد سوزانا تصمیم گرفته است به پاریس سفر کند.
 
بشار اتهام تجاوز سوزانا را رد کرده و گفته است که آنها رابطه جنسی داشته اند.
بشار علی در آغاز دادگاه روی خودرا با دستانش پوشیده بود او گفته است سه ماه قبل از ماجرا با سوزانا آشنا شده بود و با او دست به دست هم راه می رفتند و به موسیقی گوش می دادند. او گفته است از سن سوزانا خبر نداشته است.
 
روز ۶ ژوئن ۲۰۱۸، پلیس با استفاده از اطلاعات یک پسربچه ۱۳ ساله افغان جسد سوزانا فلدمن را در یک حفره کم عمق که رویش با برگ و شاخه ها و خاک پوشیده شده بود کشف کرد، این پسربچه افغان با بشار در یک مرکز پناهجویان به سر می برد.
 
تا زمانی که جسد سوزانا فردمن پیدا شد بشار با خانواده اش به شهر اربیل عراق برگشته بودند و بشار در همان جا توسط نیروهای پلیس کردستان عراق دستگیر شد.
 
پلیس آلمان با انجام عملیاتی بشار را به آلمان انتقال داد.
 
قبل از قتل سوزانا فلدمن هم چند مورد مشابه در آلمان رخ داده بود که به بهت و خشم عمومی منجر شد.
 
در ماه مارس ۲۰۱۸ پناهجویی با نام حسین خاوری، به جرم تجاوز و قتل یک دختر دانشجو به نام ماریا لدنبرگ، به حبس ابد محکوم شد.
 
در ماه دسامبر ۲۰۱۷ هم یک مهاجر افغانستانی دستگیر شد چون پلیس گمان می‌برد او به دوست‌دختر ۱۵ساله‌اش در یک داروخانه آن‌قدر چاقو زد تا او را کشت.
+56
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    البته باید گفت این قاتل متجاوز کرد کردستان بوده !!
    40
    30
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران

    نوش جونتون باشه . وقتی مرزها رو باز گذاشته بودین و مردمتون با گل و سنبل لب مرزهاتون از این زامبی ها استقبال میکردین فکر اینجاش هم بایستی میبودین
    15
    40
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    من نمیدونم چرا اینطور مواقع از نام کرد استفاده نمیکنید و میبندید به کل عراقیا. عزیز من این طرف کرد عراقی بود. هر وقت شنیدید که قتل و جنایتی توسط یک عراقی انجام شده احتمال زیاد بدید طرف کرد عراقه. عرب های عراق عوضی و بی خاصیت هستند اما زمینه جنایت در عام ندارن. ولی کردها کارهای عجیب زیاد میکنن. دقیقا مثل افغانیها. در عمل قتل سنگ دل و بی خیال هستن.
    33
    40
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی
    بفرمایید اینم از غلامعلی از ویسبادن . از امروز یه ساندیسی تو سایت کم شد که البته از تفکراتش و از طرفداری کردنش از فرقه تبهکار مشخص بود که از توله های برادران دالتیجانیاست.قوچعلی ببین چه عاقبتی در افق تفکراتتون منتظرتونه.
    4
    19
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران
    به نظر من باید همه کُردها رو اعدام کرد و کُردهای ایرانی هم بیرون کرد، چون در طول تاریخ جهان هر چه قتل و تجاوز و کشتار بوده، شما اصلاً بجز کُرد اسم دیگری شنیدی؟ البته که نشنیدی! من مطمئنم اگر هر از گاهی شما خبر قتل یا تجاوزی شنیدی که مسبب آن کُرد نبوده، حتماً تقصیر یه کُردی تو یه جایی بوده که اعصاب اون متجاوز نازنین هم قومی مارو بهم ریخته. خدایا ما چقدر خوبیم، ما چقدر ماهیم، خدایا شر این این یکی دو کُرد این سایت هم از سرمان کم کن، آخه خودت که خوب میدونی همه چی واس ماس، همه چی مال ماس! خدایا ما چقدر هر روز عاقلتر میشیم و جهان بینی جامعتر و کاملتری پیدا میکنیم و روز به روز در حوزه تفکر و اندیشه و مطالعه و تجربه و تحلیل سرآمد میشیم! خدایا این کامنتهای ما را برای آیندگان محفوظ بفرما، خدایا نظرات صد تا یه غاز مخالفین ما را محو و معدوم بفرما!
    23
    38
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. داداش امیر شتر سواری دولا دولا نمیشه. من کامنت های دیگه شمارو خوندم که توش دم از جهانی سازی میزنی.ما اخرش نفهمیدیم شما پان ترکی؟طرفدار ازادی؟ ضدکرد؟دوستدار اخوند؟نژادپرست؟یا لیبرال؟
    0
    20
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
    خب این بیشرف بعداز ۷سال آزاد میشه،ولی فکر کنم در زندان ووپرتال ترتیبش را بدهند چون در زندان بفهمند تجاوز کرده زندش نمیزارند
    1
    14
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند::]. من طرفدار پیشرفت مدنی و اجتماعی کردها هستم. حتی موافقم کردها در مناطقی از ایران و عراق و تروکیه که اکثریت مطلق هستن خودمختاری یا استقلال بگیرن. اما با یکسری خلقیات کردها مشکل دارم. دقیقا هم افغانیها رو مثال زدم. کردها بزهکاری زیاد دارن. این نشون میده از لحاظ افکار اجتماعی رشد مناسبی نکردن. توهمات بهشون غلبه میکنه. من خوشحال میشم مردمی که بخشی از ایران هستن در مباحث انسانی و اجتماعی ایراد مهمی نداشته باشن. اتفاقا دلیل انتقادهای بدون پرده من خارج شدت از توهمات و تخیلات و برخورد با معذلات و در آخر تصحیح خطا و رشد هست. من دوس دارم کردها خوش اخلاقتر بشن. راهش رو خودشون باید پیدا کنن. با استقلال خیلی چیزا حل نمیشه. ممکنه بدتر هم بشه. پس قبل استقلال باید رشد کنن. کرد نژاد نیست که حرف من نژادپرستی حساب بشه چون کردها هم یک قومی از نژادهای ایرانی هستن. بطور مثال مردم مازندران تا همین چند سال پیش به بد اخلاقی متهم بودن. اما الان خیلی خوش مشرب و بامعرفت شدن. البته شاید چون پولدار شدن. ایشالا کردها هم پولدار بشن و اخلاقشون بهتر بشه.
    26
    8
    ‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    دوستان اَزیز: اصلا قرار و معادلات و اصول بر این نبوده و نیست, که حسابِ افرادِ بیمار و روان پریش رو به قُلکِ کل بِگزاریم!خُب: طبیعه که محصولِ جوامعِ گرفتار و دُگم , به غیر از حَمین آفت حای اجتماعی چیزِ دیگه ای نمیتونه باشه. حالا اگه یک ایرونی خالص خارج از کشور مُرتکب جُرمی بشه.{ که نمیشه} مطبوعات یا پلیس کشور میزبان میگن, خاطی تُرک یا کرد یا بلوچ و غیره بوده؟ طبیعتا خاطی رو با نام و مدارک کشورش معرفی میکنن. حالا چرا کارشناسانِ اجتماعی ما فقط بینای دیگران و کورِ خودشون حَستن؟ پس دوستان بَذر کینه و تنفر و غرور پُر چاله و چوله رو کنار بگذاریم, و قبول کنیم که حَمین کُردحا با قوانین دست و پا گیر فعلا در حمان منطقه خود, ازادی رو بهتر از ما و بدون فیلتر تنفس میکنن. مخاطبانِ منفی ما دیروز دوستان افغان بودن ,امروز کُردحا, فردا تُرک حا, پس فردا بلوچ حا و غیره. اخر سر خودمون می مونیم با حوضمون! در یک کلام وقتشِ که سر عقل بیاییم , غرور ذاتی خودمون رو از بین ببریم.کَمیت رو به حساب کُلیت نگذاریم , و ترازوی متعادل رو به دیده شعور و عقلانیت نگاه بکنیم. پایدار باشین!
    2
    21
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    saryas - برلین، آلمان
    اره میگن کردها چون در همسایگی مغلها زندگی میکنند بعضیها خویی مغلها را بوه خودشون گرفتن ،مثل فروش زنها و ازدواج با دختر خاله یا عمه ۸ یا ۹ ساله و اوردنشون به آلمان و همینطور. میگن همنشین تو به تو باید....اگر بجای نزدیکی با مغلها این کردها به ادمها نزدیک میشدن، وضعیت اینجور نبود. از امار قتلها د آلمان ۹۸ درصد قتلها قتل ناموسی که بین اتباع خارجی اتفاق میافته و ۹۹ در صد این ۹۸ درصد هم ریشه مغل دارند.
    11
    6
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    saryas - برلین، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. رفیق گرامی شما یاسین به گوش ....میخونید، شما به اهشیو جنایات در آلمان مراجعه کنید تا سهم ترکها را در جنایات با سهم .....مقایسه کنید و بعد در مورد کردها اظهار فضل کنید، اقا در همون ایران خودمون کافیه سری به مناطق..... و اجنبی نشین بزنید تا یک امار نسبی به دستتون برسه.تو همین مدت در مورد تجاوز وقتل بچه ها در مناطق .....نشین ایران چند خبر اومده بود،اگر قرار باشه ملاک کردها این مردک روانی باشه که کرد هم نیست بلکه ترکمن است(که در کردسستان عراق جا خوش کردن)پس باید این مناطق .....نشین در ایران را بخاطر انهمه تجاوز به بچه ی بچه کشی و زنستزی و زن کشی را کلا از جوامع انسانی جدا کرد.
    11
    4
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    من جواب شما را میدهم ،ایشون یک روانپریش است که مصداق همون مثل ...اگر سالار شود. بازهم خودشه.این یک روز ضد فارس است ایران بشه به ایران میگه فارسستان و میخواد زبان ....زبان رسمی ایران بشه، یک روز میگه کردها نمیگذارند مغلها دگردیسی پیداکنند و باعث عقب افتادگی فرهنگی و عقلی مغلها کورش کبیر است و فردوسی،بعدش کردها و فارسها.بعد هم از تاریخ.... ایه برات میاره.به قوول خمینی ملعون ، خدا هنه اینها را ادم کنه، هر چند عمر خدا هم قد نخواهد داد. .....
    5
    6
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. میدونم از من ناراحت شدی. ولی همونطور که توضیح دادم انتقاد میکنم تا بدیهایی که هست دیده بشه و به سمت اصلاح بره. تجربه میگه انتقاد و نقد شدن بیشتر وقتا به نفع طرف هست. کردستان به دلیل اینکه توریستی نیست و کوهستانیه و قطعا از طرف حکومت هم بهش کم توجهی میشه و البته هنوزم بین مردم کرد یه نوع خانسالاری و تک خوری مرسومه و هرکی در منطقه خودش قویتره به اطرافیان خودش رسیدگی میکنه و همون مقدار کم امکانات و سرمایه هم درست بینشون تقسیم نمیشه اوضاع خوبی نیست و نیاز به کار زیادی داره. به جای ناراحت شدن این نقطه ضعفها و بدیها رو پررنگ کنید تا بهش توجه بشه و کم کم رفع بشه. منم میتونم دایورت کنم و اصلا انتقاد نکنم و بدی نگم خوبی هم نگم. چشم و گوشمون رو ببندیم الکی به به و چه چه کنیم و مثل بعضی ها 4تا هندونه بزاریم برادرهای آریایی شما بهترینی. اما زمان نشون داده اوضاع کردستان از هر نظر در سالهای اخیر بهتر نشده بلکه بدتر شده. فقط تعدادی تونستن به طور فردی منافع خودشون رو بهتر کنن. اتفاقی نیوفتاده.
    9
    5
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان
    هیچ درختی تمام میوه اش سالم و قابل استفاده نیست بسته به آب و خاک و نگهداری تعدادی از میوهاش نیز غیر قابل استفاده میشود و به خاطر چند عدد درست نیست که درخت راساقط نمود .
    0
    5
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. تو باز اومدی ....! اینکه مثل کردها سنی هستی دلیل نمیشه خودتو قاطی کنی. تهش اینه که کرد.... هستی. به هرحال مطمئنم ایرانی نیستی پس روتو کم کن برو سایتهای کشور مربوطت ....
    9
    5
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. [::saryas - برلین، آلمان::]. باز تو با پروفایلهای متعددت اومدی .... زدی!. اینکه فکر میکنی چنتا آدم حساب بشی حرفات بیشتر تاثیر میزاره نشونه ...زیادته. حرف مفت نزنی با 1 پروفایل هم کافیه. من دشمن کردها نیستم بلکه ....امثال تو هستم که گند زدین به شخصیت جمعی کردها. با توهمات و .... و زیاده ....
    11
    5
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. اخه اقاجان، ما که انتقادی ندیدیم، حرفای شما همش سرشار ازتوهین ونژادپرستیه، حتی جایی که اخبار هیچ ربطی به کردا نداره. خودت کلاهتو قاضی کن نفی وجود یک نژادو خواستار قتل عام کردن اونا میشه انتقاد؟خودت یکی از اینجور توهینارو در مورد ترک ها مینوشت چه احساسی داشتی؟؟؟ من برعکس شما سیاه وسفیدو قاطی نمیکنم و میدونم در هر ملیتی خوب و بد وجود داره، چه ترک باشه چه کرد. در ضمن به نظر من کسی که به دنبال قتل عام مردم بی گناه هستش بیشترعقب مانده فرهنگیه که با وجود سالها تحصیلات در بهترین دانشگاه ها هنوز معنی انسانیت سرش نشده(منظورم داداش اردوغانتون هستش).
    0
    10
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] دراخر اینکه عدم پیشرفت فرهنگی یک ملت برمیگرده به عدم فراهم کردن شرایط اموزشی و تحصیلی مناسب که به مردم اگاهی بده. قضاوتشو باز میزارم واسه خودت که مقصر اصلی کی هستش. همین ملت ترک در زمان سلاطین عثمانی یکی از مرتجعترین و افراطی ترین دیدگاه اسلامی رو داشتن(واسه همینم افول کردن) که با تدبیر کمال اتاترک کبیر(با وجود جنایت هاش) تونستن خودشونو پیدا کنن و حرفی واسه گفتن تو دنیا داشته باشن البته اگه داداش اردوغان بزاره همینجوری بمونن.
    0
    9
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::saryas - برلین، آلمان::] دوستِ خوب : بدون رودرواسی من از کامنت شما حَیچی سر در نیاوردم. حالا این گیجی رو به حساب من بگذار . فرمودید اظهار فضل کردم! مثلا چه گفتم که بار منفی داشته؟ توحین به سروان نازنین کُرد کرده ام؟ ترسم توضیح مجدد من , به شما به پیچیدگی بحث سرعت به بخشه. پس به بهتره بزبان ساده اظهار فضل بکنم : اَزیز دل: این جنایت محکومه, حال میخاد خاطی تُرک باشه, کرد باشه, یا امریکایی یا بلوچ و عرب و غیره. ولی حیچکس نمیتونه این عمل خاطی رو به حساب کل یا کُردا بگذاره. در اینجا بنده بهترین و گرمترین درو دِ خود رو به اکراد اَزیز میفرستم.
    1
    16
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    saryas - برلین، آلمان
    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. هانی عزیز منظور شما نبودید، این یک به اصطلاح به در زدن است که دیوار بشنوه. چیزی که در زبان مهاوره فارسی رواج داره،این در جواب کسانی بود که به خلق کرد توهین میکنند.شما اگر به تتیتر این خبر هم توجه کنید ،این رف مجرم به اسم عراقی اینجا نامبرده شده، اگر ایشون کرد بودند ،اولا حکومت محلی کردستان ایشون را به هیچ وجه تحویل آلمان نمیداد و میگفتند خودشون امونو محاکمه و مجازات میکنند، دوما اگر طرف کرد بود، همانطرو که در آلمان رایج شده سریح و بدون پرده پوپشی در خبر میامد یک کرد عراقی. حالا دلیل اینکه اینجا طرف مجرم به اسم عراقی نامبرده شده این است ،که این یابو یک ترکمن است و نه کرد و باتوجه به اینکه ترکمنها در مناطق کردستان جزء آوارگان ناخوانده و یا "زیادیهای اجتماع" هستند در مناطق کردستان تحمل میشن با به اصطلاح رایج در آلمان "گه دولدته پرسون"هستند،اگر اینها در کجردستان رخلفی مرتکب بشن بد از مجازات مثل چک برگشتی میفرستندشون همون صحرای که از اونجا اومدن و یا اگر در خارج کشور مشکلی داشته باشند و تحت تعقیب به کردستان برگردن ...
    11
    5
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    saryas - برلین، آلمان
    . مثل این یابو برشون میگردونن که در کشوری که دران مرتکب جنایت شدن محاکمه بشن.حالا اگر من در متنی که برایتان نوشتم و سعی کردم کسی را مستقیم مخاطب نکنم یا به اصطلاح از صنعت نوشتاری"ایهام" استفاده کردم فقط برای این است ،من به ادمهای بیمنطق و عقدهای حرفی برای زدن ندارم، کسی که خلق کرد را برای جرمی که یک ترکمن همپالکی خودش کرده مورد هجمه قرار میده،حکایت دزدی که برای انحراف افکار عمومی از خودش فریاد "های دزد "را سرمیده.اگر قرار باشه که معیار قضاوت رفتار دیگران باشه ، من در اداره دادگستری مشغولم،پس اگر یک گوشه از انچه که ترکها در آلمان مرتکب میشن را برایتان نقل کنم،از شنیدن اسم ادم بیزار میشوید،ولی همانطور که عرض شد من معیار قضاوتم در مورد یک شخص یا یک قوم را رفتار فردی شخصی مریض احوال قرار نمیدهم.در هر صورت امید است که شما در متن پیش که برایتان نوشتم سوء تفاهمی برایتان پش اوردم عذر میخواهم. سربلند باشید .
    9
    4
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    تازه این اولشه روزی در اخبار یکی از فرماندههایه داعشی گفت ما همراه پناهند ها نفرهایه خودمونو میفرستیم تا پناهنده شوند ووقتی وقتش آمد مامورانه ما جا جایه دنیا مستقر هستند و منتظر فرمان ما.
    4
    0
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند::]. حرفات کاملا منطقیه. من که اثلا تاحالا آرزوی مردن و یا حتی بدبختی کردها رو نکردم. من همیشه فقط از تفکرات زیاده خواهانه و متوهمانه خیلی از اونها انتقاد کردم. چون بر حسب اطلاعاتم این دوتا ایراد رو خیلی درشون دیدم. و این نشان از ضعف آگاهی از دنیای بیرون هست. در کل کاملا درست میگی کمبودهای کردستان تاثیر زیادی داشته. البته قبلا یه موضوع رو در مورد بلوچستان هم مثال زدم که مردموشون خیلی با سنتهای بسته زندگی میکنن و به هر خری اجازه میدن استثمارشون کنه و رفتار خانسالارانه در بینشون هست. یعنی اکثریت ضعیف و تعدادی قوی. کردها هم همین مشکلات رو کمتر دارن. یعنی در بین خودشون شهر و روستا به عده ای اجازه میدن با زور و رانت رشد اقتصادی زیادی بکنن و امکانات عمومی تضعیف میشه. مردم عام نباید از زورگویی افراد یا گروهها یا ارگانها ووو بترسن. مثلا نمونش بارزانیها یا طالبانیها. چیکار برای کردها کردن. هنوز حکومت ندارن همه چیز رو خانوادگی و رانتی کردن. واویلا حاکمیت بگیرن.
    6
    1
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::saryas - برلین، آلمان::]. مستر ایهام تو و اون یکی پروفایل هات همش ایهامه. دیگه زحمت بیشتر کردن ایهام به خودت راه نده. اگه کرد عراقی هستی در سایت ایرانیان چیکار داری اگه کرد ایرانی هستی چرا چوب اونور مرزها رو که نمیدونی ترکمن هستن یا کرد یا عراقی به سینه میزنی! صبح تا شب اینجا به ملت تروکیه توهین میکنی و من نمیگم ... اونها همزبانان ما هستن. هرچی رو برای خودت میپسندی یا نمیپسندی برای دیگران هم همونطور باش. نباشی بهت یاد میدم باشی.
    9
    0
    جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    saryas - برلین، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. من بیخود میکنم به ترک یا هر قوم دیگری توهین کهم،اگر متن من را خوب و با داقت بخوانید متوجه میشید که کاملا خوانا نوستم من معیار قضاوتم در مورد دیگرامن نه افراد مریض احوالند نه حتی گروههای مریض احوال. من کرد هستم افتخار میکنم بگم کرد هستم، اگر دنبال سجره من هم باشید میتونم بهتون تضمین کنم تا زمانی که در تاریخ گم بشن ایرانی بوده و هستند، کسی همازم سوال کنه کجایی هستی میگم ایرانی هستم مثل ۸۰ میلیون ایرانی دیگر،وبیشرین دوستای نزدیکم در آلمان آذریهای خودمن و ترکها هستند اینجاو تا حالا هم از کوچکترین مشکل با هم نداشتم،برام هم تفاوتی بین کرد و فارس و بلوچ و ترک و عرب نیست، ولی قبول هم نمیکنم کسی به خودش اجازه بده بدون هیچ منطقی به کرد یا فارس یا هر قوم دیگر ایرانی توهین کنه.
    0
    1
    شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::saryas - برلین، آلمان::]. کسی اینجا کردها رو نادیده نگرفته. کرد یا غیر کرد انسان هستن. به طور بیسیک نوع بشر تفاوتی نداره. فقط این آب و هوا و تغذیه هست که اونها رو متمایز کرده. اینکه انتقادی بشه برای حذف نیست بلکه برای تصحیح خطا هست. جماعت ایرانی خیلی وقته الکی خودشونو تایید میکنن و به خودشون به به و چه چه میکنن و عاقبت با اینهمه فراز و نشیب در تاریخ اوضاعمون میشه این یعنی مچل 4تا دیوانه به نام آخوند و پاسدار بشیم. اگه یاد میگرفتیم شدیدا از خودمون انتقاد کنیم اوضاعمون این نبود. گاهی حتی برای درست شدن باید سرکوب یا تخریب شد. مثل ساختمانها کهنه یا کج. ما میترسیم اگر تخریب بشیم دنیا به آخر برسه. تمام کشورهای خوب امروز دنیا در عصر معاصر یکبار تخریب شدن. در ضمن توهین یعنی فحش دادن. من ایراد میگیرم. آدم حتی اگه نتونه ایرادشو اصلاح کنه بهتره بدونه ایرادش چیه چون حداقل در مواقع مهم به خودش فشار میاره تا ایرادش دیده نشه. به همین راحتی.
    0
    0
    شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.