دونالد ترامپ: ایرانی‌ها با من تماس بگیرند ، با هم بنشینیم و به یک توافق برسیم

 رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که ایالات متحده برای این ناو هواپیمابر را به خلیج فارس فرستاد چون ایرانی‌ها «بسیار تهدیدآمیز بودند».رادیو فردا :رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت گفت که «ایرانی‌ها بسیار تهدیدآمیز» بوده‌اند و در عین حال گفت که آماده مذاکره با تهران است.
 
اظهارات دونالد ترامپ یک روز پس از صدور فرمان اجرایی‌اش صورت می‌گیرد که صنایع فلزی و معدنی ایران را تحریم کرد و در عین حال گفته بود که «چشم به راه روزی هستم که با رهبران ایران ملاقات کنم تا به یک توافق برسیم و -خیلی مهمتر- گام‌هایی برداریم تا به ایران آینده‌ای بدهیم که شایسته آن است».
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «کاری که آنها (ایرانی‌ها) باید بکنند این است که با من تماس بگیرند، و با هم بنشینیم. ما می‌توانیم به توافق برسیم، یک توافق منصفانه، فقط می‌خواهیم سلاح هسته‌ای نداشته باشند. و کمک می‌کنیم که به وضع عالی برگردند».
 
وی تاکید کرد که «من می‌خواهم آنها قوی و با عظمت باشند. اقتصاد قدرتمندی داشته باشند».
آقای ترامپ افزود: «آنها باید تماس بگیرند. اگر این کار را بکنند، ما آماده مذاکره هستیم».
وی با این حال مدعی شد که جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا با رهبران ایران در تماس است و به آنها گفته که این کار را نکنند.
 
رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت: «جان کری زیاد با آنها حرف می‌زند و به آنها گفته که تماس نگیرند».
وی، آقای کری را متهم به نقض «قانون لوگان» کرد. بر اساس این قانون، اگر افراد خارج از دولت آمریکا با کشورهای خارجی مذاکره کنند مجرم شناخته می‌شوند.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که جان کری باید به این دلیل تحت تعقیب قرار گیرد.
 
آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایالات متحده برای این ناو هواپیمابر را به خلیج فارس فرستاد چون ایرانی‌ها «بسیار تهدیدآمیز بودند و ناچاریم که برای این کشور و سایر نقاط امنیت بالایی داشته باشیم».
 
اشاره وی به اعزام ناو آبراهام لینکلن است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکشنبه هفته جاری خبر آن را اعلام کرد. وی هدف از این اقدام را فرستادن پیامی «روشن و عاری از سوءتفاهم» به ایران عنوان کرده بود.
 
ناو آبراهام لینکلن روز پنجشنبه از کانال سوئز عبور کرد.
 
آقای ترامپ حاضر نشد تا درباره علل اعزام این ناو توضیح داد و فقط به بیان این نکته اکتفا کرد که «ما اطلاعاتی داریم که قابل گفتن نیست».
 
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پیشتر در گزارشی اختصاصی از پنتاگون خبر داد که «جابه‌جایی» موشک‌های کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل اعزام نیروی آمریکایی تازه‌نفس به خلیج فارس بوده است.
 
از آقای ترامپ پرسیده شد آیا خطر درگیری نظامی با نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه وجود دارد؟
وی در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم می‌توان گفت که همیشه، درسته؟ نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدوارم که این اتفاق نیفتد».
 
ایالات متحده ۱۸ اردیبهشت ۹۷ از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج شد و تحریم‌های معلق شده در نتیجه این توافق را بازگرداند.
 
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اواخر اردیبهشت پارسال ۱۲ شرط را برای مذاکره با تهران و دستیابی به یک توافق بهتر که برنامه هسته‌ای، موشکی و نقش ایران در منطقه را در برگیرد اعلام کرد.
 
وی ۱۸ اردیبهشت امسال در بیانیه‌ای به مناسبت خروج آمریکا از برجام، ضمن تاکید بر شروط یاد شده گفت تا زمانی که «رفتار مخرب» مقام‌های ایران تغییر نکند، فشار حداکثری آمریکا ادامه می‌یابد.
+41
رأی دهید
-90

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    جناب ترامپ میشه حساب ایران را از رژیم اشغالگر تازی جدا کنید
    34
    90
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    اگر خامنه ای قمبل قهرمانانه کند و کار به مذاکره بکشد باید خودش شخصا در مذاکرات شرکت کند و گر نه این شیطان رند دیگران را جلو می فرستد و بعد دبه در می آورد
    19
    74
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    javadrezazadeh - ارومیه، ایران

    خیلی از دوستان فکر می کنند آمریکا میخواد ایران و از دست اخوند جماعت راحت کنه. در حالیکه پشیزی برای مردم ایران قائل نیست.همون طور که میدونین آقای ترامپ یه تاجره و تنها چیزی که براش مهمه منافع خودشه و مردم ایران اصلا براش اهمیتی ندارن . اگه بتونه با همین اخوندا سر منافعش تجارت میکنه و چشمش رو رو همه خیانتی که این حکومت در حق این مردم میکنه میبنده. مخلص کلام اینه که راه رهایی ایران دست آمریکا و هیچ کس دیگه ای بغیر از خود مردم نیست.
    15
    125
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    زنبور - کپنهاک، دانمارک

    باین مگن با پنبه سر بریدن
    5
    33
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    (دیدی که چه بیهوده به تو دل بستم؟ - الحق که چو کودکانِ ساده هستم) ( کردم چه خیال که تو حتماً امروز - خواهی شکنی پوزه شیخِ پفیوز ) ( لکن تو هم انگار چو اسلاف خودت - در ذهن فقط منفعت خویش بُدَت ) ( یادم نرود که در زمانِ کارتر - آنگونه به کشورم زدند آنها تر!) ( اکنون که چهل سال از آنروز گذشت - از کشور من نمانده جز جنگل و دشت) ( دیگر نخورم فریب تهدید شما - دانم که تو رو به شیخی و پشت به ما) ( حالا شده وقت آنکه ما ملتِ پاک - دل کنده ز جان، خون بریزیم به خاک)
    18
    58
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::javadrezazadeh - ارومیه، ایران::]. عزیزم هیچکس پشت کسی را جز نوک انگشت خودمان نمی خاراند. اگر کسی در امریکا بگوید دلش برای ایران سوخته دروغ گفته است اما در دنیا در زمان و مکان معینی گاهی اهداف شما با اهداف یک نیروی خارجی هم راستا میشود که اغلب هم موقتی هست. در حال حاضر هم در مورد بعضی اهداف بین ایرانیان و امریکا تناسب وجود دارد و ما باید از ان به نفع منافع ملی بهره برداری کنیم
    16
    38
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. عزیزم اگر ما به فکر منافع خودمان نباشیم چگونه انتظار داریم کس دیگری پشت ما را بخارد. اگر ملت امام حسین زده که منتظر بیرون امدن یک طفل از چاه نشسته خودش حرکتی نکند و همچنان وحوش 1400 سال قبل عربستان را بپرستند هیچکس نمیتواند ان ها را از چاه بلاهت نجات دهد.
    11
    49
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    کسی با این ملاها نمیتونه به توافق برسه. اینها خودشان هم باخودشان جنگ دارند
    15
    36
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران

    به همین خیال باشید، بدبختی اینجاست قمپوزیسیون رژیم چنج می خواهد، ترامپ تغییر ماهیت😂
    50
    15
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا

    قابل توجه افرادى که چشم امید به امریکا دوخته اند ٬ ملاحظه مى کنید که ترامپ علنا مى گوید امیدوارم که با آخوند ها به توافق برسیم چون که برایشان عالى خواهد شد. حوادث ٢٨ مرداد سال ٣٢ و بهمن ٥٧ و موارد دیگر نشان داده که امریکائیها هر جا که منافع شان اقتضا کند به آن سمت خواهند رفت. بنابراین بیهوده دل به اینها نبندید که برایتان دمکراسى به ارمغان بیاورند . به ملت ایران متکى باشید مخصوصا نسل امروز به ویژه دختران و بانوان شجاع ایرانى که بارها در عمل ثابت کرده اند که مخالف سرسخت این رژیم هستند.
    6
    29
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

    اونوقت اینجا نادانها و کم هوشهایی بودند که ترامپ رو پهلوان صدا میکردند و ازش سوپرمن و بتمن درست کرده بودند که بیاد بمب بریزه اونهم دقیق و فقط رو سر آخوند و سپاهی و حکومت سکولار هم شیک بیاد رو کار، تا این خل مشنگ ها قر بدن برگردن ایران با آزادی کامل تکیلا و آبگوشت و دمبلان بزنن. زهی خیال باطل. ترامپ و آمریکا تنها هدفشون اینه ایران اسراییل و عربستان رو انگولک نکنه و آزادی و رفاه مردم و حقوق بشر و. کوچکترین اهمیتی براشون نداره و فقط اهرم فشاره. همونطور که عربستان وحشی خبرنگار رو سلاخی کرد و زنها و اقلیت ها رو اخته کرده و هیچ کارش ندارند یا رهبر کره شمالی که برادرش رو با سلاح شیمیایی ترور کرد و مخالفانش رو جلوی سگهای وحشی انداخت بخورند و با ضد هوایی مخالفان رو اعدام و تکه پاره کرد ولی ترامپ باهاش دست میده و اگه توافق موشکی کنه بقیه موارد نادیده میگیره.
    6
    34
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    قابل توجه اونایی که به امامزاده ترامپ دخیل بسته بودند و فکر میکردند ترامپ میاد این ج ا لعنتی و فاسد رو برمیداره و ایران رو دودستی تقدیم ایرانیان میکنه نه امریکا نه اروپا دلشون به حال ملت ایران نسوخته و فقط دنبال منافع خودشان هستند . فقط خود مردم هستند که میتونند مبارزه کنند و اتحاد داشته باشند و رژیم رو سرنگون کنند
    7
    27
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Zaall - اصفهان، ایران::]. هاها! شعار نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکاتون کجا رفته ؟ ته کشیده؟ تسلیم شدید؟!!!
    10
    19
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    :Zaall - اصفهان، ایران:. آهان یادم رفت!! شیطان بزرگ کی بود؟؟؟اصول و ارزشهای پاک و مقدس اسلامی تون چی شد؟؟ ته کشید؟ فرهنگ جبهه و شهادتون چی شد ؟؟ همش آب شد؟؟!!ها ها ها!!!
    9
    19
    ‌پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. خخخ اسکلی به خدا. ترامپ داره جمهوری اسلامی و طرفدارای این رژیم رو تحقیر و زجرکش میکنه. باش تا ببینی.
    24
    13
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. برو بزار باد بیاد. پاچه خار حکومت بیا ایران با این حکومت حال کن. اونجا داری مال ترامپ رو میخوری و وزوز میکنی.
    26
    10
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اینه میگم خیلی از ایرانیها طرفدار مخفی جمهوری اسلامی هستن مخصوصا اونایی که سری به آخور اینا دارن و با پول ملت رفتن آمریکا و اروپا و کانادا صفا. تا یه خبری رو کج میفهمن میریزن اینجا وزوز میکنن. ترامپ علنی اره حکومت ایران رو تحقیر میکنه و اینا اندازه جلبگ هم متوجه نیستن. ترامپ عزیزتا همینجاشم کاری کردی حکومت ایران و طرفداراش کارشون به بخیه کشیده. ایشالا یا به کمک ترامپ یا با عرضه خودمون حکومت مفت خورهای غربتی رو پایان میدیم.
    22
    12
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::javadrezazadeh - ارومیه، ایران::]. [::Zaall - اصفهان، ایران::]. [::amir-amir - تورنتو، کانادا::]. [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. تا وقتی این ملت نفهمد که اخوند و ....دم و سر یک افعی هستند و فرقی بین اخوند و ....نیست و هردو جنایتکارند. تا وقتیکه امام حسین و علی پرست هستند. تا وقتی ویروس .....در تن این ملت هست. تا وقتیکه روشنفکران شما بازیچه ی چپول های مفتخور اروپائی در حدود 80 سال پیش و مغزشان را به روز نکرده اند. نه ترامپ و نه امریکا و نه هیچ نیروئی نمیتواند شما را از بدبختی نجات دهد. مثل اینکه توقع داشته باشید امریکائیان مغزهای طالبانی و داعشی و حزب الهی را که سارو ج و میخ در ان نمیرود درست کنند. از خودتان شروع کنید همه چیز درست میشود ولی اگر همچنان قربان صدقه ی مرده های وحوش عربستان در 1400 سال قبل بعنوان مقدس بگردید و همزمان با چپول های اروپائی روسی فالوده بخورید به انتظار هیچگونه گشایشی نباشید. باید یکایک سلول های ....را از تن خودتان .... کنید و چون چنین شد بعلت توسل به عقلانیت همه چیز بهینه خواهد شد.
    8
    18
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. با شما موافقم ولی فراموش نکنیم که رهبری چون رضا شاه همین مردم را از ذلت دوران قاجار( به امید اینکه دوستان پان ترک ما نرنجیده باشند) به سر افرازی دوران پهلوی سوق داد. اگر چه شرایط امروز متفاوت است، چنانچه شاهزاده را به رهبری بخوانیم میتوان به آینده کشور امیدوار بود.
    6
    15
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    اروپایی که مردمش تقریبا از نظر ظاهری و قیافه شبیه هم هستند و دارای یک مذهب هستند و و و، باز ما شاهد این امر متداول سیاسی هستیم که دولتمردان این قاره کوچولو اول بفکر منافع خودش است و مردم این قاره بخاطر تاریخ این قاره و دشمنی ها دیرینه، از همدیگر دلگیر هستند و دارای فرهنگ های گوناگون اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی، جان کلام اینکه با و وجودیکه همیشه در حال معاشرت و رد و بدل فرهنگی و اقتصادی هستند، تا اندازه ایی چشم دیدن یکدیگر را ندارند، پس این امر مشهود آن است که این "تحویل نگرفتن" همدیگر و دشمنی کوچک، یک موضوع روشن است، همانگونه که در یک خانواده بزرگ با اینکه روی یک سفره نشسته اند و دارای یک پدر و مادری، اختلافاتی بین این افراد متداول است! پس نباید خود را فریب داد که در این دنیای سرمایه داری، کشوری و یا شخصی خدمتی در حق کسی انجام دهد که مثلا او ، او را دوست دارد، در نتیجه دوران خوش باوری گذشت! و در مورد ترامپ پهلوان، ایشان باید خودش را صلح طلب در افکار جهانی و بویژه مردم خود جا بزند، تا شروع به جنگ کند که این یک امر متداول سیاسی است.
    3
    9
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    یک پرسش اساسی و بنیادی از مردم ایران: آمدیم این ضحاکان رژیم، تحت عنوان اینکه "خواب نما" شدند که مهدی از ته چاه با آنان تماس گرفت و چنین تقاضایی کرد از رژیم: زنان باید بدون روسری باشند، آزادی بیان باید باشد و و و و، یعنی شرایط سیاسی و فرهنگی ایران همانند روانشاد شاه مهربان ایران! پرسش من از مردم با شعور ایران: آیا باز دست به نابودی رژیم زد، با وجودیکه ایران توسط خواب نما و دستور چاهی ، تبدیل به کشوری شده که مردم در کنار دریا با زن و مرد آب تنی میکنند و به کاباره رفته و و و ! یک کم عاقل و دانا باشید که چگونه "علم جنگ" در تاریخ بشریت عمل و فکر میکنه!
    3
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک
    حقیقتش من تماس گرفتم، خودش نبود، رفته بود قمار، خانومش گفت. به خانومش گفتم بهش بگو اگر ما هم از سر تقصیراتت گذشت کنیم، بدونه که خدا نمیکنه.
    22
    9
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    از لحن صحبتات کاملا مشخصه که از لمپن های سپاه هستی که با نقش ابکی مخالف میخوای جاسوسی رژیم رو بکنی و به زندگی انگی خودت ادامه بدی
    1
    8
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    آقایون داداشا و آبجیا من همینجا موضع خودمو مشخص میکنم با اینکه اصلا از جنگیدن خوشم نمیاد قرار باشه این حکومت ماندگار بشه با این حکومت و هرکس و هر کشوری که طرفدار و باعث ماندگاری این حکومت باشه ..... دیر و زود داره سوخت و سوز نداره.
    13
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. همین خامنه ای خودش شخص شخیصش اگر استاد دانشگاه هارارد بود همین خودت زمین و زمان جر میدادی که ایرانی اصل و از نسل کوروش بود. اتفاقا اینها از خودت هم ایرانی تر هستند. اگر عرب بودند حال و روز مملکت با این همه منابع طبیعی از این خیلی بهتر بود . نمونه بارزش امارات و قطر عمان و عربستان. عرب هر خصلت بد داشته باشد اما عموما خست و طمع و تک خوری در ذات عرب جماعت نیست و اگر هیچ صفت خوبی نداشته باشند کرامت و بزرگی نفس و عدم بخیل بودن از خصلت های ذاتی انهاست. میدونم درک این چیزها برای ..... مثل شما سخته ولی 200 بار که همین متن بخونی و کمی تاریخ بدونی متوجه خواهی شد. البته امیدوارم .
    9
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. عزیزم این قیاس مع الفارق هست. شرایط در زمان رضاشاه با حالا زمین تا اسمان فرق دارد. ان زمان حداکثر 2 درصد سواد داشتند و حالا مردمی دیگر داریم. مردمی که سواد اموخته ولی از دلش شریعتی و ال احمد و سروش و مهاجرانی و رائفی پور و روحانی و مجاهدین بیرون میزند. شعور با سواد فرق دارد. همراه سواد بدجوری ویروس اسلام و حسین پرستی به این ها تزریق شده است. چپول های ما هم سطح فکرشان در حد کمونیست های حدود 5 دهه قبل هست. اکثرا تحصیل کرده در اروپا و جذب احزاب چپول اروپائی شده اند و این درایت را هم نداشتند و هنوز هم ندارند تا بفهمند چپول مفتخور اروپائی بیشتر از راست گراهای اروپائی استعمارگر هست. خلاصه نه در ایران و نه ترکیه و هیچ کجا دیگر شرایط زمان رضاشاه ممکن نمیشود
    3
    8
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. همین مانده بود خل وضعهایی با آی کیو در حد یا کریم بخواهند در مورد من نظر بدهند و من رو بچسبونند به حکومت. برو برو صدات رو بیار پایین و زر زر زیادی نکن کم هوش بیسواد.
    5
    12
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. عزیزم من نژادپرست نیستم تا بیانیه بر ضد عرب ها صادر کنم بلکه بر ضد اسلام یعنی اداب و فرهنگ و عقاید و قوانین عربستان در 1400 سال قبل هستم. عرب هم ادمی هست مثل ترک و فارس و یهود و بلوچ و چینی و غیره و اتفاقا بعضی از ان ها بسیار سلحشور و صفات پسندیده ی عالی دارند. اما مشکل عرب و عجم نیست بلکه مشکل اسلام هست. اسلام چه خوب و چه بد از دل عربستان برخاسته و قسمتی از فرهنگ طبیعی انان هست. اما اسلام برای ما ملتی شکست خورده هست که به زور شمشیر در مغز مردم ما فرو و به تدریج مجبورمان کرده اند تا وحوش عربستانی را با شجره نامه های سراسر کذب بعنوان قدیس بپرستیم. مشکل اینست که این ملت 1400 سال هست که مستعمره ی فرهنگی عربستان هست و ویروس استعمار فرهنگ عربستانی تا مغز استخوانش رفته است. در این میان بعضی از جوانان ما هشیار شده و متاسفانه اینبار با ترک اسلام بعنوان مفر بازیچه ی چپول های استعمارگر اروپائی شده اند.
    3
    10
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::گفتگوگر::]. دوست عزیز به عنوان یک عرب مسلمان که به هر دو افتخار میکنم در اینجا هرگز به کسی چون به مقدسات من توهین میکند خرده ای نگرفتم چون اعتقادات دیگران هر چه که هست مشکل نیست که بخواهم ایراد بگیرم اما وقتی به قومیت و ملیت بنده توهین میشود داستان فرق دارد. اینکه اسلام خوب است یا بد بستگی به زاویه دید و نگاه و تجارب شخص دارد و طبیعتا نگاهها و تجربیات هر کس با شخص دیگر متفاوت است ولی توهین به ملیتها تنها ناشی از عقده و حسادت و نژادپرستی و و نگاه بیمارگونه و شمول گرای احمقانه شخص است. همین خارج نشینان پرمدعا که اینجا 18 متر زبان دراز در توهین به ملیت ها دارند در بیرون جرات ابراز حتی 1% توهین خود را ندارند چون اگر به حقانیت خود مطمئن بودند از تبعات ابراز اشکار هراس نداشتند. دین از دید این نوابغ خوب یا بد مشکل من نیست ولی حق توهین به ملیتها را ندارند. همه قومیتها و ملیتها نقطه ضعفی دارد که میتوان براحتی اشخاص را بخاطر ان تحقیر کرد چون هیچ قومیتی خوب و بد مطلق نیست ولی بنده صرفا به حرمت اشخاص عاقلی چون شما بیان نکرده و نمیکنم.
    2
    14
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    انچه ماجرا را مضحکتر جلوه میدهد ادعای ارزو داشتن اینده ای دمکراتیک و عادلانه برای ایران از جانب این اشخاص است که من غیر فارس وقتی میبینم در اینجا و درحالیکه قدرتی ندارند نه تنها حقوق بنده برای انها معنی ندارد بلکه با کمال وقاحتی مشمئز کننده علنا به قومیت بنده توهین میشود چگونه میتوانم به چنین بیمارانی ان زمان که قدرت در دستشان باشد اعتمادی کنم ؟؟؟ داستان این است که معیار انسان بودن و حقوق برابر انسانی برای این جانوران نه صرف انسان بودن بلکه غیر فارس نبودن و یا حداقل عرب نبودن است . دوست گرامی برای کشور کثیر المله ای چون ایران این سیاست از سیاست های اخوندها خطرناکتر و فاجعه بارتر است. دورو بر ایران را نگاه کنید سپس نقشه ایران براساس قومیتها را دیدی بزنید. متوجه خواهید شد.
    4
    9
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    در پوفیوزی اخوند جماعت شکی نیست ولی من ترجیح میدهم همین اخوند سرکار باشد تا امثال ان بانوی مکرمه شنبلیه و همفکرانش برمسند قدرت باشند چون این ..... در نهایت بی تفاوتی همچون کاترین دومدیسی که در چهت حفظ قدرتش از قتل فرزندانش ابایی نداشت از کشتار انسانها تنها به دلیل تفاوتشان ابایی ندارند.
    5
    11
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    خر مولا نصرلدین را دزیدند.همسایه‌ها جمع و سرزنش مولا، فراموشکار شدی.پیر شدی. حواس پرت. چرا در طویله را خوب قفل نکردی.؟مولا گفت. همسایه عزیز. یکی‌ از شما هم اگر شد. دزد را سرزنش کنید،حالا حکایت رفقا و ضد آخوند ما. یک سخنی این ترامپ دم دمی مزاج گفت. سر فحش را به دیگران. بله .ببینید. خائن‌ها .این هم ترامپ شما. و یقه علی‌ آخوند را ول کرده. انگار نه انگار که این علی‌ آخوند است، که این سرزمین را ویران کرده .بلکه از ۴۰ سال پیش ترامپ بود، خوب رفقا . انقلابی مذهبی. ضد جنگ و ترامپ. پس یک را حل هم بدهید.۴۰ سال دیگر محاصره اقتصادی ؟ دیگر چیزی از ایران باقی‌ می‌‌ماند؟ حامی‌ ونزوهلا که هستدی، چون ضد آمریکا است. ملت مظلوم فلسطین که دوست دارید. جنگ نمی‌‌خاهید. تغییر هم باید از داخل. فحش هم به اسرهیل می‌‌دهید. بر نخورد .مواضع انگار از اصلاح طلب خودمان کپی شده، ترامپ مو بلوند دشمن.ولی‌ مادرو .پوتین. فلسطین پسر خاله؟
    2
    13
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. امیر جان با اشخاصی که تحمل استیضاح و انتقاد شدن رو ندارند، بحث کردن بیفایده است. اینها در بلاد کفر بزور به مردم سلام میکنن، اونا هم از باب ترحم گاهی اوقات جواب یا نیشخندی میزنند، بعد اینا فکر میکنن شخصیتی شدن واسه خودشون.
    13
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. اگه بلاد کفر هست خودت توی دانمارک چه غلطی میکنی؟ جاسوسی و پاچه خواری رژیم. البته سر و تهش سه نفر هستید با اکانتهای مختلف وارد میشید و منفی به دیگران و مثبت به خودتون میدید ولی انقدر حرفهاتون بی سر و ته هست که مرغ پخته هم بخنده میفته . منتطر اون اکانتتون به اسم ازاده هستیم که یک کم بیشتر بخندیم
    5
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. ضمنا اگر درست باشد و در دانمارک زندگی می کند باید بگم اوضاع و وضعیت شخصی خودت رو در مورد ایرانیان دیگه بسط نده و رفتار توهین امیز دانمارکی ها رو در مورد مسلمونها نگو که در مورد همه خارجی ها و یا همه ایرانی هاست .اسکاندیناوی ها بمحظ این که بو ببرند طرف ایرانیت مسلمون و طرفدار حکومت جمهوری اسلامیه . خودم چهل ساله که با این مردم زندگی میکنم و دوستان صمیمی و یکرنگ خوبی دارم. برعکس هر وقت یک بچه مسلمون ایرانی بتورمون خورد جز حقه بازی دروغ و نیرنگ کلاهبرداری چیز دیگه ندیدیم . مشت نمونه خرواره. چهل سال حکومت زور و جهل و جعل اسلامی در ایران نمایش چهره واقعی اسلام ناب محمدی و ولایت قبح هست و معرف حضور عالم و ادم
    5
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. عزیز دلم همه میدانند که من نژاد پرست نیستم و هرگز سخنی ضد عرب یا یهود یا فارس و یا ترک نگفته ام و بعد از این هم نخواهم گفت . اما انتقاد که توام با حقیقت باشد با توهین فرق دارد. دوما اسلام هم یک عقیده و ایدئولوژی مثل کمونیزم و غیره هست و نتیجتا قابل انتقاد و پر از زشتی و پلیدی . سوما تاکنون جز برف و باران و تگرگ و نور و شهاب سنگ به زمین نازل نشده و در زمین چیز مقدسی وجود ندارد. چهارما من مرز مذهبی نمی بندم و هر چیز را برای ملتم مضر ببینم بازگو میکنم چون هدف انسان و انسانیت و انسانیت را فدای مذهب نمیکنم. پنجما هر چه میگویم حقیقت هست و اگر نبود گاهی مثل نوشتن یک کلمه ی اشتباه من را دراز میکردند
    1
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. ببخشید شب بود سیبیلاتو ندیدم آبجی. مثل .. داری دنبال حکومت ایران له له میزنی . طرفدار نیستی چی هستی؟ باج خور؟ تو اگه با رییس جمهور آمریکا مشکل داری بیجا میکنی در اون کشور زندگی میکنی و از امکاناتش استفاده میکنی. لاشخورها و کفتارها به امثال تو شرافت دارن. شماها از آخوندها و پاسدارها بی حیاترین. چون ته مونده غذا بهتون میرسه انقدر خودتونو پاره میکنید پس اگه مثل آخوندا و پاسدارا دیگ غذا بهتون میرسید که همه رو قتل عام میکردید.
    8
    6
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. قربونت. میدونم آدم آزاد و راحتی هستی و طرفداریهات از حکومت بیشتر فاز شیطنت داره. چون اونایی که واقعا سر به آخور این حکومت هستن و در ظاهر خودشون رو مخالف هم نشون میدن در همین سایت دشمن خونی من هستن.
    12
    7
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. هرکی داره از این حکومت طرفداری زیر پوستی میکنه عوضی تر از خامنه ای هستش. چون اون در لباس رهبر حکومت اندازه اینا خودشو پاره نمیکنه. در ضمن اصال طلبا میتونن تشریف ببرن جنگلهای آمازون خط فکری سر به دو آخوریشون رو ادامه بدن. لازم باشه در این مملکت به زور کشور رو پس میگیریم. به وقتش. بدبختای خود فروخته به روس
    9
    10
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. عزیز دل من. من هم مثل تو غیر فارس هستم. اما اندکی واقع بین باش. مگر حکومت دست فارس ها هست؟ فارس ها که بیش از 1000 سال هست در ایران هیچکاره هستند. 1000 سال هست حکومت دست غیر فارس ها هست و این مظلومان که گاهی با شعر ناله ای میکنند حق تو را خورده اند؟ این فارس ها یعنی فرزندان کوروش نیستند که بین اقوام خط میکشند. این خود قوم پرستان هستند که چنین میکنند. مظلوم ترین و بی زبان ترین قوم در ایران فارس ها هستند. تاکنون کدام فارس را دیده ای که سینه سپر کند و با افتخار بگوید که من فارسم!؟ انصاف و شناخت هم چیز خوبی هست.
    0
    13
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    کامنت ها رو خوندم. خیلی جالب بود. یه سری استمنا فکری کردن، یه سری غیرتی شدن، یه سری هم بتمن و سوپرمن رو کشیدن وسط. جالب اینجاست که هنوز یاد نگرفتیم سیاست هیچوقت اونی نیست که جلوی پرده نمایش داده میشه. هیچ به همین چرخش اروپا توی این یه هفته اخیر نگاه کردین؟ انگلیس اومد کنار ترامپ، فرانسه هم شروع به قرقره کردن کرد، ألمان هم گفت ایران اگر از برجام خارج بشه ما هم کنار امریکا خواهیم بود. این اقای ترامپ وقتی میگه ایرانی ها به من زنگ بزنن میخواد به بقیه بگه ما طرفدار مذاکره هستیم، از بالا میگه مذاکره، از پایین B-52 میفرسته توی قطر و امارات. از اونطرف هم پمیو میره عراق میگه بشینین سر جاتون. جان کلام اینکه وقتی بنا به تغییر رژیم باشه امریکا هیچوقت علنی توسط رئیس جمهور چنگ و دندون نشون نمیده، این میگه ما أهل مذاکره هستیم که پوشش مردم پسند داشته باشه، ولی زیر اب کار خودشون رو دارن میکنن.
    0
    9
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. من توهین به ایرانیان عرب زبان نکردم چون عرب زبانهای ایران تازی نیستند و همه هموطن هستیم ولی با اسلام شدیدا مخالفم کلا با هر نوع دین و مذهبی مخالفم .اگر هم به تازی ها توهین میشه منظورایل و تبار ممد و علی و .... و حالا اگر به کسانی که با شمشیر و با زور به ایرانیان اسلام را تحمیل کرده اند و با جنگ و خونریزی و تجاوز به زنان توهین میشه و شما بهت برمیخوره دیگه کاری نمیشه کرد والا عرب زبان و کرد و لر و آذری و بلوچ و فارس و ...همه و همه ایرانی و هموطن هستیم
    1
    10
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Jaser - برلین، آلمان
    آقای ترامپ می‌شه ما یه شارژ ایرنسل بگیریم خودت تماس بگیری. دیگه شورشو در اوردیت. اصلا می‌خوای من گوشیمو بدم زنگ بزن. ولی‌ شیر مادرت تمامش کن دیگه
    0
    3
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. اشتباه نکنید دوست گرامی مخاطب بنده مطلقا شما نیستید شما نقد میکنید و نقد اصلا چیز منفی نیست چرا که همه چیز و همه کس حتی اسلامی که بنده به آن معتقدم و حتی خدایی که به آن معتقدم جای نقد دارد. وقتی نقد صحیح باشد فضای فکری انسان وسیعتر و در نتیجه راه حل های بیشتری برای مشکلات روزمره پیدا می‌شود. بنده مسلمانم و به آن مفتخرو معتقدمددین در زمانهای قدیم به دلیل جهل و بیسوادی مردم و جور سلاطین یک نیاز مطلق برای ایجاد نظم اجتماعی بود ولی با شمای غیر معتقد بطور کامل و مطلق همفکرم که دین از هر نوعش بخصوص در این 300 سال اخیر و خصوصا برای زمان حاضر عامل عقبگرد است اگر همراه سیاست باشد چون دوره قوانین دینی گذشته و قوانین جایگزین که همان قوانین مدنی هستند وجود دارد. بهر حال مخاطب بنده شما نبودید چون شما نقد میکنید هر چند گاهی تند ولی چون اصل هدف شما نقد است با کمال میل و احترام پذیرا هستم.
    3
    14
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::شنبلیله خانم::]. قبلا گفتم باز هم تکرار میکنم شما در جایگاهی نیستید که برای میلیونها انسان که هیچ حتی برای یک انسان هویت دلخواه خودتان را تعریف کنید کما اینکه من این حق را ندارم . گفتی کرد گفتی ترک گفتی فارس اما به عرب رسیدی میگی عرب زبان در فرهنگ ما یک فحش به حساب می‌آید و این نشانده این واقعیت است که به حقوق من نه تنها معترف نیستی ولی تعمدا منکر آن هستی و توهین میکنی. خانم محترم شما اسم جد گرامی خودتان در زمان فتوحات اجداد عرب رشید بنده در صدر اسلام را نام ببرید و بگویید کجا زندگی می‌کرد و چکاره بود سپس دم از اصالت خودساخته خود دم بزنید چون همین سوال را از من بپرسید جوابش را می‌دانم. می‌دانم جدم در آن زمان که بود و چکاره بود. اگر ایرانی بودن به معنی همزیستی تمام اقوام با حقوق یکسان و احترام به همدیگر و همسایگان است نوکرت هم هستم منم ایرانیم اما اگر به معنی انکار خود و هویت و اصالت و قومیت است من یکی نیستم و قبلا هم گفتم برای دین حاضر نیستم به کسی حتی تنه ای بزنم ولی برای هویتم برای حفظ اصالتم در صورت لزوم و امیدوارم به آنجا نکشد اسلحه بدست میگیرم. و اللبیب تکفیه الإشارة.
    10
    8
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]در مورد فارسها من حرفی ندارم چون با شما همنظرم که آنها هم تنها ابزاری شدند برای نظام شاهنشاهی و بدتر از آن این نظام آخوندی که با اسلام مردم مسلمان منطقه را به بازی گرفت و با سیاست فارسیزه کردن مردم خودمان را. پای سیاست بیاید هیچ چیز از هیچکس بعید نیست چون هدف کنترل حفظ قدرت با هر ابزاری . و اگر هدف از صرف حفظ قدرت به توسعه آن برسد دیگه واویلا.
    5
    14
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. امیر جان بغیر از حواس پنجگانه و ششم که بعضی‌ اوقات آن را هم حس میکنیم، بالاتر از آن هم وجود دارد که هنوز مغز برای فهمیدن آنها به آن درجه از تکامل نرسیده. وقتی جملات شما را می‌خوانم، میدانم که از مقربین هستید.
    15
    3
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. عزیزم فارس ها که این حکومت را نیاوردند. هرکس که فارسی حرف زد که فارس نیست. این حکومت بیشتر کار آذربایجانی های متعصب و اصفهانی ها هست. جالب است اگر "دی ان ای" اصفهانی ها را بگیری تا 90 درصد پیشینه ی یهودی دارند و ضد یهودی ترین ادم ها هم این ها هستند!!!
    0
    14
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. برو بابا جون بجونت کنند شیعه ی افراطی هستی همانند آقات سیدعلی گدا لیاقت نداری که جواب بدم بهت
    0
    2
    شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. تا حالا هیچ کامنتی لایک یا دیسلایک نکردم اما تو واقعا استثنایی هستی. پیر زن با نمک و باحالی هستی . چه حالی می‌کنند اطرافیانت خوشبحالشون ☺️☺️
    2
    0
    شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. خدا خفت نکنه. خیلی فیلمی. به هرحال من هیچوقت حس منفی ازت نگرفتم. برای همه آدما و حتی برای همه موجودات کره زمین آرزوی آرامش دارم. ولی امکان نداره چون درصد زیادی از آدما زیاده خواه هستن و به حق خودشون قانع نیستن.
    2
    0
    شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. جالب گفتی. واقعا نمیشه گفت این حکومت ملت فارسه. ولی میشه گفت یه ترکیبی از فاشیسم شیعه-فارسیسم در ذهنشون هست. این فاشیسم صرفا به لحاظ تعصب به شیعه بودن یا فارس بودن نیست بلکه یکرنگ سازی برای متفاوت بودن حکومتمداران هست. این رفتارها در زمان صفویه در شکل مذهب و در زمان رضاخان و پسرش صرفا ملی نمایان بود. اینجور تفکرات جهان سومی هست. تا حدود کمش قابل قبوله. بطور مثال ایرانیهای بخصوص فارس زبان مقیم خارج تمایل زیادی به نام پرشین نشون میدن چون فکر میکنن نام معروفی در حیطه تاریخ هست. حکومت ایران تمایل زیادی به چسبوندن نام پارس به پیشوند و پسوند شرکتها داره چون فکر میکنه اینطور اگر جلوه خوبی از ایران نمود پیدا کنه به نام پارس گسترش پیدا میکنه. این همون رفتاری هست که غیر فارسها رو ناراحت میکنه. همه انسانها دوس دارن خودشون خانوادشون ایل و تبارشون شهرشون قومیتشون مورد توجه قرار بگیره. خوب اینکه عده ای به اوضاع مسلط بشن و فقط سعی کنن نمودی از خودشون در همه عرصه ها داشته باشن خیلی حق خوریه. با این وضع توقع داریم طرف عرق وطنی داشته باشه!
    1
    6
    شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. تو از آن دسته جدایی طلب ها و دشمن پارس هستی و دشمن ایران و ایرانی احتمالا از دار و دسته مریم نیم وجبی فرمان میگیری
    0
    3
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. بله عزیزم فاشیسم شیعه هست ولی فراموش نکن که فاشیسم شیعه را آذری ها با کمک یهودیان اصفهان ساخته و باز فارس ها هیچکاره بوده اند!
    0
    6
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. صفویه شیعه رو با همین افکار مستقل کردن ایران از مرزهای اطرافش اجباری کرد. نمیشه گفت صرفا فاشیسم بوده. نمیگم فارسها فاشیسم راه انداختن اما میگم در ایران فاشیسم فارسیسم در کنار فاشیسم شیعه هست. یعنی تسلط هرچیزی از اشتراک این دو. اینکه فارسی از این موضوع خوشش بیاد یا نیاد مورد بحث نیست. این سیاست حکومتی غالب هست. خیلی از کسانی حتی در این سایت ظاهرا یا باطنی مخالف تغییر این حکومت هستن از تمایلاتشون به این گرایش حکومته. و اون رو به ملی گرایی و وطنپرستی تشبیه میکنن. در کل زمان تعادل ایجاد میکنه و کسانی که عقاید برتری جویانه دارن مجبورن یه روزی تعادل رو بپذیرن. در مورد اصفهانیا میشه گفت بطور غیرقابل تحملی برتری جویی دارن. و همین باعث گوش تلخ بودنشون شده (البته حدود 20 درصدشون اینطور نیستن). فرماندهان سپاه همشون اصفهانی هستن. چون زمان جنگ هم فقط دنبال رییس بازی بودن. و غیر خودیهاشونو یه جوری کله کردن. اصلا فکر نکنید سلیمانی فرد قدرتمندی در سپاه هست. درسته نزدیک به رهبره اما خود نون خامه ای هم زورش به اون فرماندهای سپاه نمیرسه. به حرفم شک نکنید
    3
    3
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. در تائید فرمایشات شما در ابتدا فاشیسم نبوده بلکه جنبش میهن پرستی و استقلال طلبانه بوده و ترک ها و یهودیان ایرانی در ان دست داشتند و کار بسیار بزرگ و سترگی کردند اما از زمان شاه عباس دوم هست که این جنبش بجای حرکت بسوی پالایش، ماهیت اصلی را از دست داده و خودش یک افعی مذهبی شده و بصورت فاشیسم عقاید خرافی و خرافی باقی میماند
    0
    5
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. در تائید فرمایشات شما در ابتدا فاشیسم نبوده بلکه جنبش میهن پرستی و استقلال طلبانه بوده و ترک ها و یهودیان ایرانی در ان دست داشتند و کار بسیار بزرگ و سترگی کردند اما از زمان شاه عباس دوم هست که این جنبش بجای حرکت بسوی پالایش، ماهیت اصلی را از دست داده و خودش یک افعی مذهبی شده و بصورت فاشیسم عقاید خرافی و خرافی باقی میماند
    0
    5
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    . [::amirgheryou - تهران، ایران::]. عزیزم. دیگر اینکه فارسیسم یعنی چی؟ ایا هرکس فارسی حرف زد دچار فارسیسم هست؟ اگر اینطور بود که ترکان قاجاریه از هر فارسی بیشتر دچار فارسیسم بودند و زبان و لهجه ی فارسی را هم که ترکان قاجار ساخته اند. ایرانیان یک فرهنگ باستانی دارند که متعلق به همه هست و قسمتی را هم به تشیع انتقال داده اند. همین اشتباه وقتی میشود که میگوئیم ارمنی و فکر میکنیم که تمام ارمنی ها مسیحی هستند و ارمنی و مسیحی را مترادف میدانیم یا وقتی میگوئیم یهودی فکر میکنیم تمام ان ها خاخام های گیس بافته هستند اما نیمی از نژاد یهود هنوز به کنیسا نرفته و کارل مارکس هم یک یهودی بوده که مظهر بی خدائی در جهان هست.
    0
    5
    یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. دقیقا درست گفتی. به جز نادرشاه باقی شاهان تورک از خوارزمشاهیان تا به قاجار بیشتر از خود فارسها فارسیسم بودن. تمام حمایتها از شعر فارسی و گسترش فارسی در ایران و افغانستان و هند هم توسط اونها انجام شد. میگم ایران چون میدونم غیر تورکهای ایران زبانهاشون با فارسی امروز کاملا فرق داره چون کتیبه های پارسهای هخامنشی یا ساسانی با این زبان فرق داره . خوب در گذشته بحث قومیت و اینترنت و من خوبم توبی نبود. فارسی هم یک زبان ترکیبی از سانسکریت هندی و عربی و تورکی بود و زبان ساده و به خاطر گرفتن قواعد عربی وزن شعر پیدا کرد و زبان محاوره ای خوبی شد. متاسفانه امروزه مهم شده قوم من چیه قوم تو چیه این مال کیه اون مال کیه. به هرحال برای من که مهم نیست فقط وقتی ببینم کسی برتری جویی کنه قطعا تلاش میکنم سرکوبش کنم. قطعا اگه یه روزی حس میکردم تورکها سعی به برتری جویی میکنن سعی به سرکوب این حس اونها هم میکردم.
    0
    1
    دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    من متوجه شدم قوم گرایی در ایران صرفا برای زبان نیست بلکه تفاوتهای خلق و خو و فرهنگهای منطقه ای خیلی موثره و زبان بهانه ای برای عکس العمل به این تفاوتهاس. اینو همه قبول داریم فارغ از قومیت و زبان مردمان مناطق و حتی شهرهای مختلف ایران اخلاقها و فرهنگهای متفاوت خوب و بد زیادی دارن. گاهی بعضی اخلاقها در یک منطقه یا شهر عادی و جذابه و در شهر یا منطقه دیگه ضدحال و زننده هست. مثلا در اصفهان زرنگبازی عادیه و به کسی بر نمیخوره اما در شیراز کسی زرنگبازی دربیاره میگن خوره هست. حالا در شیراز تفریح و خوشگذرانی کلاسه و حیاتی اما در اصفهان کار احمقانه و تنبلی به حساب میاد. اینها تناقضهای شدیدی ایجاد میکنه و کافیه این دو گروه تفاوت زبان و قومیت داشته باشن تا بهانه ای برای ابراض این تفاوت باشه. این موضوع غیرقابل حله و برای همین نباید توقع داشته باشیم در ایران در آینده آدما به خاطر شهر و منطقه و قومیت و زبان با هم کل نداشته باشن.
    0
    1
    دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. دیگه چی :)
    0
    0
    دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. عزیزم اگر قومی سعی در رقابت داشته باشد که بسیار خوب هست ولی خود برتر و بزرگ بینی بد هست. به هر حال ترک ها قوم بسیار قابلی هستند و حتما باید از قدرت مدیریت ان ها در تمام سطوح استفاده شود ول اضافه کنم که فارسی زبان پارس ها نیست بلکی زبانی عمومی هست که بعلت قابلیت های شعری و هنری توسط اکثر اقوام برگزیده شده است و گر نه مگر هخامنشیان این زبان را داشتند؟ اگر بجای فارسی می گفتند زبان رایج ایرانی کسی این همه در مقابل ان جبهه نمی گرفت. من غیر فارس کاش علاوه بر فارسی ترکی و عربی را هم بلد بودم. شانس نداشتم
    0
    4
    دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.