رضا پهلوی پروژه ققنوس را مصادف با روز سقوط قاجار رونمایی کرد

العربیه : رضا پهلوی، ولی‌عهد آخرین شاه ایران روز جمعه 22 فوریه 2019 در واشنگتن از پروژه‌ای به نام ققنوس رونمایی کرد که از سوی او «یک تلاش نوین برای توانمندسازی جامعه مدنی ایران و پاسخ به یک نیاز تاریخی است:‌ یعنی پیوند بین سیاست و تصمیم‌گیری‌های سیاسی با دانش و برهان علمی» توصیف شد، این اعلام مصادف با سقوط سلسله ترک‌تبار قاجار و روی کار آمدن خاندان پهلوی است.
 
رضا پهلوی در یک کنفرانس خبری که با مدیریت هیوا فیضی در واشنگتن برگزار شد علاوه بر معرفی اعضای پروژه ققنوس، گفت: «آنچه در تمام این سال‌ها فکر مرا به خود مشغول می‌کرد، نقش علم در سیاست و ساختن جامعه‌ی مدنی پایدار برای ثبات و استحکام کشور بوده است.. از دکتر الهیار کنگرلو دانشمند برجسته ایرانی ساکن آمریکا کشورمان خواستم تا گروهی از دانشمندان و متخصصین را به عنوان بنیانگذاران یک سازمان پژوهشی- علمی گرد هم آورد تا دانش خود را وقف پیدا کردن راه حل برای مشکلات عدیده‌ی ایران امروز کنند.»
لوگوی قنوس پهلوی پروژه ققنوس را «یک تلاش نوین برای توانمندسازی جامعه مدنی ایران و پاسخ به یک نیاز تاریخی است:‌ یعنی پیوند بین سیاست و تصمیم‌گیری‌های سیاسی با دانش و برهان علمی» توصیف کرد و افزود: «ققنوس می تواند دستاوردهای نوین علمی را با طرح‌های عملی و کارشناسی جهت حل مشکلات کشور ارائه دهد تا از این راه یک بار دیگر به جهانیان نشان دهیم که ایرانیان ملتی دانا و توانا و مشتاق آزادی و همکاری و دوستی با همه ملت‌های جهان هستند.»
 
اللهیار کنگرلو مدیر اجرایی این پروژه علمی نیز در این‌باره گفت: «تلاش برای ساختن یک جامعه آزاد، امن، مرفه و خوشبخت نمی‌تواند از یکسو متکی بر همان ساختار و افرادی باشد که مشکلات کنونی را ایجاد کرده‌اند و از سوی دیگر امیدوار به روش‌هایی باشد که تا کنون آزموده شده و ناکام مانده‌اند. این بود که مدت کوتاهی پس از اعتراضات سراسری دی‌ماه 96 به ابتکار و پیشنهاد شاهزاده رضا پهلوی، تعدادی از دانشمندان و متخصصان و روشنگران ایرانی را دعوت کردم تا با همفکری و همکاری، یک ساختار توانمندِ دانش‌بنیان را برای حل مشکلات موجود ایران بنا نهیم؛ و امروز بسیار خوشوقتم که تاسیس «پروژه ققنوسِ ایران» را که یک سازمان علمی متشکل از دانشمندان و متخصصان و پژوهشگران و روشنگران ایرانی برای پرداختن به این مشکلات و ارائه راه حل‌های علمی و عملی است، رسما اعلام کنیم.»
 
پروژه ققنوس در روز سوم اسفند معرفی شد که روز سقوط قاجار و روی کار آمدن رضا شاه پهلوی است.
منبع : العربیه
+320
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    یا فاطمه زهرا - ونیز، ایتالیا

    آق رضا ما بدی کسی رو نمیخوایم. از ما نصیحت چنجه کمتر بخور. چربیت رفته بالا. همین فردا پس فردا یهو میبینی اوضات قاراشمیش میشه. اصن گوشت رو بزار کنار. آقای ع ما ضامن آهو بود.
    291
    40
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    ببند در مس....اح رو خفه مون کرد.دزد دزدزاده.
    281
    37
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران

    آدم باسواد و کاربلدی نشون داده و باید قبول کنیم ساختن همیشه بسیار سخت هستش و ساختن و ایجاد یک مرکزی با این سطح از عملکرد علمی برای جمع کردن بسیاری از نخبگان طرد شده و آزار دیده از این حکومت ضد علم و ضد برنامه ریزی و ضد پیشرفت کار آسونی نیست و باید تا همینجا به پهلوی تبریک گفت و منتظر بود تا ببینیم نتیجه کارکرد این مرکز علمی نخبه پرور چی خواهد بود. به نظر من حکومت ولایت فقیه اگر دنبال پیشرفت و بهتر کردن زندگی مردم و شرایط ایران باشه باید از این مرکز استقبال کنه و برای نظرات و تفکرات این مرکز احترام قائل باشه و بعنوان یک منتقد جدی مخالف سعی کنه راهکارهای این مرکز تخصصی یا مراکز مشابه رو اجرا کنه چون 40 سال گذشته با مدیریت افتضاح اجتماعی فرهنگی اقتصادی تمام زیرساختهایی که در زمان شاه ساخته شد رو نابود کردند و هدررفت ثروتهای کشور بقدری افتضاح بوده که ایران رو از یک کشور پیشرو به یک کشور عقب افتاده و بهم ریخته در همه زمینه ها تبدیل کرده پس این نشون میده مدیران جمهوری اسلامی شکست خوردند و توان علمی و عملی برای رشد و پیشرفت کشور رو ندارندو باید از آمریکا متشکر بود که با تحریم حقایق روشن شده
    42
    203
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    حالا ریزه خواران مواجب بگیر بن سلمان وبن یامین بن زبی یا بن ذبی بهم در عرض یک شب مثل دفعه قبل 3600منفی میدن.
    243
    38
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    روایته به رضا شاه گزارش میدن که فلان افسر قصد توطئه و کودتا داره.رضا شاه دستور دستگیریش رو می ده.بعد کاشف به عمل میاد که طرف برای براندازی رفته سراغ رمال وجادو .رضا شاه دستور آزادیش رو می ده ودلش براش میسوزه ودستور می ده اذیتش نکنن.حالا الان حکایت حکایت رضا ننر ابتره وفعالیت های سیاسی براندازش.
    238
    39
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران

    تاریخ 100 سال اخیر نشون داده پهلوی ها اهل ساختن بودند. از رضاشاه بگیر که با حتی دیکتاتوری و قدرت سخت اول کشور رو یکپارچه کرد سپس کارهای زیربنایی بسیار بزرگی را انجام داد که همه اولین بودند یعنی از تشکیل ارتش ملی و دانشگاه تا ساختن مسیرهای ارتباطی نمونه اش هستش که ساختن کشور از صفر بسیار سخت هستش.محمد رضا با توجه به علم و دانش و دنیا دیدگی بیشتر نسبت به پدرش او قدمهای بعدی رو محکم تر برداشت و علاوه بر ایجاد زیرساختهای محکم نظامی و اقتصادی کشور رو از روی خاک بالا آورد و سطح زندگی مردم بشدت رشد کرد و الانم پسرش با به مراتب سواد و تجربه جهانی بیشتر قطعا میدونه داره چیکار میکنه و تشخیص اینکه ایران امروز اول نیاز مبرمی به برنامه ریزی و جمع کردن نخبه ها برای ایجاد سیستمهای پیشرفته مهم زیربنایی برای اقتصاد برای فرهنگ برای روابط خارجی و نظامی اساس کار هستش. حکومت ولایت فقیه مهمترین مشکلش نداشتن سیستم های مدرن و قابل ارزشیابی بانکی،مالیاتی و بودجه ریزی،اقتصادی،قضایی و قانون گذاری و همچنین سیستمهای کلان مدیریت منابع و فساد شدید حاصل نبود نظارت در حکومت داریش هستش.این تحریمها نیست که رژیم رو از نف
    41
    212
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران

    از نفس انداخته بلکه فساد ژرف و سیستماتیک و ناکارآمدی عمیق مدیرتی و برنامه ریزی در کشور هستش که رژیم رو به این روز انداخته و طوری شده که فقط نیروهای سپاه و عوامل وابسته باقی موندن و کار رژیم این روزها فقط حمایت و سرویس دادن به همین دو الی سه میلیون عوامل خودش برای نمایش های خیابانی یا سرکوبها هستش و تمام برنامه های سازندگی به سبب فساد سیستماتیک عمدتا برشکسته و ناکارآمد هستش و سیستم قضایی فاسد باعث شده خودش عامل انتشار بیشتر فساد و زدوبند و ایجاد یک سیستم قضایی حامی از لایه های فاسد نظامی و امنیتی و قضایی در اقتصاد در محیط زیست در قراردادهای نظامی و مخابراتی و ساخت زیرساختها هستش که این فساد نتیجه اش بی کیفیت بودن یا بلا استفاده بودن یا اشتباه بودن اکثریت زیادی از پروژه ها شده و با وجود هزینه کرد برای ساخت هزاران پل و جاده و کارخانه و شرکتهای مخابراتی و پتروشیمی این مراکز تماماً فشل و ناکارآمد هستند و توان ثروت سازی و ایجاد شغل و رقابت در بازار در هیچ زمینه ای برای آنها نیست چون ملاک این کارها رشوه و دلالی بوده مثل قرارداد مخابراتی سپاه با ام تی ان آفریقای جنوبی
    33
    153
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج

    لوگوی بسیار زیبایی هست امیدوارم همه و همه به اشتراک بگذارند در تلگرام اینستاگرام و فیسبوک و واتس اپ و ... تا به زودی برا همه آشنا بشه ، . هیچ کشوری با تلاش بیگانه به جایی نرسیده ، به امید پیروزی و پس گرفتن ایران از شیاطین . امیدوارم قدمهای فرح به زودی بر روی خاک ایران گذاشته بشه که هیچ چیز بجز عظمت و خوبی برای مردم و وطنش نخواسته .
    38
    173
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا

    با ادایه احترام به ولیعهد عزیز ، ۴۰ سال مردم ایران در جنگ و نا امیدی و ظلم و غارت سیاهی و بدبختی و فساد زندگی کردن و نه تنها ققنوس بلکه دین و مذهب و آیین مدنی و چپی و راستی و شرق و غرب و بالا و پایین به هیچ چیز اعتماد ندارن ترو خدا با روحیه مردم زجر کشیده ایران بازی نکنین ، مردم خستن ، برایه یک تیکه گوشت به جون هم افتادن ، شما دم از ققنوس می‌زنید ، آرزوی من بازگشت شماست ولی با روح و روان مردم بازی نکنید . ملت ایران فقط دنبال آسایش و یک لقمه نون برایه سیر کردن شکم خانواده‌هاشون هستند اینو‌ روش کار کنید ‌ و قولش رو به مردم بدید . همیشه سر بلند باشید .🙏
    73
    29
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. بو مال دهن خودته که باز کردیش الان. حالا چرا عشقی اش رو انداختی؟ 😀😀😀. فقط نگاه کن کی به کی میگه دزد. تو که خودتو داشتی جر میدادی برای حمایت از افزایش عوارض فرودگاه دیگه زرت و پرت المه. بگیر بخواب ....
    27
    75
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. دیگه یه کامنت گذاشتی فهمیدیم زنده ای. در گاله رو ببند بابا.
    28
    72
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. اقای شما ظاهرا ضامن خَر بوده که طرفدارهاش اینقدر بهش میان.
    30
    73
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مبارک است , امیدوارام پروژه ققنوس اقای رضا پهلوی سرشار از علم و دانش باشد و در اینده نزدیک ققنوس بتواند در داخل کشور ایران فعالیتهای دانش و علمی را ادمه دهد.
    35
    86
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. اون ساندیس هایی که میخوری مال هفت هشت سال پیش توش پر کرم و انگل و میکروبه قبل از خوردن دو تا قرص .....بنداز تو ساندیست دو دقیقه صبر کن وقتی کرمها و انگل ها از بین رفتند اونوقت ساندیست رو یکهو سربکش.
    26
    72
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اینم نشسته تا اربابان بزرگ مثل ترامپ و عجوبه الیزابت و فرانسه بهش چراغ سبز نشن بدند تا بیاد سر تاج و تخت آماده. اگه فقط یکم از مردونگی و وطن دوستی رضا شاه تو وجودت بود الان اخوند این بلا را سر ایران نیاورده بود. به نظر من مادرت لیاقت این کارو بیشتر از تو داره
    92
    45
    جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Sahand145 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]حرف با سند سند بیار ببینیم کجا رضا شاه همچین کاری کرده . اگه سند نداری پس گه میخوری میای دروغ میگی اون دوران گذشت بچه اخوند
    26
    64
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آزاذه - تهران، ایران

    بسیار عالی. پادشاه ایران و روح پدر و پدربزرگ ایرانیان شاد.
    35
    65
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آزاذه - تهران، ایران

    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. [::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. شما دوتا قرار بود برین قمه زنی ثواب کنین
    28
    67
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران

    یکی از مشخصه های بارز خاندان معدوم پهلوی حضور دائمی مشاورین نادان در اطرافشان است . شما اگر شعور داشتید ، نام خاندان قاجار را با ترک تباران گره نمیزدید . 30 درصد ترک تباران ایرانی همین الان در صف مخالفین شما قرار دارند، شما جز یک عده ایرانی خارج نشین که کاری از دستشان ساخته نیست، در داخل ایران پایگاهی ندارید، این را کسانی میفهمند که در داخل ایران هستند
    99
    31
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    [::Say good bye to religion - ونکوور، کانادا::]. فکر میکنم تشکیل یه همچین کمپینى همین هدف رو دنبال میکنه اگه توجه کنین گرد هم اومدن پژوهشگران در زمینه هاى مختلف میتونه اقتصادى، سیاسى، تجارى، نظامى، فرهنگى و حتى دینى باشه که امیدوارم این آخرى رو براى پیدا کردن راهى براى ریشه کن کردن خرافه پرستى انتخاب کرده باشن!! نشون میده که ایشون از حالا بفکر سازندگى و فراهم کردن زیرساخت اجتماعى کشور و برنامه ریزى درازمدت براى جبران خسارت هاى چهل ساله اس.
    24
    58
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    RedBull - تهران، ایران

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. شما آخوندها اصلا تو باغ نیستید مردم الان فقط شاهزاده رضا پهلوی را میخواهند، دوران دروغ و نفاق شما آخوند‌ها تمام شد، در ضمن مادر ایشان شهبانو ترک هستند و تا به حال شاهزاده یک کلمه نه بر ضد ترک یا قوم دیگری حرفی‌ نزده ا‌ند
    21
    49
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    رضا ننر این کاره نیست.اون کاره است.دلتون رو الکی خوش نکنید مثل کوبائی های مقیم فلوریدا.
    64
    23
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    روایتم از رضا شاه سندیت تاریخی نداره.تمثیل وروایتی بود توو مایه های داستانهای کلیله ودمنه وداستانهائی از زبان ومنطق حیوانات.
    60
    21
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Mirzadeh - آلمان، آلمان

    راستی اگه رضا ننر بر فرض محال واحتمال تقاطع دو خط موازی در علم ریاضی شاه بشه تکلیف جانشین چی میشه؟نکنه خیال کردید دختر ستاره ایسناگرامش ملکه الیزابت ایران میشه؟این رضا مخارجش با درآمد که نه ذخایر دلار دزدیده شده اش جور در نمی آد شده هنرپیشه روز مزد بن سلمان وبن یامین.یکی دیگه بیشترچربش کنه میشه خودفروخته هرجائی اون یکی.
    60
    23
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    pars40 - فرایبورگ، سوییس

    هر کسی که به فکر آبادی ایران باشه مورد احترامه .
    4
    50
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    مدونا - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    پروژه چاپیدن بعدی ایران . بقیه بخاطر نفس دیو که دارن همین اوضاع میشه. یادتون رفته پدر ایشون در تخت جمشید چه پولهای خرج خوش گذارانی یک سری دیو دیگر کرد و چنان سمهای استفاده کردن تا الان در اونجا حیوانات زندگی نمیکنند. یادتون رفته ؟ این پسر اون پدره . تجربه را تجربه کردن خطاست یک ذره اون سلول های نداشته کاربندازین . فقط شاه عادل میتونه انسان کامل باشه نفس نداره . در مورد انسان کدمون یا انسان کامل یا ...میتونید مطالعه کنید. همه یکی هستن !!!. جالب فقط داستان میگن بعضی ها هیچی نمیدونن" اییی ایرانی واقعی ای شاهزاده . ای خفن .ای هخامنشی اصیل ای ..." بابا بجای اراجیف برو دیو درونت بکش که انواع دروغ میگی به ملت بخاطر یک لقمه نون ! آدم شدی بعدش مفاهیم سواد حقیقت میاد. رهبر بعدی ایران انسان کامل عصر خواهد بود ولا غیر
    37
    43
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران

    [::RedBull - تهران، ایران::]. مردم ایران خواهان هیچ شخص خاصی نیستند . مردم ایران طالب زندگی راحت هستند . برای این مردک هم تره خرد نمیکنند . این مردک هیچ پایگاهی در ایران ندارد . پایگاهش تنها مغزهای کوچک تعدادی خارج نشین است که سوت و کف و هورا و کامنتهایشان هیچ تاثیری ندارد . مادرش ترک باشد یا نباشد تغییری در اصل قضیه ایجاد نمیکند . مگر پدرش را آمریکاییها خوار و خفیف کردند باعث شد که به رگ غیرت نداشته اش فشاری وارد آید؟ اصلا و ابدا . قضیه پدر و مادر مال آدم با رگ هستش نه مال این
    56
    24
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. برای یکبار درست حدث زدی. دخترش ملکه ایران میشود
    21
    34
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    RedBull - تهران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. معلومه که مردم زندگی‌ بهتر میخواند کدام مردم دنیا هستند که آرزوی یک زندگی‌ بدی را داشته باشد، ولی‌ تعبیر شما‌ها از یک زندگی‌ خوب با آن چیزی که اکثر مردم میخواهند زمین تا آسمان فرق دارد. مردم دیگر از بازی‌های شما استمرار طلب و از ما بهتران و عقل کل خسته شدند و دلیل پشتیبانی آنها از شاهزاده به این خاطر هست که کارنامه پدر و پدر بزرگش به مراتب از شما بهتر هست و دیگر نمیخواهند که یک رذل بد را از یک شیاد بدتر انتخاب کنند.
    16
    28
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۶
    samak - پاریس، فرانسه
    و لابد این ققنوس که بزودی از خاکستر خود دوباره زنده خواهد شد و ناگزیر در هیبت این فرد بی درد خواهد بود که چهل سال گذشته را همچون زندگی قبل از آنرا پر از رنج درقصرها و زندگی اشرافی و در دامان پر از مهر دایگان آمریکایی گذارانده. دل آدمی پر از غصه میشود، وقتی به مصائب این آدم فکر میکند. غم و درد کارگران و زحمتکشان میهن در این سالها، غم و درد پدران و مادران و همسران تمام آن کسان که پس از کودتای آمریکایی پدر مکرمشان در خون غلطیدند و به بند کشیده شدند، در برابر غصه های این فرد هیچ است. تازه اگر هم چیزی بود آن همه ستم، چون جنایات و ستم رژیم اسلامی از آن بیشتر است. پس بنابراین این یکی باید ققنوس وار از دل آتش برآید. البته در همین سایت فراوانند که اینهمه را بر دیده منت نهاده، میپذیرند. باغشان آبادو دلشان خوش، با کبوتر حرمشان .
    35
    16
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::samak - پاریس، فرانسه::]. شما عکس لنین تو اتاق نشیمنت را گرد گیری کن و بوسه بزن، نمیخواد در مورد پهلوی اظهار نظر کنی. یکبار به چرندیاتی که در دوران پهلوی شایعه کردید و ایران را به این روز انداختید گوش کردیم و باور کردیم ولی امروز دیگر فریب نخواهیم خورد.
    19
    20
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. خوش مشرب، همینکه تا اسمی از پهلوی میاد پابرهنه میدوید پشت کامپیوتر که اظهار فضل کنید، خود نشان از آن دارد که نه فقط پهلوی در نظر ملت محبوب است، بلکه وحشت از به قدرت رسیدن او خواب شب و روز را از تو و میرزاده و دو سه مواجب بگیر دیگر گرفته است.
    13
    24
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    زنده و جاوید باد سلطنت پهلوی.
    21
    28
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جناب سروان - مونرآل، کانادا
    انقد خورده که گردنشو تبر نمیزنه مادر بخطا
    33
    14
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. بزودی باور عمیقت مبدل خواهد شد به ناباوری و انگشت به دهان خواهی ماند که چطور شد؟ دست از کاسه لیسی بردار و اگر شکنجه گر ساواما نباشی احتمالا بخشیده خواهی شد.
    15
    25
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    ققنوس که هیچی از شغال و شتر و شیر و اژدهای اژدر بسر هم لوگو بسازی همون گهل بدبو هستی که بودی مردک بیخاصیت فرق این اغا با مدفوع اینه که از مدفوع بخار بلندمیشه هاهاها
    36
    13
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    این اغا اگه نواندیش و نوگرا بود تاریخی روکه رضاخان تاجگذاری کرد بعنوان روز پروژه معرفی نمیکرد تازه اون دانشمندان و متخصصان و پژوهشگران روشنگرانش رو هم میشناسم همه از پیرمردای عصر دقیانوس هستن هاهاها طرح نو از کسیکه یه پاش لب گوره هاهاها به قول قدیمیا برعکس نهند نام زنگی کافور ما میگیم یارو مثل سبکبال کچله اسمشو گذاشتن زلفعلی هاها
    38
    18
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    توی آسیا فقط چند کشور هستند که مستعمره نشدند: ایران- ژاپن - چین و تایلند. مابقی من جمله هندوستان مستعمره اروپایی ها بودند. خاندان قاجار هر چه بودند ، استقلال ایران رو حفظ کردند. روز سقوط اونها رو جشن گرفتن اصلا خوب نیست.کاری که با کودتا و قلدر مآبانه و بواسطه عمال انگلیس صورت گرفت.
    11
    17
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    amirpalang - لندن، انگلستان
    افرین همینجور بزنین سرکول هم تا آقا با خیال راحت حکومت کنه. کار خوبیه ولی چکار به قاجار دارن من نفهمیدم. اونا که هفت کفن پوسوندن. مصادف با 22 بهمن شروعش میکردین لاقل
    4
    7
    شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::Mirzadeh - آلمان، آلمان::]. میگم حالا فرضا هم دلار دزدیده باشه، تو چرا ....از پس بصل النخاعت داره میزنه بیرون.
    9
    5
    یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. منظورتون دقیقا کدوم استقلاله؟قرارداد ترکمن چاى رو حتما یادتونه، یا گلستان! اینجور استقلال نگه داشتن؟ یا قرارداد هاى بهره بردارى دراز مدت که در ازاى یه سفر فرنگ و یه دوربین عکاسى!! اهدا شد؟ پادشاهان قاجار مثل بچه هایى که با أسباب بازى گول میخوردن، سرمایه هاى ایران رو در مقابل قاقا ى انگلیس فروختن!!استقلال ایران رو کسى حفظ کرد که وقتى ایران از شمال توسط روس ها و از جنوب بدست انگلیسى ها اشغال شده بود، از حقانیت و استقلال ایران در کنفرانس تهران دفاع کرد و نگذاشت ایران هم سرنوشت هند و پاکستان رو داشته باشه و مستعمره بشه! یه خورده از تعصب هات کم کن، تاریخ رو مطالعه کن، مقایسه کن که ایران ما زیر سلطه قاجار ها چه حال و روزى داشتن، زیر سایه رهبرى رضا شاه و پسرش به کجا ها رسیدیم.
    15
    3
    یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. اینطور نیست که سرزمین های شمال ارس، که طبق دو عهدنامه که نامبردید همیشه جزء ایران بوده. اونها خراجگذار و تحت الحمایه ایران بودند. تفلیس ، باکو و ایروان الان هم جزو روسیه نیستند و مستقلند.
    3
    7
    یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. قبول دارم که نقص و کاستی زیاد داشتن ولی اگه باقی بودند ، جای خودشونه الان به یک جمهوری دمکرات - مثل مشروطه خواهان- داده بودند نه آخوندها. مصدق خودش از خاندان قاجار بود و خواهان جمهوری. از طرف دیگه با کودتا ی غیرقانونی و زیر نظر انگلیس هم کنار رفتند.
    2
    6
    یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    شاه و شیخ - قم، ایران
    آق رضو ما خیال کردیم توپ و تشر شما کار خودشو کرد و " مزدورانی" که مخالفان شما را به باد فحش و ناسزا میگیرند را به خفقان واداشت, ولی پنداری این روغن ریخته ایست که جمع شو نیست.. گویی پدر تاجدار شما رسما همه آفتابه بدستان را اصالتا "مزدور فحاش" بار آورده..
    6
    7
    یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. از ته قلبم امید به همین بستم ، ممنونم از توضیح شما
    4
    1
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. دوست عزیز، تحریف تاریخ رو شنیده بودم ولى بازنویسى تاریخ رو نه!!! مصدق، ترک بود؟ إدیسون چى؟ شنیدم مارتین لوتر کینگ هم یه جورى ریشه ترکى داشت!! شما هم شدى مثل این اسلام پرست ها که همه رو از انشتین و و رو بخاطر عقده کسر الرجال مسلمون میکنن تا به خودشون ارجحیت بدن؟ سنگلج تهران همون ناف تهرونه! که مصدق و باباى مصدق و باباى باباش اونجا بدنیا اومدن، زندگى کردن و مردن. شما این رک و ریشه ترک اون خدا بیامرز رو از کجا آوردین؟؟ چطور میتونى با این وقاحت، از دوتا از ننگین ترین قراردادهاى تاریخ بشر، نه فقط ایران! دفاع بکنى؟ قاجارهاى بى کفایت، شمال ارس و تفلیس و و و. رو در مقابل هیچى! بخشیدن به روس ها، انگار پشت قباله ننه شون بوده !
    6
    2
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    sama128 - شیراز، ایران
    آقای شریعتمداری وزیر کار که کلی وعده به ملت و نماینده ها دادی چی شد ؟؟ هیچ کاری طی این چند ماهه که نکردی !!! دوشغله ها چند پست ها چند هیات مدیره ها بی صاحبی و بی حساب و کتابی شستا عدم توانایی شستا در نظارت بر هلدینگها مخصوصا عدم اعمال قانون در تخلف گسترده هلدینگها حیف و میل بیت المال فساد های متعدد و جور واجور بخور بخور رانت ضد و بند اینها که همه اش سر جاش پس چی کار کردی ؟؟؟؟؟. چرا وقتی گزارشات از تخلفات گسترده از هلدینگها به شستا و تامین اجتماعی و وزارتخانه میاد بدون‌کوچکترین رسیدگی از کنارش رد میشید چرا ؟؟؟؟؟؟. یکی از هلدینگهای فوق فاسد از لحاظ دزدی اخلاقی فساد مالی صنایع عمومی تامین که خبرش همه جا درج شده چرا رسیدگی نکردی چرا؟؟؟؟؟
    2
    5
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. حضور دایمى مشاوران نادان؟؟؟یه کمى به این حرف خودت عمیق! فکر کن! آشنا نیست این موضوع؟ ایران امروز رو که تو چاه گرفتارى اقتصادى و فرهنگى و سیاسى و تجارى و اجتماعى و و و افتاده فکر میکنى دلیلش چیه؟ رییس جمهور احمق، وزراى بیشعور و بیسواد و یه عده محدود سردار و آقازاده هاى ژن خوب که دارن از آب گل آلود حماقت هاى دستگاه حاکم ماهى میگیرن و یه شبه میلیاردر میشن!! یه مسؤل یا مشاور یا نظامى یا فرهنگى دانا تو همه دار و دسته رژیم جمهورى اسلامى به من نشون بده، من حرفت رو قبول میکنم! در ضمن اگه یه جناح سیاسى بقول شما بین مردم جایگاه نداره، چرا بمحض منتشر شدن یه مطلب در مورد ایشون، تو و همکارات هجوم میارین و منفى میدین که مبادا این مطلب بعنوان یه مقاله پربیننده اون بالاى صفحه قرار بگیره و خواننده بیشترى داشته باشه؟ اگه ککى به تنبونتون نبود و از محبوبیت یه جناح خاص که صداى طرفدارى از ایشون و حتى پدر و پدربزرگشون رو در هر تجمع اعتراضى میشنویم، چرا باید بترسین؟ مگه ادعاى محبوبیت و مقبولیت بین مردم رو ندارین؟ ترستون چیه؟
    4
    3
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. بله مصدق ترک بود و لی ادیسون و لوتر کینگ ترک نبودند. مادر مصدق دختر عموی ناصرالدین شاه و از خاندا قاجار و پدرش وزیر دفتر ناصرالدین شاه بود. بله متولد تهران پایتخت قاجاریه بود .
    0
    5
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. مردم شمال ارس از ظلم و ستم و خراج گیری و دستبرد محصولات و به کنیزی گرفته شدن دختراشون به تزار روس متوسل شدند، ایرانیان هم مردونه جنگیدند و شکست خوردندو از مستعمراتشون دست کشیدند،همونطور که فرانسه از الجزایر و سنگال ، انگلیس از هند و کانادا و مصر، ترکیه از عراق و سوریه ، اسپانیا از آرژانتین دست کشیدند.ولی در جنگ جهانی دوم ملت ها در برابر دشمنانشون مردونه می جنگیدند ، مثل روس ها در برابر آلمانی ها ، فن ها در برابر روس ها ،یونانیان در برابر آلمانیها ، انگلیسی ها در برابر آلمانیها ، خود آلمانی ها در برابر متفقین ، ایرانی ها به دستور شاهنشاهشان در شهریور 1320 در برابر حمله انگلیسها و روس ها بدون شلیک یک گلوله تسلیم بلاقید و شرط شد و شاهش هم در پناه خود انگلیسی ها با طلا و پول فرار کرد به یک جزیره در آفریقا، خود آلمانی ها هم از این رفتار ماتشون برد!.
    0
    4
    دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. باشه تو درست میگى!!! بحث با تو مثل آب تو هاون کوبیدنه!!!
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.