زن ایرانی بیوه که تصمیم گرفت دیگر به هیچ مردی متعهد نباشد

مرد روز نوشت: من قرار نیست قصه بگویم. دوست دارم سرنوشت تقریبا خاص و به مقدار زیاد تصادفی خودم را برای تان تعریف کنم.
 
من یک  هستم. کاش جامعه ما اینقدر بسته و با تصورات غلط از زن نبود و من می توانستم در خیابانها رژه بروم و زندگی ام را در معرض دید همه بگذارم.
 
همسرم ۲ سال پیش وقتی که مست بود در یک تصادف رانندگی فوت کرد.  ۱۸ سال از ازدواج مان می گذشت. با همه وجود به او وفادار بودم. دوستش داشتم و هر کمکی که از من بر می آمد انجام دادم که الکلی نشود. اما از همان سال اول ازدواج، مشروب خوردن هایش به  مرور او را به یک فرد الکلی تبدیل کرد …
 
متاسفانه هیچوقت هم نخواست بپذیرد که الکل خودش و زندگی مان را از بین می برد. مرد حساس و مهربانی بود ولی شرایط  و روزگار با او که مردی بسیار باهوش و فنی بود نساخت. دو تا از شریک هایش از وضعیت الکلی بودنش سواستفاده کردند و کارخانه کوچک با درآمد زیاد را که با همت او راه افتاده بود از چنگش در آوردند.
 
من شغل خودم را که معماری است در طول زندگی مشترک حفظ کردم. ۴۸ ساله شدنم مصادف شد با بیوه شدنم… یک سال اول زندگی ام بدون هیچ تغییری گذشت اما کم کم متوجه شدم که مردان محیط کارم به من که می دانستند بیوه هستم توجه بیشتر نشان می دهند.
 
تجربه تلخ تعهد زناشویی که همه جوانی ام را از من گرفته بود باعث شد که به خودم قول دهم هرگز وارد یک رابطه جدی و طولانی مدت با هیچ مردی نشوم. ولی این قول باعث نشد که مرا از آشنایی و ایجاد رابطه با مردان منع کند.
 
از سال گذشته به نگاه ها و توجه مردانی که خودم می پسندیدم جواب مثبت دادم. داشتم ۵۰ ساله می شدم ولی قد بلند و اندامی که همیشه به خوبی حفظ کرده بودم مرا جوانتر نشان می داد. به خاطر شغلم، تمیز و مرتب و جدی لباس می پوشیدم و برای همین متوجه شدم مردانی را به خودم جذب می کنم که دنبال شخصیت مستقل و البته به نظر خودشان بی دردسر من بودند.
 
من هم با همین قصد مشخص با آنها دوست می شدم که دنبال هیچ تعهدی از طرف آنها نیستم. به مردان متاهل اصلاً رو نمی دهم و خوشبختانه در طی یک سال  و نیم گذشته چندین معشوقه خوب و واقعاً محترم و دوست داشتنی داشته ام.
 
دو بار ناچار شدم رابطه ام را به هم بزنم چون دیدم توقع بیشتر از معشوقه از من دارند و صحبت از ازدواج و تعهد می کنند.
 
من فکر نمی کنم دچار افراط شده ام یا سبک زندگی و توقع من از مردی که می خواهم وقتم را با او بگذرانم پایین آمده است. من هیچوقت یک زن با تمایلات جنسی بالا نبوده ام. الان هم نیستم ولی موقعیتی که برای خودم ایجاد کردم به من اجازه می دهد که از سکس خوب لذت ببرم.
 
من به هیچ مردی در این مدت دروغ نگفته ام. نه در باره سن خودم نه در مورد احساسی که به آنها دارم. از همان اول هم قید می کنم که دوستی ما نمی تواند بیشتر از ۶ ماه باشد. به هیچکدام هم تا حد ممکن چیزی در باره معشوقه قبلی یا بعدی ام نمی گویم.
 
من تازه فهمیدم که مردها هم اگر بدانند دنبال ازدواج یا وابستگی مادی به آنها نیستی خیلی راحت تر و انسانی تر و حتی عادلانه تر رفتار می کنند. البته طبیعتاً خیلی هم خوشحالند که رابطه جنسی بدون دردسر و حتی هزینه نصیب شان شده است. من این فرصتی که برای شان ایجاد می شود را کم ارزش یا بد نمی دانم چون خودم تصمیم گیرنده و انتخاب کننده و پایان دهنده رابطه ام هستم.
 
اعتبار شغلی ام بیشتر شده است. خلاقتر از همیشه هستم. به سلامت و ورزشم می رسم و به معنای دقیق کلمه یک زن آزاد و مستقل هستم که از زنانگی ام مثل خیلی از مردهای مجرد، لذت کامل می برم.
 
من این موقعیت  و شخصیتم را با بردباری و حتی تعهد طولانی به همسرم به دست آورده ام. من هیچ شکی ندارم که زن نجیبی هستم.  وارد زندگی و حریم هیچ زن متاهلی نمی شوم. از مردان ضعیف النفس یا آنها که فقط زن برای شان یک وسیله جنسی است پرهیز می کنم.
 
من واقعاً از سطحی از شعور و تجربه برخوردار شده ام که نجیب ترین مردان مجرد را پیدا می کنم. پیش آمده است با مردی بوده ام که آه در بساط نداشته یا مردی معشوقه ام بوده که می توانست هر دختر جوانی را با ثروتش مجذوب خود کند.
 
من یک زن بیوه آزاد و مستقل با عطش جنسی آرام و تنظیم شده هستم. تعداد دفعاتی که رابطه جنسی دارم از یک زن متاهل شاید بیشتر نباشد ولی چون با مردان مختلف هستم هر کدام شان به اندازه یک ماه عسل، زیبا و جذاب و پرشور است.
منبع: مرد روز
+60
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    به جمع ما (راستگویان و تابوشکنان) خوش امدی!
    25
    46
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::scandal - برلین، آلمان::]. حتما دکتر برو
    52
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    رویه ا ی که این خانوم دنبال میکنه انسان رو به مقام والای حیوان میرسونه.
    68
    52
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    amirpalang - لندن، انگلستان

    هرکس حق داره سبک زندگیش رو انتخاب کنه. کاش همه اینو بفهمن
    22
    77
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    KTLIEBE - کاونتری، انگلستان

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. قبول دارم که چنین چیزی در جامعه پذیرفتنی نیست. اما انتخاب خودش هست و البته بر اساس چیزی که نوشته به دنبال نابودی زندگی بقیه هم نیست.
    11
    61
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. بزور با کسی ازدواج کنه و چند تا بچه بیگناه بدبخت بشن خوبه؟ زندگی خودش است. انسانها آزادند هر جور دوست دارند زندگی کنند.
    15
    50
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    boysboys - مونیخ، آلمان

    زندگی شخصی خودش هست.اگه اینجور دوست داره.کنتور هم که نداره.
    14
    50
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parviz55 - مادرید، اسپانیا
    یاد یک جوک قدیمی افتادم! دو تا (ج) بهم میرسن یکی میپرسه روزها چیکار میکنی میگه صبح میرم بیرون با فلانی صبحونه میخورم بعد میام خونه حموم دوباره ظهر میرم با فلانی بعد میام حموم عصر با فلانی میرم عصرونه میخورم بعد میام حموم شب هم همینطور اون یکی میگه منم مثل تو (ج) هستم ولی اینقدر وسواس ندارم!ننگ--!
    19
    30
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. جامعه پارتنری امروز جامعه بی هویتی هست که که هیشکی تعهدی به هم نداره. حالا فکر کن از پارتنری هم رد بشیم به هردم بیری (فارسیش میشه هر دم یکی) برسیم چه شود. دنیای تنهایی. دنیایی که یکی رو نداری برات ارزش قائل بشه یا تو براش ارزش قائل بشی تا هوای همو داشته باشین. دنیای تخلیه و ارضا شدن. آدما بعد ارضا باید برن تو خلوت خودشون و تو آینه حرف بزنن. اگه به دردسری افتادن تنها برن دنبالش. اگه زن بودن کلی به اینو اون حال بدن تا کارشون راه بیوفته اگه مرد بودن کلی پول و رشوه بدن تا کارشون راه بیوفته. ول کنید بابا. مگه یه شکاف و یه موز میتونه همه چی زندگی رو ساپورت کنه.
    14
    29
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. وقتی دو نفر میتوانند تنهایی هم را پر کنند که حرف هم را بشنوند وبه هم حق بدهند. این رابطه انسانی فقط با فهم متقابل شکل میگیره و هیچ ازدواج یا چسب دوقلوی دیگر کارساز نیست.
    24
    27
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    زندگی دوست داشتن و دوست داشته شدن است وگرنه یه خیار چمبر هم میتونه کار یه مرد رو بکنه!
    18
    59
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا

    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. همیشه با کامنت خوب شروع میکنی ولی آخرش گند می‌زنی ، که اونهم از بیسوادی و فکر منحرفت میاد . یکم احترام بزار
    43
    22
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    boysboys - مونیخ، آلمان
    [::Say good bye to religion - ونکوور، کانادا::]. فضولی موقوف و لطفا زر زیادی نزن. :)
    12
    24
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    از ادبیاتش خوشم نیامد و منفی دادم. بیوه کلمه بسیار منفی هستش و اصلا نباید هیچ زن یا مردی این لغت رو برای توصیف خودش استفاده کنه. از دست دادن همسر یا جدا شدن هم بخشی از زندگی هستش و اینکه بتونه دوباره زندگیت رو بسازی و از زندگی و عمری که فقط یکبار در اختیار تو هستش لذت ببری فقط به خودت مربوط هستش میتونه تنها باشی یا رابطه جدیدی رو شروع کنی و طوری کنترلش کنی که به جای مناسب برسه.
    2
    10
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان
    انسانها آزاد زاده میشوند وطبیعی است آزاد زیستن : من منظورت را از اینکه بخواهی طریقه زندگیت را به اطلاع دیگران برسانی متوجه نشدم مگر کسی به شما اصرار داره که زندگی مشترک داشته باش ؟ شاید برای دیگران زندگی میکنی نه برای خودت ؟(( زندگی نمایشی ))
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد. اگر از مردها شناخت پیدا کنی می فهمی که مردها چرا تن به ازدواج میدن. بله عاشق شدن در تمام انسانها هست ولی برای یک مرد عاشق شدن و تشکیل خانواده و سروسامان گرفتن 50 درصد یک تصمیم هستش و بطور ژنتیک و ناخواسته 50 درصد تصمیم ازدواج امنیت روانی در زمینه سکس و تامین روحی روانی در این زمینه هستش. شاید برای زنها طور دیگه ای باشه ولی مردها و زنها واقعا با هم نه برابرند و نه مساوی و نه یکجور این دو موجود متفاوتند و توانایی های خاص خودشون رو دارند و اگر رابطه ای با شناخت به توانایی های دو طرف باشه موفق خواهد بود ولی اگر هر مرد یا زنی چیزهایی بخواد که خودش می پسنده و بخواد همانطور که خودش میخواد عمل کنه عاشق نیست و اینجاست که عشق مابین دو طرف این درصدهای تمایلات و خواسته های ژنتیکی و سکسی و غیره رو تنظیم میکنه حتی با حرف زدن و آرام آرام رسیدن به خواسته ها خودش عشق میخواد
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::boysboys - مونیخ، آلمان::] دوست نازنین: اشکال کار در اینجاست, که ما هم موقع سُخن گفتن نابجا از مغزمون اصلا استفاده نمی کنیم. چون هراس داریم, کنتور بندازه و مصرف بشه! خوش و تندرست باشید
    7
    16
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. کاملا درست بیان کردید، رویه ی این زن ، روند تبدیل انسان به حیوان است.
    14
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    فرض کنید این زن 40 سال 30 سال بعد تر بستر مرگ در حال احتضار هستش ، با چه تصویر از گذشته و شخصیت خودش می خواد کتاب زدگانیشو ببنده.
    10
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::paksan - ایران، ایران::]. و ؟؟
    2
    7
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. با این تصویر که هر طوری که دوست داشته زندگی کرده حالا با شوهر یا بدون شوهراین تصمیم خودش بوده. کوروش بزرگ میگوید:”بودن با کسى که دوستش ندارى و نبودن با کسى که دوستش دارى همه اش رنج است،پس اگر همچون خود نیافتى مثل خدا تنها باش و اگر یافتى آنرا چنان حافظ باش که گویا جزیی از وجود توست .
    5
    4
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. موافقم. زندگی مشترک فهمیدن و فهمیده شدن است وگرنه عذاب محض است.
    5
    10
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::paksan - ایران، ایران::]. ای ول گل گفتی
    4
    3
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. نمیدونم چرا بعضى ها اینطور مسایل رو با هم قاطى میکنن! بنظر من این خانم تو یه جامعه بسته نظیر ایران، داره تابو شکنى میکنه! از زندگیش بنحو احسن داره لذت میبره، بعضى ها نگران بیست سى سال دیگه این خانم هستن! که چى؟ مثل اینه که آدم یه مثلا جفت کفش رو که از پوشیدنش لذت میبره رو بخاطر اینکه اطرافیانش دوستش ندارن، همه عمر تو گنجه پنهون کنه و حسرت پوشیدن اون کفش رو با خودش به گور ببره تا باعث رضایت اطرافیانش بشه!! میخواستم صد سال سیاه راضى نباشن!! چرا باید خودمون رو از لذت هاى زندگى بخاطر خوش آمد اطرافیان محروم کنیم؟؟ همون هایى که اینجا دارن نقد میکنن کار این خانم رو، اگه دستشون باز بود و محدودیت هایى رو که خودشون برا خودشون قائل شدن رو نداشتن، همین روش زندگى رو انتخاب میکردن. کاش همیشه قبل از نظر دادن، یه خورده با خودمون میتونستیم صادق باشیم و از اون ته دلمون هم خبر بدیم که چى میگذره اونجا!! نه فقط بخاطر خوش آمد اطرافیان، خودمون رو از ابتدایى ترین لذات زندگى محروم کنیم.
    3
    7
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    hesammh - تهران، ایران
    این خانم نمی داند که ذات یک مرد بیشتر نگاه وگرایش جنسی با جنس مخالف دارد و این یک واقعیت است .وگرنه چرا مردها در رابطه ای که دارند با مذکر جدی وغیر عاطفی رفتار می کنند در حالی که در یک رابطه با مونث عاطفی وهمراه با فریبا گری و تنازی . غریزه مرد اینگونه ایجاب می کند . کم مردی هست که دررابطه، شهوت را لاک بگیرد بلکه پله اول شهوت واگربا مرام باشد و انسانیت داشته باشد شاید کمی هم عاطفه را چاشنی کند. تجربه ثابت کرده دریک رابطه همیشه جنس مونث شکست خورده و سرخورده می شود. این رابطه که با هررفیق جنس مخالف رابطه عاطفی وجنسی داشته باشد رابطه انسانی نیست خوشگذرانی حیوانی است . هدف از رابطه جنسی (در زندگی زنا شویی)ایجاد نسل و تناسل است ودفع حرارت شهوت ولی در غیر این ،واقعیت ولنگاری و بی بندوباری است. آزادی باید با حفظ شان باشد شان زن بازیچه بودن نیست
    1
    3
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. دقیقا اگر آب باشه خودشون شناگرهای ماهری هستند
    4
    5
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::hesammh - تهران، ایران::]. تمام قضیه این است که به تصمیم یک شخص برای نحوه زندگی اش احترام بگذاریم
    5
    8
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. البته که هر تصویری از خودش داشته و هر طوری که خودش خواسته هرکس می تونه زدگی کنه. اون و اونجور آدما می تونن هرطور که بخوان زندگی کنن، و می تونن خودشونو در انظار عمومی متشخص و نجیب نشون بدن ولی اینو بدونید که هر کس با تصویری که از خودش داره نمی تونه فرار کنه و همینطور از خدا.
    5
    4
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. اعتقاد و بدن هر کس شخصی است و هر کسی خیر خودش را بهتر میداند. امکان دارد چیزی که برای شما ناخوشایند و نادرست است برای کس دیگر بهترین و درست ترین را باشد. مهم این است که همه ما به انتخاب های شخصی افرادو نحوه تصمیم گیری برای زندگی شخصی شون احترام بگذاریم. هر کسی صلاح زندگی شو بهتر میداند و آزاد است تا هر طور که تشخیص داد زندگی کند. خدا و انسانیت از نظر من مهم است ولی ربطی به دین و ملا و اسلام ندارد.
    4
    3
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::hesammh - تهران، ایران::]. شان یک زن و یک انسان اینه که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و بازیچه تصمیم مردان در زندگی اش نشود. از طرف دیگر جامعه و مردان و زنان ما باید به این حد برسند که زنان هم حق دارند مثل مردان تمایلات جسمانی و روحی خود را برطرف کنند و زمان کافی آشنایی با شریک زندگیشون را داشته باشند.
    2
    2
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::hesammh - تهران، ایران::]. در ضمن نباید از شکست ترسید. شکست آدم را باتجربه و قوی میکند.
    2
    2
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::hesammh - تهران، ایران::]. آقایان هم سعی کنند یاد بگیرند یه جای سواستفاده از دختران و بی اعتماد کردن آنها به خودشون برای زنان و دختران ارزش قائل باشندچون یک روز یکی از همین زنان را بعنوان همسر خودشون انتخاب میکنند و انتظار دارند بهشون به عنوان یک مرد اعتماد بشه. با محدود کردن زنان کار درست نمیشود با رفتار انسانی زن به مرد پایبند میماند
    2
    2
    جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. حیف کلام
    0
    3
    شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::paksan - ایران، ایران::]. چی شد چرا نطقت قطع شد؟ بنال ببینم در چنته چی داری
    1
    5
    شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.