سخنرانی رضا پهلوی در انستیتو واشنگتن «آب در خوابگه مورچگان» ریخت

-سخنرانی رضا پهلوی در انستیتو واشنگتن «آب در خوابگه مورچگان» ریخت.
 
-حشمت‎الله فلاحت‎پیشه: پهلوی باید در رفتارش تأمل کند، او به دنبال دریافت کمک مالی از رژیم صهیونیستی است.
 
-محمدجواد جمالی نوبندگانی: خاندان پهلوی در زمره قاچاقچیان بزرگ‌اند و صرفاً به دنبال پول‌اند.
 
-جواد کریمی قدوسی: سازمان سیا و اتاق‎های فکر کاخ سفید برای خاندان پهلوی برنامه‎ریزی کرده‌اند تا علیه ملت ایران نقشه‎هایی را اجرایی کنند.

کیهان لندن : پیشنهاد شاهزاده رضا پهلوی برای مصادره اموال و دارایی‎های جمهوری اسلامی و مقام‎های عالی‎رتبه نظام و وابستگان آنها در آمریکا که به سود رژیم و به ضرر مردم سرمایه‎گذاری شده، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی را عصبی و نگران و پریشان کرده است.
 
رضا پهلوی در بخشی از سخنرانی خود در «انستیتو واشنگتن» که، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر)، برگزار شد برای روشن شدن این پیشنهاد خود توضیح داد که رژیم و وابستگان آنها در خارج از کشور امکاناتی دارند که مالکیت آن برای مردم است اما جای دیگری سرمایه‎گذاری شده و نظام از آن نفع می‎برد.
 
او تاکید کرد منظورش مصادره اموال خصوصی نیست بلکه آن اموالی است که در نتیجه تحقیقات مشخص شود که مالکیت آن از مردم است و امکاناتی است که به سود رژیم و به ضرر مردم مصرف شود.
 
شاهزاده رضا پهلوی پیشنهاد دیگری هم داد و گفت این اموال وقتی پس از بررسی‌ها توسط دولت‎هایی نظیر آمریکا مصادره شد صرف مردم ایران و آزادیخواهان شود و با تاکید بر اینکه این خواست مردم داخل ایران است و او منتقل کننده‎ی این خواست است مثال زد «کارگری در ایران می‎گوید [با] این همه محدودیت شش ماه است حقوق نگرفته و مجبور است کلیه خود را بفروشد ولی آقایانی [هستند] که با رژیم سر و کار دارند و خیلی راحت [به آمریکا] می‌آیند و می‎روند و هیچ محدودیت مسافرتی و ویزایی هم ندارند و اگر [دولت‌ها] می‎گویند به نفع رژیم نیستند و با مردم هستند در عمل این را نشان دهند.»
 
این مواضع از یکسو احوالات «کاسبان بقای جمهوری اسلامی» را بهم ریخت و پریشان کرد و از سوی دیگر موج نگرانی مقامات رژیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت.
 
خبرگزاری «خانه ملت» وابسته به مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مقدمه‌ای پر از دروغ از جمله طرح ادعای «کمک مالی خواستن رضا پهلوی از شاهزادگان سعودی برای براندازی» با تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد مواضع شاهزاده رضا صحبت کرده است.
 
فلاحت‎پیشه: پهلوی به دنبال دریافت پول است!
 رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته «به‌رغم اینکه موضوع براندازی نظام جمهوری اسلامی از سوی برخی مسئولان کشورهای خارجی مطرح می‎شود اما در عمل و واقعیت این مهم از دستور کارشان خارج شده است لذا فرزند پهلوی باید در رفتارش تأمل کند.»
 
حشمت‎الله فلاحت‎پیشه می‎گوید، «گروه‎های مختلف اپوزیسیون توانایی‎های مالی و حمایت‎های اطلاعاتی خود را از سوی دستگاه‎های غربی از دست داده‎اند و دیگر نمی‎توانند نقش‌آفرینی خاصی داشته باشند لذا خط مشی فرزند شاه مخلوع ایران برای جلب نظر رژیم صهیونیستی و غیره در راستای دریافت کمک مالی است.»
 
او ادعا کرده «خاندان پهلوی هنوز هم دیدگاه ضدبشری دارند و با طرح موضوع تحریم علیه ملت ایران در صدد ضربه زدن به جامعه هستند». وی همچنین گفته «رضا پهلوی باید [به] امور شخصی‎اش برسد تا اینکه بخواهد موضوعاتی را مطرح کند که در حد آنها نیست.»
 
 
جمالی: خاندان پهلوی قاچاقچی‌اند!
 محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی به «خانه ملت» گفته «خاندان پهلوی بر اساس سخنان مقامات کشورهای اروپایی در زمره قاچاقچیان بزرگ قرار داشتند لذا خانواده‎ای که نابودی مردم برایش اهمیتی نداشته و صرفا به دنبال پول بوده است نمی‌تواند دلسوز جامعه باشد.»
 
او در ادعایی عجیب گفته جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته «چنان ظرفیتی در عرصه‎های علمی، فرهنگی، نظامی، هنری و ورزشی پیدا کرده که در دوران پهلوی خواب آنها هم دیده نمی‌شد.» جمالی در ادامه عنوان کرد، «خاندانی که همه دغدغه‌هایش سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی بود و پس از فرار محمدرضا شاه همه پول‎های غارت شده در خارج را چپاول کرد دیگر نباید صحبت از داشتن دغدغه برای مردم را به زبان بیاورد.»
 
محمدجواد جمالی در ادامه اظهارت‌‌اش، پهلوی‌‌ها را متهم به «خیانت، دشمنی، غارت اموال، دزدی و ظلم علیه ملت» کرد و ادعا نمود قدمی برای ایران برنداشتند و صرفاً به تاراج ظرفیت‌های کشور پرداختند.
 
این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری گفته «رضا ربع پهلوی باید از اپوزیسیون‌های دیگر کشورها درس معرفت بگیرد زیرا آنها هیچگاه تحریم تهدید علیه ملت‌شان خواستار نیستند اما او صراحتاَ درخواست تحریم مردم و استفاده از بیت‎المال را دارد.»
 
پریشانگویی‎های کریمی‎قدوسی
 جواد کریمی قدوسی نیز که عضو کمیسیون امنیت مجلس و در صف نخست نمایندگان دلواپس است عنوان کرده، خاندان پهلوی باید به ملت ایران پاسخ دهد که اموال غارت کرده مردم در اوایل انقلاب را صرف چه کاری کرده است. او افزود «قطعاً خاندان پهلوی دست‌نشانده آمریکایی‌ها بوده و بر این اساس امروزه نیز بقایای این خانواده تلاش می‌کند راه بن‌بست گذشته را ادامه دهند.»
 
کریمی قدوسی بر خلاف فلاحت‎پیشه که معتقد است غربی‌ها حمایت‎های پولی اطلاعاتی خود را از اپوزیسیون گرفته‌اند، بر این باور است که «سازمان سیا و اتاق‎های فکر کاخ سفید برای اپوزیسیون‎ها و همچنین خاندان پهلوی برنامه‎ریزی کرده تا علیه ملت ایران نقشه‎هایی را اجرایی کنند.»
 
کریمی‎قدوسی که سوابق او در مجلس بیانگر پریشانگویی‌های اوست بلافاصله ادعاهای خود را درباره اقدامات «سازمان سیا و اتاق فکر کاخ سفید» فراموش کرده و همسو با فلاحت پیشه گفته «مزدورانی مانند فرزند شاه مخلوع ایران به خوبی می‌دانند که دیگر جایگاهی در بین مسئولان آمریکایی ندارند از این رو تلاش می‎کنند با اجرای شوی سیاسی خودشان را زنده نگه دارند.»
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود می‎گوید، «جای تامل دارد که اپوزیسیون خارج‌نشین کارش به کجا رسیده که فردی مانند رضا ربع پهلوی تلاش می‎کند سردمداری آنها را به دست بگیرد.»
 
کریمی ‎قدوسی در پایان گفته «بر اساس پیش‌بینی رهبر انقلاب، مردم کشورمان مجدداً سیلی محکمی بر دهان دشمن‌شان خصوصاً خاندان پهلوی خواهند زد تا افراد این خانواده جرأت بیان اظهارات ضد ایرانی را نداشته باشند.»
 
ناگفته نماند جواد کریمی‌ قدوسی که امروز نگران پیشنهاد مصادره‌ اموال کارگزاران جمهوری اسلامی و وابستگان آنها در آمریکا شده خودش پیش از این در صف پیگیری رفت و آمد «ژن‌خوب‎ها» به آمریکا و کانادا و دوتابعیتی‎ها و گرین‎کارتی‎های جمهوری اسلامی بود.
 
مردم حرفشان را به مجلسی‌ها زده‌اند
 البته هر کسی ندادند دست‌کم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر دارند که در جریان اعتراضات تیرماه مردم ناراضی روبروی مجلس چه گفتند: «مرگ بر مُفتخور گردن کُلفت»:
 
این موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس علیه شاهزاده رضا پهلوی کم‎سابقه است آنهم در خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی که در عین حال می‌بایست طبق اصول حرفه‎ای با ادله و مدرک گزارش بدهد. نمایندگان مجلس که مانند دیگر مقامات رژیم هیچ نیازی به این کار نمی‌بینند و انواع و اقسام ادعاها را علیه رضا پهلوی مطرح کرده‌اند تا از بازتاب سخنان و نقش وی بکاهند حال آنکه تبلیغات دروغین به ویژه از سوی کسانی که مورد خشم مردم هستند همواره اثر عکس دارد.
+331
رأی دهید
-73

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    گرچه مخالف سلطنت هستم ولی آقای رضا پهلوی را بهترین گزنیه برای آینده ایران میدانم
    288
    448
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    افرادیکه نگران وضعیت خود در آینده ایران آزاد هستند، یقینا کسانى هستند که حتى بیل زدن بلد نیستند وگرنه زندگى شرافتمندانه و بدون کلاهبردارى و کلاشى، حتى اگر منصبى نداشته باشى، شرف دارد به هر پست و مقامى در این حکومت ویرانگر. اینانکه از آینده خود اینچنین واهمه دارند، خود مطمئنند که جزء نالایق ترینها هستند.
    355
    317
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. اتفاقا ایشون هیچوقت صحبت از سلطنت نکردن. همیشه تاکید یه دوران گذار، مجلس مؤسسان و نهایتا رفراندوم برای فرم حکومت دارن. من خودم به شخصه سلطنتی مشروطه یا پارلمانی رو قبول دارم. ایران یک کشور سلطنتی و پادشاهی بوده با بیشتر از ٣١٨ پادشاه. از تاریخ پادشاهی باید نماد پادشاهی اش رو نگه داشت. و بعد اجازه انتقال قدرت در قوه مجریه رو از حزب یا طرز تفکری به حزب یا طرز تفکر دیگه با رای مردم رو داد. در ضمن حرف شما کاملا درسته. توی وضعیت فعلی ایشون بهترین گزینه هستن. از توی دل اون حکومت هیچ گزینه درستی بیرون نمیاد. دیگه دیدیم، موسوی که بخاطرش ملت میلیونی اومدن بیرون، ته تهش میخواست ما رو ببره به دوران طلائی امام راحل متخصص امر شیرین تخفیذ!
    501
    462
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    جواد کریمی قدوسی نیز که عضو کمیسیون امنیت مجلس و در صف نخست نمایندگان دلواپس است عنوان کرده، خاندان پهلوی باید به ملت ایران پاسخ دهد که اموال غارت کرده مردم در اوایل انقلاب را صرف چه کاری کرده است.صرف کلفت کردن گردن حسن خرص الله و ادمخورهاش ،صرف بازسازی لبنان صرف ساختن قبر حسن و حسین وعلی و نقی و کشتی ۷۰ کیلویی طلا برای قبر سقطین عسکرین یا مردارین حسینین ساخت قبر برای خمینی که اهرم فرعون در برابرش هیچ است صرف بازسازی عراق بعد از Jنگ علیه ایران و دو جنگ با امریکا صرف بازسازی عزه و صرف لنگیهای یمنی و صرف سرخپوستان کاندا و مسجد ساختن برای کیم ایل اون و کیم ایل این
    430
    465
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. در ضمن یه عده بیمار بیکار هفت تومنی نشستن چهارقاچ به أمر منفی دادن. وقتی داشتم جواب کامنت شما رو مینوشتم منفی به کامنت شما صفر بود. دو دقیقه بعد که اومدم کامنت خودم رو ارسال کنم منفی ها شده بود ٢٠ تا!!!😀😀😀 با اجازه شما دوست عزیز:. هوی ساندیسی که منفی میدی! از همین جا بهت خسته نباشی میگم دلاور! خلاصه دلاور هسته ای، دمر بخواب خسته ای!!😁😁
    605
    575
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    اینها چطور روشن میشه از غارتگری پهلوی بگن؟ تنها در زمان احمقی نجس دوبرابر کل پولی که ایران از زمان کشف نفت از فروش نفت بدست اورده ،بدست اورد این پول کجا رفت؟ البته از ۱۵۰ میلیارد که صرف عراق و بازسازی عراق و نزدیک ۵۰ میلیارد صرف اسد کردن بگذریم مابقی چی شد؟دزدی به حدی معمول شده بود که داعشعلی چلاق الله در جریان سه هزار میلیارد دزدی گفت کشش ندین چیز قابل بحسی نیست، پهلوی پدر و پسر ۳۵ سال بر ایران حکومت کردند نتیجه ان این بود که امروز هم هنوز با تسلیحات خریداری شده اون خدابیامرز جرات دارید واق واق کنید ،ایران هر چه داره مربوط به ان ۳۵ سال خدمت این پسر و پسر است بعد از ان هرچی شد دزدی و غارت بود و بس
    449
    425
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    ضرب المثلی هست که "دیگ به دیگ میگه روت سیاه" فعلا که جنگ بر سر قدرت و اموال بتاراج رفته مردم است. تا ایران نفت و گاز دارد کشورهای بلانسبت متمدن و دموکرات و مثلا حامی حقوق انسانی از این سفره دست نمیکشند. یکی از ثمره های این سفره تاراج سرمایه های مردم بوسیله "ژن های خوب" است. دوره ای شاه می آورند دوره ای شیخ تا شیره مردم را به بانکها و کارتل هایشان سرریز کنند.هر وقت هم که تاریخ مصرفشان تمام شد دوباره ته مانده هاشان را در آب نمک میخوابانند برای دوره بعد. این وسط فقط مردم بیچاره هستند که سرشان بی کلاه میماند. در این جنگ ذوب شدگان کوره ولایت شیخی روسیاه تر از آنند که از خود دفاعی داشته باشند.
    417
    545
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    رضا پهلوی بهترین گزینه است.
    562
    510
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۶
    غریبه - تهران، ایران

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. من برعکس. من موافق سلطنت هستم ولی ایشون را مناسب نمی دونم. از نظر من ایران برای درست شدن یک دیکتاتور آرمانگرا لازم داره تا به مردمی که رأیشون را به یک چلوکباب می فروشند با توسری اصول دموکراسی را یاد بده و قوانین مربوطه و سازمانهای نظارتی لازم را ایجاد کنه. بعد که زمینه ایجاد شد به مرور جای خودش را به حکومت دموکراتیک بده. اعتقادی هم ندارم که مثلا اگر می‌خواهیم بریم مسافرت چون بنز نداریم با همون ژیانی که فعلا هست و می‌دونیم توی راه می‌گذارمون و بدبختمون میکنه، بریم. چون فکر می کنیم بهتر از اینه که مسافرت نریم. من می مونم خونه هر وقت ماشین مورد اطمینان گیر آمد میرم. دوستان خارج نشین هم مشخصه که میگن شما برید اگر خوب شد ما هم میایم اگر هم بدتر شد که ما باز از راه دور میایم تو اینترنت فحش میدیم.
    81
    194
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    البته ناگفته نماند که جناب "ربع" زیرکانه ". تاکید کرده منظورش مصادره اموال خصوصی نیست..."!!! که مبادا پای اموال خصوصی خودش هم وسط کشیده شود. آخه آدم حسابی یکی مثل خاوری که اختلاس 3000 میلیاردی کرد و خانه چند میلیون دلاری در بهترین نقطه تورونتو خردید بعد به ازای 5 دلار به دخترش فروخت و الان از اموال خصوصی دخترک محصوب میشود را چطور میشود از او به نفع مردم پس گرفت؟؟ یا اموال و املاکی که لاریجانی ها در انگلیس خریده و به نام تخم و ترکه هاشون کردند چی؟؟ یا حرفی نزن یا اگر زدی پاش بایست و خودت را هم شامل آن ادعا کن.
    320
    462
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    fdsa60 - تهران، ایران

    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. عالی بود.واقعا خوب نوشتی
    111
    150
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. من یک مادر بزرگ داشتم زمان انقلاب میگفت: شاه خوبه میگفتیم :عزیز چرا؟ خیلى ساده اما یک جواب دندان شکن میگفت: شاه مثل صاحب خونه میمونه ولى رییس جمهور مثل مستاجره هر چهار سال باید جاش رو عوض کنه.پسرم همیشه صاحب خونه به فکر خونشه اما مستاجر هیچوقت بفکر خونه اى که نشسته نیست چون مال خودش نیست و دلش نمیسوزه
    528
    485
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    fdsa60 - تهران، ایران

    [:: غریبه - تهران، ایران::]. بنده هم با شما موافقم.دمکراسی در خاورمیانه معنی ندارد.ایران به یک دیکتاتور وطن پرست نیاز دارد.دوستان عزیز شاید قبول نکنید اما اگه یکماه در ایران زندگی کنید متوجه میشید چی میگم.وضع فرهنگی و اجتماعی ایران افتضاحه.آدمها در ایران بدلیل 40 سال زندگی در حکومت جهل و ظلم تبدیل به موجودات وحشتناکی شدن که فقط باید یه چوب بالای سرشون باشه تا معنی نظم و قانون رو یاد بگیرند.یعنی فقط یه رضا شاه باید بیاد تا وضع این مملکت رو سروسامان بده.شاید باورتون نشه مغازه دارها دزدی میکنن.تمام ادارات از بالا تا پایین رشوه میگیرند.هرکی رو پلیس دستگیر میکنه میگه من پسرخاله فلانی هستم و با یک تلفن آزاد میشه.توی خیابان دختر خانومی دوبل پارک کرده و باعث ترافیک شده وقتی افسر داره جریمه اش میکنه به افسر میگه ....توی درجه هات....داستان زیاده فقط بدونید به یه دیکتاتور وطن پرست نیاز داریم تا مردم از این بحران عبور کنن.
    176
    275
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. یکی از این بیکارها این خانم "ملکه فقید" هست. عنایت بفرمایید. :آزاذه - تهران، ایران::. "ملکه فقید" همفکرانت تا این لحظه 7 الی 8 مثبت گرفته اند تو هنوز نیامده 14 مثبت گرفتی و 14 تا منفی هم من!!!!!! آخه آی کیو که کم آهسته تر برو تا دستت رو نشه!!! وای وای بدبخت ربع پهلوی با حمایت کیا میخواد رهبری کنه؟؟؟ یه 14 تا منفی دیگه هم الان بده میخوام برم کار دارم...
    382
    483
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. من بهت ندید قول میدم میرحسین ایشالا اگه زنده باشه در یک جامعه مدرن و آزاد ایران با ولیعهد همکاری خواهد کرد. البته فقط این 1نفر. در حوزه هنرمندا هم فقط حسین پناهی انسان کار درست و مردمی هست. هیچکس دیگه ای رو بطور ضمنی از ایران فعلی قبول ندارم. ممکن هم هست نظام جمهوری مثل آزربایجان بشه که ولیعهد تا وقتی زنده و توانمنده رییس جمهور باشه یا همون نظام سلطنتی مشروطه. مهم اینه ولیعهد انسان شریفی هست و درباره اشتباهات پدرش هم مطالعه کرده و قطعا راه خوبی رو در پیش خواهد گرفت. امیدوارم هرکسی رو دور خودش جمع نکنه. چون ایران فعلی واقعا قحط الرجاله. چه خارج نشین چه داخلی. تحصیلکرده ترین آدمها رو میبینم خودفروخته یا مخ تعطیل هستن. ما یه استادی داشتیم خیلی باسواد و معروف و باشخصیت بود و دورانی مشاور وزیر دفاع هم بود. من همیشه کیف میکردم که اهل دانشجو بازی نیست. اما یه روز دیدم اونم حالش خرابه. اونجا بود فهمیدم قحط الرجاله. یکی از دلایل تمایلاتم به میرحسین هم رجال بودنشه. در جمهوری اسلامی تنها رجال زنده الان میرحسینه. الباقی ابولی هستن.
    513
    360
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - انکارا، ترکیه
    با درود.هرگاه این کمینه, بیانیه ای,نوشته ای,طوماری از آن مقام ولایت عهدی رضا پهلوی مشاهده می کنم,ناخودآگاه به یاد مظفرالدینشاه می افتم که سالها مقام ولایتعهدی را داشت و وقتی هم فرمان آزادی ملت یعنی فرمان مشروطه را در تختخوابش در بستر بیماری توشیح کرد عمرش کفاف نداد, همان مشروطه ای که برایش خونها ریخته شده بود اما دوله ها و سلطنه ها نگذاشتند فرماندهی رنجور و لنگان اما شجاع مانند "ستارخان" مستمری اندکی بپاس قدردانی بگیرد و بدین دلیل به شاه عبدالعظیم رفت و در تنگدستی و دار فانی را وداع کرد در حالیکه دوله ها و سلطنه ها دوباره قدرت گرفته بودند.شبتان پُرستاره
    227
    223
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    خامنه ای و سپاه مسبب این برگشت به عقب مردم هستند. هر کسی که رای مردم رو داشت زیر تبلیغات و پرونده های سیاسی و فشارها منفور و مترود کردند و الانم اگر دقت کنید سپاه و دامنه کثیف فرهنگیش که دست نقدی هستش کارش زدن تمام سیاسیونی هستش که مردم بهشون توجه کردند و برعکس افرادی که منفور مردم و تنفر مردم به آنها ثابت شده رو تبلیغ میکنند مثل مصباح یزدی یا رئیسی و باقی اوباش و اراذلی که واقعا در بهترین حالت کمتر از 2 میلیون نفر هم در کل کشور به اینها توجه ندارند تازه اگر برنج و روغن و سیب زمینی بین مردم پخش کنند. خلاصه دیگه نیرویی در داخل کشور نمانده. اصلاح طلبها توسط سپاه منفور نشدند ولی واضح شده برای مردم که این گروه هیچ کاری ازش برنمیاد. اصولگراها که از اولش مشخص بود که بیسواد هستند و هرکاری هم بکنند ضررش بیشتر از سودش هستش و اصولا کارشون با اعدام و زندان شروع و تمام میشه. میانه روها هم با شدیدترین تبلیغات روبرو هستند و سپاه با گرانی و سوق دادن اعتراضات به سمت آنها باعث شدند مردم بازم متوجه بشوند که اینها هم کاره ای نیستند.خلاصه در خارج از کشور تنها شاهزاده پهلوی میمونه که هیچ انگی بهش نمیچسبه
    446
    417
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    هیچ انگی به شاهزاده پهلوی نمی چسبه .چرا؟ چون اگر بگویند که شاهزاده وابسته به غرب و آمریکاست خوب مگر امروز اثبات نشده که خود خمینی هم وابسته به فرانسه و آمریکا بود و شاه رو سرنگون و او را سرکار آوردند. از طرفی همین الان مگر رژیم خامنه ای وابسته و خاک برسر روسیه و چین نیست؟ الان کافیه روسیه فقط اشاره بکنه که از سوریه خارج شو ببینید چطور چهار نعل خارج میشن واگر هم ماندن چون پوتین میخواد که اونا بمونند و چه پیاده نظامی بهتر از اینا. در قضیه فلسطین و لبنان هم همینه همانطور که دلارهای نفت گران عربستان و امارات و غیره رو غربی ها دارند به سلاح تبدیل میکنند تا در یک جنگ فرسایشی هزینه بشه برای دلارهای ایران هم لبنان و فلسطین و سوریه و یمن کاربرد داره ولی اینجا روسیه و چین هستند که بازار دستشون هستش و انگار تقسیم کار شده. سلاحهایی هم که ادعای ساختش رو دارند همه کپی های بسیار بی کیفیت و فقط ماکت هستش و در جنگ کارایی نداره برای همین یمنی ها هر جا که عربستانی ها میرن یکسری سلاح ساخت ایران رو ریختن بیرون چون کیفیت بسیار نازلی داره و فقط واسه تبلیغات ساختند نه برای جنگ واقعی
    444
    412
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::fdsa60 - تهران، ایران::]. دقیقا حساسیت قضیه را درک میکنم ولی من موندم چطوری مییشه یک دیکتاتوری که وطن پرست هم هست پیدا کرد. دیکتاتور اصلش اشتباه است یعنی حق داره هر طوری دلش خواست تصمیم بگیره و عمل کنه و هیچ کس هم حق اعتراض نداره. انسان هم که جایزالخطاست و قدرت یک جانبه باعث فساد میشه. چرا بجای اینکه سرنوشتمون را دربست به دست یکی دیگه بدیم و انتظار داشته باشیم که او همه چیز را به نحو احسن برامون انجام بده که واضح است جزع محالات است, خودمون سرنوشت خودمون را در دست نمیگیریم؟ چرا خودمون در مورد حقوق خودمون تصمیم نمی گیریم ؟ عزیزان من وشما و همه افراد جامعه باید دست به دست هم بدیم و تصمیم بگیریم که درست فکر کنیم و عمل کنیم و پشت هم باشیم. باید سیستمی پایه ریزی بکنیم که همه چیز اعم از بودجه و درامدسران مملکت و رسانه و غیره شفاف باشه.باید جوری قوه قضاییه را پایه ریزی کرد که از حقوق مردم دفاع کنه نه از دولت. در قانون اساسی آمریکا صحبت از حقوق شهروندی شده که مردم را از دولت وقت حمایت کنه.دوستان و متخصصان خارج از کشور که تخصص در این زمینه دارن لطف کنن کمک کنن
    449
    394
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    سیستم قضایی آمریکاو کشورهای پیشرفتهبر اساس قوانین هست و بقدری محکم است که میتونن روی نظر مقامات بلند پایه کشورشون حرف بزنن. دوستان خارج از کشور که تخصص و تجربه دارن لطف کنن این آگاهی را به مردم ایران منتقل کنن. ممنون
    463
    395
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. بهترین گزنیه برای سرنگونی رژیم. فقط شاهزاده رضا پهلوی است
    450
    404
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مزدوران رژیم اخوندی خجالتی نمی کشند این همه تبلیغات دروغ در مورد رضا پهلوی بیان میکنن . کاشت میشود از این بی وجدانهای حکومت اخوندی بخاطر این همه دروغ واهی و این همه اتهام که برای کسی میبافند مدرک و سند خواست , تا یک بار و برای همیشه نه اقای رضا پهلوی را متهم کنن نه کسانی دیگر را. هر چند اب یک رودخانه بزرگ خروشان با دهان این شغلها و کرکسها کثیف نمی شود.
    430
    386
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. با شما ۱۰۰درصد موافق هستم. برای ما ایرانیان بهترین حکومت ، حکومت پادشاهی پارلمانی است. این نوع سیستم از پیشرفته ترین حکومت ها در دنیا به حساب می اید.
    433
    424
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    +Hunter - تهران، ایران

    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. من نه مخالف نظر شما هستم و نه موافق. فقط خواستم ببینم «گزنیه» چی هست که ایشون بهترینشه؟؟!! ;) :)
    292
    356
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. شما به جای اینکه نگران منفی هات باشی سعی کن به مغزت فشار بیاری و حرفی بزنی که به درد بخوره
    377
    340
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. من که موافقم صد در صد
    439
    345
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
    حرفهایش حرفهای یک ادم بی سواد و ناشی از عدم شعور سیاسی بود. از الان می خواهد همه را قلع و قمع کند و دهان مخالفانش را ببندد. اگر قرار باشد اموال خیلی توقیف شود خانواده شما اولین کسان خواهند بود و باید پولهای دزدی را به ایران برگردانید. شما پگونه می خواهید برای ایران ازادی و دمکراسی بیاورید که تمام سلولهای وحدتان از پول های دزدیده شده این کشور است. و نمی توانید دو نفر را که مثل شما فکر نمی کنند تحمل کنید. با مصاحبه بسیاری از واقعیتهای خودشرا اشکار کرد و صیف طرفدارانش را که مشغول فحش و توهین و ناسزا به این و ان در اینرنت هستند اشکار ساخت. اگر اینها بخواهند اسنده ایران را با فرهنگ و شعور به دست گیرد چه بهتر که اخوندها باشند. این فرد نمی تواند همه ایرانی ها را در یکجا جمع کند و باعث شکاف بیشتر بین کروههای و حتی دوری بیشتر ملتهای غیرفارس شود. هیچ تورکی توهین ها وو تمسخر به وسیله این خاندان فراموش نکرده است.
    480
    495
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    [::+Hunter - تهران، ایران::]. بهتره نظر بدی . نظر نداشتن دردی دوا نمیکنه.
    397
    385
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان

    من احساسم اینه که شخصی‌ از داخل خود این سایت شروع به منفی‌ دادن می‌کنه، بارها دیدم ظرف کمتر از چند دقیقه موفقین شاهزاده به حدی منفی‌ گرفتن که قابل باور نبوده احتمالا می‌دونم که این کامنت من هم منتشر نمی‌شه اما به درک ما مردم احمق نیستیم
    123
    143
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دو کلمه حرف درست - تبریز، ایران

    بسیجی بیچاره فرار کن. آخوند ها تا چند ماه دیگه نابود خواهند شد.
    287
    208
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    جاوید شاه ، درود بر خاندان ایران ساز پهلوی، این رژیم اخوندی فاسد تورم در سوریه و لبنان را زیر ۳ درصد رسانده است ،،در صورتی که در ایران تورم بالای "۳۵۰ " درصد داریم،، آقا خامنه‌ای دزد خانه جدید خریده در" تاسکانی " ایتالیا ، امیدوارم تمام املاکشان در لندن ، اسپانیا ، ونکوور، ایتالیا بزودی مصادره بشود.همانطور که ۴ نسل ایرانی را سوزاندید ،نوبت مردم ایران هم خواهد رسید ،آزادی نزدیک است.
    488
    432
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::amirgheryou - تهران، ایران. دلیل اینکه میگم ایشون هم یه جور استمرار طلب بود اینه که با ٣-٤ میلیون جمعیت تو تهران منتهی به میدون آزادی، به همه گفت برین خونه اتون. میتونست خیلی کارهای دیگه بکنه. ولی حداقل اش اینه که با نقاشی اشنا است و مثل بقیه تنها هنرش اروغ بعد از چلوکباب مفت نیست
    348
    322
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [:: غریبه - تهران، ایران::]. مثال خوبی زدی (ژیان). همه کامل نیستن ولی برای برون رفت از این إدبار و بدبختی حرکت اول رو باید انجام داد. داستان اینجاست که مخالفین ایشون قبل از اینکه کاری کرده باشه میگن عرضه نداره! بعد هم میخوان گند کاری این مافیای ج.ا رو یه شبه درست کنه. من به اون دیکتاتور ارمانگرای شما لقب دیکتاتور مهربان میدم
    358
    347
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان::]. بر و بکس سایت هم بیکار نیستن. این منفی مثبتها بالاخره تعداد بازدید رو بالا میبره که در نهایت برای آگهی ها بد نیست! 😉😉😉
    274
    379
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    [::Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان::]. تو برو بچسب به ماتحت اردوخر.تو اصلا ایرانی نیستی که در مورد این وطنپرستها بخواهی اظهار فاضلاب کنی. درد شما میدونم چیه،چکمه های پدر تاجدار بود که جل و پلاس امثال پیشه خری را جمع کرد که رویای جمهوری سوسیالیستی اذربایجان را در سر خودش میپروراند. اگر رضا شاه بزرگ ظهور نکرده بود و جل و پلاس کره مغولهای قاجار را جمع نکرده بود الان کشوری بنام ایران وجود خارجی نداشت. بعد تو اینجا از دزدی خاندان پهلوی میگی حداقل اینها اگر دزدیدند مملکت را اباد کردند و خرج مملکت کردند نه خرج لبنان و عزه و عراق و یمن و.الان یک کره صیغه مثل نقدی در یک روز دوبرابر ابچه که این پدر و پسر در ۳۵ سال دزدیند میدزده،یا امثال لاشی جانیهای تخمه صیغه عراقی که تا تونستند دزودیدند و هر چه نتونستند بدزدند بجای خرج ایران خرج مملکت خودشون عراق کردند
    88
    315
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. چه گزینه ای میتوانی بهتر از رضا پهلوی پیدا کنی؟؟ مجاهدین؟ آنها حتی نمیتوانند خودشان را اداری کنن یعنی سابقه سازمانی شان چه در عراق و چه در آلبانی و چه در فرانسه نشان داده موسوی هم که میخواهد به دوران طلایی خمینی برگردد و بقیه هم که موس موس میکنند تنها فردی که از سیاست روز و خودش سرنوشت پدرش را در کشورداری دیده رضا پهلوی است و میتاند بهتر از دیگران در امور کشورداری موفق باشد راستی قیمت شم در قم چنده؟؟
    195
    152
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان::]. نه تنها ازدرون سایت منفی ها را بالا میبرن, بلکه بعضی نظرات را هم قفل میکنن که نشه مثبت داد
    179
    216
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Geelongcats - سیدنی، استرالیا
    هرچی و هر کس که بیاد - بدتر از ج.ا نمیشه.
    141
    152
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::آزاذه - تهران، ایران::]. نه اینطور نیست. مطمئن باش اگر سایت سلیقه ای برخورد میکرد من یکی عمرا نه پیام میزاشتم نه مطالبش رو میخوندم. بعضیها با تغییر پروکسی که باعث تغییر آی پی مجازی میشه مثبت و منفیهای زیاد میدن.
    160
    48
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::آزاذه - تهران، ایران::]. هه هه! بعد از کامنت أنتی جهل یهو مثبتها رفت بالا! 😀😀😀
    157
    164
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۶
    غریبه - تهران، ایران

    [::آزاذه - تهران، ایران::]. شما فکر می کنید همه نظر دهندگان اینجا کاربران عادی هستند؟؟!! اینجا همه نظرها محترم(!!!!) است بعضی محترم تر.
    91
    144
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    خداییش اگه سایت در منفی مثبتها دخیل بود طرفداری من از بی طرفی سایت به این زودی 53تا منفی میخورد؟ ححح. حداقل به این پیامم مثبت میدادید و میگفتید سایت مثبت داده ضایع نمیشد.
    116
    48
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد

    این کشور چه شهیدان و افراد دلسوزی دارد! شاهی که حتا یک روز در طول عمر خود کار نکرده! سلطنتی ها منفی بدین! سلطنتی ها منفی بدین!
    42
    107
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد::]. رفقای إصلاح طلب و اخوندت خیلی کار کردن؟
    74
    43
    ‌پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    ما اهل کوفته نیستیم دلمه تنها بماند ;) ;) ;) ;) ;) ما اهل کوفته نیستیم دلمه تنها بماند ;) ;) ;) ;) ;) ما اهل کوفته نیستیم دلمه تنها بماند ;) ;) ;) ;) ;) ما اهل کوفته نیستیم دلمه تنها بماند ;) ;) ;) ;) ;) درود به رضا پهلوی سگش شرف داره به 1000000000000000000000000 مسئول زپرتی دزد نظام فاسد ایران
    63
    42
    ‌پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. از حدود تعداد بازدید کنندگان مطالبى که در مورد ایشون منتشر میشه(نه از تعداد مثبت و منفى هاى داده و گرفته شده، عملکرد هر وبسایت و صفحه اى رو میشه از طریق سایت هاى ثالث بررسى کرد و بعنوان مثال همین مطلبى که اینجا منتشر شده تا حالا بیشتر از ١٢،٠٠٠ بار رویت شده) میشه یه تخمین ساده از تعداد کسانى که این مطلب رو میخونن زد و یه محاسبه تخمینى از کسانیکه این مطلب براشون جالبه میشه داشت. از اینکه شاهزاده محبوبیت داره و هر روز هم به این محبوبیتش اضافه میشه شکى نیست. ولى دیشب یه مصاحبه از ایشون دیدم که متاسفانه محتواى خوبى نداشت. از طریق سایت فرنوش بهنود با ایشون مصاحبه شده بود و رو یوتیوب نسخه اش هست. ایشون آب پاکى رو رو دست همه ریختن و گفتن هیچ برنامه اى براى رهبرى جناح مخالف علیه ج ا رو ندارن و مردم باید خودشون خودجوش!! شوراى رهبرى تشکیل بدن و و و حتى بخودشون زحمت ندادن که توصیه کنن که کى باید عضو این شورا باشه یا اصلا هیچ علاقه اى نشون ندادن و علنا گفتن که اینکه ایشون رهبر جناح مخالف باشه یه توقع بیجاست!!! هر کى باور نداره خودش بره ببینه.
    1
    2
    شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.