مهاجر افغان همسر و مادر همسر سوری‌اش را در بریتانیا کشت + ویدیو

دادگاهی در بریتانیا مرد افغان 21 ساله‌ای به نام جانباز تارین را به اتهام قتل همسر و مادر همسر سوری‌اش در 26 آگوست 2018 به 32 سال زندان محکوم کرد.
 
براساس ویدئویی که دادگاه از شب حادثه در شهرک سولیهول در 10 کیلومتری بیرمنگهام بریتانیا منتشر کرد، جانباز تارین 21 ساله با رنیم عوده، مهاجر سوری 22 ساله و مادرش خوله سلیم 49 ساله درگیر شده و آنها را کشت.
 
در این ویدئو دیده می‌شود جانباز در حالی که احتمالا یک آلت قتاله در دست دارد، وارد قهوه‌خانه‌ای می‌شود که همسر و مادر همسر او در آن حضور دارند و با آنها به مشاجره می‌پردازد. مادر همسرش به صورت او سیلی زده و به همراه دخترش از مکان خارج می‌شود ولی او با تعقیب آنها، رنیم عوده و خوله سلیم را در منزلشان به ضرب چاقو می‌کشد. تصاویری از لحظه کشته شدن این دو زن سوری به دست مرد افغان در این ویدئو دیده نمی‌شود.
 
مدت کوتاهی قبل از حادثه قتل، رنیم عوده از جانباز تارین جدا شده و برای ادامه زندگی به نزد خانواده‌اش که 16 سال پیش از دمشق به منطقه سولیهول آمده بودند رفت. گفته می‌شود جانباز با همسر سوری‌اش بدرفتاری کرد و او را کتک می‌زده است. رنیم همچنین دریافته بود که جانباز همسر دیگری در همان منطقه دارد و گاهی به نزد او می‌رود. این زن جوان سوری موضوع همسر دوم شوهر افغانش را به پلیس خبر داده بود و این امر موجب بالا گرفتن اختلاف میان آنها و جدایی و در نهایت پایان زندگی او و مادرش شد.
+104
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    metti - رامهرمز، ایران

    چه میکس جذابی به به سوری و افغانی افغان ها که دیگه همه اشنان با اداب و سننشون اما سوری ها.... هستن خوده عربها از اینا فراری ان
    174
    142
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان

    metti - رامهرمز، ایران. metti -دوست عزیز خیلی مایلم که بدانم در مورد افغانها و عربها چه تجربه و شناختی داری که آنچنان قضاوت میکنی ؟ فکر نمیکنی در بین قومیت ها افراذ مختلفی هستند .و ما نمیتوانیم همه را با یک چوب برانیم بنظرم البته .
    113
    152
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::metti - رامهرمز، ایران::]. اتفاقا برعکس . سوریه مانند ایران خودمان یکدست نیست ، یک بخش آن اراذل اسلامی ، و بخش دیگر آن سکولار ، تحصیل کرده ، و بانوان بی حجاب و تحصیل‌کرده و شاغل کم نیستند . البته من درک می‌کنم که ایرانیان بخاطر بریز و بپاش میلیاردی رژیم برای حفظ اتوریته خود در سوریه شاکی هستند ، اما گناهش را نمیتوان به گردن مردم معمولی انداخت
    10
    92
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    raphael 424 - پاریس، فرانسه

    [::metti - رامهرمز، ایران::]. همه جا خوب و بد داره کشتن انسانها به هر دلیلی‌ تاسف آوره کاش میکس خودت رو هم می‌‌نوشتی‌ که در برابر کشته شدن دو بی‌ گناه و به زندان رفتن قاتل فقط این مساله به نظرت میرسه که عرب و افغان میکس خوبی‌ نیستن
    10
    86
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    در کلیپی که سرباز ایرانی به صورت افغانها سیلی میزد نوشتم "یارب مباد که گدا معتبر شود" این یک قاعده کلی است که در مورد هر انسان ناآگاه و بی سواد و بدور از درک اجتماعی, فارغ از ملیت و زمان و جغرافیای زندگی متصور است.
    11
    145
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    صدا خفه کن-33 - قرچک ورامین، ایران

    هرجا سخن از قتل و چاقوکشی و تجاوز در اروپا و کمپ هایش است، نام یک .... میدرخشد
    60
    138
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. اخوند ایرانی دهها میلیارد دلار صرف کشتار زن و بچه سوریه کرده کشور ابادی را به بدترین وضع ویرانی رسانده این هزینه ها شدبریز و بپاش و انها شدند بدهکار و ما طلبکار. اگر همین وضعیت در حالت مشابه و برابر بر ایران حاکم بود که احتمال چنین سر انجامی برای ایران هم بعید نیست ایا باز هم احساس طلبکاری نسبت به عواملش خواهید کرد؟؟!! انصاف چیز خوبی است امتحان کنیدبه امتحانش می ارزه .
    114
    66
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    بزار بکشن . ولی این تیتر درست نیست . تبعیض نباید قایل شد. طرف ۱۶ ساله تو بریتانیاست بعد میگن مهاجر. شهر همشون کم بشه فرقیم نداره افغانی باشه ایرانی یا سوری و عرب. همشون یه سری انگل هستن مخصوصا ایرانیای خودمون
    80
    6
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    ممنون و قدر دانی از دین مقدس و تمام آکنده از خون و نفرت و انتقام اسلام ، که یکی دیگر از سربازان راه اسلام برایه لذت و شهوترانی نه با همسر بلکه با زن‌هایی دیگر که حق مسلم خود و آموخته از دین اسلام ناب محمدی است جان دو انسان بی گناه رو گرفت ... RIP
    19
    36
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    اینها معلوم نیست از چه ژن و نژادی هستن،توی آلمان و اتریش هر روز خبر قتل و جنایت جدیدی میخونیم و می شنویم توی اخبار
    70
    101
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::] 1- دوست ارجمند: با اجازه از کوروش نازنین بنده ورود میکنم. ببین رفیق! توی سیاست درست بحث منافع ملی برای همه کشورها در اولویت است. ولی شوربختانه برای رژیم اخوندی اول دین و زینب , بعد منافع ملی. حال اگر یادتان باشد در جنگ ایران و عراق حافظ اسد پدر بر خلاف هویت عربی خویش جانب ایران را گرفت. که ایران هم سالها نفت مجانی در اختیار سوریه قرار داد, و از این کشور برای منافع خویش در لبنان استفاده کرد. حال پرسشم این است , یعنی شما معتقد هستید که عامل کشت و کشتار و فلاکت سوری ها رژیم ملایان است و بس ؟ لیبی را که از بین بُرد؟ عراق را که بمباران کرد, و به این حال و روز انداخت؟ بهار عربی را که زود توسط اسلامیون افراطی به خزان گشت که خاموش کرد؟ افغانستان را چه کسی در جنگ میسوزاند؟ ایا اگر داعشی ها بجای بشار اسد در سوریه حاکم بودند, برای حفظ عرضی ایران و منطقه بهتر بود؟
    33
    89
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    ۲- بنده دارای دوستان صاحب نظر و با سواد سوری هستم .که بشار اسد سکولار را با همین اوضاع, بر تمام حکام کنونی منطقه و رژیم ایران ترجیح میدهند. بزبان ساده: بنده هم هزاران بار منش و خط و مشی سکولار دولت اسد را از اخوندها بهتر میدانم. پس با این تحلیل شما یعنی داعش و اعراب و عمال سعودی و غرب وشرق و ترکیه و غیره در این وسط صلح جو بودند. بنده منکر نقش مخرب اخوندا در منطقه نیستم. ولی باید همه جوانب را در نظر گرفت تا انصافمان نم نکشد. در پایان دلیلی نیست که هموطنمان به ملت های دیگر توهین روا دارد. جانتان جور و سر فراز باشید
    16
    62
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [بلوچ اسلو ]. دوست عزیز حرف شما درباره سکولار بودن نظام اسد و لو اینکه همانند صدام دیکتاتوری و امنیتی و پلیسی بوده و است را کاملا تایید میکنم ولی نکاتی هست که اختلاف نظر داریم. کشور سوریه 30 سال از روزی که حرکت تصحیح رژیم اسد که به برکناری صلاح بن جدید منجر شد در حالت وضعیت قرمز قرار داشت!!! . بهار عربی در خاورمیانه را حداقل ایران خزان کرد آن زمان که راهپیمایی اعتراضی مردم سوریه که بیش از 6 ماه طول کشید را اسد تنها به اعتماد به کمک‌های رژیم آخوندی ایران به خاک و خون کشید چون 75% مردم سوریه سنی بودند!! . دوم اینکه داعش در اواخر سال 2014 ظهور کرد و دقیقا چند ماه بعد از اعلام عفو عمومی رژیم اسد به زندانیان سیاسی که اتفاقا زندانیان را گزینشی آزاد کردند و از میان 200 هزار زندانی سیاسی حدود 7 هزار افراطی دینی را آزاد و با ماشینهای ارتش به صحرای شام که مقر اصلی داعش بود منتقل کردند. اما خلاصه و مفید اینکه آیا منافع ملی ژاپن بدون ارتش و آلمان صلح جوی پس از جنگ جهانی دوم بهتر تامین شد یا ژاپن دارای مقتدرترین نیروی دریایی جهان جنگ جهانی دوم و آلمان دارای مقتدرترین ارتش در جهان دوره هیتلر؟!
    6
    6
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    اینها خیال میکردند چون هر دو مسلمان هستند پس میتوانند با هم تفاهم داشته باشند .تفاهم زندگی بر اساس دین و مذهب نیست فرهنگ و درک فرهنگ متقابل اساس تفاهم است . جناب مسلمان متعصب. داشتن فرهنگ و درک متقابل فرهنگ اصل تفاهم است. افغانی کجا و یوری کجا؟؟ تفاوت فرهنگی از زمین تا اسمان است
    2
    37
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    قصدم از سنی بودن مردم سوریه اینست که بشار اسد که علوی است بدون اتکای به حمایت سپاه پاسداران جرات به خاک و خون کشیدن مردم سنی را نداشت، علوی ها تنها حدود 8% جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند و چنین ریسکی را نمی‌کرد. حتی در آن زمان یادمه زمزمه هایی برای استعفای بشار و جایگزینی فاروق الشرع که به جرات می توان گفت از متشخص ترین و محترم ترین و باسوادترین و عملگرا ترین و وطن پرست ترین سیاسیون خاورمیانه یا حداقل دنیای عرب بود شنیده می‌شد اما به زور سپاه پاسداران خانه نشین شد و حتی خواستند سربه نیستش کنند که سفیر سوریه به رژیم اسد گفت (عین همین جمله) که کشتن فاروق الشرع خط قرمز ماست!!!برادر گرامی منافع ملی زمانی معنا پیدا می‌کند که ملتها به جای کشتن همدیگر و خون همدیگر را مکیدن با یکدیگر مراوده اقتصادی و فرهنگی و بیزنسی داشته باشند. در خاورمیانه همه ما داخل یک کشتی نشستیم چه بخواهیم چه نخواهیم این واقعیتی عینی موجوده. خانه ما از کاه و خانه همسایه را آتش میزنیم در نهایت شعله های همین آتش خانه ما را هم خاکستر خواهد کرد.
    1
    9
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    مشکل اینجاست که ما گمان میکنیم که فقط خودمان منافع ملی داریم و در واقع تنها به خود حق داشتن منافع ملی می‌دهیم و از آن بدتر این منافع را به جای صلح و آرامش و آسایش همسایگان که به تبع آن به صلح و آرامش و امنیت و پیشرفت ما در تمامی زمینه ها منجر می‌شود به ویرانی خرابی کشتار تنفر جنگ و خونریزی و آتش برای همسایگانمان گره زده ایم.
    2
    8
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    [::صدا خفه کن-33 - قرچک ورامین، ایران::]. نیست که ما ایرانیها پاک و مطهر هستیم و تا بحال هیچ ایرانی دستش به خون آلوده نشده .جانی و قاتل در همه ملیت ها هست .بد نیست گاهی به آمار قتل ها و جنایت ها توسط ایرانی هم نگاهی بیندازیم .و اینقدر فکر نکنیم که تافته جدا بافته هستیم
    34
    86
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    قاتل و جانی در همه کشورها هست ولی چون قتل بوسیله یک خارجی انجام شده بیشتر توی چشم میاید و حالا بعضی از ما ایرانیها که نفرت و کینه افغانها را داریم این اجازه را بخود میدهیم که در باره همه افغانها نظر بدهیم و قضاوت شان کنیم .خوب و بد در همه اقوام و ملیتها و نژاد و کشورها وجود دارد
    32
    81
    ‌سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    [::Say good bye to religion - ونکوور، کانادا::]. مرگ بر اسلام و مردهای زن کش
    89
    36
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::] 1- دوست ارجمند: باشما کاملا موافقم که در خاورمیانه همه در یک کشتی نشته ایم. ولی این خوش باوریست, اگر فکر کنیم , قیام مردم سوری زیر بنای مذهبی نداشته. حافظ اسد پدر در سالهای حوالی۱۹۸۲ علیه مذهبیون اخوان المُسلمین که اول دست به ترور زدند را سر کوب کرد. بیشترین کشتارها برای سرکوب اسلامیون در الحسکه و حما صورت گرفت. ایا فراموش کرده اید که در اولین شلوغی های سوریه اسلامیون برای یادبود سرکوب حما به خیابانها امدند؟ و جالبتر از همه چیز این هست, که جنابعالی به نقش عوامل مخرب کشورهای عربی و ترکیه و غرب اصلا اشاره ای نمیکنید!مگر امریکایی ها از همان ابتدا با همدلی اعراب و اسراییل خواهان سرنگونی اسد نبودند؟
    1
    35
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۲- در خاورمیانه در اکثر بحران ها به نوعی رفرم را با جایگزینی افراد نزدیک حکومت مطرح میکنند. همانطور که ما در اول انقلاب شاهد جانشینی شریف امامی ها و غیره بودیم. در سیاستمداری و شخصیت فاروغ الشرع با شما هم نظرم. ولی مگر دولت ترکیه و بقیه کشورهای عربی اولین کسانی نبودند, که سُخن از جانشینی فاروق الشرع سُنی را مطرح میکردند؟ در هر صورت اگر هم می امد, تغییری در سیاست نوشته و مرام اسلامیون ایجاد نمیکرد. خُب بقول شما اخوندها بهار عربی مردم سوریه را خزان کردند. در بقیه کشورها چرا این افت همه بهار را خُشکانید؟
    2
    18
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ۳- بله! در سوریه میشل عَفلق مسیحی حزب عربی سکولار را تشکیل داد. که یک شاخه از حزب بعث در عراق ماند و بخش دیگرش درسوریه. در عراق و سوریه کم کم به نوعی دو حکومت نیمه سوسیالیستی عربی سکولار پا گرفت. در عراق صدام با هویت سُنی بر اکثریت تشیع حکومت کرد ,و اسد علوی بر اکثریت سُنی. همین حالا در بحرین هم شاهد حاکمیت اقلیت سُنی بر اکثریت شیعه هستیم. که دو لت بحرین با دادن شهروندی به سنی های مسلمان قصد به هم زدن تناسب مذهبی علیه شیعه ها دارد. در باب منافع ملی اشاره اینجانب به سیاست درست در تفاهم با خط و مشی اصولیست. نه فرضیه تمام خواهی و اسلامیسم. رفیق: گفتنی ها بسیارند, بخاطر کمی وقت در این بحث از شما دور میشوم! و میتوانم دید گاه شما را بخوانم. خوشحالم از اینکه باشما وارد این گفتگو شدم. ایام بکام
    3
    21
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. عزیزم فرمایش شما درسته ولی هنوز هم آمار خارج از کشور چیز دیگه ای رو نشون میده،باور کنین اماری که افغانها از قتل و تجاوز توی کشورهای خارجی دارن با آمار هیچ کشور دیگه ای قابل مقایسه نیست،من به صورت هفته ای دارم مطلب و خبر میخونم و چه بسا هر روز،درسته که همه جا خوب و بد داره ولی نسبت به مهاجرهای ایرانی که اکثرا تحصیلات آکادمیک دارن و وقتی مهاجرت میکنن خودشون رو با کشور مورد نظر تطبیق میدن ولی اینها به دلیل فشار و محدودیتهایی که سالیان سال متحمل شدن مشکلات روانی زیادی دارن،اصلا ربطی به نژاد پرستی هم نداره،شما اینجا به ندرت میبینی که یه ترک یا ایرانی جرمی در حد قتل انجام بده،متاسفانه اگه داخل ایران هم انقدر ناهنجاری زیاد شده یه درصدیش به دلیل وارد کردن جنس نامرغوب مواد مخدر از طریق شبکه های قاچاق همین اشخاص هست،و حتی خودشون کم جنایت تو کشور ما انجام نمیدن😏😏
    14
    35
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    افغانها مردمانی هستند که دچار عارضه های شدید روانی هستند خصوصا وقتی وارد یک کشور مدرن که میشوند این عارضه بشدت خودش را نشان میدهد مراقب باشید اگر حتی دختر کور وکچل وشل دارید به افغانها نزارید نزدیک بشه
    22
    35
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::حسین سلطانزاده - برلین، آلمان::] با درود برشما: ازاینکه همزمان با یک کامنت دو شلیک داشته اید. قابل تحسین و صد افرین هستید. اولا: در رابطه با افاغنه سخن از فقط عارضه نموده اید, که به نظر این حقیر بهتر بود, خواننده را از علت عارضه های روانی چون جنگ و نابسامانی و محدودیت های دینی و غیره اگاه میکردید. چون انها مادر زادی دچار عارضه روانی نبود ه اند. دوما: باید قبول کنیم که کچل ها شَل ها کورها جزیی از جامعه ما هستند. حال به شوخی یا جدی نباید انها و خانواده انها را تحقیر کنیم. دوستان افغان برای ما (فرشته زادگان ایرانی) چون شیطانی هستند, که حق مسلم ماست که هر از گاهی سنگی به انها حواله کنیم. حال ایا وقتش نرسیده که یک مغز تکانی بر روی خودمان انجام بدهیم؟ شب و روزتان خوش
    25
    29
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. تا حدی باهات موافقم ولی نه صد در صد ;) :) :) البته مقدار زیاد این تعصبات و خشونت ها بر میگرده به دین و ایمانشون و اسلام دستشونو باز گذاشته و فکر میکنند در اروپا هم میشه همان خشونت و خودخواهی و مرد سالاری که در کشور خودشون داشتند را اینجا هم داشته باشند البته من دوستان افغان زیادی دارم و خیلی فهمیده و با تحصیلات و با شعور هستند و از نظر معرفت و انسانیت واقعا حرف ندارند ولی خوب همانجور که قبلا هم گفتم خوب و بد جانی و قاتل و انسان در همه اقوام و نژاد ها و ملیت ها وجود دارد و حتی در مورد ما ایرانیها هم ;)
    28
    65
    ‌چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد

    یک سوال هست جوابش را کسی نمیداند انسان یک بار زندگی میکنه جان انها را گرفتی خودت هم تو زندان میمیری چرا قبل از این یک دقیقه فکر نکردی
    27
    1
    ‌پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.