گوشی‌های دزدیده شده ایرانی در افغانستان

با خیال راحت گوشی را به رابطان می‌فروشند، معامله با آنها کم‌خطر‌تر است، مطمئن هستند گوشی‌ها ردیابی نمی‌شود و دست پلیس به آنها نمی‌رسد. گوشی‌هایی که هشت تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد را دو میلیون تومان می‌فروشند و کارو کاسبی‌شان سکه شده است.
روزنامه جام جم: به گفته یکی از مالخران، افغان‌ها عاشق گوشی‌های اپل و خریدار خوبی برای این گوشی‌ها هستند، به همین خاطر آنها نیز به دزدان سفارش این مدل گوشی را می‌دهند.
 
مشترک مورد نظر در هرات است
 
اغلب این گوشی‌ها را می‌شود در دکان‌ها، دستفروشان و برخی بازارهای گوشی یا با اصطلاح دیگر بازار سیاه پیدا کرد. مردم می‌گویند این گوشی‌ها از ایران و پاکستان در بازار هرات به فروش می‌رسد، هیچ‌گونه سندی ندارد. شهروندان هرات می‌گویند‌؛ گوشی‌هایی را که در دسترسشان قرار می‌گیرد و از دکان‌ها خریداری کرده‌اند، هیچ گونه سندی مبنی بر این‌که سرقتی نیست، ندارند. با خرید این گونه گوشی‌ها بارها پیش آمده که در کشورهای مذکور مشکلاتی نیز برای آنان پیش آمده است.
 
فروش به افغان‌ها، پر‌درآمد است
 
در جریان طرح پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان و مالخران دستگیر شده است. با باندهای سرقت همکاری می‌کرد و گوشی‌های سرقتی آنها را می‌خرید و از این راه درآمد خوبی برای خود رقم زده بود. مهندس نرم افزار است و در پوشش مغازه تعمیر تلفن همراه، مالخری می‌کرد.
 
گوشی‌ها را چند می‌خریدی؟
من فقط آیفون می‌خریدم و دزدانی که این گوشی را سرقت می‌کردند سراغ من می‌آمدند. هر گوشی را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌خریدم . بستگی به مدل گوشی و سالم بودن آن داشت.
 
چطور می‌فروختی؟
گوشی‌ها را جمع می‌کردم و وقتی تعدادشان زیاد می‌شد به یکی از شهرهای شرقی کشور می‌بردم و به رابطم می‌فروختم. او اهل افغانستان بود و این گوشی‌ها را در افغانستان می‌فروخت. این‌طوری گوشی‌ها قابل ردیابی نبود و کسی دستگیر نمی‌شد.
 
با رابط افغان چطور آشنا شدی؟
من مغازه تعمیر گوشی تلفن همراه دارم و در پوشش آن مالخری می‌کردم. یک روز مرد افغان به مغازه ام آمد و پیشنهاد همکاری داد و بعد از آن من با سارقان وارد معامله شدم.
 
هر گوشی را چند می‌فروختی؟
بین یک میلیون تا دو میلیون تومان.
 
درآمدت چقدر بود؟
بستگی به نوع گوشی‌ها و فعالیت سارقان داشت ماهی حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شد.
+94
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس

    جماعت دزد نمک نشناس . باید همه اینها رو ریخت تو همون انگل آبادی که ازش آمدن . اینجا هم کارشون دزدی خلاف مواد فروشی تجاوز و قتل وو هست.
    38
    141
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. به شماها باشه همه باید نابود بشن. بعد بازچه مدرکی اینطور قطعی نظر میدین؟. بیا سیدنی هموطنای خودمونو بهت نشون بدم. قاچاق مواد مخدر ٩٠ درصد دست خودمونه. دزدی خیلیا ایرانیه. قاچاق مشروب که نگو . تا پنج سال پیش شهروندای ایتالیا و اروپای شرقی و تایلندیها تو جرم و جنایت معروف بودن. ولی از پنج سال قبل تا الان ایرانیا یک تنه زحمت همه رو به دوش میکشه و شده فرست الترناتیو برا اکثر خلافا
    106
    40
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا

    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. راستی لکسوسای دزدی از المان رو اورده بودن ایرانی و عراقی بودن دزدا. سالهاست تو بازار تهران قطعات دزدی از عراق و ترکیه فروخته میشه.
    107
    35
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Liberte - ارومیه، ایران

    [::kiarash367 - سیدنی، استرالیا::]. [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::] به نظر من هر دو درست می گید ولی اینگونه کارها چه کار افغانی باشه و چه کار ایرانی زشت و ناپسنده.
    2
    39
    ‌پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    [::kiarash367 - سیدنی، استرالیا::]. بله خلاف های استرالیا بیشتر زیر سر بوتی ها و پناهده های دروغین ایرانی است!!!! اصلا کلا پناهندگی دروغ و حقه بازی است مثل همون کارای خلافی که فرمودید!!! اخیرا هم که دیدید اون زن و شوهر مواد فروش که جدیدا پناهنده شده بودن، لطفا از طرف همه ایرانی های ساکن استرالیا صحبت نکنید!!!! ایرانی های بسیاری با ویزای اسکیل و قانونی امده اند که اکثرن در مشاغل درست و حسابی و سطح بالا مشغول بکارن!!!
    5
    28
    جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. همین الان خبر بزرگترین کشف مواد مخدر تو ایتالیا رو تو سایت گذاشتن. من موندم ایتالیاییا یا مواد ندیدن یا نصفشو قایم کردن. وگرنه تو اتسرالیا هفته ایی نیست محموله کسف نشه. اکثر قاچاقچیا یا مالزیایی یا اندونزی یا فیلیپینی و یا ایرانی ان. خود من سالای اول باور نمیکردم ایران بیست هزار کیلومتر اونور ولی بعدا فهمیدم این مواد رو تو همین کامبوج و تایلند و ویتنام و لائوس درست میکنن و قاچاق میکنن اینجا. تو سیدنی ما گروهایی داریم شما بهشون بگو بالا چشمت ابروعه شب میان خونتو اتیش میزنن بازموکتل مولوتوف. هشتاد درصد اعضاش ایرانیه . تازه این یکی از ده ها گروهه.
    22
    6
    جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    kiarash367 - سیدنی، استرالیا
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. [::Liberte - ارومیه، ایران::]. منم حرف شما رو زدم خود من امار دقیق دارم لپتاپای دزدی گوشیای دزدی از ترکیه تو تهران ای میشه. اصلا این قضیه فروش گوشی و لپ تاپ و قطعات کامپیوتر و ماشین تو تهران خرف تازه ایی نیست. سالهاست هست و همه میدونن. همه قطعاتم تو ترکیه و اذربایجان و عراق کشورای اروپایی میدزدن میارن ایران. یادمه لپ تاپ یکی رو دزدیده بودن بعد طرف تو تهران خریده بود چون روش نرم افزار نصب کرده بود تا موقعیت لپ تاپ رو بفرسته صاحبش متوجه شده بود و بعد جنجال تو اینترنت اونیکه تو تهران لپ تاپ دستش بود لپ تاپو پست کرد برا صاحب اصلیش .
    20
    4
    جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.