پوزش وزیر آلمانی بخاطر مرگ دلخراش پناهجوی سوری

مرگ  یک پناهجوی ۲۶ ساله سوری که در آتش سوزی زندان جان سپرد، جامعه آلمان را تکان داد. این پناهجو به دلیل تشابه اسمی بیش از دو ماه "بی‌گناه" در زندان بود. سهل انگاری پلیس و دیگر نهادهای ذیصلاح سبب مرگ این جوان شده است.
 
در آلمان بسیاری می‌پرسند، چگونه ممکن است کسی فقط به دلیل تشابه اسمی بی‌گناه مدت‌ها در زندان بسر ببرد؟
 
هربرت رویل، وزیر امور داخلی ایالت نوردراین وستفالن، روز شنبه ۱۴ مهر (۶ اکتبر) در پاسخ به این پرسش گفت که پلیس و دیگر نهادهای ذیصلاح و پاسخگو درباره هویت پناهجوی سوری اشتباه جدی و فاحشی کردند. او تاکید کرد که پلیس برخلاف قاعده هویت زندانی ۲۶ ساله سوری را بررسی و تشخصیص نداده و اشتباه کرد.
 
رویل ضمن عذرخواهی بابت این اشتباه از خانواده پناهجوی سوری طلب بخشش کرد. او گفت ما باید کاری بکنیم که چنین حادثه‌ای هیچوقت دیگر تکرار نشود.
 
احمد آ. پناهجوی ۲۶ ساله سوری روز شنبه ۲۹ سپتامبر در پی آتش سوزی در زندان "کلِ وه" (Kleve) در ایالت نوردراین وستفالن آلمان بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد. او در این آتش‌سوزی جراحات سنگینی برداشته بود. بعد از فوت این پناهجو مقامات آلمانی اعلام کردند که او بی‌گناه به مدت دو ماه در زندان نگه داشته شده  و به اشتباه بجای یک پناهجوی دیگر از کشور مالی، واقع در غرب آفریقا که شباهت نامی داشته دستگیر شده بود.
 
به گفته وزیرامور داخلی ایالت نوردراین وستفالن این دو پناهجو شباهتی به هم نداشته‌اند.
 
روانشناس زندان به حرف‌های احمد باور نکرده است
 
مرگ پناهجوی سوری باعث شد که پارلمان ایالت نوردراین وستفالن روز جمعه ۵ اکتبر نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کند.
 
هفته‌نامه اشپیگل با استناد به منابع وزارت دادگستری ایالت نوردرارین وستفالن نوشته است که احمد آ. بارها در زندان گفته که او بی‌گناه است. او دراین باره با روانشناس زندان هم صحبت کرده و توضیح داده که او قربانی یک تشابه اسمی شده است. احمد آ. همچنین بارها تکرار کرده که در زمان ارتکاب جرم در آلمان نبوده است. اما روانشانس حرف‌های احمد آ. را باور نکرده و نوشته است که او اطلاعات نامفهومی داده که به سختی قابل فهم است.
 
رسانه‌های آلمان گزارش می‌دهند که هنوز نکات زیادی درباره مرگ این پناهجوی سوری ناروشن مانده است.
 
تحقیقات پیرامون آتش سوزی سلول احمد آ. هم هنوز ادامه دارد. پلیس بعد از گذشت دو هفته از کارشناسان آتش سوزی خواسته که برای تشخیص علت این حادثه به پلیس کمک کنند.
+65
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    رونشناسان المانی خصوصوا انهایی که برای اداره دادگستری کار میکنند، به اندازه یک میمون معمولی عقل و شÄعور و قابلیت تشخیص ندارهند ولی حرفشون مثل هحی منزل قبول میشه چون از فک و فامیلهای افراد مهم در سیستم دادگستری هستند، نمونش گزارش چندین روانشناس دادگستری در مورد چندین متجاوز روانی به کودکان بود که بعد از اینکه این روانشناسها( حتی در ایالت باواریا که قوانینش نسبتا سخت است، باعث شد )نظر داده بودند که مانعی برای مرخصی دادن به این زندانیها نیست، بعد از اولین مرخصی همین زندانیها چند ساعت در مرخصی دوباره به کودکان تجاوز کرده و حتی انها را کشته بودند، یآدعای روانی بودن فردی به اسم ملات (که مدارکی در مورد باند بازی در یکی از بانکهای المانی که زنش در ان کار میکرد داشت)که گفته بود بانک هیپووهرهینس در پولشویی دست دارد، باعث شد بیچاره ۱۰ سال در بخش روانیها اسیر شود تا اینکه از طریق روزنامه هایمعتبر ثابت شد که طرف اولا بیگناه و دوما روابنشناسها عمدا کفته بودند که فرد متجاوز و روانی است!
    12
    105
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    پوزش؟زکی.مردم فاشیست.قانون وقانونگذار و دولت وکارمند وپلیس همگی فاشیست.تصور کنید این قضیه برعکس بود.مثلا یک آلمانی بی گناه در زندانی در ترکیه زندان بوده وخودکشی کرده یا به قتل رسیده.
    27
    87
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    shahinsgd - اسن، آلمان

    دقیقا با حرف شما موافقم. انقدر این روانشناسهاشون تو این ادارات احمقن که آدم نمیدونه چی باید بگه. مضافا اکثر آلمانی ها بینهایت آدم های کوته فکر و احمقی هستن. حرفای طرف و حوصله نداشته گوش بده و از اون طرف هم مترجمه قاق بوده، برگشته گفته نفهمیدم چی گفته. بدبخت و کشتن. من تو کلوه زندگی کردم که اینو میگم. اکثر آلمانی هایی که اونجان تو صد سال گذشته ۵۰ کیلومتر هم محل زندگیشونو ترک نکردن. نه جایی رفتن نه انسان هارو میشناسن. یه مشت احمق
    16
    67
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. خیلی حرف‌هایت جالبه ، در ایران در سال ۶۷ ده هزار نفر را از زندانبان را بعد از یک محاکمه ۳دقیقه ای که اولین سوالش : آیا به دین اسلام اعتقاد دارید ؟ بله یا خیر ؟ ، اعدام کردند . برادر من در سال ۶۰ به جرم عقاید سوسیالیستی دستگیر شد ، هیچ مبارزه مسلحانه نکرده بود . حکم دو ساله گرفت ، اما تا ۶۷ نگرش داشتند و در زندان گوهردشت اعدامش کردند ، بعد از ۳۰ سال نه تنها عذر خواهی نشده ، بلکه دژخیمان طلبکار هم هستند ، اونوقت تو بی شرمانه از آ لمان انتقاد میکنی ، کشوری که حتی به امثال تو که ماله کش جمهوری اسلامی است و به اروپا فحش میدهید ، امنیت اجتمایی داده .
    18
    39
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. حرف های شما تا حدی درسته ، اما منصفانه نیست . در سوعد هم مانند آ لمان ، معتقدند که باید به مجرمان شانس دوباره داده شود که به جامعه برگردند . اکثرا هم در مرخصی ها کاری نمیکنند ، اما شاید یک درصد این کثافت کاری را ادامه می‌دهند ، در آ مریکا به اون دکتری که به ورزشکاران تعرض کرده بود ، چند بار حبس ابد دادند ، و خیال خودشان را راحت کردند ، اما در اروپا اعتقاد بر این است که نمیشه تمام مجرمان را تا ابد زندانی کرد بخاطر اینکه تعدادی محدود باز خلاف می‌کنند ،
    4
    19
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    من کاری به دیگر مردم ندارم ولی ایرانی ها باید دست از خدا دانستن این اروپایی ها مخصوصا آلمان ها بردارند اونها نه تنها باهوش نیستند بلکه خیلی هم خنگ تشریف دارند.
    16
    26
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    -xAdolf - اخن، آلمان

    المانیها کلاً یعنی تا ۹۰ درصدشون ادمهای ....و خودخواهی هستن و اصلا خارجیهای امثال ما رارو به حساب نمیارن. بخصوص در موارد قضایی بطور مثال من یک خانمی رو می شناسم که در دادگاه کار می کنه و تعریف می کرد که در اکثر مواردپرونده های که اسمشون از این اسامی عربی و مسلمونی هست رو دادستان حتی بخودش زحمت وقت گذاشتن و با دقت خوندن رو نمی ده و همینجوری سر سری یه نگاهی می نداز و پر ت می کنه اونطرف، بخاطر همین اگر از قوانین و زبان درست ندونی طوری اینجا حقتو می خورن که حد نداره و تمام این زر زرای که راجب حقوق بشر از این شرو ورا مگن همش باد هواست!
    8
    36
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. به ملیتش چه ربطی داره اخه؟ نکنه فقط توی ایرانی عقل کل و باهوشی و بقیه احمقن؟. با همین حرفاست یه نفت پیدا کردین کل دنیا رو به اتیش کشیدین تا همه رو مثل خودتون کنین. با همین حرفاس به موشک رسیدین کارتون فقط و فقط شده تهدید دنیا.
    16
    19
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. خب برگرد ایران . جالبه یه ایرانی تو المان با اسلحه یازده نفر رو کشت بعد همه ایرانیا جمع شدن بودن که نه طرف روانی بوده وگرنه ایرانی خوبه. نژادش اصلا اجازه نمیده ادم بکشه. تازه تا چند روز هی میگفتن نه طرف عرب ایرن بوده طرف کرد بوده طرف بلوچ بوده و ایرانی اصیل اریایی نبوده. حالا اینجا یه روانشناس اشتباه کرده میگین همه المانیا بدن و فلان . واقعا چطور روتون میشه این چیزا رو بگین؟ . ناراحتی برگرد ایران
    19
    26
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::shahinsgd - اسن، آلمان::]. اره اره المانیا احمقن. سوئدی ها احمقن. فرانسویا کثیفن. به شماها باشه که کل دنیا باید منقطع النسل بشه که. خودتون چی هستین؟ ایرانیا چی هستن؟ بیا سوئدو ببین روزی نیست خلافکارای ایرانی و عرب به جون هم نیوفتن و اسلحه نکشن. تو همین استکهلم تو خیابون میرم طرف با دوچرخه اومدن تو جمعیت هی به فارسی فحش میکشه که مردم برن کنار. یه مرد عاقل بالغ فحشاشو به فارسی میده کلمات اسنلا اسنلا رو به سوئدی میگه. تو یوتوب کلیپی نیستش یه خارجی که فارسی بلد نیستشو گیر میارین بعدم بهش کلمات رکیک نشون میدین و فیلمشو پخش میکنین همشونم دچار بیماریای روحی شدن. جالبه اخرشم میگن این چیزا شوخیه جوکه برا خنده هستش. شماها با همین خنده خنده هم کشور رو خراب کردین هم دارین دنیا رو خراب میکنین. ایرانیای فراری عاشق امریکایی که تو ایران پرچم اتیش میدین خارج فحش به تمام عالم و ادم فحش میدین. تک تکتون اگه یه ذره فعالیت سیاسی تو کشور داشته باشین ولی خارج میرسین همتون سابقه سیاسی پیدا میکنین اونم از کودکی
    18
    25
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::shahinsgd - اسن، آلمان::]. اینم یادم رفت بگم که توی بدبختی که اواره المانی داری از سوسیال المان میخوری با خرج المانیا زندگی میکنی حق نداری به المانی که خرجتو میده توهین کنی.
    20
    19
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. رفیق عزیز من منظورم این نبود که مجرمام نباید شانس دیگری برای اصلاح بگیرند، من حتی در مورد ایران و سیستم قضایی المان میگم خود سیستم فاسد است، چطور میتونه در باره دیگران قضاوت کنه، من نظرم روهانشناسهای سیستم دادگستری المن اسر، راستش من بخاطر مسائل کاریم با خیلی از اینها برخورد داشتم، واقعا از اینها که اسم خودشون را روان شناس گذاشتند(ولی در عوض روانی واقعی اونها هستند) همینکه یک زندانی در مقابلشان قرار گرفت در اولین قدم احساس قادر مطلق بودن در مورد سرنوشت طرف را داره ، بعد هم بنا به وضعیت مالی طرف و اینکه چن تا وکیل داره یا داشته قضاوت میکنه، و اینکه ایا المانی است یانه.برای روانشناسهای سیستم دادگستری المان هر کس المانی نیست یک دروغگوی مادر زاد است، حالا اگر خدا هم بیاد و بگه نه اینطور نیست قبول ندارند، نمونش هنرپیشه دورگه "کاوفمن "است،به ایشون تهمت زدند ،وکیلش را کشته، روانشناسها صد در صد اطمینان داشتند طرف قاتل است(چون طرف طرف چهره مثل سیاهپوستها دارد والمانی دورگه است) اونو با استناد به این نظرها به زندان ابد محکوم کردند،
    2
    12
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    اونو با استناد به این نظرها به زندان ابد محکوم کردند، ۶ سال بعد روشن شد که طرف ...بیگناه است. یا در مورد اون بیمار روانی که روانشناسها گفتند قاتل اون دختر ۷ ساله است در بامبرگ و بیچاره را ۱۰ سال انداختند زندان، بعد از ۱۰ سال معلوم شد طرف هیچ گناهی نداره! و بعد از ۱۰ سال از زندان ازاد شد در تمام این موارد این نظر روانشناسها بود که فکر میکردند که از خود خدا بهتر حالیشون است چون اسمشون روانشناس است، باعث زندانی شدن طرفها شده بود!
    1
    11
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::study - استکهلم، سوئد::]. ببینم حالت خوبه، میدونی چی نوشتی و میتونی توضیح بدی اینجا گودرزی چه ربطی به شقایق داره؟؟. چه ربطی بین نفت و موشک و روانشناس المانی داره.من نمیدونم چند وقته در اسکاندیناوی هستیخ، ولی من از عمر تو بیشتر تو این جامعه زندگی کرده و میکنم، !
    7
    14
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    چقدر بیچاره بدشانس بوده اشتباهی گرفتنش و همان فرد اشتباهی در آتش سوزی جان باخته
    1
    16
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    حالا که فوت شده خانوادش اگر یک وکیل درجه یک بگیرند پول هنگفتی گیرشان میاد نوش جانشان چرا که نه
    5
    12
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::study - استکهلم، سوئد::]. ببخشید اینها ایرانی هستند و مثل تو از تخم واکینگ ها نیستند و از دماغ پادشاه سوئد نیفتادند، همین کثافدتهای بیشرف بیبته هستند که کل خاور میانه را بخاطر پایین و بالا بردن ا سنت پول نفت اتیش زدند، وقتی خونه ملت را روی سرش خراب میکنند، به گور همه کسشون میخندند که ناراحت باشند چرا ملت به اونجا فرار میکنند. خدا ظرفیت بده، تو از اون تیپ ادمهایی هستی میگه "به حضرت عباس من مسیحی هستم."امثال تو هم اینجا زیادند که فکر میکنند فقط اون از دماغ فیل افتاده، نمونش هم اون روانی تو مونیخ بود که از ایران اومده بود ولی خودشو از شیلر و گوته هم المانیتر میدونست ومیگفت من ۱۸ جولی به دنیا امدم روز تولد هیتلر، همه باید به من احترام بگذارند اخرش هم ۹ نفر و خودش را در ورزشگاه مونیخ کشت، چون عقیده داشت این خارجیها المان را خراب کردند!.
    5
    19
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::-xAdolf - اخن، آلمان::]. رفیق من از این موارد اینقدر دیدم اینجا که دیگه انسانیت هم باور ندارم، بعضیها خصوصا از هم وطنهای خودمون ،فکر میکنند ،که از دماغ فیل افتادند، تن به پست ترین کارها کارها تن میدند و همینکه اینجا اجازه دارند یک زندگی سگی پیش ببرند، همه اینها را ولی نعمت خودشون میدونند، درست مثل ابو ساندیسهای مملکت خودمون.
    3
    12
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. دوست عزیز،باید بگم خیلی از این طرز نگرش شما متاسفم،بالخره یک اشتباهی اتفاق افتاده،هر چند که خیلی دردناک و تاسف برانگیزه،ولی از این حجم بسیاری از پناهنده ها و مهاجرا که اغلبشون رفتارهای ناهنجار و تجاوز گونه ای دارن،و اکثرا اطلاعات دروغ در مورد سن و شرایط مذهب و شرایط زندگی خودشون ارائه میدن،انتظار اشتباه وجود داره،ولی در مقابل جمهوری ظالم آخوندی که طی این چهل سال مرتکب اینهمه جرم و جنایت و اعدام میلیونها انسان بیگناه،بدون حق دعوی و دفاع از خود کرده و همچنین هیچ گونه عذر خواهی و اعلام تاسف نکرده،بلکه در مقابل کوچکترین اعتراض مردم،اقدام به تهدید و ضرب و شتم خانواده های زندانیان کرده،این عذرخواهی و اظهار تاسف نشانه روشنفکری و آزاده خواهی و نشانه دموکراسی سیاست مداران کشور آلمان هست،که شما به ندرت همچین چیزی رو توی کشورهای اسلامی مدعی حقوق بشر میبینید
    4
    13
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. مساوات،حواست باشه در مورد کسانی داری نظر میدی،که خدای صنعت و تکنولوژی و قدرت و حتی انسانیت هستن،اسمشون بد رفته،همین آلمانی ها بودن که در مملکتشون رو به روی گدا گشنه هایی از ایران و افغانستان و سوریه و هر خراب آباد دیگه باز کردن،مثل اینکه یادت رفته یه روزی هر چی جنس با کیفیت و لکسوز بود یه مید این جرمنی روش خورده بود،اگه خنگن چطوری از برترین های اقتصادی دنیا هستن،بعد اونوقت لابد من و تو و خامنه ای خیلی باهوشیم!!!!!!
    5
    13
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]دوست عزیز،خیلی متاسف شدم از آنچه درباره برادرتان شنیدم،با فرمایشات شما کاملا موافقم
    2
    14
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    شمرالله مونیخ. اقای شمر عزیز. اکثر روانشناس ها خودشان نیاز بروان شناس دارند. واز طرفی از کشور المان بعید است که بعد از گذشت دو هفته از کارشناسان اتش نشانی علت این حریق را بخواهند. اینگونه رفتار های احمقانه سبب میشود که یک کشور متمدن و دارای قوانین را مردم بعنوان یک کشور نژاد پرست بدانند. از قدیم گفته اند یک بز گر گله ای را گر میکند اینجا صدق میکند
    2
    7
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. ببند.....هر گودرز وشقایقی رو که به هم ربط نمی دن.
    3
    3
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. اولا خدای صنعت و تکنولوژی اینها نیستند تو تاریخ نمیدونی تقصیر از خودته خدای صنعت و تکنولوژی چینی ها هستند اگرچه امروز چند قدم از اروپایی ها و آمریکایی ها عقب ترند دوما در حق تو انسانیت کردند و چند یورو گذاشته اند کف دستت همین ها به خاطر منافعشون با رژیمهای خونخوار و سفاک دوستی برقرار کرده اند و دارند مال دیگران رو غارت میکنندسوما میخواستی بعد این همه سال تولید و صادرات مثل روزهای اولشون جنس قلابی صادر کنند آدم هرچقدر هم که خنگ باشه بعد از صد سال تو اون کار استاد میشه چهارم هرکی بتونه بچاپه وضع اقتصادیش خوب میشه چین و هند که تا بیست سال پیش جزو کشورهای روبه توسعه بودند حالا جزو قدرت های اقتصادی دارند میشوند.
    5
    4
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::study - استکهلم، سوئد::]. نمی دوم تو چند ساله از ایران خارج شدی.اما من عمریه اینجام و درس خوندم وکار کردم ومالیات دادم.کاری که تووایران نکردم.یعنی مالیات ندادم.موندم اینجا ومی مونم وبه خاطر مالیاتی که دادم محقم از اینها ایراد بگیرم وزندگی کنم.
    1
    5
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    . [::study - استکهلم، سوئد::] او علی سنبلی قاتل مونیخی که فقط محل تولدش ایران بود ساخته وپرداخته جامعه فاشیست وفاشیست پرور آلمان و مید این جرمنی بود.قربانیانش خارجی وخارجی الاصل بودن ومثل تو ادعای حافظ حقوق جامعه آلمانی ها وسوئدی ها رو داشت.
    1
    5
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parviz55 - مادرید، اسپانیا
    ای ایرانی!! تو یه کشوری مثل آلمان و دانمارک و نروژ همیشه شهروند درجه دو شاید سه هستی!! اینهمه سال ما همه جا اینو نوشتیم و تو تماسهای تلفنی گفتیم باز عده ای دوسه سال پیش گله ای اومدن !!اگه چپت پر نیست اگه چیزی بارت نیست اگه تحصیلات خوبی نداری نیا آقا جان! نیا خانم جان! فقط با ازدواج یا ویزای کاری یا با بورسیه بیا!ننگ--!!
    2
    5
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. مرسی گرامی . حرف های شما را قبول دارم. با سپاس
    2
    4
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Liberte - ارومیه، ایران
    منم معتقدم اونهایی که به سیستم قضایی یا جامعه و مردم اروپا معترض هستند ، چرا برنمی گردند به ایران ؟
    3
    7
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. مرسی عزیز. این رژیم به همه ظلم کرده و صدهها هزار نفر را داغدار .
    1
    11
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. چون دنیا رو از زاویه تنگ دیدت میبینی.چون دنیا رو ندیدی به این خاطرنمی فهمی. ما توو این کشورها کار کردیم ومالیات دادیم.برای دوره بازنشستگی سالها پول ریختیم به صندوق بازنشستگی.از نیروی کار ما استفاده شده.توو ایران کاری نکردیم.مالیاتی ندادیم.حق وحقوق زیادی هم نداریم.به اداره بیمه وصندوق بازنشستگی پولی نریختیم،برعکس اینجا.به این خاطر حق وحقوق ما اینجاست.زبونم هم کلی درازه.
    6
    4
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. در کشورهایی مثل آ لمان و اسکاندیناوی علیرغم نظم و ترتیب و حقوق مدنی/ اجتمایی و دمکراسی گسترده ، نارسایی ها ، کمبود ها ، خطا ها ی فراوان دیده می‌شود که به راستی قابل انتقاد و بررسی است ، اما اینکه تو بعنوان کاسه لیس رژیم آ خوندی و با پررویی داری از اروپا انتقاد میکنی ، شگفت انگیزه . یکی از رهبران حزب بورژوازی سوعد ۲ سال پیش به عروسی دعوت میشه ، زرنگ بازی در آورد و خرج سفر و هتل را به پای دولت نوشت ، بحث ۶۰۰ یورو بود ونه بیش‌تر ، بخاطر این خطا از رهبریت حزب اخراج شد ، رسما عذر خواهی کرد ، ‌بعد از مجلس هم استعفا داد ، در خاتمه باز هم بهش انتقاد شد که چرا بعد از افشاگری ، بلافاصله استعفا نداد و یک هفته طول کشید ، مقایسه کن باایران که دزدی ، فامیل بازی ، رانت خوری کل کشور را فرا گرفته ، حتی ورود به دانشگاه ، و یا بورس دانشجویی هم با پارتی بازیه ، خودت را به کوچه علی چپ نزن ، شرم داشته باش،
    4
    10
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::] محض اطلاعتون باید بگم من ازدواج کردم و با ویزا اومدم اتریش،و به دلیل اینکه همسرم اینجا شغل آزاد داره و کارآفرینه از طرف دولت هیچ پولی دریافت نمیکنم و شامل حال من نمیشه،تا زمانیکه خودم اینجا مشغول به کار بشم،من نه پناهنده هستم و نه سوسیال بگیر،بعدشم قیافه عاقل اندر سفیه به خودت نگیر،اگه اروپایی نبودن،چینی ها هیچی نمی شدن و به هیچ جا نمیرسیدن،هنوزم دارن از گشنگی گوشت سگ و گربه میخورن،اگه الان در این جایگاه هستن،مدیون همین اروپایی ها هستن که امتیاز اکثر تولیدات و صنعت و هر چیز دیگه ای رو به چینی ها واگذار کردن،به نظر من چینی ها هنوز بدبختن و بدبخت خواهند موند،به دیدی اینکه هیچوقت به فرهنگ اروپایی ها نخواهند رسید
    4
    11
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. این همه خزئبل نوشتی واز عروسی یاوه سرودی که چی؟که من از کشوری که عمریه دارم مالیات می دم انتقاد نکنم؟حموم زنونه است یا سفره بی بی سکینه؟
    5
    2
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. رنت خواری چیه؟عروسی مقام بورژوازی چه صیغه ایه.اینجا بحث بحث جان یک انسانه که به ناحق توو زندان بوده.اونم نه توو یمن یا بورکینافاسو.توو کشوری که ادعای دموکراسی وحقوق بشر داره.توو کشوری که زندان هاش رو با پول مالیات امثال من اداره می کنه.حموم زنونه که نیست.
    5
    0
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. پرت و پلا ننویس تو اومدی اتریش نون خوره زنت شدی و زنت هم جای یک اتریشی رو گرفته و باعث بیکاری اتریشی ها شده درضمن گوشت سگ و گربه جزو فرهنگ غذایی چینی هاست و ربط به فقر مالی اونها نداره مثلا اروپایی ها باوجود اینکه میدونند خوک حیوان کثیفیه و بهش مشت مشت آنتی بیوتیک میدهند تا بیماری عفونی نگیره پس خیلی احمقند که خوک میخورند ، تو نوشتی آلمان ها خدای صنعت و تکنولوژی هستند من جواب دادم خالق صنعت و تکنولوژی چینی ها هستند و نه اروپایی ها و این در تاریخ نوشته شده با این سطح سوادت تعجب میکنم چرا سر از آنگولا درنیاوردی!!
    9
    2
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. من کاسه لیس ؟قبول.اما اگر به فرض درست بگی به این کاسه لیسی مفتخرم چرا که خارج از کشور وخصوصا توو همین سایت با ماهیت وهویت امثال شما به خوبی آشنا شدم که اگر چوب تر رو سرتون نباشه هر غ....که خواستید می کنید چون فهم وتوان فهمیدن بحث رو ندارید.هر کس که موافق نظرتون فکر نکرد یا کاسه لیسه یا وابسته.پس زنده باد چوب تر رو سر امثال تو.
    3
    1
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. پس برای کشوری که کار کردی و مالیات دادی وفادار باش و به جای اونکه نمکدون بشکنی و غُر بزنی ،برای بهبود و جبران کاستی های اون کوشا باش.همون کاری که ما اینجا می کنیم.
    1
    6
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. ببین ، اگه حرف سیاسی داری بزن ، اینکه تو مالیات میدی پس حرفت منطقی تر است و یا حق انتقاد کردن شما باید بیش‌تر باشد ، جفنگ گویی است ، ۹۰ درصد کسانی که در اینجا نظر می‌دهند یا درس میخواهند و یا مالیات می‌دهند ، اما حتی اگه کسی مانند مادر ستار بهشتی ، حتی یک ریال هم مالیات نداده باشد ، و حتی بیسواد و خانه دارباشد و یا دهاتی و بی فرهنگ ، اما شرفش هزار بار بیش‌تر از کل دزدان مجلس و بیت سید علی مچل است ، چرا که آ زاده است و به ظلم و شکنجه و مرگ عزیزش انتقاد می‌کند ، همش پز مالیات دادن میدی که انگار بقیه یک چیز دیگه میدن ، هر چند تو آ لمان شما ، حتی یک کارگر جنسی و خود فروش هم مالیات می‌دهد ، و دارای حق اعتراض و راهپیمایی است ، و نه مثل ایران که کامیون داران معترض را به اعدام تحدید می‌کنند.
    0
    8
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. گرامی ، این میرزاده را جدی نگیر ، یک بچه بسیجی بوده که با هزار تا سهمیه و پارتی بازی فرستادنش خارج ، حتی یک کلمه انتقادی به رژیم ارتجاعی و کثیف جمهوری اسلامی نمیزنه ، کارش این است که پز بده که مالیات می‌دهد ، و جامعه آ لمان چقدر نارسایی دارد ،
    1
    8
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. ما ایرانیها جماعت برخلاف روش عرف اول حرف میزنیم.البته رفیق گرامی دور از روی شما.اولا اینکه میگید خارجیه ها اینجا میان سن خودشون را کم میگن یا دروغ میگفن: بله عزیزمیدونید ۹۹ درصد بمبهایی که روی سر ایرانیها در زمان جنگ و بعد روی سر ملت عراق و افغانستان و لیبی و سوریه میباره یا از المان میاد یا منشاء المانی داره، میدونید که عراق به طور کامل و افغانستان بالای ۷۰ درصد لیبی بالای ۷۰ درصد الود به رادیواکتیو حاصله از بمبهایی است که غشای انها از تفاله اورانیومی که برای ساخت سلاحهای هسته ای بکار رفته ،ساخته شده و سازننده این بمبها راین متال المان است،حالا شاید بگید چرا این را مینبویسم؛میخوام بگم که وقتی این بشر دوستها خونه ملت رفا در ممالک جهان سوم خصوصا خاور میانه روی سر ملت اوار میخکنند، ملت مجبورند برن جاییی زندگی کنند،پس اینها هم منت نباید بگذارند که ملت اینجا پناهنده میشند، میدونید یک بار در اثر اشتباه، چند بمب با غسا'ای اورانیومی در جوگسلاوی سابق برسر صربها انداختند و چون منطقه به مرزهای اروپا خیلی نزدیک بود یکسال در مورد ان هر روز کذارش میداند،..
    0
    9
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    . ولی وقتی این بمبها سر کسوو یا بوسنی افتاد برای کسی مهم نبود، در مورد عراق و افغانستان که ارزش حرف زدن هم نداره.عوارض دراز مدت این بمبها با عشای اورانیوم را الان ملت در ازدیاد سرطانها در ایران و ترکیه ،خشکسالیها، میبینند، من از ایران ترکیه میگم ،چون مستقیم بمباران نشدند و الودگی با مریر زمان به این کشورها میرسه، حالا شما فکر کنید در عراق و افغانستان و سوریه چه خبر است.این یعنی در ۲۰ سال اینده بالای ۵۰ درصد مردم در ایران و ترکیه که الودگی پیشرفت میکنه عقیم می شن، سرطان و مابقی بیماریها بماند...بعد میگید ایران اینهمه جرم و جنایت ...رفیق در مورد جرم جنایات ملاها فقط یک جمله عرض میکنم: تمام سلاح های مورد استفاده اطلاعات، سپاه و بسیجاز کلت زیک زاور گرفته تا ام پی ۵ نیروهای انتظامی از همین مملکت انسان دوست المان میاد، درست مثل ممواد ساخت گاز سارین و خردل که صدام روی سر مردم کردستان ایران و عراق و در جبهه ها روی سر ایرانیها ریخت از همین المان امد، این راستگو ها تا امروز هم میگن ما به عراق سموم دفع افات فروختیم...
    0
    7
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    ......حالا یا اینها ملت ما را افت حساب میکنند یا احمق، و اگر همین انساندوستها ملا ها را تا اینجا ساپورت نمیکردند، ملاها به گور باباشون میخندیدند که این جنایات را بکنند. ببینم حالا یک پناهنده که برای نجات جونش و برای فرار از بدبختی که این انسان دوستها مستقیم در ان دست دارند، دروغ میگه، ادم بدی است یا کسیکه به صدام گاز خردل و سارین میده و میگه نه من سموم دفع افات دادم؟، بحث زیاده رفیق، در خاتمه فقط یک جمله حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان را اینجا جاش است براتون بگم: اتش پرسیدند چرا جلوی کشت خشخاش و صدور تریاک را نمیگیره؛ در جواب بخرنگار گفت،هر وقت شما جلوی ساخت و صدور سلاح را در ممالک خودتون گرفتید ماهم جلوی صدور تریاک رفا میگیریم.به امار خوپد پلیس المان میزان جرم خارجیها در المان در مقایسه با خود المانیها یا اروپایها حتی در مملکتی مثل نروژ انقدر پایین که قابل چشم پوشی است و انعکاس اخبار جرم یک خارجی با یک المانی یا اروپایی جور دیگری است چون روزنامه ها فقط دنبال تیراژ و خواننده تا حقیقت میگردند. پس این انساندوستها حق ندارند سر پناهجو منت بگذارند.من اینو میگم چون بالای ۱۵ سال است...
    0
    6
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    ...وصعیت را هر روز در سیستم دادگستری اینها میبینم.ادم باید قبل از اینکه در مورد چیزی بحث میکنه، کلاه خودش اون وسط قاضی کنه.رفیق من قبلا نیمچه اعتقادی به بشریت داشتم، ولی از زمانیکه این مسایل را دیدم اون اعتقاد را هم مثل اعتقاد به دین از دست دادم،انچه که شما امروز بطور سطحی در این جامعه میبینید فقط رنگ و لعاب ان است، زیر این لعاب را ببینید، به اوین و زندان قصر میخندید!.به قول شهر: توی این شهر فرنگ همه چیز خوب و قشنگ جورواجورند ادمها همه خوب و همه رنگ ولی تا دست بزنی میخوره سرت به سنگ...در هر حال زنده باشید رفیق گرامی
    0
    6
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. دوست محترم،شما خیلی حالتون بده،حتی تشخیص ندادی که من خودم یک خانوم هستم،میگی نون خور زنم هستم!!!!!! به نظرم بهتره شما کوتاه بیای
    0
    10
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. دوست عزیز حرف حساب جواب نداره،درست میفرمایید،من کمی احساسی به قضایا نکاه میکنم و شایدم سطحی،ممنون و سپاس از توضیحاتتون🙏
    0
    8
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. بله .ممنون. واقعا هم، من خواستم فقط نظرمو بگم و اصلا هم منظورم اون نبود ولی با خشم منو مخاطب داد! خلاصه هرکس نظری داره و نظر همه هم محترمه.
    0
    4
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. بازم پرت و پلا نوشتی مگر تو خودت رو معرفی کردی که من بدونم زنی یا مرد؟ خودت نوشتی همسرم ننوشتی شوهرم!! ستایش هم میتونه نام خانوادگی باشه ، پس خودت خیلی حالت بده
    7
    0
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سیران اوهانیان - نورنبرگ، آلمان
    [::setayeshz565 - وین، اتریش::]. خب شوهرت چطور اونجا کارفرما شده، بگو از اون قافله هست که یا گوش ملت را بریده مثل موپسسه ثامن اند ثامن که هرروز گوش ملت را با کمک دولت میبرند و یا اینکه برای واردات دارو چند صد میلیون دلار بهش دادند دسدت اسخر چند کیلو موز وارد کشور کرده و با ته مانده پول هم کار افرین شده مثل خاوری که کلی کار افرین در ایران بود!لطفا حرف از روی.....ه نزن اگر از چیزی اطلاع نداری!
    5
    2
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش
    [::سیران اوهانیان - نورنبرگ، آلمان::]. واقعا شماها خسته نمیشین از اینهمه اظهار نظرهای بیخودی و بیجهت که میدین؟و قضاوتهای نابجا؟ماشالا همتون هم عالم غیبین،شوهر من از سن پانزده شانزده سالگی اینجا زندگی کرده،اصلا جزو ژن خوبها هم نیست،اینجا تحصیل کرده،زحمت کشیده،در حد یه زندگی خیلی متوسط داریم زندگی میکنیم،حتما که نباید دزد بود یا اختلاس کرد،میشه به کم هم قانع بود و زندگی کرد،یکم سرتون تو زندگی خودتون باشه هم بد نیست
    1
    8
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. مگه سگم که وفا دار باشم.مالیات دادم.کار کردم.ازنیروی کار من وامثال من جامعه میزبان منفعت برده ومی بره.نظر دارم.با فاشیست مشکل دارم.بازم میگم مگه سگم؟
    0
    0
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. آقای بحث سیاسی.الان حرف ونظر تو چی بود.شرافت وحقوق مادر مالیات نپرداز مرحوم بهشت یا حق وحقوق یک شهروند مالیات پرداز آلمان برای ا عتراض به جامعه فاشیست وفاشیست پرور آلمان؟
    0
    0
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. عالیجناب بحث سیاسی.یعنی با استناد به وضعیت مادر بهشتی می خواین حق اظهار نظر در مورد آلمانی ها رو که بیشتر عمرم رو بینشون زندگی کردم بگیرید.اینجوری می خواین دموکراسی توو ایران ببرید؟اینجا چی یاد گرفتید.من ادعای دموکراسی خواهی ندارم.من طرفدار چوب ترم رو سر شما وامثال شما.دموکراسی توو ایران مثل طاعون و وباست.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. ایرانی همینه دیگه. چند وقت پیشا یکی اومده بود میگفت تو سوئد دکتر ایرانی داریم مهندس داریم پس ایرانیا حق دارن دزدی کنن و نباید بهشون گیر بدن. شمام میگی تو المانی مالیات میدی کار میکنی درس خوندی پس باید به المانیا فحش بدی. عجب منطی. برو به این زندگی پر از ریا و دروغ و سراتاسر از نفرتت خوش باش
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::study - استکهلم، سوئد::]. واقعا فهم تو در این حد بود که من معتقدم اگر ایرانی دزدی کرد نباید دستگیر بشه؟مرگ یک زندانی بیگناه رو به کجا بردی.خدایا ما با کیا شدیم هشتاد میلیون؟
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    این تز فرار مغزها به شدت زیر سئواله.از کامنت ها ومیزان فهم وقدرت استنباط والبته تجربیات شخصی کاملا میشه فهمید فرار فرار سیرابی شیردون بوده تا فرار مغز.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.