زن اهوازی در تشییع قربانیان اهواز: فقر و بی‌کاری عاملان حمله را به این راه کشاند

العربیه : ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی ایران از سخنان یک زن اهوازی با علی ربیعی وزیر پیشین کار ایران در حاشیه تشییع پیکرهای کشته شدگان حمله مرگبار اهواز منتشر شده که از وضعیت این شهر و استان خوزستان گلایه کرده و «فقر و بی‌کاری» را دلیلی دانست که عاملان حمله را به این راه سوق داد.
 
در این ویدیو، زن اهوازی به ربیعی می‌گوید: «ما اهوازی‌ها در هزارتا بدبختی زندگی کردیم، آبمان را بردند، خشکسالی برای ما آوردند، هزارتا بدبختی برای ما آوردند، خوزستانی‌ها هیچ چیز نگفتند. فقط یک امنیت داشتیم که این امنیت هم به باد فنا رفت».
 
او در ادامه با اشاره به حمله روز شنبه 22 سپتامبر افزود: «این جوانانی که این کار را کردند، مطمئن باشید از سر بی‌کاری این کار را کردند».
 
علی ربیعی در پاسخ می‌گوید: «نه اینطور نیست. ما انتقام خواهیم گرفت».
 
زن اهوازی اما ادامه می‌دهد: «بروید ملاشیه، بروید شلنگ آباد، بروید لشگر آباد و... ببینید مردم در چه فقر و بدبختی زندگی می‌کنند».
 
در حالی که علی ربیعی بر وضع سابق خود تاکید می‌کرد، زن اهوازی ادامه داد: «1400 سال پیش پیامبر اسلام تاکید کرد: کاد الفقر ان یکون کفرا».
 
در حمله مسلحانه روز شنبه به رژه نیروهای مسلح در اهواز، دستکم 24 تن کشته شدند. مقام‌های ایرانی از کشته شدن 5 مهاجم این حمله خبر می‌دهند.
 
گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و ویدیویی از عاملان آن منتشر کرد.
+178
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    متاسفانه شعور سیاسی این خانم،خیلی پایین هست، حرفاش بصورت کلی درسته، ولی نتیجه گیری و دید سیاسی پایین هست، این جریان تروریستی از قبل هم بوده و مورد حمایت کشورهای بیگانه بوده.هم آب کافی و سالم بوده برای خوردن و کشاورزی، گردو خاک هم مثل الان نبوده، ولی این جریان تروریستی وجود داشته، و ایران ستیزی از زمان رضا شاه و شاه ،وجود داشته در دوران معاصر، واین ایران ستیزی از زمان حمله اعراب هم وجود داشته، اعراب، غربی ها و قدرتهای بزرگ، همواره ایرانی تضعیف شده و کوچکتر میخواهند، اینها دشمن ناسیونالیسم خردمند، انسان مدار و جهان شمول ایرانی هستند، اینها از هر موجی میخواهند سواری بگیرند، متاسفانه حکومت ایران با بی تدبیری، و اییدولوژی دگم دارد ایران را به بیراهه میبرد، و خود عاملیست برای گستاخی بیشتر تروریست‌ها و دشمنان ایران، تنها راه نجات، اتحاد ایرانیان، و ناسیونالیسم خردمند و جهان شمول ایرانیست، پاینده ایران وایرانیان،
    133
    32
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی

    قشنگ از جواب علی ربیعی به این خانم پیداست که برنامه چی بوده ؟ مرتب بهش میگه انتقام میگیریم ! چون تعدادی مد نظرشون بودند که باید اعدام میشدند !
    12
    81
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    بجای منفی دادن ، بحث کنید، به شعور شماها هم دارم شک میکنم، اتحاد منفی بین طرفداران جمهوری اسلامی وو تجزیه طلب ها ،در این مورد خاص مبارک باشه، قبلاً از منفی دادن بدون شعور بحث کردن متشکرم
    69
    22
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. نابغه اگر مردم کار داشتند زندگی داشتند حقوق انها رعایت میشد به جای زندان و شکنجه و اعدام به سخنان و درخواست های انها در یک جریان طبیعی حقوقی گوش داده میشد و کلا جریان زندگی انها مجرای یک زندگی سالم و طبیعی داشت سرشان درد میکرد تفنگ بدست بگیرند یا ندای استقلال سر دهند. خشونت هیچ توجیهی ندارد محکوم است ولی این انفاق فرضا بدست حکومت انجام نشده باشد فی نفسه عمل نیست بلکه عکس العملی به شرایط موجود. با مردمی که حتی اب و اکسیژن انهم تعمدا از انها قطع شده سخن گفتن از منافع ملی و وحدت حماقت محضه. اول باید نیازهای اساسی و حقوق اولیه انها را براورده کرد بعد رفت با انها از منافع و وحدت ملی سخن گفت.
    13
    36
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. غربتی اندازه کوپنت حرف بزن.
    16
    33
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    rezanl - امستردام، هلند
    مشکلی نیست.بیا یکجایی بشیینیم ریلکس بحث کنم. دم سوپر رز خوبه؟! اوکی بود بگو بگم چیکار کنیم
    7
    9
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    rezanl - امستردام، هلند
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند. پیام قبلیم واسه شما بود.
    6
    7
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. توی تجزیه طلب که تکایفت معلومه ،جز بد دهنی ،و تفکرات شیطانی و زشت حاصلی از زندگی نبردی و نخواهی برد، فعلا یورو جلو بوق بزن، ما خوزستانی‌ها شما رو به هیچ میانگاریم، برو فکر نون باش که خربزه آبه، غربتی هم تو و اردوغان جونت هستید، شاید تو مغولستان یه جایی بهت بدن، دهنت هم آب بکش وقتی مزخرفی تحویل میدی شاید کمی عقل در سرت امد، تجزیه طلب
    20
    16
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    خواهرم دعوا سر بیزینس دینی هستش. شیعه سنی و غیره همه میخوان گروه خودشون و بیزینس خودشون فقط باشه. طرف خودش میگه خدا ازم خواسته اینکار رو بکنم. میگه داره جهاد میکنه! و حتی یک کلمه درباره کار و معیشت و این چیزا و حتی رسیدگی به زندگی بقیه مردم نکردند. این آشغالها فک میکنند با کشتن چند نفر میتونند خاکی بدست بیارن؟ یعنی چقدر باید آدم پست باشه واسه بدست آوردن خاک خودش رو نیست و نابود کنه و اینکارها فقط از عربهای صفر کیلومتر برمیاد. نه خواهرم اینا نه یک کلمه از مردم خوزستان و ایران زدند و نه از بدبختی های مردم فقط در تعجبم که این مسلمانان پوشالی همشون به اسم خدا و با اسم جهاد همدیگه رو میکشند و نمیدونم آخرش قراره چه مدینه فاضله ای برای مردم تو این دنیا درست کنند که فک میکنند با کشتن و خراب کردن شروع میشه؟ داعش و الهواز و القاعده و طالبان و همه این گروههایی که توسط عربهای عربستان پایه گذاری شدند جز کشتن و بدبختی و خرابی هیچ چیزی بلد نیستند. یعنی اگر اینا تا بحال یه دوتا آجر رو هم گذاشته باشند یا دو کیلو گندم تولید کرده باشند.
    6
    12
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::].
    12
    4
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    نابغه که شما هستید، معلول و علت بودن کشتار مردم و نظامیان غیر مسلح رو توجیه نمیکنه، این گروه تجزیه طلب قبل از برجسته شدن مشکلات هم بودند، چطور زمانی که نشانی از این مشکلات اقتصادی به آن معنا نبود، دست به آدم کشی میزدند، وبمب در بازار اهواز منفجر میکردند، و سربازهای بیگناه که دم در کیوسک نیروی پلیس،می ایستادند،برای نگهبانی ،در اندیشه به پایان بردن خدمت، و بازگشت به شهرشون میکشتند، صدای کسایی مثه شما در نمیامد، این حروم لقمه ها سابقه دیرینه در کشتن مردم خوزستان دارند، با حمایت کشورهای عربی و غربی،با پول فراوان عربستان سعودی،
    18
    14
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. اگرازعدالت میگی، که در کجای ایران هست؟،و بی عدالتی دلیل بر نشستن و موج سواری بر خواسته‌های مردم و کشتن و خونریزی آنهم به این شکل نمیشود، آنهم گروهی وگروهای مشابهی که به سابقه کشتار و خونریزی و تجزیه طلبی دارند،و هدفشون ناامنی و پیشبرد اهداف خودشان هست، اینها در زمان تیمسار مدنی هم توسط صدام مسلح شدند، که تیمسار مدنی این مرد بزرگ و با غیرت، و ایران پرست انها را،به سزای اعمالشان رساند، من خوزستانی هستم و امثال ما اجازه نمی‌دهیم کسی به خاکمون چپ نگاه کنه، خوزستان مهد تمدن ایران بوده ،هست و خواهد بود، در ضمن اکثریت خوزستان هم لرها و فارسها میباشند، از مونه خوزستانی بپرس،
    12
    13
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    بهنام 139 - زوله، هلند
    چرا؟ چرا غرب با ما دشمنه؟ چرا غرب ایران قدرتمند رو نمیپذیره؟ من با جواب هاش کاری ندارم. هر کسی می‌تونه بر حسب دیدش جواب بده. برای من مهم اینه که من به عنوان یه ایرانی در کشوری که خداوند بهش لطف کرده و تمام نعمت هارو تو خاکش جا داده،راحت زندگی کنم، با خیال راحت بچه در شم، با کاری که می‌کنم (۴۰ ساعت در هفته) زندگی خودم و خانوادمو بچرخونم. همین و بس.وقتی حکومت من نمیتونه اینارو برام مهیا کنه پس لایق نیست. شاید بگی من هم مقصرم ، بله چون به من هم همین حکومت راه و روش درست بودن رو یاد نداده ، نه تو مدرسه ، نه تو دانش گاه، نه توی جامعه و نه حتا با اعمال رو رفتار خودشون.
    1
    16
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    بهنام 139 - زوله، هلند
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. چرا؟ چرا غرب با ما دشمنه؟ چرا غرب ایران قدرتمند رو نمیپذیره؟ من با جواب هاش کاری ندارم. هر کسی می‌تونه بر حسب دیدش جواب بده. برای من مهم اینه که من به عنوان یه ایرانی در کشوری که خداوند بهش لطف کرده و تمام نعمت هارو تو خاکش جا داده،راحت زندگی کنم، با خیال راحت بچه در شم، با کاری که می‌کنم (۴۰ ساعت در هفته) زندگی خودم و خانوادمو بچرخونم. همین و بس.وقتی حکومت من نمیتونه اینارو برام مهیا کنه پس لایق نیست. شاید بگی من هم مقصرم ، بله چون به من هم همین حکومت راه و روش درست بودن رو یاد نداده ، نه تو مدرسه ، نه تو دانش گاه، نه توی جامعه و نه حتا با اعمال رو رفتار خودشون.
    3
    17
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::بهنام 139 - زوله، هلند::]. بهنام جان حرف حساب میزنی، باهات موافقم، کاملاً درست میگی،
    2
    15
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند
    [::rezanl - امستردام، هلند::]. [::rezanl - امستردام، هلند::]. سلام عزیزم، خوب فعلا از همینجا شروع کن ، کا دمت گرم،تا ببینیم به کجا میرسیم،
    4
    8
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    منفی ها رو توجه نکن. حرفت و کلامت کاملا درسته و چون جواب نداره منفی های ساختگی میدن. یه عده نمیخوان بفهمند همین تجزیه طلبها در زمان شاه هم بودند حالا بهانه شیخ و ملا میکنند ولی زمان شاه عمده اینها در شوروی و عراق و انگلستان بودند و اون موقع که وضعیت مثل الان نبود! اون موقع چرا اونکارا رو میکردند. این داعشی هایی که اسمشون رو الهواز گذاشتن توسط صدام حسین تشکیل شدند و یه عده بعثی هستند که حالا تازه یادشون آمده الله الله کنند و خودشون رو به خدا بچسبونند. در بقیه جاها هم همینطور هستش روسها میخواستن آذربایجان رو بگیرند.نصفش رو با جنگ گرفتن بقیه اش رو آمریکا نگذاشت ولی جنگی درست کردند که ارتش ایران که افسران و فرماندهانش هم آذری بودند پیروز شدند و وابسته های روسیه رو کشتند ولی داستانی که ساختند اینه که ایران همه رو کشت!؟من خودم آذری هستم ولی حقیقت تو گرگ خاکستری گم شده چون هدف جدا کردن اون قسمت از ایران بود که روسها بشدت برنامه داشتند و البته یکسری از همزبانهای ساده لوح ما هم یارغار اونا شدند و علی اف روس دوباره سعی میکنه از اون وطن فروشا اسطوره بسازه.مشکل ملت ما ناآگاهی هستش
    4
    12
    ‌سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.