سازمان ملل: افغانها نباید برای جرایم چند نفر در اروپا نکوهش شوند
+32
رأی دهید
-53
سازمان ملل اعلام کرد افغانها نباید برای جرایم چند نفر از اتباع افغانستانی در اروپا ملامت شوند.فیلیپو گراندی، مقام بلند پایه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به جرایم اخیر مرتکب شده توسط چند افغان در فرانسه و آلمان گفت: «کشورهای اروپایی نباید در رد کردن تقاضای پناهندگی اتباع افغانستانی عجله کنند و آنها را به کشور ناامنشان بازگردانند.»
این مقام بلند پایه تاکید کرد پناهجویان افغان نباید جوابگوی جرایم چند نفر از هموطنانشان در اروپا باشد.
چند روز پیش دو تبعه افغانستان در آلمان به اتهام مشارکت در قتل یک جوان بیست و دو ساله آلمانی دستگیر شدند.
یک مرد افغان نیز روز یکشنبه در پاریس با چاقو هفت نفر را زخمی کرد و دستگیر شد.
آقای گراندی تصریح کرد که بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان علیرغم بمبگذاریها و حملات طالبان «مسئله بسیار پیچیدهای در اروپا» است.
این مقام بلندپایه که در یک نشست مطبوعاتی پس از بازگشت از سفری رسمی به افغانستان صحبت میکرد، گفت: «فشار زیادی بر روی اتباع افغانستان برای بازگشت به کشورشان وجود دارد. ما توصیه میکنیم که تصمیمگیری برای فرآیند بازگشت با احتیاط صورت گیرد چرا که شرایط از لحاظ امنیتی در افغانستان رو به وخامت است.»
آقای گراندی در پاسخ به سوالی در رابطه با واکنش شهروندان اروپایی به اتباع افغانستان در کشورشان گفت: «این موضوع بسیار خطرناک است. باید در نظر داشت که اکثریت پناهندگان مرتکب جرم نمیشوند. پناهجویان معمولا در این موارد مورد تبعیض واقع میشوند.»
این مقام بلند پایه افزود: «البته اگر فردی در حال طی کردن روند اداری پناهجویی است و مرتکب جرمی میشود، نباید به این شخص پناهندگی اعطا کرد.»
سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان، ملیسا فلمینگ اضافه کرد:«البته این موضوع در رابطه با جرایم جدی صدق میکند. اگر پناهجو بعد از اعطای پناهندگی مرتکب جرمی شود، این فرد در کشور مهمان همچنان به عنوان پناهنده باقیخواهد ماند اما مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.»
بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از دو و نیم میلیون پناهجوی افغان در ایران و پاکستان زندگی میکنند. از آغاز سال جاری ۱۲ هزار نفر از این پناهجویان به افغانستان بازگردانده شدهاند. تعداد پناهجویانی که سال گذشته به افغانستان بازگشتند به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر می رسد.
به گفته هماهنگکننده کمکهای انساندوستانه سازمان ملل، مارک لووک، در طول ۴ سال گذشته ۴ هزار شهروند افغان در درگیریها و بمبگذاریها در افغانستان کشته و یا معلول شدهاند.
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
گزارش کثافت کاری های افغانها حتی به سازمان ملل هم رسیده ، بیچاره ها ناچارند به مردم اروپا دلداری بدهند که مشکل چند افغانی انگشت شمار هست ، تجاوز های گروهی افغانها در سوعد هم شایعه است ، میرزاده عشقی هم انتقاد میکنه که ایرانی های نژاد پرست دارند شایعه میکنند . در نوجوانی یادم که پسرها در حوالی دبیرستانهای دخترانه پرسه میزدند تا دید بزنند و یا شیطنت کرده متلک بگند ، این افغانها حتی از این هم دریغ داشتند و تو خیا بانها یا مرد میدیدند و یا زنان داخل گونی ، حالا در ی به تخته خورده و وارد دنیایی شد ه اند که دختر جوان و خوش هیکل از شدت گرمای تابستان با کرست و شورت تو پارک دراز میکشه ، در همین تلویزیون سوعد در ماه گذشته مصاحبه داشتند با یک جوان متجاوز افغانی در زندان ، طرف میگفت ما فکر میکردیم که دخترانی که دامن کوتاه پوشید ه اند سکس میخواهند ، ا قای میرزاده عشقی ، این مصاحبه در تلویزیون سوعد در برنامه معروف uppdrag granskning پخش شده ، باور کن
34
187
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. شما که ساکن سوئدی دیگه چرا؟. عراق. ایران . سومالی یا سودان. این سه کشور فعلا خلافکارترینن. uppdrag granskning اگه این برنامه ها رو دنبال کرده باشین بارها و بارها خلافکاری ها و جرمهای ایرانیا رو هم پخش کرده. بعدم شما یه ادم بیسواد که نیستی. تو یه کشور جهان سومی هم زندگی نمیکنی. به امار مراجعه کنید. به گزارشات BRÅ برای امار مراجعه کنین. بعد ببینین ایرانیا چه گندی تو سوئد زدن. ادم ربایی تجاوز اتیش زدن افراد به صورت زنده زنده. ایرانیا چنان جرمای شنیعی انجام دادن که دیگه رو تجاوزاتشون مانور نمیدن . بهتره مثل یه ادم متمدن برخورد کنیم تا یه ادم جهان سومی بیسوادی که دنبال شایعه هستش.
157
15
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. یه چیزی یادم رفت. این افغانیهاییم که اینجا جرم انجام میدن به سابقشون مراجعه کنین. همشون تو ایران به دنیا اومدن اونجا بزرگ شدن. خود من تقریبا هیچ افغانی مجرمی ندیدم که قبلا تو ایران به دنیا نیومده باشه اونجا بزرگ نشده باشه. حالا مثل یک ادم باسواد و با عقل خودتون دنبال دلایلش باشین
153
15
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. من براتون گزارش brå رو باز کردم. اونجا نوشته میزان جرم بین کشورای افریقای شمالی و اسیای غربی مخصوصا ایران و ترکیه به شدت بالا هست. حالا بگذریم از اینکه طبق امار رسمی همین سازمان ایرانیا رتبه دوم رو تو سوئد دارن. ژاپن و المانو به یاد بیارین.
152
14
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۸۰

ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
وقتی بچه تو با چاقو زدند یا دخترتو دستشو قطع کردند بخاطر النگو طلاش انوقط تازه دوزاریت میفته علم الهدی یک افقانی روحانی هم هست از راه فروش ناموس ایرانی پول درمیاره
11
152
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
۲۷

جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
اشتباه فرمودن. برای خوبی چند نفر افغان در اروپا نباید همه را بیرون کرد
8
138
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
۵۷

شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
نباید همه را با یک چوب زد و قضاوت کرد در بین افغانها آدمهای شریف و پاک هم بسیار زیادند مثل خود ما ایرانیها و دیگر کشورها هم شرور و قاتل داریم هم شریف ;)
144
27
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::study - استکهلم، سوئد::]. [::study - استکهلم، سوئد::]. نه عزیز کمی ترمز کن ، اولا درصد آ مار را باید به نسبت جمعیت سنجید ، تو نمیتوانی بگی آ مار قتل در سوعد بیشتر از جیبوتی است پس جیبوتی امن تر میباشد ، در سوعد ما صد هزار ایرانی داریم ، شما خلاف های ایرانی ها را باید با مقایسه تعداد مثلا مراکشی ها بسنجی، که شاید زیر ۵ هزار نفر باشند ولی بیداد کرده اند .طبق آ مار سوعد در مورد تجاوز گروهی خارج از رابطه خانوادگی ، کشورهای افغانستان ، سومالی و عراق ، مقام های اول تا سوم را دارند ، برو گزارش Aftonbladet را بخوان ، از طرفی تعداد بسیار زیادی از خلاف ها ی ثبت شده به ایران در ۲ سال گذشته ، مربوط به افغانی های ساکن ایران هستند که به سوعد آمدهاند ، نمونه معروف قاتل آ ربوگا که افغانی متولد ایران بود ، شغلش کفاشی بود ، ، با یک زن روانی سوعدی که دو برابر سن او را داشت رو هم ریخت و به خواسته او رفت با چکش به پدر مادر دختر در خواب حمله کرد ،وبابیدخترراکشت.
11
132
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::study - استکهلم، سوئد::]. ادامه . در مورد تجاوز گروهی پسران به یک پسر ، طبق گزارش پلیس یک پدیده جدید در سوعد است ، معروفترین آن در اوپسالا اتفاق افتاد ، علت مشکلات فرهنگی و سنتی افغانها نامیده میشود ، شکی داری برو تحقیقات در مورد بچه بازی خصوصا در میان پشتو های افغان را بخوان ، ۵۰ درصد مردان پشتو تجربه شرم آور بچه بازی دارند ، از حرف های من نباید نتیجه گرفت که افغانها مردم بدی هستند ، اما تجربه نشان میدهد که بسیاری از افغانها با فرهنگ مدرن اروپا فاصله دارند .
14
136
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. ببینید فرق من با شما اینه که شما دارین شایعه و شبهه ایجاد میکنین. یه روش کاملا غیر اخلاقی و کودکانه. این روش فقط و فقط برا یه عده ادم با گرایشهای کاملا معلوم الحال کارکرد داره. من حداقل هفده مورد قتل میارم ایرانی مقتول ها رو زنده زنده به اتیش کشیده. کمتر از یک سال قبلو یادته یه ایرانی تو شهر umeå یا luleå یه خانوم مسن سوئدی رو با تبر به قتل رسوند؟ اون پیرزنه چیکار کرده بود به جز اینکه به این ایرانی پناه داده بود. به شماها باشه که بله علم الهدی افغانیه. خامنه ایی عربه. خمینی هندیه. سپاه غیر ایرانیه. کلا ایرانی بد نداریم. این توجیهاتم فقط به درد خودت و امثال خودت میخوره. بله ایرانی چون تعدادشون تو سوئد زیاده پس قتلها و تجاوزهاشون اشکالی نداره. طبق امارم که تا الان رتبه دوم خلافکارای سوئدن. افغانها و ایرانیها همشون جهان سومن. شما بهتره به مناطق اذربایجان ایران مراجعه کنین و بچه بازی هارو ببینی. کلا این بچه بازی تو صفویه و عثمانی زبانزد همه هستش. چقدر برات سند بیارم؟ . شما ازدواج و فروش دخترای ایرانی زیر سن ۱۰ سال رو منکر میشی .
102
11
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. شما یه سر به تاریخ پر افتخار ایران بزن. تجاوز به سفرای انگلیس که براتون افتخاره. تجاوز مرد به سفیر مرد. بچه بازی دربار صفوی و عثمانی که زبانزد خاص و عامه. فروش و ازدواج اجباری دختران مظلوم زیر ۱۰ سال ایرانی کاملا عادیه. طبق امار سالی حداقل ۱۳۰۰۰ هزار دختر زیر ۱۰ سال ازدواج میکنن. همشونم ایرانی و داخل ایران. تو همون ایران من براتون امار میارن بین پنج میلیون مهاجر ایرانی نسبت خلاف و دادگاهی شدن افغانیها چندین برابر نسبت به ایرانیها کمتره. به ایرانیها رسید نسبت میگیرین که چون زیادن پس اشکالی نداره ولی تو ایران خود دولت اعلام میکنه به نسبت خیلی کمه ولی قبول نمیکنین؟ . هر وقت از تفاوت فرهنگی ایرانی و افغان با اروپا میخوایین حرف بزنین اینم بگین که تو سوئد طرف ایرانی بودش لبهای زنشو برید. طرف ایرانی بود سینه های زنشو برید. سعید طوسی یه ایرانیه که به کلی دانش اموز تجاوز کرده. اون سرایدارم ایرانی بودش به کلی دانش اموز تجاوز کرد.
101
9
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. یادتون باشه کشورهای افغانستان عراق سوریه یمن بحرین لبنان رو ایران و ایرانی خراب کرد. سپاه یک سازمان ترویستی ایرانی و سردارهای ایرانی دارن تو دنیا خرابکاری میکنن و اسلحه میرسونن. یادتون باشه خمینی نه هندی هستش نه روس. بلکه ایرانی هستش که این کشورا رو خراب کرد مردمشو اواره کرد. یادتون باشه خامنه ایی ایرانیه نه عربه نه افغان. هموطن شماست. وقتی از بچه بازی افغانها میگی و بعد میگی فرهنگ افغانها به اروپا نمیخوره به بچه بازی ها تو مناطق خاص ایرانم اشاره ایی کنین . چه ایرانی چه افغان فرهنگشون یکیه. تو رستوران ایرانی نشستم چندتا ایرانی نشستن بحث میکنن که زنهاشون میان سوئد همشون به قول یکیشون افسارشون پاره میشه و اکثرا طلاق میخوان بگیرن. میدونی اون ایرانیا چی میگفتن؟ میگفتن زن رو باید تو سرش زد. اینا افغان نبودنا. ایرانی بودن. نکنه فرهنگ اروپایی توسری زدن زن هستش که این عده ایرانی داشتن بحث میکردن؟. زن ایرانی وقتی میاد سوئد تازه با ازادی و حقوق برابر اشنا میشه. تازه میفهمه چه ظلمی بهش شده. تازه میفهمه چه ظلمی همسرش بهش کرده و میکنه
102
10
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
۳۵

study - استکهلم، سوئد
تخریب همدیگه به جایی نمیرسونه شخصی و ملتی رو. تو اروپا افغان همونقدری جرم کرده که ایرانی کرده. مخصوصا تو سوئد که هنوز خیلی مونده به ایرانیا برسن. میایین سوئد یا یه کشور اروپایی لطفا افکار جهان سومی و متحجرانه تونو خارج مرزها رها کنین بعد بیایین ما حوصله سر و کله زدن و جر و بحث با یه ادم عقده ایی جهان سومی که عقیدش اینه بهترین ادم رو زمینه رو نداریم. به لطف امار امروزه دیگه نمیشه با شایعات و ایجاد شبهه مطلبی رو نشر کرد. این کارها تو جمهوری سوسیالیستی شوروی خیلی انجام شد. اگه به این فکر میکنین یک ایرانی تو سوئد وزیر شده پس ایرانیها همه نژاد برتر و فرهنگ ایرانی بهترینه به اینم فکر کنین که تو همین سوئد وزیر با پیشینه ی ترکیه و افریقایی هم هست. به نظرتون اینده ی سوئد چی میشه اگه هموطنهای این وزیر با پیشینه ی افریقا و یا مهاجرین ترک بیان مثل ایرانیا رفتار کنن؟ چون هموطنشون وزیر هست پس فرهنگ و خوب بودن و برتر بودن خودشونو به بقیه تحمیل کنن؟ ایا به جنگ ختم نمیشه؟. پس خواهش میکنم این افکار متحجرانه و جهان سومی خودتون رو دور بریزین یا اگه نمیتونین لطفا برگردین کشورتون امنیت دارین دیگه
101
11
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. در اخر این نکته رو بگم . هفته قبل تو المان گفتن فقط یازده درصد جرائم به وسیله ی مهاجرین صورت میگیره. اگه یادتون باشه تو جامعه ی المان ایرانیها همیشه تحت فشار بودن به علت جرم و جنایتی که میکنن. خودم میشناسم طرف ساکن المانه قاچاقی اومده بودش. برام جالب بود ایرانیا بحث میکردن که دیدین دولت میگه ۱۱ درصد خلاف رو مهاجرین انجام میدن و همشون لبخند رو لب داشتن این خبر رو پخش میکردن. . خیلی خوبه ادم یه سوزن به خودش بزنه یک جوالدوز به بقیه.
103
10
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان::]. [::ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان::]. علم الهدا یه ایرانیه اگه نمیدونی بدون. اگه به شما باشه که بله ایران اصلا دزد نداره به قول ممتوتی اصلا همجنس گرا نداره ایران. مگه میشه؟ مگه میشه هرچی ادم بد باشه ایرانی نباشه؟ تازه باز خوبه طرف شناسنامش ایرانیه . سپاه تو که کل دنیا رو به گند کشیده هم ایرانیه. دنیا نمیگه سپاه عربه پس ایرانیا خوبن. بلکه این سیصد کشور تو دنیا میگن ایرانیا دنیا رو به گند کشیدن
108
9
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. [::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. [::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. برگردین ایران امنیت دارین . برنمیگردین پس اینقدر جهان سومی بازی در نیارین
109
10
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
۶۴

بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
رفقا: حالا عنوان رو عوض کنیم:٭سازمان ملل: ایرانی ها نباید برای جرایم چند نفر در اروپا نکوهش شوند٭. دوستان :واکنش ما چگونه میشد , اگر یک دوست افغان برایمون کامنت میگذاشت و می نوشت: ایرانی ها اروپا را به گند کشیدن و جمع می بست وتر و خُشک را با هم میسوزاند؟دوستان: اینجایه که میگن شاه می بخشه ولی شاه ولی نمی بخشه ( حالا سازمان ملل و اروپا کوتاه امده ولی ما ایرانی ها نمی بخشیم)! سروران: فراموش نکنید که این نسل بویژه جوانان افغانستان, با جنگ و بیسوادی فلاکت دینی زاده و بزرگ شده اند. ایا جانب انصاف است که به همه افاغنه توهین و افترا بگوییم؟ مگر ما قاتل و جانی و دزد وکلاه بر دار نداریم؟ بس کنید تنگ نظری را! قریب به اتفاق در هر بحثی جامه دمکراتی و شعور منطق به تن میکنیم , ولی تا چشممان به دوست افغان می افتد فورا سویسی میشویم. فکر میکنید سویدی,نروژی, المانی با افاغنه همان بر خوردی را میکند که ما میکنیم؟ بدانید ان تحقیر و ظلمی که با افغانها در ایران شده و میشود, در پاکستان نبوده. بنده واقعا از اظهار نظر بعضی دوستان احساس شرم میکنم. از دوستان افغان به نوبه خود پوزش میطلبم. جانتان جور
155
35
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
۴۶

Liberte - ارومیه، ایران
کل دنیا بدونند که ما سال ها از همسایه هایی چون افغانستان و پاکستان چی کشیدیم.
15
143
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. ببین دوست گرامی ، داستان کاملا مشخص است ، شما یک لیوان آ ب را در نظر بگیر ، هر چند که کیفیت و مزه های مختلف دارد اما ترکیبش یک فرمول ثابت دارد ، حالا شما اگه شکر به آن اضافه کنی شیرین میشود و اکه نمک اضافه کنی نمکی میشه . انسانهایی که در محیط پر از خشونت ، فقر ، تعصب نژادی ، مذهبی ، قومی ، بیسوادی ، مرد سالاری رشد کرده اند ، ناهنجاری فرهنگی پیدا میکنند ، در عرض ۵ سال چند صد هزار افغانی وارد اروپا شده اند ، اروپایی که مردمش در ارتباط برقرار کردن حتی با خودشان مشکل دارند ، این موج جدید مهاجر به حال خودشان رها شده ، و با توجه به گذشته فرهنگیشان عواقب بسیار دردناکی هم برای خودشان و هم برای جامعه داشت است ،شعار دادن در مورد انسانگرایی و مهربان بودن به کنار ، اما آ ن روزی که جرات کردی که عزیز ۱۰ - ۱۲ ساله ات ( فرزند خود ، خواهر ، پسر خاله و غیره ) را به تنهایی و با آ رامش خاطر به کمپ پناهنده گی بفرستی که فوتبال بازی کنه و یا شطرنج ، من از تمام حرف هایم عقب نشانی کرده و عذر خواهی میکنم،
22
111
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::study - استکهلم، سوئد::]. ببین ، من از زاویه ملی گرایی نمیخواهم از ایرانی ها ی مقیم خارج دفاع کنم ، اما از اینکه صد ها هزار ایرانی موفق در اروپا و آ مریکا ، که در بالاترین مرکز علمی ، فرهنگی ، هنری هستند جای تردیدی ندارند ، در همین سوعد به رسم آ مریکا کتاب زرد تلفن و آ گهی وکلا ، پزشکان ، دندانپزشکان ، تجار و مراکز فرهنگی ایرانیان است ، بحث از چندین هزار ایرانی موفق است ، در همین پارلمان سوعد تاکنون چندین ایرانی و کرد ایرانی در مجلس داشتیم ، تا بالاترین سطح سیاسی در احزاب و تا وزیر کشور ایرانی داریم ، چندین نام برجسته از ایرانیانی که در سینمای سوعد موفق شدهاند ، هفته ای نیست که گالری هنری در جایی توسط ایرانیان باز نشود ، طبق ادعای رسمی سوعد ، بیشترین و تحصیلکرده ترین خارجی های سوعد ایرانی هستند ، فقط تو همین شهر من چند صد دکتر و دندانپزشک ایرانی داریم ، بماند که تا کنون چندین هزار ایرانی تحصیل کرده بخاطر جو سوعد به انگلیس و امریکا کوچ کرده اند ، تو یک طیف صد هزار نفری ، طبیعتا عده ای هم خلافکار هستند ، اما من تعجبم که خودت را به کوچه علی چپ زدی ،
16
112
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، من از آ ینده اطلاعی ندارم ، چه بسا تا چند سال دیگر افغانی ها محبوبترین مهاجرین دنیا بشوند و شاید شور بدبختانه ما ایرانیان بدنام و بی اعتبار ، هیچ گارانتی نیست ، اما اگه استعداد داری برو با افغانی های عزیزت فرهنگ سازی کن ، اتفاقا یک پلیس سوعدی افغانی تبار ، حتی از اداره پلیس خارج شده و تمام وقت با افغانها در مورد مثلا مسائل جنسی در سوعد ، و ممنوعیت بچه بازی و غیره کار اجتمایی میکند که قابل تقدیره ، اما در حال حاظر سرت را زیر برف نکن ، برو ایستگاه مرکزی اوپسالا ، فمان در شهر یوتو بوری و کمپ ها ی پناهنده گی سری بزن و ببین اوضاع چه خبره ، بعد بیا گزارش بده . همین سال گذشته در شهر ما بزرگترین سینه زنی امام حسینی در تاریخ شهر انجام گرفت ، حدس بزن که اکثرا از کدام کشور بودند ، و ایکاش سیمای وحشت زده مردم اروپا از این حرکت مذهبی که بوی خشونت و سیاهی و مرگ میداد میدیدی
20
114
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
۶۴

بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::] 1- دوست خوب: مشکل اساسی که ما ایرانی ها داریم ,همان خود بینی, غرور و فیس و افاده است. در یک کلام هیچکس رو قبول نداریم. این پاکستانیه ,اون ترکه ,اون عراقیه, اون افغانه. اگر با ارزیابی درست و اعتقاد بر این که انسانها با هم فرق میکنند, و بنا به شرایط و فاکتور های اجتماعی شکل میگیرند,, موضوعات را بر رسی کنیم جای هیچ توهین و تحقیر به یک ملت چون افغان و غیره بوجود نخواهد امد. حالا ایا این نوشته شما:گزارش کثافت کاری های٭ افغانها ٭حتی به سازمان ملل هم رسید توهین به کل افغانها نیست؟ وشما تمام افغان را زیر سوال نبرده اید؟ ببین! این ارزیابی ها دیگه کاربردی نداره چقدر تحصیلکرده و غیره داریم. ببین چه حال و روزی داریم !مگه سویدی بیکاره بگه ما اینقدر پروفسور داریم نروژی ها کمتر.
81
21
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱
۶۴

بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۲ -دوستی تعریف میکرد در سالیان دور یک نمایشگاه کتاب در المان بود, که گروهای ایرانی بویژه چپ حضور داشتند و در بغل ایرانی ها , المانی های راست هم بساط کتاب داشتند که ناگهان ایرانی حمله کردند. این ها باید جمع کنند بروند چون نازیسم هستند وغیره. بقیه المانی هاگفتند. نه اقا این محصول دمکراسی ما هست ما با اینها باید مسایل خود را حل کنیم. اینجایه که میگم توپ ما ایرانی ها در مقابل دوستان افغان همیشه اماده شلیکه , و ما کاسه داغتر از اشیم. با مثل لیوان شکر و نمک شما موافقم. ولی ما نمیگیم چرا اصلا اب لیوان شوره یا شیرین. بلکه ما طبق عادت لیوان رو میشکنیم. دوست عزیز: ان ازادی نسبی که توی افغانستان هست توی ایران نداریم. خانمهای افغان مشکل رفتن به استادیوم ها رو ندارند, کنسرت خانمها برگزار میشود و غیره.پس افغانها باید برای ما کُر کُری بخونند؟
82
21
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
۶۴

بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۳- معتقد هستید که دری به تخته ای خرده و افغانها وارد دنیای اروپا شده اند. عزیزدل : این چه دری هست فقط برای افغانها به تخته میخوره, و برای ما نمیخوره؟ مگر اکثر ما بخاطر جنگ و فلاکت اخوندیسم جلای وطن نشد ه ایم؟ و کسی برای بنده فرش قرمز پهن نکرد, و نامه فدایت شم ننوشت. حالا شاید برای شما اینگونه بود. در ضمن بنده شخصا اینگونه اظهار نظر ها را در قالب شما نمبینم. چه اشکال داره که همانطور یک سویدی موضوعات رو بررسی میکنه ما هم تلاش کنیم و بدور از غرور و تحقیر همه مردم را با یک چوب نزنیم. همین افغانستانی که اینگونه در اتش جنگ میسوزد ۵۵ تا ۶۰سال پیش وزیر بی حجاب زن در کابینه خود داشته. درست در همان سالها که ما فرخ رو پارسا را داشتیم. این ارقام وامار مهندس و دکتر و تحصیل هیچ کمکی به ما نمیکنه کما اینکه میبینیم ۸۰ میلیون چوب سیاست رژیم وقت را میخوریم و دنیای غرب از ما نمیپرسه چرا نمیتوانیم مسافرت کنیم و مگر ما سیاست رژیم را تنظیم میکنیم؟ جانت جور
81
23
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
۵۷

شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
دوستان فراموش نکنیم که هر از گاهی در اخبار میبینیم که ایرانیان هم همانند افغانها در اروپا دست به جنایت و تجاوز میزنند کمی منصف باشیم در ضمن کسانی که دست به تجاوز و قتل میزنند بدلیل ایمان و باور به گفته های پیامبرشون و دینشون جرات و این حق را به خودشان میدهند که به زنان و دختران بلاد کفر تجاوز کنند چون این حق را پیامبر و رهبران دینی شون بهشون داده اند هر چقدر مسلمانتر و با ایمان تر جرم و جنایت و تجاوز بیشتر ;)
80
12
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
۵۷

شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
سومالی ها هم بخاطر دینشون ان اجازه را دارند که به زنان غیر مسلمان تجاوز کنند این جنایتها بر میگرده به دین و گفته های رهبران دینی و قران ;)
80
16
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. دوست عزیز . من افغان ستیز نیستم . در همین افغانستان روشنفکران توانایی وجود دارد ، به یاد دارم که در سال ۵۹ در دانشگاه تهران و قبل از انقلاب فرهنگی چند جوان سوسیالیست افغانی در مورد سوسیال امپریالیسم شوروی و روزیونیسم خروشچفی جلسه سخنرانی داشتند ، بحث من این است که اروپا به مدت کوتاهی و بدون هیچ کنترلی دهها هزار جوان افغانی وارد کرده که تجربه خوبی نبوده . حرمت پناهنده گی از بین رفته ، مردم میگن چرا فقط مردها اومدن ، پسر دخترها کجان ، ۹۹ درصد زیر ۱۷ سال ، بی شناسنامه ، نو کیش مسیحی ، و هزاران دروغ دیگر . که جوک شده و راست افراطی هم از تجاوزها و خلاف های این جماعت کمال استفاده را میکند . من بچه تهرانم ، شما تصور کن که لات ها و لمپن ها و موادی های تهران را سوار قطار کنند و در ایستگاه قطار پیاده کنند ، و یا از بلوچستان هر چی قومگرای متعصب ومرتجع را وارد نوروژ کنند و به حال خودشان رها کنند .اکثر این جوانان معتاد و لومپن احتیاج به روان درمانی و آ موزش دارند ، ولی هیچکاری نشده . طبیعتا قابل تاسف و دلسوزی است اما قابل دفاع نیست .
17
81
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، وقتی ۱۱ افغانی یک پسر ۱۵ ساله را تجاوز گروهی میکنند و روش ادرار میکنند و ازش فیلمبرداری میکنند ، حمایت من از قربانی است و نه یک مشت لومپن بی سر و پا . دختر ۱۳ ساله سوعدی که یکی از این اراذل با عقده های جنسی مورد تجاوز قرار گرفت . اونهم خانوادهای که پسره را با عشق وارد خانواده کرده بودند ، طرف گفته بود که شیطان منو گول زد ، دوست من بعنوان دندانپزشک برای تشخیص سن ، عکس از دندان گرفته و ۷۰۰ کرون پول میگیرد ، ۲ تا افغانی آورده بودند که به یک پسر سوعدی با عقب افتادهگی ذهنی تجاوز کرده بودند ، گزارش روزنامه Aftonbladet و مصاحبه با این متجاوزین حاصل ذهن به قول کاربری در اینجا راسیستی من نیست بلکه واقعیت جامعه است . در هر صورت امیدوارم آ ینده خلاف نظر من را ثابت کند . این کامنت ها را تا سالهای دیگر به خاطر بسپار ،
14
82
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. تو سوئد خود دولت میاد امار میده ایران دومین ملت مجرم تو سوئده بعد یک عده میان میگن نه تعدادشون زیاده وکیل مهندس دکتر دارن پس اشکالی نداره.
81
11
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دیدی؟ وقتی منطق باشه از حرفتون عقب مینشینی. تو کامنت اول طوری نظر دادی انگار همه افغانها تجاوز میکنن. من برات امار رسمی اوردم و حداقل هفده هجده مورد قتل برات الان با سند میارم که قاتل ایرانی هست. این هیجده مورد چون به صورت فجیعی قتلها انجام شده من اینجا براتون مثال زدم وگرنه قتل که هزارماشالله ایرانیا دست هرچی مهاجره از پشت بسته. الان شما به حرفای من رسیدید . یعنی اینکه اگه افغانها جرمی مرتکب میشن ایرانیهام هزاربرابرشو انجام دادن و شدن رتبه ی دوم. اگه ایرانیها دکتر مهندس دارن تو سوئد افغانیهام دارن. فرقش اینه که شما داری بزرگنمایی میکنی مثل بقیه ولی من برات امار رسمی میارم. در رابطه با یازده کودکی که گفتید تجاوز کرده منم اون تجاوز گروهی ایرانیا تو گوتنبرگو مثال میزدم. یه خانومه از نایت کلاب میاد بیرون ایرانیام اونور واستادن میبرنش پشت ماشین بهش تجاوز میکنن. بعدم ایرانیا میگن ما مست بودیم اتفاقی بود. یکی دیگشون میگه من اصلا خواب بودم نفهمیدم. در حالی که اسپرمش تو واژن اون خانوم پیدا شده.
82
8
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
۶۴

بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::] دوست عزیز: در یک کلام! هیچ کس به ما مسولیتی واگذار نکرده , یا این حق بالاسری را به ما نداده که کلیت یک کشور یا یک ملت را زیر سوال ببریم , و به انها توهین و تحقیر کنیم .که کج فهمانه اکثر ما ایرانی ها تا بحث افغان و افغانی پیش می اید, پیراهن جر میدهیم و به کل افغانها ناسزا می گوییم. حرفام تکراریه همه جا خوب وبد داریم , فقط درصد و عملکرد شهروندان بنا به عوامل بیسوادی, فقر, دین زدگی, جنگ ,فلاکت و غیره فرق میکنند. که متاسفانه همه این فاکت ها در بستر افغانستان رشد کرده اند, و باید علت ها را بررسی کرد! نه فله ای افغان ها را کثافتکار خطاب کرد( متن شما). بنده معتقد نیستم که شما افغان ستیز هستید, ولی احساس میکنم مسیر را فقط یکطرفه میروید, و در شان شما نمی بینم . شاد باشی
81
16
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. تو این مکانهایی که اسم بردید من خیلیهاشو رفتم. هم افغانی دیدم هم ایرانی هم عرب هم افریقایی. همشون بودن. ولی من یه نظریه جدیدی دارم. بهتره که این طرز فکر شما رو به سوئدی ها اموزش بدیم. اینطوری سوئدی ها میتونن با یه روش جدیدی از برخورد با مهاجرین اشنا بشن بعدم همه ایرانیا رو بفرستن ایران افغانیا رو بفرستن افغانستان افریقیا رو بفرستن افریقا عربا رو بفرستن کشورای عربی. چون همه ی اینها مجرمن. چون کلی ایرانی جرمهای فجیعی انجام دادن. چون افغانهای زیادی جرم کردن. چون افریقایای زیادی جرمای خیلی بدی انجام دادن. عربهام همینطور. دفترچه زردو باز میکنم مهندس دکتر از همه قشر میبینم افریقایی عرب ایرانی افغانی. وکیلم همینطور. نماینده و وکیلم همینطور. یک وزیر ایرانی یک وزیر ترک و یک وزیر افریقایی همین الان تو دولت حضور دارن. تعداد وزاری عرب و ترک و افریقایی طی تاریخ سوئد رو یه مرور کنین. در حالی که تا الان تنها یک ایرانی وزیر شده. جالبه که چندین نماینده ی مجلس عرب و ترک و افریقایی رو شما نمیبینی . سیستم سیاسی سوئد اینه.
81
14
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. ولی عده ایی خلافکار نیستن. رتبه ی دوم رو دارن. اونم نسبت به تعداد کل ایرانیای ساکن سوئد. اگه شما سواد داشتین میدونستین تو سوئد امار رو نسبت میگیرن نه اینکه مثل ایران امار صرف رد کنن. من خواستار دیپورت تمام ایرانیها از سوئد هستم. دلیلشم برید تو laxbaseجستجو کنین. حتی درخواست دیپورت شما رو دارم. من نمیخوام با ملیتی تو یک کشور زندگی کنم که رتبه دوم تجاوز و قتل و جرم رو داره.
81
13
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
۳۵

study - استکهلم، سوئد
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. جالبه ایرانی وقتی پیرزن سوئدی رو با تبر با فجیع ترین روش ممکن به قتل میرسونه اونم پیرزنی که بهش پناه داده تو خونش رو شما منکر میشی و میگی اشکال نداره ایرانیا مهندس دارن. ولی افغان به دختر مظلوم سوئدی تجاوز کرده رو مثال میزنی بعدم میگی همه افغانها همینن. ژاپن رو به یاد بیار. تجاوزات گروهی به دخترای مظلوم ژاپنی. اونا که ایرانی بودن. همین الان ژاپن تو این قضیه وارد کردن نیروی کار دو قطبی شده. مخالفین دوتا نمونه ی واقعی رو به مردم ژاپن نشون میدن. یکیش اون گندیه که ایرانیا زدن و یکیشم محلات مهاجرنشین سوئده. جالبه که تو هردوتاشونم ایرانیا حضور فعال دارن. شما یه سر به محله های تحت فشار بزن کلی ایرانی ریخته. تو گوتنبرگ و لینشوپینگ گروه های گانگستری ایرانیا معروفه. مالمو رو نگو چند ماه پیش یک ماه ایرانیا و عربا به جون هم افتاده بودن تو خیابون همدیگه رو با مسلسل میزدن. اونا ایرانی بودن. به هر حال من فردا میرم درخاست دیپورت تمام ایرانیای مقیم سوئد رو تسلیم کنم. منبع منم امار رسمیه.
80
13
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::study - استکهلم، سوئد::]. ببین ،بهتره بجای نصیحت کردن من بروی هموطنان جوان خودت را نصیحت کنی ، و به جای متقاعد کردن من ، جامعه سوعد را متقاعد کنی ، با دگماتیسم و تعصب خشک مشکلی حل نمیشود ، اما در مورد خلافکاری ایرانیان ، ۱۰۰ % موافقم که متجاوز و جنایتکار در بین ایرانیان است ، صاحب رستوران معروف شهر ما نوید به همراه یک پسر ایرانی دخترها را مست و تجاوز میکردند و یا رهبر گره خلافکار باندیدوس یک ایرانی است به نام مهدی و یا فلان معلم در اوپسالا که صورت زنش را تیکه تیکه کرد و یا چند مورد قتل های ناموسی خصوصا از جانب کرد های ترکیه و عراق، که انعکاس فراوان داشت ، اما فراموش نکن که ایرانیان و به تعداد چندین برابر سایر مها جرین و به مدت ۴۵ سال پاشون به سوعد وا شده ، لذا با مقیاس زمان و تعدادشان ، آمار خلاف های ایرانیان تاکنون برجسته و شاخص نبوده است ، و من در سایت هم پیدا نکردم ، اما مهاجرت بحث برانگیز هزاران افغانی در مدت کمتر از ۲-۳ سال و موج خشونت ، دعوا ، قتل و تجاوز در همین مدت کوتاه و خصوصا در کمپ های پناهنده گی ، موجی از هراس ایجاد کرده ، که قابل انکار نیست ،
10
80
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، در مورد ژاپن هم داستان برعکس بود ، و حدود ۳ دهه گذشته هزاران ایرانی بدون ویزا وارد ژاپن شدند ، و درصد بسیار قابل توجهی از این تعداد لات و لمپن بودند و در فحشا و فروش مواد مخدر شاخص شدند ، من با نگرش انتقادی به مهاجرت ایرانیان در ژاپن نگاه کرده و هنوز دید ژاپنی ها مثبت نیست ، و یا در دبی که صدها دختر ایرانی به فحشا مشغولند ، تعصب کور را کنار بگزار و اگه وقت داری کار اجتمایی بکن . اینکه من بگم فحشای دختران ایرانی در دبی و اخیرا در گرجستان اتهام راسیستی ضد پارسیان است و یا ایرانیان در ژاپن در فرهنگ گلچین بودند ، حقیقت را تغییر نمیدهد ، تو هم باید مشکلات افغانی ها را در المان و سوعد با نگرش انتقادی و بدور از تعصب نگاه کنی ، و احتمالا خودت هم شاهدی که مسعله جدی است ،
11
80
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
۵۷

شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::study - استکهلم، سوئد::]. متاسفانه در بین ما ایرانیها هم نژاد پرستی و ضد خارجی و مظلوم کش و قضاوت کردن و همه را به یک چشم دیدن خیلی زیاده ایرانیها هم جنایت میکنند ولی نمیبینیم یعنی نمیخواهم که ببینیم ولی در بین افغانها اگر قاتل و جنایتکار و دزد باشه حکم میدهیم که همه افغانها جنایتکار و دزد و قاتل هستند .من به شخصه دوستان افغان بسیار انسان و شریفی دارم که بیشتر از هموطنان خودم بهشون اطمینان دارم
81
11
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. دوست خوب ، وقتی میلیونها نفر برای مرگ اون هندی زاده گریستن و یقه پاره کردند و دهها هزار دانشجو و دگر تندیش را از طریق لو دادن به کام مرگ کشاندد ، من اون هموطنان را یک مشت مرتجع ، نادان ، لمپن مینامم . اگه یک روشنفکر افغان این جماعت کثیف ایرانی را لمپن خطاب میکرد . رگ غیرتم کلفت نمیشد . الان هم قاطعانه هر نوع فرهنگ لمپنیسم ، لات بازی ، زن ستیزی . قوم گرایی افراطی ، بنیاد گرایی را بر سوال میبرم ٫ اگه دختر بنده و یا شما دوست پسر داشته باشه ، و آزاد لباس بپوشه ، از دید بسیاری از همین مظلومین فاحشه دیده میشود ، پس از تلاش فراوان دختران ایرانی نسبت به بقیه خاور میانه در اروپا کمترین فشار رویشان اعمال میشود . ۹۵ درصد بی حجاب . و موفق ترین در دانشگاهها ، و بسیاری هم با اروپایی ها ازدواج کردهاند . با تفکرات جهان سومی و ارتجاعی نباید مدارا کرد ، برای من مهم نیست که به کسی بر بخورد یا خیر .
7
67
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲