سوءاستفاده شهروندان اروپا از کمک‌هزینه دولت آلمان برای فرزندان

شمار کودکانی که کمک‌هزینه دولت آلمان برای آنها به حسابی در خارج از کشور ریخته می‌شود، رو به افزایش است. این کمک هزینه به تمامی کودکانی تعلق می‌گیرد که شهروند اتحادیه اروپا هستند و محل سکونت دائم آنها در آلمان است.
 
در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار کودکانی که کمک‌هزینه دولت آلمان برای آنها به حسابی در خارج از این کشور ریخته می‌شود به حدود ۲۷۰ هزار کودک رسیده است. به گفته سخنگوی وزارت خزانه‌داری آلمان این رقم ده درصد از آمار سال گذشته بیشتر شده است.
 
کمک‌هزنیه دولت آلمان برای کودکان، شامل حال تمام کودکانی می‌شوند که شهروند اتحادیه اروپا هستند و محل سکونت دائم آنها در آلمان است. این کمک هزینه در صورت مأموریت والدین در خارج از آلمان یا تغییر موقت محل سکونت حذف نمی‌شود.
 
حال شماری از شهروندان سایر کشورهای اروپا به آلمان می‌آیند، در این کشور خانه محقری اجاره می‌کنند و پس ارائه مدارک فرزندانشان برای آنها درخواست کمک هزینه می‌کنند، اما بعد کودکان خود را به کشوری که از آن آمده‌اند می‌فرستند تا با اقوام‌شان زندگی کنند.
 
این‌درحالی است که کمک‌هزینه دولت برای کودکان برای زندگی آنها در آلمان و با توجه به استاندارهای این کشور تعیین شده است.
 
اما این کمک‌هزینه‌ای که برای رفاه کودکان در نظر شده، خرج آنها نمی‌شود. این کمک هزینه ۱۹۴ یورو برای فرزند نخست و چند یورو کمتر برای سایر فرزندان است. به گزارش وزارت‌خزانه‌داری آلمان‌، در حال حاضر ماهانه ۵۰ میلیون یورو به حساب کودکانی (غیر آلمانی) واریز می‌شود که ساکن آلمان نیستند. این رقم در سال بالغ بر ۶۰۰ میلیون یورو می‌شود.
 
استفاده سوء از حق آزاد زندگی در اتحادیه اروپا
 
برخی از رسانه‌‌ها و سیاست‌مداران آلمانی می‌گویند باندهای تبهکار خانواده‌های شرق اروپا را - به عنوان مثال از رومانی و بلغارستان - به آلمان می‌آوردند، خانه‌محقری برای آنها اجاره می‌کنند تا آدرس سکونت در آلمان داشته باشد، سپس مشخصات فرزندان آنها را در سیستم کمک‌هزینه‌های اجتماعی ثبت‌نام می‌کنند تا پولی که دولت به حساب آنها واریز می‌کند را برداشت کنند.
 
روزنامه آلمانی "ولت ام زونتاگ" چندی پیش نوشته بود که در سال بیش از ۱۰۰ میلیون یورو از بودجه صندوق خانواده در دولت آلمان کلاه‌برداری می‌شود.
 
البته آلمان تنها کشور اتحادیه اروپا نیست که گرفتار مشکل سوءاستفاده از خدمات اجتماعی است. دولت آلمان در پی آن است که با کمک اتحادیه اروپا راه‌حلی مناسبی برای این مشکل پیدا کند.
+49
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    یک همچین مشکلی تو اتریش هم هست . و همه مردم به این قانون اعتراض دارند.در حال حاضر شرایط در اتریش بصورتی است که به اکثریت خواستار خروج از اتحادیه میباشند.
    4
    24
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    چرا امار و ارقام دروغین میدهید درضمن اگر بچه ای در کار باشه یا باید در کودکستان و مهدکودک باشه یا در مدرسه اگر هیچ کجا نباشه پس پدر و مادرش بیکارند و دارند ازش مراقبت میکنند و به همین کشکی ها هم به کسی پول نمیدهند.
    25
    5
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. چرا دوست عزیز این جریان واقعیت داره. بطور مثال من در اتریش زندگی می کنم و فرزندانم در ایران. اونها میتوانند این پول را دریافت کنند
    1
    12
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::] دوست عزیز : از اطلاع رسانی درست شما سپاسگزار , بنده صداقت و درستی گفتار شما رو می ستایم. درود بی پایان برشما
    0
    13
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. یعنی تو میخوای بگی هیچ کسی سراغ بچه های تورو نمیگیره که اینها کجا هستند و چکار میکنند و تو هم هر ماه میری و پول بچه ها رو میگیری؟ اگر اینجوریه شش هفت تا بچه به فرزندی قبول کن سر سال میلیونر میشی. بعد شروع میکنند تبلیغات راه میندازند که کشورهای اروپایی نظم و قانون دارند و همه چی رو حساب و کتابه! زرشک
    6
    1
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. متاسفانه داستان از این قراره.اصلا لازم نیست که بچه ها اینجا باشن.خیلی از ترک های کشور ترکیه این کار را می کنند. فقط یک سوال. مگه در ایتالیا حقوق بچه نمیدهد.
    1
    3
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. هزینه نگهداری از کودک. همه شهروندان کشور اتریش و شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین آن دسته از شهروندان کشورهای ثالث که محل سکونتشان اتریش باشد و فرزندانشان در خانه به سربرند، مجاز به بهرمند شدن از کمک هزینه نگهداری فرزند هستند. همه فرزندانی که هنوز به پایان هجده سالگی نرسیده باشند، از این کمک هزینه بهره‌مند خواهند شد. تقاضا برای دریافت این کمک هزینه برای خانوار باید به اداره دارایی در حوزه امور سکونتی ارائه شود. به هر ذینفع مبلغی به عنوان حق نگهداری از فرزند تعلق می‌گیرد.
    1
    3
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. حرف اول من در مورد آمار و ارقام دروغین بود وقتی صحبت کلاهبرداری و تقلب میشه همه کاسه و کوزه ها رو سر خارجی ها میشکنند تا خودشون رو پاک و مقدس جلوه بدهند و از کاه کوه میسازند درصورتیکه مشکل از خودشونه.
    2
    1
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. دوست عزیز. شما مثل اینکه ملتفت نشدی ویا نمی خواهید ملتفت شوید.خب معلومه که باید کاسه و کوزه هارا سر خارجی ها شکوند. چرا که المانی ها و یا اترشی ها در کنار فرزندان خود در کشور خودشان زندگی می کنند.این قوانین را برای راحتی خودشان درست کرده اند. ولی انقدر انسان و سخاوتنمد هستند که به خارجی ها هم این حق را داده اند. در عوض این خارجی ها هستند که از این قوانین سو استفاده می کنند. به همین سادگی. من نمیدنم چرا درک این مسئله برای شما انقده سخته. مگه خودت در اروپا زندگی نمی کنی؟
    1
    4
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. مثل اینکه شما متوجه نیستی این وسط یک زد و بندی بین خودشون وجود داره تو خبر نداری! درضمن من به خاطر یک لقمه نون هرگز دنبال اینها صاحب صاحب نمیکنم ! صاحب تو خیلی مهربانی تو به ما نان دادی صاحب خاک پای تو هستم صاحب.
    3
    0
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. ای بابا عجب گیری افادیم.مرد حسابی صاحب صاحب یعنی چی؟ مگه خود شما تو ایتالیا زندگی نمیکنی؟ به همه صاحب صاحب میکنی؟ من یک شهروند اتریشی هستم که از حقوق و مزایا مساوی مثل دیگران بر خوردار هستم. این مزخرفات چی هست که از خودت بلغور می کنی حیف از وقتی که من برای شما صرف کردم. اصلا هر جور که دوست داری فکر کن. اصلا بمنچه مربوطه که شما تو اروپا زندگی میکنی ولی اصلا نمی فهمی چی به چیه و کی به کیه. برو خدا جای دیگه روزیت را بدهد
    0
    3
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. اولا خودت اعتراف کردی که اینها حق دارند که همه کاسه کوزه ها رو سر مهاجران خارجی بشکنند و خیلی سخاوتمند هستند پس برای اینها جایگاه اربابی قائل شدی درصورتیکه در نهادهای مدافع حقوق بشر سازمان ملل یک همچین حقی اینها ندارند دوما من درک میکنم در طول این چهل سال آخوندها به اقتصاد مملکت گند زده اند و فقر و گرسنگی و بدبختی منزلت انسان رو آنقدر پایین میآره که حتی اگر گناهی هم مرتکب نشده باشه به خاطر اون یک لقمه نون حاضره کاسه و کوزه رو سرش شکسته بشه و حاضره جلو پای صاحب به خاک بیافته. :)
    2
    1
    یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. بله شما درست میگی حق با شما است. من اشتباه می کنم. باید قانونی تو اروپا تصویب بشه که مهاجران از هر کشوری مثل افغانی های داخل ایران فقط حق کار داشته باشند ولا غیر. و از هرگونه مزایای اون کشور محروم بشوند. هر کسی هم که ناراضی بود گور پدرش برگرده به مملکت خودش.
    1
    1
    یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.