اخراج سفیر کانادا از عربستان و قطع روابط بازرگانی دو کشور
+86
رأی دهید
-9
عربستان سفیر کانادا در ریاض را به دلیل «دخالت در امور داخلی» این کشور اخراج کرد. عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۵ مرداد اعلام کرد به دلیل انتقادهای مکرر دولت اتاوا از وضعیت حقوق بشر در این کشور پادشاهی، ضمن اخراج سفیر کانادا تمامی روابط بازرگانی، معاملات و سرمایهگذاریهای کانادا در این کشور را نیز به حال تعلیق درمیآورد.عربستان به سفیر کانادا ۲۴ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کند و سفیر خود در اتاوا را نیز برای رایزنی به ریاض فراخوانده است.
سفارت کانادا در ریاض اخیرا با انتشار یک توئیت ضمن اعلام «نگرانی شدید» دولت این کشور از موج تازه دستگیری کنشگران حقوق بشر در عربستان، خواستار «آزادی سریع» تمامی کنشگران حقوق بشر سعودی شده بود.
وزارت امور خارجه عربستان در صفحه توئیتر خود ضمن یادآوری «قاطعیت» محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در زمینه امور خارجی، نوشت که پادشاهی سعودی «هرگز نمیپذیرد که هیچ کشوری در امور داخلیاش دخالت کرده یا دستوری را به او تحمیل کند».
کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا روز پنجشنبه ۱۱ مرداد گفته بود که شنیدن خبر زندانی شدن سمر بداوی برای او «بسیار هشداردهنده» بوده است. سمر بداوی که کنشگر برابری حقوق زنان و مردا در عربستان است، هفته پیش بازداشت شده بود.
۵۳

pull.over123 - تهران، ایران
هر کی مثه من نفهمید کنشگر یعنی چی دستاشو ببره بالا اگ دلش خواست بزنه تو سر خودش خخه
19
23
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
دیکتاتور ، دیکتاتوره ، چه در ریاض و چه در تهران ، اما اینکه از رجوی گرفته و تا حتی برخی از سلطنت طلبان ها و جمهوری خواهان و حتی برخی از احزاب کرد و عرب و بلوچ حقوق بگیر عربستان هستند قابل بحث و اندیشه است
38
43
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. اول اینکه دست من بالا.دوم اینکه رفتم تو گو گل معنیش را پیدا کردم. سوم اینکه معنیش را هم نفهمیدم. یعنی فهمیدم ولی نه اونطوری که باید بفهمم.
2
14
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
۸۹

تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
ببین ممد سلمون ما این کار رو میکنیم.
31
4
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
۵۸

Pilot95 - اینسبروک، اتریش
کنشگر معادل فارسی فعال میباشد.
1
36
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
۵۰

kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ملت عجیبی هستیم ، تا جایی که حتی اسامی کسانی که به ایران زمین تجاوز کردند را به روی فرزندانمان میگزاریم ، حالا عمر و محمد و علی و حسن و رمضان به کنار ، اسکندر و چنگیز و آتیلا هم رایج هستند ، بزودی ساسان را هم از قلم خارج کرده و محمد بن سلمان را که جدیدا سوگولی اپوزیسیون ذلیل شده ، را جایگزین میکنیم . پادو ها صف بکشید پشت سر سلمان ، ساندیس خوران هم پشت سر سردار سلیمان . چه شود !!!
9
43
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
ضایعه فوق را به نوکران سلمان سعودی شامل Araber ma از قم ایران و گروه رجوی و همه مزدوران اسلامی صمیمانه تسلیت عرض میکنم .
7
6
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
۴۴

egoiest - لندن، انگلستان
مارو باش گفتیم این شیخ سلمان ی کاری میکنه. باز گلی به جمال قبلیا, که راست و پوست کنده میگفتن آزادی کیلوی چند. این که دودره از آب در آمد, میای اروپا میگی آزادی میدم, برمیگردی زندان و جوخی دار. بابا تو دیگه کی هستی
1
10
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
۶۵

سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
کاش بی غرض به این اتفاق نگاه میکردیم و در موردش مطلب مینوشتیم ، شما تصورش رو بکنید عربستان چقدر اقتصاد قدرتمندی داره که تمام فعالیتهای تجاری کشوری مثل کانادا رو نادیده میگیره ، در صورتی که ما میشنویم عربستان سعودی با مشکلات کسری بودجه و کاهش سرانه درامد رو برو هست ولی اونها با اقتدار کانادا رو زمین میزنن ، این جاست که میشه پی ببریم اگر اقتصادی قدرتمند داشتیم تحریمهای امریکا واقعاً روی ما اثری اندک میزاشت اما ببینید وضعیت فلاکت بار مملکت ما به کیده که کافیه ترامپ ابرو خم کنه فوراً روی پول ملی ما اثر میزاره
12
17
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::] ای بدبخت نوکر ! عربستان یک انگل است مثل دولت ایران که فقط نفت از زمین بیرون میآورند و میفروشند و افکار کثیف و بیمار اسلامی شان را با آن تبلیغ میکنند !بدبخت عمر پرست !یاد بگیر شرافت داشته باشی .من فکر کردم آدم شدی ولی تو در باتلاق قتل و تجاوز اسلامی فرو رفتی.
6
6
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
چقدر ایرانیها مردم متفاوتی هستند.بعضی نمونه آگاهی شرافت و غرور ایرانی که زیر بار هیچکس نمرود. تولورانس و غیر مذهبی.مغرور ،ارباب نمی خواهد،چاپلوسی نمیکند، بت پرست و مرده پرست و شخص پرست نیست.فقط عشق به میهن، عشق به عدالت،عشق به راستی ،عشق به سازندگی !!! دسته دوم ایرانی ها ؟؟؟کثیف ترین اشغال روی زمین! نوکر صفت ،منتظر معجزه! ترسو و فحاش!بیگانه پرست ! هدف هر کثافتی را توجیه میکند! حتی نوکری بیگانه!مذهبی !بی رحم با خوی حیوانی دریدن ! نوکر قدرت !! من از کسی نام نمیرم اگر شرافت داری ببین در کدام گروه هستی
4
2
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. یکی از بزرگترین لطمه ها و ضربه ها که به پیکر ازادی و دموکراسی میزنه .داشتن تعصب است. تعصب در هر زمینه نتیجه معکوس میده. شما ادم خوب و دلسوزی هستی. ولی متاسفانه خیلی با تعصب مطلب میگذاری. به عنوان یک دوست بهتون پیشنهاد می کنم که اعصاب خودتون را کنترل کنید. از نظر من تعصب = با دیکتاتوری = خشونت و پرخاشگری.در نهایت با داشتن اینگونه خصوصیات روشنفکری و روشنگری شما خدشه دار میشود.
2
1
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::حاج حمید الله - وین، اتریش::] تعصب به چی دارم حاج حمید؟.
1
0
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
۶۵

سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. یاد بگیرم که شرافت داشته باشم؟ کسی که با توهین دیگران رو خطاب قرار میده چقدر به نظرت شرافت داره و میتونه شریف باشه؟ عمر پرست؟ عمر کیه که اون رو بپرستم؟ عمر به خاطر خدمات ارزنده ای که برای اسلامی که من اون رو قبول دارم کرده برام قابل ستایش و الگوست ، حالا اگر تو با افکار متحجرانه ات و بخاطر نداشتن حتی اندک تحقیقاتی در باره بزرگان اسلام اینگونه لجن پراکنی میکنی قرار نیست من مرعوب سخنان خالی از ادبت بشم ، افکار فاشیستی و نژاد پرستانه ات بوی تعفن میده ، من ترجیح میدم با کسانی همکلام بشم که اندک سواد سیاسی و ادبی داشته باشن ، خدا رو شکر منی که در رشته علوم سیاسی و نظامی تحصیل کردم عارم میاد با کوته فکراتی مثل شما هم سخن بشم، لطفاً دیگه من رو مخاطب قرار نده چون من به هیچ وجه وقتم و نوشته هام رو نمیخوام برای اراجیف شما به هدر بدم .
1
7
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. رو افکارت. رو ایرانی بودنت. به حقانی بودنت. باز هم میگم منو دوست خودت بدون. هدف ما مشترکه. و اونهم نابودی اسلام و جمهوری اسلامی هستش
1
1
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. فریدن جان. بیا سعی کنیم تو این سایت بیشتر با افکار هموطن هایمان اشنا شویم. از نظر من هر کسی حق سخن گفتن دارد. زمانی ما میتوانیم رژیم را از سر راه برداریم که اختلافات سیاسی خودمان را دور بی اندازیم. من یک طرفدار نظام پادشاهی پارلمانی هستم. و در دل چنین نظامی طرفدار سوسیالیست هستم. حالا شما بگو که الترناتیوت چی هست تا بلکه بتونیم کمی با هم مراوده داشته باشیم. هرچند که هر چیزی که باشد برای من قابل احترام است بغیر از دو حالت. یک : مجاهدین خلق . دو: طرفدار جمهوری اسلامی.
1
2
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. ( عمر به خاطر خدمات ارزنده ای که برای اسلامی که من اون رو قبول دارم کرده برام قابل ستایش و الگوست.) امیدوارم که این مطلب را با تحقیق و مطالعه فراوان نوشته باشید. چرا که با تحقیقاتی که من کرده ام تمامی این افراد برای ایرانی که در ان زمان یکتا پرست بود جز نکبت و بدبختی چیز دیگری به ارمغان نداشته است. که متاسفانه تا به این زمان تفکرات بدوی این گونه افراد ادامه دارد.
3
5
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
۸۹

تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. ببین عمری تا بحال چندین بار باهات قرار گذاشتم؛ ولی جربزه اومدنش رو نداشتی! مرد شو بیا؛ ببینم نظامی چقدر تاب و توان داری!
4
1
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
۶۵

سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. دوست خوبم شما وقتی تاریخ و سیرت عمر رو از زبان اکثریت مسلمانان ( مطلقاً اهل سنت) مطالعه میکنید به نتایجی میرسید که من رسیدم، اگر به واکاوی اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی دوران خسرو پرویز تا یزدگرد سوم بی غرض نگاه کنید دقیقاً جو پر از خفقان و سرکوبی رو احساس میکنید که امروز جامعه ی ما گریبانگیرش هست عمر وقتی ایران رو فتح کرد به هیچ وجه مردم عادی ایران رو به بردگی نگرفت بلکه اونها رو بر سر زمینهایشان ابقا کرد، مالیاتی بسیار بسیار کم بر اونها گمارد تا جایی که ایرانیان وقتی این تفاوت رو با حکومت ساسانی مقایسه کردند بیشتر به اسلام جذب شدند عمر تنها با بزرگانی که امروز مانندش را در سران نظام ایران میبینی وارد معرکه شد و ایرانیان رو از یوغ بردگی ملایان ساسانی و شاهان اون نجات داد
5
6
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::حاج حمید الله - وین، اتریش::] حاج حمید ! متاسفانه جامعه ما یک جامعه اسلامی است ! حتی اگر به اسلام فحش هم بدهد.جامعه اسلامی یعنی دروغ ،کلاهبرداری ،زن ستیزی،خدعه ،قتل،تجاوز.مثلا همین مزدور وهابی را ببین.یک زمان مدعی بود شیعه است که به راه راست هدایت شده،بعد شد شیعه که فقط سنی را بهتر میداند ،بشد سنی طرفدار سلطنت! چچرا؟.؟ چون در دین کثیفش همه جور خدعه ما است.متاسفانه اکثریت سن دارها سایت چسبیدند به سلطنت مثلا طرفدار همه پادشاهان شدند.حماقت تا کجا که این مزدور عمر پرست را حمایت می کنند😂.بعد به حماقت طرفداران رجوی و خامنه ای میخندند.ایا با همکاری کرگدن میشود هواپیما ساخت؟؟ دوست محترم من ،من فقط طرفدار ایران هستم و در وضعیت فعلی فقط رضا پهلوی را سیاستمدار شایسته ای میدانم ولی شاه بازی را قبول ندارم. من معتقدم یک الماس است در باطلاق کثافت مشتی بت پرست چاپلوس که بقول خودش بت سازی میکنند..مشکل اساسی میهن ما اخلاق اسلامی و بیابانی جامعه فعلی است.همین ها که اینجا رژیم را در فضایی مجازی جر میدهند یک پایشان ایران است..اینجا فحش میدهد در فرودگاه تهران حاج آقا حاج آقا میکند.
1
2
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
۴۵

freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::حاج حمید الله - وین، اتریش::] من طرفدار نظام پارلمانی ایرانی هستم.سیاستمدار مورد علاقه من رضا پهلوی و طرفداران دمکرات و با شعورش است برای من آفتابه بدستان همایونی که من شاه اللهی نام نهادم دقیقا مثل مجاهدین و جمهوری اسلامی هستند.تجزیه طلبان و کسانی که برای بیگانه دم تکان میدهند برای من مثل احمد خمینی هستند.مردم یکبار سال 57 اشتباه کردند که مقصر اصلی آن مرحوم شاه بود که اسلام پروری کرد.یک نگاه به فیلمهای زمان شاه بیندار تا بدانی چرا انقلاب اسلامی شد.تمام آرتیست اسامی علی و رضا و حیدر داشتند جنوب شهری ،مسلمان، نماز خون ،فاقد تحصیلات مکانیک و دزد و چاقوکش و....آدم بدهای فیلم اسامی ایران بهرام و بیژن و همه تحصیل کرده خارج رفته و مشروب خور و کتک خور و آخر هم دختره گیر آن اسلامیه میاد. خوب همین هم شد دزدها ، چاقو کش ها ،بچه بازها کشور را گرفتند.شاه مسجد ساخت و فرح بهشتی و باهنر حداد عادل و ....را در مساجد پرورش داد.باید اول خطاها را دید بعد برنامه چید.رصا پهلوی منها شاه اللهی میتواند ایران را بسازد.نه به عنوان ارباب بعنوان یک ایرانی میهن پرست.
1
1
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. دوست و هموطن عزیزم. تمامی مطالبی را که زحمت کشیدی و نوشتی را با دقت تمام خواندم. با تمام نظراتت موافقم. قبول دارم که در گذشته اشتباهاتی شده است. شاه هم بر حساب ان زمان کار های کرد و تصمیم های گرفت که شاید درست و یا غلط بوده است در این شکی نیست. همه فرمایشات شما درست است. ولی باید قبول کنیم که همه اون وقایع چه راست چه غلط به تاریخ پیوسته است. توجه داشته باشید که الان تکلیف ما چی است؟ از نظر من فقط (اتحاد) چرا که بنده هم مثل شما اعتقاد دارم که در فردای ازادی ایران حکومتی بر سر کار باشه که تمامی احزاب سیاسی که حرفی برای گفتن داشته باشه فعالیت اجتماعی و سیاسی کنه. و ظبق کارگرد و عمل شان قدرت سیاسی و اجرای مملکت را بدست بگیره. نا گفته نماند که من طرفدار حکومت پادشاهی هستم. انهم فقط از نوع مشروطه و یا پارلمانی. قابل ذکر است که از نظر بنده هیچ ادم عاقل و فهمیده ای خواهان و خواستار پادشاهی مطلق به مثال گذشته نمی باشد.
0
1
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
۵۷

حاج حمید الله - وین، اتریش
فریدون جان من رفع زحمت می کنم.خیلی دوست دارم که در فرصت های بعدی بیشتربا هم تبادل نظر کنیم.فقط در اخر بگم که همه انسانها حق دارند نظر و ایدهای خودشون را بیان کنند. تنوع سیاسی میتونه بسیار سازنده باشه. چه برای ان فرد و چه برای جامعه.
0
1
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶