اردوغان: تا منبج و کوبانی نیز پیشروی می‌کنیم.

+211
رأی دهید
-90

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
    حمله پیشگیرانه بهترین دفاع است. حفظ یکپارچگی یک ملت و سرزمین از مهمترین و اصلی‌‌ترین اقدامی هست که یک سیاستمدار میتواند و باید بکند. در این مورد یک لایک برای اردوان.
    134
    130
    ‌سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - بازل، سوییس

    شهرکه بی کلانترشد مورچه هم تیرانداز میشه.دزدی وغارت وچپاول وبه یغما وتاراج بردن اموال واملاک مردم عفرین ونابودی آنجا چشم طمع شما ترکها واعراب چته را سیر نکرده وبدنبال نابودی وتضعیف کردها وتغییر دموگرافی منطقه کرده اید ،ولی اینرا هم بدانید بااینگونه عملیاتها مابین اقوام ملیتی (کرد،ترک،عرب،ترکمن)و(سنی،شیعه،علوی،ایزدی،.....) تخم نفاق وکینه پاشیده وآتش جنگ را برای سالهای متمادی تضمین میکنید.وبیشترین ضرر را هم خودتون یعنی ترکیه متحمل خواهید شد.این بازی رابسادگی آغاز کردید ولی پایان دهنده آن شما نخواهید بود.
    109
    150
    ‌سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    اینقدر پیشروی کن که فلان جات پاره بشه
    102
    100
    ‌سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    چرا باید دولتهای مثل امریکا و روسیه به حکومت ترکیه جنایتکار اجازه بدهند که به کشور سوریه حمله نظامی کند و مردمان کورد سوریه را به خاک و خون بکشد و خانه هایشان را ویران کند ؟ کوردها اگر اختلافات بین خودشان را حل میکردن و با هم متحد میشدن , هرگز دولت ترکیه غیرت حمله به کوردهای سوریه رانداشت.
    102
    107
    ‌سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران
    همینطور ادامه بده اردوغان، کُردها باید روزی میفهمیدند که صلح و مذاکره و مبارزه مدنی با اهریمن یعنی چی؛ برای اتحاد کُردها با هم، دشمنان نادانی چون تو، حکم نجات دهنده را دارند؛ نقشه حمله به کُردستان ایران هم داری و مردم پیشاپیش در حال مسلح شدن و آماده سازی خود هستند، یکی از اهداف دیوار کشیدن در مرز ایران همین است، تا منبج و کوبانی برو و وقتی آسمان کردستان سوریه را پرواز ممنوع کردند و راه را برای جدایی شان از سوریه صاف کردی، آنوقت همه سرباز احمق ایران و آمریکا و اسراییل را میبینند!
    102
    96
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    در قانون رجب طیب اردوغان ( نادرشاه افشار ترکیه ) تروریست در منطقه وارد نیست! او اول نهایت تلاش خود را کرد که دوستانه به تروریست ها بگوید اگر واقعا شما منافع حقوق کرد هستید بفرمائید این زبان کردی نوشتاری از تابلوهای مناطق کرد گرفته و نوشتن قرآن به کردی تا تحصیل کردی ، کانال ۶ سراسری کردی و حزب کردی در مجلس گذاشته ولی باز تروریست ها همان اول راه بعد از دو سال خلع سلاح را قبول نکرده بلکه از پشت به پلیس ها حمله کردند، اینجا بود اردوغان و کل مردم ترک کاملا متوجه شدند که این گروه مسلح برای حقوق کرد ساخته نشده بلکه برای تعضیف اقتصاد دولتهای اطراف ساخته شده که از هر ده بیست سال در یکی از کشورهای قدرتمند فعال می شود و از جای دیکر شارژ می شوند و آن را هم ثابت کرد و دیگر گوشش بدهکار هیچ دولتی یا قدرتی نیست و می گوید هر کس یا هر گروهی بغیر از پلیس اسلحه به دست باشد و به پلیس حمله کرده باشد تروریست هست و نهایت سعی ما در نابودی کلی آنهاست!
    102
    90
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران
    اینجا تحمل چند نظر مخالف هم ندارن و از تنها گزینه نادرست که منفی باران کردن است، استفاده میکنند و دَم از آزادی برای کُردها در جایی میزنند که هزاران هزار نفراز مردم تُرک نویسنده و معلم و وکیل و دانشجو و نظامی و خلاصه در تمامی طیف های اجتماعی را تنها به جرم اندیشه مخالف با شخص اردوغان زندانی و تبعید و اخراج کردند. حرفهایی زده میشه و دروغ های اظهر من الشمسی به هم بافته میشه و تفسیرهای کودکانه تجریدی بی سر و تهی از دستگاه تحلیلیشون رد میشه، که براستی در وجود حتی یک نفر در باور این معجون شک دارم، تو این شاخهای مجازی یه نفرو داریم که لیمو و ریکا و نوشابه و آبجو و سیگار و تخم مرغ و کلی چیز دیگه با هم قاطی میکنه و سر میکشه و واقعاً فکر کنیم چند نفر دیگه توانایی سر کشیدن همچین معجونی دارد؛ باور نظریات معجون وار این سخنگویان فعال آک پارتی حاضر در سایت هم همینطور است، --------------->
    55
    72
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    باباجان، نادرشاه آخرش دیوانه شد زد پسر خودش را کور کرد. بعد هم شروع کرد به کشتن و کور کردن دوروریاش. همون اطرافیانش زدند مادرش رو به عزاش نشوندند. این اردوغی در این زمینه مثل نادر دیوانه شده. اما فرقش با نادرشاه این است که نادر دوتا تایر زاپاس داشت به اندازه تخم شترمرغ. و از کسی برای حمله به شبه قاره هندوستان اجازه نمیگرفت و با زنبورک و شتر به جنگ ارتش هندوستان و فیلهای آموزش دیده آنها میرفت. و یک سربازش با صد سرباز دشمن میجنگید. اما اردوغان برای حمله به عفرین از ایران و روسیه و بشار اسد اجازه گرفته. وگرنه اسد آنکارا و استانبول را با صدتا موشک شیمیایی میزد و ترکیه تعطیل میشد.هنری نیست که با تانک آلمانی و هواپیمای آمریکایی و توپهای فرانسوی و ماشینهای ژاپنی و چندسپاه پرخرج به جنگ یک روستای فقیر بروی.آنهم با اجازه روسیه و ایران و خود دولت سوریه.پارتیزانهای کرد نشان داده اند که اینگونه نمیشود آنها را نابود کرد‌. ترکیه شاید بتواند کردها را عصبانی کند ولی هرگز نمیتواند پنجاه میلیون کرد را نابود کند. و اگر کردها شروع به بمبگذاری و ناامن کردن مراکز توریستی ترکیه کنند. ترکیه ورشکست خواهد شد.
    53
    76
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    <----------آخر مگر میشود هم رزم داعش بود و دم ازمبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق مدنی خلق ترکمن و عرب و کُُرد و حتی خود تُرکها زد،اگرچه بشخصه دیگر در بکار بردن واژه ​''خلق'' اعتقادی ندارم چون در ساختار اجتماعی و سیاسی و ایدئولوژی و اقلیمی بیش از چهار دهه قبل جا میگیرد و ساختارهای امروزین تفاوت بنیادین دارند .شما نمیتونی متعصب قومی و مذهبی باشی و به رعایت حقوق اقوام دیگر و دگر اندیشان اعتقاد داشته باشی، عملی نیست، اِرور میده، قاطی کردن آب و روغنه،کردند نشد، نکنید نمیشه، قبلاً تست شده،تکرار نکنید اسباب خنده میشین یا خدانکرده میگن دروغگو و شیادن؛ آخرین سیاه کار کلاسیک خمینی بود و خوب جواب داد، حالا ببین اردوغان کجای کاره که میخواد در عصر اینترنت، راه اونو بره ؛ اول عید هست سخن کوتاه میکنم تا خُلقی بیشتر تنگ نگردد!
    57
    78
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::behran - کردستان، ایران::]. منطقه کاتالان/ و با پایتخت مدرن بارسلون در شمال اسپانیا غنی ترین ایالت و بیشترین درآمد از صنعت توریسم نسبت به جاهای دیگر اسپانیا را دارد . مردم کاتالان به مانند اکثریت کرد ها آرزوی استقلال کامل و تشکیل کشور خویش را دارند. و رفراندوم سال گذشته این خواسته را با رای مردمی اثبات کرد. اما وقتی با مخالفت و تهدید به بایکوت از اتحادیه اروپا مواجه شدند و خطر فرار و انتقال سرمایه از منطقه و ریسک بیکاری و ورشکستگی را سبک سنگین کردند ؛ متمدنانه و موقتا عقب نشینی سیاسی کردند . چرا که شرایط را مساعد ندیدند. عقل و خرد بر احساسات کور غلبه کرد. اما رهبران کردهای سوریه آیا تاکنون فکر کرده اند که حتی اگه در منطقه ؛اسد و ایران و روسیه و ترکیه را شکست نظامی دهند و جدا شدند ؛ چگونه میتوانند نان در بیاورند ؛ به کدام کشور میتوانند تجارت کنند و کدام کشوری حاظر است در انجا سرمایه گزاری کند .
    52
    55
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::behran - کردستان، ایران::] مرقوم فرموده اید: ٬٬ مردم پیشاپیش در حال مسلح شدن و آماده سازی خود هستند٬٬. می توانید بنویسید این دستجات «مردم مسلح به آر پی چی و مواد مخدر !» چه کسانی هستند؟ چرا «پیشاپیش» مسلح شده اند؟! این سلاحها از کجا به ایران قاچاق شده است؟ کولبرها که نیاورده اند؟!! این دستجات در کدام مناطق مستقر شده و سنگر گرفته اند؟! چه نوع اسلحه و مهمات دارند؟! و به چه نحوی؟ و از طرف چه کسانی؟ سلاح و مهمات در اختیار آنها قرار داده می شود؟ می خواهند چه کسانی را بقتل برسانند؟! مسلما اسلحه و مهمات جنگی را برای تفریح در اختیار آنان قرار داده نشده است. و سئوال اساسی اینست: این «دستجات پیشاپیش مسلح شده» بدنبال چه اهدافی هستند؟ .
    72
    52
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. اگر رهبران کُردهای سوریه، صد راهکار تئوری و عملی برای اجرا داشته باشند، استقلال و جدایی صدمی آنها هم نیست، "استقلال" واژه ای است که کارکرد آن به گذر زمان در ده های متمادی گذشته برمیگردد، جهان مدرن، تعریف مدرن و کارکرد مدرن دارد. به تبلیغات سطح پایین و کهنه حکومتهای فاسد وابسته توجه نکنید!
    50
    69
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    آفتاب آمد دلیل آفتاب. آفتابی کز وی این عالم فروخت. اندکی گر پیش آید «جمله» سوخت. این «جمله» دیگر «همه» نیست. کلماتی است که گزارشگر دویچه ول فارسی یا گرفتار اوهام است یا با «وحی» داخل خبر می چپاند. این جمله و این وحی، همه منافعی است که حاکمیت ایران به آن بند است. گزارشگر در ‌ثانیه ۲۰ تا ۲۴ این ویدئو می گوید: اردوغان می گوید اگر لازم باشد آنقدر ادامه می دهیم تا منطقه را . از اینجا به بعد ناگهان! خبرگوی دویچه وله فارسی مثل بلبل به حرف می آید! و با عجله در چهار ثانیه تعداد سیزده کلمه را داخل خبر می چپاند! و سراسیمه می کوید« آنقدر ادامه می دهیم تا منطقه را از کاملا از نیروهای کٌرد پاکسازی نمائیم.». بایستی یقه دویچه وله فارسی را گرفت و پرسید: مردک دریوز! در کجای این ویدئو کلمات «پاکسازی نیروهای کرد» از دهان اردوغان خارج شد؟!‌ تو این کلمات را از کجا پیدا کردی؟!‌گزارشگر فارسی ویچه وله این شیوه جعل خبر را از محل آموزش خود در لانه کیهان شریعتمداری در ایران به ارث برده است. جعل و تحریف خبر، عدم صداقت موازین اخلاق خبرنگاری. همین
    56
    54
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - بازل، سوییس

    [::behran - کردستان، ایران::]. دوست خوب :وقتی احساس کردیدطرف مقابل بحث شمابرهان ومنطقی درسرنداردوهدفش فقط گمراهی وسفسته بازی وگریزازواقعیت وحقیقت است ویامیخواهد برای تاریخ نداشته اش تاریخ جعلی بسازد بهتر ست اورادرخریتش رها کنی تا در اوج ناآگاهی وخریت بمیرد.حیف از خرج کردن کلمات ووفت باارزشیست که در این راه صرف کنید.نوروزتان پیروز باد
    48
    100
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. تا زمانیکه دست از تغییر آراء کاربران برندارید، جواب دادن به شما آب در هاون کوبیدن است، چون هرچی هم بنویسم بعد از ده دقیقه حتی برای خودت با تلسکوپ هم خونده نمیشه؛ پس فعلاً با سوالات خود گل یا پوچ بازی کنید تا زمانیکه به اون درجه از رشد برسین و وارد دیالوگ شویم!
    47
    67
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. قطعا اگر مبارزات مدنی میکردن و نقشه های توهمی برای سرزمینهای دیگر اقوام (لر و لک و عرب و ترکمن و تورک) نمیکشیدن انقدر دشمن تراشی نبود. قطعا حمایت اقوام شمرده شده رو هم به دست میاوردن. ما که یه عمره میگیم نقشه کردستان بزرگ تخیلی بدتر از نقشه اسراییل بزرگ تخیلی هست. چون ماشالا اشتهاشون زیاده.
    69
    51
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    ترکیه دموکرات ترین کشور برای کردها بود ولی قدرش را ندانستند و یا دیگر عرضه اش را ندارند و یا دست الات بیگانه گان شدند ! چون ترکیه تنها کشور ۱۰ تا ۱۵ میلیون کرد نشین هست که حتی در بین ترکهای ۷۰ میلیونی برایشان اجازه داده شد حتی رئیس جمهوری مثل " تورقوت اوزال " را برای ترکیه داشته باشند در حالی که در ایران به کرد حتی اجازه نمی دهند فرماندار کردستان باشد تا چه برسد به رئیس جمهوری ایران ! مردم ترکیه می گفتند اگر این تروریست اوجالان همان قدر مفید تلاش می کرد حالا رئیس جمهور ترکیه شده بود ولی خیانت او باعث شد که از کردها در ترکیه هرگز به بالا راه نیابند !
    61
    28
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::behran - کردستان، ایران::] مشکل از اینجا ناشی می شود که شما درک بغایت نادرستی از مبارزه دارید، و تصور می کنید «مبارزه یعنی سر بریدن». همین درک ناقص و متوهم شما از معنی «مبارزه» است که سبب می شود بنویسید: «مردم پیشاپیش در حال مسلح شدن و آماده سازی خود هستند». ما را هم که لایق جواب دادن نمی دانید! من در گذشته بدفعات نوشته ام: کسی که سلاح بدست گرفتن را معادل با مبارزه بداند، از همان ابتدا به ساکن بازنده است. بهای سنگین ترویج خشونت و به جزو لوازم خانگی کردن و نهادینه کردن ایدئولوژی استفاده از وسایل کشتار جمعی، شیوه تروریست هاست، و راه بجایی نخواهد برد. مبارزه یعنی گسترش آگاهی. ابزار مبارزه قلم است، نه خمپاره انداز و کلاشینکف! مبارزه یعنی استفاده از مغز نه کوبیدن به مغز!
    58
    27
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::behran - کردستان، ایران::]. ببین دوست خوب ، مشکل شما کرد ها این است که برای رسیدن به هدفتان هر وسیله ای را توجیه میکنید. و برای همین هم گرگ های منطقه کرد ها را باز ی می دهند. امریکا در رقابت با روسیه خواهان کسب نفوذ در منطقه است ، پروژه داعش را ظاهرا یادت رفته، اون تویوتا های سفید رنگ صفر کیلومتر با ضد هوایی و ضد تانک ها یادته، فکر میکنی از کجا وارد شد ند و توسط چه نیرویی ، الان هم اسلحه سنگین را از کجا میخواهید بگیرید، اکثر رهبران کرد هم یک مشت دزد هستند با فرهنگ عشایری و قبیله ای ، فکر میکنی دروغ میگویم، همین بارزانی ها برای اولین بار در تاریخ کرد ها ، ۱۶ درصد درآمد نفت کل عراق را از دولت مرکزی عراق به کردستان تصویب کردند، با اون رقم های چند میلیاردی چی شد ، به جایی اینکه زیر ساخت های رشد دمکراسی را تقویت کنند ، اکثرش را ریختن به حساب های خانواده ، بعد یک ماجراجویی خطرناک برای جدایی ، که کل دولتمردان منطقه را وحشت زده کرده و بر همان مبنا سرکوب کنونی مردم بیگناه را توجیه می‌کنند.
    45
    33
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    [::oghabe - بازل، سوییس::]. نوروز بر شما هم پیروز گرامی؛ متأسفانه حق با شماست، همانطور که میبینید ذهن میلیتاریسم و پوتین پوش یکی از این سخنوران واژه "مسلح" را تنها در ظرف آرپی جی و مواد مخدر و مهمات و سنگر و قتل و قمه و قداره داعشی گنجانده، در حالیکه کیست که نداند میتوان مسلح بود به احساس و شعور، مسلح به درک و خِرَد، مسلح به آگاهی و دانش، مسلح به دوراندیشی، مسلح به اندیشه نوین و صدها واژه دیگر، ولی از یک ذهنیت خونریز همان یکی تراوش کرده!
    29
    67
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ادامه.رهبران سیاسی کرد ، اکثرا یا مثل بارزانی ها دزد هستند و یا یک مشت نادان سیاسی ، که میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند ، گرگ ها ی منطقه هم زیرکانه ماهی تن کنسروی را به قلاب حضرات آویزان کرده اند، و اینان ذوق زده فکر کرد ه اند که ماهی گرفته اند. کشور آزاد تشکیل میشود و غیره ، اسراییل هم سال گذشته گفت که ما کشور مستقل کردستان را به رسمیت می شناسیم، و این نا بخردان را مثل دختر ۱۶ ساله بردن تو خرابه برای خواستگاری سیاسی، من تاکید می‌کنم چند هزار کودک و زن بچه باید قربانی شوند.گور بابای اردوغان گردن کلفت، اما همین ترکیه ۳ میلیون پناهنده سوری از جمله کرد ها را پناه داد ، حالا اسراییل حاظره ۱۰۰ تا زن و بچه را پناه بده ، جواب خیر است ، فقط اسلحه برای کشتار و بی امنیتی تقدیم شده ،
    44
    29
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::behran - کردستان، ایران::] شما به گروههای تروریستی و همان کسانی که «پیشاپیش مسلح می شوند» و در آلمان خانه و مغازه مردم بیگناه و محل کسب و زندگی ترکها در آلمان را به آتش می کشند، و سپس چوب ته عکس اوجان کرده و در خیابانهای آلمان نعره می زنند، بگویید بروند برای درس عبرت گرفتن از تاریخ فرجام گروه آلمانی RAF فراکسیون ارتش سرخ Rote armee fraktion یا همان بادرماینهوف را بخوانند. همان گروهی که دولت آلمان همه اشان را در زندان واجبی خور کرد.
    61
    27
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]من چند ماه پیش ازمیر بودم، دها هزار کرد سوریه به آنجا پناهنده شده اند. یکی از آنها مثل کفتر سینه اش را جلو داده و با افتخار تعریف می کرد، این کسبه و بازاریان ازمیر آدمهای ساده لوح و نادانی هستند! اول برایم کار دادند! حالا خودم مغازه کفش فروشی دارم، و دسته مافیا در بازار دارم و هیچکس هم از ترس جرأت نمی کنند بمن بگویند بالای چشمت ابرو است! باید دهن این ترکها را فلان فلان کرد! گفتم چرا نمی روی کانتون سوریه؟ گفت مال آنها از مال من کلفت تر است! منظورش پول و فساد گسترده در شبکه های قاچاق مواد مخدر بود. اینها هستند که مردم بیچاره کرد را به این حال و روز انداخته اند،‌ رهبر سیاسی کدام است، امریکا برای اینکه این جماعت قاچاقچی به سمت روسیه نروند، و دست پوتین نیافتند ، خودش به انها سلاح داد. صبر کیند، خودش هم مثل بن لادن دخلشان را خواهد آورد! در بازی دو قدرت بزرگ ، این وسط دست روسیه دست خالی خواهد ماند. پوتین در عوض جفت پا داخل پروستات رهبری گرم می کند،‌بیجهت نیست با هر تکانی ظریف دچار کمر درد شدید شده و آب از دهان کف آلودش جاری می شود. همین
    62
    29
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::Pezhman - وین، اتریش::]. اولا کل کردهای دنیا 25 م هستند نه 50 م ! دوما ترکیه با چند هزار گروهک تروریستی کردی می جنگد نه با مردم کرد ! تازه وقتی تاریخ نخواندی نمی توانی ترک را بشناسی ، همان ترکیه 90 سال پیش بدون کمک هیچ کس توانست با 5 دولت بزرگ به اضافه چاقالهای ارمنی جنگ کرده و ترکیه را نجات دهد حالا چهار تا کرد می خواهد ترکیه را تجزیه کند ! ترکیه برای 700 سال نصف دنیا را تجزیه کرد ان موقع شماها راهزنی می کردید وقتی ترکها امپراتور داشتند ، ترکها در طول تاریخ هر جا اعصای خود را زمین گذاشتند انجا دولت ساختند و از کسی هم اجازه نگرفتند و مثل بغل امریکا و اسرائیل نشستید و می گویید مرگ بر ترک ! شما فکر می کنید استقلال یعنی کشتن تمام ترکها ، عرب ها و فارس هاست نه عزیز تمدن و شعور اجتماعی و سیاسی می خواهد !
    59
    27
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    یکی از دوستان کردها را با کاتالان های اسپانیا مقایسه می کند انصاف کن کدام کاتالان تروریست بوده ؟ انها باسک های اسپانیا بودند که از کاتالان های متمدن درست عبرت گرفتند و اسلحه را کنار گذاشتند ، کاتالانها مثل ترکهای ایران در تمام سیستم دولتی نفوذ دارند و با قلم مبارزه می کنند نه با چماقی بنام کلاش ! خبرهای تلوزیون اروپایی پکک نگاه می کنم می گوید " ترکیه به کردها حمله کرد و سرشان را برید و حقوق زن را پایمال کرد " ! مسخره ، همه کشورهای اطراف خوب می دانند که فقط تروریست های کردی وحشی سر سرباز کشته شده را می برند و هزاران نمونه در ایران هست ولی هیچ سرباز عراق،ایران یا ترکیه سر هیچ تروریست را نبریده فقط با تیر کشته شده و دیگر ول می کنند ! تروریست بی شرم بی تمدن دیگری با افتخار می گوید شهرهای توریستی ترکیه را بمب گذاری کرده و امنیت را بهم می زنیم ! ترکیه هم با مدیای قوی به دنیا اعلام می کند که کار تروریست های کردی هست و دنیا شما را بهتر می شناسد و راهپیمایی مظلوم نمایی شما بی رنگ شده تازه ابرو ریزی شان هم می شود !
    59
    31
    ‌چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    متأسفانه از نظر تمامی شما دوستان فاشیست، هر آنچه رهبران شما میگویند وحی مُنزل است و عین حقیقت و راستی ولی رهبران دیگر دروغگو و نادان و وابسته اند؛ فرهنگ دیگران عشایری و خُرده ریز و خاکروبه ولی فرهنگ شما از روز اول آفرینش طی رایزنی یک نفر از همان قوم خودتان با خدا تدوین شده؛ همه رهبر و دولت و مردم شما دارای استقلال سیاسی و نظامی و مالی و علمی و الی ماشآلله ولی رهبر و مردم و دولت دیگران نالایق و نادان و دزد و وابسته؛ نسل کشی و قتل و عام زنان و کودکان و مردم دیگر یعنی مبارزه با تروریسم و دفاع از خود و رسیدن به آزادی ولی مقاوت دیگران یعنی جنایتکار بودن و قاتل و وحشی بودن؛ با خاک یکسان کردن روستاها و محل زندگی مردم و کوچاندن اجباری جهت رسیدن به منابع زیرزمینی و تغییر ساختار تاریخی و اقلیمی چند هزار ساله یعنی نظم نوین ولی پافشاری مردم بر حفظ این ارزشها یعنی وحشی گری؛ بریدن سر سرباز از همه جا بیخبر با اسلحه خالی وسط استانبول یعنی دفاع از خود ولی کشته شدن همین سرباز درحین درگیری یعنی سربریدن و حسین و کربلا سازی برای مردمی که از نوزادی برای چنین داستانهایی تربیت میشوند؛ -------->
    28
    59
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    <-----------و همچنان این پارادوکس در اندیشه و عمل و گفتار ادامه دارد، پس چه جوابی و چه گفتمانی!؟ فیلمی از اوایل انقلاب هست که محسن رضایی در هنگامه کشتار خلق ترکمن، مشغول دفاع و توجیه و دروغ پراکنی با گروههای مخالف در یک مناظره تلویزیونی است، شما دوستان فاشیست ادامه همان چهره ها و افکار و رفتار در لباس دیگری هستید که تنها گذر زمان و گستره تکنولوژی و دسترسی سریع و آسان و سراسری به ارتباطات و دانش و آگاهیست که شما را در کوتاهترین زمان به حاشیه تاریخ میراند؛ منتظر جواب من و هر کس دیگری تا زمانیکه بوق دروغپراکنی هستید نباشید!
    27
    59
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. من تا حدی با حرف های شما موافقم، هم در ایرلند (ای را آ ) هم باسک ها در اسپانیا و فرانسه ، و یا جدایی طلبان در جزیره کورس فرانسه متوجه شده اند که خشونت راه حل نیست . رهبران کرد سوریه و ترکیه وارد بازی خطرناکی شده اند ، واقعیت اینه که از توان نظامی ، پدافند هوایی ، نیروی هوایی ، حمایت بین اللمللی ، برخوردار نیستند ، لذا جنگ کلاسیک را می خواهند با اقدامات تروریستی پیش ببرند ، تو بهترین حالت به مثلا صنعت توریسم ترکیه ضربه میزنند ، اما با بمب گزاری اعتبار نمیتوان کسب کرد ، دلخوشی شان حمایت اسراییل و کمک نظامی از امریکاست ، اما در دراز مدت امریکا یکی از ۵ قدرت اول نظامی ناتو یعنی ترکیه را قربانی منافع پ ک ک نمیکند ، نگرانی من مردم کرد منطقه و یا ترک های روستا های اطراف می‌باشد ، چونکه در جنگ بالاترین تلفات را غیر نظامیان خواهند داد ،
    39
    24
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    Kefli Iskenderاز نظر یه ترک متجاوز مبارزه ینی کله مناره ساختن.نه؟ البته از نظر یه پان ترکی چون شما بقیه ایرانیان مشکل اخلاقی دارن تا شما بتونی تو دوروزه دنیا نژادتو مثلا بالا نگه داری!برو مریخی بقیه قاق نیستن.
    27
    55
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    باباجان-خوشم میاد که واسه خودت یه پا سازمان مللی و آمار نسل و نژاد همه ملتها رو داری! و البته اگر تو اون کفلی و بقیه مدعی سربریدنهای اقوام آریایی نسبت بهم هستی بهتراست بگویم که دوبهم زنی دوره اش سرآمده!برکسی پوشیده نیست نسل کشی ارامنه توسط شما در همین قرن گذشته.دیگر همه عالم میداند که ترک عثمانی برای اثبات مکان و فرهنگ نداشته اش چه جنایتها که نمی کند و نخواهد کرد
    28
    54
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    یکی از تروریست پرورهای سایت می گوید " ترکیه از تانک آلمان، هواپیمای آمریکا ...فرانسه ...ایتالیا در عفرین استفاده می کند " ! انگار ترکیه اینها را کرایه گرفته ! بیچاره عزیز ، ترکیه پول داده خریده چه ربطی به آلمان دارد که تانک را کجا استفاده می کند ! انگار من یک ژلت المانی خریدم و هر جای بدنم را دوست دارم تراش می کنم چه ربطی به آلمان دارد ! فقط پاتریک ها مال آلمان از طرف ناتو بود که ترکیه گفت نبر ولی آلمان برد و ترکیه هم گفت از انجیلیک هم هواپیماهای المانی را بکش بیرون و بعداش هم از روسیه اس ۴۰۰ سفارش داد و گفت اگر شما نمی دهید ما از کسی دیگر می خریم ! حالا این وسط فقط تروریست ها هستند که سلاحهای مفدی و اهدایی را استفاده کرده و حتی در پارلمان آمریکا برای نوکری گروهک تروریستی کردی ۵۰۰ م دلار بودجه تایین کرده اند ! تروریست ها از عفرین فرار می کنند و داد می زنند مردم کرد عفرین فرار کردند در حالی که مردم کرد همانجا با عرب ها و ترکمن ها در عفرین هستند فقط تروریست ها فرار کرده اند و آنها مردم نیستند !
    44
    18
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Robinsson77 - استکهلم، سوئد

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. وای خدا میمیرم از خنده وقتی ..رو میخونم، چنان خوشکل و بی نقص دیالوگ می سازه بین آلمان و ترچیه و "ژلت" و بدن و اس ۴۰۰ ، چیزی نمیمونه برای گفتن. در ضمن "مفدی" نه باقالی "مفتی" کلآ همه رو باهم "چرایه جیریفته" بودی. خیلی با نمچی شیطون :-))))
    17
    39
    ‌پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.