تصویری از درگیریهای شهر عفرین که دوم فوریه گرفته شدهاست خبرگزاری رویترز و شماری از شبکههای خبری محلی، به نقل از مقامها و شبهنظامیان کـرد سوریه، از «توافق» میان آنها و دولت دمشق، برای ورود ارتش سوریه به عفرین و «همکاری» در برابر حملات ترکیه، خبر دادهاند.
خبرگزاری رویترز بهنقل از یک مقام ارشد کرد در شمال سوریه میگوید شبهنظامیان کـرد و دولت مرکزی سوریه، برای ورود نیروهای ارتش به عفرین و همکاری در برابر حملات ترکیه، بهتوافق رسیدهاند.
بدران ژیان کرد، از مقامهای اداری شمال سوریه که در کنترل کـردها قرار دارد، ۲۹ بهمن به رویترز گفتهاست نیروهای ارتش سوریه در برخی نقاط مرزی مستقر خواهند شد و ممکن است تا دو روز دیگر نیز وارد منطقه شوند.
دیگر رسانهای که خبر مشابهی را منتشر کرده، شبکه خبری «کردستان۲۴» است که به نقل از یک مقام «یگانهای مدافع خلق»، گفته آنها وارد گفتوگو با مقامهای دمشق شدهاند. به گفته این مقام گروه شبهنظامی «یپگ» هدف از این گفتوگوها، ورود ارتش دولت مرکزی سوریه به عفرین و «دفاع در برابر حملات ترکیه» است.
شبکه اطلاعرسانی و خبری «روداو» نیز به نقل از مقامی در «حزب اتحادیه دمکراتیک» سوریه (پید) میگوید نیروهای ارتش سوریه قرار است روز دوشنبه وارد منطقه شوند.
سخنگوی یپگ در برابر پرسش رویترز در مورد همکاریهای احتمالی به بیانیهای که قبلا صادر شده بود اشاره کرده، که برپایه آن هنوز پاسخی از سوی ارتش سوریه دریافت نشدهاست.
دولت سوریه هنوز به این گزارشها واکنشی نشان ندادهاست.
دولت ترکیه، هم «یگانهای مدافع خلق» و هم «حزب اتحادیه دمکراتیک» را شاخهای از «حزب کارگران کردستان ترکیه» و گروههای تروریستی میداند. آنکارا میگوید برای «پاکسازی» مناطق مرزی خود از آنچه «گروهها و عوامل تروریستی» مینامد، دست به عملیات در عفرین و شمال سوریه زدهاست.
ترکیه از شماری از مخالفان بشار اسد حمایت میکند، اما همراه با حامیان اصلی بشار اسد، یعنی ایران و روسیه، مذاکراتی را در مورد سوریه پیش میبرد که به ایجاد مناطق موسوم به «کاهش تنش» و همکاری میان این سه کشور انجامیدهاست.
دولت ایالات متحده تاکید کرده روسیه با حضور اسد در قدرت راه به جایی نمیبرد. آمریکا از مخالفان سرسخت حضور ایران در سوریه و مناطق دیگر خاورمیانه است و تهران را «مهمترین عامل بیثباتی در منطقه» میداند. با این وجود برخلاف ترکیه «یگانهای مدافع خلق» و «حزب اتحادیه دمکراتیک» سوریه را گروههای تروریستی نمیداند. گفته میشود شبهنظامیان کـرد از «موثرترین» نیروهای زمینی در جریان عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا علیه گروه موسوم به حکومت اسلامی بهشمار میروند.
رویترز با اشاره به این موضوع که دولت مرکزی دمشق و نیروهای کـرد سوریه، در مقایسه با مابقی گروهها، بیشترین مناطق تحت کنترل در سراسر کشور را در اختیار دارند، میگوید روابط «پیچیده» میان آنها در فرجام جنگ داخلی سوریه نقش تعیینکنندهای خواهد داشت.
بدران ژیان کرد به رویترز گفته توافق صورتگرفته میان شبهنظامیان و نیروهای ارتش «تنها یک توافق نظامی» است و هنوز بحثی بر سر مسائل سیاسی انجام نشدهاست.
«روداو» نیز بهنقل از مقام ارشد «حزب اتحادیه دمکراتیک» میگوید توافق فعلی بر سر «حفاظت از مرزها» است.
دولت ترکیه هنوز واکنشی به گزارشهای منتشرشده نشان ندادهاست، اما وزیر خارجه آن کشور در روز یکشنبه بار دیگر از حمایت آمریکا از شبهنظامیان کـرد سوریه انتقاد کرده و گفتهاست این موضوع «آینده» سوریه را به خطر میاندازد. دولت آمریکا خواستار خویشتنداری ترکیه در سوریه شده است؛ پوشیده نیست که واشینگتن از حمله ترکیه به شبهنظامیان کـرد خشنود نیست هرچند رویترز میگوید حمایتی از «یپگ» در عفرین نکردهاست. وزیران خارجه ترکیه و آمریکا ۲۷ بهمن ماه گفتوگوهایی را انجام داده بودند که هدف از آن «رفع تنشها» عنوان شده بود.
رویترز به نقل از یک مقام کـرد میگوید دولت روسیه احتمالا با توافق میان کردها و دمشق مخالفت خواهد کرد، چراکه نمیخواهد این موضوع به مانعی در روابط با آنکارا تبدیل شود. روسیه هنوز واکنشی به گزارشهای تازه نشان ندادهاست.
+37
رأی دهید
-34
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
عنوان درست این خبر این می توانست باشد: ٬٬مصالحه گروههای تروریستی ypg و pyd و pkk با بشار اسد٬٬. تا بحال رسانه های فارسی از اصطلاح «مبارزان عرب » یعنی (انتساب هویت اتنیکی به یک گروه تروریستی) بجای اصطلاح «حکومت اسلامی عراق و شام(هویت ایدئولوژیک دینی) بجای (داعش) یعنی یک گروه تروریستی با ایدئولوژی اسلامی، و عرب زبان است، استفاده کند. اما رسانه های فارسی می خواهند با استفاده از کلمه «کردها» یعنی انتساب اتنیکی یک گروه تروریستی، باعث برافروختن حس کینه توزی و نفرت و در مقابل هم قرار دادن دو گروه اتنیکی کرد و ترک در مقابل هم ، بتوانند حکومت شوینستی فارس حاکم بر تهران را از مهلکه نجات دهند. مطمئن باشید ملت ترک ایران هرگز و هرگز و هرگز این خیانت رسانه های فارسی (دویچه ووله، رادیو فردا، بی بی سی فارسی را فراموش نخواهد کرد.
57
105
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
کیست که نداند جمهوری اسلامی پوست ماری است که شوینیسم فارس زیر آن پنهان شده است. اگر شما پوست مار را بکنید زیر این لایه ضخیم شوینیسم فارس را خواهید دید. مدارس، صدا و سیما، روزنامه ها، تابلوهای مغازه ها، سنگ گور قبرستانها، نام گوچه ها و خیابانها و فرزندانتان. به اطرافتان نگاهی بیندازید. همه در حال تبدیل شدن بزبان فارسی(دری) است. خانه شما، فکر شما، حتی سنگ قبر عزیزانتان در حال اشغال شدن از طرف این مار شوینیست پرور است. این مار همه اینها که بقدری خورده و فربه شده است که حالا این پوسته دینی برایش تنگ است. مار شوینستی حاکم بر تهران بسیار تمایل دارد که از دست این پوست جهنمی خود خلاص شود. ما سر این مار را خواهیم کوفت. این مار مجال بیرون آمدن از جلد خود و تبدیل شدن به اژدها را نخواهد داشت. این مار باید آنقدر در جلد خود بماند که از درون بپوسد. این مار خوب می داند که بهنگام پوست اندازی سرش را خواهند کوفت. بهمین خاطر برای بیرون آمدن از جلد خود احتیاج بکمک رسانه های فارسی از قبیل رادیو فردا و دویچه وله و غیره دارد.
49
105
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه
کاربر محترمى که قوم فارس را مترادف جمهورى اسلامى میداند و آنرا به مار تشبیه میکند، یکبار نظر خود را بازخوانى کند. مقدار زهرى که در نوشته شماست کمتر از زهر مار زنگى و اژدها نیست.
31
33
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. نمیدونم در بچگی کی بهت قرآن یاد میداده. و لی باور کن همه فارسها مثل سعیدطوسی سنگ پای قزوینی نیستند.
103
18
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Hatef - پاریس، فرانسه::]. دوست عزیز ایشون پیچش مو رو میبینه. من از سال 1376 الی 1389 فعالیت سیاسی فردی و خیلی موثر صرفا برای آسایش مردم ایران کردم. بعد از اون متوجه شدم مسائل پایه ای دیگه ای در این مملکت برپاس. یکیش بیس سیاستگذاری فارسیسم حکومتی با ظاهری اسلامی شیعی بود. اما فهمیدم مهمتر از جنگ سیاسی حمایت از زبان و قومیت و فرهنگ اجدادم که تورک بودن هست. لذا فعالیت سیاسی رو بی خیال فقط در هرجا تونستم از اصالتم و هویتم دفاع کردم. تاریخسازیها رو رسوا کردم. تاریخهای نهفته زیر خاک رو بیرون کشیدم. به نوبه خودم کاری کردم یک تورک فکر نکنه اشتباهی پیش اومده و تورک شده بلکه بهش فهموندم دنیایی از اصالت و فرهنگ و قدمت در ایران هست. من اصلا بخصوص با فارسها مشکلی ندارم چه بسا اونها رو نزدیکترین مردم به تورکها در طول هزاران سال بشریت میدونم. اما به سهم خودم جلوی سرکوب و محو هویت و زبان و فرهنگ ملت بزرگ و کهن تورک ایران رو میگیرم. همونطور که زمانی در جنبش سبز تاثر داشتم بودن در این مورد هم داشتم و خواهم داشت.
15
76
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Hatef - پاریس، فرانسه::]. شما چشمتان را بشویید و پیشوند «شوینیسم» را جلوی کلمه «فارس» و تشکیل اصطلاح «شوینیسم فارس» را ببیند؟ آیا قابلیت تمایز مفهوم این دو واژه از هم را ندارید؟ جناب محترم، من در کجا کلمه «قوم فارسی» نوشته ام، که چنین اتهامی بمن می زنید؟ بفرمایید اگر هست نشان دهید، من بلافاصله از شما و تمامی خوانندگان این سطور عذر خواهی کنم. «شوینیسم فارس» یک ایدئولوژی است. ایدئولوژی که معتقد به برتر بودن زبان و نژاد یک گروه اتنیکی است. مانند «هنر نزد ایرانیان است وبس!» همه مردم عالم بی هنر هستند بجز ایرانیان! همانطور که کاربرد ترمینولوژی«آلمان نازی» و یا «آلمان هیتلری» در ادبیات سیاسی بمعنای «نازی بودن تمام آلمانی ها» و یا «پیرو هیتلر بودن تمام آلمانی» نیست بهمین روال شوینیسم فارس(ایدئولوژی که معتقد به برتر بودن اتنیسیته فارس است) بمعنای شوینیست بودن(خود برتر بین) بودن فارسها نیست. اگر باز ایرادی در نوشته من می بینید تذکر دهید، من همینجا هستم و پاسخگوی نوشته هایم خواهم بود. پایدار باشید
11
75
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. کاملا واقعیت هست ، همین مار خوش خط و خال روزگاری برای حفظ بقایش پشت ماسک شیعه گری ملت ترک قائم شده بود و چون یخ های شیعه گری در آذربایجان ذوب شد و ملت ترک خیانت حکومت مرکزی با حاکمیت افراطی های قوم فارس که حتی متعادل از خود را قبول ندارند بهتر شناخت و چون جایی دیگر نداشتند حالا با نام همنژاد پشت کردها قائم شده اند و حتی جای شرم اور همین هست که گروهک های تروریستی کرد را تشویق می کنند و از آنها برای خود " حسین فهمیده ساخته اند " حالا اگر یک تروریست را از سوریه به ترکیه موشک می انداز را کشته اش را بگیری و جعبه سیاه او را بشکنی می بینی آخرین صدایش این بوده که " اغاجان هول نده " ! در زمان جنگ ایران و عراق تمام شهدای ما در راه فارس شهید شد نه در راه ایران ! چون اگر در راه ایران بود حقوق ترک و فارس مساوی می بود و ما دو ملت بزرگ ایران باهم جنگ همسنگر بودیم ولی قوم فارس تنهایی نشست خورد و تف انداخت طرف ما و این هیولا در آینده معلومه با جای خالی کردها مثل همیشه، نابود خواهد شد !
15
75
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Hatef - پاریس، فرانسه::] ما «حکومت شوینیستی حاکم بر تهران» و «شوینیسم فارس» را مترادف با «فارس» و «قوم فارس» «مردم فارس زبان» نمی دانیم. اما ا گر شما با دیدن کلمه «فارس» و «فارسی» این شبهه در شما تقویت می شود، زیاد هم پر بیراهه نمی روید. هشتاد سال است« زبان فارسی» در دست حکومت شیخ و شاه به آنچه در ترمینولوژی اجتماعی «زبان قاتل» killer language نامیده می شود. یعنی استفاده ابزاری حاکمیت از زبان فارسی برای قتل عام فرهنگی و زبانی دیگر فرهنگها و ربانهای متعلق به ملت های ساکن ایران با نیت امحاء فرهنگی(آلیناسیون) . و در این هشتادد سال آزگار اندیشمندان و نویسندگان و احزاب سیاسی و سازمانهای اجتماعی فارس، همگی لام و تا کام دم بر نیاورده اند. آیا این تعمد قابل تامل ، نشانی جز رضایت باطنی و همراهی و همدلی با سیاست هلوکاست فرهنگی و زبانی می تواند داشته باشد؟! شما اینهمه را می بینید، اما یکبار هم شده دم بر نمی آورید، اما بمحض دیدن کلمه «فارس» بدون لحظه ای تامل و نگاه به کلمه شوینیسم (ایدئولوژی نژادپرستانه خود برتربین)، ناگهان رگ گردنتان باندازه گرز رستم بزرگ می شود!
14
74
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::باباجان - لندن، انگلستان::] یولداش بابا جان، کاملا درست می فرمایید، متاسفانه واقعیت تلخی است. می دانید این پدران و مادران ما بودندکه آستین همت بالا زدند و این مملکت را ساختند، آنهم زمانیکه کار این جماعت لولیان دل دادن و قلوه گرفتن مرغ چمن و گل نوخاسته بود. اگر دلمان برای هر وجب این خراب شده می سورد ، و اینجا می نشینیم و می نویسیم و هشدار می دهیم و نقد می کنیم و آگاهی می رسانیم، همه اینها بخاطر میراثی است که از هزاران سال دولتمداری گذشتگان ما به ارث رسیده است. تا فراموش نکرده ام همینجا اینرا هم اضافه کنم که در زمان جنگ، سربازان تورک، چه در گردانهای ارتش و چه در سپاه همه با هم جمع می شدند و سنگر و استحکامات خود را می ساختند. در تمام جبهه های دوران جنگ از حمیدیه اهواز گرفته تا سوسنگرد و ارتفاعات مشرف به سلیمانیه در دره شیلر از تمام کسانیکه در دوران جنگ در جبهه بودند می توانند بپرسید، شهادت خواهند داد، این سنگرها «سنگر تورکها» نامیده می شد. حالا این اراذل ما را «آذری» می خوانند. ملت تورک ایران را انکار می کنند حتی «سنگر ترکها» را هم نمی خواهند بیاد بیاورند. ساغول یولداش کی وارسان
10
77
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
اجازه بدهید همینجا این مطلب را نیز بیافزایم: هر تورکون ایکی وطنی وار، بیرینجیسی: آنا دوغما یوردو، ایکینجیسی: تورکیه. ترجمه بفارسی(دری ): هر تورکی دو وطن دارد: اولی زادگاه و سرزمین مادری، و آن دومی ترکیه است.
9
104
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. یولداش سنگر ترکها را خوب بخاطر داری :) بلی در جبهه همیشه همسنگران دوست داشتند که با همزبان و همشهری های هموطن همسنگر باشند و خیلی مشهور بود و حتی روی کلمن های آب سرد نوشته می شد " سنگر ترکها " هم سنگر بودن با همزبان نهایت پر روحیه بدون و احساس کونفیدنس می داد چون اگر با یک یا چند فارسی زبان همسنگر می بودی با جک های ترکی اعصاب و روحیه تو را خراب می کردند و در خط مقدم جبهه بودن را نمی فهمیدند و قسمت جالب مسئله این بود که در جبهه هم همان تندر رو ها و افراطی های قوم فارس از سایه ترکها هم می ترسیدند با یک هشدار معمولی دیگر جرات جک گفتن را نداشتند و ۱۸۰ درجه تغییر کرده " برادر ترک " صدا می کردند ! قسمت شیرین مسئله اینجا بود که از همه جای ایران ترک ها عاشقانه و البته غریبانه به جبهه می امدند و فارسها می گفتند " ع" این هم ترک در امد و آنجا ترکهای ( خراسان ، اصفهان، شیراز ، قم ، باختران، کرمان ، هرمزگان ، لرستان ، شمال و . ) آشنا می شدیم و خیلی تعجب آور و در عین حال جای غرور بود که ترکها با ۱۰۰ سال نسل کشی نرم هنوز هستند !
10
69
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
کمی هم راجب سوریه و کردها و موضوع بالا بنویسید. و اگر میخواهید راجب موضوع دیگری سخنرانی کنید.میتوانید راجب قتل عام یک میلیون ونیم ارمنی بدست ترکهای جنایتکار شونیست صحبت کنید. اصلن با چه رویی راجب دمکراسی و انسانیت حرف میزنید.درحالی که کردهای ترکیه از هیچ حقی برخوردار نیستند؟.دولت ترکیه عثمانی پوسیده و نابودشده و در زباله دان تاریخ جای گرفته. و بزودی پسماندههای گندیده اش هم در منجلاب سوریه بدست ارتش سوریه وکردهای آزادیخواه، تنبیه خواهند شد.
95
13
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. یولداش، حالا شاید یک عده فارسی زبانها ناراحت می شوند بلی ما منظورمان شئونیزم فارس هست که حتی مردم عادی فارس را در گروه خود جای نمی دهد و برای مثال حکومت حاکم قوم فارس از نوع شاهنامه خوان های حکومت هستند که تخم کینه بین ترک ، غرب و فارس می ریزند ولی فارسهای طرفدار سعدی بین آنها جا ندارند چون سعدی گفته " بنی آدم ...) و لی فردوسی به حقوق زن و ملت های ترک و عرب توهین کرده نفاق کاشته ، حالا من در مورد جبهه یاد آوری کنم که کلی ترک از همه جای ایران بودند من قبلا فکر می کردم ترکها فقط قشقایی، ترکمن و ترک آذربایجان در ایران هستند و کشاندن ترکها به جنگ فقط عشق آنها به وطن و خصوصیات جنگجو بودن نبود بلکه پروژه ای از نسل کشی به بهانه جنگ با عراق بود چون در زمان صلح ما دیدیم که حتی ترکهای آذربایجان را هم انکار کردند ! پس نتیجه می گیریم که ما در راه بحساب ایران ولی در واقع قربانی پروژه نسل کشی ترک و تقویت قوم فارس و فارسیزه کردن هر غیر فارس بود ، حالا در مناطق عرب نشین ، عرب ها اواره و ول معتل هستند در حالی که شهرک های فارس نشین اطراف چاه های نفت پر هست!
6
57
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
وقتی شاه عباس پروپخشتون کرده قرولندشو بما میزنید؟.خریت او را گردن دیگران نیندازید. ضمناً بهترین جوکها ی جالب، با لحجه را خودتون برامون تعریف میکردید. همشهری بازی در ارتش همه جا بود کردها و یا لرها و یا تهرانیها و خوزستانیها و غیرووو. از همه بهتر سربازان کرد بودند که انگار خدا اسلحه را برای آنها آفریده بود. این تقلبی که شما سه نفر دلقک فسقلی با هک کردن شمارش آرا سرهم کرده اید آشکار شده. خجالت بکشید این کار برابر دزدی است.
7
10
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. گرامى! بله؛ بسیار لازم است که چشمانمان را بشوریم، ولى یقین بدانید که واجبتر از آن زدودن و پاک کردن دل است. سرفراز باشید.
2
1
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::Pezhman - وین، اتریش::]. اولا با جمله شما بحث دوستانه نیست بلکه تعبیر موزیانه هست ، گروهک های تروریستی کردی از ترکیه در سوریه سنگر گرفته اند و حتی عکسهای رهبر تروریست های کردهای ترکیه را روی کوه های سوریه هک کرده و مخالفان کرد در سوریه را ترور کردند و از آنجا موشک هایی به طرف ترکیه که ساکنین مرزی کرد هم هستند پرت می کنند و اینجا در واقع ترکیه برای حفاظت از کردهای ترکیه به دنبال آنهاست و فقط ۳۰۰ هزار کرد پناهنده سوریه را پناه داده آیا این جنگ با کرد هست یا اغوش باز برای خلق کرد ، عقده بی جهت شما امکان قضاوت را نمی دهد ، شما که بحساب دلسوز کرد هستی چرا در ایران هیچ حقی برای کردها قائل نیستید بغیر از مدال توخالی اریایی به گردن کردهای بیچاره انداخته آید! ترکیه حزب کردی را آزاد کرد شما چی ؟ ترکیه کانال ۶ کردی برای سراسر ترکیه گذاشته شما چی ؟ ترکیه کتابهای کردی ، تابلو های مسیر راه کردی و ترجمه قرآن کردی را راه انداخت، شما چی ؟ ترکیه حتی با تروریست های کردی غیر از حزب کردی گفتگو کرد شما چی در آلمان رهبران آنها را در یک جلسه ترور کردید ! جوابی داری بدون حاشیه توضیح بده
7
59
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::باباجان - لندن، انگلستان::] آه یولداش بابا جان، یاد کلمن و آشنایی با ترکهای سایر نواحی یادآوری بسیار بجایی بود. هیچگاه فراموش نمی کنم یکبار در بلندیهای آلواتان سردشت از همسنگری های من جوانی بود از ترکهای خراسان، ۱۸ ساله، چوپان بود . خواندن و نوشتن هیچ نمی دانست، و این بزرگترین خوش شانسی او در زندگی بود(۱) . از همان سر چوپانی گرفته بودندش و فرستاده بودندش به جبهه و یکدست لباس سربازی تنش کرده بودند که به تن زخمت و مردانه اش هیچ نمی آمد. اما صدای بینظیری داشت و کلمن سنگر هم تنبک او بود. و تورکی را از بعضی همقطارانمان که دکتری داشتند و افسر وظیفه بودند، هزار بار بهتر می دانست. یکروز از من خواست برای نامزدش نامه عاشقانه بنویسم، آنزمانها همانطور که می دانید ما بعلت سیستم وحشتناک تحصیل(بخوانید تحمیل) زبان فارسی فکر می کردیم که نامه را باید بزبان فارسی و با جمله معروف «با سلام از پشت کوههای سربه فلک کشیده» آغاز کرد. اما من هر چقدر زور زدم دیدم عشق این جوان ترک خراسان را نمی شود بفارسی ترجمه کرد و اصلا ترجمه عشق این جوان بفارسی بیمعنی خواهد بود، و حرف دل او نخواهد بود. ادامه
6
60
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::باباجان - لندن، انگلستان::] این همسنگر ترک خراسانی یکروز از من خواهش کرد برای نامزدش نامه عاشقانه بنویسم، فکر کنم این اولین نامه عاشقانه ای بود که من در عمرم می نوشتم. آنهم نه برای معشوقه خودم بلکه برای نامزد همسنگریم. آنزمانها همانطور که می دانید ما عادت داشتیم نامه را بزبان فارسی و با جمله «با سلام از پشت کوههای سربه فلک کشیده» آغاز کنیم. اما هر چقدر زور زدم دیدم عشق این جوان ترک خراسان را اصلا نمی شود بفارسی ترجمه کرد و اصولا ترجمه عشق این جوان بفارسی حرف دل او نخواهد بود. از اینرو آوازهای پر و سوز گداز عاشقانه اش را همانطور که با رقص سرانگشانش به ته پلاستیکی کلمن می نواخت و میخواند به تورکی نوشتم. بعد از پایان نامه رو کردم به او گفتم، عجب نامه ای شد، نامزدت از خواندن نامه تو چقدر لذت خواهد برد. جواب داد: ولی نامزدم سواد ندارد! گفتم پس اینها را چه کسی برایش خواهد خواند؟ گفت: برادرش! آنشب تا صبح کلی خندیدیم. سوز عشق ساده، پاک و بی ریای این همسنگرمان سوز سرمای زمستان بلندیهای مشرف به عراق را که از پتوی آویخته به در بداخل می وزید از یادمان برد. زندگی یعنی همین.
4
30
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
از اینکه نتوانستم این خاطره را بزبان تورکی برایتان نوشته ارسال کنم متاسفم. می دانید که نوشته های تورکی در اینجا حذف می شوند و اجازه انتشار نمی یابند، هر چند این سایت نام «ایرانیان - یعنی تورک ، بلوچ ، کرد، عرب، تورکمن » را با خود یدک می کشد ولی گویا سیستم ولایت فقیه شامل حال اینجا نیز می شود.
5
29
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
خوب دختره دهاتی و زبورنش محلی بوده حتماً بیسوادهم بوده. واگر برایش از بزرگترین شعرای ترکیه هم شعر مینوشتی نمیفهمید. منم برای یک دوست لر نامه عاشقانه نوشتم. کلی خندید و خودش نامه را نوشت و خیلی جالب بود و مطمئن هستم نامزادش از شعر او بیشتر خوشش آمد. قسمتی از شعر یادمه. (کوچوکو مال خومه، کوچوکو مال خومه ، دلوم کباب لای لای لای لایی جونوم. لای لای لای لایلایی جونوم). در خاتمه ( چینَله تومونش کوشتوم).حال آنکه من براش شعر مولوی و حافط و سعدی و شاملو مینوشتم حتماً کلی مسخره ام میکرد. البته اینکه یک آدم کم سواد از خیام و ایرج میرزا و منوچهری و انوری و خاقانی و عطار و بیدل و ملک الشعرای بهار و شهریار خوشش نیاد دلیل بهتر بودن زبانش نیست. مشکل شما این است که فارسی بسیار زبان شیرین و قوی است. اگر ترکی دریاست. فارسی اقیانوس است. زبان شعر و سخنوریست. حافظ به تنهایی برابراست با تمام شعرای جهان. واین حرف بزرگی است . واگر کسی بگوید نخیر حافظ از همشهری من کمتر است. حواله اش میدهم به گوته آلمانی که حافظ را استاد خود میدانست. در خاتمه و باید بگویم : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
29
4
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::باباجان - لندن، انگلستان::] کاملا حق با شماست. جنگ بواقع پروژه نسل کشی بود. مار آریایی از اسلام جلدی ساخت. شوینیسم آریایی فارس زیر این جلد خزید(استخدام کارمندان ساواک ). به تمام رییس جمهورهای این رژیم بلا استثنا کنار ستونهای تخت جمشید یک عکس گرفته اند. حال نگاهی بیاندازید به ارک تبریز و دریاچه اورمیه و غیره. بعد نگاه کنید به برپایی کنسرتهای آریایی در کاخ سعد آباد همزمان با گسیل ٬٬رزمندگان اسلام٬٬ به سوریه برای شرکت در جنگ نیابتی روسیه. این رژیم شوینیستی مترصد فرصت است که از جلد اسلامی خود بیرون بجهد و بجای عبای اسلامی، ردای آریایی خود را از نو بپوشد. تمامی خیمه شب بازیهای رژیم برای سمت و سوق دادن ذهنیت مردم و آماده کردن زمینه برای فردای روزی است که خامنه ای سرش را بگذارد زمین. پرت و پلاگویی های ملاها بر سر منبر، جریان تخم مرغ، همین جریان روسری همه یک هدف مشخص را دنبال می کنند، ادامه
4
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
بازم نصف شب رای دادنهای تقلبی دزدان دشت قبچاق شروع شد. چطوری ظرف پنج دقیقه به خودش و هم جرماش سی تا سی تا رای مثبت میدهد؟ معلومه راهش رو پیدا کردید. این تقلب و دزدی هیچ تاثیری در سرنوشت حقیرتان ندارد. وطنفروش آخرش بازنده است.فعلن ترکیه در حال درگیری با چهل میلیون جنگجوی کرد است و تجزیه و نابودیش در آینده ای نزدیک و تقسیمش بین ارمنستان و یونان و بلغارستان و ایران و عراق و سوریه و کردها قطعی خواهد بود.اروپا و غرب خواهان تجزیه ترکیه هستند.ولی شما سرتان زیر برف است.
6
4
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::باباجان - لندن، انگلستان::] هدف رژیم خلاص شدن از پوسته اسلامی و خزیدن داخل پوسته ایرانیت(بخوانید شوینسم فارس محور»است. منظور رژیم از ریزش و رویش همین است! شعار از خون جوانان وطن لاله دمیده، برای رژیم سیاست راهبردی است که شوینسم فارس با کشتن جوانانی که می توانستند در آینده برای رژیم خطرناک باشند از دست آنها خلاص شود، تا بتواند فرزندش(شوینیسم فارس) را از نو بزاید (شعار درود بر ضا شاه رژیم) تا بتواند بعنوان رقیب بی منازع صاحب تمامی این سرزمین و ثروت آن شود. اما این مار فرصت پوست اندازی پیدا نخواهد کرد. اگر این مار قبل از مرگ نتواند شوینیسم فارس را بزاید، آنگاه هر دو خواهند مرد. این مار در بدر دنبال فرصت می گردد که عمامه اش را دور سرش باز کند، اما می داند بمحض اینکه عمامه اش را شل کند، آنرا گرفته دور گلویش خواهند پیچید و آنقدر فشار خواند داد تا همراه فرزند نژادپرستی که در بطن خود می پرورد هر دو به درک واصل خواهد شد. بمی خواهند همه کاسه و کزه ها را سر رهبری خالی کنند و از دست عبا و عمامه هم خلاص شوند.بهمین خاطر است که فشار پروستات رهبری تا مرز انفجار بالا رفته است.
4
31
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Hatef - پاریس، فرانسه::] شما از قرار معلوم چشمانتان را شستید، و دیده اید که آنطور نبود که تصور می کردید، ولی نه اقرار به اشتباهتان کردید و نه حتی یک معذرت خشک و خالی. بدتر از همه قوز بالای قوز شروع کرده اید به توجیه و فرار به جلو. یعنی شجاعت در این حد! وانگهی ما که شما را نه می بینیم و نه می شناسیم. اقرار به اشتباه اینقدر برایتان سنگین بود؟! بگذریم، گویا سوء تفاهم شما مرتفع شده ، پس توصیه می کنم دلتان را نیز بشویید . رو سینه را چون سینه ها هفت آب شو از کینه ها، وانگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو. شب خوش، پایدار و موفق باشید.
1
29
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Pezhman - وین، اتریش::] پژمان گرامی، بله حافظ عارف بزرگی است، شاید بزرگترین عارف زمانه خویش بود، اشعار نغزی دارد که زیباست، البته شاهد باز و نظر باز و بچه باز هم بود، شاید همجنس باز هم بود مانند اسلاف خویش، که می داند، اشعارش را منهم دوست دارم و هر از گاهی می خوانم، سعدی هم برغم بچه باز بودن و ضد یهود بودنش نکات اخلاقی زیبایی دارد. گلستان سعدی اولین کتاب شعری است که من خوانده ام. البته نه از روی علاقه، بلکه بعلت ممنوعیت زبان مادریم تورکی و نداشتن حق انتخاب. وحشی بافقی اشعار زیبایی دراد، مرنجان دلم را که این مرغ وحشی، البته بچه باز قهاری بود و تا حدودی وحشی، مولانا جلا الدین بلخی رومی هم عارف بزرگی بود و هست ، یک دستش دور کمر بچه ها بود و دست دیگرش بقصد نیاز به آسمان بلند بود. اینها را من نمی گویم خودشان می گویند. بخوانید. این دنیای ادبیات دری(آنچه بعدها با ورود به شعرا و مجیز گویان به جغرافیای کنونی این سرزمین بنادرست فارسی نامیده شده است). دری یعنی زبان قاپی قوللاری( عجمی عسگر). اینرا دیگر من نمی گویم، مرحوم ابولقاسم فردوسی خودش می گوید: عجم زنده کردم بدین پارسی! ادامه
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
پژمان گرامی، اگر شما فارسی بلد هستید لطفا بگویید تا ما هم یاد بگیریم: چطور می شود عجم را با فارسی زنده کرد!
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
گلستان سعدی: در ایام جوانی چنان که افتد و دانی با شاهد پسری ، سری و سری داشتم . دیوان حافظ :. گر آن شیرین پسر خونم بریزد - دلا چون شیرمادر کن حلالش
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
مولوی: دست من گیر ای پسر خوش نیستم - ای قد تو چون شجر خوش نیستم - - دستها را چون کمر کن گرد من -هین که من بی این کمر خوش نیستم
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
وحشی بافقی: ای پسرچند به کام دگرانت بینم / سرخوش و مست زجام دگرانت بینم
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
گلستان سعدی: در ایام جوانی چنان که افتد و دانی با شاهد پسری ، سری و سری داشتم ...
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
پژمان گرامی، هیچ فکر کرده اید که چطور می شود که تمامی آثار ادبی و تمامی شاعران و ادیبان دری(پرژن) و دانشمندان ایرانی(ببخسید پرژن) از بلخ و هرات گرفته تا دهلی که شما با افتخار از آنها یاد می کنید، در دوران حاکمیت و دولتمداری ترکان غزنویان، سلجوقیان، سامانیان( سامان اوغوللاری) ایلخانیان، اتابکان( آتا بیگ لر) و غیره که بقول شما وحشی بودندو خونریز و کشتند و غارت کردند و تاختند و از کله ها مناره ساختند و وحشی بودند همه چیز را ویران کردند و سوزاندند، نوشته شده است ، اما حتی یک اثر ادبی در دوران حکومت شاهنشاه پر از مهر آریایی بزرگ ارتشتاران با اینهمه ثروت نفت و رفاه و ناز و نعمت پر و زمانی که زبان فارسی(ببخشید پرژن) تنها زبان منحصر بفرد این مملکت گل و بلبل شد، پدید نیامد؟! بجای فحش دادن این Contradiction را برای ما بیسوادها کمی توضیح دهید تا از محضر شما فیض یاب شویم. عجم زنده کردم بدین فارسی هم یادتان نرود! شب خوش
1
27
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
اینهم از ادب وزیر فرهنگ راسیست نژاد پرست جناب ملک اشعرای بهار وزیر فرهنگ!! کابینه قوام خطاب به احمد کسروی، زمانیکه آبشان در یک جوب نمی رفت: کسروی تا راند درکشور سمند پارسی گشت مشکل فکرت مشکل پسند پارسی -هفت اختر را ستاره هفت گردان نام داد. زان که خود بیگانه بود از چون و چند پارسی - فکرت کوتاه و ذوق ناقصش راکی سزد - وسعت میدان و آهنگ بلند پارسی - یافت مضمون از منجم باشی ترک و سپس - چند دفتر زد به قالب در روند پارسی - ترکتازیها کند اکنون سوی پازند و زند - وای بر مظلومی پازند و زند پارسی - لفظ و معنی را خناق افتد کجا این ترک خام - افکند برگردن معنی کمند پارسی - طوطی شکرشکن بربست لب کز ناگهان - تاختند این خرمگسها سوی قند پارسی.
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. بالا به زبان نبمه فارسی نیمه ترکی ضرب المثل بی سروته از خودت صادرکردی. ترجمه هم کردی. ولی چون دروغگو حافظه ضعیف دارد چند کامنت پائین تریادت رفت و نوشتی در این سایت که سایت ایرانیان است نوشتن به زبانهای دیگر چاپ نمیشود. در ایران بله حرف شما هم قدغن هم جرم تجزیه طلبی و اعدام دارد.ولی در این سایت هرچه دل تنگت میخواهد بگو. ًدرضمن اگر وطن دوست باشی کنار جنگجویان شیعه آذربایجانی در چالدران می ایستادی .همچنین ترکیه نژادشان عرب و ارمنی و یونانی و کرد و ایرانی و بلغاری و آشوری وآسوری و کلدانی هستند.ده تا پانزده درصد ترک مغولی بودند. اونهایی که شبیه مغول و چینی ها هستند ترک هستند. نه انهایی که قیافشون اروپایی است .پس کشور جعلی ترکیه که اسمش عثمانی بوده ملاک ترک بودن نیست. ترک واقعی در ترکمنستان و قرقیزستان است که بسیار واژه فارسی در آنها وجود دارد.
28
2
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران
[::Pezhman - وین، اتریش::]. ای مدعی چرا هر بار ازت سوالی میشه خودتو به کوچه علی جپ میزنی؟ خیلی ادعای قدرتمندی فارسی داری برای من چهار تا فعل ساده بنویس که با حرف ی شروع بشه فقط چهار تا بنویس اگر ننوشتی دیگه لاف گنده نزن و از نوشته ها متلذذ شو
2
31
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران
نخواستم زحمتت را زیاد کنم 75 درصد را خودم اجام میدم و سه فعل یافتن یارستن و یازیدن را می نویسم تو فقط یکی دیگه بنویس . اگر هم بخواهی من برایت چهل تا از زبان تورکی بنویسم؟
3
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
یادت رفت بگی: اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را. همه میدانند ترکا وسیله لواط خلفای بغداد بودند و شاهان ترک بر سر ایاز چه جنایاتی مرتکب شدند. ضمناً اگر مولوی داستان سکس کنیز با خر را میگوید نه آن است که اینکاره بوده که اگر چنین بود در ترکیه خاکش را سورمه چشمشان نمیکردند. نه حافظ و نه مولوی و سعدی اینکاره نبودند و لی شاهان ترک تقریباً همگی لواطکار بودند.اما بعضی ها هم هنرمندان را حمایت و کارهای خوب انجام داده اند.حافظ ششصد غزل سروده و حدود ششصد غزل یا بیشتر هم به مرور زمان دیگران سروده و به آن اصافه کرده اند.
29
2
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
به کلمات «منجم باشی ترک، ترکتازی، ترک خام»، آنهم در هجویات ملک الشعرای بهار«وزیر فرهنک» خطاب به احمد کسروی نگاه کنید. ماموریت احمد کسروی که ماموریت تئوریزه کردن واژه «آذری » و آذری نامیدن بجای تورک نامیدن آذربایجان را بر عهده داشت. اما در هجویات بالا ملک اشعرای بهار این تئوری«آذری» یادش می رود!
1
20
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
فرموده اید ٬٬ مولوی داستان سکس کنیز با خر را میگوید نه آن است که اینکاره بوده٬٬ . خودتان می نویسید «کنیزک و خر» بعد استدلال می کنید که چون مولانا هیچیک از این دو نبوده لاجرم اینکاره نبوده است! واله آدم می ماند که شما فارسی بلد هستید یا نه!! خوب مسلم است در داستانیکه مولوی نیست، نمی تواند یکی از این دو بوده باشد، مگر اینکه خودش خر باشد(پوست خر بر تن کرده باشد) یا اینکه آن کنیزک باشد( لباس زنانه پوشیده باشد). من در گذشته نیز نوشته ام که نوشه های این شاعران بازتاب شیوه معیشت و تعلقات اجتماعی آنان بوده است. راجع به سرخپوستان امریکا که ننوشته اند، شرح حال زمانه خود را بر قلم آورده اند. رقص لولیان و بچه بازی هنوز هم در افغانستان و پاکستان رایج است. به رقص مردهای فارس(دری) در ایران و عشوه و حرکات ناحیه باسن و قر کمر زنانه آنها نگاه کنید! این عشوه شتری آمدنها نسل اندر نسل به این لولیان رسیده است و خود گویای منشاء جغرافیایی و شیوه معیشتی این جماعت لولیان و لوطیان است. آهنگ نویس تمامی ترانه های کوچه بازاری فارسی در ایران از ملا ممد جان گرفته تا ماشی مشدی ممدلی افغانی بوده اند. خوش باشید.
0
20
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. دوست عزیز با این عقب مونده بی سواد چرا بحث میکنی. من انقدر کوبیدم تو سرش دیدم ارزش نداره حتی تو سرش بکوبی لذت دایورتش کردم. چون در حد من نیست با مثل این بحث کنم. خیلی تعطیله.
1
28
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::Pezhman - وین، اتریش::] اول می نویسید: «ترکها فلان کاره بودند و بهمان کاره خلفا بودند». هنوز مرکب قلمتان خشک نشده در ادامه همان جمله در همان کامنت می گویید: «اگر چنین بود در ترکیه خاکش را سورمه چشمشان نمیکردند». با این اوصاف ما کدام حرف شما را باور کنیم؟ مگر شما ترکیه رفته اید یا با شما چطور معامله شده که با یک دست می دهید و با یک پا پس می کشید. آدم یاد جوک آن اسیر جنگی می افتد که بعد از آزادی و بازگشت می گوید عراق اسیران را یا می کشد، یا فلانشان می کنند، البته مرا هم کشتند. بروید لااقل کمی فارسی-دری(ببخشید پرژن) یاد بگیرید تا اینقدر خودتان را مضحکه دیگران نکنید!
0
21
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
کسی شما را مجبور نکرده که برای هر کامنتی حتما نظر بدهید. ما هم آنجای مولوی و سعدی حافظ و وحشی بافقی را معاینه نکرده ایم که بدانیم همجنس باز بوده اند یا نه. چهار تا شاهد عادل هم حضور نداشته است. اما نوشته هایشان حکایت از زمانه و معیشت و شرایط اجتماعی آنان دارد. همین!
1
21
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. بله حق با شماست. این جماعت لوطیان سه نوع هستند، زورکی، پولکی، میلکی . اینطور که پیداست این طرف گویا جزو دسته سوم است. ما هم راه را به او نشان می دهیم انشاء اله تشریف ببرد سرزمین جد و آبادش، از دیدار او خیلی خوشحال خواهند شد. پایکوبی و بزم افشانی کنند، قر کمر، دست دست، در هم بلولند این لولیان.
1
4
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.