نامه‌ نسرین ستوده به احمدی‌نژاد: آقای رییس جمهور سابق بفرمایید بالای دادگاه!

نسرین ستوده:
 
رییس جمهور سابق ایران!
 
داستان بست نشینی شما و دوستان‌تان که در زبان مدنی به آن «تحصن» می‌گویند، حق شماست. فراموش نکنید!
 
بگذارید رنجی را که شما و دوستان‌تان سال هاست بر ایرانیان روا داشته‌اید، با اذعان به حق‌تان آغاز کنم. تحصن کرده‌اید تا به رفتاری ظالمانه اعتراض کنید. تحصن کرده‌اید تا به روند غیر قانونی محاکماتی ناعادلانه اعتراض کنید. اما فراموش کرده‌اید در محاکمات معترضان انتخاباتی‌تان، بیش از این‌ها عدالت زیر پا له شد. در آن محاکمات ظلم‌ها بر معترضان رفت. کاش یک بار فقط یک بار به یکی از صدها نامه‌ای که از سوی زندانیان منتشر می‌شد و روند عجیب و غریب بازداشت نیمه شبانه‌شان را به تصویر می‌کشیدند، می‌دیدید. کاش یک بار یکی از همان نامه‌ها را پیگیری می‌کردید و به روند غیر قانونی دادگاه‌های انقلاب اعتراض می‌کردید. کاش یک بار جان هایی را که در کهریزک زیر شلاق ظلم جان باختند می‌دیدید. هنوز هم افرادی هستند که به جرم شک در انتخابات، در زندان‌اند.
 
راستی شما نمی‌دانستید که هیچکس جز مجلس، حق قانونگذاری ندارد؟ و به ویژه هیچ کس در هیچ مقامی حق ندارد جرم جدیدی «اختراع» کند؟ اگر دانش این کار را نداشتید چرا از فارغ التحصیلان حقوق مشورت نگرفتید؟ هر دانشجوی حقوقی می‌توانست شما را راهنمایی کند که «شک در انتخابات» جرم نیست.
 
در آن روزها که مردم دسته دسته به جرم «شک در انتخابات» بدون رعایت قانون به محاکمات نمایشی سپرده می‌شدند و نمایش آن، شبانه از تلویزیون پخش می‌شد، شما چگونه آن ظلم عریان را ندیدید؟ همه‌ی آن دستگاه برای حفظ و حراست از شما برپا شده بود، جای شما بالای همه‌ی آن دادگاه‌های اعتراضات انتخاباتی بود. راستی می‌دانید در آن اشفتگی قضایی چند نفر جان باختند، کهریزک، چوبه‌ی دار و....؟ احیانا آمار دقیقی از این مسائل بی اهمیت ندارید. آن‌ها خس و خاشاک بودند که البته مطابق قانون دارای حقوقی برابر با شما و دوستان‌تان بودند. هنوز سه تن از محصوران با سنین بالای ۷۰ سال در حصرند. شرف جامعه‌ی وکالت، عبدالفتاح سلطانی به جرم دفاع ازحقوق قانونی معترضان به انتخاب شما، هنوز در زندان است. خبر دارید او به ۱۰ سال زندان محکوم شده است؟ چرا با جامعه‌ی وکالت چنان کردید که امروز وکیلی نتواند فارغ از ترس و تهدید از شما دفاع کند؟ کاش ذره‌ای استقلال برای قوه قضاییه باقی گذاشته بودید. کاش روحی ولو اندک درکالبد فرشته‌ی عدالت باقی مانده بود، امروز آن ذره استقلال و آن روح اندک به کمک‌تان می‌آمد. افسوس!
 برگرفته از [فیسبوک نسرین ستوده]
+256
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Afshin51 - مادرید، اسپانیا

    درود بر شرف و شهامتتان خانم ستوده ،سخنان شما گرچه برای احمدی نژادها و لمپن های حکومتی که جز زبان زور و شکنجه و فریب زبانی را نمی شناسند قابل فهم نیست ،اما در جهت روشنگری و بیداری اذهان خواب الوده بسیاری ار هموطنان نقش بسزایی را دارد ، از شما بعنوان یک هموطن ممنونم و تداوم و پیروزی راه و اهدافتان را ارزومندم۰
    9
    199
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    rezanl - اتن، یونان

    درود بر شرف و شهامتتان خانم ستوده
    8
    146
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    خانم ستوده شجاع و بسیار عزیز ،این نوشته شما تو دهنی بزرگی است به کسانی که از واقعیت میترسند و دوست ندارند واقعیت ها اشکار شود ،کسانی که هنوز میخواهند بگن در انتخابات تقلبی نشد ،کسانی که میخوان بگن در این رژیم شکنجه وجود ندارد ....به امید نابودی حکومت دیکتاتوری اسلامی اخوندی
    6
    50
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    برجعلی - کلن، آلمان

    شجاعت این شیر زن نمونه است.
    3
    54
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    شیر مادر حلالت باد ای شیرزن :)
    5
    61
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    mashhabib - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    احسنت بر تو شیر زن که با این نامه از مقام عظمی تا رییس جمهور سابق تا سینه چاکان سپاهی آنان را قهوه ای کردی .....البته نظر بنده به نظر آقای رییس جمهور نزدیکتر است ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    6
    39
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    باید چوب در آستین محمودی ودوستانش کرد تا بفهمند کسی که حقش خورده میشه چقدر براش سخته
    2
    21
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی
    ببین دست تقدیر چطور برگشت به خودش ،تمام کثافتکاریاش برگشت، امان از این کارما، امیدوارم عمرم کفاف بده تا برگشته کارمای دیگر دیکتاتورهارو ببینم
    2
    20
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    احمدینژاد ودارو دسته اش در قتل و غارت وزندانی کردن مردم بیگناه ایران دست داشتند وحالا که (معمولان دزدان برسر تقسیم غنائم با هم میجنگند)درگیری درونی شان جدی شده جناح بازنده(احمدینژاد)معترض میباشد.!ببری مال مسلمان و چومالت ببرند فریاد بر آری که مسلمانی نیست!؟!
    1
    3
    شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.