فعال سیاسی عرب ایرانی در لاهه هلند به ضرب گلوله کشته شد

احمد مولا در مقابل محل زندگی‌اش در شهر لاهه به قتل رسیده است. خبرها از هلند حاکی است که یک فعال سیاسی ایرانی که از او به عنوان یکی از رهبران یک گروه جدایی‌طلب عرب خوزستانی یاد می‌شود روز چهارشنبه در شهر لاهه به ضرب گلوله کشته شد.
 
به گزارش تلویزیون دولتی هلند، احمد مولا ابوناهض «مشهور به احمد نیسی» روز چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه، در مقابل محل زندگی‌اش در شهر لاهه به قتل رسیده است.
 
تلویزیون هلند از احمد مولا به عنوان «یکی از رهبران جنبش آزادی‌بخش الاحواز» یاد کرده است. وب‌سایت خبری «ایران امروز» از هلند به نقل از «نزدیکان» او «ماموران امنیتی جمهوری اسلامی» را مسئول قتل او معرفی می‌کند.
 
«جنبش آزادی‌بخش الاحواز» که ایران آن را گروهی تروریستی می‌شناسد فعالیت خود را از اواسط سال ۱۳۷۶ آغاز و هدف خود را «رهایی خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایر خلیج فارس» اعلام کرد.
 
هنوز از هویت مهاجمان به احمد مولا اطلاعی در دست نیست. برخی گزارش‌ها در رسانه‌های هلندی از بازداشت آنها خبر می‌دهند، اما گزارش‌های دیگر حاکی از فرار این افراد از محل حادثه است.
 
بنا بر این گزارش‌ها، احمد مولا، ۵۴ ساله، در سال ۲۰۰۵ به همراه خانواده‌اش ایران را به قصد زندگی در هلند ترک کرد.
 
«جنبش آزادی‌بخش الاحواز» که آقای مولا یکی از رهبران آن معرفی می‌شود به فعالیت مسلحانه علیه جمهوری اسلامی اعتقاد دارد.
 
سازمان عفو بین‌الملل در سال ۱۳۸۵ عبدالله منصوری، یک فعال عرب ایرانی-هلندی، را رهبر این گروه معرفی کرده بود.
 
عبدالله منصوری در سال ۲۰۰۷ میلادی، ۱۳۸۵، در سوریه بازداشت و به گفته سخنگوی وقت وزارت خارجه هلند، پنج روز بعد به ایران تحویل داده شده بود.
 
آقای منصوری در سال ۹۳ از زندان آزاد شد.
 
در فروردین سال ۱۳۹۴ طی حمله افراد مسلح به پایگاه پلیس «گمبوعه» در شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز، سه مامور انتظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.
 
پس از این حمله بود که گروهی با نام «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و مدعی شد یک «پادگان متعلق به سپاه پاسداران» را هدف حمله قرار داده است.
+146
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    karkas - اصفهان، ایران

    درود بر سربازان و مدافعان گمنام ایران بزرگ
    94
    125
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس

    اگر واقعا جدایی طلب بوده بهتر که به درک رفت . هرچی جدایی طلب خاین وطن فروش هست رو باید ریخت از ایران بیرون ایران مال ایرانی هست پارس عرب زبان ترک زبان بلوچ کرد لر اما متاسفانه یک عده از عرب زبانها و ترک زبان ها هنوز نفهمیدن که نژادشون عرب یا ترک نیست و فقط به اون زبانها حرف میزنن اگر هم کسی نژادش عرب و ترکه خیلی ناراحته از ایران بره اونحاها زندی کنه ایران برای ایرانیه از هر زبان و دینی خواب تکه تکه کردن ایران رو ببینن .
    78
    218
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

    عاقبت ایران ستیزى و ال ال یا عر عر کردن همینه.درس عبرت بشه که نمک خوردن و نمکدان شکستن اخر عاقبتى ندارد.
    62
    176
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    بردبار - بندر ماه شهر، ایران

    آررزو میکنم هر کسی بخواد ایران را ایرانستان کند به عاقبت تو دچار شود. البته در رأس هم آخوند و توله های ....شون
    86
    171
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان

    چقدر خبر خوبی که به درک واصل شد . تا باشه که از این خبرهای مسرت بخش زیاد بشنویم . اگه کار جمهوری اسلامی بوده دستش طلا.
    75
    149
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Fash Guo - کلن، آلمان

    هرکس هر تجزیه طلبی رو به درک واصل کنه قابل تحسین هست ! بوی تعفن این .. خورها چه غرب سوسمار خور خوزستانی تجزیه طلب باشه و چه کرد بی وطن و چه نوچه الهام علی اف نوکر انگلیس . قابل تبریک است سقط شدن این عنصر غرب جدایی طلب ...
    42
    72
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Fash Guo - کلن، آلمان
    تصحیح***. عرب سوسمار خور . نوکر اسرائیل
    45
    54
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    این حیوانات عرب الاهواز جانوران خطرناکی هستند که باید با مرگ موش کلکشان را کند.حیف گلوله.این حیوانات که هزینه عرعر ستان و با عمر و عثمون و علی جنایت کار به سرزمین مقدس خوزستان امدند حالا پول نفت را از مردم ایران میخواهند
    47
    61
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    نه عزیزم اصلا بگو نصف ایران رو بدن به عربا، شاید اینجوری راضی‌ بشین، اول اینکه خوزستان مهد تمدن ایرانی‌ بوده، قبل از اسلام عرب‌ها حضوری در خوزستان نداشتن، اگر به اسم خانواد‌گی و طایفه آنها نگاهی‌ بندازی میفهمی که همه مهاجرانی از یمن و عربستان و عراق هستند، که اصلشان در آن‌ کشورها به شدت موجوده،مخصوصا بد از حمله عرب، به ایران و دشتهای حاصل خیز ایران هجوم آوردند، همین الان در خوزستان اکثریت مطلق با لرها و فارسها می‌باشد، رضا شاه هم لطفی‌ کردو‌ به اینها شناسنامه ایرانی‌ داد، عرب ، به عنوان ایرانی‌ قابل احترام هستند، در غیر این صورت بهتره که برگردند به عربستان و یمن و عراق، این بازیها همه از تحریکات خارجی‌ها،و ظلم ستم درونی‌ به مردم ایران می‌باشد، زنده با ایران و ایرانی‌،
    27
    78
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    wahabi bast. - برنو، چک

    به قول عرب‌ها : الی جهنم و بئس المسیر. این تروریست‌ها را باید تک به تک شکار کرد به دنبال پدرشون صدام (بطل ال حفره) فرستاد. یکی‌ دیگر از اینها به نام محمود الاحوازی میاد در تیوی العربیه و الحر ه و همیشه آشکارا از بمبگذاریها دفاع می‌کنه ، از این‌ها زیادن البته به کل خوزستان هم میگن الاهواز یا عربستان که قرار هست در آینده شامل استان‌های خوزستان ،ایلام،هرمزگان و قسمتی‌ از فارس بشه:) ، دقیقا مثل آن گرگای قهوه‌ای که میخوان آزربایجان(اینجوری بنویسم خوششون بیاد:) ، اردبیل همدان،قزوین،قسمتی از سمنان ، استان کرج و استان تهران را به همراه استان اران به آنور مرز بازرگان پیوند بزنند. فگط من موندم اینا چی‌ چی‌ میزنند؟ جنس اعلای هلندی اگه دارین یه کمی‌ هم اینطرف رد کنید.
    26
    68
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    wahabi bast. - برنو، چک
    البته بعضی‌‌ها هم هستند که بالقوه افکار رادیکال و تروریستی دارند. حتا اگر سابقه با افتخار جانباز شدن را هم داشته باشن
    22
    13
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    فرهنگ کهن و متحد اقوام ایرانی جدائی خواهی و تجزیه طلبی را محکوم میکند . اینان خائنینی هستند که همانند حزب توده کثیف قصد جدائی آذربایجان از خاک وطن را داشت. سزای تجزیه طلبی مرگ و نابودیست . زنده و پاینده باد ایران متحد و یکپارچه از همه اقوام ایرانی.
    27
    59
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    برای اولین بار به قتل یک انسان توسط اخوندها موافقم
    34
    53
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

    کسی که اهواز رو الاحواز بدونه یک گلوله کمشه.
    32
    64
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    نمک خوردن و نمکدان شکستن واقعا موافقم واقعا خوزستان برید انگار نمک ابدار میخورید نه اب شور و نمکدار. اگر حقوق قومیتها در ایران رعایت میشد کسی بیکار نبود بره دنبال این جور کارها در واقع دلیلی نداشت که بره ولی بعضی مغزها هم کلا فسیله نمیفهمیند یا نمیخواهند بفهمیند. این قتل های سیاسی یعنی اینکه اتفاقات بسیار بزرگی در راهه. خدا به مردم رحم کنه. ما که عشق ایران نیستیم ولی انهایی که ایران ایران میکنند خودشان چه گلی به ایران زدند . فقط حرف و فحش و توهین و . ولی اشکال نداره وجود امثال شماست برای رسیدن به حقوق ملیتها در ایران ضروریه حالا چه با گفتگو و دیالوگ و صلح و صفا چه راههای دیگر. در ضمن اگر به نمکدان شکستن باشه این شمایید که نمکدان را شکسته له کرده بعد هم ذوبش کرده که اثری ازش باقی نمونه . حقوق اقوام را بدهید از شما ایرانی تر خواهند بود ندهید اتش فشان فعال را هیچکس نمیتواند خاموش کند. در ضمن سیاستمدار نیستم و بحث سیاسی نمیکنم باشه بحث من حقوقیه. چون مشکل ایران اساسا عدم رعایت حقوق بلکه جنایت در حق اقوامشه. این مشکل حل نشه نتیجه مطمئنا از پاشیدگی سیاسی ایرانه.حقوق دیگران را سیاسی نکنیم.
    33
    44
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    همیشه و در طول تاریخ بحرانهای سیاسی و اتفاقت مفصلی و تغییر دهنده در نتیجه یا عدم رعایت حقوق طرفی از جانب طرف مقابل ایجاد شده دقیقا اتفاقی که در ایران میافتد. به جای اینکه به این بدبخت حالا چه خوب بود چه بد بروید ریشه مشکلات را ببینید و ببینید چرا اقوام ایران الان بیش از هر زمان دیگری به هویت اصالت خود چسبیده و برای ان میجنگند؟ این رفتارها معلول وو عکس العمل ظلم و جنایت در حق اقوامه نه عمل و از سر خوشی. اینقدر خواسته های حقوقی ملتها در ایران را سرکوب شد که اخرش رسیدبه سیاسی. حالا هم دیر نشده بنظرم خواسته های حقوقی و بر حق ملتها و اقوام را سیاسی کردن یعنی جنایت کردن در حق انها و طبیعت و غریزه انسانی همیشه دنبال راه حل برای برخورد با محیط خطرناک و دد منشان هستش. دقیقا حسی که اقوام در ایران دارند چرا که نه سیستم حاکم حقوق انها را میدهد و نهه قوم مسلط و فسیل مغزها به رسمیت میشناسند.
    26
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. اینطور خبرها باعث نمیشه توی شهرستانی بیای اینجا اراجیف ببافی. دیگه هر .. فهمیده چرندیاتی با این عنوان که تورکها تورک نبودن و همه ایران پرشین افغانی نژاده هستن نباید گفته بشه. تو چرا نمیفهمی شهرستانی پاکستانی یا افغانی نژاد.
    67
    29
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::] عرب برادر نه عرب زبان شما در جایگاهی نیستید که برای کسی هویت دلخواه را برای کسی ساخته و تعریف کنید. در ضمن اگر ایران برای همه ایرانه چرا پس خلیج فارس بذاریم خلیج ایران. چرا تهران و اصفهان و شیراز اباده اما اهواز و ابادان و زاهدان و سیستان بلوچستان و کردستان و . ویرانه خوزستانی که روی اقیانوسی انفته مردمش اب ندارند .نفت مسجد سلیمان تموم شد یه سینما درست حسابی توش ساخته نشده انگار شهر ارواحه .اگر برای همه قومیتها احترام قائل هستید چرا ترک و اذری برای شما در روزنامه های رسمی خودتان سوسک و حشره میشن و در فرهنگ محاوره ای شما ترک و عرب و لر و کرد خر و الاغ. اعتراض هم بکنیم میشیم وطن فروش. برادر هر چیزی و هرکسی دوره ای داره . این چرخش روزگاره . احترام احترام میاره شما هم در عمل به حقوق و هویت و قومیت و ملیت دیگران احترام بذارید شما وایران وکوروش و پارس و تخت جمشید و پاسارگاد رو سرمان جا دارند.بر عکسش هم قابل عملی شدنه. برادر به صرف کلمه ایرانو وطن و . دیگر کسی خر نمیشود اول اعتراف به حقوق و خواسته های بر حق ضایع شده سپس میریم مرحله بعد دیالوگ و گفتگو..
    46
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    جالبه کسانی اون کسانی که در دنیای غرب و دمکراسی زندگی میکنند ادبیات فاخرتری در بیان احساسات از بقیه هستند. این ثابت میکنه که بی فرهنگی توحش و فسیل مغزی بعضی ها ذاتی و نهادینه شده هستش.امیدوارم اشتباه کنم ولی امیدی به اینده این مملکت نمیبینم.
    40
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    معتقد به کشتن جوانان بیگناه ایرانی که طبق قانون اساسی مجبور به انجام خدمت سربازی اجباری هستند بود. چنین افرادی معمولن برای رسیدن به هدفشان از هر روشی استفاده میکنند. احتمالن در رابطه با تصویه حسابهای داخلی عربستان سعودی و نهایتاً تاًثیرات آن بر این گروهگ بمبگذار این عمل صورت گرفته تا به عربستان سعودی و دیگر دشمنان ایران در تحریمهای جدید کمک کنند. رژیم آنقدر احمق نیست که در شرایط حاضر چنین عملی را انجام دهد. اگر میخواستند او را ربوده و جسدش هم پیدا نمیشد.تا مدرکی دست کسی باشد.
    21
    39
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    توده ائی,کمونیست,فدائی خلق(اقلیت-اکثریت),مجاهدین خلق,هرگونه جدائی طلب از هر قشری,محکوم بفنا هستند ایران تا ابد برای ایرانی باقی باید بماند و در اولین فرصت سرزمینهای غضب شده توسط روسیه در قرادادهای ننگین ترکمن چای و گلستان,بدامن وطن برگردد.نابود باد هرآنکس را که ایران را ویران میخواهد
    21
    36
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::نازک بین - شفیلد، انگلستان::]. موافقان قتل های سیاسی به هر دلیلی چه میتواند باشد به اعتراف ضمنی انها به اینکه در حق اقوام ایران جنایت میشه و الا به جای خوشحالی اعتراض کرده میگفتند مرد حسابی بیا بشین ببینیم حرف حسابت چیه ببینیم چی میگی خواستت چیه. ولی چون خودشان میدانند که حرفی برای گفتن و توجیه ندارند از دیالوگ و گفت و گو واهمه دارند. در ضمن موزه تاریخ طبیعی امارات نه اینکه جدید التاسیس و پولداره الان پول خوبی بابت مغزهای فسیلی تر و تازه میده . گفتم بدونید حداقل یه چندتا دورو وریا به نون و نوایی برسند. :) :) :) :) ;)
    18
    17
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. ای پارس زبان یا پارس دهان یا هر چی برای دیگران هویت درست نکن مردم فلات ایران از اقوام مختلف هستن تورک و عرب و بلوچ و کورد و لر تورکمن و فارس و گیلک تأت و غیره که بخاطر سهولت ارتباط زبان رسمی فارسی شده که البته بنظر من فارسی زبان نیست چون افعال بسیار محدودی داره فرضا در انگلیسی انواع برخورد عر کدام فعل خاص خود با معنی خاص دارند در فارسی ترجمه الکن است زبانی که چون فعل ندارد از شدن و خوردن و کشیدن و . دهها فعل ألکی ساخته مثل کنار کشیدن سیگار کشیدن آب کشیدن دست کشیدن کار کشیدن سر کشیدن نقاشی کشیدن بالا کشیدن بار کشیدن زمین خوردن جا خوردن و .. زبانی که فعل ندارد زبان نیست لهجه ای از ربانها همسایه است
    34
    17
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    این تفاله ها از نژاد و ریشه ان حزعل گور بگور شده هستند
    14
    45
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران

    مرگ برتجزیه طلب
    16
    36
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    آقا ما با چه زبانی بگیم که زبان رسمی ما ایرانیان فارسی می‌باشد و نه فقط زبان ایدئولوژی خلیج فارس زمین هوا همه فارسی فارس هست پس زور بی‌ خودی برای یک دونه خاک ایران نزنید، اینو ما نمیگیم مجلس و پارلمان ایران تصمیم میگیره، ایران بدون خلیج فارس یعنی‌ مرگ، همه کشورها دنیا انواع زبان و لهجه دارند ولی یک زبان ثروت و رسمیت آن کشور است ، زنده باد پرشین امپیر.
    11
    27
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
    [::تورکم - اردبیل، ایران::]. من کوچکتر از اون هستم که بحث آدمهای عاقل و بزرگ روبفهمم فقط برای توضیح: کنار زدن.سیگار دود کردن.آب ریختن یا آب زدن. دست برداشتن. کار انجام دادن.سَرَک کشیدن( نگاه دزدکی). نقش (یا نقاشی) زدن.بالا رفتن(بالا کشیدن =دزدیدن پول). بار بردن. (به) زمین افتادن. جا زدن؟(یکه خوردن). در پناه حق
    7
    22
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    تجزیه طلب کیست؟. کسی که در منطقه إسلامی قرار گرفته اما با آن عناد دارد. کسی که با چندین کشور عرب همسایه است أما به أعراب اهانت کرده و از انها منزجر است. کسی که با چندین کشور تورک همسایه است اما چشم دیدن تورک ندارد. کسی که عده ای از انها به مدد مواد متوهم میشن عده ای ذیگر به مدد خرافات تاریخی و خودشان را تافته جدا بافته میدانند. شما اگر تجزیه طلب نیستین چرا با ملل منطقه تفاهم ندارین
    33
    17
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
    البته اینو هم بنویسم که برای من نظر مخالف و موافق در هر مطلب یکیه چرا که هرتوانگری میتونه نظر به عیب کنه و هر درویشی هم می تونه نظر لطف داشته باشه مهربانان
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    واقعا یک عده با افکار طالبانی باور کرده اند که ایران فارسستان هست ! چطور اسم های مناطق غیر فارس را فارسی سازی کردید ولی ترور نشدید ولی تحمل اسم واقعی و تاریخی الاهواز را ندارید؟ انگلیس با امپراتوری غولش " ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی ) را داخل خودش با مرزهایش جز اتحاد انگلیس می شناسد ولی شما به آذربایجان می گوید فارسستان شمالی! کشک. به کردستان و الاهواز می گویید فارسستان غربی! کشک .و جنوبی شمالی از همین قرار و ادعای حقوق بشری کاذب کوروش را به سینه می زنید ، دفاع از حقوق ابتدایی غیر فارس ایران اگر تجزیه طلبی پس دفاع از حقوق قوم فارس هم تجزیه طلبی هست چون شاید آنها به کشورهای اجدادشان افغانستان و تاجیکستان بپونند! تازه طرز فکر منکران غیر فارس مهم نیست چون آنها اگر از بشریت بویی برده بودند از حقوق مساوی دفاع می کردند و غم تجزیه ایران در آینده نمی شدند، یک سر زیاده خواهی از همه چیز ماندن هم دارد!
    21
    11
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    دوست عزیز شما هم که به من کمک کردین منظور من این است که مثلا در انگلیسی خوردن eating هست اما دیگر برای زمین خوردن از land eating یا grand eating استفاده نمیکنن بلکه فعل مستقل فرضا wipeout دارن فارسی فعل ندارد که با اسم + کشیدن دهها فعل الکی میسازد نمونه های شما هم مثل بار بردن یکه خوردن جا زدن به زمین افتادن دزدکی نگاه کردن هیچ کدام فعل مستقل نیستن و سرهم بندی هست
    15
    6
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    به عنوان مثال در تورکی بردن میشه آپارماق ولی بار بردن میشه داشیماق به کار بردن میشه ایشلتماق که هر کدام ریشه مستقل دارند فارسی فعل ندارد و أساس زبان فعل است ممنون از توجه شما
    14
    6
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    اینجا آدم یکجا شرافت را در کامنت کاربران میبیند! وقتی پاکنژادان میهن پرست برای ایران و شرافت مردم مینویسند و از سقط شدن انگلی از لشکر عرب سعودی یاد میکند.مثل دوست عزیز iranma .قم .کامنت دیگری میبینی با همان فرم ولی از فرصت طلبی یک ساندیس خور حکومتی که نام نمی برم پیداست..... را از کامنت توله مغولها میبینی که ادعای ایرانی دارند ولی کثافت سعودی را غرغره میکنند.تف به آن خانواده ای که شرافت و میهن پرستی را به فرزندش یاد نمی دهد که دقیقا مثل آن مردی که همسرش را به دیگران عرضه میکند.
    10
    14
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    این تفاله های پس مانده از شیخ خزعل چرا از شنیدن واقعیت ناراحت شدند
    6
    18
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    شرافت اینست که انسانی از حقوقش محروم نباشد و به اسم میهن و کشور و قومیت و امنیت ملی دهن هیچکس سرویس نشود نه اینکه قومی از حق حیات هم برخوردار چون قومی متفاوت از قوم مسلط است و قوم مسلط سعی در سرکوب و محرومیت نگه داشته شدنش بکند فقط بخاطر تفاوت زبانی و فرهنگی ولی لب تر نکند. بهر حال دیدگاه هرکس نسبت به شرافت تفاوت دارد از دیدگاه من حق من را ندهی حق خود را خواهم گرفت ملیت اگر واقعا برایمان اهمیت داشت حالا ماها این سر دنیا نبودیم. شرافت اینست بروی ایران اونجا در کنار مردم و بدبختیهایشان و کاستی ها و کمبودهایشان باشد و باهمه اینها بسازد نه اینکه در دنیای غرب از حداکثر امکانات برخوردار باشد ولی همین امکانات را بر دیگر اقوام حرام بداند انهم به اسم یک قومیت خاص چه فارس چه عرب چه ترک چه لر و چه ...یا به اسم دین. موذی گری شرافت نیست.
    7
    10
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    شهروند شریف کسی است که حقوق همه را حتی در صورت تفاوت ولی یکسان ببیند و انسان شریف کسی است که دیگران را محترم بشمارد و شهروند عاقل کسی است که مشکلات را ریشه ای ببیند و انسان شریف و عاقل کسی است که با مخالفان صحبت کند و دلیل بخواهد . فحش دادن و نفرین کردن و تنفر و خودخواهی و خودمداری شرافت نمیاورد نمیدانم شاید برای بعضی ها اینست معنی شرافت ولی خدارا شکر برای ما اینجوری نیست.
    9
    10
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::] اول بچه مغول از خودت مایه بگذار ...خودت هستی نه لر و آذری و گیلک.دوم کسی که وطن ندارد ناموس ندارد شما جیره خواران حکومت هستید که به هر کثافتی دست میزنید تا خامنه ای را حفظ کنید حالا افتادید تو خط تجزیه طلبی مردم را به جون هم بینندازید، دلم برای خانواده ات میسوزد.
    10
    10
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    شیخ خزعل هم یه سگی بود مثل رضا خان و خمینی . شما جواب چرا مسائل حقوقی را سیاسی میکنید؟ دلیلش اینه خودتان هم میدانید که هیچ چیز نمیتواند محرومیت جنایت و ظلم و نامردی و دزدی و رذالت را توجیه کنه.
    9
    8
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    Tiger.manایسلند. اقای عزیز. شما میگوئید فحش دادن و نفرین کردن و خود خواهی و خود مداری شرافت نمی اورد. پس قبول دارید توهین کردن شرافت نمی اورد. پس جرا شما توهین میکنید.یک سئوال دارم و امیدوارم صادقانه جواب بدهی. سرکار تا کنون برای یکبار هم شده کتابی از رضا شاه خوانده ای؟؟اصلا شما رضا شاه را می شناسی؟؟ضمنا با این سن کم در ایسلند به چه کاری مشغول هستی. ؟؟فکر نمیکنید هوای سرد ممکن است انسان را افسرده کند
    3
    17
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. برادر به جای این افاضات اتشین چرا نمیگویید اقوامی که از حق حیات در ایران محروم هستند به چه جیز این مملکت دلخوش کنند ؟ یک دلیل منطقی و خالی از هر سفسطه ای برای ایران دوستی اقوام بیاورید ؟ مسخواهم استدلال شما را بدانم ولی خالی از نام کوروش و محمدو دین و ایران و تاریخ و جغرافی و . یک استدلال منطقی و حقوقی؟ شاید بنده هم توجیه شده همفکر شما شدم.
    8
    9
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    در ضمن وطن ربطی به ناموس ندارد اگر ربط داشت حالا من و شما اینجایی که هستیم نبودیم. تمرکز و نقطه هدف بحث من انسان نه خاک .
    7
    7
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. جنابالی از حقوق بشر و حقوق اقوام سخن میگویی !!! ان وقت از گروه طرفداری میکنی که انسانهای بیگناه بخاطر اهداف ایدولوژیک سیاسی قومی ترور می کردند و در خوزستان دست به بمبگذاری زدند ! شما از حقوق اعراب سخن میگویی اما حقوق فارس لر بختیاری خوزستان انکار می کنی ! جنابالی خوب باید بدانی در خوزستان شما اکثریت نیستید فقط ٣١ درصد هستید . نکند فصد دارید غیر اعراب را در خلیج فارس غرق کنید . هدف وسیله رو توجیح نمیکنه شما ها با ج ا یک روی سکه هستید
    6
    10
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]دوست گرامی متشکرم که یه سوال منطقی شنیدم. رضا خان کسی بود که هنگام ورودش به خوزستان صدها نفر از بزرگان حکیمان وشاعران و شیوخ عرب را زنده بگور کرد کسی بود که بیش 5000 خانوار عرب را بالاجبار و با پای پیاده و اغلب از قبایل بنی طرف وبنی کعب و بنی لام و باوی به مرکز ایران و بخصوص اصفهان و شمال ایران تبعید کرد. کسی بود که زمین‌های نفت‌خیز را بالاجبار و به زور اسلحه از مردم می‌گرفت و اغلب به دلیل کوتاه نیامدن مردم از زمینهایشان با کشتار همراه میشد آنهم از نوع قتل عام . بله رضا خان برای شما مرد بزرگی بود چون شما در مرکز کشور رشد کرده و تاریخ مکتوب و منقول شما چنین چیزی را منعکس نکرده ولی تاریخ اقوام هنگام آمدن نام رضا خان با خون و مرگ وکشتار همراهه تاریخ مکتوب ایران حتی از نوع آخوندی آن هنگام ذکر جنایت‌های رضا خان در حق اقوام و ملت‌های غیر فارس محتاطانه و محافظه کارانه برخورد میکنه یا صبغه ضد دینی به آن می‌دهد اما واقعیت امر چیز دیگریست و اما اینکه من در ایسلند چکار میکنم این کشور را دوست دارم آرامش نداشته خودم را اینجا پیدا کردم.
    7
    8
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    امیدوارم کشته شدن این ننه مرده ، بخت برگشته باعث بشه دشمنان ایران بدانند ایران فرزندان متعصب و دلاور زیاد داره و اگر به ایران نگاه چپ کنند سرنوشت شیخ خزعبل و عراق و صدام در انتظارشان خواهد بود.
    3
    8
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::] من از هیچ گروهی دفاع نکردم چون اصلا بحث من سیاسی نیست که از گروه سیاسی دفاع کنم ثانیا من حقوق هیچکس را انکار نکردم توجه کنید گفتم که مسجد سلیمان نفتش تمام شده اما هیچ چیز نداره عربها که آنجا نیستند بختیاری هستند هیچوقت هم نگفتم خوزستان مال عربه چون اعتقادی به تجزیه ندارم و معتقدم میشه کشور را ساخت همه اقوام در کنار هم به خوشی زندگی کنند بدون هیچ مشکلی آماری هم مثل شما نساختم که بگم 31% هستیم یا 100%. بحث من سیاسی نیست اصلا خانم محترم حقوقیه. در ضمن آن 31% خیلی باحال اومدین اون 1%ش واسه چی بود حالا؟!!! 😃😃
    4
    6
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    بنده ادعایی نسبت به اکثریت و اقلیت عربها در خوزستان نکردم ولی خلاصه حرفم اینه انسان و انسانیت قوم و قومیت زبان دین حرمت داره سعی نکنیم این حرمتها را بشکنیم چون اگر شکست و این شکستن ادامه دار شد قابل بازگشت نیست.
    5
    9
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    Tiger.man ایسلند.دوست عزیز من از شما پرسیده ام ایا شما کتابی در رابطه با رضا شاه مطالعه فرموده اید ؟؟اگر مطالعه نکرده اید از شما میخواهم در همین اینترنت با سرچ کرد( سقر های جنوب رضا شاه) این کتاب را مطالعه کنید و بعدا با هم صحبت کنیم. این تنها کتابی است که هندوانه زیر بفل رضا شاه گذاشته نشده و یا گفتار و نوشتار ان حاصل تراوشات رمانتیک ذهن نویسنده نیست.من با خواندن این کتاب بشرف همه انسانها قسم میخورم بار ها و بار ها گریه کردم.من ارزوی موفقیت برای شما و همه جوانان عاشق وطن را دارم و ضمنا کتاب خاطرات سلیمان بهبودی رئیس دفتر رضا شاه را هم مطالعه بفرمائید.شما با مطالعه این کتابها در خواهید یافت نوشتار همه حاکی از وقایع روزمره ان ایام است و هیچ هندوانه ای زیر بغل رضا شاه گذاشته نشده. شما موفق باشید
    2
    10
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]....تو غربتی اصلاح نشده ترانزیت شده...شهرستانی اگر این سایت سانسور نمیکرد دهنتو گل میگرفتم.
    7
    4
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] خیلی ها از این زر ها زدند ولی بعدش پیش ما لر ها به رکوع رفتند. اینجا یک کارگر ترک داشتیم بهش میگفتیم ترکه بیا یا ترکه اینکار را بکن .یکبار میخواست جبران کند .گفت Perser این وسایل را کجا بگذارم؟ بیچاره فکر میکرد پارس هم مثل ترک فحش است.من بلند شدم و باهاش دست دادم و از اینکه بهش توهین و ترک بهش گفتم معذرت خواهی کردم. گفتم من فارس نیستم ولی تو مرا با هرکدام نام که از سرزمین مقدس ایرانی میاید بخوانی بمن افتخار دادی .من آذری کرد لر فارس گیلک و خراسانی مازنی و تالشی هستم.اره مغولک تو مرا ببینی جایی دیگر را گل میگیری
    2
    3
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    یارو زبونش ماله اونور آسیاست بما میگه شهرستانی!!! خخخ.برو تو صحرای گبی آشنا زیاد می بینی مغولچه
    1
    4
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::تورکم - اردبیل، ایران. میدونی چیه! فارسی زبان الکیه اصلا کوروش هم یهودیه و شما ده هزارساله تو ایران هستین و ما همه از هند اومدیم! اما بمن بگو بعداز اینهمه یورش مغول و ترک چرا نتونستین ایران رو ترکیه کنین؟!!چه چیز تو این فرهنگ ایرانی هست که شما درش حل شدین و میشین همش؟ چرا سلاطین عثمانیتون عاشق شعر گفتن به زبون فارسی بودن؟!کیا صرف و نحو عربی رو ساختن و بسط دادن؟!! بازم بگم یا بستته پانچه .
    1
    5
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::tiger.man -گرامی یه سوال ازت دارم.قبول داری ایران تحت حمله اعراب بسیار لطمه دیده؟قبول داری خوزستان متعلق به ایران هست نه یک عرب؟قبول داری جای جای این سرزمین حق جداشدن نداره؟چرا؟وقتی در مورد ترکیه و عربستان و مسئله تجزیه طلبی اونجاها رگ گردن برخیها مثلا بنام غیرت باد میکنه دیگه منتظر نباش ما بیش ازین از همسایگان حسودمان در طول تاریخ زخم خوردیم کوتاه بیایم.ایران نیازمند یک امپراتوریه بمانند ایران باستان تا بشه قلدریهای اطراف رو نه تنها خوابوند بلکه ادعای خسارت هم کرد.تبعیض فقط مختص خوزستان نیست همه اقوام ایرانی طعم تبعیض رو دارن می چشن.اما اینکه جدایی طلبی باب بشه اونوقت خائن باید کشته بشه! اگر قراره همه اقوام ایران به خواسته های تجزیه طلبی رو بیارن بهتره این اتفاق در کل خاورمیانه از مصر قبطی تا جنوب روسیه و ایران باهم اتفاق میفته که محاله!.
    2
    3
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::] اگر شماها ایرانی هستید که لزومی به استدلال و اجازه و دلیل من ندارید.همه ما در فشار مشتی دزد هستیم کشور ما به اشغال جانوران اسلامی در آمده و ما با هر زبانی و گذشته ای باید برای آزادی آن بجنگیم و حقوق کاملا برابر و مساوی داریم واگر شخصی ایرانی نیست و عرب کرد و ترک هست به گور پدرش میخندد جسد متعفنش را روی این خاک مقدس نگه میدارد.
    2
    3
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. سوال خیلی خوبی پرسیدی اینکه چرا ایرانی ها مثل ترکیه ای ها نشدن ؟ چون ایرانی ها خیال پرداز خرافاتی و قهرمان پرور هستن یعنی متوهمانه خیال میکنن باید هر چیزی خاص باشد کل شاهنامه در رستم نامی خلاصه شده و مردم تنبل و بی عرضه خبال میکنن همیشه رستمی هست که کار خارق العاده انجام دهد باستانگرایان خیال میکنن کورش از قبر در میاد بهشون کمک میکنه مذهبی ها میگن باید امام زمان همه چی رو درست کنه اما ترکیه ای ها و در کل مردم دنیا متوهم نیستن اهل کار هستن پولشون رو صرف لوازم آرایش عمل دماغ فال رمالی و میهمانی بیخود واسه چشم و هم چشمی نمیدن بخاطر این مسایل ایرانی های از این نوع هرگز نمیتونن مثل ترکیه بشن که بدون نفت بتونه در مقابل اروپا عرض اندام کنه اروپایی که چندین کشورش توسط عثمانی ها سالها در سلطه مسلمین بود و در جنگ جهانی هم شرکت داشت و مسلما ترکیه را تهدید خواهند دانست اما الان ترکیه به مدد کار مردمش عضو جی بیست است اما ایران نمیتواند چون مردمش اهل کار نبودن و نیستن
    3
    2
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. [::iran2015 - وین، اتریش::]. یک ضرب المثل هست میگه سگ پارس میکند ولی کاروان بدون توجه به پارس سگ به راهش ادامه میدهد این مثل جایی استفاده میشه که شخصی بخواهد برای پیشرفت دیگران مانع تراشی کند اما نتواند. الان هم وقتی عده ای میخان کار درستی بکنن بعضی ها مثل سگ پارس میکنن تا با صدا مانع پیشرفت بشن و البته نباید توجهی کرد
    3
    4
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::تورکم - اردبیل، ایران::]. ینی تحلیل ابکی تر ازین نداریم!مردم فارس تنبل و خیال پردازن! وقتی لشکر کوروش تو زمستون میزنه به دل ارتش لیدیه مجهزترین ارتش زمانه تو کجا بودی که ببینی کی تنبله و کی هوشیار!نگو دروغه که قضیه کاملا سند داره! اگر مفتخری به کشتار بیگناهان از جانب سلاطین عثمانی دیگر بحثی نیست جنابعالی فرزند خلف چنگیزی! و منطق ازشما فرسنگها دوره! خوبه که این خرافات دینی دوازده امامی و امام زمون را شاه اسماعیل همولایتی شما انداخت تو سفره این ملت! وگرنه ما معتقد به ظهور دوباره کوروش نیستیم! 50 سال پهلوی اراده یک حکومت رو برا رفاه ملت نشون داد با خوبیها و ضعفهایش! که اون حاکمان ترک صفوی و قجر و تیموری 5سالشم هنر بخرج ندادن! جز پرورش امثال مجلسیها برا خرافه سازی بیشتر.حالا کی تنبله و خرافه پرست؟!! ترکیه به مدد جغرافیاش درین جاست و البته مردمی که نیم از آن ترک نیستن!منکر همت ترکها نیستم اما ایران برهوت هم داشت آباد میشد پیشه وری رو علم کردین که الحق رضا شاه خوب جواب پانچه ترکهارو داد . همین مردمی که امروزه تو ایرانن تو انقلاب هم توشون ترک بود و هم فارس.همه دستها آلودست!!
    2
    1
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    ای که اسمت را گذاشتی راهجو بحث امثال من و تو بی فایده است چون بدنبال بحث هرگز تغییر عقیده ای یا حتی معذرتی دیده نشده اما من نوشته ام بالا موجود است من کجا نوشتم فارس؟ من نوشتم ایرانی و تو بر اساس قضاوت از قبلت فارس خواندی !!! من گفتم ایران و رفتارهای اجتماعی مثال زدم که مربوط امروز است مثل جراحی پلاستیک بیخود و فالگیری تو رفتی به عصر حجر ؟؟؟؟؟ این خرافیگری و تنبلی نه تنها فارسها که تورکهای ایران را هم منفعل کرده در ضمن اگر مثال نقض میزنی و میخاهی جنگ کورش را به دلاوری او نسبت دهی میداتی که کورش اول از همه مادها را تارومار کرد مادها ها که از خود کورش ایرانی تر هستن حالا بلخره ایرانی ها منتسب به مادهای بی عرضه میشن یا هخاهوهای با عرضه؟؟!! مازنی ول کن ٢٥٠٠ سال قبل و حتی دیروز را بفکر امروز و فردا باش امروز وطن یعنی تعهد یعنی دلبستگی یعنی تعلق نه مالکیت اگه این خصایص رو در خودت و دور و بری هات میبینی وطن پرستی اما اگه محیط زیستت پر نایلون هست یا میخواهی از خاک خودستان نفتش به او برسد یا تهرانی از شمال فقط دریا و جنگلش را میخاد که آلوده ترش کنه و ملک بخره برای خودش میشه وطن خوری
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    ببین کورش احتمالا زده به قلب ارتش لیدی و پیروز شده لیدی یعنی همین تورکیه فعلی و تو به این کار بعد از ٢٥٠٠ سال افتخار میکنی اما جنگ عثمانی مسلمان و اروپای مسیحی را محکوم میکتی و میگویی اگر از فتوحات عثمانی ها راضی باشم مغول هستم!!؟؟ کورش از نظر مکانی به تو قرابت بیشتری داره یا عثمانی به من؟ کورش از نظر زمانی به تو تزدیک تره یا عثمانی به من ؟ زبان و فرهنگ کورش را اصلا میدانی چه بوده؟ من با عثمانی هم دین و هم زبان هستم من برایت تعیین تکلیف نمیکنم که از کورش بدت بیاد تو با پر رویی اینکارو میکنی جغرافیای سیاسی برای من مرز وطن نیست بلکه همان حس تعلق است بجای فکرهای بزرگ کارهای کوچک ولی صحیح انجام بده
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    [::تورکم - اردبیل، ایران::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::] فقط شما مال تهران هستی فقط شما ایرانی هستی آقای اصیل . tiger.man - ریکیاویک، ایسلند. برای کسانیکه مثل شما بهترین راه حل اینه که بروید تاریخ بخوانید تا شاید متوجه بشید دنیا دست کیه . تورکم - اردبیل، ایران جواب همه داد و بیداد بیجای شما و عضق جدایی طلبیت این بیت شعر فردوسیه . بسی نج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی . خدا رو شکر آدمهایی مثل فردوسی و حافظ و ووووو بودند تا یکمشت آشغالی که از همسایه های کثیف ایران هستن و مثل میکروب وارد ایران شدن و ادعای مالکیت دارن رسوا بشن . دوستان ایرانی لطفا شاهنامه بخونید تا این عربها ترکها مغولها افغانها و کشورهای همسایه کثیف رو بهتر بشناسید .
    6
    1
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    هر کس تمام دور و برش را و همسایگانش را کثیف می بیند کثافت داخل جمجه خودش است که نمیزاره درست ببینه من اشعار فردوسی و حافظ را چند بار خوانده ام و همیشه به لحظه ای فکر میکنم که فردوسی شاهنامه به بغل دوان دوان رفته خدمت سلطان تورک غزنوی تا برای اشعارش از سلطان پول بگیرد اما سلطان گفته اشعارت ارزش خریدن ندارد و فردوسی افسرده شده بگذریم از مولانا شعر بخوان که در توصیف بزدلی جماعت ایرانی گفته : ما همه شیریم شیران علم حمله مان از باد باشد دم به دم یا دم نظامی گرم که واقعیات را دانسته و منظومه بزرگی در وصف شخصیت والای اسکتدر کبیر مقدونی سروده ولی از هخا مخا چیزی نگفته اینا شاعر نیستن؟؟؟؟ راستی فردوسی شعر فروش ورشکسته از هر ننه قمری یاد کرده حز هخاخومنش ؟؟؟؟ اگر هم از افغانی که همنژاد خودت هست بدان رستم افغانی بوده حالا رستم شاهنامه ات را هم کثیف میدانی؟
    2
    2
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Fash Guo - کلن، آلمان
    ** تورکم اردبیل **. تو بهتر هست برگردی به دره آلتائیک و تو یه ترکی و آذری نیستی که اینطور به حضرت فردوسی توهین میکنی !! تو هم .. خور الهام علی اف روس زاده هستی .
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.