«۱۴۰۰ تن از همسران و کودکان خارجی نفرات داعش در عراق در بازداشت هستند»

این تصویر ویدئویی از یکی از همسران نفرات داعش در رقه گرفته شده‌است خبرگزاری رویترز می‌گوید مقام‌های عراقی ۱۴۰۰ تن از همسران و کودکان خارجی نفرات مظنون به عضویت در گروه موسوم به حکومت اسلامی را در بازداشت دارند.
 
رویترز به نقل از مقام‌های رسمی و امنیتی عراق، ۱۹ شهریور گزارش داده است که بسیاری از بازداشت‌شدگان شهروندان ترکیه هستند، شماری دیگر نیز از تاجیکستان، آذربایجان و روسیه می‌آیند.
 
بنا بر این گزارش برخی دیگر از بازداشت‌شدگان از دیگر مناطق آسیا، و «شمار بسیار اندکی» اهل آلمان یا فرانسه هستند.
 
به گفته مقام‌های عراقی این کودکان و زنان بازداشتی، اعضای خانواده آن‌دسته از نفرات داعش هستند که در شهر موصل با نیروهای نظامی عراق درگیر نبرد بودند. موصل، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر عراق که در تصرف داعش قرار داشت، در ۱۸ تیر ماه بار دیگر تحت کنترل دولت مرکزی در بغداد قرار گرفت.
 
در روزهای واپسین ِ عملیات آزادسازی موصل گزاش شده بود که نفرات داعش که در منطقه‌ای کوچک در محاصره بودند، زنانی را با جلیقه انتحاری همراه غیرنظامیان فراری شهر کرده بودند و این انفجارهای انتحاری تلفات زیادی بین شهروندان برجای گذاشت.
 
زنان و کودکانی که در دست نیروهای عراقی هستند، در اردوگاهی واقع در جنوب موصل نگه‌داری می‌شوند.
 
یک مقام امنیتی عراق به رویترز گفته است دولت همچنان در تلاش است تا هویت‌یابی زنان و کودکان را به فرجام برساند و مشخص کند دقیقا اهل کجا هستند. بسیاری از بازداشتی‌ها مدارک هویتی اصلی خود را همراه ندارند.
 
یکی از افسران ارشد ارتش عراق تائید کرده که اعضای خانواده نفرات داعش در بازداشت هستند و گفته ارتش در حال حاضر در انتظار تصمیم دولت در مورد آن‌ها است.
 
رویترز در عین حال می‌گوید خبرنگارانش «صدها زن و کودک را در حالی‌که حشرات دورشان را گرفته بودند، در چادرهایی که از امکانات تهویه هوا برخوردار نیستند، در محلی ‌که امدادگران گفته‌اند یک پایگاه نظامی‌ست» دیده‌اند.
 
یکی از زنان چچنی‌تبار که می‌گوید همسرش او را پس از پیوستن به داعش، به عراق آورده، به زبان فرانسوی گفته می‌خواهد به فرانسه بازگردد. این زن از سرنوشت همسرش اطلاعی نداشت.
+21
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    بزرگترین لطفی که میشه در حق این انگل های ملعون کرد اینه که همه شون رو بریزن توی یه چاله و همونجا زنده زنده دفن شون کنن .
    6
    15
    دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    من یک سوال از دوست همزبانمان جناب سلطنت طلب و دوستان اهل تسنن دارم ، اینکه شماها میگید داعش توسط آمریکا ،اسراییل و حتی ایران بوجود آمده اصلا حرف شما درست ولی چرا داعش اینقدر طرفدار داره و در میان اهل تسنن کم نیستند کسانی که طرفدار داعش هستند و در جریان کارهای داعش هم هستند .ایا فکر نمیکنید چون داعش، اسلام واقعی را اجرا میکند کلی طرفدار در میان اهل تسنن دارد؟،اینکه من میگم طرفدار داره براساس شنیدهای دوستان در کشورهای خارجی و همینطور خودم از مسلمان‌های سنی پرسیدم ،چه رودررو و‌ چه در دنیای مجازی
    3
    21
    دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.