داستان دردناک برده‌های جنسی الشباب : "تمام مردهای آنجا به من تجاوز کردند"

فرادید: "سالمه علی" دو سال پیش به دنبال دو برادر گم‌شده‌اش بود که متوجه موضوعی دردناک شد: نه‌تنها مردان جوان کنیایی به شبه‌نظامیان الشباب در سومالی می‌پیوندند، بلکه زنان نیز توسط آن‌ها ربوده و به‌عنوان برده‌های جنسی قاچاق می‌شوند.
 
به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی، جستجوی سالمه برای برادرانش باید بی سرو و صدا و محرمانه صورت می‌گفت، زیرا هرگونه ارتباطی با گروه الشباب ظن نیروهای امنیتی را برمی‌انگیخت.
 
به همین دلیل بااحتیاط با زنان دیگری در "مومباسا" و مناطق اطراف دیدن می‌کرد. از ماجراهایی که پشت سر گذاشتند می‌پرسید و به دنبال یافتن نشانه‌ای از برادرانش بود.
 
سالمه می‌گوید: "فهمیدم زنان زیادی مانند من وجود دارند." اما سالمه علاوه بر این، از موضوع بسیار متفاوتی مطلع شد: زنانی که به‌زور به سومالی برده شده بودند.
 
این زنان مسیحی و مسلمان، پیر و جوان و از مومباسا و دیگر مناطق ساحلی کنیا بودند. معمولاً به آن‌ها وعده شغلی پردرآمد در شهری دیگر داده می‌شد و از این طریق ربوده می‌شدند.
 
سالمه یک مشاور آموزش دیده است. او در ماه سپتامبر گذشته یک گروه پشتیبانی مخفی برای زنانی که از دست الشباب گریختند راه‌اندازی کرد. اخبار این گروه دهان‌به‌دهان چرخید و زنان زیادی خواستار عضویت در آن شدند. 
 
سالمه می‌گوید برخی از آن‌ها باردار بودند، برخی به ایدز و برخی دیگر به بیماری‌های روانی دچار شده بودند. می‌ترسیدند آشکارا صحبت کنند، زیرا احتمال دارد اشتباهاً به‌عنوان هوادار الشباب شناخته شوند.
 
در اتاقی تاریک با پرده‌های کشیده، با این گروه فوق‌العاده از زنان ملاقات کردم که داستان‌هایی گفته نشده دارند.
 
یکی از آن‌ها سرش را با ناراحتی تکان می‌دهد و از مصیبت‌هایش می‌گوید: "مردهای زیادی می‌آمدند و به من تجاوز می‌کردند. سه سال اسیر بودم و تمام مردهای آنجا به من تجاوز کردند."
 
زن دیگری گفت: "هر شب برای هر زن، دو یا سه مرد می‌آوردند. هر شب بارها و بارها مورد تجاوز قرار می‌گرفتیم."
 
برخی زنان را مجبور می‌کردند به عقدِ جنگجویان الشباب درآیند و از بقیه زنان در فاحشه‌خانه به‌عنوان برده جنسی استفاده می‌کردند.
الشباب برای تشکیل یک دولت بنیادگرای اسلامی در سومالی مبارزه می‌کند و به کشورهای همسایه حمله کرده است. کنیا در برابر حملات الشباب مقاومت کرده و ارتش این کشور مبارزان این گروه تروریستی را در مرز مشترک کشور با سومالی دستگیر می‌کند.
 
وقتی بر فراز این منطقه پرواز کنید، راه‌های باریکی را می‌بینید که ظاهراً شبه‌نظامیان برای حمل و نقل از آن استفاده می‌کنند. بی‌بی‌سی با بیش از بیست زن صحبت کرد و همه آن‌ها از اسارت در جنگل انبوه و سپس انتقال از معبرهای ایجادشده در جنگل سخن گفتند. این منطقه به‌احتمال‌زیاد "بونی" است.
 
یکی از اعضای جدید گروه سالمه "فییث" نام دارد که به‌تازگی از اسارت الشباب گریخته است. شانزده سال داشت که پیرمرد و پیرزن مسنی به او نزدیک شدند و به او پیشنهاد کار در شهر "مالیندی" را دادند. او که شدیداً به کار و پول نیاز داشت، روز بعد به همراه 14 مسافر دیگر سوار اتوبوس شد. همه آن‌ها را با آب آلوده بی‌هوش کردند.
 
فییث می‌گوید: "زمانی که به هوش آمدیم دو مرد در اتاق حضور داشتند. چشم‌هایمان را با چشم‌بند بستند و به ما تجاوز کردند."
 
دوباره بی‌هوش شد و این بار در اتاقی کوچک در جنگل تاریک به هوش آمد. گفتند در صورت تلاش به فرار او را خواهند کشت.
 
او که وحشت‌زده و هراسان بود، سه روز بعد را به پخت‌وپز برای مردان سومالی "با ریش‌بلند" گذراند.
 
او هم بعد تجاوز حامله شد و تنها در جنگل زایمان کرد. او گفت: "مادربزرگم قابله بود. چیزهایی درباره زایمان می‌دانستم. اما تمام‌کارها را در جنگل تنها انجام می‌دادم، پس باید این کودک را هم تنها به دنیا می‌آوردم."
 
فییث درنهایت با دخترش فرار کرد. یک طبیب سنتی که برای جمع‌آوری ریشه گیاه دارویی به جنگل آمده بود، راه فرار را به او نشان داد. دخترش که برهنه در جنگل بزرگ شد، اکنون با زندگی شهری وفق نمی‌گیرد و شب‌ها نمی‌خوابد، مگر آنکه خارج از خانه و در آغوش مادرش باشد.
دختر فییث فیث می‌گوید: "در جنگل مانند حیوانات زندگی می‌کردیم و دخترم به این زندگی عادت کرد."
 
تعدادی از زنانی که با بی‌بی‌سی صحبت کردند، در اسارت فرزند به دنیا آورده بودند. "سارا" همسرِ سابق یکی از سربازان الشباب گفت بارداری زنان در اسارت اصلاً اتفاقی نیست. آن‌ها برنامه سازمان‌یافته‌ای برای پرورش نسل بعدی مبارزان دارند. جذب افرادی که بتوانند در اردوگاه‌های سومالی زندگی کنند سخت است. اما کودکان بسیار انعطاف‌پذیرند.
 سارا گفت: "در اردوگاه من زنانی بودن که برای جذب زنان دیگر به شهر فرستاده می‌شدند. آن‌ها برای تولیدمثل به زنان نیاز دارند." 300 زن در اردوگاه سارا حضور داشتند که اکثراً اهل کنیا بودند.
 
سالمه از کسانی که اعضای خانواده خود را ازدست‌داده‌اند هم حمایت می‌کند. مثلاً دختری به نام "الیزابت" که دو سال پیش خواهرش برای کار به عربستان سعودی رفت و دیگر بازنگشت.
 
یک ماه بعد تماس گرفت. "گفت در منطقه‌ای بد و خطرناک در سومالی است. دریکی از اردوگاه‌های الشباب." سپس تماس قطع شد و دیگر خبری از خواهرش نشد.
 
دولت کنیا اذعان دارد که این‌یک مشکل بحرانی است اما می‌گوید حدس زدن مقیاس آن دشوار است، زیرا زنان جلو نمی‌آیند و سخن نمی‌گویند.
 بااینکه طرحی برای عفو جنگجویانی که از سومالی بارمی گردند وجود دارد، اما باز گزارش می‌شود مردان جوان ناگهان ناپدید و یا به ضرب گلوله کشته‌شده‌اند.
 
"ثریا هرسی" یکی از اعضای خواهران بدون مرز می‌گوید: "مردم از دولت می‌ترسند. تمام افرادی که از الشباب بازمی‌گردند گناهکار شناخته می‌شوند، چه به میل خود رفته باشند و چه به‌اجبار."
+164
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    این گروهای اسلام گرا چرا این کارها را انجام میدن ؟ سوال من از روشنفکران مذهبی است نه از امثال سلطنت طلب و باور عمیق . آیا به نظر شما اگر در صدر اسلام این کارها صورت نمی‌گرفت (که متاسفانه در قرآن هم به برده و کنیز اشاره شده ) الان این اقدامات توسط داعش الشباب و بوکوحرام ....صورت می‌گرفت ؟ romano و shirezaneirani اگه جوابی وجود دارد لطف کنید ما را از بی دینی نجات دهید
    92
    95
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    این داستان گروههای بنیادگرا عین فیلم مستند صدر اسلام هست. الحمدوالله رب العالمین (!) که خداوند عالمیان، خلا نبود دوربین فیلمبرداری رو در صدر اسلام با این گروهها پر کرد و بهمون بصورت مصور نشون میده که چه خبر بوده اون زمان! 😀😀
    87
    31
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دلیل این گروههای اسلام گرای وحشی را اوریانا فلاچی به خوبی گفت او گفت مسلمانها مثل کوهی هستند که 1400 ساله تکان نخوردند همین کشیشهای مسیحی جنایاتی که کردند کمتر از مسلمانها نبوده ولی آنها یاد گرفتند که آدم شوند ولی در دنیای اسلام هیچ حرکتی برای اصلاح دینی شکل نگرفت و اینها می خواهند مثل 1400 سال پیش زندگی کنند و تا زمانی که این کوهها تکان نخورند تغییری رخ نمی ده
    87
    30
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان

    ادیان مثله هم هستن در مسیحیت یک فرقه به اسم مورمون وجود داره که برده جنسی نگهداری میکنن و اهالی یک روستا میتونن با برده سکس رایگان داشته باشن. یا بهاییان در محافل مخفی سکس گروهی و ضربدری انجام میدن اونم با شعار های عرفانی فریبده. در تورات و انجیل و قرآن نوشته شده برده ها نباید به فکر آزادی باشن و باید برده خوبی باشن حتی اگر اربار خشن باشد. برده وظیفه دارد اگر اربار خواست باهاش سکس کنه
    113
    6
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::Iranemaa - قم، ایران::]. این ربطی‌ به باور و سلطنت طلب ندارد. این ماهییت اسلام است. دینی که رفرم نشده و مشتی نادان در اینطرف و آن طرف بر سر هم می‌‌زنند. یک مثال ساده . یعقوب لیث صفاری . چند ایرانی‌ نام او را شنیده ؟.مقبره مخروبش در کنار دزفول. سیستانی ملی‌ گرا که اعراب را بیرون ریخت زبان فارسی را رواج داد. و از این زبان سعدی .حافظ و خیام بیرون آمد. همان کسانی‌ که نام بردی .مانع بازسازی مقبره او می‌شوند. حالا بشنو از حماقت و نادانی. مقبره باشکو قاتلش امام زاده علی‌ در دزفول پذیرا ۳ میلیون ایرانی‌ در دزفول می‌‌باشد .تصور کن. ۳ میلیون شیعه در سال به زیارت یک سنی دو آتشه از نسل بنی‌ امیه می‌‌روند یعنی قاتل حسین و علی‌. دخیل به ه مقبره این سنی می‌‌بندند .دها می‌‌خوانند .که مظلومیت این سنی سنی‌ها نابود کند. و بعد هم سلطنت طلب و باور بر سر کول هم می‌‌زنند. پرسش ؟ درک می‌‌کنی‌ چرا خدا به الاغ شاخ نداد؟ فکر می‌‌کنید شیعه‌های خود بهتر هستند ؟ دین اسلام چه سنی چه شیعه .آلوده به ۱۵۰۰ سال خرافت .نادانی و ضد بشر می‌‌باشد. یک کشور مسلمان نشان بده .که مثل آدم زندگی‌ می‌‌کنند.
    88
    29
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    [::Iranemaa - قم، ایران::]. بهترین دین انسان بودن است !!! تمام ادیان ساخته افکار آدمهای ضعیف و گناه کار و تنبل و ترسو است
    86
    39
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ

    اسلام عزیز و مسلمانان با ایمان شبیه کوکاکولای بزرگ یک لیتری هستند که با کوچکترین تکان و تلاطمی تمام محتویات و خصلت درونی خود را فوران میکند و اطراف را به گند میکشد . حالا هر چقدر هم که مردم ان را مصرف میکنند و در دهن خیلی ها شیرین میآید ولی ذاتا مخرب و برای سلامتی انسان مضرر است . ذات ادیان ضد بشری ست . اسلام الشباب یا همان الحیوان در سومالی و هر جای دیگه با کوچکترین تغییر و چلنجی فوری دست میبرد به ارزش های بنیادین انسان ها و شروع میکند به بردگی بردن آدمها و کشتن و خونریزی و لگد انداختن. و اولین قربانیان این جور حیوانات مذهبی زنان و دختران هستند چرا که قدرت دفع و دفاع کمتری نسبت به مردان داند .
    85
    15
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. با سلام. همسایه ما در ایران بهایی بودند. لیوان میزاشتم رو دیوار و بین گوشم. هر وقت از این محفلا داشتن؛ صداشون هم میومد. یه نوعش که خوب میشنیدم اینجوری بود که خانوما لباس زیر یا اسمشون رو مینداختن تو یه کیسه؛ بعد مردا چشم بسته دست تو کیسه و خلاصه مشخص میکردن. بعضی‌هاشون بد شانسی میاوردن و زن خودشون نصیبشون میشد. ولی خوب هفته بعدش دوباره محفل بود.
    117
    6
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::تو داری مثل رهبر عزیزت دروغ میگی. اینها حرفهاییست که شما حزب‌الله هیها برای دینها دیگه درست کردید. من اگر جای شما بودم یه نگاهی به اسلام می انداختم و خجالت میکشیدم که چیزی بنویسم. صیغه شماها با خودفروشی برابری میکنه.
    85
    16
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    [::bozurgmehr - لندن، انگلستان:: شما که اینقدر اطلاعات دارید لطفا بگید کجای انجیل از برده داری نوشته شده و کجای انجیل نوشته که به برده ها آزادی ندهید. لطفا منو از این اطلاعات بی بهره نذارید.
    83
    8
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::mina minavand - هانور، آلمان::]. من زحمت دوست عزیزمون رو کم میکنم. مدرک از انجیل خواستی؛ بفرما: ای غلامان، مطیع آقایان خود باشید با کمال ترس؛ و نه فقط صالحان و مهربانان را بلکه کج خلقان را نیز (رساله اول پطرس ۲: ۱۸). غلامان را نصیحت نما که آقایان خود را اطاعت کنند و در هر امر ایشان را راضی سازند و نقیض گو نباشند؛ ۱۰ و دزدی نکنند بلکه کمال دیانت را ظاهر سازند تا تعلیم نجات‌دهنده ما خدا را در هر چیز زینت دهند. (عهد جدید تیتوس ۲: ۹). اینم بدون که خودم تو عروسی همسایمون که داییش با خواهرزادش ازدواج کرد؛ ساقدوش عروس خانوم بودم. ضمنأ سال ۲۰۱۱ برای امر خیری سندیگو کالیفرنیا بودم؛ یه سر هم رفتم کلیسای مورمونا در اونجا. بمحض ورود چون سبزه هم هستم؛ شروع کردن بهم پیشنهادهای غیر اخلاقی. اتاق‌های بصورت حجره هم بود ه از داخلش صداهای نامتعارف میامد. حتی صداهای فقط مردونه!
    95
    9
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی دانمارک. تفکر گوش کن اقا. صد بار گفتم تو مسائلی را می نویسی که اصلا واقعیت ندارد. گوش کن من یک مسلمانم. و باور کن مسلمان درست. اما بهائی ها انسانهای بسیار محترم و تحصیلکرده و قابل حرمت هستند . تو از اینگونه مسائل بی پایه را می نویسی که همه کاربران ترا محو میکنند. تفکر این چه حرف بی پایه ای هست میزنی. پس این مردم حق دارند ترا محو کنند. این مردمی که دارای شعور و اعتقاد منطقی هستند.کمتر از این مسائل بی پایه را عنوان کن
    84
    11
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی . این همه جنایت را که میخوانی همه مسلمان هستند.اینها همه مثل من و تو دین اسلام دارند. جنایت را بخوان. یا جنایتکارانی که در سال 67 انسانهای با سواد و با شعور را کشتند و امروزه میخواهند رئیس جمهور من و تو هم بشوند. تمام این جنایات و تجاوز بدختران زندانی در زندان توسط همین اقایان صورت گرفت . اینها حتی به رئیس زندان میگفتند دختران زیبای زندانی را برای همین روسا ببرند. تفکر . ترا بان دین تو و مذهب تو قسم میدهم دیگر این اراجیف را ننویس . ما مسلمانها هزار بار بدتر از دیگران هستیم . چشم و گوش ترا باز کن و حقیقت بین باش
    84
    7
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. وقتی که در کتاب بهاییان، اقدس نوشته شده که فقط حق ازدواج با زن پدر رو ندارید، یعنی با بقیه محارم مشکلی نیست، از قبیل خواهر، عمه، دایی، برادر و الی بقیه. عزیز من اول برو تحقیق کن، بعد بیا دفاع از دجالیه. برای من، منفی و مثبت مثل همون بودن یا نبودنه. هر دو یکیست. دروغ هرگز نمیگویم، چون خداوند دروغگویان را نمی آمرزد.
    93
    0
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. یهویی گویا داری رنگ عوض میکنی، کامنتات شد سیاسی اونم از نوع اونجوری. امیدوارم که خدای نکرده از اون جور سیاسیا نباشی که یعنی دیگه ضایع در حد اقیانوس.
    92
    1
    شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی . بدی تو این است که برای کامنت های خود مرز نمیگذاری.تو با این ای دی خودت ابرو همه مسلمانها را هم بردی. اخر عزیز دل برادر کجای دنیا دیدی که مردمی در داخل خانه خودشان مراسم خصوصی داشته باشند و همسایه کنجکاوی مثل سرکار سرک بکشد و همه مسائل حصوصی انها را ببیند و سر در بیاورد. این حرف تو یا اصلا از سر تا پا دروغ است که این امر در دین اسلام تقبیح شده و یا میخواهی با بهائی ها بی دلیل سر جنگ بی جهت داری.عزیز دل اینهائی که از بهائی ها بد میگویند خودشان بد هستند. اصلا به هیچ کسی ارتباط ندارد که جسن بهائی است و حسین مسلمان است و دیگری مسیحی است . انسانها اختیار خودشان را دارند و ان ادم فضول و بی معنی است که میخواهد از تفکرات دیگران سر در بیاورد و سپس رای صادر کند.مگر تو مسلمان هستی کسی ایراد میگیرد.؟؟اصلا فقط انسانهای کم مایه هستند که بکار و زندگی مردم کار دارند . تو با تمام ادعا های خودت به چه دلیل بخانه مردم سر کشیدی؟؟این حرکت تواگر واقعیت داشته باشد از ریشه غلط است. مهم تر اینکه یک انسان منطقی بکار و زندگی و تفکرات مردم سرک نمیکشد.تا بیاید دروغ ببافد.
    84
    4
    یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی. باز میگویم تو بزرگترین ایرادت این هست که خیال میکنی هر چه تو میگوئی وحی مطلق است.تو خیال میکنی همه باید مثل تو فکر کنند.من اگر در رابطه با ضدیت عمری بودن گاها با تو هم عقیده هستم وان بخاطر حمله ای است که ان بزرگوار با ان کینه شتری خودش بکشور ما حمله کرد . ان دستور داد تمام کتابهای ما را سوزاندند. البته همین فرد کسی است که از یاران صدیق پیفمبر ما بود. این فرد با سواد ترین و با شعور ترین افراد در گروه محمد پیفمبر ما بود. این فرد دارای عقده شتری بود و کینه او در تاریخ معروف است. من فقط باین خاطر با تو هم عقیده هستم و الا قرار بر این نیست ان چیزی که تو در رابطه با دیگر ادیان میگوئی من با تو هم عقیده باشم . اگر این چنین بود این همه دسته بندی ها در اسلام نبود.پس باید بدانی عقاید دیگران محترم است و باید بدانی بعقاید دیگران نباید سر ک بکشی و نباید اظهار نظر کنی. تو میدانی همین بهائی ها مصدر چه خدماتی برای انسانیت در جهان هستند. تو میدانی همین قرص و ددارو دستگاههای مختلف پزشکی را که من و شما و اقایان رهبران اسلامی من و شما استفاده میکنند همین بهائی ها تحقیق کردند و کشف کردند
    84
    5
    یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    2. اگر راست میگوئی به وزیر بهداری بگو بروند همه این دستگاههای پزشکی و دارو های ساخته شده بهائی ها را وارد نکنند.اصلا شخصا تا تحقیق نکردی این دارو ها را نخور نجس است حرام است . کثیف است. تفکر اسلامی بگذارید این تئاتر ها را کنار.بگذار این حرف ها را کنار.این صحنه سیاسی دنیای مسلمانها را با دقت نگاه کن و اگر جائی را بمن نشان دادی که ما مسلمانها در انجا منشای خدمات برای انسانها شدیم انگاه بیلا حرف بزن.هر کجا قتل است مسلمان است . هر کجا غارت است مسلمانها هستند. فقط بچه مسلمان خودش را به بمب وصل میکند خودش و دیگران را میکشد. بس است تفکر با اینگونه تفکرات غلط و بی پایه ات . حیثیت همه مسلمانها را شما ها برده اید. اسلام را شما ها به .....و لجن شما ها کشیدیدید. بس است . بس است. بس است
    83
    4
    یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. بقول یکی از دوستای ترکم، آهیسته، آهیسته شلوغش نکن. ییکی ییکی میریم جلو. وقتی که من میبینم خونه همسایمون هر شب جمعه توش رفت و اومدهای مشکوک و بعدشم صداهای ناباب میاد. مگر میشه سرک نکشید؟!
    86
    0
    دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی بهائی بودن یک تفکر و یک دین است و هر کس این تفکر را دارد قابل احترام است همانطور که مسلمان بودن و اسلام یک تفکر و یک دین است و این امرهم قابل احترام. مردم دنیا نباید بخاطر تفکر شان که با بنده و جنابعالی هماهنگی ندارد مورد خشم و غضب فرار گیرند. .اگر یک فرد بهائی یا ارمنی یا یهود بهر دلیلی امشب بحانه تو سرک بکشد و به شخصی ترین کارتو توجه بکند و انرا با چند تا دروغ در محله یا محل کار انتشار بدهد. خدائیش چفدر از این کار ناراحت خواهی شد.خدائیش چقدر از طرف مربوطه نفرت پیدا خواهی کرد.عزیز دل انتشار دروغ و یا غیر دروغ و یا سرک کشیدن بحانه مردم و کار های شخصی دیگران در حد شان و شعور یک انسانی نیست که برای خود و مسائل شخصی خویش حرمت و احترام قائل است.شما با اینکار خود و همچنین با انتشار دروغ های خود هیچ کار مثبتی برای تفکر خودت و یا برای اسلام عزیزت نمیکنی جز انکه خود و دین خودت را به لجن کشیدی.یادت باشد یک انسان با شرف موقعی که دروغ میگوید تمام روز را در ناراحتی سپری می کند. فقط انسانهای بی مایه و بی شحصیت هستند که دروغ میگویند و بقول خودشان راحت زندگی میکنند که البته اینکار
    84
    3
    دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    زندگی نیست و از نظر انسانهای صاحب شرف مردگی باین نوع زندگی ارجعیت دارد . تو سعی کن اول بخاطر وجدان و شرف خودت زندگی کنی. زیرا دین بر شرف انسان ارجعیت ندارد . یک ادم با شرف صاحب دین و مذهب قابل احترامی است. پس ابتدا باید صاحب شرف بود و سپس ادعای دینداری کرد.دین یک اعتقاد است اعتقاد انسان صاحب شرف بر همه چیز ارجعیت دارد. پس سعی کن ابتدا برای وجدان و شرف انسانی خودت زندگی کنی که مسلما دین چنین انسانی قابل احترام است
    82
    3
    دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. این چیزایی رو که شما نوشتی مصداق همونی هست که به طرف محترمانه میگن بفرما بشین. من هیچ دروغی نگفتم؛ حالا شما به اون حساب میزاری؛ نظر شما هست و قابل احترام.
    85
    0
    دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    تفکر اسلامی. من اعتقاد دارم انسان در وحله اول باید به تفکرش احترام بگذارد انگاه به اعتقادات دینی.یک لحظه منطقی مبنی بر اینکه در طول تاریخ چه مصیبت هائی بدلیل ندانستن ها و تقلید کور کورانه بر ما وارد کرده اند فکر کنید. یعنی یک عمر بما گفته بودند که برای تمیزی و نظافت بیشتر فقط باید از اب خزینه استفاده کنند. و هر کس غیر از این انجام بدهد مسلمان نیست. پاک نیست . نماز روزه ان قبول نیست. در این بین هر انسان صاحب شعور باین افراد تذکر دادند و گفتند که این عمل زشت است . بیماری زا ست. مروج انواع بیماری ها است این زعمای قوم فتوی دادند انها کافر هستند. انها با اسلام مخالف هستند و از این مزخرفات. خلاصه کنم امروز که بعنوان یک انسان صاحب شعور بگفتار ان کفتار ها فکر بکنی خواهی دید که این قوم وگروه جز بدبختی و عقب ماندگی چیز دیگری برای انسانها نداشته اند. بهر حال یادت باشد اول باید برای تفکر خودت و تفکر انسانهای توانمند ارزش و اعتبار قائل بشوی و انگاه به تفکرات مذهبی خودت اعتبار بدهی. چون تفکرات مذهبی چیز نو و جدیدی نیست و ان انسانها هستند که ترقی می کنند.لذا خلق را تقلید شان بر باد داد. ای دو صد
    81
    1
    ‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    لعنت بر این تقلید باد . امیدوارم متوجه منطق من شده باشی
    83
    1
    ‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.