روزنامه اماراتی «گلف نیوز»: ترامپ علیه ایران وارد عمل شود؛ اعراب خلیج فارس از آن استقبال می کنند

«انتخاب»: گلف نیوز در گزارشی ضد ایرانی و با ادبیاتی تند و توهین آمیز نوشت: جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا همواره بر اینکه ایزان تنها  عامل بر هم زننده صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است تاکید دارد. او یک بار گفته بود صبح که از خواب بیدار می شود به خودش یادآوری میکند که ایران تهدید درجه اول، دوم و سوم است. ماتیس درست می گوید و در همان جبهه ای قرار دارد که کشورهای عربی خلیج فارس هستند.
 
به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه در ادامه آورده است: ماتیس و کشورهای عربی خلیج فارس همگی از منافعی که طی هشت سال ریاست جمهوری اوباما عاید ایران شده و این کشور را به قدرت با نفوذ منطقه ای تبدیل کرده است، نالان هستند. هر دو طرف بر این باورند که ایران در سال ‌۲۰۱۷ از لحاظ سیاسی باید درجه قدرتش کاهش پیدا کند.
 
با وجود خطراتی که یک ایران پرنفوذ دارد، همچنان برخی کشورها بر ادامه استراتزی هویج و چماق در قبال ایران اصرار می ورزند. اما وقت آن رسیده که در برابر تهران ایستادگی کرده و موضع سخت تری اتخاذ کنیم. 
 
اوباما در استراتژی هویج و چماق در قبال ایران، با مسئولان این کشور وارد گفت و گوهای دیپلماتیک شد و طیف گسترده ای از انگیزه ها را برای ورود تهران به جامعه جهانی به این کشور پیشنهاد داد و همین مساله سبب شد با ایران مانند یک کشور عادی برخورد شود. اوباما برخلاف سایر سیاست مداران و مقامات آمریکایی ایران را جمهوری اسلامی ایران خطاب میکرد و این بدان معنا بود که آمریکا دیگر به دنبال تغییر حاکمیت در ایران نیست.
 
اوباما در پایان دوران ریاست جمهوری اش با امضاء توافق هسته ای فرایند لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران را آغاز کرد. این رویکرد، رویکرد ساده لوحانه ای بود و رفتار خصمانه و تهاجمی ایران را در هیچ جا تغییر نداد.
 
تهران استراتژی اوباما را نشانه ای از ضعف تفسیر کرد و نهایت استفاده را از این عملکرد آمریکا در منطقه عاید خود ساخت. 
 
ار همه بدتر رویکرد نرم اوباما به تهران فرصت خوبی برای توسعه نقش و حضورش در کشورهای خلیج فارس داد. او تصور میکرد مذهب شیعه ایران در مقایسه با سایر فرقه های اسلام میانه رو تر است و به طور مشخص، پروژه تبدیل ایران به متحد پنهان آمریکا در جنگ علیه داعش را کلید زده بود.
 
این سیاست اوباما به بازبینی جدی نیاز دارد، حتی اگر آن را منتفی ندانیم. آنچه در حال حاضر مورد نیاز است یک رویکرد سخت تدریجی و جمعی برای از بین بردن هژمونی ایران است. عملکرد ایران در بی ثبات کردن منطقه را که در نظر بگیرید خواهید فهمید که چماق بزرگتر شانس بهتری را برای متوقف کردن فعالیت های ایران به ما خواهد داد.
 
تنها استراتژی چماق است که میتواند ایران را از فعالیت ها و آزمایشات موشکی و ازار ناو های آمریکایی در خلیج فارس و مداخله در امور کشورهای همسایه خلیج فارس منصرف کند.
 
مهمترین تکلیف کشورهای منطقه و قدرت های جهانی این است که از تحریم به سمت فعالیت برای کاهش حجم توسعه ایران حرکت کنند. رویکرد کاهش نفوذ ایران باید به طور جمعی صورت بگیرد اما از همه مهمتر این رویکرد باید توسط آمریکا هدایت شود.
 
میتوان از محدود کردن فعالیت شبکه ایران در منطقه آغاز کرد. اینها عمدتا گروه های شیعه در منطقه هستند که بیش از همه در لبنان و سوریه و یمن و عراق و بحرین زندگی میکنند.
 
نشانه های اولیه دشمنی با ایران از سوی واشنگتن نمایش داده شده است. دولت ترامپ اظهارات و اقداماتی را علیه ایران کلید زده است. باید هشت سال ریاست  جمهوری اوباما را به عقب برگرداندیم. ترامپ وعده داده که توافق هسته ای را پاره خواهد کرد. اخیرا، آمریکا سی کمپانی ایرانی را به جرم حمل و نقل تکنولوژی های حساس به ایران تحت تحریم قرار داد.
 
بدون شک این قدم مهمی برای مقابله با ایران است. خروج ایران از عراق  و سوریه و لبنان و یمن به نفع همه است. کشورهای عربی خلیج فارس اولین کشورهایی هستند که از فرایند اقدام علیه ایران استقبال میکنند.
 
در نهایت کاهش نفوذ ایران یک پروسه طولانی  است که پیش شرط های مشخصی دارد : اگر زدن سر مار کار سختی است، باید به دنبال برنامه آلترناتیو رفته و دم مار را بزنیم.
+40
رأی دهید
-97

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۸
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    عرعرا چه دمی درآوردن! حیف علفا.
    58
    116
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    نوشته های این روزنامه بر علیه مردم ایران نیست بلکه بر علیه نظام توتالیتور و به شدت خرافه گرای رافضی شیعه هست ،مواضع کشورهای عرب خلیج فارس کاملاً ایجابی و درسته همه با هم باید در تضعیف حکومت اخوندی شرکت کنیم حتی مردم ایران، ملت ما صلح دوست و مهربان هستند و من ایمان دارم اگر نظامی مردمی در جهت حفظ منافع ملی در ایران بر سر کار بیاد دنیا هم در کنار ما خواهد ایستاد نه ما قدرت حذف همسایگانمان را داریم و نه انها این توان و این جرأت را دارند پس امیدوارم با روی کار امدن دولتی مردمی و فراگیر و دموکرات در صدد بهبود روابط خارجی خودمان باشیم و من مطمئن هستم اعراب نیز از نظامی لیبرال در ایران حمایت میکنند و با داشتن روابط حسنه و ثروتی که دارن حتی در کشور ما سرمایه گذاری میکنند
    126
    89
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Cyrus749 - برایتون، انگلستان

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. آ‌‌‌ی....امیدوارم هرچی‌ زودتر جنگ بشه و تمام این تاپالهای عر عر رو به خاک خون بکشیم.
    32
    55
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    علی میهن - میلتونکینز، انگلستان

    من بارها گفتم که شما عرعرها همتون هم که جمع شید نصف یه مرد نیستین حالا هی برید دست به دامن این و آون بشید با امریکا بدون آمریکا هیچ غلطی نمی تونی بکنی دوزاریها
    20
    55
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    چه غلطا ! شما فعلا همونی که تو یمن و عراق و سوریه زاییدید رو بزرگش کنید مابقی پیشکش . یدونه بشار اسد رو نتونستید یک سانت تکونش بدید، خداوکیلی چطوری روتون میشه اینقدر گنده تر از دهنتون بخورید؟؟ نه خدایی چطوری؟؟ گاگولا، ایران که خیلی واستون بزرگه، بشار اسد که هیچ، شما هر وقت حریف قبیله حوثی ها شدید بعد بیاید عرعر کنید
    27
    53
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Finland 1 - هلسینکى، فنلاند

    سلطنت طلب ابوظبى. من فکر نمیکنم کشورهاى دیکتاتورى عربى از دمکراسى دفاع کنند چون اگر اینقدر لیبرال بودن کارى براى خودشون میکردند و البته کشور ما سومالى که چشممون به ثروت کشورهاى تازه به دوران رسیده باشه حقیقتش کشور ایران بسیار ثروتمندتر است که میتونه خاک کشاورزى به همین همسایه هاى محتاجمون صادر کند!!!. حرف براى گفتن زیاد است اما من فکر میکنم شما سلطنت طلب نباشید بلکه از این اسم سواستفاده میکنید. من باور ندارم هیچ ایرانى وطن پرستى بتونه اینگونه به هموطناى شیعه خودش بى احترامى کند و با الفاظ بد مخاطب قرار دهد و خواهان ضعف و نابودى کشورش باشد به بهانه آخوندها!!! یا پول کشورهاى عرب را بخواهد به رخ مردم کشورش بکشد!. متاسفانه شما از روى بى دانشى این کار را نمیکنید بلکه هدف شما مردم ایران هستش حالا هر دولتى سر کار باشد،آن دولت باید ضعیف باشد یا اگه بتونید ایران تجزیه شده براتون بهتره!!. پس نفرماید سلطنت طلب هستید!!!
    14
    56
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    سلطنت طلب. هموطن عزیز خود شما خوب میدانی که اکثر مردم ایران شیعه هستند و متاسفانه کم نیستند ادمهایی که به اسلام و مذهب شیعه اعتقاد دارند پس شما وقتی کلمه رافضی را به کار میبری به اکثریت مردم کشورت بی احترامی میکنی البته من باهات موافقم که شیعه یه چیز مندراوردی در اسلام است و اسلام واقعی نیست. و برای همین است شیعیان به زن احترام بیشتری می گذارند و اهل عملیات انتحاری نیستند دتبال تقلید کارهای محمد به عنوان سنت محمد نیستند و به طور کلی به ادمیزاد قرن بیست یکم نزدیک ترند, خصوصا شیعیان ایران
    23
    50
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    rasoul uk - لندن، انگلستان
    سر مار دوم مار هم که قطع بشه، توله مار اینقدر هسسسست
    3
    22
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    فقط سوالی از رهبران کشورهای عرب دور دریا خلیج فارس می پرسم , ایا ترامپ غیرت و جرات این را دارد که با دولت جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شود ؟ سران عرب اگر فکر میکنن این امریکا است که می تواند انها و دولتهایشان را از توطئه و دخالتگری رژیم ایران نجات دهد به نظر من مثل اکثر ملت ایران کلاه سرشان رفته است , چون ملت ایران هم 37 سال است چشم به روزی دوخته اند که دولت امریکا رژیم اخوندی ایران را از بین ببرد.
    17
    31
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    اون کسانیکه دنبال رویدادهای جهانی هستند..میدانند که امریکا حتی قدرت این را نداره که اقتصاد بسرعت روبه زوال خودشو کنترل کنه..چه برسه جنگ باایران..وعرعری ها هم خوب میدانند در ٱینده نزدیک چه درانتظارشون هست...عرعرستان سعودی نظامی بس پوسیده ترازایران دارد .که باکوچکترین تحرک به عرعر خواهندافتاد...پس امثال تو سلطنت طلب درابوظبی برو بفکر خودت باش ..بجای نوشیدن شترکولا
    14
    33
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    گلف نیوز هم بى شک یه اراجیف نامه اى مثل کیهان خودمونه! یعنى واقعاً این ملخ خورهاى ، قبلاً بادیه نشین نمیدونن یا نمى خوان بفهمن ، بخاطر نفتشون هست که آمریکا و غربیها بالاجبار یه احترام آبکى براشون قائلند ، والا میشُدن سودان و سومالى!؟ عربها اگر جربُزه و وجودى داشتند واسه اسرائیل شاخ و شونه میکشیدند! اینها هنوز نمیدونن وجود رژیم یا بقول اونها این مار واسه آمریکا حیاتیه چون اگه این لو لو نبود ، امریکاییها چطور میتونستن چند صد میلیارد دلار سلاح بهشون قالب کنن !!؟
    8
    43
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. باز جانماز آبکشیت به اسم مردم ایران شروع شد او همونی هستی که وقتی ریگی چهار سرباز ایرانی رو دزدید کیف میکردی. آخه دروغ و تمارض عربی چقدر؟ تو که همه ایرانیها رو رافضی میدونی. کی دیدیم تو برای شیعه‌های علوی نه در ایران در عراق در سوریه در یمن دل بسوزونی چرا وقتی آمریکاییها با تفنگ نصفه شب میریختن تو خونه مردم عراق کامنت صد من یغاز نمیزاشتی عربی مینوشتی (یکیشو مردی نشون بده من عربی خیلی خوب میفهمم). من طرفدار هیچ گروه سنی و شیعه نیستم ولی تو کاملا نفرتت با کلماتی مانند اینشاالله مردم ایران به دین واقعی اکثریت تبدیل شن هویداست. رفتارت کاملا عربی غیر ایرانیه. عرب ایرانی با تو فرق داره تو ایرانی نیستی و فارسیتم در طول زمان بهتر شد. آیا همین الان اگر من بگم اینشاالله روسیه یا آمریکا به عربستان حمله کنن و من آزادی مردم عربستان رو از خاندان فاسد سعود میخوام همون حس و حالی رو بهت میده که در مورد مردم ایران بهت میده (نامرد). تا حالا ندیدم در مورد هیچ کشور سنی این حرفها بزنی راست میگی یک کامنت در مورد ترکیه و کودتا نشون بده.
    14
    43
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    عزیزان ایرانی فاشیزم ایران یک فاشیزم مذهبیه و قومی نیست. خواهش میکنم این رو بفهمید .هیچ کسی در هیچ جایی از تاریخ به استثنای کورش بزرگ (قوم یهود) مردم و ملیتی رو رهایی نداده و همه دنبال منافع و عقده‌های خودشونن. شما مورد رشک اعراب در کل تاریخ بودید و عرب و یهود (حتی به شاه دربدر) هیچ چیز و کمکی در طول تاریخ تمدن بشری به شما نکردن. من دنبال دشمنی نیستم ولی تا زمانی که شما قدرت کامل خودتون رو نداشته باشید (مثل روسها و چینیها) اینها دنبال تخریب شما هستند. اگر ایران یا سگهای لبنانیش یکی از این ترورهای داعش رو که هیچ یک سگ رو در اروپا میکشتن تا آخر تاریخ دنیا ما باید حساب تروریست پس میدادیم. اینها ملاها رو بهانه کردن اگر ملا نباشه بازهم در صدد تخریب شمان چون شما یک رقیب نظامی و بازار انرژی هستید اینها شما رو مانند عراق میخوان حتی نابودتر. در تمام روزهایی که مردم عراق رو داعش قتل عام میکردند (شیعه و سنی و یزیدی کرد) اینها خفه خون گرفته بودند و با لذت تماشا میکردند حتی یکی از مفتیها فتوا نداد سکس به زور با زن سنی حرامه. دشمن شما از بدوی ترین و بیشرف ترین دشمنان تاریخه خدارو شکر قدرت ندارن.
    6
    23
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    دقت کردی چند تا تودهنی خوردی؟ ببین، ما ایرانیا گوشت همو بخوریم استخون همو دور نمیندازیم . ممکنه تو مسائل سیاسی، دینی و یا غیره اختلاف نظر داشته باشیم اما چون ایرانی هستیم اجازه نمیدیم کسی بر خلاف امنیت ایران کلامی از دهنش خارج بشه . بارها از چند سال پیش گفتم . تو گرگی هستی در لباس میش . از نمد شاه و شاه دوستی هم نمیتونی واسه خودت کلاه ببافی . تو ضد ایران و ایرانی هستی . تو یک مزدور وهابی هستی . تو حتی سنی هم نیستی . تو صددرصد وهابی هستی . حالا بشین هی منفی بده
    16
    33
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
    خدمتتون عرض کنم که در جهان سلاحی وجود داره به نام سلاح بازدارنده.اگر می داشتیم چپ وراست نباید اینقدر مثل گذشته وهمیشه تنمون از تهدیدات می ترسید.نتیجه برجام و وادادن همین بود .خسته نباشید ملت غیور وهمیشه در صحنه.
    14
    7
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    دوستان عزیز در کامنت بالا منظورم از جمله به ادمیزاد نزدیکتر بودن , منظورم مقایسه شیعه و سنی بود و‌خصوصا شیعیان کشور خودم جدا از حکومت و بیسیجیان و اخوندها بود مثل ادمهایی که نزدیک خودم هستند مثل بعضی دوستان و اقوام که بعضیهاشون یه نمه اعتقاد به اسلام دارند و در مقایسه با مذهب سلطنت طلب ,ادمهای بسیار روشفکر و متمدنی هستند غیر مسلمان را کافر نمیدانند به زن احترام میگذارند چند همسری را بد میدانند صیغه را بد میدانند اهل مسجد رفتن نیستند روزه نمیگیرند بعضی به حجاب اعتقاد ندارند انسانیت برایشان از دین مهمتره و به تمدن ایرانی قبل از اسلام افتخار میکنند و همون یه زره اعتقاد به شیعه هم نسبت به گذشته کمتر شده و امیدوارم کلا یه روز بشن مثل خود من ... جناب سلطنت طلب ما افتخار میکنیم که صفویه شیعه را رسمی کرد چون یک سنی که مسلمان واقعی است به انسانیت کمتر از دین اهمیت میدهد .
    5
    23
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز جان لطف کن کلمه هموطن برأى أین عرعرپرست بکار نبر ! ممنون !!
    5
    19
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    اونهایی که به سخنان من اعتراض کردن اگر یک لحظه تعصب بی دلیل و بیجا رو بزارن کنار و به حرف من فکر کنن اینجوری واکنش نشون نمیدن ، خودتون فکر کنید ایا ما باید تمام ثروت کشورمون رو صرف دخالتهای بیجا در سرزمینهای عربی بکنیم برای نا امن کردن اونها؟ یا درامد کشور رو صرف مدرنیزه شدن و صنعتی کردن کشور بکنیم؟ تردیدی نیست که همه میخوایم ایران صنعتی و مدرن بشه ، خوب الان کی داره کشور رو به قهقرا میبره؟جز اخوندا کسی دیگه این خیانت رو انجام میده؟در مورد کلمه رافضی ، رافضی اصلاً توهین نیست بلکه این لقبی هست که زید ابن الحسین ابن علی ابن ابی طالب رضی الله عنهم اجمعین بر گروهی گذاشت که خلافت شیخین ابوبکر و عمر رضی الله عنهم رو قبول نداشتن و بهشون گفت رافضی یعنی کسی که شیخین رو رفض کرد و رد کرد، رافضی فقط صفت اخونداست و بارها من گفتم روی سخن من عوام ساده شیعه نیست چون اونها مسلمانانی هستند که توسط رافضیان( اخوندا) فریب خوردن من معتقدم برادران شبعه تا از اخوندا کناره نگیرن روال این مملکت همینطور خواهد بود ، ایرانی ها بی دین باشن بهتر ازقبول کردن مکتب رافضی هاست
    23
    10
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    بعضی ها میگن من وطن فروشم و خائن، کی هشت سال جنگ رو به مردم تحمیل کرد؟ اخوند. کی ارزش پول و پاسپورت ایرانی رو تقلیل داد؟ اخوند. کی دزدی و اختلاس کرد؟ اخوند . کی یک کشور رو به ترقی و نیمه صنعتی رو به کشور وارداتی تبدیل کرد ؟ اخوند کی باعث شرمساری مردم کشور ما در خارج از کشور شد ؟ اخوند. کی داره تو عراق و پاکستان و کشورهای دیگه ثروت ایران رو خرج ساختن خونه و کارخونه و بیمارستان و نیروگاه میکنه؟ اخوند.و هزاران خیانت دیگه و وطن فروشی که اصلاً قایل بیان نیست مثل اعتیادی که سراسر جامعه رو عقیم کرده مثل امار وحشتناک طلاق و تزلزل خانواده مثل پایین امدن سن فحشا مثل فقری که دامنگیر همه شده ایا اینها رو اهل سنت ایران به مردم تحمیل کرده یا اخوندای رافضی؟ بخدا قسم یک ایرانی شیعه و وطن پرست یک ایرانی بهایی و مسیحی و یهود و سنی و مسیحی و یا اقوام ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب ایرانی باید در اولویت باشن نه حمایت از حماس سنی و حزب اللات شیعه و حوثی های یمن . ملت ما نیازمنده نه اونها ، زنان ما هستند که در کشورهای عرب به خاطر لقمه نان حیثیتشون خدشه دار میشه حالا بگین من خیانت میکنم
    23
    12
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    حرف من فقط اینه تا اخوندا بر گردن شما سوار هستن حیثیت ما بر باد رفته است، من از هیچ نظام عربی حمایت نمیکنم تنها و تنها من با این برادرانم در دین و عقیده اشتراک دارم حالا فکر کنید اگر مردم خونگرم ما مردم صلح طلب ما با این همه جاذبه گردشگری و تاریخی با این همه خاک حاصلخیز با این همه ثروت نفت و گاز با این همه مردم خلاق و فعال یک رهبر خوب و فهمیده داشته باشن چرا باید به تقابل با همسایگان بربخیرند؟چرا جنگ و مداخله؟ایا میدونید همین اعراب فقط و فقط نفت دارن و ثروتهای باد اورده؟ چرا از این همسایگان ثروتمندمون توقع نداشته باشیم در کشور ما سرمایه کنن؟ خاک حاصلخیز ندارن گاز ندارن خلاقیت و درایت و فعالیت ما رو ندارن ،تلاش و انگیزه ی ما رو ندارن اما خصلت خوبشون اینه که اهل وفای به عهد هستن و میتونن دوستان ثروتمند خوبی برای ما باشن ! که پولهای نفتشون رو در کشوری مسلمان و همسایه سرمایه گزاری کنن چرا باید بجسبیم به١٤٠٠ سال قبل در حالی که با کنارگذاشتن اختلافات و با مدیریت صحیح سیاسی بهترین کشور دنیا رو بسازیم ؟ ایا ما مردم ایران هنوزبا این همه تجربه علوم سیاسی و منافع ملی خودمون رو نباید تشخیص بدیم؟
    25
    11
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
    سلطنت طلب.ما بودجه وفعالیتهای نظامی مون دفاعیه.باید باشه.هشت سال با صدام جنگیدیم.حامیان وطرفداران عرب شون رو میشناسیم.ما با کسانی که چشمشون دنبال خوزستان و جزایر ماست مشکل داریم.اما جنگ نداریم.ما با تمام داشته ها ونداشته هامون جلوی صدام ها والجبیر ها می ایستیم.
    4
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. چطوری گرگی .تو چرا هروقت یکی مثل خودت ایران تهدید میکنه میدان میشه
    3
    13
    ‌سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.