حمله خطیب جمعه به بهاییت: کدام قانون میگذارد دشمن در کشور زندگی کند؟
+4
رأی دهید
-85
محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهرانمحمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، از بهاییت به عنوان «فرقهای کثیف، آلوده و دستپرورده استعمار» نام برده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای امامی کاشانی در نماز جمعه ۳۱ اردیبهشت تهران گفته که «ریشه بهاییت در اسرائیل است» و افزوده که «کدام قانون اساسی اجازه میدهد دشمن در کشور زندگی کند؟».
مقبره بهاءالله، پیامبر آیین بهایی و مرکز دینی این آیین در اسرائیل قرار دارد و مسئولان جمهوری اسلامی معمولا با استناد به این مسئله، پیروان آیین بهایی را به ارتباط با اسرائیل متهم میکنند.
در ۳۷ سال گذشته، صدها بهایی به این اتهام یا اتهامات دیگر در ایران اعدام شدند یا به زندان افتادند.
این در حالی است که بهاءالله توسط امپراتوری عثمانی و دههها قبل از تشکیل کشور اسرائیل به سرزمینهای فلسطینینشین تبعید شده بود و همانجا درگذشت.
علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی در چند فتوای جداگانه، آیین بهایی را «فرقه ضاله مضله» و بهاییان را «نجس» توصیف کرده است.
در روزهای اخیر و پس از آنکه فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با فریبا کمالآبادی، از رهبران جامعه بهاییان ایران دیدار کرد، موجی از حملات به او در میان شخصیتهای دینی و حکومتی به راه افتاد.
اکبر هاشمی رفسنجانی، پدر خانم هاشمی نیز از دخترش انتقاد کرد و از آیین بهایی به عنوان «فرقه ضاله، استعمارساخته و منحرف» نام برد، اما فائزه هاشمی از اقدام خود دفاع کرده است.
این در حالی است که قوه قضائیه از «برخورد» با خانم هاشمی خبر داده است.
پس از پایان نماز جمعه امروز تهران نیز صدها نفر از حاضران در این مراسم، با راهپیمایی، علیه فائزه هاشمی و بهاییان شعار دادند.
خبرگزاری فارس گزارش داده که به جز تهران، در برخی شهرهای دیگر نیز مراسم مشابهی برگزار شده و از جمله در قم، فرماندار این شهر نیز در راهپیمایی اعتراضی حاضر بود.
تظاهرات علیه دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمالآبادی
علمالهدی: شرکت مدلینگ ایتالیایی، اقتصاد مقاومتی را هدف گرفته
در مشهد هم احمد علمالهدی، امام جمعه این شهر و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، از ورود یک «شرکت مدلینگ ایتالیایی» به ایران برای «هدف قرار دادن اقتصاد مقاومتی» خبر داده است.
آقای علمالهدی گفته است: «این شرکت در این دو ماه فروشگاههای متفاوت و مختلفی در کشور ایجاد کرده است. برگزاری مراسمهای مناسب با مدلینگ نظیر شو لباس در ایران و جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای دیگر از دیگر فعالیتهای این شرکت است. این شرکت همچنین استودیوهای زیرزمینی موسیقی نیز به وجود آورده و در پوشش پایگاههای خبری و شبکههای اجتماعی پرطرفدار نیز با قدرت در حال فعالیت است».
امام جمعه مشهد پرسیده که «با این وضعیت آیا جوان امام زمانی باقی میماند؟».
نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفتههای اخیر دهها مدل فعال در ایران را بازداشت کردهاند.
آقای علمالهدی گفته است: «این شرکت در این دو ماه فروشگاههای متفاوت و مختلفی در کشور ایجاد کرده است. برگزاری مراسمهای مناسب با مدلینگ نظیر شو لباس در ایران و جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای دیگر از دیگر فعالیتهای این شرکت است. این شرکت همچنین استودیوهای زیرزمینی موسیقی نیز به وجود آورده و در پوشش پایگاههای خبری و شبکههای اجتماعی پرطرفدار نیز با قدرت در حال فعالیت است».
امام جمعه مشهد پرسیده که «با این وضعیت آیا جوان امام زمانی باقی میماند؟».
نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفتههای اخیر دهها مدل فعال در ایران را بازداشت کردهاند.
۴۵

Compatriot - تورنتو، کانادا
پس با شماها دشمن ایران و ایرانی چه باید کرد، مارمولک!؟
20
77
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
۵۸

جوان آشنا - تورنتو، کانادا
آنزمان که ملت ایران از حق و حقوق بهایی ها مثل اعضای خانواده خود دفاع کرد و ایران رو یک مجموعه دید نه جدای از هم روز آزادی ایران فرارسیده و طبعا شما متهجرین و زالو صفتان جایی جز زباله دان تاریخ نخواهید داشت.
22
67
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
۴۵

ارش یک دوست - تبریز، ایران
اخه یکی نیست بگه مردک ادم نما....به اینا دشمن نمی گن....دشمن واقعی خودتون هستین که خون مرم مملکت خودتونو تو شیشه کردین.....ای اخوندک اینو بدون همه این بهائیها بی گناهن واصلا برای کشورشون هیچ ضرری ندارن و خداییش بیشترشون پاک و معصوم هستن.....هر دین وایین برای خودش مقام و منزلت داره.....
23
64
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
۳۵

تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
امیدوارم که به حرفتون جامعه عمل بپوشونید. منتهی اول از همه دشمن اصلی یعنی جماعت عمریه رو بندازین بیرون.
86
31
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
۵۴

Majid38 - ملبورن، استرالیا
مردیکه احمق شما. . شما مى خواهى بهاییان که ایران سر زمین آنها است را دشمن حساب کنى. ولى شما آخوندهاى ولدزنا خودى هستید. . عرب پرست.
3
62
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
۶۹

Azadi199 - پاریس، فرانسه
اینها یه جوری دارن حرف میزنند که انگار کشور ما ارث پدری اینهاست و حق دارن از هر کی خوششون نیومد از همه چی ساقطش کنند ! اخه آدم کم عقل، بهائیان در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا ساکن هستند، چرا صدای اونها در نمیاد ؟ ولی تو آخوند که مقام خودت رو با پیشرفت این آئین در خطر میبینی، به جنب و جوش افتادی !
4
39
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
۵۴

akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
اولا که کثیف تر از اخوندتا به حال موجودی در طبیعت شناسایایی نشده از بعضی ادمه دوم اینکه پر روتر
4
39
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
۵۴

akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
دوم اینکه پر روتر از بعضی ادمهای وابسته به اخوندها تو این سایت که با کامنتهاشون رو مخ مردم راه میرن و هر چی هم منفی میگیرند و محو میشن بازهم از رو نمیرن تا به حال دیده نشده
7
36
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
۱۰۸

DenaOslo - اسلو ، نروژ
بله بهاییت دشمن اسلام تخیلی و پشمی شماست ولی بهایی ها دشمن مردم ایران نیستند چراکه آنها همچو سایر ملت ایران دارای یک دین متفاوت هستند و حق بقول قدیمی ها آب و گل در ایران دارند و ایران به آنها هم متعلق است . من اگر دینی بودم و میخواستم مذهبی را انتخاب کنم حتما بهاییت را انتخاب میکردم چون که دست کم پیغمبرش را ایرانی بوده و نه مثل عزیز اسلام که همه چیزش از بدو تولد تا امروز اشتباه و غلط و توهمی و بی در و دروازه بوده ولی شما آخوند های شیعه پوفیوز هر کسی که بازار جمکران و امام نامریی شما را خراب کند میشود دشمن !
7
37
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
۴۹

آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
قانون دموکراسی
9
4
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
۳۶

*پسر شجاع* - تهران، ایران
من متوجه شدم بهاییت بزرگترین دشمن این آخوندها هستند چون از نظر اونها امام زمان و. در نتیجه ولایت فقیه ای وجود نداره و این یعنی اینکه آخوند جماعت باید بزه تو همون مسجد بشینه نماز بخونه و حرف اضافی نزنه برای همین اینقدر کینه از بهاییت دارن
4
32
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
۷۱

senator x - تهران، ایران
یک نفر محض رضای خدا یه لقد بزنه باین مرتیکه از خواب بپره.کپک تو مملکت جوونی نمونده,اونکه توانست رفت اونور آب ,باقی شون هم یا تو زندونند یا کف خیابان نشئه یا خمار,فاتحه .ویزای امام زمان هم هنوزصادرنشده
4
17
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
۶۵

hamid swed - مالمو، سوئد
[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. آخه فدای آغا!! پاچه خوار آغا پس خودت تو دانمارک چه....می....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3
20
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
۴۵

مترلینگ - منچستر، انگلستان
اگه بنا بر این باشه همه مسلمانها باید تو کشور خودشان باشند تو هند بیش از صدتا دین و عقیده مختلف دارن زندگی میکنند تو اروپا مسلمان مسیحی یهودی و.... دارن زندگی میکنند از نظر ملت ایران شما ها هم دشمن ملت و کشور هستید خوب برید کشور های عربی مسلمان چرا سر از اروپا انگلیس و امریکا در میارید ریختتون کفاره لازمه یکی از یکی منفور تر وبیریخت تر کفر قیافه هاتون رو گرفته
3
21
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
۴۸

Maduro - مادرید، اسپانیا
پدر سگ شبیه میت میونه.انگار از عصر دایناسورا اومده.... :o
3
24
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
۵۳

دیرین - دیرین - دبی، امارات متحده عربی
این احمقها که همه را دشمن خودشون میدونن ! بهائی و سنی و کورد و بلوچ و اسرائیل و أمریکا و انگلیس همه که شدن دشمن، پس کی دوست ایناست؟؟!!
2
10
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
۴۷

Omide por jalal - لسانجلس، ایالات متحده امریکا
ایشان درست میگویند اما در ابتدا تعدادی از کشورهایی که اجازه داده اند " دشمن " در آنجا زندگی کند و حتا از حقوقِ یکسان با خودیها بر خوردار باشد را نام میبرم . اول ارمنستانِ عزیز است که اجازه داده است کردهایی که ۱۰۰ سالِ پیش به دستور عثمانها و با وعده گرفتنِ زمینهایِ ارامنه ارامنه را میکشتند در ارمنستان زندگی و کار کنند تا جایی که امروزه به دلیلِ دیدنِ محبتِ ارامنه از رفتارِ خود شرمسارند . دوم فرانسه و بلژیک هستند که نه تنها اجازه داده اند دشمنان " مسلمانان " در آنجا زندگی کنند بلکه حتا بد از ترورهای وحشیانه به دستِ مسلمینِ وحشی به مظنونین و مجرمان اجازه داده اند برایِ دفاع از خود وکیل داشته باشند !! و از همه مهمتر همین ایرانِ خودمان است که مردم در این ۳۷ سال نه تنها اجازه داده اند که دشمنان در ایران زندگی کنند بلکه اجازه داده اند آنها رهبر و رئیس جمهور و نماینده مجلس شوند .
0
13
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
۳۵

تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::دیرین - دیرین - دبی، امارات متحده عربی::]. کامنت خودت که ابر احمقانه است. دوستان ما همان بندههای خاص خداوند (فرقه بهشتی) و اهل کتاب. و دشمنان ما همان دشمنان اهل بیت ع (عمریها).
10
8
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
۵۰

SkyKing - تهران، ایران
از بعد انسانی هر فردی حق زندگی آزاد و آرامش و امنیت دارد و شکی در اون نیست.. ولی در بحث اعتقادات دینی باید قبول کرد که نمی شود به آزادی عقاید و اشاعه آنها (حداقل در کشورهای خاورمیانه) پایبند بود. مثل این است که بگوییم باید به اعتقادات دینی د.ا.ع.ش احترام گذاشت، به هر حال آن هم برای خودش اعتقادی است!. هر چند بهاییان یا اعتقادهای مشابه دینی افراطی نیستند، ولی معتقدم در یک کشور خاورمیانه ای که هنوز هم اعتقادات مذهبی پررنگ و تاثیرگذار است، اصولا هر چه مردم به لحاظ ایدئولوژی همسان و یکدست باشند جنگ و خونریزی کمتری اتفاق می افتد. شاید بتوان گفت علت آرامش و امنیت نسبی ایران در مقایسه با سایر کشورهای اطراف اینه که اکثریت شیعه هستند (به اسم حداقل) و فرقه های دینی قدرتمندی وجود ندارد. اگر یک فرقه دیگری به یه نیمچه قدرتی برسد، در شرایط خاورمیانه، به آشوب کشیدن آن مملکت خیلی ساده است و این همان چیزی است که در بسیاری از کشورها اتفاق می افتد. از این نظر همسانی اعتقاد دینی در کشور و جلوگیری از فعالیت سایر فرقه ها چیز بدی نیست!. ولی این که آخوندها از این قضیه سوءاستفاده می کنند قضیه اش جداست...
4
4
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
۶۹

Azadi199 - پاریس، فرانسه
[::SkyKing - تهران، ایران::]. عزیز، کاش شفاف مینوشتید اشکال اشاعه آیئن بهائی در ایران و خاور میانه چی هست، در حالی که کشورهای پیشرفته جهان با این آئین هیچ مشکلی ندارند که هیچ، بلکه بسیار از آن استقبال میکنند. حضرت بها الله اولین ایرانی در تاریخ ما بودند که در سال ۱۸۶۸ میلادی به لزوم وجود مجلس و نمایندگان مردم در ایران اشاره کردند. ایشان حتی این اصل را در آئین خود نیز اجرا کردند، قشر روحانی رو حذف کردند و امور رو به مردم و نمایندگان آنها سپردند، ما چیزی به اسم آخوند یا کشیش در آیئن مان نداریم. به زن حقوق برابر با مردان دادند، بهائیان با ایجاد مدارس تربیت در اوایل قرن بیستم، پرچم دار نهضت سواد آموزی در کشورمان شدند که ۹۵% بی سواد داشت ! نفی جنگ و خشونت و تأکید بر لزو م صلح و وحدت از ارکان اصلی این آئین است. آیا این مطالبی که نوشتم به نظر شما برای کشور ما خطرناک است !؟
0
5
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
۵۰

SkyKing - تهران، ایران
[::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. کشورهای خاورمیانه هر بلایی سرشان آمده یکی از عوامل اصلی و دستاویز بدخواهان این کشورها فرقه گرایی مذهبی بوده...برای همین گفتم خاورمیانه تا روزی که مردم به این جمع بندی نرسند که دین و فرقه یک اعتقاد شخصی است و ربطی به حکومت و اجتماع و . ندارد اشاعه فرقه های مذهبی جز به هم زدن آرامش چیزی برای کشور ندارد.. 2- از خوبی های فرقه بهاییت گفته اید. من هیچ مشکلی با هیچ فرقه مذهبی ندارم. نه از شیعه دفاع میکنم نه از بهاییت و نه هیچ فرقه دیگری. همانطور که گفتم اعتقاد به هر دین و مذهبی یک امر شخصی است. بحث اینکه چی خوبه چی بده دقیقا شروع رشد همان تخم نفاقی است که بهش اشاره کردم. ببینید چقدر راحت شما در این تله افتاده اید! می خواهید بگویید این فرقه خوب است (شاید هم باشد) ولی آیا یک روحانی شیعه زیر بار این مسئله می رود؟! خیر. پیروان دو آتیشه شیعه چطور؟! خب تبریک میگویم، جنگ و خونریزی شروع شد. این همان چیزی است که اتفاق می افتد و تنها راه جلوگیری از آن همسان نگه داشتن اعتقاد دینی یک کشور خاورمیانه ای است (حداقل در این دوره).
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
۵۰

SkyKing - تهران، ایران
[::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. بنظرم دو عامل ما را به سمت جنگ سوق میدهد، تجاوز به حریم کشور از طرف هر بیگانه ای و اختلافات ایدئولوژیک. اولی اختیارش دست خودمان نیست ولی دومی چرا.. باز هم تاکید می کنم که موج سواری آخوندا از این قضیه برای محدود کردن حقوق انسانی و شهروندی هیچ انسانی را تایید نمیکنم. ولی جلوگیری از اشاعه فرقه ها را چرا، شاه هم بود بنظر من باید اینکار را میکرد. یا شیعه یا سنی یا بهایی، ولی همه آنها در کنار هم نه (تا روزی که خاورمیانه پیشرفته بشه!).
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
۶۹

Azadi199 - پاریس، فرانسه
عزیز، با کامنت شما موافق نیستم ! توضیح میدم. شما که حتی هم میهنان سنی ما رو هم از دم تیغ گذروندید !؟ ببینید، قضیه خیلی ساده هست، و اون بالا بردن سطح " تحمل" عقاید دیگران است، این با "پذیرفتن" خیلی فرق داره. ما ایرانیها و جهان سومیها که نقشی در ایجاد یک جهان سکولار و دموکراتیک نداشتیم، کشورهای دیگه هزینه اون رو پرداختند ، ما حتی نمیتونیم از اونها کپی کنیم? ما حالاچندین نمونه آماده برای استفاده در اختیار داریم، خوب چرا استفاده نکنیم ؟ میتونیم یکی از این نمونههای موفق و منطبق با فرهنگ ایرانی رو ملاک قرار بدیم و به سمت حقوق بشر و مردم سالاری حرکت کنیم . و گر نه، تکلیف اینهمه سنی، بهائی، زرتشتی، کلیمی و مسیحی چی میشه ؟ همه باید مسلمان شیعه بشن ؟! و اگر نه حق حیات و زندگی ندارند !؟ راه بهتر و خیلی عملی تر در دسترس ما هست، و اون همانطور که شما نوشتید کمک به حرکت به سمت دموکراسی و حقوق بشر هست، و در این راه هر شهر وند وظیفه خودش رو باید انجام بده. موفق و پیروز باشید.
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
۵۰

SkyKing - تهران، ایران
[::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. من اصلا نگفتم همه شیعه بشوند و اگر نشدند حق زندگی ندارند. اتفاقا تاکید کردم که همه به عنوان یک انسان باید حقوق انسانی و شهروندی را داشته باشند. با این حال اعتقادات دینی را باید از این حقوق مستثنی کرد (در خاورمیانه!) میگید چرا؟ میگویم چون انتظار نداشته باشید در کشورهای اینچنینی یک شیعه بهایی را و یک سنی شیعه را تحمل کند، پس فرقه گرایی مساوی است با جنگ و دعوا! می گویید اروپا و جوامع آنچنانی مثالهای موفقی بودند که می شود از روی آنها کپی برداری کرد، می گویم مثال نقطه مقابلش با چاشنی فجیع ترین جنایات د.ا.ع.ش در عراق و عربستان در یمن و و و هستند. پس اون فایلی که شما از اروپا می خوایین کپی کنین در خاورمیانه، پیست نمیشه برادر. می دونین چرا؟ چون با سیستم عامل جور نیست، خطا میده!! نتیجه خطا کرش کردن کل سیستمه.. تا کی باید تحمل کرد؟ من می گویم تا وقتی که من و شما و همه قائل نشویم که اعتقادات مدهبی شخصی اند همین آشو همین کاسه است. برای همین به نظر من باید بین "داشتن" یک اعتقاد با تلاش برای "اشاعه" آن اعتقاد تفاوت قائل بود.
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
۵۰

SkyKing - تهران، ایران
[::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. یکی بهایی است، باشد، ایرادی ندارد. ولی در یک کشور خاورمیانه ای که اکثریت آن شیعه هستند به نظر من نباید اجازه داد ایشان کلاس تبلیغ بهاییت باز کند.. در 4 دیواری خودت هر اعتقادی داشته باشی مهم نیست.. ولی آخوندا پا را فراتر گذاشته اند و غیر از مبلغان بهاییت، مردم عادی این آیین را از حقوق شهروندی محروم کرده اند، من با این قسمت مخالفم...
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
۶۹

Azadi199 - پاریس، فرانسه
عزیز، بغل گوش ما و در کشوری مثل هند، آنهم در ۷۰ سال پیش خلاف تئوری شما ثابت شد، اینها هم جمعیتشان از ما بیشتر بود و هم تعداد ادیان و خدیانشان، ولی با رهبری فردی مثل گاندی که سالها در انگلستان زندگی کرده بود و نقاط ضعف و قوت آنها را میشناخت، این کار بزرگ رو عملی کردند ، نتیجه آنکه هند یکی از بزرگترین و بهترین دموکراسیهای جهان است با تعداد بیشماری از ادیان، و در عین حال عضو ج۲۰ هست، به عنوان یکی از ۲۰ کشور قدرتمند دنیا، کامنت شما نشان میدهد که ما ایرانیها هنوز امادگی انجام این کار بزرگ رو نداریم، و حالا حالاها باید با حسرت به کشورهای دمکراتیک از راه دور نگاه کنیم و افسوس بخوریم.- روزی که نفت ما تمام شد، ظرف یک سال تبدیل به بنگلادش خواهیم شد چون هیچ ثروت دیگری نداریم، به خصوص ثروت روشنفکری..
0
0
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷