هجو نمادهای دینی در مجموعه «سلفی مقدس» اثر گوندوز آقایف - کاریکاتور

“گوندوز آقایف”، کارتونیست اهل کشور آذربایجان در مجموعه‌‌ای با عنوان “سلفی مقدس” به هجو نمادهای دینی و مذهبی در سراسر جهان پرداخته است.
“آقایف” پیش از این نیز با مجموعه‌های “فرشته عدالت”، “پلیس در جهان”، و “فقط دیکتاتورها” نگاه انتقادی خود را به مساله‌ی نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان نشان داده بود.
 
+149
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    از هر چی مذهبیه دو رو باید فرار کرد.مهم نیست چه دینی.
    7
    79
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Atoosam - هانوفر، آلمان

    خیلی‌ جالب بود...
    4
    38
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    [::mina minavand - هانور، آلمان::]. دوست عزیز می تونی تا آخر عمرت به فرارت ادامه بدی (البته نمی دونم تا کجاحالا که تا اروپاست) راه حل پذیرفتن انسانهاست. در میان مذهبیها بدنیا اومدی بهت آموزش دادن بهت غذا دادن درمانت کردن رشد کردی و در میانشون خواهی مرد.
    48
    13
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان
    romano - تهران، ایران....برادر گلم در جوامع پیش رفته و در سطح جهان تعداد اشخاصی که به دین هیچ اعتقادی ندارند روز به روز اضافه ترمیشه ..وجالب که بدونید همکلاسیهای من بیشترشون هیچ دینی ندارند و ادمهای راستگو وخوب و مهربان هستند و قتی ازشون پرسیدم که چرا هیچ دینی ندارید در جواب گفتن:این دین نیست که انسان و میسازه.انسان روحی (درونی) پاک داشته باشه مطمئن باشید یک انسان پاک...پس نمیشه دین را ملاک قرار داد ...اگرم دقت کرده باشی دین اسلام اصلا به روح توجه نمیکنه مثلا ..وضو.....حرام بودن وخوردن.....زن گرفتن..جنگیدن..بردگی ..عذاب بدن..حوری و غلمان تنبیه .وووووواگر خوب دقت کنید همه بحثها فیزیکی ازجسم صحبت کرده ..در صورتی که جسم فانی اگر توروحت (درونت)خوب و سالم باشه افکارت و رفتارات وکارهات همه خوب هستند و یک ا نسان ایده ال هستی ..
    4
    21
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    ننگ‌ بر کسانیکه دیده اند این دین چه بافرهنگ ایران و ایرانی‌ کرد و چگونه وحشیهای سادیست اسلامی در ۱۴۰۰ سال پیش از هیچ کار زشتی نسبت به ایرانی‌ خود داری نکردند هنوز با وقاحت نجومی دفاع از این دین!!
    11
    19
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    هر کس که ادعا می‌کند عاشق اسلام است و از آخوند انتقاد می‌کند باورش نکنید---مثل شریعتی که با چند انتقاد از ملا روی این دین ننگین را با گل و گیاه پوشاند و میلیونها نفر را در اسارت این دین قرار داد----پیامبر مجاهدین!!!!
    12
    17
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - تهران، بلژیک
    به قول ظریفی: اگر در راهی می روی و یک آدم مذهبی به طرفت داشت میآمد و از آنطرف هم یک مار داشت بهت نزدیک می شد اول بهتر است آن آدم را با تیر بزنی ! البته این نظر من نیست و فقط نقل قول کردم ! در ضمن این آقای گوندوز(?!) آقایف نام کوچک خود را عوض کند بهتر است !
    5
    9
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::parvin55 - مادرید، اسپانیا::]. یا آرتمیس سابق من حالم خوبه ضمنا طی این چندسال کمتر از شما به مردم فحاشی کردم نه یک قرون مال کسی رو خوردم (اتفاقا به حکم همون دین) نه اگر الان بمیرم کسی از من در این دنیا بدی دیده (باز همون به همون دین) حالا می بینید که ما از ادب طی چندسال خارج نشدیم ولی شما ها . هرکس میخواد دینشو با شریعتی بدست بیاره یا با خمینی بگیره با خامنه ای بده بره همون بهتر که تمام این اتفاقات براش بیفته ضمنا اگر شما اعتقاد دارید که دین چیز شخصیه لطف کنید همین قائده رو برای نظریاتتون داشته باشید و برای خودتون نگهش دارید (اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوالدوز به مردم).
    13
    4
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::mabahamim - منچستر، انگلستان::]. دوست عزیز تشکر از توضیحتون ولی مشخصه نه در مورد اسلام نه هیچ نوع دیگر دین اطلاع لازم را ندارید (منظور من دفاع از دین خاصی نیست). در اسلام روح را از روح القدس و روح الامین (جبرئیل) دانسته و اتفاقا پس از آفرینش انسان گفته شده خداوند از روح خود در او دمید با توجه به ماهیت خدا در ادیان برای او نمیتوان شکلی از روح قائل شد ولی اینجا تشبیهی به عظمت انسان و ارزش اوست. دوم دید شما اساسا از کلمه دین چیز ناقصی است. اگر دوستان شما انسانهای خوبی هستند یعنی راهی برای خوب بودن دارند و این همان دین است زیرا دین به معنای طریق، راه یا مسلک می باشد. شوربختانه چون اکثرا مسلمان زاده هستید و تحت فرهنگ بومی خود هستید و آشنایی شما با زبانهای دیگر از جمله عربی کم است دین را به اسلام تفسیر می کنید که اساسا برداشت غلطی حتی از نوع انکار گرا و آکادمیک است. در سوره اسراء گفته شده از تو در مورد روح سوال میکنند بگو امر پروردگار است و اطلاع اندکی داده شده اگر محمد اتفاقا شخص زرنگی بود باب روح مبحث خوبی برای بازی با ذهن انسان بود ولی خیلی صادق از کنار آن گذشته. ادامه ..
    9
    4
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    [::romano - تهران، ایران::]. شما که ای‌ دی سابق را به یاد دارید مطمئنم چنان استدلالم قوی بوده که در ذهنت با قی‌ مانده!!!! دینت مال تو..در خانه حق داری روزی ۱۰۰۰ رکعت نماز بخوان ---ولی‌ با این همه جنایتی که در ۱۴۰۰ سال جدا و ۳۷ سال رخ داده دفاع خیانت!!!
    8
    9
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    [::romano - تهران، ایران::]. اسلحه دست ملا برای--- جنایت -----صیغه فحشای رسمی‌ شیعه و رواج بچه بازی با ازدواج با کودک اسلامت هست-اگر ایرانی‌ بودی چنین به این دین ایران بر با د ده نمی‌‌چسبیدی----این اعتقاد من است!!!
    8
    7
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    در سوره بقره و جای دیگر که بخاطر ندارم گفته کسانی که ایمان آوردند و کسانی که آیین یهودان و ترسایان و صابئان (ستاره پرست) را، برگزیدند ، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان داشته باشند و کاری شایسته کنند، خدا به آنها پاداش نیک می دهد و نه بیمناک می شوند و نه محزون در دوجای قرآن گفته شده حال جالب این است که چیزی بنام اسلام با تاکید تنها یکبار و در جاهای دیگر گفته شده که دین و تسلیم در آن ادامه انبیاء دیگر است که متاسفانه آقایان آخوند مصادره به نفع و تحریف می کنند و می گویند نه منظور این است که دین اصلی اسلام است حال اینکه در متن آیه همچین چیزی وجود ندارد. اتفاقا دین به روح توجه زیادی میکند و اساسا دلیل این توجه زیاد انسانها نا هماهنگی مذاهب با جهان مادی و فیزیکی امروز است. اصلا بدون روح تعدد سلسلهای عرفانی در اسلام و از جمله ایران معنی ندارد مثال ما زبالاییم و بالا می رویم یا بشنو از نی . یا چون تو ز ره بمانی جانت روانه گردد و هزاران. و در پایان اتفاقا در قرآن و دیگر ادیان به شدت به بازی دو روزه زندگی خواب و خوراک و سکس اشاره شده و می گوید آیا فکر می کنید تا ابد به بازیچه مشغولید؟
    8
    6
    شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.