لالایی‌های سوزناک مادر سپهر کوچولو

مادر سپهر کوچولو به همراه برادرش در نخستین جلسه تحقیق حضور یافتروزنامه ایران : عامل قتل وحشیانه پسر 10 ساله تهرانی وقتی لالایی‌های سوزناک مادرانه را شنید به گریه افتاد.مادر سپهر کوچولو که هنوز در شوک مرگ داغ پسر نمکینش است در حالی که بشدت گریه می‌کرد با قامتی خمیده به اتاق بازپرس منافی آذر در شعبه سوم دادسرای امور جنایی وارد شد. این مادر که هنوز صحنه جان دادن کودکش کابوس‌وار جلوی چشمانش بود با دیدن قاتل بی‌رحم پسرش ناله‌کنان به سمت او خیز برداشت تا قاتل را کتک بزند و وقتی نتوانست و در حالی که ضجه می‌زد رو به بازپرس گفت قصاص می‌خواهم. مادر سپهر کوچولو در حالی که گاهی نگاهی به قاتل می‌انداخت به بازپرس گفت: سپهر مرد خانه‌ام بود او را مظلومانه کشتند. می‌خواهم قاتل او جلوی خانه‌ام قصاص شود.
این زن که چند سالی است به خاطر مشکلاتی که شوهرش داشته به تنهایی سرپرستی دو کودکش را برعهده داشت در میان گریه‌ها و ناله‌هایش، لالایی‌های سوزناکی برای پسرش می‌خواند اشکان عامل جنایت شروع به گریه کرد و مدعی شد نمی‌داند چرا این کار را کرده است.اشکان که به زور خود را سرپا نگه داشته بود و از زور خماری توان ایستادن و راه رفتن نداشت در برابر مادر سپهر گریه کرد و بخشش خواست.
گفت‌وگو با عامل قتل وحشیانه
این قاتل بی‌رحم که 35 سال سن دارد و 10 سالی است از کرمانشاه به تهران آمده درباره زندگی‌اش و قبل و بعد از این جنایت دیوانه‌وار گفت‌وگویی با خبرنگار ایران کرد.
چطور شد که دست به این جنایت زدی؟یک صدایی در ذهنم می‌گفت عجله کن. چاقو را برداشتم و به خیابان رفتم. پسربچه را آنجا دیدم. دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و صحنه قتل را یادم نمی‌آید.
به چه اعتیاد داری؟مرفین می‌زنم و شیشه می‌کشم.
لباست چرا خونی بود؟نمی‌دانم، علتش را یادم نیست.
با چاقویی که سپهر را کشتی چه کردی؟چاقو را دادم مرفین گرفتم. من برای مواد لباس تنم را هم می‌دهم و آن روز چاقو را دادم.
با مادرت تنها زندگی می‌کنی؟مادرم 90 سالش است. چون برادر و خواهرانم سالی یک بار به او سر می‌زنند همیشه تنها است من هم گاهی کارتن خوابی می‌کنم.
بعد از قتل پسر کوچولو کجا رفتی؟با کارتنی که همیشه برای خواب دارم به خیابان رفتم و گوشه‌ای خوابیدم.
چند بار به زندان افتاده‌ای؟پنج بار سابقه دارم. سه بار به اتهام ضرب و شتم و دو بار هم برای مواد دستگیر شدم.
از کی معتاد شدی؟نخستین بار برادرم به من مواد داد. روزگار خوشی ندارم تا به حال دوبار خودکشی کرده‌ام حتی یک بار چهار روز در کما بودم.
مواد را چطور تهیه می‌کردی؟از ناصر خسرو می‌خریدم.
چند تا برادر و خواهر داری؟دو تا خواهر و سه برادر دارم. من ته تغاری هستم و حتی نوه‌های مادرم هم از من بزرگ‌ترند.
بیکاری؟از سال 83، 5 سال در بانک کار می‌کردم اما بعد بیرون آمدم.
اخراجت کردند؟فکر کنم خودم بیرون آمدم چون آنجا همه قبولم داشتند.
رابطه‌ات با برادر و خواهرانت چگونه است؟آنها همیشه اذیتم می‌کردند.  اصلاً دیوانگی در خانه ما ژنتیکی است. برادرم هم با وجودی که زن و بچه دارد اما 8-7 سالی است که به خانه نرفته است.
با این جنایت وحشیانه‌ای که کردی مجازات سختی در انتظارت است.دوست دارم اعدام شوم تا از همه چیز خلاصی پیدا کنم. 10 سال است از کرمانشاه به تهران آمده‌ام و خسته‌ شده‌ام.
 
+172
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    hamtarane - سیدنی، استرالیا

    در حالیکه عده ای بی گناه وکیل و فعال مدنی و مذهبی و روشنفکر و معلم وکارگر در زندان های ج ا بدون هیچ حق قانونی در حبس هستند عده زیادی از اراذل و اوباش و معتاد و قاتل و روانی ازادانه در جامعه می گردند و هر روز با اعمالشون فجایعی را بوجود می اورند این هم یک نمونه اش
    21
    180
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران

    راسته که میگند کردها سر می برند . یکبار رفتم کرمانشاه یک مجسمه بود یک زنی بود که معروف بود زنه با تبر سر یک عراقی رو قطع کرده...گفتند این زن هامون بودن پس ببین مردهامون چی اند !. توی ایلام هم که رفتم دیدم یک زن ساعت 6 عصر توی خیابون نیست و فقط من که بهمراه برادرم تنها دختر توی خیابون بودم!. بعد که وضعیت بد خوابگاه رو دیدم خواستم خونه اجاره کنم که یکی از کردها اومد جلوی برادرم گفت مگر از روی جناره من رد بشی اجازه بدی خواهرت تو شهر ما خونه مجردی بگیره !!! در صورتیکه قصد داشتم با مادرم خونه بگیرم !. کردها ادعای غیرتشون میشه و شهرشون ساعت 6 تعطیل میشد . یک زن ندیدم توی خیابون از ساعت 6 عصر بیاد بیرون ولی خودشون تا صبح توی خیابون بودن برای دختر تور کردن !. همون یارو که اومد جلوی ما رو گرفت خونه نگیریم گفت اگر ما بفهمیم خواهرمون با یکی فقط صحبت کرده یا ارتباط داره بهش چاقو و بنزین میدیم میگیم خودتو بکش . و اگر نکشت خودشو خودمون دست به کار میشیم و می کشیشمش ! همشون هم اسلحه دارن توی خونه هاشون . منم دیدم بچه 10 ساله اسلحه داره فرار کردم یک روز هم نموندم.
    107
    78
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    sosha43 - تهران، ایران

    در این کشور برای اینکه کسی سراغ سیاست بازی نرود اعتیاد را بصورت فجیعی افزایش داده اند واین یک گوشه کوچک فاجعه اعتیاد است.
    8
    89
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    برو تو بییت رهبری بگو من سر میبرم زود استخدامت میکنند جزع بسیج یا لباس شخصی‌‌ها یا سپاه به کار سر بریدن و حمله به مردم مشغول میشی‌
    11
    81
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    persik - کیف، اوکراین

    با اعدام این انگل به طریقه داعشی کاملا موافقم.
    19
    57
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    behzad50 - مونیخ، آلمان

    این جنایتکار و امسال ایشان که اکثرا در دستگاه حکومت به کار مشغولند اگر به سنشان توجه کنید به قول خمینی فرزندان انقلاب هستند و دست پرورده آموزش و پرورش و تربیت آخوندی !!
    8
    54
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    *fanoos* - ایران، ایران

    حادثه دردناکی بوده،قلب همه کسانی که از این ماجرا مطلع شده اند جریحه دار شده است .تنها کاری که برای این مادر داغ دیده میتونم کنم آرزوی صبر است ... بخشش؟؟؟ چه قدر پررو...واقعا نمی فهمه چی کار کرده؟؟ کثافت وحشیانه پسر بیگناه را کشته بعد میگه ببخش من رو مگه فحش دادی که مادرش تو رو ببخشه !
    7
    55
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    aarian - تهران، ایران

    من در خبر قبلی‌ کامنت دادم که خیلی‌ عجیبه که یه غریبه بیخود و بی‌جهت یک کودک رو بکشه. چیزی که اصلا به حساب نیاوردم این بود که ممکن اون غریبه تحت تاثیر مواد باشه! چه قدر وحشتناکه. با این وضعی که اعتیاد داره پیش میره ممکنه از این ببعد از دست دیوونه‌های قاتل به گشت ارشاد پناه ببریم! ولی‌ جدا چقدر غم انگیز...
    12
    42
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    agha-javad - تهران، ایران

    وقتی‌ رهبران ایران یک مشت مریض روانی‌ و جانی و دزد هستند چه توقعی از این جامعه هست؟ اکثر مردمش به انواع مرضها و روان سر در گم دچارند. جنایت هر لحظه اگه اتفاق نیفته معجزه هست!
    6
    36
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    AbNaBaT2012 - امستردام، هلند

    Asal30اول که شما اجازه ندارید همه را یکسان ببینید و یک قوم را کلا قاتل بخوانید دوم شما که میگین بعد از ساعت ۶ هیچ زنی‌ در خیابان نیست کردها چطور تا صبح دختر تور میکنند
    24
    71
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    [::hamtarane - سیدنی، استرالیا::]. و عده ای مزدور هم این این تراژدی هزارباره در ایرانو به همه جای دنیا ربط میدن در صورتی که شاید در خیلی از کشورهای پیشرفته به تعداد انگشتهای یک دست هم افرادی که اسم بردید در زندان نباشند!!! حداقل به دلایل سیاسی! این حادثه و هزاران اتفاق دیگه شبیه به این ساخته و پرداخته همین حکومت سیاه آخوندیست!حکومت زشت اسلامی دوام خود را در این راه میداند!!! وکیل و روزنامه نگار و معلم در زندان تا تولید چنین آدمهایی به راحتی در جامعه دین و مذهب زده امکان پذیر باشد!!! این آدم معتاد دقیقاً دو سال بعد از انقلاب ارتجاعی اسلامی بدنیا آمد و دست پرورده همین حکومت ضد انسان ایرانی است!قاچاق ، از جمله تریاک و چیزای دیگه یکی از منابع در آمد آخوند منفور خامنه ای بافوریست. چاره کار مرگ این حکومت قرون وسطایی است و بس!
    3
    29
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    عجیب اینکه همه عمل جنایتکارانه ی قاتل را می‌بینند ولی‌ کسی‌ نمیگوید این کامیون کامیون مواد مخدر چگونه وارد ایران میشود که مسبب اصلی‌ این جنایات است!! و ملایان صد پدر مسئول مستقیم آن !!!!! فقط مثل ننه بزرگ ها---معلول را می‌بینید نابینای‌ علت!!!!!!
    10
    44
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    وقتی بی حساب کتاب بچه بدنیا میاد این میشه. بعدش هم که بدنیا میاد ول میشه بدون هیچ حمایتی .با بدبختی بزرگ میشه و بعدش هم اعتیاد.. خب توقع داشتین چی از آب دربیاد؟؟؟ این وسط همه کم و بیش گناهکارن بجز همین کودک پر پر شده. کی می خوان بفهمن با علم باید مملکت داری کرد؟
    4
    28
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    ziba shar - استکهلم، سوئد
    [::asal30 - بندرعباس، ایران::]. من هم با نظر شما کاملا موافقم ..تو این همه سالی‌ که اینجا بودم از همه جای ایران آدم دیدم تا به یه همشهری این کثافت آشنا شدم. مزخرفتر از این آدم ندیدم با افتخار میگفت بچه که بوده با چاقو میرفته مدرسه فکر کن یه دختر بچه 6-7 ساله چاقو میذاشته کیفش میرفته مدرسه،،، تمام خاترته ایرانش درباره آدم کسی‌ بوده خلاصه این ملت کوه . نشین بهتره در همون کوهستان زندگی‌ کنن
    41
    36
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    مرورگر - سیدنی، استرالیا

    واقعا که دردناکه براى خانوادش متاسفم.
    1
    22
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۸
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    [::AbNaBaT2012 - امستردام، هلند::]. این خواهر هموطن کاملأ صحیح گفتند؛ این شما هستی که یا میدونی یا خودت رو به جاهلی زدی. یکی از سنتهای عمریها این هست که طرفای غروب به تن پسران جوان زیبارو لباس زنونه میکنند و بچشم دختر بهشون نیگاه میکنند. الکی از خودم در نمیارم فیلم و اسنادش در فضای مجازی هست. تو تلویزیون دانمارک هم سال ۲۰۰۵ نشون دادن.
    50
    20
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران
    [::AbNaBaT2012 - امستردام، هلند::]. من این مسائلی رو که بیان کردم از زبان یک آشنای کرد بود که خودش ما رو این طرف آن طرف می برد و وقتی فهمید من میخوام در شهرشون خونه اجاره کنم با برادرم دعوا راه انداخت !. کشتن دخترانشون توسط خودشون هم خودش گفت و افتخار هم میکرد . در ضمن من خودم متوجه شدم چرا هیچ زنی در خیابان نیست که بعد از ما پرسید تعجب نکردید زنی در شهر نیست بعد یک عده پسر جوان در خیابان جمع شده بودن و همین آقا خودش گفت اینها اومدن برای تور کردن دختر .. من خودم هم تعجب کردم چون هیچ زنی نبود که تور کنند !. در ضمن من نمیگم همه بد هستند ولی وقتی اسلحه در خانواده هاشو یک وسیله معمولی تلقی میشه و به گفته همین آقا پسر بچه 10 ساله با اسلحه واقعی بازی میکنه پس جنایت هم براشون خیلی راحته.
    33
    34
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    be_pa.khaste - هارلم، هلند
    من کرد نیستم واقعا اما متاسفم واسه بعضی‌‌ها که اینقد سبک مغز هستن و راجع همه یه جور قضاوت می‌کنن .بهترین دوستان من کرد هستن .اگه اینجور نگا کنیم مثل عسل یا اون خانم که دوست چاقو کش داشته مثل این میمونه که بگیم پس اروپا هم درست میگن که همه ایرانیها دزد و عدم کش هستن آیا واقعا یعنی‌ اروپا‌های هم درست میگن عسل ؟؟؟؟
    19
    35
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    be_pa.khaste - هارلم، هلند
    درضمن این مساله اسله بعضی‌ از روستاها که اینجور پس چرا تو آمریکا آزاده و این همه کشت کشتار می‌شه همه لعل میشن و باه به‌ چه چه می‌کنن .یه ذره بزرگ اندیش باشید
    6
    18
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    be_pa.khaste - هارلم، هلند
    عسل خانم و زیبا سحر اینم بد نیست بدونید اگه همون ایلام یا کرمنشه نبودن الان فامیلی خیلی‌ از ایرانیها باید جناب بعثی نژاد یا یا بعثی زده بود
    22
    30
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    رقص پرواز - پراگ، چک

    [::asal30 - بندرعباس، ایران::]. چقدر نظرتون مغرضانه هست. من کرد نیستم ولی نتونستم در مقابل موضع گیری شما چیزی ننویسم. بعضی از کلمات خطرناکند و در واقع برای خدشه دار کردن و رواج بدبینی بکار میرون، بهتره حواسمون به نوشته هامون باشه، گفتن حرفهای رکیک بهتر از حرف های نژادپرستانه است. در بی رحم بودن و جانی بودن این قاتل شکی نیست، مثل هزاران قاتل دیگه که توی مملکت خراب شده ما به خیر و برکت حکومت اسلامی ایران و توضیع مواد مخدر به وفور پیدا میشه. دلیلی نداره بگیم راسته همه کردها سر میبرن. سعی کنیم همچین اصطلاحاتی رو از زبونمون پاک کنیم اینها حماقته که باید باهاشون مبارزه کرد، هر چند به مذاق دوستان خوش نیاد. موفق باشید!.
    18
    63
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    zan kermanshah - کلن، آلمان
    asal 30 من کرمانشاهی هستم وبیشتر عمرم ر ا در کرمانشاه زندگی کردم این مجسمه که رو کجای کرمانشاه دیدی وما تا بحال ندیدیم کردها مردمی با غیرت هستند درست مثل تمام قوم ایرانی .تو حق نداری به هیچ کسی توهین کنی اصلا حرفات همه .... و دروغه واسه .ایران که بودم بیرون رفتن ما همیشه 6 یا 7 بعداظهر بود ندیدیم کسی هم با کسی کاری نداشت .نمیدونم شاید کله ات زیادی گرم بوده جایی دیگه بودی با کرمانشاه عوضی گرفتی ختم کلام و لپ کلام راجع به هی کس بیخودی .... حرف نزن اون آشناتون وقتی فهمیده میخوای اونجا بمونی ناراحت شوده چوننچسب بودی گفته مصیبتا این دیگه کیه بره بهتره. حالا یاد بگیر قضاوت بیخود نکنی بای.
    28
    35
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    mehrnoosh - اهواز، ایران
    بابا بخدا زمان ما واقعا بچه 5 ساله میرفت خرید میکرد تازه چون میشناختنش زود ردش میکردن یه آبنباتم هدیه میدادن بهش. الان من پسر هفده سالم میره بیرون تا بگرده ده بار زنگ میزنم هی میگم کجایی بعدش تازه یه طوری حرف میزنه دوستاش نفهمن نگن بچه ننس! ظهر گرما ساعت دو و سه تابستون اهواز میدونید یعنی چی؟ یعنی سگ هم توی لونه خوابیده اونوقت میبینم بعضیا بچه هاشون دوچرخه بازی میکنن! این چه کاریه؟ ولی دیگه در خونه خود آدم امنیت نباشه؟ مغازه دوتا خونه اونورتر امنیت نباشه؟ واقعا نور بباره به قبرت شااااااااااه!
    7
    17
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    mehrnoosh - اهواز، ایران
    من چندین مرکز استان کردنشین رفتم اصلا همچین چیزی نبود که زن تا دیروقت بیرون نباشه ما خودمون با خانواده تا ساعت ده یازده بیرون بودیم. خودشونم عید و جشن که باشه تازه ساعت یک شب میزنن بیرون. البته ما غریبه بودیم از بطن زندگی خبر ندارم دوسه روز بیشتر هم مسافر نبودیم توی اون شهرها ولی دیگه واقعا تو هرشهری بخوای زندگی کنی برای چندسال نمیدونم چه خبره؟.
    11
    15
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    gaagol - دالاس، ایالات متحده امریکا
    [::asal30 - بندرعباس، ایران::]. بسیار نظر خام و بی منطقی ارایه دادید واقعا متاسفم. من دوست کرد زیاد داشتم عده بسیار انسان و با شخصیت و عده هم با اخلاقی متفاوت. مثل همه جای دنیا. خواهش می کنم در فضای مجازی این طرز فکر رو ترویج ندید. ممنون
    16
    27
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Sanandaj83 - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    عسل و بندر عباس. شما ک میگید از ساعت 6 به بعد زنای کرد تو خیابون نیستن و مردا هم تا صبح زن تور میکنند. میشه بگید وقتی زنی تو خیابون نیست کی رو تور میکنند ?حتما... اولا کرمانشاه جز کردستان نیست و خودش یه استان جداس دوما اگه جرات داری اینو به یه کرد بگو ...
    19
    16
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Omid-Birmingham UK - بیرمینگهام، انگلستان
    سلام دوستان من عضو جدید هستم، متاسفانه باید اولین نظرم را در جواب هموطن‌های مغرض، دروغگو، بیسواد ، الکی خود پسند، الکی مثلا نژاد پرست یا خدا پرست (عسل ۳۰ و فدای آقا) بنویسم. عسل خانم! هر روز در کشورمان به خصوص تهران جنایت‌های حتا فجیع تر از این هم روی میدهد آیا میشود به بقیه هم همین طور تاخت؟ مثلا به جای کردهای کوهی بنویسیم شمالیهای جنگلی‌، یا بندر عباسی ها- کرمانیها- یزدیها ی بیابانی همه جنایتکارند؟ تمام کسانی‌ که از نزدیک کردها را بشناسند و مغرض نباشند می‌دانند که شما دروغ میگویید و در کل آزادی زنان در بین کردها از بعضی‌ جاهای ایران بسیار بیشتر است، اگر آن زن کرد به جای کشتن سربازهای عراقی تسلیم آنها میشد که بهش تجاوز کنند (در زمان جنگ در جاهای دیگر از این اتفاق‌ها افتاد) الان مورد تحسین شما بود؟ جناب فدای قاقا سواد شما این قدر نیست که بفهمی شهر مورد بحث (ایلام) همه شیعه هستند نه سنی. به خدا شما تجزیه طلب هستید که با مغرض بودن، بیسواد بودن و واپس گرا بودنتان باعث تفرقه و دشمنی در بین مردم ایران میگردی.
    15
    25
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Omid-Birmingham UK - بیرمینگهام، انگلستان
    هموطنان نباید انتظار داشت با وجود این افراد (که متاسفانه زیاد هم هستند) در بین ملت هیچ کردی خواهان هموطنی با ما باشد. اگر تمامیت ارزی می‌خواهیم باید همزیستی‌ برابر را ثابت کنیم نه اینکه ایران و ایرانی‌ را بر اساس شیعه و سنی یا فارس و غیر فارس تعریف کنیم. در ضمن قصد توهین به هیچ شهر و قوم و مذهبی‌ را ندارم و اگر به هر کس به جز افراد مپورد نظر بر خورده است عذر خواهی‌ می‌کنم.
    11
    23
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    آزاده21 - لندن، انگلستان
    کسانی که با خواندن یک خبر شروع به بد و بیراه و داستان سرایی راجب به یک شهر یا استان و قوم و ملیتی میکنند فقط نادانی خود را ثابت میکنند. در همین انگلیس پدر بزرگ به نوه یک ساله اش تجاوز کرده بود پس یعنی همه مردم انگلیس رو به همین دید نگاه کرد؟ درضمن من کرد نیستم
    11
    18
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران
    [::zan kermanshah - کلن، آلمان::]. [::gaagol - دالاس، ایالات متحده امریکا::]. [::mehrnoosh - اهواز، ایران::]. [::Sanandaj83 - لس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. تمام چیزهایی که گفتم عین حقیقت بود و از زبان یک کرد ایلامی بود . در ضمن من کرمانشاه چند روز بودم و تفاوتش رو با ایلام حس کردم که کرمانشاه مردمانش آزادتر ولی ایلام محدود تر و بسته تر بود . اون مجسمه هم قبلا در تلویزیون دیده بودم و وقتی در یکی از میدان های کرمانشاه دیدم راننده تاکسی اون مسائل رو درباره اینکه زنان شون اینجور هستند ودر ایلام دانشگاه قبول شده بودم ولی وقتی خواستم به تنها هتل آن شهر کوچک به اسم دالاهو برم من و برادرم رو راه ندادن ! گفتن از کجا معلوم خواهر و برادر باشید !! شناسنامه هم بهشون دادیم ولی راه مون ندادند و مجبور شدیم به مسافرخانه ایی به اسم هتل کربلا برویم ! . ادامه در کامنت بعدی
    7
    9
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران
    روز بعد در خوابگاه متوجه شدم که خوابگاه دانشگاه قبلا زندان بوده و حس خوبی به خوابگاه و رفتار مسئولین خوابگاه نداشتم چرا که وقتی برای بردن وسایلم از برادرم کمک خواستم به برادرم اجازه ندادند وارد محوطه خوابگاه یا طبقاتش بشه و اشاره کردن یک کارگر مرد که کرد بود وسایل منو می بره ! به اونها گفتم این آقا یعنی میتونه وارد خوابگاه بشه برادر من نمی تونه ؟وقتی با بدبختی وسایلم را به اتاق بردم آن زمان یعنی سال 82 ضبط صوت منو توی وسایلم دید گفت حق نداری اینو داشته باشی ممنوعه ! وقتی از خوابگاه اومدم بیرون و به برادرم گفتم اینجا نمی مونم که اون آشنای کرد به برادرم گفت مگر از روی نعش من رد بشی خواهرت اینجا تو شهر من خونه مجردی بگیره !!!. *. شب هم خودش اومد دنبال مون ما رو برد بیرون و خودش هم همه اون حرف ها رو در مورد خودشون زد ...گفت یک دهاتی به اسم ملک شاهی هست بری با اسلحه میکشنتت . میگفت یکی از همین دوستاش با اسلحه به شوخی به مادرش شلیک کرده و اشتباهی تیر بهش خورده ولی مادرش الان زنده است ! تمام حرفایی که زدم رو از خودش شنیدم. منفی هم بدین برای من اهمیتی نداره چون ذهنیت من تغییر نخواهد کرد
    8
    10
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Geelongcats - سیدنی، استرالیا
    خیلی‌ خیلی‌ دردناک بود. اشکم را در آورد. من به این مادر تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی صبر دارم برایش. دوستان لطفا به حاشیه نروید. مسبب این جنایت شیشه و اعتیاد است. بیایید و همدردی کنید و بس.
    1
    5
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    zan kermanshah - کلن، آلمان
    asal30 جواب دادن به تو فقط اتلاف وقته. ذهنیت تو همین باشه فرقی به حال کسی نداره .کردها حتمی خوب گوشمالیت دادند که از سال 82 تا حالا درگیر توهمات هستی برو قرص هات بخور
    9
    7
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران
    [::zan kermanshah - کلن، آلمان::]. [::zan kermanshah - کلن، آلمان::]. کردها .هستند و برای دفاع کردن از حقوقشون دست به اسلحه بردند. با اینکه با حکومت و دولت ایران مشکل دارم ولی خوب فهمیدند که کردها جدایی طلب هستند و خوشم میاد که دولت خوب جلوشون ایستاده . در ضمن خود همین ها ما رو ایرانی نمیدونند و دنبال جدایی طلبی هستند . شما بهتره بری قرص هات رو بخوری بنده خدا که حتی خودتون هم میدونید که خودتون رو همیشه برتر از سایر اقوام ایرانی میدونید و بقیه ایرانی ها رو ایرانی حساب نمیکنید . میگی نه برو از اقوامت بپرس
    8
    9
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Omid-Birmingham UK - بیرمینگهام، انگلستان
    سلام دوستان، عسل خانم با این که اسم عسل رو خودش گذشته ولی‌ انگار به جز زهر پاشی کردن چیزی بلد نیست. خانم محترم یه نفر که کرد و اهل کرمانشاهه یه جنایتی مرتکب شده شما چرا به میلیونها نفر گیر دادی؟ دروغ و تهمت و افترا تا این حد؟ آخه وجدانا خودت به حرفهای خودت باور داری؟ گیرم که یه کرد بهت بدی کرده این دلیل نمی‌شه که به میلیونها نفر تهمت بزنی‌. من خودم ۳ سال کارمند اسکله شهید رجایی بندر عباس بودم اگر چه خشن ترین، بی‌ فرهنگ ترین، بی‌ سواد‌ترین و کثیف‌ترین انسانهارا در آن ۳ سال زندگیم دیدم ولی‌ دوستهای خیلی‌ خوبی‌ هم آنجا پیدا کردم که با بعضیهایشان هنوز هم دوستم و هیچ وقت هم نگفتم همه بندر عباسی‌ها این جوری هستند. عسل خانم جان! یه کم منطق داشته باش، یه بار هم که شده به جای زهر عسل (اگر چه از نوع ناخالص) ترشح کن! بدان که پشیمان نخواهید شد.
    5
    7
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    asal30 - بندرعباس، ایران
    [::Omid-Birmingham UK - بیرمینگهام، انگلستان::]. من بندرعباسی نیستم ولی با اینکه بندری ها بهم بدی کردن ولی بندرعباس رو بهترین جای ایران میدونم از هر نظر .. من وقتی از قومی بدی ببینم نمیتونم دید خوبی نسبت بهشون داشته باشم . هرچند همه جا خوب و بد هست ولی خوب هر کسی یک جور ذهنیتی داره .
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.