روایت دختر بهایی از اخراج خود از دانشگاه بعد از دو ترم تحصیل

تقاطع: یک دانشجوی بهایی که بعد از دو ترم تحصیل در رشته‌ی معماری دانشگاه غیرانتفاعی روزبهان ساری، با فشار وزارت اطلاعات از این دانشگاه اخراج شد، با انتشار نامه‌ای ماجرای این اخراج را شرح داده است.
 
درسا قلی‌زاده در نامه‌ی خود نوشته که در دوره‌ی امتحانات پایان ترم دوم دانشگاه از سوی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ساری احضار و بازخواست شده که چرا با وجود این‌که می‌دانسته به خاطر بهایی بودن حق تحصیل ندارد و اخراج خواهد شد، اما باز هم اصرار به ادامه تحصیل کرده است.
 
به نوشته‌ی خانم قلی‌زاده، در اداره اطلاعات به او گفته شد که سه راه پیش روی خود دارد: ۱) عقیده‌اش را نگاه دارد، و از تحصیل محروم بماند ۲) برای ادامه تحصیل از ایران خارج شود ۳) از بهایی بودن تبری بجوید؛ نزد امام‌جمعه شهر “اشهدین” بگوید؛ و پس از انتشار نامش در روزنامه، به تحصیل ادامه بدهد.
 
وی اما در پاسخ، به بازجویش گفت: «اعتقاد انسان‌ها در سر آن‌هاست؛ در مغز آن‌هاست؛ در قلب آن‌هاست؛ شما نمی‌توانید اعتقادشان را ازشان بگیرید.» و وقتی با این واکنش بازجو مواجه شد که «پس عقیده‌ات را نگاه دار و از تحصیل محروم بمان»، اضافه کرد: «اگر برای اعتقادم باشد، هیچ‌گاه خودم را سرزنش نمی‌کنم که نتوانستم تحصیلم را ادامه دهم.»
 
این دانشجوی محروم از تحصیل در بخشی از نامه‌ی خود می‌نویسد: «اخراجم از دانشگاه با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش، فهم بزرگی از زندگی برای من داشت. دیدم که چگونه طیف وسیعی از دوستان و هم‌کلاسی‌هایم من را با تمام باور‌ها و اندیشه‌های متفاوتم دوست دارند؛ همچنان که من نیز همین‌گونه دوست‌شان دارم. هر چند، تعداد محدودی هستند که نمی‌پذیرند که همه ما در انسان بودن شریکیم. سعی می‌کنند من و باور‌هایم را به رسمیت نشناسند. من را شهروند این سرزمین به حساب نیاورند و بر این باورند از این‌که می‌گذراند نفس بکشم، باید از آن‌ها تشکر کنم.»
 
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
 
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
 
پیش‌تر در شهریورماه سال گذشته، و در واکنش به ادامه‌ی بازماندن شهروندان بهایی از ورود به دانشگاه در دولت حسن روحانی، ۳۶۰ تن از بهاییان محروم از تحصیل در دوران جمهوری اسلامی، در نامه سرگشاده‌ای به آقای روحانی، وعده‌های انتخاباتی وی در خصوص رعایت حقوق شهروندی را به او یادآور شدند و نوشتند: «اعلام نشدن نتایج اولیه و نهایی تعداد زیادی از داوطلبان بهایی کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ در یک ماه گذشته، نشان از عدم تمایل شما به ورود جوانان بهایی به دانشگاه دارد.»
+175
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    behran - کردستان، ایران

    کج اندیشی و اعمال زور به هر گونه تفکر دینی و سیاسی و عقیدتی در ایران آباد و آزاد کاملاً محکوم است، بهاییان بخشی از جامعه جدایی ناپذیر ایران هستند و در فردای روشن ایران همگی دست در دست هم در صدد جبران مافات و ظلمی که به بهاییان شده برخواهیم آمد!
    16
    125
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    داماهی - بندرعباس، ایران

    انسانهابایدآزادباشندهرنوع دین ومذهبی که مایل باشندانتخاب کنند وهیجگونه تبعیضی هم نبایدبینشان باشدتنهاحکومتهای دیکتاتورازنوع مذهبی اینگونه تبعیض قایلند خودسان هم غرق درفساددینیند.
    10
    106
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    داعش بداند برای توسعه قلمرو شیطانی خود ، نیازی به حمله به ایران ندارد بلکه فقط کافیست با خامنه‌ای بیعت کند و از او درس بیاموزد !
    11
    119
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پروردگار - تهران، ایران

    آدم عاقل در این شرایط میره پیش امام جمعه زانو می زنه درسشو می خونه ولی بعدش میاد خونه به ریش امام جمعه میخنده
    124
    41
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    omidvar4 - استکهلم، سوئد

    واقعا که این قوانین تبعیض امیز باعث ننگ است. او یک ایرانیست قبل از اینکه هر عقیده ای داشته باشد و حق دارد از امکانات اموزشی کشورش بهرمند شود. قوانین کشور ظالمانه و نا عادلانه است.
    5
    60
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    shirzan - برلین، آلمان

    [::پروردگار - تهران، ایران::]. به این نمیگن آدم عاقل بلکه کلمه درستش آدم دورو هست
    6
    53
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران

    اما این دختر در بین سه گزینه پیش رو بهترین گزینه یعنی گزینه چهارم را انتخاب کرد . او به جای ادامه به قول خودش تحصیل در دانشگاه (( غیر انتفاعی روزبهان )) که مردم ایران میدانند معنایش چیست و دانشگاه غیر انتفاعی روزبهان و اساسا ادعای تحصیل در آن یعنی چه ، به صورت خردمندانه با چاپ عکس و ادعای خود، تحصیل رایگان در بهترین دانشگاههای غربی را انتخاب نمود . یعنی کسی که تا دیروز نه دانشگاه سراسری ، نه آزاد ، ، نه پیام نور ، نه علمی و کاربردی را به خاطر سطح سواد و تلاشش هم نتوانست به خواب ببیند ، با پول پاپا جان بدون آزمون ابتدا در دانشگاهی ثبت نام نمود که باید ترمی 5 میلیون تومن برای تحصیل بپردازد تا به قول خود تحصیل کند و پس از دو ترم با شروع فعالیت ها در دانشگاه و احضار از سوی کمیته انضباطی و احضار از سوی اداره اطلاعات ، با یک کیس پر و پیمان به زودی عازم صفوف متراکم پناهندگان گردد و از بقیه هم با سرعت به مراتب بیشتر در آینده نزدیک ویزای مربوطه را دریافت کند . درود بر تو دختر باهوش بهایی که از تیزی نوک دماغت عمل کرده البته در کنار لب و دهن و گونه عمل کرده هوش و ذکاوت فریاد میزند
    81
    136
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    نسترن19 - وین، اتریش

    [::پروردگار - تهران، ایران::]. اگرهمه ماهمت این دختررا داشتیم وتن به ذلالت نمی دادیم وبرای داشته هامون ایستادگی می کردیم هرگز این آدمخورها جرات نمی کردندبه مال وجان وناموس وپرچم کشورمون تجاوز کنند.حرف شما یعنی ذلت.مبارکت....
    3
    61
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    [::پروردگار - تهران، ایران::]. کاملا درسته . گالیله هم همینکار را کرد و امروز کسی او را سرزنش نمی کند
    46
    12
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران

    سه تا سوال دارم هیچ وقت نتونستم جوابشونو پیدا کنم .اگرچه دوستات بهایی خوبی دارم . 1: بهاییت دقیقا چه فرقه ایه و با اسلام چه فرقی داره چون میدونم اونها هم نماز و روزه دارن .2:چرا جمهوری اسلامی به فرقه بهاییت ظاله میگه و دلیل دشمنی اسلام با بهاییت چیه ؟ 3: چرا دوستان بهایی انقدر اصرار دارن وقتی تو ایرانن و با یک مراسم سمبلیک میتونن به کار و درسشون برسن ولی این کار رو انجام نمیدن و کلا اسمی هم حاضر به تظاهر به تغییر دینشون نمیشن ؟همینطور که این خانم هم گفته دینش تو مغز و روحشه پس با یه مراسم نمادین میتونسته به تحصیلش ادامه بده و فرقه اشو درون مغز و قلبش حفظ کنه ؟ :o
    44
    12
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    shahroukh - پاريس، فرانسه

    [::پروردگار - تهران، ایران::]. دو رویی و تظاهر و دروغ فقط شا یسته تو و امام نکبت جمعه است ،واقعا قباحت دارد چنین حرفی‌
    3
    51
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    london-boy - لندن، انگلستان

    عزیزم کیس خیلی خوبیه برای پناهندگی،،،فقط یه چند تا مصاحبه میخوای و بقیه هم اوکی میشه،،،برات ارزوی موفقیت دارم،
    50
    17
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    مهدی23370 - فرانکفورت، آلمان

    پروردگار ایران تهران . معلوم است شما هرروز کارت زانو زدن است از پدرتان یا مادرتان به ارث بردید؟. خداوند نسل شما آخوند زادها را و اسلام ناب محمدی را از زمین برداره که اینقدر .... ، بی لیاقت و مغرور هستید.
    7
    46
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    باور عمیق - قم، ایران- عزیز، شما به جای محکوم کردن عاملین این کار ناپسند، به خود این بنده خدا حمله کرده اید ! حالا اگه ایشون نرفت خارج و در ایران موندگار شد، جواب خدا رو چی‌ میدی ؟
    0
    58
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    [::کارمن مهوش کش - تهران، ایران::]. عزیز، دیانت بهائی فرقه نیست بلکه یک دین مستقل هست که در بیش از ۲۰۰ کشور و اقلیم جهان پیرو داره، جمهوری اسلامی این واژه ظاله به معنی گمراه ر و برای بهائیان انتخاب کرده، ولی‌ با خواندن سرگذشت این دختر معصوم و زیبا ، که بی‌ شباهت به هزاران بهائی دیگر نیست گمراهان واقعی‌ دیگه معلوم شدند!!، و در جواب سوال سوم شما , تقیه در دین بهائی مجاز نیست، به ما توصیه شده در هیچ شرایطی دین خودمان را انکار نکنیم. با سپاس بسیار از تمام دوستانی که از دختر دانشجو حمایت کرده اند.
    7
    54
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    پروردگار - تهران، ایران- عزیز برادر در دین بهایی بر خلاف اسلام تقیه حرام است و الا اگه اونا هم اینکارو میکردند الان اواره و در بدر نبودن من خودم هیچ دینی ندارم ولی در باره همه ادیان تا حدودی میدونم و انچه مسلمه اینه که از مسلمونها دروغگو تر و شارلاتان تر و نون به نرخ روز تر ندیدم که کور خودشون وبینای دیگرانند و فقط خودشون رو مالک زمین میدونند و بقیه هیچ سهمی ندارند
    3
    42
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    باور عمیق - قم، ایران- دوست عزیز وقتی ما فقط عادت کردیم بجای حل مسئله صورت مسئله رو حل کنیم چاره ای برای فرار جوانان و سرمایه های ملی برای اقلیت ها و دگر اندیشان و مخالفان باقی نمیمونه هر ایرانی حق زندگی و داشتن امکانات وحقوق شهروندی داره جدا از دین و زبان و قومیت چرا ما باید اینقدر ظالمانه در باره هموطنان مون نظر بدیم؟ اگه بجای حکومت اسلامی حکومت مسیحی ،یهودی ، زرتشتی یا هر دین دیگه ای بجز اسلام روی کار بود وبا مسلمانان همچین برخوردی میکردند انسانی بود؟مگه مسلمانان چچنی رو قتل عام کردن مسیحی ها خیلی خوشحال بودن و یا بهاییان خیلی ذوق کردن؟در کل اجحاف به همنوع خود بزرگترین ظلمه
    0
    38
    جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    bulgaria - اندن، بلژیک
    آن دسته از دوستان که خارج از کشور زندگی‌ میکنند بهتر فرق بین آزادی و خفقان و آزادی اندیشه را می‌دانند، با تمام مشکلات در زندگی‌ پناهنده‌ها اما طمع آزادی را هم چشیده اند ، درسا جان اگر میتوانی‌ خارج شو که گویی ما در وطنمان بیگانه هستیم نه در غربت، با آرزوی بهروزی برای تو عزیز که مثل دختر خودم هستی‌
    0
    13
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    کارمن مهوش کش - تهران. دوست عزیز. سه کتاب (اقدس) ، (ایقان) و (رساله سوال و جواب ) رو به راحتی از اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید .کل وقتی که از شما خواهد گرفت نهایتا 1 روز خواهد بود .پس از مطالعه این سه کتاب تا حد 75 درصد با قوانین و احکام این فرقه آشنا خواهید شد حتی بیشتر از خود بهاییان چون اکثرا تسلطی روی مباحث خود ندارند .این پاسخ دو سوال اول شما .و اما سوال سوم .مگر کسی دیوانه باشد در شرایطی که در ایران با محدودیت مواجه است و در خارج برایش فرش قرمز پهن میکنند ، بیاید و در ایران بماند؟ چکار باید کرد؟ باید رفت و در دانشگاه دارقوز آباد ثبت نام کرد تا اسمش بشود ((دختر دانشجوی ایرانی)) .تا به او بگویند در حال تحصیل بوده .در حال تحصیل علم .در چه رشته ای؟ فوق دیپلم معماری .در کدام دانشگاه؟ اگر شما اسمش را شنیده بودی؛ من هم شنیده بودم .بعد از دو ترم و شروع به فعالیت و اعلام بهایی بودن و برانگیختن حساسیت ها ، با عمل دماغ و لب و لوچه و گونه و عکس ملیح و فرشته مانند که به قول دوستمان azadi از او دختری زیبا و معصوم ساخته، به سرعت برق و باد امکان دریافت ویزای پناهندگی را فراهم کند
    23
    7
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. شما جوجه بسیجی ها ٣ کزینه دارید ، یا مثل ... سوار بر موتور و با باتون به جون جوانها بی افتید، یا تو همون ....فیضیه قم جارو و دستمال بدست دنبال ......ملا ها بیفتی ، و یا مستقیم از کلاس أکابر با سهمیه بسیجی ها بری دکتر .... بشی ، البته برای ساندیس خوران نعشه مانند علی تریاکی کزینه بیشتر هم هشت ،
    3
    22
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    مترلینگ - منچستر، انگلستان(1).دوست عزیز. فرمایشات شما رو وقتی از هر طرف بهش نگاه میکنی کاملا منطقی، انسانی و درست به نظر میرسه . بهتره نگیم به نظر میرسه بلکه بگیم درست هست . اما یک سری از متغیرها امکان تحقق این تفکرات زیبا رو از بین میبره . دوست دارم به عنوان درد دل اول یه خاطره برات تعریف کنم . زمانی که برای تحصیل و ادامه زندگی از ایران خارج شدم، بعد از چندین ماه جستجوی فراوان به عنوان یک مهندس عمران تنها کاری که در شش ماه اول میتونست گیرم بیاد فروشندگی و رانندگی اجاره ای روی تاکسی دیگران بود یا کار کردن به عنوان store person توی بعضی جاها . چون کانکشن نداشتم . نتورک نداشتم . ریفرنس نداشتم ..
    20
    3
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران

    (2)بعد از کلی دوندگی تو دیار غربت، یه بارقه امید برام روشن شد . اون هم کار کردن توی شرکت یک ایرانی بود به عنوان مهندس عمران . حاضر بودم سال اول با مینیمم ویج کار کنم، اما فقط کار کنم . بیشتر از یک ماه شرایط استخدام طول کشید . مصاحبه گروهی، مصاحبه تک به تک، ریفرنس چک،تست مدیکال و غیره . همه رو گذروندم . اما توی دقایق آخر زدن توی برجکم . معاون محترم شرکت یک بهایی بود. خیلی قشنگ توی چشام نگاه کرد و گفت : من جای شما یکی دیگه رو انتخاب کردم. یه بهایی دیگه . و بعد از اینکه اعتراض و مشاجره بالا گرفت بهم گفت اونجا اگه زورمون بهتون نمیرسه، اینجا که میرسه . همین . به همین سادگی .
    25
    4
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (3)یه آدمی که با خونوادش رفته، یک ماه از وقتشو گذاشته به امید اینکه تا چند روز دیگه جذب میشه، خیلی راحت زندگیشو دچار تلاطم کردند . هر مملکتی وقتی تصمیمی رو در سطح کلان به عنوان یک موضوع امنیتی میگیره، شما واقعا فکر میکنید به المانهای مختلف دخیل در اون موضوعات فکر نکرده؟ دقت نکرده؟ شما میدونید بهترین و راحت الجذب ترین جاسوسها رو اسراییل از بین کدوم طیف توی ایران میتونه انتخاب کنه؟ نمیگم خدای نکرده همشون اینجورین . نه . اما اگر قرار به انتخاب باشه، این دوستان بهترین گزینه هستن.
    24
    6
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (4)اینها رو به قطع و یقین باید از حضور در تمام مکانهایی که حتی یک درصد احتمال میره با حضورشون بتونن اونجا اعمال نفوذ بکنن و برای ممکلت از نظر امنیتی مشکل ساز بشن محروم کرد . نکته دیگه ای که شما بهش اشاره کردید، گره زدن بحث فرار نیروها، مغزها و نیروهای متخصص اقلیت های مذهبی با خبر مربوط به این دختر خانم بود . اولا هیچ اقلیت دینی در ایران ، تحت هیچگونه فشار برای تحصیل یا غیره قرار ندارد . اما فرقه های غیر دینی دین نما و وابسته به کشورهای دشمن صد البته محدودیت دارند . دوم اینکه پیوند زدن داستان دختر خانمی که در اصطلاحا دانشگاهی که هیچ کس تا قبل از انتشار این خبر حتی اسمش را هم نشنیده و آن هم تحصیل دو ترمی در مقطع فوق دیپلم این دانشگاه قراضه از پایه و اساس پولی ، از کی تا حالا شده فرار نیروها و سرمایه ها ؟
    23
    7
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (5)کدوم ایران آقای مترلینگ؟ وقتی 8 سال جنگ توی این مملکت شد و جوانای ایرانی رفتن جلوی گلوله، کدوم بهایی حاضر شد برای دفاع از مملکتش خون بده؟ کدوم بهایی؟ شما اصلا میدونی اینها توی احکامشون، حکم حضور در میدان نبرد به هنگام جهاد و دفاع از مملکت چیه؟ میدونی من چقدر وقت گذاشتم که لااقل بتونم یک عدد بهایی که توی جنگ برای این آب و خاک کشته شده باشه رو پیدا کنم ولی نتونستم؟ کجا بودن اون موقع که مملکت داشت میرفت زیر چکمه های بیگانه؟ حالا به عنوان شهروند ایرانی حق برابری در برخورداری از حقوق شهروندی؟ آره؟ موقع تقسیم حقوق حاضرن، موقع سختی کجا بودن؟ کم شهید ارمنی و مسیحی و سنی دادیم؟ کو یدونه بهایی؟
    24
    7
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (6)آقای مترلینگ . ای کاش میشد تفکرات شمارو در اینباره اجرایی کرد . اما واقعیت اینه که بین تفکرات بی عیب و نقص شما در اینباره و اون چیزی که عملا میشه در موردش تصمیم گیری کرد و اجرایی کرد، یک فاصله غیر قابل تحقق وجود داره . با خودتون یک لحظه فکر کنید که این خانم رو دعوت کردن اداره اطلاعات . خیلی خونسرد رفته جلوی یکی نشسته که اسم یارو هم گذاشتن ((بازجو)) در صورتی که حتی معنای بازجو رو هم نمیدونن . فقط دوست داشته بگه رفتم اطلاعات زیر دست یک بازجو . یه چایی گذاشتن جلوش . یارو بهش گفته خانم این سه تا راه رو داری . اون چکار کرده؟ صاف اومده بیرون عکسشو زده با کلی آب و تاب . بدون هیچ ترس و واهمه ای . چون میدونه از گل نازکتر نه بهش میگن و نه میتونن بگن . دنبال گرفتن همان ماهی که خیلی مدت پیش براش تور پهن کرده بود ...
    23
    5
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (7)انسانیت و تفکر انسانی شما رو میفهمم اما تاریخ به من میگه نباید در مواقع حساس به قرآن های سر نیزه اعتنایی بکنم . مهم برای من امنیت و ثبات و آرامش مملکتمه . اگر نهادهای امنیتی این مملکت تشخیص دادن که بهاییان در صورت بروز عقیده باید از تحصیل محروم بشن، من هم تصمیمشون رو روی چشم میذارم و ازش حمایت میکنم . چون هیچ چیز برای من اهمیتش بیشتر از ثبات و آرامش این مملکت نیست . آقای مترلینگ . من با موضوع قرآنهای بر سر نیزه و ماجرای پیراهن عثمان آشنایی دارم . هرگز فریب داستان سازی و عکس فریبنده این دختر خانم یا امثالهم نمیشم . من با تمام وجودم حس کردم که اگر روزی فقط یک فرصت دست بهایی ها بیفته عینا همان کاری را میکنن که امروز با مظلوم نمایی آن را ظلم میخوانند و محکومش میکنند .
    23
    6
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (8)تمام دنیا اگر جمع شود، هرگز نمیتوانم خاطره آن تسویه حساب بدون دلیل یک ایرانی را با خود فراموش کرده و از یاد ببرم . روزگار به خوبی و خوشی بعد از آن جریان برای من سپری شد و به خیر و عافیت گذشت . اما به من یاد داد فریب ادعاهای زیبای اینها را هرگز نخورم
    24
    5
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    باور عمیق - قم، ایران - عزیز برادر، شما داری ماله کشی‌ میکنی‌، جواب من رو ندادی ! اگه این دختر تو ایران موند و نرفت به خارج چی‌ ؟ در ثانی‌، چرا ایشون از این دانشگاه اخراج شده ولو یک دانشگاه کوچیک باشه. بینازم به این عدالت اسلامی که حکومت ایران داره اجرا میکنه !
    3
    23
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    botparast - میلان، ایتالیا
    بادر عمیق!دوست عزیز!این دختر به قول شما بهایی بوده،من که شیعه بودم توی امیرکبیر بودم نه بقول شما توی یه دانشگاهی که هیچکس اسمشو هم نشنیده،منو چرا اخراج کردن؟فقط به این جهت که افغانی بودم!اگه این حکومت یه حکومت فاشیستی نیست پس چیه؟٫٫دوست عزیز شما برای اینکه اینارو توجیه کنید از هر وسیله ای استفاده میکنید٬من شخصا از هر لحظه ای برای ضربه زدن به این رژیم استفاده میکنم،نابودیه اینا به نفع افغانستان هم هست۰۰۰
    3
    21
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    botparast - میلان، ایتالیا. دوست عزیز . حقیقتش من قوانین مربوط به تحصیل افغان های مقیم ایران رو نمیدونم و حتی نفهمیدم چرا اخراج شدید . اما یه چند مطلب . توی این سالهایی که توی ایران کار کردم و کارم مرتبط با ساخت و سازه، دهها و دهها افغانی توی پروژه های ما مشغول به کار بودن . خصوصا چون هم زحمتکش هستند و هم بعضی هاشون واقعا استادکار هستن . افغانی های سنگ کار و سنگ بر و سنگ تراش و گچکار و سیمان کار و بتن ریز و بگیر برو الی ماشالله . افتخار میکنم از گل نازکتر بهشون نگفتم . همیشه غمخوارشون بودم . خیلی از همکارای دیگمم اینطوری هستن . توی قم در پناه حضرت معصومه مثل مابقی مردم دارن زندگی میکنن . خیلی موقها بوده حتی سر عصبانیت، ندرتا گذاشتم حتی بهم بتوپن . کاری که هرگز جلوی یک ایرانی توی یک کارگاه ساختمانی اجازشو نمیدادم . من اصلا کاری به مشکلاتی که بعضا بعضی از افغان ها ایجاد کردن ندارم و از هیچ گونه ظلمی چه از طرف حکومت یا چه مردم نسبت به اونها حمایت نمیکنم . بارها شده فقط به خاطر اینکه احساس راحتی و آسایش کنن هم لقمه سفره های نون و پنیر و خیار وقت استراحتشون شدم .
    21
    3
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    همیشه ازشون درخواست میکنم با همون دستای خاکی برام یه لقمه بگیرن تا بخورم . فقط برای اینکه جلوی مابقی ایرانیا توی پروژه ها احساس حمایت کنن و مابقی بفهمن که اگر بخوان اذیتی به اینها روا کنن با من طرفن . شمایی که از طرف یک عده نفهم مورد آزار قرار گرفتی، وقتی بدیها رو میبینی لااقل نیم نگاهی به خوبی ها هم بنداز . شمایی که نان و نمک مردم ایران رو خوردی، هرگز راضی نشو حکومتی هرچند دارای اشتباهات متعدد از هم بپاشه تا به قول شما بلایی که به سر افغانستان اومد به سر ایران بیاد تا باز هم به قول شما به نفع افغانستان و مردم افغانستان بشه . یک مقدار انصاف هم در برابر مردم ایران بد نیست . موفق باشید
    19
    4
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    Azadi199 - پاریس، فرانسه(1) . عزیز برادر . یک مقدار دقیق تر فکر کن لطفا . اگر نمیتونید، بنده دستتون رو میگیرم و کمکتون میکنم . میدونی چطوری؟ الان عرض میکنم . وقتی حقی از کسی ضایع بشه و اون شخص پیگیر احقاق حقش باشه، زمین به آسمان برسه از پیگیری دست بر نمیداره . یعنی چی . یعنی در موارد کاملا مشابه، شما خبری از فلان خانم بهایی دانشجو میشنوی با یک عکس دلربا ( دست بر قضا هر چی هم ما تاحالا خوندیم همه خانوم بودن که محروم شدن از تحصیل چون خوب یاد گرفتن بحث چگونگی استفاده از ادعای پایمال شدن حقوق زنان در ایران رو ) و پس از انتشار اون خبر دیگه مادام العمر هیچ خبری یا مصاحبه ای یا پیگیری از جانب اون شخص صورت نمیگیره . چرا؟ چون به یک موج، یک خبر، یک عکس منتشر شده، نامه اخطاریه کمیته انصباطی، اسناد احضار به اداره اطلاعات نیاز بود و لاغیر . حق رو امثال نسرین ستوده دارن که مثل کوه پای حقش وامیسته . اینا عزیز دل، یکبار و فقط یکبار یه خبر منتشر میکنن و جیم میشن . چون دیگه نیازی به بیشتر از اون ندارن . اگر این خانم در ایران موند، من مچ دستمو میزنم .
    19
    3
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    (2) اما اگر موند و من اشتباه کردم، بفرمایید مطابق با احکامتان چند مثقال طلا باید به حساب ( بیت العدل ) واریز کنم تا انجام وظیفه کنم .هر موقع شما از ماندن یا نماندن این خانوم اطلاع حاصل کردی، من رو هم بی خبر نذارید .آخه دوست عزیز شما که بهتر میدونید، وقتی مجازات زنای زن شوهردار برای بار اول و دوم و سوم، پرداخت فلان قدر مثقال طلا به بیت العدل باشه و تازه معلوم نباشه مجازات دفعه چهارم چیه چون جناب بها الله فرصت کافی برای تفکر دربار این خلاء در احکام رو نداشتن، دیگه مجازات حالا نهایتا یک حدس اشتباه چی میتونه باشه؟ 10مثقال طلا؟ خب میدم . طلا ارزون شده . از دانشگاه میدونی چرا اخراج شده؟ چون توی این مملکت که دین رسمی اون مملکت اسلامه، این خانم علنا داره اعلام میکنه قرآن و پیامبر این دین یک دروغگو و شیاد بودن .اگر دلت خواست که مطمئنم نخواهد خواست، حاضرم برات توضیح بدم چطوری اعتقاد به بهاییت یعنی اعتقاد به کذاب بودن و کذایی بودن قرآن .شما هر موقع خواستید به چیزی بنازید، ابتدا از خود سوال کنید این چه آیینی است که تصمیم گیری در مورد ازدواج محارم را( بر عهده نفوس مومنه ) قرار داده . موفق باشید
    20
    3
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    بعضی‌‌ها مدعی شده اند این دختر برای پناهنده شدن این کار را انجام داده!! اولا به این بعضی‌‌ها می‌گویم دولتِ اسلامیِ شما کاری با بهائیان کرده که اینها اساسا احتیاج به پرونده سازی برای پناهندگی ندارند و رفتارِ عصر حجریِ اسلام با این عزیزان در همه دنیا زبانزد است . بهاییان باعث شده اند چهره پلید اسلام در دنیا آشکار شود . در ثانی‌ مگر امامِ مفقود شما همین کار را نکرد ؟ مهدیِ مفقود با اظهاراتِ دروغِ خود در مورد اینکه جانش در خطر است و خلیفه به فکرِ کشتنِ اوست ، پولهای مقلدانش را گرفت و فرار کرد و تا امروز هم مقلدانش " منتظرند " که بیاید و پولها را بیاورد ! زهی خیالِ باطل . اما در آخر بگویم که گیرم این دختر این کار را برای پناهندگی کرده ، خوب تو چرا میسوزی ؟! آب بریز جانم !
    1
    24
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    باور عمیق - قم، ایران - عزیز برادر، شما باز هم داری مغلطه میکنی‌ ! صد‌ها بار به این دادگاه و قضات مراجعه کرده ایم ولی‌ بی‌ نتیجه ! در مورد احکام بهائی هم دارید نشر اکاذیب میفرمایید که در آیین حنیف شما حرام است ، در باره حکم ازدواج برای بار چندم توضیح میدها که به تفسیل در آیین بابی آمده و حضرت بها الله یک محدودیت به آنچه تعیین شده بود اضافه کردند که ازدواج با زن پدر و یا نامادری هست، بقیه محدودیت‌ها توسط بیت عدل اعلام میشود، تا آن موقعه همان احکام آیین بابی بر جا خواهد بود چون که نسخ نشده اند.
    2
    13
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. [::باور عمیق - قم، ایران::]. یک توضیح کوچیک دیگر در باره مطلب دیگری که به کذب نوشته بودید ! بهائیان به هیچ عنوان ضد اسلام و قرآن نیستند، بلکه این آیین را ستایش میکنند، منظور من آن اسلامی هست که توسط پیامبر اسلام به جهانیان عرضه شد که مبناش ازدای انسان و عدالت در بین همه مردم بود، نه این اسلامی که توسط آخوند‌ها ارائه میشود که همه را نجس می‌دانند
    3
    16
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. عزیز برادر، حضرت بها الله یک نظم جدید و بی‌ نظیر را به جهانیان پیشنهاد کرده اند که در حل شکل گیری هست. مشکل شما و دوستانتان در این هست که قصد دارید جهان را با همان نظم قدیمی‌ ۱۴۰۰ ساله پیش اداره کنید ! یک نگاهی‌ به بیش از ۵۰ کشور مسلمان در جهان بیندازید، متوجه منظور من خواهید شد.
    1
    17
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    perspolisi - سیدنی، استرالیا
    من میگم این باور رو به حال خودش بگذاریم، از داستان کار یابیش تو خارج و کار با افغانیای عزیز تو ایران معلومه چیکارس، اگه الان یه آلمانیم بیاد بگه منو تو ایران اذیت کردن یه دو سه تا خاطره میسازه تحویل میده خخخ
    0
    9
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    از هر چی حضرت و امام و این چیزاس حالم بهم میخوره. من که حضرتم و پیغمبرم وجدانمه . تا بحال هم به هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ پرسش بی پاسخی نرسیدم که احتیاج به رساله و کتاب و غیره داشته باشم. برگ درختان سبز هر ورقش دفتریش معرفت کردگار. تو نیکی میکن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز . تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند ادمی. بنی ادم اعضای یک پیکرند که در افرینش زیک گوهرند. هر کدوم از این ابیات خود در بر گیرنده یه کتاب و دین وحضرت و پیغمبره. معنی اینا رو که فهمیدی حله. حالا با پای چپ وارد مستراح شیم یا راست ؟ قبله اینوره دستشویی نسازیم ؟ روزه بگیریم که شب ها عین خرس بخوریم؟ جلو یه دیوار از صبح تا شب دلا راست شیم ؟ وووو البته کلیسا رفتن مسیحیان رو دوست دارم . لباس شیک میپوشن بهانه ایه دور هم جمع شن و یا مسجد رفتن مسلمون ها تر تمیز میرن اون تو خوبه . فقط واسه اینکه یه کار تیم ورکه. بقیش رو هر کسی رساله زندگی خودشو مینویسه. ازاد باشید شجاع و مهربان. بقیه اش پیشکش ! کدوماتون به گوهر درونیتون با این مذاهب مختلف رسیدین ؟
    4
    11
    شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    باور عمیق - قم، ایران. عزیز, باید توجه داشته باشید که هدف آیین بهائی، به فرموده خود حضرت بها الله اجرای حدود ( مجازات) نیست، بلکه رساندن انسان به‌شان و مقامی بالاتر از فرشته‌ها هست. در حقیقت انسان متعالی مرتکب جرم و جنایت نمی‌شود و در هر صورت شلاق و سنگسار شایسته مقام انسان نیست، آنهم در قرن ۲۱.
    0
    6
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    Azadi199 - پاریس، فرانسه . یک بار قبلا مفصلا با همدیگه صحبت کرده بودیم . اما من از صحبت کردن استقبال میکنم . اول اینکه امیدوارم پاسخ سوالی که خیلی پیگیر آن بودید ولی پس از شنیدن پاسخ کلامی نه خواستید و نه توانستید در مورد آن صحبت کنید را دریافت کرده باشید . سوال کردی که اگر این دختر در ایران ماند جواب خدا را چه میدهم؟ پاسخ دادم : بفرمایید مجازات حدس اشتباه پرداخت چند مثقال طلا به بیت العدل است تا بنده تقدیم کنم . دیگر مجازات یک حدس اشتباه که بدتر از مجازات زنای زن شوهردار نیست که در آیینتان برای بار اول و دوم و سوم ، هر دفعه مجازات زنای زن شوهردار مقدار معینی طلای پرداختی به بیت العدل است و این وسط معلوم نیست تکلیف زنای بار چهارم زن شوهر دار چه میشود چون احتمالا حضرت بها الله فرصت فکر کردن درباره این قلم اخیر را نداشته اند . لطفا سکوت نکنید و درباره پاسخ دریافتی، کمی اظهار نظر بفرمایید.
    8
    0
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    مشخصا بفرمایید بنده درباره کدام یک از احکام بهاییت نشر اکاذیب کردم؟ به خدای محمد سوگند اگر یک مورد را بتوانی نشان دهی که من در مورد احکام بهایی نشر اکاذیب کرده باشم، قسم میخورم که دیگر از من کامنتی در این سایت نبینی . اما اگر گشتی و نتوانستی ادعایت را ثابت کنی، من جای شما بودم خیلی خجالت میکشیدم . فرمودی حضرت بها الله ازدواج با زن پدر را حرام کرد . ماشالله . هنر کرد . مگر در دین اسلام ازدواج با زن پدر حلال بوده که حضرت بها الله زحمت کشیدند و حلالش کردند؟ مگر وقتی از ایشان در مورد ازدواج با محارم سوال پرسیده شد ایشان نگفت تصمیمش بر عهده نفوس مومن و مومنه هست؟ این یعنی چه؟ . مطابق با چیزی که قبلا عرض کردم بهاییت یعنی ضدیت صد در صدی با اسلام و یعنی دروغگو دانستن پیامبر و قرآنی که محمد مصطفی را به صراحت خاتم انبیا و پیامبران و ختم رسل دانسته . حالا چطور شما معتقد به قرآن یا پیامبر اسلام هستید اما پیامبری بعد از او را به رسمیت میشناسید این هم از جمله معجزات عجیب شما بهاییان است
    8
    1
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    بر خلاف ادعای شما هیچگونه نظمی در مسائل مطرح شده از جانب آقای بهاالله وجود ندارد بلکه هر چه هست بی نظمی محض است . ایشان حتی از نظر علمی توان نوشتار و تکلم صحیح به زبان عربی را هم نداشته و نوشته هایشان سرشار از غلطهای املایی و گرامری فراوان به زبان عربی است . نه تنها هیچ نظمی از ایشان به چشم نمیخورد بلکه هر چه هست بی نظمی محض است . بله بله شما درست میفرمایید . شلاق مجازات است اما داغ گذاشتن پیشانی دزد مطابق با آیین شما مجازات نیست . جالب اینجاست اگر مردی دزدی کرد برای بار اول تبعید . بار دوم زندان . بار سوم علامت گذاشتن روی پیشانی . اما دیگر معلوم نیست مجازاتش برای بار چهارم چیست؟ اصلا مجازات زن سارق چیست؟ هیچی . حضرت بها الله یادشون رفته بوده . بله بله شما درست میگی . مخصوصا اینکه در احکام شما مجازت کسی که خانه ای را به آتش بکشد این است که باید با آتش او را سوزاند و کشت . ایشان اینقدر دقیق بوده اند و چنان نظمی را بنیان نهاده اند که میفرمایند : ( من خجالت میکشم حکم مجازات لواط را بیان کنم ) . ببین چقدر مضحک . یه پیامبر به جای اعلام حکم الهی میگه من خجالت میکشم و هیچی نمیگه
    8
    1
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    باور عمیق - قم، ایران- مرسی از اینکه جواب دادی ولی دوست عزیز و گرامی من کار اون اقای بهایی رو که با شما کرد رو تایید نمیکنم چون اگه عقیده من بر این باشه که همه برابر هستند شما هم از این دایره مستثنی نیستید چون عرض کردم خدمتتون که مذهب یه چیز شخصیه و هرکس دینی رو برای خود بنا به یا تشخیص یا به صورت موروثی میپذیره ولی در کشور ما خودتون میدونید که خیلی از کارها شاید بالای 90 در صد مشاغل بسته به دین (مسلمان ) و تابعیت از جمهوری اسلامیه و اقلیت های دینی نمیتوانند در ان شغل استخدام شوند وقتی که یک بهایی نتونه تو شغل یا رشته ای برای تحصیل در کشور خودش وارد بشه صد البته که در صدد چبران میشه و تلافیش رو متاسفانه سر یکی مثل شما میاره چون این ظلم بهش شده و یاد گرفته که من هم میتونم مثل ایران که روی عقیده و مذهب من زوم کرده بودند و از همون طریقی که به من اجحاف شد من هم پیروی کنم
    0
    8
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    البته که تلافی به بدی پسندیده نیست و اما در مورد جاسوس :شما فکر نمیکنید که خیلی از جاسوس ها هم بودن که مسلمان و یهودی و سایر مذاهب بوده اند ؟ما پاپ و کاردینال و اخوند و خاخام و موبد بد در طول تاریخ نداشتیم ؟حالا اگه یهودی بد بوده تمام یهودیا زیر سوال باید بروند ؟یکی از دوستان من صاحب خونه انگلیسی و یهودی داره که واقعا انسان خوبیه و خیلی هوای مستاجر هاشو داره تمام مستاجر هاش بالای ده ساله که نشسته اند و هنوز دارند به همون قیمت ا جاره میدهند من بنا به شغلی که دارم با افراد بسیار زیادی برخورد داشتم که انسانهای خوبی بودند
    0
    5
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    عزیز من تمام حرف من اینه که مردم رو با دین و مذهبشون قیاس نکنیم هر دینی که داریم انسان باشیم ایا تا بحال فکر کرده ایم که تمام جنگ ها در دنیا همش به خاطر دین بوده یه روز یهودیا میگن دین ما برتره و یه روز مسیحی میاد برای اثبات حقانیتش میجنگه و فاجعه کشتار یهودیها و هولوکاست رو ببار میاره و الان هم که شیعه وسنی دارند چشم همو در میارند اگه همه قبول میکردند که دینشون رو به رخ هم نکشن این همه فاجعه در دنیا بوجود نمیامد
    0
    6
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    و از این نکته پند گیریم که:هرکه در این سرای درآمد نانش دهید و از ایمانش نپرسید، چرا که آنکه به درگاه ایزد باریتعالی به جان ارزد، البته بر خان بوالحسن به نانی بیرزد.»
    0
    5
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. عزیز برادر، یادم رفت که بنویسم هزاران جوان بهائی در جنگ ایران و عراق شرکت کردند که یکی‌ از آنها برادر بزرگتر من بود که ۶ ماه در جبهه‌ فیازیه آبادان با حد آقل امکانات جلوی ارتش عراق ایستادگی کردند و آبادان را حفظ کردند، پاداش ایشان در بازگشت از جنگ اخراج از کارش بود به جرم بهائی بودن !!
    1
    8
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. خوب عزیز برادر، رسیدیم به نشر اکاذیب شما، اول اینکه نوشته بودید که حتی یک بهائی هم در دفاع از کشور در جنگ ایران و عراق شرکت نکرده بود، اولیش برادر بزرگتر خود من ! مورد دوم ضدیت ما با اسلام است که این یکی‌ رو دیگه خود شما بهتر میدانید که واقعیت ندارد ! حضرت بها الله در چند صفحه از کتاب ایقان به آیات قرآن کریم اشاره میکنند ؟ ولی‌ باز هم راضی‌ نیستم که شما را از کامنت نوشتن محروم کنم، انصاف و عدالت را در رفتار و کردار رعایت کنید، در روز حساب و کتاب سخت به کارتان خواهد آمد !
    0
    4
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. و اما مطلب کذب سوم، نوشته بودید که نظم جدید پیشنهادی آیین بهائی سراسر بی‌ نظمی هست، شما بهتر از همه میدانید که حضرت بها الله مقام روحانی را در آیین بهایی حذف کردند و اداره امور را به خود بهائیان سپردند که با یک سری انتخابات بی‌ نظیر که حتی در پیشرفته‌ترین دمکراسی‌ها هم نظیر آنرا نمیتوانید پیدا کنید منتخبین خود را به عنوان عضو تشکیلات بهائی انتخاب کنند که اداره جامعه را در اختیار خواهد داشت جدید. در این نظم بدیع، اساس بر پایه تعلیم و تربیت و سواد آموزی هست، با تأکید بر ارجهیت تربییت دختران، در ایران قرن ۱۹، حدود ۹۵% بی‌ سواد وجود داشت که زیر نظر علمای اعظم به امر تقلید مشغول بودند !! گویا احتیاجی‌ نبود که ملت با سواد باشد ! آیا این نظم جدید یک نوع بدعت شجاعانه در تاریخ ادیان نیست ؟ در این باره بیشتر گفتگو خواهیم کرد.
    0
    2
    یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    قرار بر این بود که مطابق با ادعای خودتان موردی را به بنده نشان دهید که من (( در مورد احکام بهایی نشر اکاذیب )) کرده باشم که متاسفانه گشتید و پیدا نکردید و نتوانستید موردی نشان دهید . همانطور که قبلا گفتم حتی یک بهایی در جریان جنگ ایران و عراق کشته نشده و در راه دفاع از وطن جان خود را از دست نداده که البته مثال شما در مورد شرکت برادرتان در جنگ هم نافی چیزی که قبلا عرض کردم نیست . حالا بماند که امثال برادر شما به عنوان سرباز وظیفه و زورکی یک چند ماهی را در خارج از مناطق خط مقدم را گذراندند . همچنان پیگیر پاسخگویی شما درباره میزان طلایی که من باید بابت حدس اشتباه به این خانم بهایی پرداخت کنم هستم . لطفا به جای پافشاری بر ادعای نظم جدید و این صحبتهای غیر مستدل، در ارتباط با نمونه های اعجاب برانگیز احکامتان که به آنها اشاره کردم صحبت کنید تا آنموقع معنای نظم و بی نظمی را بهتر متوجه شوید . موفق باشید
    5
    1
    دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    باور عمیق - قم، ایران
    مترلینگ - منچستر، انگلستان . دوست عزیز . همانطور که قبلا عرض کردم من با دیدگاه شما کاملا موافقم و دیدگاه شما را کاملا درست و انسانی میدانم . اما متاسفانه شرایطی وجود دارد که امکان تحقق دیدگاه درست شما را غیر ممکن میسازد . باور بفرمایید وقتی در مورد موضوع جاسوسی و البته عدم تعمیم آن به کل بهاییان مطلبی گفتم، این امر نه از روی ظن و گمان بلکه وجود موارد متعدد در گذشته بوده که نهایتا شرایط را به سمت ایجاد محدودیت های بیشتر سوق داده است . در مورد اشتغال اقلیت های دینی به شخصه محدودیتی ندیدم حتی در سطح مکانهایی مانند سازمان انرژی اتمی که یکی از کارشناسان آن از دوستان خوب ارمنی من هست . اما روی این نکته پافشاری نمیکنم و بنا بر دیدگاه بسته فعلی حاکم در ایران وجود این امر را محتمل میدانم . در ارتباط با اینکه فرمودید ریشه تمام جنگ ها دین است، مخالفم . جنگ جهانی اول و دوم به عنوان بزرگترین جنگ های طول تاریخ هیچ گونه ریشه ای در دین و مسائلی از این دست نداشت . امروزه جنگ ها ریشه در مبارزه دین با بی دینی دارند.
    5
    1
    دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. عزیز برادر، باز هم مطلب خلافی نوشتید ! برادر من سرباز نبود، ایشان خدمتش را بین سال ۵۴-۵۶ گذراند، ولی‌ با اعلان دولت مبنی بار احضار سربازانی که در ساله ۵۶ خدمتشان را تمام کرده بودند، ایشان هم کار را رها کرد و به جبهه‌ رفت، پاداش ایشان بعد از ۶ ماه خدمت, اخراج از کارشان بود ! من اگر بتوانم، لیست بهاییانی که در جبهه‌ شهید شدند را در همین صفحه برایتان خواهم گذشت، چون چندین مورد را خودم در اینترنت دیدم ( نام، عکس و محل شهادت ).در ضمن, اگر مایل هستید که احکام این دو دین را با هم مقایسه کنیم، من حرفی‌ ندارم، ولی‌ بدانید و آگاه باشید که کار برای شما بسیار سخت خواهد شد ! لطفا بنویسید آیا همه قرآن کریم را مطالعه کرده اید ؟ اگر نه بحث بیهوده است.
    1
    3
    دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. عزیز برادر، اینهم از مطلب خلاف واقع که خود شما نوشتید ! ( مطابق با چیزی که قبلا عرض کردم بهاییت یعنی ضدیت صد در صدی با اسلام و یعنی دروغگو دانستن پیامبر و قرآنی که محمد مصطفی را به صراحت خاتم انبیا و پیامبران و ختم رسل دانسته) . اسلام حضرت محمد را ختم رسل دانسته !؟ پس آیه‌های صریح سوره سجده آیه 4، سوره ال اعراف، آیه‌های 34 تا 36 چی‌ میشه ؟ ظهور مهدی و همزمان بازگشت حضرت مسیح چی‌ می‌شه ؟
    0
    0
    دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::مترلینگ - منچستر، انگلستان::]. دوست عزیز، یک توضیح کوچک در مورد مقوله جاسوسی، به قول دکتر عباس میلانی، محقق و تاریخ شناس ، این حضرات ( اسلامیون ) اگر یک ورقه و یا یک خط سند دال بر جاسوسی بهائیان داشتند، تا به حال آنرا با بوق و کرنا فریاد زده بودند ! دختر ۱۷ ساله شیرازی ( منا محمود نژاد) و یا پیرمرد ۸۳ ساله یزدی چه جور جاسوسی می‌توانستند باشند که توسط این نظام به جوخه مرگ سپرده شدند ؟ پیشنهاد ما اینست، یک دادگاه علنی بر گذار کنید، به وکلای مدافع به اندازه کافی‌ زمان بدهید که پرونده را بر رسی کنند، و آنگاه رای دادگاه را با استنداد به دلیل و مدرک مورد قضاوت حقوق دانان و افکار عمومی‌ بگذارید. و آگر نه پشت در‌های بسته هر انسان مظلومی را می‌توان محکوم کرد و یا اتهامی وحی به او بست. موفق و پیروز باشید.
    0
    1
    دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    قابل توجه بعضی کسانیکه هنوز فرق بین مردم ایرانو رفتارهای حکومت آخوند رو نمیدونن..مطمئنم همانطور که خودش هم گفته اکثر همکلاسیهاش از این ظلمی که به اون شده ناراحت هستن..بر خلاف خیلی از کشورهای مسلمان که مثلا یه حکومت غیر دینی دارن وقتی یه آخوندی فریاد میزنه یه نفر مرتده مردم میریزند سرش تا حد مرگ کتکش میزنن..ولی این بهایی عجب دینیه. به نظرم اگه اسلام یه مذهب خوب و بی آزار داشته باشه همین بهاییه..
    1
    1
    ‌سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::*پسر شجاع* - تهران، ایران::]. عزیز، ممنون از همدردی و حسن نظر شما، توضیح کوچک آنکه آیین بهائی یک دین مستقل هست و شاخه و یا فرقه ای از اسلام نیست. موفق و پیروز باشید.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    فریدون وهمن مولف کتاب صد و شصت سال مبارزه با آیین بهایی می‌گوید :«جنگ هشت ساله فرصت طلایی به دست مخالفان آیین بهائی داد تا آزار و اعدام و تیرباران بهائیان را که از آغاز انقلاب شروع شده بود ادامه دهند. در این دوران به بهانه‌ جنگ با صدام هر نوع بی‌قانونی توجیه پذیر بود، بهائی آزاری که جای خود داشت. در تمام دوران جنگ هیچ مرجعی نبود که بتواند پاسخگوی رنج و بیدادی که بر هم میهنان بهائی می‌رفت باشد.». او در رابطه با آمار کشته شدگان بهایی در ۸ سال دوران جنگ با اشاره به این که آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان و اسرای بهایی در جنگ نیست، ادامه می‌دهد :«در دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر و نخست وزیری محمدعلی رجائی ۵۶ نفر - دوران یک ماهه‌ ریاست جمهوری محمدعلی رجائی و نخست وزیری محمدجواد باهنر ۱۲ نفر - در دوران یک‌ماهه نخست وزیری محمدرضا مهدوی کنی ۵ نفر - در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای و نخست وزیری میرحسین موسوی ۱۱۹ نفر در زندان‌ها مورد وحشیانه ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند و اعدام شدند و تاکنون هیچ مرجعی پاسخگوی این همه ظلم و بیداد نبوده است.»
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    آقای علایی ادامه می‌دهد:« ولی درست برعکس شد. وقتی فهمیدند بهایی است گفتند باید به جبهه بروی، آن هم خط مقدم.» وی ۴ ماه پس از اعزام به خط مقدم و در شرایطی که به تازگی وارد بیست سالگی شده بود بر اثر اصابت خمپاره کشته شد. البته این درخواست همیشه با جواب منفی روبه‌رو نشد. بهمن که در تیرماه ۱۳۶۵ به سربازی رفته و ۲۵ ماه از ۲۸ ماه دوران «خدمتش» را در مناطق جنگی گذرانده است می‌گوید: «در مجموع می‌توانم بگویم با من رفتار خوبی داشتند و پذیرفتند که به صورتی خدمت کنم که خواسته‌ام برآورده شود. ولی برخوردها همه جا یکسان نبود.»
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    جمشید هنگامی که ۱۹ ساله بود تصمیم می‌گیرد به سربازی برود. ۶ ماه بعد یعنی روز ۱۷ شهریور ۵۹ چند روز مانده به شروع رسمی جنگ و در حالی که به تازگی به پاسگاه «خان لیلی» در مرز ایران و عراق منتقل شده بود با حمله‌ عراق به اسارت نیروهای عراقی در می‌آید. او ۱۰ سال بعد و پس از پایان جنگ آزاد می‌شود.جمشید می‌گوید: «در فرم‌های سربازی نوشته بودم که بهایی هستم اما بعد از اسارت کسی از بهایی بودنم سوال نکرد و نیروهای عراقی هم کاری نداشتند.». او ادامه می‌دهد :«در طول ۱۰ سال اسارت هیچ اطلاعی از وضعیت ایران نداشتم. نامه‌هایی هم که برای خانواده می‌فرستادیم نزدیک به یک سال در راه بود و توسط عراقی ها و ایرانی ها سانسور می‌شد.». او اشاره می‌کند که جو «آسایشگاه» بعد از آمدن اسرای جدید «حزب‌اللهی» و «مذهبی» شد. «بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در هر آسایشگاه بودیم و هر کس به اندازه‌ یک موزاییک و نیم که حدود ۴۰ سانتیمتر می‌شد بیشتر جا نداشت. دو نفر که به تحریک حزب اللهی‌ها قصد فرار از آسایشگاه داشتند زیر سیم خاردار‌ها گرفتار شدند. بعد از این شرایط برای کل اسرا دشوارتر شد. دو سری پنجره‌ بزرگ که در دو طرف بود و به بیرون باز...
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    می‌شد را بستند. به طوری که شب و روز برای ما یکی شده بود و بعد از یک یا دو سال یک طرف از آن‌ها را باز کردند. این مشکلاتی بود که باعث آن گروهی از ایرانیان بودند. کسی هم یارای مقابله با آن‌ها را نداشت و اگر کسی می‌خواست جلوی آن‌ها بایستد، کاری می‌کردند که در اسارت‌گاه نمی‌توانست با کسی حرف بزند.». این شرایطی بود که البته برای همه‌ اسرا یکسان بود. اما برای جمشید در چنین جوی «بهایی بودن» می‌توانست سر منشا تبعیض‌های بزرگتری نیز باشد. چنین تجربه‌ای بر اسرای بهایی و غیرمسلمان چطور گذشته است؟ «کسی آن‌جا مرا نمی‌شناخت. من هم سعی می‌کردم حالتی میانه را بگیرم و بی حاشیه باشم. نه با حزب‌ اللهی‌ها کاری داشتم و نه با نگهبان‌ها و سرباز‌های عراقی دوستی می‌کردم.»او ادامه می‌دهد: «می‌ترسیدم. هم از ایرانی‌ها و هم از عراقی‌ها. فرایض یومیه‌ام را مخفیانه انجام می‌دادم. مواقع نماز جماعت من آخر صف می‌ایستادم و نماز خودم را می‌خواندم. گاهی که مسئول نظافت آسایشگاه بودم، وقتی همه بیرون می‌رفتند و تنها می‌شدم، گوشه‌ای می‌نشستم و برای خودم نماز و دعا می‌خواندم.»
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    زین العابدین علایی می‌گوید که پس از کشته شدن برادرش، بنیاد شهید پرونده‌ او را بایگانی کرد و مسئول پاسخگویی، بهاییان را «فرقه‌ ضاله» و «گمراه» نامید. «گفتند پرونده‌اش را بایگانی کرده‌ایم زیرا معلوم نیست وی شهید شده باشد و شاید خودکشی کرده باشد.». «من گفتم به جای تسلیت و دلجویی از ما این طرز برخورد صحیح نیست و اگر ما گمراهیم شما می‌توانید ما را آگاه کنید. بعد از بحث مفصل و طولانی از من عذرخواهی کردند و گفتند هر کاری از دستمان بیاید انجام می‌دهیم.». آقای علایی در ادامه می‌گوید که شرایط‌ آن ها با دیگر خانواده‌هایی که فرزند یا همسرشان را از دست داده بودند برابر نبود اما او و خانواده‌ اش تا جایی که توانستند برای احقاق حقوق خود تلاش کردند.«در جریان دادگاه حصر وراثت، قاضی بعد از مراجعه‌های مکرر من گفت که از جریان پیش آمده ناراحت است. و کاغذی با مهر فوق محرمانه را نشانم داد با این مضمون که از دادن هر نوع پاسخ کتبی به اعضا فرقه‌ ظاله‌ بهایی اجتناب شود زیرا هر پاسخ کتبی به معنای نوعی رسمیت دادن به ایشان اس...
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    او ادامه می‌دهد: «از طریق بنیاد شهید که هیچکاری نمی‌توانستیم بکنیم چون پرونده بایگانی شده بود و جواب نمی‌دادند. ما از طریق ارتش پیگیری کردیم.». ارتش دائما از رهبری سوال می‌کرد که تکلیف این افراد چیست. آخرین فتوایی که از رهبر گرفتند این بود که مستمری افراد بهایی که در جبهه کشته شده‌اند، برقرار شود.» آقای علایی می‌گوید که سرانجام پس از ۱۰ سال پیگیری، مستمری مادرش برقرار شد. جمشید نیز در این رابطه می‌گوید:«ما تحت پوشش ستاد آزادگان بودیم. فرم آن‌جا ستون مذهب داشت. در فرم نوشتم که بهایی هستم. مسئول ستاد ما فرد منصفی بود. گفت از ستاد مرکزی اعلام کردند افراد غیر مسلمان را از لیست حذف کنید و پرونده‌ها را ببندید ولی چون کتبا چیزی به من نداده‌اند، من کاری ندارم.»او در ادامه می گوید که به مرور حمایت‌ها کمتر شد و بعد‌ها به وی گفتند اگر در فرم بنویسی مسلمان می‌توانی مستقیم به دانشگاه بروی و در اداره‌ای دولتی استخدام شوی. او در ادامه می گوید که به مرور حمایت‌ها کمتر شد و بعد‌ها به وی گفتند اگر در فرم بنویسی مسلمان می‌توانی مستقیم به دانشگاه بروی و در اداره‌ای دولتی استخدام شوی.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران::]. ممنون از شما دوست عزیز، امیدوارم که باور عمیق از قم کامنت‌های شما را خوانده باشد ! وقتی‌ که کسی به جبهه میره اونهم در خط مقدم، احتمال شهادت بسیار زیاد هست، حالا ایشون چطور هم‌چین حدسی زدند که حتی یک بهائی هم در جنگ شهید نشده مثل استدلال‌های دیگر ایشان می‌باشد !!
    0
    1
    شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.