خودارضایی ۸۳ درصد جمعیت بالغ کره زمین

نمایی از فیلم شرم با بازی مایکل فسبندر و به کارگردانی استیو مک کوئین: سکسوالیته به عنوان «زندان جسم»ایران وایر , حسین نوش آذر : گفته می‌شود که دست‌کم ۸۳ درصد جمعیت بالغ کره زمین حداقل یک بار در زندگی خودارضایی کرده یا به طور منظم خودارضایی می‌کند.  یک معنای دیگر این آمار این است که ۱۷ درصد جمعیت کره زمین در زندگی خودارضایی را تجربه نکرده‌اند.
آن  ۱۷ درصد چه می‌کنند؟
خودارضایی ۸۳ درصد جمعیت بالغ کره زمین را حتی اگر اغراق‌آمیز یا بی‌پایه و اساس و یا تابع مختصات فرهنگی و عرفی یک جامعه در نظر بگیریم، بیش از آنکه حامل یک بحران باشد، از یک نیاز ساده سخن می‌گوید. پرسش اما همچنان باقی‌ست: آن  ۱۷ درصد چه می‌کنند؟
سایت «ردیت» که از سایت‌های مهم شبکه‌های اجتماعی‌ست، در فوریه سال جاری این بحث را پیش کشید که چه کسی می‌تواند به مدت یک ماه خودارضایی نکند. بیش از ۱۴۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و روزنوشت‌هایشان را با دیگران به اشتراک گذاشتند. یکی از شرکت‌کنندگان در روز دهم نوشته بود: «هر زنی زیبا به نظر می‌رسد. هر باسنی دعوت‌کننده است. هوا بوی شیرینی می‌دهد، آسمان صورتی‌ست و انبوهی از پروانه‌ها در پایین‌تنه‌ام آشیانه کرده‌اند.»
به اعتبار چنین آماری و چنین آزمون‌هایی آیا می‌توانیم بگوییم جامعه غرب از بحران جنسی رنج می‌برد؟
مجله «براوو»، از نشریات زرد آلمانی‌زبان در حلقه‌ای از ۱۶ هزار دختر و ۱۴ هزار پسر جوان یک نظرسنجی برگزار کرده بود. بر اساس این نظرسنجی ۹۶ درصد پسران و ۸۲ درصد دختران خودارضایی می‌کردند. (منبع) آیا می‌توانیم بگوییم جامعه آلمان به اعتبار این نظرخواهی از یک بحران جنسی آن هم با ابعاد استراتژیک رنج می‌برد؟
بحران‌ها و همه آن اساتید استراتژیک کشور
روزنامه شرق، چاپ ایران در شماره یکم مرداد ۱۳۹۴ خود گزارشی به قلم یکی از مدیران استراتژیک کشور و یکی از استادان دانشگاه صنعتی شریف منتشر کرد مبنی بر اینکه پنج بحران استراتژیک ایران را تهدید می‌کند: بحران بی‌آبی، بحران دروغگویی، بحران بی‌کاری، بحران اولویت‌های اشتباه و بحران جنسی. راهکاری که نویسنده این گزارش ارائه داده بود، بسیار ساده بود: ازدواج.
اگر خودارضایی را به عنوان یکی از نمودهای «بحران جنسی» در معنای «کمبود جنسی» در نظر بگیریم باید پرسید که آیا ۱۷ درصد از جمعیت بالغ کره زمین که خودارضایی نکرده‌اند، مردان و زنان متأهل‌اند؟ این یک احتمال است. اما احتمال قوی‌تر و برتر این است که عده زیادی از مردان و زنان متأهل خودارضایی می‌کنند. پس می‌توانیم چنین تصور کنیم که ازدواج حتی اگر مبتنی بر تبلیغات حکومت و نظریه‌سازی‌های رانت‌خواران بحران‌شناس کشور، بحران جنسی را تسکین دهد، این امر قطعاً به معنای پایان خودارضایی نیست.
نگفته پیداست که سبک زندگی هر انسانی محترم است. اما آیا ما به راستی می‌توانیم ادعا کنیم که آن  ۱۷ درصدی که خودارضایی نمی‌کنند، از یک زندگی کامیاب جنسی در چارچوب یک خانواده خوشبخت برخوردارند؟ آیا ممکن است کسانی در کره زمین زندگی کنند که به سن بلوغ رسیده‌اند و نمی‌دانند که چگونه می‌توان خودارضایی کرد؟ آیا هستند کسانی که از روی احساس گناه یا ترسی ناشناخته یا وحشت از پیامدهای جسمانی خودارضایی از این عمل پرهیز دارند؟
«خودارضایی»، این کلمه شیک
گام اول برای یافتن پاسخ ها، پیدا کردن کلمه مناسب است. تا زمانی که برای پدیده‌ای کلمه مناسب نیافته باشیم، نمی‌توانیم درباره آن پدیده بیندیشیم.
در سال‌های پیش از انقلاب که هنوز منابر از مساجد به سطح جامعه گسترش پیدا نکرده بود، حوزه علمیه قم جزواتی برای دانش‌آموزان و نوجوانان منتشر می‌کرد. این جزوه‌ها روی کاغذ کاهی و با چاپ نامرغوب و با قیمت ارزان در مدارس کشور توسط آموزگاران مذهبی که اغلبشان از طرفداران آیت‌الله خمینی و علی شریعتی بودند پخش می‌شد. یکی از این جزوات به خودارضایی اختصاص داشت. سستی زانوان، ضعف چشم، ناتوانی جنسی، خستگی و خواب‌آلودگی و افسردگی از کمترین پیامدهای خودارضایی بود که کارشناسان همه‌چیزدان حوزه علمیه برشمرده بودند. در آن زمان هنوز کلمه شیک «خودارضایی» ابداع نشده بود. مذهبی‌ها از کلمه نتراشیده و نخراشیده و دهشتناک «استمناء» استفاده می‌کردند، نویسندگان خودمانی‌تر، کلمه «کفلمه» را به کار می‌بردند. در هر حال همه این‌ها به کلمه‌ دیگری در ذهن فرومی‌کاست که یک دشنام بود و هست. کلماتی مانند «خودارضایی» و «بحران ارگاستیک»! کار ما را ساده کرده است. اکنون می‌توان هم مؤدب بود و هم گاهی فاضل جلوه کرد و هم اینکه این بحث‌ها را به راحتی در رسانه‌ها مطرح کرد، بدون آنکه خط قرمزی را زیر پا گذاشت.
خودارضایی، دست و دست‌مالی
با وجود گسترده‌تر شدن دایره واژگانی ما پرسش همچنان باقی‌ست. آن ۱۷ درصدی که خودارضایی نمی‌کنند چه کسانی هستند؟ آیا مربیان اخلاقی ما در حجره‌های حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نجف خودارضایی نکرده‌اند؟ تکلیف اعضای سالخورده شورای نگهبان از قبل معلوم است، مقامات کشوری و لشکری، سرداران سپاه، مأموران وزارت اطلاعات، مدیران میانی دولت، معلمان پرورشی، آخوندها، اعضای هیأت‌های مذهبی جزو  ۱۷ درصدی از مردمان جهان هستند که خودارضایی نمی‌کنند؟
پاسخ ساده‌تر و پیش‌پاافتاده‌تر از آن است که به قلم‌فرسایی نیاز داشته باشد. خودارضایی، همانطور که از واژه لاتین آن برمی‌آید، بیش از هر چیز به دست ربط دارد. بی‌جهت نیست که «دست دادن» یا «دست همدیگر را فشردن» یکی از رایچ‌ترین شیوه‌های ارتباط انسان‌ها با هم است. در فرهنگ ما هم کلمات و عباراتی مانند «دستمالی کردن» و «دست‌درازی» از یک بار اخلاقی و جنسی هم برخوردارند.
می‌توان چنین پنداشت که هر کس که با دستش کار خلاقی انجام دهد، دست‌کم تا آن لحظه که خلاق است، خودارضایی نمی‌کند. این نه فی‌نفسه خوب است، یعنی اخلاقی و شایسته است و نه فی‌نفسه بد، یعنی غیراخلاقی و ناشایست.
بحران جنسی یا بحران تن‌پروری؟
مذاهب به کنار، از میان فیلسوفان امانوئل کانت خودارضایی را نکوهش می‌کرد. کانت نیز مانند تعالیم یهودی و مسیحی و اسلامی اعتقاد داشت که ارضای غریزه جنسی می‌بایست در خدمت تکثیر نسل قرار بگیرد. گمان می‌کنم اکنون با این مقدمات می‌توانیم ادعا کنیم که کانت هم مانند همه آن‌هایی که از خودارضایی داد سخن می‌دهند، آن را نفی یا تأیید می‌کنند، قطعاً جزو ۱۷ درصدی نبود که در زندگی خودارضایی نکرده‌اند. دیوجانس به لحاظ خودارضایی در مقابل کانت قرار دارد. او آرزو می‌کرد که کاش می‌توانست با مالاندن شکم، گرسنگی را هم تسکین دهد.
 
بحث را با این قاعده به عنوان یک فرض به پایان برسانیم: هر کس که با صدای بلندتری «خودارضایی» را نکوهش می‌کند، خود را بیشتر از دیگران ارضاء می‌کند. با این منطق، ۱۷ درصدی که خودارضایی نمی‌کنند جزو جمعیت ساکت و آرام جهان‌اند. نه به فلسفه کانت کاری دارند و نه به رفتارهای تحریک‌آمیز دیوجانس. آن‌ها بی‌منبر و بی‌میز خطابه‌اند. بی‌تریبون و بی‌رسانه. آن‌ها کسانی‌اند با دستانی خسته، ذهن خسته، در پی معاش روزانه و لاجرم با خواب سنگین، بی‌هیچ رؤیا یا کابوسی.
 
به این ترتیب باید گفت ما در ایران از بحران جنسی رنج نمی‌بریم. از بحران تن‌پروری لایه‌ای از انسان‌های پرگو که از اخلاق دم می‌زنند و از «دست‌رنج» دیگران تغذیه می‌کنند رنج می‌بریم. ما از بحران عدم خلاقیت، بیگانگی با جسم، و از ریاکاری رنج می‌بریم. این اما یک بحران واقعی‌ست.
+220
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Mahdikayvan - مانیل، فیلیپین

    خیلى خوب بود. همینطور اخرش
    14
    67
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars_iran - دوسلدرف، آلمان

    ما در ایران از بحران تن‌پروری لایه‌ای از انسان‌های پرگو که از اخلاق دم می‌زنند و از «دست‌رنج» دیگران تغذیه می‌کنند رنج می‌بریم. ما از بحران عدم خلاقیت، بیگانگی با جسم، و از ریاکاری رنج می‌بریم. این اما یک بحران واقعی‌ست ...
    14
    81
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - ورشو، لهستان

    با این ترتیب یعنی آن هفده درصد کسانی هستند که از دسترنج شبانه روزی شان نهایت سو استفاده می شود ?!
    10
    36
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سورتمه - سورتمه، بلژیک

    در حوزه های علمیه بیشتر از تانکرهای 1000 لیتری استفاده میشود به این صورت که هر پنجشنبه شب نوبت یکی از طلبه ها میشود که در بشکه برود و این طوری ان کسی که درون بشکه رفته است شناسایی نمی شود .ماجرای بشکه رو اگر از اخوندها سوال کنید همش رو فوت اببند
    26
    88
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سورتمه - سورتمه، بلژیک

    تو ایران از وقتی صابون گلنار امد متاسفانه خیلی ها به این مشکل مبتلا شدن .
    21
    111
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۸
    Taha Fgh - بوشهر، ایران

    من به عنوان یک جوان اعتراف میکنم که امروزه تمام جوانان هم سن بنده به عمل خودارضایی مبتلا هستند.یعنی 90در صد ایران مبتلاست و ده درصد مابقی آخوندهایی هستندکه صیغه میکنند در آستان قدس رضوی
    19
    113
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    ابو علی سینا در کتاب قانون خود از خود ارضایی بعنوان بلای خانمان سوز یاد میکنه . متاسفانه در ایران برای هیچ چیز حد و مرزی وجود نداره بدین شکل که اگه یک کاری ازاد بشه یا جا بیافته مردم همگی بدون فکر و فقط بدلیلی که همه انجام میدهند خودشون رو مجاب میکنند که پس ما هم انجام بدیم. و این مساله تو تین ایجر ها بشدت الان مد شده و از قدیم هم که پیرمرد های روستایی اکثرا به این کار عادت داشتند. و این هم بر میگرده به همین مساله که هیچ کس فکر نمیکنه هر کاری رابه فرا خور وجودی و نیازش و در میزان حداقل انجام بده و نه بخاطر این که همه انجام میدن . این توجیهی که الان مد شده و در جواب میگن : این که چیزی نیست همه انجام میدن بلای کشور ما شده و در هر زمینه ای مثل مصرف مواد یا کشیدن سیگار یا دختر یا پسربازی کردن و یا دوردور کردن بصورت تصاعدی پیشرفت میکنه. یک نمونه اش هم همین پدیده هایی مثل تلگرام و وایبر و غیره که در ان عکس ها و فیلم هایی که تو گروه ها به اشتراک میذارن همونطور که گفتم بشدت بصورت تصاعدی زیاد و هرروز مطالب ان شرم اورتر میشه که متاسفتنه نوجون ها رو روزبروز بی حیاتر میکنهو تنها راه جلوگیری
    70
    68
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران

    با این پدیده ها نه تنها منع و غدغن کردنه بلکه باید تو مدرسه ها به تمام مسایل بصورت یک واقعیت برخورد بشه که ببینن چیز خاصی نیست و هر کارزیرزیرکی از هیجان خاص خودش برخوردار نباشه . مساله رودروایستی داشتن و شرم حضور از بیان مسایل در کشور ما از قدیم باعث بوجود اومدنه خیلی ازادی های یواشکی ! میشه که برای بچه ها بمثابه یک عمل تابو شکن و یک قدرت در ازادی عمل دورازچشم والدینه که متاسفانه خانوم مسیح علینژاد از مبلغان و بنیانگذاران این پدیده است که حتی به بانوان شوهر دار اجازه همبستری با کس دیگه ای بغیر از شوهرش رو هم میده.در هر صورت در جامعه ایرانی خیلی کارها بصورت نکوهیده و مذمت شده امده که هر چقدرهم شخصیت افراد و پوشش و سروضعشون مدرن و فشن باشه باز هم هیچوقت برای مردم جا نمیافته. عمل خودارضایی در صورتی که بصورت عادت و هابی و روزمره انجام بشه فوقالعاده برای جامعه خطرناکه . از دلایل ان میتوانم بگویم کسی که خودارضای جنسی میشه هیچگاه از لحاظ روحی راضی نمیشه و بسیاری از انگیزه های زندگی رو از دست میده و همینطور در تضعیف اعصاب و اخلاق بسیار موثره .بویژه بعد از ازدواج هم دچار زود ارضایی میشه . خخخخ
    75
    50
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند
    [::سورتمه - سورتمه، بلژیک::]. شامپو لطیفه را هم از یاد نباریم
    17
    34
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    nimaaa - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    نمیشه جلوی یک غریزه رو گرفت وقتی کسی نتونه نیازهای جنسی خودش رو مرتفع کنه مجبوره به خودارضایی رو بیاره مخصوصا در ایران که محدودیت جنسی وجود داره
    11
    82
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    faramarz65 - تهران، ایران
    [::کارمن مهوش کش - تهران، ایران::]. متن خوبی نوشتید . با بیشترش موافقم . ما ها در حفظ تعادل مشکل داریم . یا همه چیز و سفید میبینیم یا سیاه .
    29
    31
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    هر چند خود ارضایی بیش از حد ضررهای جسمی و روانی دارد اما برای کسی که امکان رابطه جنسی عاطفی با کسی را ندارد خیلی بهتر و با شرافت تر از همبستری با کارگران جنسی بی شخصیت هست و هم آسیب های روانی و جسمانی اش بسیار کمتر هست و از همه مهمتر شخصیت انسانی را زیر سوال نمی برد و ارزش اجتماعی فرد را پایین نمی آورد.
    109
    118
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    یه ضرب المثل قدیمی‌ و معروف هست که میگه: در جوانی‌ تا توانی‌ مشت بزن،،گر دست راستت خسته شد با دست چپ بزن ;)
    26
    44
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سورتمه - سورتمه، بلژیک

    خوب به یاد خاطرات نوجوانی افتادیم دوران ما دهه 50 ییا امکانات مثل الان نبود تا دوران دبستان که جنگ و بدبختی بود تا به سن بلوغ و نوجوانی رسیدیم رسید به گیر بازار کمیته و سپاه! اگر یک دوست دختر هم پیدا میکردیم یا باید نامه بازی میکردیم و یا با هزار تا ترس میرفتیم سر قرار!نیاز جنسی هم در سن بلوغ و جوانی میرسید به امپر قرمز وقتی هم با معلمان دینی صحبت میکردیم میگفتند پسرم برو دعا بخوان و نماز بخوان! یکی نیست به دوستان صنایع دستی کار حال حاضر بگه شما دیگه چتون هست الان که امکانات در حد لالیگا هست برای جوانان چه دختر وچه پسر!
    16
    53
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    پژمان1981 - تهران، ایران

    فواید خود ارضایی.......روانشناسی رشد 2 ترجمه دکتر حمزه گنجی- رفرنس معتبر رشته روانشناسی-...... بد نیست از فواید خودارضایی به صورت علمی اگاه شد و از خود نظریه بی پایه و اساس در نکرد.
    17
    41
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Club.X - فرانکفورت، آلمان
    به قول شعر :آااه‌ ای گلنار،‌ای مونس شب‌های تار
    10
    18
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    تانگو - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا
    بچه های من میتونستن رتبه هایدو رقمی کنکور بیارن دانشمندان تاسا بشن اساتید هاروارد و اکسفورد بشن ولی سیاست غلط اخوندی اون زمان نزاشت بیچاره ها الان کجا هستند با هوش سرشاری که من دارم ته چاه مستراح خونه قدیمیمون لعنت به سیاست غلط لعنت
    15
    19
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    از امام صادق (ع) در باره خضخضه"( استمناء با دست ) سؤال شد، در جواب فرمود: گناه بزرگی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او غذا نمی خورم! سؤال کننده عرض کرد: ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال در کتابش را برای من بیان کنید ! حضرت فرمود: این آیه که می فرماید : کسی که از غیر این (راه های مجاز های شرعی برای نیاز های جنسی خود) استفاده کند ظلم کرده است.
    91
    23
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    در بخشی از ایه33سوره نور خداوند میفرماید:. و آنان که وسیله نکاح نیابند باید عفت نفس پیشه کنند تا خدا آنها را به لطف و فضل خود بی‌نیاز گرداند. بنابر این بهترین راه برای خدای نکرده خود ارضایی و یا تن دادن به فحشا و فساد(بخصوص صیغه) صبر کردن هست و در حدیثی رسول مکرم اسلام میفرماید روزه گرفتن انسان را در مقابل خود ارضایی و فحشا و زنا بیمه میکند ، خدمت برخی دوستان تشیع هم عرض کنم که اگر صیغه مشروع و حلال بود خداوند در این ایه شریفه نمیفرمود صبر پیشه کنید بلکه میگفت صیغه کنید و یا پیامبر در روز فتح خیبر صیغه را حرام نمیکرد تا امروز مردم به ان روی اورند
    76
    7
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    مبتلایان به این عادت زشت در اثر عوارض روحی و جسمی حاصله، به تدریج تبدیل به افرادی ضعیف و ناتوان ، سرخورده، تنبل و مأیوس و دچار عقده های روانی می گردند و نسبت به دیگران نیز بدبین و در نوعی اضطراب و افسردگی به سر می برند.
    67
    30
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    اسماء دختر ابوبکر خواهر ناتنی عایشه است. اهل بدعت خوب توجه کنند که بعداً به شیعیان حیدر کرار خرده نگیرند! شعبه از مسلم غُری نقل می کند که :دَخَلنا عَلی اَسماء بِنتِ ابی بکر فَسَألناها عَن مُتعَة النِساءبر اسماء دختر ابوبکر وارد شدیم و از او پرسیدم که نظر شما درباره صیغه کردن زنان چیست؟ قال: فعلناها علی عهد رسول اللهما در زمان رسول خدا (ص) آنرا انجام می دادیم. حتما مراجعه نمایید و خودتان ببینید:سنن نسائی، ج۳، ص۳۲۶معجم کبیر، طبرانی، ج۲۴، ص۱۰۳مسند ابوداوود طیالسی، ص ۲۲۷.
    55
    141
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    [::faramarz65 - تهران، ایران::]. متشکرم .
    16
    10
    ‌پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    leona - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    . انسان مالک تن خودشه اشکالی نداره با لمس کردن تن خودش احساس ارامش و لذت بهش دست بده .
    22
    30
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. لولو جون (......بى مرگ است دقیانوس واى واى افسوس ...) فرقى نداره شاه حکومت کنه یا شیخ ، فکر نمیکنید اینهمه تنفر و وحشت شما از زنان فاحشه فقط ریشه دینى و عرفى داشته باشه ؟ اگه حزباللهى هستى که بحثش جداست ولى اگه حزباللهى نیستى چرا اینجوری حرف میزنی ؟! میشه بگى ارتباط عاطفى بین کیا و کجا باید باشه ؟ مطمعنى که قبل از سکس ارتباط عاطفى باید باشه؟!!!! و اگه نبود طرف چى میشه ؟ تخلیه بد میشه؟! نمیشه؟! آخه هموطن گلم جمهوری اسلامى رو ببین پر شده از جوانان روانی و خطرناک ، اگه یه مرکزى بود که اینها بتونن با جنس مخالف باشن اینجور حریص نمیشدند که ، خود ارضایى فقط آدمها رو حریص میکنه در همون مقطع زمانى از تب و تابت کم میکنه ولى حرصت نه تنها کم نمیشه که بیشتر هم میشه
    33
    71
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::چگونه از خداوند نمیترسی و در جهت تخریب اسلام و تهمت و افترا زدن بر علیه دین اقدام میکنی ؟سوال از شخص شما میپرسم چگونه حاضر میشوی افت صیغه دامنگیر خانواده و خواهر و یا همسر و یا دختر و یا مادر شما بشود؟ ایا حاضر میشوی برای تلذذ یک شهوت پرست از یکی از این اعضای محترمه خانواده ات استفاده کنی؟پس شرف و فطرت پاکت کجا رفته ای جوانمرد؟در پایان نکاتی رو خدمتت عرض میکنم ١:تمامی روایتهای که در کتب سنن اربعه اهل سنت بیان شده قابل استفاده نیستن بلکه ممکنه مواردی از احادیث موضوع و غیر صحیح نیز در اون کتب یافت بشه٢:برای نقل احادیث از اهل سنت بهتره اونها رو از دو کتاب صحیح البخاری و صحیح المسلم که بنا به عقیده بزرگان اهل سنت بعد از قران اصح کتب هستند استفاده بفرمایید و٣:در متن بعدی احادیثی رو از بزرگواران مورد اعتماد تشیع خدمتت عرض میکنم تا مورد تفقد قرار بدین
    31
    17
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    [فدای اقا اودنسه دانمارک]1- علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه همانطور که از مصادر اهل سنت نقل شد و اما مصادر اهل شیعه در مسند امام زید بن علی از زید بن علی از پدرش از جدش علی روایت کرده است که گفت: «نهی رسول الله صلی الله علیه وسلم عن نکاح المتعة عام خیبر».الروض النصیر شرح مجموع الفقه الکبیر (4/23)، تهذیب الأحکام طوسی (7/251) الاستبصار طوسی 3/142، وسائل الشیعه عاملی (4/441).2- امام زید (الروض النضیر شرح مجموع الفقه الکبیر (4/26).3- امام جعفر صادق همانطور که در بحارالانوار (100/318) آمده است از او دربارة متعه سؤال شد گفت: جز انسانهای فاجر کسی نزد ما آنرا انجام نمی‌دهد. در «الروض النضیر» در فقه زیدیه، آمده است او دربارة نکاح متعه گفت: همان زنی است. (الروض النضیر شرح مجموع فقه الکبیر 4/226 ودعائم الاسلام 2/229).4- امام محمدباقر دربارة نکاح متعه گفت همان زنی است همانطور که درروض‌النضیرآمده است. و دربارة نهی ائمه از نکاح متعه به کتاب الکافی کلینی (5/449 و 453) مراجعه شود.
    28
    7
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    فدای اقا اودنسه دانمارک ؛- امام حسن بن یحیی بن زید فقیه اهل عراق اجماع اهل بیت دربارة نهی از نکاح متعه را نقل می‌کند. (الروض النضیر شرح مجموع الفقه الکبیر 4/226).طوسی یکی از علماء بزرگ امامیه می‌گوید: نکاح موقت عیب و عار است.او می گوید: وقتی زن از خانوادة شریفی باشد نکاح متعه با او درست نیست چون برای خانواده‌اش عیب عار و برای خود زن ذلت و خواری است. (تهذیب الاحکام 7/253)
    29
    6
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::] چگونه وجدان خودت رو راضی میکنی و احادیثی که دربیان متعه حج گفته شده رو در باب متعه صیغه میاری؟برای رفع ابهام لینک صفحه ای رو میزارم که در اون احادیثی از بزرگترین راویان و نگارندگان بزرگترین کتب تشیع مبنی بر حرام بودن صیغه بیان شده ،http://www.islampp.com/index.php?id=144&ftwid=12623
    30
    6
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    اونایی که منفی دادن به نوشته من همشون اهل گلنار و شامپور داروگر و خلاصه....خ
    26
    19
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    دوستان و کاربرانی که منفی‌ میگیرن یا اونا که نسبت به هم کامنت میدن،،مگه دقت نمی‌کنید شما .؟!. بابا جان نوشته 83/ مردم جهان،،نه مردم ایران که از منفی‌ ناراحت هستید یا از صیغه و رد یا قبول آن‌ :o این یه مساله جهانی‌ هست و کل انسانها را میگه نه فقط مردم آفت زده و اسلام زده ایران. حتی به خصوصی‌ترین کار یه آدم هم اعتراض دارید،،اینکه دیگه صیغه یا گی‌ بودن و همجنس بازی و یا بچه بازی نیست که :o در ضمن از نظر من اگه کسی‌ جفت و سکس در اختیارش نیست و چاره دیگه‌ای نداره حتی برای لحظه هم تاخیر جایز نیست و نباید وقت را هدر بده...
    3
    18
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::] . اگر بهتره اونها رو از دو کتاب صحیح البخاری و صحیح المسلم که بنا به عقیده بزرگان اهل سنت بعد از قران اصح کتب هستند استفاده کنیم. پس تحویل بگیر. بطور مثال از همین کتابها: فرار کردن عمر و ابوبکر از جنگ احد مثل بز کوهی؛ شیر دادن مستقیم عایشه به مردهای غریبه برای محرم شدن به اونها؛ غسل دادن عایشه به مردانی که جنب شده بودند؛ ؛ توهین عمر به پیامبر ص (حدیث قرطاس)؛ کفر عمر و ابوبکر که جلوی پیامبر ص صداشون رو بلند کردن؛ سوسمار خوردن عمر؛ ...بود (پدر عمر؛ خطاب...)؛ عمر بلد نبود تیمم کنه و غیره. اگر مردی بیا جواب اینا رو بده. ببین وهابی با بد کسی طرف شدی؛ عمرأ اگه بزارم اینجا بخوای زرنگ شی.
    20
    25
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    toghrol59 - گنت، بلژیک
    پوکر بازها معتقدند،اگه «دستت»خوبه احتیاج به شریک نداری.
    2
    16
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::]. یه سوال?! مگه عایشه زن و همسر قانونی محمد پیامبر نبوده و عاشقانه هم اونو دوست داشته ? مگه خود محمد نمیگه هرکی‌ به اهل بیت من توهین کنه هیچوقت عاقبت به خیر نمیشه ?مگه صلوات فرستادن درود به محمد و اهل بیت و زن و بچه‌های اون حضرت نیستش‌،?،حالا چرا شما .... را تا حد یک فاحشه تنزل داده و توهین و اهانت می‌کنید،?وقتی‌ مسلمونها باهم نمیتونید کنار بیان و به خاطر سنی شیعه,, جنگها و قتل‌ها توهین‌ها و اهانت‌ها می‌کنن و بر سر یک امام یا خلیفه به خون هم تشنه هستید :o حالا دنیا و دیگر ادیان چه‌جور به این دین با دیده احترام باید نگاه کنن،?،شما‌ها که خدا و الله قرآن و پیامبر نماز قبله و همه چیزاتون مشترک هست اما اینقدر از هم متنفر و با هم دشمن خونی تاریخی هستید،،پس میشه گفت اصل مساله و اصل داستان اسلام و مسلمانی مشکل دار و غلط هستش :o
    3
    24
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    الله اکبر . داشتم کامنتارو میخوندم و از خنده روده بر میشدم که این سلطنت طلب مثل بگم چیچیه معرکه پرید وسط . آقا جان . اگر ما بنا بر نص صریح قرآن و سنت صیغه را حلال میدانیم شما که فحشای (( مسیار )) را از خودتان ابداء کردید تکلیفتان چیست؟ چطور غیرت شما برای فحشای (( مسیار )) باد نمیکند اما مسلمان باید غیرتش برای ازدواج مشروع موقت باد کند ؟ چطور آنموقع که بنا بر احکام مزخرفتان راضی میشوید زنی پستان خود را در دهان مرد نامحرم گذاشته تا آن مرد از آن شیر بنوشد تا محرم رضاعی گردند آن موقع اثری از رگ غیرت بر گردنتان دیده نمیشود اما وقتی صحبت از حلال خدا شد میشود بی غیرتی؟ اونجوری که تو آخرین بار توی خبر سخنرانی خمینی خیط شدی من گفتم اقلا تا 6 ماه دیگه سر و کلت پیدا نمیشه ..
    18
    19
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::] . هموطن عزیز متشکرم که وقت با ارزش خود را در صرف کامنت بنده کردین و متاسفانه بنده زندگی پر مشغله ای دارم و اگر فرصت نشد که جواب شما را بدم ناراحت نشوید چون وقت خواندن مطالب قدیمی را معمولا پیدا نمی کنم. در پاسخ به سوالات شما هموطن عزیزم: . بنده نه حرب الهی هستم و به هیچ مذهبی اعتقاد ندارم وفکر کنم بیشتر مردم با هر اعتقادی در همین اروپا به زنانی که بدن خودشون را می فروشن علاقه ندارن و قلبا احترام زیادی برای این گونه زنان قایل نیستن و من خودم به عنوان یک زن از هم جنسان خودم که خودشان را إبراز جنسی تبدیل می کنند راضی نیستم مگرنه نه وحشتی دارم و نه نفرتی از این زنان و حرف من هم در مورد خود ارضایی بود و نه در مورد زنان تن فروش. من با بودن فاحشه خانه مخالف نیستم و به نظر من هر کس باید آزاد باشه که راهو خودش انتخاب کنه و اصلا هم از سیاست های جمهوری إسلامی حمایت نکردم و نمی دانم چرا شما این برداشت را کردین. از نظر من مشکل جامعه ایران نبودن فاحشه خانه نیست چون اتفاقا برعکس نظر شما ، در ایران خیلی و خیلی راحت تر می توان زنان تن فروش را پیدا کرد
    51
    48
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    پیام دوم- و در ایران خیلی راحت تر می توان با هزینه ای بسیار کمتر سکس کرد . شما خودتان با یک ماشین در خیابان ایران برو و ببین که چند تا زن تن فروش می توانی پیدا کنی واز نظر قانونی هم صیغه نیم ساعته هم هست . مشکل جامعه ایران نبود زنان تن فروش برای تخلیه نیاز جنسی جوانان نیست بلکه کاملا برعکس است. به خاطر فرهنگ بسته ایران یک پسر نمی تواند اغلب با دوست دختر خودش سکس کامل داشته باشد چون دختر نگران از دست دادن بکارت خود هست و در فرهنگ جامعه ما هم معمولا هیچ دختری و پسری نمی توانند با هم قانونا زندگی کنند و بر خلاف برداشت شما جوانان ما در ایران ضجر نمی کشن که چرا زن تن فروش در دم دست ندارن که خودشون را تخلیه کنند بلکه بیشتر ضجر می کشن که نمی توانن با دوست دختر خودشون رابطه کامل و بدون استرس داشته باشن. در مورد سوال شما در مورد عاطفی و سکس، مردم چند دسته هستن و بعضی می تونن با هر چی دم دستشون آمد سکس کنند و بعضی باید با اون طرف شناخت و یا ارتباطی ( نه عشق) برقرار کنن تا لذت ببرن . من وارد این بحث نمیشم و کسی را هم سرزنش نمی کنم بلکه به عنوان کسی که در این زمینه تحصیل کرده باید بگم
    52
    46
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::]. فاطی جون امام صادق شما از کجا می‌‌دونست که چیزی بنام استمنا وجود داره؟ لطفاً ادعا نکن که خودت و یا امامانت خود ارضائی نداشتید.
    9
    20
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    پیام سوم- که ارتباط با زنان تن فروش هم خطرات بیماری بسیار بالایی دارد حتی اگر کاندوم استفاده بشود و هم این گونه مکان ها خطرناک هستن و هم اینکه ممکن است کسی در این مکان ها دیده بشود و شخصیت اجتماعی او زیر سوال برود و حتی شغل خود را در آینده از دست بدهد! در همین انگلیس یکی از نمایندگان مجلس به خاطر ارتباط با زنان تن فروش الان شدیدا سرزنش شده و در آخر آسیب روحی نه تنها کمتربلکه بسیار بیشتر از خود ارضایی در حد متعادل هست. بر طبق تحقیقات بیشتر مردان بعد از ارتباط با زنان تن فروش نه تنها احساس تخلیه روانی نکردن بلکه از خودشان بدشان آماده و اعتماد به نفسشان برای ارتباط با زنان وتشخص پایین آماده و حرصشان هم کمتر نشده البته بنده در مورد اکثریت حرف زدم و نه اقلیتی که فقط تخلیه براشون مهمه و نه اینکه با کی! . شما خودتان ترجیح می دهین که پسرتان گه گاهی خود ارضایی کند و یا خود وا در ریسک قرار بدهد و با زنان تن فروش همبستر شود؟. در همین کشورهای اروپایی و غربی و حتی در کشورهایی که فحشا قانونی هست هم بسیار هستن مردانی که طرف این زن ها نمی رن چون برای سکس و بدن خودشان احترام قایلند و بیشتر مردمان
    54
    49
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    پیام چهارم- این کشورها هم برای زنان تن فروش احترام قایل نیستن و دیدگاه خوبی ندارن و ربطی به مذهب و عرفان ندارن. ختم کلام اینکه وجود فاحشه خانه و سکس آزاد نباید محدود شود چون آزادی در انتخاب مسیر زندگی حق هر فرد هست اما به عنوان یک متخصص باید بگویم که خود ارضایی در حد متعادل بسیار أمن تر و خطرش کمتر از رابطه با این گونه زنان هست چون معمولا تخلیه روانی حاصل نمی شود و اگر هم بشود موقتی هست و اتفاقا اثرات روانی اش بسیار شدید تر است و بیشتر مردان بعد از رابطه با این زنان پشیمون می شونه و حس خوبی نسبت به خودشان ندارن و باز هم تاکید می کنم بیشتر مردان نه همه مردان و باز هم بنده فقط توصیه کردم و نه نکوهش . موفق باشین
    54
    50
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    درضمن دوست عزیز منظور شما را از دقیانوس متوجه نشدم! اگر شما تایید و تشویق رابطه با کارگران جنسی را بیرون آمدن از عهد دقیانوس می دانید که ما در ایران خودمان هم تا قبل از انقلاب شهر نو و فاحشه خانه داشتیم و آیا خیلی پیشرفته بودیم و از نظر فکری کامل و آگاه و آیا این انقلاب به خاطر پایین بودن آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم جامعه و به قول شما زیستن در عهد دقیانوس نبود؟ برادرم هیچ کشوری با ساختن فاحشه خانه و تشویق به رابطه با زنان تن فروش از عهد دقیانوس بیرون نیومده! مرگ دقیانوس وقتی است که مردم یاد بگیرید به جای فقط فکر کردن به تخلیه جنسی خود به افزایش آگاهی خود هم فکر کنند! در همین کشورهایی که فحشا قانونی شد هم در نهایت متوجه شدن که این سیاست هم شکست خورده و مشکلاتی مانند قاچاق انسان و هزارتا مشکل به وجود آورده. با باز کردن فاحشه خانه جوانان به قول شما روانی عاقل نمیشن و جامعه بهشت نمی شود
    56
    48
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    بنده فقط به عنوان کسی که سالهای عموش را وقف تحصیل در زمینه سلامت جسمی و تا حدی روانی انسان کرده و به عنوان متخصص به نوجوانان و جوانان راهنمایی در زمینه مسایل بلوغ و جنسی ارایه می دهد فقط می توانم توصیه کنم که خود ارضایی در حد کم و در مواقع اضطرار اثرات روحی و جسمی بسیار کمتری نسبت به رابطه با زنان تن فروش دارد و هم اینکه موقعیت اجتماعی فرد به خطر نمی افتد و به کسی مجال سوء استفاده و اخاذی نمی دهد. حالا اگر شما یا آقایانی ترجیح می زهید که خطر کرده و خود را به این طریق تخلیه کنید دیگر انتخاب خودتان هست و نباید از نظر قانونی مثل ایران، دولت ممانعت کند. آزادی انتخاب حق مسلم هر انسانی هست اما در کنارش باید آموزش داده شود. هیچ کشوری با بی بند و باری پیشرفت نکرده. به امید خروج از افکار عهد دقیانوسی
    57
    42
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    و درآخر دوست عزیز حریص بودن و زیاده خواهی و انحرافات جنسی بیشتر ارتباط به عدم آموزش صحیح، و مسایل فرهنگی جامعه دارد و نه وجود یا عدم وجود کارکنان جنسی! اگر در کشور ما جوانان بتوانند از کودکی با هم ارتباط سالم برقرار کنند و بعد از بلوغ جسمی و فکری هم بتوانند به راحتی و با آرامش با دوست دختر یا پسر خود رابطه جنسی داشته باشند این حرص کمتر می شود مگرنه وجود یا عدم وجود شهر نو تا زمانی که سطح شعور و فرهنگ جامعه بالا نرفته تأثیری در کاهش حرص ندارد و از تعداد جوانان به قول شما روانی کم نمی کند. الان در بسیاری از کشورهای جهان سوم فحشا خیلی آزادانه تر از ایران وجود دارد اما هنوز فقر فرهنگی وجود دارد و همان حرص و ولع. بنده خودم بعد از چندین سال به ایران رفتم و واقعا در شوک بودم که چقدر دسترسی به کارگران جنسی و سکس آسان تر از همین انگلیس هست . موفق باشین
    54
    44
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    [::کارمن مهوش کش - تهران، ایران::]. دوست عزیز چرا برای شما تعداد مثبت و منفی اهمیت دارد؟ این جور فضاها ایجاد شده که افراد با هم تبادل نظر داشته باشن و از هم چیز یاد بگیرن و مسلما همه ما با هم موافق نیستیم و اتفاقا از همین مخالفت ها هست که اطلاعات ما بالا تر می رود. ما باید نظر خودمان را بگوییم حتی اگر صد تا منفی هم بگیریم . البته بنده با کمرنگ شدن نظرات مخالفم چون گاهی واقعا دشوار می شود که نظرات کسی را خواند . آزادی بیان یعنی همین که هر کس نظرش را بگوید بدون آنکه کمرنگ شود. این فضای تبادل نظر هست و مسلما همیشه تعدادی مخالف و موافق وجود دارد
    42
    53
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    toghrol59 - گنت، بلژیک
    [::باور عمیق - قم، ایران::]مطالب بالا برای شماست،و خواهشانه از طرف اکثریت،تمنا دارم از کلمات عربی استفاده نفرمایید،همان فارسی کافیست .بی شک ۹۹٪ هموطنان ۱۰ عدد اول به زبان عربی را بلد نیستند.
    2
    9
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. لول جون از همصحبتی با شما لذت میبرم همینطور از کامنتهاتون کاشکى میشد خوب بحث کرد ، در مورد ( .....که بى مرگست دقیانوس واى واى افسوس ...) شعر بلند زنده یاد اخوان ثالث اگه کل شعرشو بخونید متوجه منظورم خواهید شد ، میگه اصحاب کهف وقتى از خواب بیدار شدند دقیانوس زمانشون مرده بود ولى ما ملت خوابیده گاهى از خواب جادویى بیدار میشیم ولى دوباره همون روییه رو ادامه میدیم و در مورد ما بى مرگ است دقیانوس ، خانمى شماایده آل گرایید ، کدام دوست دختر و دوست پسر عزیز ، تو محله ما از صد تا پسر نود تا شون تنها بودند همه فقط لاف میزدند گاهى فشار جنسى انقدر اذیت شون میکرد که به همجنس بازى و حیوان بازى و تجاوز و هزار انحراف دیگه فکر میکردند در ایران وضع متأهل ها هم بهتر از این نیست نصفشون طلاقى و نصف دیگه فقط همدیگر رو تحمل میکنند یه بوس ساده رو از هم دریق میکنند دیگه بى خیال نیازهاى عاطفى
    30
    48
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    با این توضیحاتی که داده معلوم میشه اون 17 درصد مریض هستن :)
    0
    10
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    فدای اقا اودنسه دانمارک در مورد فرار برخی اصحاب در جنگ گفتی بدون این که بخشیده شدن اونها رو توسط رسول الله بیان کنی ولی اشکال نداره به تهمت هات ادامه بده ، در مورد بی احترامی و بلند سخن گفتن اصحاب با پیامبر گفتی در صورتی که اگر ایه قران در این مورد رو نگاه کنی خداوند نه این که انان را کافر خطاب نکرده بلکه انان را مومنین گفته و پس از ان چگونه سخن گفتن اصحاب با رسول الله را با انها یاداور شده و درست در انتهای ایه فرموده شما رو مورد مغفرت قرار داده ام که دلیلی بر فضیلت اصحاب هست نه کفر و ارتدادشان
    15
    5
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    فدای اقا و باور عمیق برای شما دو نفر همین بس که شخصی بنام عقاب سرخ از ایران سوالاتی را طعنه وار بهتون گفته که جوابی برای ان ندارید ، کسانی که به تهمت زدن وبی ادبی به خانه پیامبر و اصحابش هیچ حدی را نمیشناسد چگونه انها را مخاطب قرار دهم ،ادعای تبعیت از اهل بیت میکنید ولی از اهل بیت فقط ١٣نفر را قیچی کرده و از اولاد امام حسن و یا باقی فرزندان امام حسین بجز زین العابدین رضی الله عنه هیچ اطلاعی ندارید در صورتی که در نزد اهل سنت ،اهل بیت شامل همه ازواج رسول الله و شامل عباس و عقیل و علی و همه نوادگان علی از حسن و حسین هستند حال چه کسی به دوست داشتن اهل بیت مستحق تر است ما یا شما که فقط ١٣نفر را گزینشی انتخاب کرده اید، ایا برادران حسین را که در کربلا شهید شدن را میشناسید؟ از جمله ابوبکر و عمر و عثمان ابن علی و یا عمر ابن الحسین ؟ به خود ایید ای خرد ورزان ای عُقلا و ای اندیشمندان. کاش وقت داشتم بیشتر با شما صحبت میکردم شاید هدایت میشدید
    12
    6
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    باور عمیق قم ایران: دیدی که نتونستی در رد احادیث صحیح کتب خودتون سخنی بگی و رو به جلو فرار کردی و با انحراف اذهان مخاطبین قصد فریب اونها رو داری؟وفقط داری شبه افکنی میکنی و در مورد ازدواج مسیار گفتی ایا میدونستی تفاوتها اندک و شباهتهای مسیار و ازدواج عادی بیشمار هستند؟ تنها تفاوت این است که در مسیار زن از مرد با رضایت خودش طلب نفقه نمیکند و برای ازدواج مرد ملزم به اطلاع و یا اجازه دادن به زن اول نیست و شباهتها این است که حتماً باید ولی دختر در هر دو ازدواج حاضر باشند و میراث به همان اندازه سهم هر دو زن خواهد بود و فرزندان شناسنامه دار و پدر و مادرشان مشخص خواهد بود نه مثل صیغه که معلوم نیست فرزندان از پشت کدام بوته سر براوردن و بی هویت هستند هر اندازه که زن اول حق و حقوق دارد به همان اندازه زن دوم نیز حقوق دارد مگر حقوقی که خود ان را واگذارد مثل نفقه
    13
    6
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. لولو جون چند درصد از جوونها موقعیت و پول و خونه خالى دارند ، بعدش هم ترس ازبیمار شدن مگه میذاره هر کسى دنبال زنهاى خیابونى بره ؟ خانمى همه روانى شدن از بس با خودشون ور رفتند ، طرف ٤٥سالشه مجرده ، نه پول داره نه خونه خالى شما میفرمایید همچنان به ور رفتن با خودش ادامه بده؟؟!! ، ٩٩ درصد خانمهاى ایرانى شوهر تحصیلکرده اى که دستش به دهنش برسه میخوان ، میگن تهى پاى رفتن به از کفش تنگ ، حالا ٩٠ در صد پسرها هم فقیرند ، این دو تا آمار رو بذار کنار هم بعد متوجه میشى که زنان فاحشه با گذشت ترین و انسان ترین و رو بازى کن ترین و صادقترین و مظلومترین قشر یک جامعه ند ، اکثریت چى میگن رو ول کن اکثر آدمها سیگار میکشند ، سیگار کشیدن پس خوبه
    30
    55
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    عاشقانه - لندن، انگلستان

    اکثر ما ایرانی‌‌ها به مسائل جنسی‌ که میرسیم همه متخصص می‌شویم. کدام خطرناک تر است اینکه یک جایی مشخص کنند و تحت کنترل باشند و هفتگی و ماهیانه تست مریضی بدهند و فقط با کاندوم ارتباط جنسی‌ داشته باشند یا به اسم رابطه عاطفی معمولاً بدون کاندوم هر روز با یکی‌ بخوابی؟ حالا از همین خانم بپرسی‌ شما خود ارضایی میکنی‌ یا سکس با مردی را ترجیح میدهی خواهد گفت مورد دوم و خودش هم میداند که خود ارضایی هیچوقت مثل سکس با جنس مخالف نمیشود و فقط موقتی است. شاید هم فکر کرده خود ارضایی فقط مختص آقایان است. اکثر کسانی که زیاد شعار میدهند خودشان بدتر هستند. تو همین انگلیس زنهای ایرانی‌ کم نیستند که اسم زن فاحشه و کارگر جنسی‌ که میاد خیلی بد می‌دانند ولی‌ خودشان به اسم عشق و رابطه عاطفی حتی با داشتن شوهر و دوست پسر هر روز با یکی‌ میخوابند را عادی می‌دانند. یک کارگر جنسی‌ شرف دارد به چنین زنها که به نظر من از صد تا فاحشه هم فاحشه ترند. کسی‌ که بهت میگه دوستت دارم و همین را به صد تا دیگه هم می‌گه و به اسم رابطه عاطفی همزمان با صد تا دیگه می‌خوابه اثرات روحی‌ روانی‌ آن خیلی‌ بیشتر است!
    28
    65
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. هیچ مردى از ور رفتن با خودش احساس غرور نمیکنه اون لحظه رو هم براى کسى تعریف نمیکنه در حالى که همه از سکس با جنس مخالف حد اقل تو فکر خودشون احساس رضایت و غرور میکنند ، خیلى از جوونها بعد از خود ارضایى گریه میکنند ، یا به خودکشى فکر میکنند خودشونو بى عرضه میبینند
    26
    60
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    خالصانه - ماستریخت ، هلند

    [::عاشقانه - لندن، انگلستان::] آقای صد آی دی که مدام برای این و اون روضه می خونی که چرا با چندین آیدی وارد میشن در حالی که خودت چندین آیدی داری و همون کار رو می کنی؟ فکر کردی خیلی زرنگی؟ حیف که من مثل تو اهل سوء استفاده از اعتماد دیگران نیستم و نامرد مگرنه پته ات را میریختم رو آب که دیگه برای دیگران علامه دهر نشی! از ایران و بعد هلند الان سر از لندن در آوردی ! بلد نیستی به یک خانوم متشخص که فقط قصد راهنمایی داره احترام بزاری و با اون زبانی که با زنان خیابان های رد لایت استریت حرف می زنی حرف زدی! خیلی انگار سوختی که نمی تونی با فکر بیمارت یک زن را برای خودت نگه داری و به خانوم های ایرانی توهین می کنی! آقا اینقدر جوش نزن! شما که تموم عمرتون را صرف همبستری با کارگران جنسی کردین خب همین کارو ادامه بده کسی که شکایت نکرد! همون جور هم که در جایی گفتی تا هستن دخترهای مو بلوند و سینه عمل کرده در خیابان های هلند مگر میشه تنبان خود را کنترل کرد! معلومه که خیلی عشق کارگران جنسی را داری ! خب با همون ها خوش باش و دلتو خوش کن! می خای اصلا برو یه اتاق در ... های آلمان که نزدیکته اجاره کن
    59
    31
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    خالصانه - ماستریخت ، هلند

    [::عاشقانه - لندن، انگلستان::]. که در کنار این زنان باشرف شب و روزت بگذره. خلایق هر چه لایق آقای صد آیدی
    58
    33
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    خالصانه - ماستریخت ، هلند

    [::عاشقانه - لندن، انگلستان::] در ضمن شما آقای صد آیدی در هلند که مدام ادعا می کنی، بهتره به جای خوردن و خوابیدن و هدر دادن پول مالیات دهندگان این کشور برای مسافرت های خیابان های رد لایت استریت، کمی کار کنی و اسم مرد ایرانی را به مفت خوری و هرزگی به گند نکشی! حالا هم بیا با آی پی های مختلف به من منفی بده کاری که خودت ازش بارها با دورویی گله می کردی اما خودت با بقیه کاربران زیرکانه این کار را می کردی. ننگ با رنگ پاک نمی شود! حالا منفی بده! رد پات توی خیابان های رد لایت استریت که پاک نمیشه! .
    58
    34
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان

    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. دوست عزیزم...ممنونم بابت وقتی که گذاشتین و برای من کامنت گذاشتین. من هم از کامنت های شما لذت می برم. با برخی از صحبت های شما موافق و برخی مخالفم البته صحبت های شما در مورد آقایان در داخل کشور هست و من زیاد به ایران سفر نمی کنم و شاید حق با شما باشد چون در ایران محدودیت زیاد هست . دوست داشتم بیشتر با شما بحث کنم اما متاسفانه امروز مسافرم و مشغول بستن چمدان. مراقب خودتان باشید و هزاران درود به شما . آقای عاشقانه و خانم خالصانه بنده قاطی بحث شما نمیشم
    66
    31
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان

    در ضمن کامنت قبلی بنده در پاسخ هموطن عزیز آقای millionaire از منچستر بود. نمیدانم که اسم ایشان را ذکر کردم یا نه. دوستان عاشقانه و خالصانه امیدوارم که مشکلات رو با هم حل کنین. موفق باشین
    64
    29
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Ali Okhtapous - مشهد، ایران
    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. خیلی موافقم باهات.....درود بر تفکرت
    31
    21
    یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان
    [::Ali Okhtapous - مشهد، ایران::]. ممنونم عزیز.. درود بر شما
    29
    18
    یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    آزاد اندیش۳۳۲۲ - یورک، انگلستان
    کامنت های این شیعه و سنی ها این زیر خیلی تامل بر انگیزه.
    6
    4
    یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    خالصانه - ماستریخت ، هلند

    [::عاشقانه - لندن، انگلستان::] آقای صد آیدی که خودت قبلا با نام کاربری از ایران از بقیه گله می کردی که چرا منفی میدن و ظرفیت ندارن و غیره. حالا خودت زیرزیرکی به نوشته های من و خانوم لولو داری منفی می دی که ستاره هاش پاک بشه! خوب دورویی داری! البته مهم نیست معلومه که حرف حق خوب تو را سوزونده! هر آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نپسند! تو که خودت همش ادعای غرور می کردی که یک نام کاربری داری با چند نام کاربری میای و به بقیه با ساختن آی پی منفی می دی! منفی بده عزیزم! مهم نیست! ننگ با رنگ پاک نمیشه هههههههه. :)
    33
    6
    دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    صادقانه - سوت واتر هُرشام، انگلستان
    [::خالصانه - ماستریخت ، هلند::]. فکر کنم این شما هستی که با یک آی دی دیگه اومدی از خودت دفاع میکنی خانم متخصص! اگر چهار تا جوون مجرد که هیچوقت ازدواج نکردند به قول شما رفته باشند رد لایت استریت بدتره یا شما که هم شوهر داری و در کنارش....؟؟ مردم خودشون قضاوت کنند اونی‌ که خودش صادقانه گفته با چند تا دوست سالیان پیش چنین جایی رفته و از اعتماد و صداقتش سوء استفاده میکنی‌ و همه جا جار میزنی‌ بدتره یا تو که با داشتن شوهر و کنارش دوست پسر ....؟ خودشون قضاوت کنند کی‌ بیشتر آبروی ایرانی‌‌ها را خارج کشور برده : :
    5
    11
    دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    صادقانه - سوت واتر هُرشام، انگلستان
    [::خالصانه - ماستریخت ، هلند::]. همچین میگی‌ (بنده فقط به عنوان کسی که سالهای عموش را وقف تحصیل در زمینه سلامت جسمی و تا حدی روانی انسان کرده و به عنوان متخصص به نوجوانان و جوانان راهنمایی در زمینه مسایل بلوغ و جنسی ارایه می دهد) یکی‌ نفهمه فکر میکنه چه کاره هستی‌؟ بگو به.... چون نونت رو آجر میکنه. کسی‌ که حتی واسه یک نوشیدنی‌ تو .... حتما خیلی‌ مایه افتخار ایرانی‌‌های خارج کشور هست. دوستمون خوب بهت گفت اینجور زنها از صد تا .... ترند لااقل کارگر جنسی‌ ظاهر و باطنش یکیه و واسه درآمد و بدبختی این کارو میکنند نه مثل تو هر روز به اسم رابطه عاطفی.... ببند بابا متخصص این کاره!
    4
    9
    دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    صادقانه - سوت واتر هُرشام، انگلستان
    [::خالصانه - ماستریخت ، هلند::]. در ضمن خودت این همه به خودت مثبت دادی این چند روز و به بقیه منفی‌ خوشت بود حالا که منفی‌ خوردی صدات در اومد خخخخ
    4
    7
    دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    صادقانه - سوت واتر هُرشام، انگلستان
    [::Loo Loo - لندن، انگلستان::]. به جای روضه خوندن واسه مردهای که واسه تخلیه خودشون این جور جاها میرند و با دختر‌ها خوشگل سکس می‌کنند تا گیر زنهای خراب نیفتند و ترکیدن از حسادت برو خودت را اصلاح بکن و به یک مرد وفا دار باش و انسانیت یاد بگیر تا هر روز مجبور نباشی‌ لباسهای آنچنانی بپوشی‌ که ... هم به تن نمیکنند تا مردها نگات کنند و تو ....... فعلا که خونه شوهر جان نمیتونی‌ انشا‌الله خونه از خودت که گرفتی‌ ...خانم متخصص خخخخ واقعا که فقر فرهنگی‌ نمونه بارزش یعنی‌ تو!
    6
    12
    دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک- خوب قبلا بهداشت رو رعایت نمیکردن امام صادق می ترسیده یارو دست نشسته بیاد سر سفره واسه همین میگفته باهاش غذا نمیخورم اینقدر هم سخت گیر نبوده
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    farbod_usa - آمریکا، ایالات متحده امریکا
    خوب در این شرایط ایران که هم ازدواج گرون در میاد هم مکان مناسب براى همخوابى با دوست دختر( یا بر عکسش نیست ) خود ارضایى بهترین راهه
    1
    1
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.