پاسخ یک روحانی به اظهارات حجت الاسلام زائری درباره حجاب اجباری:با این حرفها دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود!

پارسینه:حجت الاسلام علی سعیدیان سخنران هیات مذهبی و کارشناس مذهبی برنامه مشاور شبکه آموزش در صفحه اینستاگرام خود از مواضع اخیر حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و مدیرمسئول نشریه خیمه انتقاد کرد.
 
متن یادداشت اینستاگرامی سعیدیان را در ادامه می‌خوانید:
زائری: ازاشتباهات جمهوری اسلامی اصرار بر حجاب یا اجبار آن بود بیایید اعتراف کنیم!!!! مدت‌ها پیش به اظهارات بی‌منطق بعض روحانیون صداوسیما و رفتارهای نامناسب اجتماعی ان‌ها اعتراض کردم اما کو گوش شنوا..... این اقا هم احساس کرده عالم دین است و مراجع مقلد ایشان آقای محترم حجاب ازمهم‌ترین عوامل حفظ عفاف درجامعه است برادر دانشجو اگر نظر شما اجرا شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود همین الان نمی‌شه چه برسه با این تفکر انسان گرامی جوان دراوج شهوت نباید بیشتر زمینه تحریکش فراهم شود حجاب جلوگیری از تحریک جوان می‌کند و بی‌حجابی..... آقای محترم اگر امثال شما که سال‌ها صدا و سیمارا به لطف رابطه و سمت اشغال کرده‌اید درست دین را جا انداخته بودین مردم انقدر دین گریز نبودند حالا دارید با این رفتار‌ها عملکرد بد خود را کامل می‌کنید...... بهرحال حجاب عقلا شرعا عرفا لازم است به روشی که ایجاد شود محترم است شما خدمت نمی‌کنید خواهشا خیا.. ت هم نکنید
+16
رأی دهید
-87

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    حاجی جون تنها راه درست اخته کردن تمام مردان هست ، همین فردا دستور بده اینکار رو بکنند ، کمبود مرد هم نگرانی نداره ، هر آخوند مساوی ۷۵ مرده !! اگه باور نداری از حاج خانم بپرس !!!
    4
    53
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی

    یه کم از مفتخوری هاتون کم کنید و به فکر کار و مسکن و راحتی جوانان باشید، نمیخواد به زور مردم را به حجاب وادار کنید
    2
    44
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان

    جناب خیک الله پشمکیان اى احمق اتفاقا چون که همه چیز را ممنوع کرده اید، این وضعیت مملکت شده که فحشا بیداد میکنه و همه شدن مثل سگ حار. کارى کرده اید که یک دختر جوان و در کل یک زن جرعت نمیکند کنار خیابان منتظر تاکسى بایستد، بدون اینکه ده ها بار مورد حمله لفظى جنسى بعضى از آقایون قرار نگیرد. بنده نادان خدا مگه زمان شاه سنگ رو سنگ بند نبود؟ آزادى شهروندى بود، هم مومن بود هم کافر و هیچ کس کارى بکار کسى نداشت. کجا اینوضعیت بود؟ همه هم به دین و بهپیغمبر احترام میذاشتن از کافر تا مومن. الآن چى؟ صبح تا شب همه دارن روح تو و جد و آباد همتون را مورد عنایت قرار میدن. اى بى ناموس که هر چى میکشیم از دست شما پوفیوزهاى خدا نشناس است. کثافت زن باره شکم باره. کثافت از چهره همتون میباره.
    2
    61
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان

    اینجا تو آلمان شما سوناى مخلوط میرى همه لخت مادرزاد کسى به کسى نگاه نمیکنه. لخت. یکى را ندیدم نگاه شهوت انگیز به یک زن بندازه. میدونید کیا نگاه میکنن؟ ترک هاى ترکیه و ایرانى هایى که تازه از ایران اومدن. این را من شخصا دیدم که بلند بلند هم راجع به اون خانم فارسى نظر میدادن. انقدر جامعه را محدود کرده اید که تا یه خورده پا یا برجستگى باسن یا مو دیده میشه همه آقایون غسل لازم میشن. زمان شاه خانم ها لب سواحل با مایو ٢ تیکه میگشتن کسى نگاه نمیکرد. الآن سواحل شمال به حریم شناى بانوان یواشکى دید میزنند تا شاید بتونن پاى لختى، باسنى، سینه اى چیزى ببینن. اونهم نه لخت. سکس براى خیلى از دخترهاى جوان تو ایران از آب خوردن هم راحت تر شده. بخدا همین اروپا که آزادى هست اینجورى نیست. یعنى ١/١٠٠ ایران هم نیست. نه در فحشا نه در استفاده از مواد مخدر نه در تجاوز و و و .. چرا؟ چون که جامعه را انقدر محدود کردین و همه چیز را ممنوع، که هیچکس طرز استفاده درست و طرز برخورد با خیلى از موارد را نمیداند. اینجا میان سونا زن لخت میبینن فکر میکنن زنه فاحشه است ولى از آبجى خودش خبر نداره زیر حجاب....بله..
    5
    56
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    biparva-jan - تهران، ایران

    جالبه که چه کسی حرف درستی بزنه چه حرف نادرستی بهش فحش میدید. در حالی که اگر کسی حرف درستی زد حالا در هر لباسی که بود باید مورد حمایت قرار بگیره.
    32
    8
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان. جمع کن این افسانه هایی که اینجا تعریف کردی . کل کثافت اروپا رو به چشم خودم دیدم . کمتر قپی بیا . حالا مشکل از خود ماست که کوچکترین مسائل ایران رو 1000 برابر بزرگش میکنیم . واقعا نکنه باورت شده که اروپا مهد فساد و کثافت نیست؟ . حرفای بیخود و بی سر وته . توی سونا لخت میری کسی به کسی نگاه نمیکنه . این داستانارو واسه اونایی بگو که ندیده باشن چه خبره اونجا . توی کثافت دارن غلت میخورن غلتتت.
    67
    4
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان

    تو دقیقا جزو همونایی هستی‌ که من بهش اشاره کردم دیگه. که از ایران اسلامی پا میشی‌ میای اینجا سونا واسه دید زدن. یا اینکه تو استخر دختر.... میبینی‌ میگی‌ جوووووون. من میشناسم شما‌ها رو. امثال تو زیادن. شپشو. کثافت از هیکلتون بالا میره. همه هیز.
    4
    26
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Arisha - آکسفورد، انگلستان

    باور عمیق - قم، ایران. شما تا حالا چند بر سونا بودی تو اروپا؟ تو ‌قم نشستی اراجیف صدا و سیما را گوش میکنی‌ چه طور نظر راجع به اروپایی میدی که احتمالا اصلا ندیدی؟ من نمیدونم این مذهبی‌ها چرا اینقدر ضد ارزش رفتار می‌کنن. حرف میزنن بدون اطلاع و متهم می‌کنید بدون مدرک و دلیل.
    2
    28
    ‌چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    اصلا خدا یک پاکی خاصی در وجود اروپایی ها گذاشته که نگو و نپرس .انگار پسر خدا هستن .هر چه ناپاکی کار ایرانی هاست .نه ایرانی های عادی ها .مخصوصا اونهایی که اعتقادی به دین در وجودشون هست .اما تا بخوای گلن این اروپایی ها .اینقدر مهربونن .اینقدر قشنگ لبخند میزنن .اینقدر اینا پاکن .اینقدر اینا ماهن .هر چه کثیفی میخوای فقط ایران .البته یه وقت فکر نکنی من ایرانی که پاشدم رفتم اونجا از اون کثیفام ها . نه نه . من از اون خوباش بودم پاشدم اومدم اینجا .مردمی هم که اینجا هستند نه اینکه فکر کنی چون از جشن باله 18 سالگی از خود اون اولین شب سکس با پارتنرشون رو شروع کردن یه جورایی مثل ایرانیا ضایع بازی در نمیارن . نه بابا استغفرالله . تمام فاحشه های علنی و عمومی هم که به فرهنگ عادی اونجا تبدیل شده و در کنار روابط آزاد جنسی در اونجا همچنان مشغول ارائه سرویس هستند هم یه بار فکر نکنی مال خودشونه ها . نچ نچ . اینا فقط مال ایرانیا و ترکای خارجه : برگرفته از کتاب خاطرات یک ایرانی خودباخته و جیره خوار که شپش و کثافت نه در هیکلش بلکه در تمام وجودش ریشه دوانده است
    13
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    Arisha - آکسفورد، انگلستان . بنده قبلا هم عرض کردم . یه دهاتی هستم از قم . حضرتعالی از مهد تمدن داری اینجا مینویسی و من از مهد تحجر . اروپا هم اینقدر ماشالله جای خاصیه که حال مثلا اگر یک نفر نام کاربریش مال قم باشه احتمالا اصلا ندیده!! حالا بنده چه کسی و یا چه چیزی رو بدون دلیل و مدرک متهم کردم خودم هنوز نمیدونم . آهان . فکر کنم منظور شما این بوده که من بدون دلیل و مدرک ادعا کردم که اونجا غرق در فساد جنسی هستند و شما میگی که نخیر اینطور نیست . بسیار خوب . خدا لعنت کنه این مذهبی ها رو که اینقدر بی سند و مدرک حرف میزنن . چون شما اهل مدرک هستی حرف زدن با شما قشنگه . من که به قول شما اروپا به چشم ندیدم . اما بذار مستند در گام اول دیدگاه خود مردم و مشخصا زنان جامعه انگلیس رو از دید خودشون بررسی کنیم . خوبه؟ راضی میشید؟ فقط تا آخرش با من باش . حتی اگر این پیج رفت پایین هر جا منو دیدی کامنت گذاشتم پیدام کن و تا ته بحث رو بگیر . ok?.
    12
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    شما یه زحمت بکش یه سری به این سایت بزن . به این survey اخیر هم توجه کن . ببینم نظرت چیه . قرار شد گام به گام بریم جلو . تا توی خود سونا هم با همدیگه میریم اگر صبر کنی ...
    12
    1
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    تماشاچی - اصفهان، ایران
    دوستان .باور عمیق قم از کلمه(اینجا) وقتی استفاده کرده یعنی ایشون قم نیستند و آلمان هستند.لابد به شغل شریف جاسوسی هم اشتغال دارند.
    2
    10
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    Arisha -Faryade_Khamoosh . حکایت ، حکایت تفاوت دله دزدی و شاه دزدی است . روزهای اول خروج از ایران غالبا با یک شوک بزرگ همراه است . حضور در اجتماعی که قیدی در حفظ پوشش ندارند . در مکانهایی مانند سونا که پاتوق امثال فریاد خاموش است . یک شوک ناگهانی برای تازه از راه رسیده ها . در دو ماه اول . به مرور صحنه ها عادی میشود . لب دریا . روی دوچرخه . مایو و شلوارک و غیره و ذلک عادی میشود . دیگر تحریک کننده نیست . و تازه در این اثنا گردانندگان بازار که به این بی میلی و میل زدگی پی برده اند دست به کار شده اند . Adult Store ها را به همین منظور ساختند . این بی میلی نیاز به تحریک دارد . با وسایل ، با مجلات و با تصاویر این بی میلی را باید مجددا تحریک کرد . ایرانی بخت برگشته را دیدن ران پایی لخت تحریک میکند غافل از آنکه دیگران کارآزموده و صحنه دیده به کمتر از threesome رضایت نداده و برایشان مهیج نیست . و بدین صورت در حالی شاه دزدی در مقابل دله دزدی تکریم میشود که اساسا فراموش میشود نفس دزدی خود بدترین چیز است و این عارضه یعنی تکریم دله دزدی اکثر گریبانگیر تازه رسیدگان بی هویت میشود
    10
    1
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    ایرانی بخت برگشته را غالبا تکه ای از بدن برهنه تحریک میکند غافل از اینکه مردمان قهار سرزمینی که او تازه بدان ورود کرده از 17 -18 سالگی تازه اگر قانونی عمل کرده باشند رویاهای 17-18 سالگی او را خیلی وقت پیشتر به منصه ظهور رسانده اند و امروز که او تقریبا 20-25 سال عقب تر از آنهاست او را هیز میخوانند .مانند تازه رانندگانی که از نشستن پشت ماشین ذوق زده اند در برابر کسانی که سالهاست راننده بیابانند و رانندگی برایشان جذابیتی ندارد .و بدین ترتیب آنها میشوند فرشته روی زمین و ایرانی جماعت میشود هیزززز .آنها میشوند پسر خدا و اینها میشوند اخخخخ .روز به روز آنها تلاش میکنند که موجب ارتقاء سطح شاه دزدی شده اما اینها تلاش میکنند تا شاید از مرحله دله دزدی خارج شوند و به مقام شاه دزدی مفتی خر شوند .این جمله را بارهاااا شنیده ایم .اینجا کسی به کسی نگاه نمیکند .آری .آنجا کسی به کسی نگاه نمیکند .کار از نگاه گذشته .نگاه مرحله اول خواستن و به دست آوردن است .آنها خیلی وقت است در کثافت اخلاقی شناگر شده اند . نگاه میخواهند چکار؟ چرا نگاه کنند؟ چرا برای سهل الوصول ترین چیز ممکن در آنجا وقت صرف کنند؟
    10
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    و آن دوست گرامی تو گویی به بزرگترین کشف زندگی اش نائل شده . اینجا کسی به کسی نگاه نمیکند . یخ بابا؟ دانشمند از کجا اینهمه اطلاعات به دست آوردی؟ حکایت اینه که یکی بگه مثلا رفسنجانی اگه یه میلیون تومن پول کف خیابون ببینه عمرا حتی نگاه هم نمیکنه . بعد یه عده دیگه بگن آآآآآآآآآه!!! راست میگی؟؟؟ یکی دیگه هم برگرده بگه واقعا باید برای این دزدایی که کیف مردمو میزنن تاسف خورد . ای کاش کمی از این مرد انسانیت یاد میگرفتند . و بدین ترتیب کسی هم که متوجه عدم تفاوت این دو آدم شود و یا حتی نفر اول را بدتر از نفر دوم بداند میشود کسی که ... از هیکلش بالا میرود
    10
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. حضرت عالى. کسى نمیگه اروپایى ها نمونه هستند و از همه بهتر هستند در همه چیز. ولى این شمایى که ادعا میکنى با بقیه فداییان آقاتون که نظام اسلامى به که چه نظام خوبیست و الگو است و در کشور اسلامى زیر سایه اسلام همه چیز گل و بلبل است، آنوقت از خودمان باید بپرسیم پس چرا اسلام و نظام اسلامى آن جوابى را که میخواستید در مورد یک جامعه سالم بگیرید، نداد؟! پس چرا با تمام این محدودیت هاى اجتماعى، از حجاب اجبارى، ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلى، نداشتن رابطه قبل از ازدواج، نداشتن آلایش مو به شکل ( به قول خودتون غربى) و هزاران ممنوعیت هاى دیگه، این جامعه کنونى ایران نه که اسلامى نیست، بلکه از غرب هم غربى تر است، در تمام مسائلى که شما و امثال شماها ازش میترسید؟! اروپا ادعا نمیکنه نمونه است. میگه جامعه آزاد است و باز. هر کى هر جور دوست داره زندگى کنه. حالا بنظر شما ایران اسلامى جامعه اى سالم داره؟ تو این ٣٧ سال جامعه ایران سالم تر از قبل است؟ حالا دزدى ها و بخور بخور ها و باندبازى هاى زیر سایه نظام اسلامى را فاکتور میگیریم و بى خیالش میشویم در این بحث.
    4
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان
    این شما هستى که میاى افسانه تعریف میکنى. ماشاالله مینویسى اندازه یک کتاب، مفهوم به اندازه یک خط. عمو جان اینو همیشه بدون که دین و تقوى در یک جامعه سکولار رشد میکنه، چرا؟ چون اجبارى درش نیست. وقتى شما دین را به اجبار بخواى تو حلقوم و تو کله ملت فرو کنى، نتیجه همین میشه که میبینى. یک کارى کردین که هر کى میخواد تو اون مملکت دزدى کنه، کافیه مهر داغ کنه بزنه به پیشانیش، ریش بذاره، پیراهن یقه آخوندى بپوشه، یه انگشتر عقیق و همکارى کنه با نظام یا على برو بریم. این شده اونیفرم نظام. تقوى و دین عزیز من تو اون مملکت شده Show. هیچ پشتوانه اى نداره. فقط الکى اداى آدم هاى مومن را دربیار بقیه کارها حله. الکى براى امام ها گریه کن جلو دوربین بزن تو سرت ایهى ایهى... در صورتى که زمان شاه کسى از روى اجبار و از روى اینکه امورات بگذره خودشو مسلمون جا نمیزد. از روى خواسته قلبى و "باور عمیقش" مسلمان بود و کارى هم بکار دیگران نداشت. بر عکس امروز. حاجى خراب کردین بدجور. خودتون هم میدونید.
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان
    در ضمن؛ در اینجا در سونا که همه لخت هستند (در آلمان لخت مادرزاد) کسى به کسى نگاه نمیکنه باز هم میگم. تنها کسانى که نگاه میکنن خودتى و رفیق هاى خودت که با پول دولت میاین اینور بعد گیر میدین به دختر بچه تو استخر. مواردى این چنین داشتیم که. هم در آلمان و هم در برزیل. یارو دیپلمات جمهورى اسلامى بود. ببین تو این سایت به اندازه کافى کسانى هستند که در اروپا زندگى میکنند و سوناى عمومى رفتن و میتونن صحبت منو تأیید کنند. کسى کسى را نگاه نمیکنه، نه در سونا و نه در ساحل اگر زنى لخت باشه. نه بخاطر اینکه مردانگى ندارند، بلکه در واقع انقدر دیدن که چیز خواصى نیست براشون. ندید پدید نیستن مثل شما. شما دقیقا طرز فکر و روش خودتو ضریب میزنى به تمام دنیا. چون خودت اینجورى هستى، اصلا تو سرت این موضوع فرو نمیره (نه بابا مگه میشه زن لخت باشه تو سونا کسى نگاش نکنه؟ اصلا مگه میشه؟ من اگه بودم همونجا یا على برو که رفتیم) نه؟ این طرز فکر شماست. باورش سخته. ولى عمو جان اینجا اینجوریه. به موقعش همه کار میکنند. هر چیزى به موقع و مکان خودش. اتفاقا هر چى مذهبى دیدیم دله تر بودن. چرا؟؟
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    Faryade_Khamoosh . اگر تو پیدا کردی یکبار که بنا بر ادعای تو من گفته باشم که این نظام به قول تو اسلامی گل و بلبل است، حق با توست . و اگر پیدا نکردی که پس فقط دروغ بستی . اگر قرار به نقد منصفانه باشد ، من از تو به شرایط ایران و نظام ایران و تمام مسئولان ایران از اون اولین نفرش تا آخرین نفرش منتقد هستم و اعتراض دارم . حالا این ادعای عجیب و غریب رو چرا مطرح میکنی و چه هدفی داری بذار من بهت بگم . چون توی کامنت اولت زدی به در هیز بودن ایرانی ها و ماااااه بودن اروپایی ها . جواب لازم رو که دریافت کردی شروع کردی به گرفتن یقه حکومت ایران . چون دیگه اضافه تر جا واسه مانور نبود . انسان خوبی هستی اما تفکرت پشتوانه نداره . مثلا میای میگی :عمو جان اینو همیشه بدون که دین و تقوى در یک جامعه سکولار رشد میکنه، چرا؟ چون اجبارى درش نیست . بعد اگر یکی ازت بپرسه خب عمو جان در این جامعه سکولار آلمان دین و تقوا چقدر رشد کرده چهارچنگولی میمونی توش . اگر یکی ازت بپرسه خب عمو جان در فلان کشور و فلان کشور و فلان کشور سکولار ، دین و تقوی چقدر رشد کرده باز هم میمونی توووووش.
    9
    1
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    در زمان شاه بله . حرف شما درست . کسی نیاز نبود برای گذران امورات خودش را مسلمان جا بزند . کاملا برعکس بود . کافی بود برای گذران امورات جزو چاکران و غلامان و جان نثاران و خانه زادان دربار باشی . بی دینی کلید موفقیت بود و تظاهر به بی دینی حکم تظاهر به دین داری امروز را داشت . اینکه میگی تظاهر به دین داری رمز پیشرفت در ایرانه من باهات موافقم . بحثی توش نیست . موفق باشی
    7
    2
    ‌پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.