شاهین نجفی از «ممد نوبری» و آلبوم (ص) می گوید

رادیو فردا با شاهین نجفی، خواننده مقیم آلمان، در مورد آهنگ «ممد نوبری» و آلبوم جدید (ص) گفتگو کرده است.
ترانه جنجالی جدید شاهین نجفی با نام "ممد نوبری "
+218
رأی دهید
-78

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    cantona - شاهین شهر، ایران

    شاهین عزیز دوست داریم . خیلی مردی ...
    61
    134
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران

    حالا یه جوری عکس الت رو هی نشون میداد که انگار بیخدایان و بی دین ها دیگه یوسف پیغمبرن!! و اصلا اهل این چبزا نیستن! بعدشم این شاهین نجفی رو نه مسلمان ها بلکه اخرش یکی از مسیحی ها و یا یهودی ها یه بلایی سرش میارن! فکر نمیکنم متعصبینی که در این ادیان هستند بیخیال این مسائل بشن
    167
    40
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Asghar Torobche - تهران، ایران

    این آدم برای اینکه معروف بشه به اعتقادات مردم توهین می‌کنه برای پول بیشتر و معروفیت نباید با احساسات و اعتقادات شخصی مردم چه خوب و چه بد بازی کرد من مخالف سر سخته این آقا هستم
    196
    76
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    به شخصه مخالف عقاید دینی فعلی هستم اما در عین حال وجود دین را یک ضرورت برای حتی جامعه امروزی مثلا مدرن میدانم. یکجورایی هم مخالف هم موافق. اما چرا؟!؟! در کامنتی اشاره کرده بودم که حقوق خواندم. در بخشی از دروس ابتدایی حقوق موارد جالبی به میان میاد. شاید برای ذهن مخاطبان پدیده ای بنام عقاید مذهبی جالب باشه. بحث از اینجا شروع میشه که قانون مشخصا نیاز یک جامعه است چراکه یک نفر هرگز به قانون نیازی ندارد اما همین که تعداد بالاتر میرود و وسعت یک جامعه بیشتر می شود قانون هم رشد و وسعت بیشتری پیدا می کند. اما هرگز نه قانونی وضع شده و نه وضع خواهد شد که تک تک افراد جامعه از آن سود ببرند. صد در صد قشری در زیر پرچم حمایتی قانون ضرر خواهند کرد. مثال هم برای اینگونه موارد تا دلتون بخواهد داریم که سعی می کنم برای کش دار نشدن بحث از مثال پرهیز کنم. پس قاعدتا نوشتن قانون توسط انسان برابر با دیگر افراد جامعه حساسیت های خودش را دارد چراکه اول از همه به همه سود نمی رساند و بخشی از آن ضرر خواهند کرد، دوم اینکه بخش ضرر کرده بدنبال ناهنجاری و تلافی و جبران خواهند رفت.
    139
    23
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    سالهای سال نقص قانون مشکل آفرین بود و نیاز به یک مکمل حس میشد. اینکه بتوان به قانون روحی بزرگتر بخشید تا خود مردم از نقض آن بترسند نه اینکه آن را صرفا نوشته یک فرد برابر با خودشان بدانند و هرزمان خواستند آن را زیرپا بگذارند. قانون باید قدرتی می گرفت تا ضرر کرده های آن هم بابت آن ضرر به ناهنجاری رو نیاورند. تا اینکه بالاخره دین به کمک قانون آمد. اعتقادات مذهبی و قلبی که ریشه قدیمی تر و والاتری نسبت به قانون برای مردم داشت بعنوان مکمل قانون استفاده شد. حالا متضرران کتاب قانون هم آن را بخاطر نقصان آن نمی دانند بلکه آن را امتحان الهی تصور می کنند. زیر پاگذاشتن قانون برای برگشت به روی صحنه پا گذاشتن روی سفارشات خداوند و پیغمبران شده. خیلی از فیلم های امروز موضوعی مبنی بر آخر الزمان دارند. اما نکته مشترک و جالب توجه همه آنها زمانی است که مردم حقیقتی را بفهمند تا باعث شود تمام اعتقادات آنها زیر سوال برود. دنیا تبدیل میشه به یک ناهنجاری بزرگ، قتل، غارت، تجاوز و ......
    129
    15
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    من این دیدگاه را قبول دارم که دین کمک شایانی به هنجار سازی جامعه حتی امروزی و مدرن دنیا کرده. نه اینکه دین همانی باشد که تحویل مردم دادند و مقدس است. اما باور دارم که ضربه زدن به قداست دین هم باعث ناهنجاری فراوان بین مردم دنیا خواهد شد. لااقل تا امروز ما جایگزینی برای دین نداشتیم و به نظر نخواهیم داشت.
    132
    19
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Leopard Lover - لندن، انگلستان

    حقیقت گویی که از خرافات، از عقاید اسلامی تحمیل شده از کودکی، از پرستیدن استخوان پوسیده و.... امامانِ عرب، از فلسفه ایی که بقول صادق هدایت روی نجاست بنا شده است میگوید و البته اسلامی ها، عرب پرستان ،خرافاتی ها و تندروهای مذهبی که کارشان سلاخی کردن دگر اندیشان است، این واقعیت را نمیپذیرند. پاینده باشی شاهین .
    23
    127
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    از سوی مقابل همیشه یک چالش بزرگ مابین دین و قانون قرار داشته. قانون بدنبال یک مکمل بوده که زیر مجموعه باشد که دین را پذیرفت اما دین هم از زمانی که وارد بازار سیاست و اقتصاد شد بدنبال کسب قدرت و استقلال بوده تا از زیر مجموعه قانون خارج شود و قانون را زیر مجموعه خودش کند. اتفاق فوق العاده خطرناکی که می تواند آخرالزمان واقعی را بوجود بیاورد و بعوض نظم دهی و کمک به قانونمند بودن مردم را تبدیل به زامبی کند. ما مردم هم گاهی چشم بسته وارد این چالش می شویم و به راحتی حکم به نابود کردن یکی از این دو فاکتور اساسی زندگی انسان می دهیم. دین را نابود کنید یا قانون را؟!؟!؟ واقعا از بین بردن ترس مردم از یک قدرت برتر برای پر کردن نقص قانون و کنار هم قراردادن همه در یک اجتماع کار عاقلانه ای است؟ مردمی که این روزها حتی اگر یک اسلحه هم بالای سرشان باشد باز به خلاف های خود ادامه می دهند؟ آیا اعتراض به پرچمداران دین و سوء استفاده گران از آن با دین ستیزی برابر است؟ ایکاش این مثلا روشنفکران امروزی کمی عقل داشتند و میفهمیدند دشمنان آنها سوء استفاده گران هستند نه اعتقادات چند هرازسال ریشه کرده در ذهن و قلب مردم
    90
    15
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    leona - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::Asghar Torobche - تورنتو، کانادا::]. جون دلم نباید به خریت یک عده تحت نام اعتقادات احترام کذاشت . حرف اول و اخر را علم و شعور و خرد می زند
    20
    110
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    ایکاش میفهمیدند اینگونه مبارزات کودکانه نه دین و نه اعتقادات مردم را ضعیف نخواهد کرد بلکه ضرورت استقلال طلبی و به قدرت رسیدن دین را آشکار خواهد کرد و به آن دلیل خواهد داد. هنوزه که هنوزه طرف بخاطر سفارشات آن قدرت مطلق به خودش بمب میبنده و یک لشکر انسان بیگناه را می کشد، تصور کن اگر همین آدم بفهمه خدایی وجود نداشته و تا امروز جلوی دوربین مخفی بوده؟!؟!؟ بفهمه تجاوز به ناموس مردم از طرف خدا منع نشده. کشتن کودک منع نشده، دزدی منع نشده....آقای نجفی عوض تخریب اعتقادات عوام سعی کن برای آنها بستر ذهنی مناسب بسازی و بهشون آگاهی بدی. با ازبین رفتن دین اولین احتمال، از بین رفتن قانون خواهد بود که دوباره این مردم را به سوی جامعه های کوچکتر و قبایل اولیه خواهد برد. پرچمداران دین را بزنید نه دین را!
    94
    14
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    . ۴۵. Asghar Torobche - تورنتو، کانادا. آقای تربچه از کانادا. اگر اعتقادات شخصی واقعی مردم به زور چماق از مردم دزدیده نمیشد و دین و مذهب خدایی گدایی از طریق باد معده و روده تزریق نمیشدکه شده و اگر محکم و استوار بود این آقا نه در فکر اندیشیدن به این موضوع بود و نه این آقا میتوانست اعتقادات شخصی یه ملت را که ۳۶سال است به بازی گرفته اند تغییر بدهد! منظور شما از اعتقادات شخصی کدام است؟ همه چیز را به دل و روده امامان و خدایان گره زدن و صبح تا شب خدا را مانند گیوتین بالای سر مردم نگهداشتن؟ یا آرزوی یه زندگی آزاد بدون دین و مذهب در میز سفره صبحانه و نهار و شام و توالت و حمام و سونا و اطاق خواب و اتوبوس و تاکسی و روی شتر و اسب و الاغ و سینما و مدرسه و دبیرستان و دانشگاه و محل کار و آرایشگاه و زندان و استخر و سالن های ورزشی و بیمارستان و کلینیک که چه زنان و چه مردان زیر لوای دین و مذهب گوسفند و خروس به حساب می آیند؟ هوای کانادا با شما سازگاری دارد ؟
    12
    79
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    بسیار هم زیبا خواندن ;-)
    21
    88
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    pikpoki - کلن، آلمان

    به به عالی بود. لذت میبرم از این همه شهامت. اگه قراره بت پرستی کنم همون بتی که شاهین ساخت و میپرستم.
    23
    89
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    دایانا - تهران، ایران

    [::sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی::]. تحلیل جالبی بود، با نظر شما تا حدودی موافقم. بااین حال شما به دین بیشتر از جنبه حقوقی و به قول خودتون مکملی برای قانون نگاه کردید. ولی من بیشتر دین رو مکملی برای روحیه آسیب پذیر انسانی می دونم. مردم احتیاج دارن که به فردی مافوق قدرت بشری ایمان داشته باشن به خاطر حفظ روحیشون، اگه از خیلی ها دین رو بگیری ممکنه از لحاظ قانونی ناهنجاری ایجاد نکنن، ولی به یکباره خالی میشن، به خصوص در دنیای مدرن که انسان هم از انسان نا امید شده گرفتن کورسوی دین و امید به خدا اونها رو دچار فروپاشی روانی میکنه
    81
    16
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Leopard Lover - لندن، انگلستان

    انسانی که سرشار از مذهب است، از اندیشیدن و استدلال تهی میشود.
    19
    110
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::pull.over123 - دوحه، قطر::]. دروغ که حناق نیست ---کدام توهین کننده به یهودیت در اسرائیل کشته شده؟؟؟؟کدام توهین کننده به مسیحیت در اروپا و آمریکا کشته شده ?? دوران حاضر را میگویم..نه عهد بوق رنسانس در اروپا را که شک دارم بدانی چیست؟؟؟ حال اگر بلایی به سر شاهین بیاید از این ۲ دین است؟؟؟؟؟ یا دستور واضح و بی‌ اما و اگر در دین خونینت!!!!!خودتی‌
    15
    87
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    . [::Asghar Torobche - تورنتو، کانادا::]. افکارت در‌---ای دی-مشخص!!!دینی که دستور کشتن دهد ...قطع دست و پا-----تحقیر زن با روسپی خانه ی خصوصی ۴ عقدی بی‌ نهایت کنیز...در خور بزرگترین توهین هاست-اگر مغزت نمی‌کشد اینجا هنرنمایی نکن....اسلامی خارج نشین
    14
    81
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    اینقد بخون تا جون فالانژهای مذهبی مرده پرست عرب پرسته در بیاد
    16
    74
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    طیاره ساز - سیاتل ، ایالات متحده امریکا

    [::sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی::]. یا امام جمعهء موقت رشت! شما کامنت هات اینقدر طولانی و پر تفسیره کتاب بخوای بنویسی چی میشه؟
    13
    58
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    درود بر تو شاهین عزیز، این مذهبیون انسانستیز ۱۴۰۰ سال است به ایران می‌‌تازند و هرانچه میخواهند میگویند و مخالفین دین و مذهب را به خاموشی و تحمل ناسزا‌ها وامیدارند اما خودشان توان شنیدن حتی یک انتقاد کوچک را ندارند. این حق هر انسانی است که از دیگران آنهم در شرایطی که اعتقادات و یا افکار فرد و یا جمأعتی تاثیر منفی‌ بر زندگی‌ آنان بگذارد انتقاد کرده و بر آن‌ افکار خط بطلان بکشند....مایه ننگ بشریت است.
    12
    67
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

    اینم اومده توی یک کشور سرمایه داری که کارگران آن‌ از بهترین امکانات رفاهی و اجتماعی و سیاسی برخوردار هستند و می‌خواد از حقوق کارگران دفاع کنه اما ۱۲۰ سال دیر اومده. این آقا اگر آی‌کیو نسبتا بالایی‌ داشت میرفت کره شمالی یا کوبا از حق کارگران دفاع میکرد نه اینجا تو آلمان،. بی‌چاره مثل من و امثال من که مالیاتی که میدیم ریخته می‌شه توی حلقوم آدم‌هایی‌ مثل این که بیکار و بی‌ عار میخورن. می‌خوابن و خیر سرشون آروغ میزنن بدون زحمت کشیدن.
    53
    22
    جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    بقول معروف "هرکسی از ظن خود شد یار من**از درون من نجست اسرار من" متاسفانه در کشور عزیز من در حال حاضر اکثریت با قشر عوام و دنباله رو و کوته بین و کوته نظر است که این سیر نزولی هم سالها است ادامه پیدا کرده. یک عمر دلسوزان تو این مملکت سیاه فریاد زدند که اینقدر نگوئید مرگ بر فلان کشور و بهمان کشور اینقدر کلی گویی نکنید. اگر شما مخالف سیاست فلان کشور هستید سیاست را بکوبید، اگر مخالف رئیس جمهورش هستید آن را بکوبید، چرا تمامیت یک کشور را در شعارهایتان می گنجانید. حالا میبینیم که نسل فعلی هم فرقی با همان جماعت مرگ بر باد و مرده باد فرقی نداره. خصوصا وقتی دنباله رو افرادی می شوند که موج سواری بر حماقت مردم را خوب بلدند. عینا یکی از دوستان مثلا دو آتشه یا چه میدونم این ورژن های جدید 6 آتشه و 10 آتشه و . فیلم جدید ده نمکی اومده بود و خونه اون دوستمون حرفش که شد گفت ندیدی که؟ گفتم نه! دانلود کردم آوردم باهم ببینبم. نعره اش رفت هوا که مگه نمیدونی تحریم کردیم! من حاضر نیستم حتی 1 ثانیه اون را تماشا کنم! ما بچه ها هم قسم شدیم!
    33
    4
    شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    هاهاهاها گفتم زرشششششک! تو حتی نمیفهمی تحریم فیلم یعنی چی؟ شما ها حتی نمیفهمید که دلیل این تصمیم ها چیست و چجوری به آن ضربه بزنید. خلاصه دو ساعت اون مغز بچه گونه اش را ریختم پایین و دوباره سوار کردم که تحریم یعنی پول بلیط و خرید ندیم که طرف زمین بخوره نه اینکه مجانی هم دیده نشه. در ضمن تا وقتی حرف کسی را نشنیدی چطور میتونی باهاش مخالفت کنی؟ درسته اخراجی های قبلی بوده. اما اگر فردا نقدی بر همین فیلم و پیام های ده نمکی بود ما باید بتونیم حرفی بزنیم بعنوان منتقد یا باید بشینیم کنار و سماق بمکیم؟ گفتم اول و آخرش که همه مجبور میشیم میبینیم، پس این شور حسینی و جوها برای چیه؟ گفتم خودت اولین نفر هم میری میبینی چون با این روحیه صد در صد میخواهی حرفی برای گفتن داشته باشی اما مگه میشه ندیده نقد کرد؟ خلاصه اینکه ته ته داستان به این مثل رسیدیم که نبینیم کی میگه، بلکه ببینیم که چی میگه. در حال حاضر جو اینجا هم حال نداره موشکافی کنه و بررسی داشته باشه. کلا جو یک کلمه ای 6 آتشه و 10 آتشه داریم یا بگو مرگ بر یا غیر این گفتی محکومی، خلاص!!!
    35
    4
    شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    ایکاش یک روز معنای واقعی مبارزه و راه مبارزه را یاد بگیریم تا اینقدر دنباله رو و مقلد نباشیم. ایکاش برامون جبهه ها فرقی نداشته باشه و کار درست هر جبهه را درست و کار غلط هر جبهه را غلط بدونیم. ایکاش از صفر و یک در بیایم و فرقی بین دنیای ماشینی و انسانی قائل باشیم. بقول دوستی همه دیگه عاروق روشنفکری را یاد گرفتیم اما به عمل که میرسه یکی از یکی پاپتی تریم و فقط دنباله رو میشیم. جوهای ناگهانی و گاه و بیگاه نسل امروزی هم موید همین واقعیت هستش که فقط میخواهد اما نه بلده و نه میدونه، چه برسه به اینکه بتونه.
    36
    6
    شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    meshkiiiii - اصفهان، ایران
    زکی!این آدم اصلا در سطحی هست که بخوایم نظر بزاریم واسش؟حالم ازش بهم میخوره.
    29
    17
    شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.