قربانی اسیدپاشی: بازهم قصاص می‌کنم

به گزارش پارسینه؛ نامش علی سخنور است، قربانی اسیدپاشی 12 مردادماه ‌سال 88، در قم؛ کسی که برای نخستین‌بار حکم قصاص درباره عامل اسیدپاش را اجرا کرد.
علی سخنور، مردی است که پنج سال تمام، زندگی‌اش همراه با اسید تحلیل رفت؛ یکی از معدود قربانیانی که در سکوت کامل خبری، روال درمان و شکایتش را پشت سر گذاشت. حالا ورق برگشته است و هرچند به خواسته این قربانی، سال‌ها هیچ خبرنگاری از سرگذشت او ننوشت، اما با اجرای اولین حکم قصاص چشم در 12 اسفندماه ‌سال 93، نامش در صدر اخبار قرار گرفت.
قصاص چشم، حکمی است که تاکنون برای متهمان زیادی صادر شده است اما هیچ‌وقت به اجرا درنیامده بود اما علی این سد را شکست، چشم در برابر چشم، یکی از هزاران دردی است که به گفته خود علی، سال‌ها با خود یدک کشید؛ چراکه تبعات شوم این حادثه‌، عواطف تک‌ تک اعضای خانواده‌اش را هم برانگیخت و علی همزمان با این‌که سوی چشمانش را از دست داد، داغدار پدرش شد که از غصه دق کرد. به همین خاطر او قاطعانه پای حق قصاص مرد اسیدپاش ایستاد.
چه شد که قربانی اسیدپاشی شدید؟
مردادماه ‌سال 88 بود، ساعت یک بامداد، پشت فرمان خودروی خود نشسته بودم، وقتی از خیابان فرعی به اصلی پیچیدم، سرعتم کم شد. دو راکب موتورسیکلت به سمتم آمدند. مشکوک به نظر رسیدند و به همین خاطر صورتم را به سمتشان برگرداندم و هرگز نمی‌دانستم این آخرین تصویری بود که از دنیا دیدم. ناگهان مایعی داغ به صورتم پاشیده شد، چشم‌هایم به شدت سوخت. پلک‌هایم به یکدیگر چسبیده بود. فریاد می‌زدم و خودم را وسط خیابان انداختم. یکی از کاسب‌های محل به کمکم آمد. مرد دیگری با آب صورتم را شست‌وشو داد و سپس به بیمارستان منتقل شدم.
چه کسی اسیدپاشی کرده بود؟
از مدتی پیش با زنم اختلاف داشتم. قصد داشتیم از یکدیگر جدا شویم. پسرم هنوز 11 ماهه بود که این حادثه برایم اتفاق افتاد. روزهای اول آنقدر درد داشتم که نمی‌توانستم به چیزی فکر کنم، حتی شکایتی را هم طرح نکردم. کم‌کم به همسرم مظنون شدم، پلیس همسرم را تحت نظر قرار داد تا این‌که مشخص شد، خواستگار خواهرزنم برای اسیدپاشی اجیر شده بود.
 شدت آسیبتان چقدر بود؟
چهار لیتر اسید سولفوریک خالص روی من پاشیده شده بود. همان شب اول، پلک‌هایم به یکدیگر چسبید. از آن شب به بعد نابینا شدم.
 پرونده‌تان در سکوت خبری دنبال شد، در این مدت به «علی سخنور» چه گذشت؟
روزگاری سخت. درد جسمانی یک طرف و عذابی که خانواده‌ام به خاطر من می‌کشیدند از طرف دیگر، روحم همراه با جسمم تحلیل رفت. تا دو ماه اول بعد از حادثه، موضوع را از پدرم پنهان کردیم اما شبی که فهمید، یکباره شکست. روزبه‌روز افسرده‌تر شد. دو ماه بیشتر دوام نیاورد و آبان‌ماه همان‌ سال دق کرد و از دنیا رفت.
 شما اولین نفری هستید که حکم قصاص چشم را آن هم در پرونده‌های اسیدپاشی اجرا کردید، از روز اجرای حکم قصاص بگویید؟
من به خاطر عذاب‌هایی که این همه‌ سال تجربه کردم از حق قصاص گذشت نکردم. محل اجرای حکم، یک درمانگاه مجهز در زندان رجایی‌شهر بود. موقع قصاص، بالای سرش بودم. چند پزشک متخصص و قاضی اجرای احکام و همچنین قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در اتاق عمل بودند. چندین‌ بار از من پرسیدند که آیا نمی‌خواهی رضایت بدهی؟ اما من قاطعانه پای تصمیم ایستاده بودم. مگر او به من رحم کرده بود. او با سنگدلی و در حالی ‌که من را نمی‌شناخت، تنها به خاطر یک زن حق زندگی را برای همیشه از من گرفت. حتی وقتی پزشک آمپول بیهوشی را برای تزریق آماده کرده بود، از من پرسید این آخرین فرصت است، تزریق کنم؟ و من قاطعانه پاسخ مثبت دادم.
زمان اجرای حکم حرفی بین شما و متهم پرونده رد و بدل نشد؟ تقاضای بخشش نکرد؟
در دادگاه‌هایی که برگزار شد، می‌دانست که من هرگز از حق قصاص نمی‌گذرم اما موقع اجرای حکم از من درخواست حلالیت می‌کرد!
بعد از اجرای حکم چه گفت؟
بی‌حس بود اما در همان حال گفت، چشم‌هایم می‌سوزد و من به او گفتم تو یک هزارم دردی را که من کشیدم، تجربه می‌کنی.
 حق قصاص شما برای دو چشم متهم بود اما چرا یک چشم او را قصاص کردید؟
در این پنج سال من ذره‌ذره سوختم و تحلیل رفتم. می‌خواستم کم‌کم زجر کشیدن را بفهمد. می‌خواستم بفهمد وقتی تک‌تک اعضای بدنت را از دست می‌دهی چه حس دردناکی را باید به یدک بکشی.
شما برای اجرای حکم قصاص چشم دیگر متهم سه ماه مهلت داده‌اید، آیا در زمان تعیین‌شده باز هم این حکم را اجرا خواهید کرد؟
قطعاً اجرا می‌کنم.
هزینه‌های درمانتان چقدر شد؟
دقیق نمی‌دانم. هیچ‌وقت فاکتور عمل‌های جراحی و داروهایم را نگه نداشتم اما تقریبا 300 ‌میلیون تومان صرف هزینه‌های درمانم شد.
هیچ ارگان و سازمانی یا دولت کمکی به شما نکردند؟
خیر. یکی از برادرانم دو بار شغلش را به خاطر من عوض کرد. طول درمانم سخت و هزینه‌بر بود و او هر روز برای مداوا و تعویض پانسمان‌هایم با من همراه می‌شد. برادر دیگرم هم کارمند بود و به خاطر مرخصی‌هایی که از اداره‌اش می‌گرفت تا پای اخراج شدن رفت اما در این مدت از هیچ‌کس کمک نگرفتیم و مسئولان هم سراغی از من نگرفتند.
در این مدت وقتی در جریان حادثه‌های اسیدپاشی قرار می‌گرفتید، چه احساسی داشتید؟
وجودم دوباره آتش می‌گرفت. به همان شبی که این حادثه برای خودم اتفاق افتاد، برمی‌گشتم. درکشان می‌کردم و حالشان را می‌فهمیدم.
شما که تجربه قصاص متهم پرونده‌تان را دارید، به دیگر قربانیان اسیدپاشی که در صف قصاص اسیدپاش‌ها ایستاده‌اند، چه پیشنهادی می‌دهید؟
من این حکم را اجرا کردم تا آنهایی که ممکن است در آینده قصد چنین جنایتی را داشته باشند، از عاقبتش بترسند. به قربانیان اسیدپاشی هم می‌گویم، دست و دلتان نلرزد، عذاب وجدان نگیرید، مگر آنها به ما رحم کردند؟! بگذارید برای همه درس عبرت باشد.
+314
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    araz 32 - تبیلیسی، گرجستان

    کار درست رو کردی. بزار برای یه بارهم شده مجرم درست حسابی مجازات بشه . الان آمنه بهرامی بخشید ,طرف پرو پرو گفت دلیلی برای تشکر از این خانوم نمیبینم ,,چون کلی سال تو زندان سختی کشیدم ,بعد آزاد شد و الانم داره راست راست تو خیابون میچرخه . بنده خدا آمنه بهرامی هم میگه پشیمونه از اجرا نکردن حکم
    10
    259
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    paksan - آمریکا، ایران

    من صددرصد باهاش موافقم و واقعاً باید به این آدم افتخار کرد. ببینید انقدر این اسید پاشها پررو شدند که تصورشان این است که اسید رو میپاشند و یک عده حقوق بشری و هنرپیشه و غیره راه می افتند که ببخش ببخش ببخش و خوب موضوع تمام میشه ولی این مرد نشون داد باید مثل خود این آدمهای بی فکر و بی وجدان عمل کرد باید این قضیه یک جایی تموم بشه و بخصوص طرف حرف من زنها هستند این زنها و دخترانی که اسیر شانتاژهای رسانه ای و هیاهوهای حقوق بشری قرار میگیرند و می بخشند ولی نمی دونند با اینکارشون تاثیر مستقیمی در آینده زندگی خیلی ها می گذارند و اگر قصاص کنند و بقیه ببینند که آخر عاقبتشون اینه دیگه جرات نمیکنند اسید دستشون بگیرند . البته عده ای از این اسید پاشها مثل اسید پاشهای اصفهان که جزو سپاه و بسیج بودند هیچ موقع پیدا نمی شوند و مشخصه امام جمعه اصفهان پشت آنهاست و به نظر سکوت این قربانیان اصفهانی بدترین خیانت به کشور و زنان دیگر است و باید امام جمعه اصفهان رو مورد حمله قرار بدهند و مجبورش کنند که بپذیره که دارو دسته اش مسئول بودند و دست از حمایتش برداره
    11
    193
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    bineshaan - لندن، انگلستان

    مرگ برای بسیاری از قاتلان٬ قاچاقچیان یا اسید پاشان بهتر از حبس ابد یا در این مورد قصاص چشم یا صورت و بدن است.اگر چند مورد قصاص اسید پاشی انجام بشه و اخبارش پوشش داده بشه و وضعیت مجرم ماهها بعد از قصاص جلوی دوربین ظبط و پخش بشه شاید دهها نه صدها اسید پاش از ترس قصاصی که بدتر از اعدامه از کار خود منصرف شده و هیچوقت به فکر اسید پاشی نباشند. آیا بهترنیست چند نفری قصاص(هر چند که بعضی ها این عمل رو غیر انسانی میدونند که جای بحثه) شوند تا صدها نفر در آینده با اسید سوزانده نشن.
    11
    167
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    به به، جامع ایرانی همچنان رو به پیشرفته!!! سنگسار کامل نکرده بود، اینم بهش اضافه شد و بهشت برین دیگه کامل شد! داعش پسر غیر قانونی احکام قرون وسطائیو اجرا میکنه، داعش پدر قانونی! شرم میکنم که بگم ایرانیم! تو همین خیال باش! درس عبرت!!! نه اینکه ۳۷ساله اعدام کردن، هنوز پسر پدر میکشه، پدر دختر، و برادر خواهر!!!
    199
    34
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    leila leila - گوتنبرگ، سوئد

    کار بسیار خوب و درستی‌ کرد ، کاری که اگر آمنه کرده بود الان شای شرایط طور دیگه‌ای میشد . آمنه سخت از بخشش پشیمونه و واقعا بخشیدن این موجودات پست اشتباهه محض.
    6
    148
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    بهتر نبود به جای قصاص طرف کار میکرد وتا آخر عمر قربانی هزینه درمانی و زندگیشو میپرداخت؟؟؟ چه قدم مثبتی اتفاق افتاده؟ فقط درس عبرت؟ چرا ما تو غرب بقولی فاسد انقدراسیدو اسید پاشی نمی بینیم؟ یه حکومت سالم و مردمی هیچوقت تا این حد وحشیگری درش وجود نداره!!! باید به جای ساختن یه جامعه فلاکت زده امروز دنبال چراها رفت نه درمان بی نتیجه!!! یه سربار دیگه به جامعه ورشکسته آخوندی اضافه شد!!! قربانی اسید پاش باید حالا حالا ها برای سلامتیش و همینطور ادامه زندگیش هزینه کنه! کسی هم که چشمش درومده روانی و بیمار بوده و حالا بیشتر!!! این داستان مطلوبترین شکل برای یه حکومت فاشیست مذهبی!!! مردمی که از این وحشیگری دفاع میکنن، نباید انتظار ایرانی آبادو آزاد داشته باشن!
    138
    33
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    fariba azizi - پاناما سیتی، پاناما
    دایره مینا - کراکف، لهستان. تشریف ندارین،،،،
    2
    9
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    کدوم حرکت این رژیم ضد انسان تاحالا درست بوده که این یکی درست باشه!؟ ۳۷سال از اون طاعون ۵۷گذشته! هنوز به قصاصو شلاقو اعدام دلخوشید و انتظار یه کشوری مثل کره و ژاپنو ترکیه دارید؟ به افغانستانشم نخواهید رسید!!!خلایق هرچه لایقو بیخود نگفتن!
    105
    27
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    bineshaan - لندن، انگلستان

    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::] مرگ برای درصد بسیار بسیار زیادی از افراد بهتر از کوری و سوختن پوست و از دست دادن اعضا بدن و حقیقتا تبدیل شدن به یک موجود ترسناکه که بچه های زیر ۱۳-۱۲ حتی از دیدنش میترسند. حالا تصور کن که این فرد یه خانم باشه که در بیشتر موارد هست. دوم اینکه اگر یک نوع تنبیه جواب نداد دلیلی نمیشه که نوع دیگه موثر واقع نشه. شما احتمالا هم با اعدام قاتلان سنگدل مخالفید و حاضرید سالی ۵۵ هزار دلار رو برای ۴۰-۳۰ سال(۱.۵ میلیون دلار متوسط )برای زندانی کردن خرج قاتل حبس ابدی کنید در صورتیکه کودک چند ساله بدلیل نداشتن ۱۰۰ هزار دلار برای پیوند کلیه باید در ۹ سالگی بمیره.
    5
    40
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان

    پسر ۶۸ .آمریکا هم هم اعدام داره هم به اندازه کافی‌ قتل و جنایت.نه‌ با اعدام تونسته آمار قتل و جنایت رو بیاره پایین نه موفق شده جرم و جنایت رو ریشه کن کنه.با این حال به خودش اجازه میده خودش رو جامعه متمدن بدونه و به شرق و غرب دنیا برای متمدن کردن جوامع دیگه لشکر بکشه و رو سر مردم بیگناه ناپالم و بمب اتم بریزه.ما در ایران اعدام داریم قتل داریم قصاص داریم اما ادعای جامعه برتر بودن و لشکر کشی‌ برای صدور دموکراسی نداریم.
    33
    67
    یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    dokhtar abadani - ﻟﻨﺪﻥ اﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ، انگلستان

    خیلی هم کار خوبی‌ کردی عزیزم حقش بود
    1
    69
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    salomeh_f - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا

    دمت گرم خیلی خوب کاری کردی. مگه اون عوضی بهت رحم کرد. خیلی خوشم اومد. باریکلا. بخشیدن کار احمق هاست. آفرین.
    2
    59
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. پرسی جون واسه اولین بار میخواستم به کامنتت(اولی) منفی بدم اما باز بیخیال شدم دوست خوبم منم با قصاص مخالفم اما اگر به جای این همه اعدام تقریبن بیشتر ان نا حق هم بوده اگر در سالهای اول یکی دو تا را قصاص اسید پاشی میکردن هم الان هزاران انسان سالم و بینا بودن و هم این عمل از قصاص اعدامها بیشتر و حتمن هم اثر بیشتری داشت. کاش فرهنگ ملت ما انقدر پیشرفت میکرد که میدانستن بدون قصاص و با یک قانون غیر مدهبی متمدن مثل اروپا جرم جنایت و زندانیها کمترن اما سالها سده ها شاید هو بیشتر باید منتظر بمونیم و شاید هم هیچ زمان عملی نشه
    7
    20
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. من بارها گفتم، شاید میدونی ، اما دوباره میگم!!! من ویزای ۶ماهه آمریکا رو دارم و پاسپورت آلمانی! زمستونا فقط اینجا هستم! یه چیزیو روشن کنم ، امکان گرفتن کارت سبزو داشتم و دارم،اما نمیخوام بگیرم چون زندگی تو آلمانو خیلی بیشتر می پسندم!من تو همین فلوریدا آپارتمان شخصی دارم و بزودی در آلمان یه آپارتمان خواهم خرید!
    43
    7
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. ببین!!! برای تو و همه اونایی که به تصورات من اینجا منفی دادن میگم!!! آمریکا مشکل زیاد داره، شکی درش نیست!!! فقط دو گروه سیاسی داره و نه بیشتر! این خودش یه مشکل! من نه تو سیاست آمریکا هستم و نه بستگانی تو سیاست آمریکا دارم!
    35
    5
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. با این خبر و مثبت و منفی هایی که میبینم به این نتیجه رسیدم که هنوز مملکت ما زمان نیاز داره تا به دموکراسی برسه! منی که به یه سوسک هم نمی تونم و نمی خوام آزار برسونم ، برام شگفت انگیزه که آدمهایی پشت کامپیوتر بشینن واز چشم در آوردن یه انسان دفاع کنن!
    43
    8
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. از این منفیو مثبت ها من نتیجه گیری میکنم و درش تفکر میکنم! جای خودمو دیگه اینجا نمیدونم! امروز آخرین روزی که تو آمریکا هستم و فردا پرواز دارم به آلمان! شما دیگه کامنتی از من در این سایت نخواهی دید!
    38
    7
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. بهت تبریک میگم که شجاعت به خرج دادی و اسم کار بری منو بردی! خیلی از کسائی که ادعای روشنفکری میکنن و تو هر خبری ملاها و اسلام و مذهبو میبندن به فحش ، اینجا نشون میده یا موافق این چشم در آوردن هستن و یا خیلی ترسو که دارن با مسیر آب شنا میکنن چون نخواستن منفی بگیرن!
    38
    5
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. من قصدم تو این چند سال فقط همراهی و خوندن کامنتها بود و اعتراضم به خشونت! هیچ چیزی جز یه ایران آبادو آزاد نمی خواستم و نمیخوام! این گوی و این میدان! اگه با قصاص و اعدام و شلاق مشکل مملکت شما ، چون ما که همه چیزو بخشیدیم و هیچوقت هم به اون مملکت برنخواهیم گشت، حل میشه، عمری باشه و ببینیم! بدرود سایت ایرانیان یوکا!
    38
    10
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. بقول اون ایرانی تو استرالیا اسب آتشین، خودمونو درست کنیم!!! مشکل آخوندا خودبخود حل خواهد شد!!! راست میگفت! من میرم که خودمو درست کنم و به اعدامو قصاصو شلاق ایمان بیارم. شماهم راه خودتونو ادامه بدید!!! بدرود
    39
    8
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. فقط متأسفم برای خودم که حدود سه سال تو این سایت بودم و امروز با این خبر و دیدن توحش از این سایت میرم!!! با دیدن اینکه هنوز ما به خشونت اعتقاد داریم و به جای پیشگیری و علت ها بدنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم! خوشحالم که دیگه مجبور نیستم چنین خبرهایی رو بخونم!
    41
    8
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    FETNEH. - نوشهر، ایران

    من اصلا موافق نیستم. آخه این چه طرز قصاص کردنه؟ که آمپول میزنند و طرف بی حس میشه و توی بی حسی میگه سوختم؟ اگه عدالتی در کاره وقراره که اجرا بشه باید دست و پای فرد اسید پاش رو به صلیب بکشند و دقیقا همون مقدار اسیدی رو که بی رحمانه بر بدن قربانی خالی کرد رو بر سر و بلدنش خالی کنند. اون به صلیب کشیده شدن هم مجازات زمانیه که قربانی بدون اینکه بفهمه چه بلایی قراره سرش بیاد هدف قرار گرفته. باید به صلیب کشیده بشن و اسید روشون خالی شه. حالا بستگی به شانسش داره که ازین بلای خود کرده چقدر بتونه قسر در بره. من با این نوع قصاصی که در این سایت ذکر شد کاملا مخالفم. این قصاص کردن به درد عمه شون میخوره. آخه این کجاش عدالته؟
    7
    28
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    [::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان::]. اینم آخرین کامنت من!!!. قبل از سیاسی بودن از هر مدلش، باید انسان بود! هیچ کجای دنیا خشونت جواب نداد و نخواهد داد!و برای اونایی که با جمهوری اسلامی مخالفید!این خبر نشون داد که یا ترس از منفی گرفتن داشتید که اعتراضی نکردید و یا خودتون عین جمهوری اسلامی خشونتو تأیید میکنید!!!
    40
    11
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    ekman - شیراز، ایران
    اینکه قربانی تقاضای قصاص کرده،حقی است که قانون،چه خوب و چه بد به او داده و ما نمیتوانیم اظهار نظر کنیم و مثلا حقوق بشر را عنوان کنیم چون درد و مصیبتی که قربانیان متحمل میشوند ما حس نمیکنیم،اما اینکه یک پزشک مسئول کور کردن و در آوردن چشمان یک مجرم شود باعث تعجب است و بر خلاف سوگند پزشکی است،تازه با بیهوش کردن و در آوردن چشم اسید پاش،آن درد و خسارتیکه به صورت و زیبائی قربانی وارد میشود را فرد اسیدپاش حس نمیکند.افرادی هستند که در خدمت نظام هستند و هر جنایتی را هم مرتکب میشوند،چرا از آنان جهت اجرای قصاص استفاده نمیکنند!!شاید بگوئید اینگونه پزشکان هم از همان قماشند که در اینصورت حرفی ندارم!!!!
    2
    21
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    golden remix - استکهلم، سوئد
    منیت یا به قول خارجی‌ها ایگو ی ما ایرانی‌‌ها بالاست که تا اختلافی بینمون پیش میاد می‌خواهیم سر به تان طرف نباشه. مثلا من اینجا نظر میدم و طرف مخالف است باهاش، بدون اینکه منو بشناسه به من حمله میکنه ،و بر چسب میزانه، تازه ایشان فرنگ نشین و به اصطلاح روشنفکر است. هممون یک مریضی را داریم درجه و میزانش فرق میکنه . یکی‌ فحش میده، یکی‌ اسید میپاشه یکی‌ قتل میکنه، یکی‌ زیر آب میزنه،....
    0
    16
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    بیدار58 - بابلسر، ایران
    منم مثل خیلیا دل خوشی از اسلام ندارم ولی دیگه خواهشن جو الکی ندید.همه جای دنیا اعدام وجود داره,جرم و جنایت وجود داره(حالا یا کمتر یا بیشتر).به عقیده بنده این آقا بهترین کار رو انجام داد,چون اگه قاتلی بخشیده نشه یا اسید پاش و مجرمی بخشیده نشه باعث میشه بقیه کمتر بفکر اینکار بیوفتن.این چندساله کلی اسید پاشی انجام شد ولی با هیچکدوم درست برخورد نشد که اگه میشید شاید الان کمتر با این معضل روبرو بودیم و مخلص کلام من اینکه خیلی باید احمق باشی که قاتل عزیزت رو ببخشی.
    2
    16
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    این همه اسید پاشی !!! اخه چطور اسید چیزی به این خطرناکی اینقدر ساده میتونه در دسترس مردم باشه ؟؟؟!!!
    1
    20
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan5 - تهران، ایران

    بعلت فرهنگ غلط اسلامی(چشم در مقابل چشم)اکثرمسلمانان بی فرهنگ خواهان قصاص هستند با این همه اعدام و قصاص ایا خلاف در این 35 سال کم شد؟؟؟باید دید که این علی اقا تا کی با این رضایت از عمل شنیع قصاص صحبت خواهد کرد؟؟؟
    29
    8
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    بیدار58 - بابلسر، ایران

    [::hassan5 - تهران، ایران::]آقای با فرهنگ!!!اگه یکی رو صورت خودت یا زن و بچت اسید بپاشه یا اونارو بکشه بازم اینقد فرهنگ فرهنگ میکنی؟!!!به چی قسم مام مخالفیم,وحشی نیستیم ولی وقتی یکی غلطی کرد باید پاش وایسه.مورد زیاد دیدم که قاتل یا دزد و خلافکار بخشیده شد و ازاد شد و دوباره دوباره اون کار رو انجام داد.بحث اینکه مشکل از چی و کی هست بکنار,یه انسان وقتی به وحشیگری دست میزنه باید باهاش مثل خودش رفتار کرد
    2
    23
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    araz 32 - تبیلیسی، گرجستان
    گویا در به در ,,چهار گوشیه iranianuk رو بوسید و در رفت ,,چرا ؟؟؟؟. خهون تحمل شنیدن صدای مخالف رو نداشت ,چون از زندگی تو غرب فقط سوشیال گرفتن رو یاد گرفته
    1
    15
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    جنگنده - تهران، ایران
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا. خیلی جالبه تویی که از قصاص یک بی شرف و بی حیثیت که بخاطر هوس، یک بنده خدایی را کور و بی صورت کرده،‌ ناراحت و خشمگین هستی، به کشور آلمانی پناهنده شدی که چهل میلیون انسان را در دو جنگ جهانی به کشتن داد و نتیجه وحشیگریهای آن کشور بود که هنوز هم قربانی میگیرد و وضع دنیا را با بوجود آوردن اسرائیل، به این روز انداخته. همان بهتر که برای همیشه از این سایت رفتی و به کاسه لیسی آلمانها و آمریکاییها ادامه دادی. تو تاب چند منفی ساده را نداری و مخالفانت را هر طور که تونستی کوبیدی، بعد میامدی سر دموکراسی با ما بحث میکردی و فحاشی. دیدی خودت هم جنبه و لیاقت دموکراسی را نداشتی و فقط شعار دادی. برو به جهنم.
    17
    17
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    fariba azizi پاناما سیتی . با درود این تاپیک راستِ کارِ بنده نیست هستند اساتیدی که در این امور خبره هستند من به شعر اندر مشغول و سر در گریبان و حیران از کار خویش چنان که گر مردم حیلتی به کار گیرند و مر مرا بدینجا فراخوانند بنده صم و بکم گوشه ای نشسته و لام تا کام سخنی نگفته , لب خود می گزم ازین خیل نامردمی که هر لحظه قصد تزویر را دارند
    7
    3
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    fariba azizi پاناما پاناما سیتی . گاهی مرز بین دانستن و ندانستن خطی است فرضی و بسیار نازک همانند خط استوا و راه رفتن بر این خط دل شیر میخواهد و پوست کلفت و روی بسیار (پررویی) که بنده فاقد این هرسه هستم !
    9
    1
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    sonixax - آلمان، آلمان
    قصاص یک شیوه وحشیانه و عقبمانده برای مجازات مجرم هست! ولی در مورد ایران مساله کمی فرق میکنه! ایران اروپا نیست که کسی توقع اجرای قوانین اروپایی رو داشته باشه! در اروپا اگر چنین اتفاقی برای کسی بیوفته درسته که چشم کسی رو کور نمیکنند ولی به جاش دولت و مردم با تمام قدرت پشتیبان قربانی هستند و در مخارج درمان و زندگی کمک طرف میکنند. دولت به شکل مستقیم از طریق اداره های سوسیالی و مردم از طریق مالیات و . در ایران چه ؟. نمیشه یک نفر تمام زندگیش به گند کشیده بشه و مجرم دیگه هیچ اتفاقی براش نیوفته. شمایی که میگی خشونت راه حل نیست و دنبال اجرای روشهای متمدنانه هستی، قبل از همه خودت باید مسئولت تصویب چنین قوانینی رو بر عهده بگیری و از نظر مالی و روانی پشتیبان این مدل افراد بشی. عدم مجازات سنگین مسئولت میاره برای قانونگذار. حق و حقوق قربانی چی میشه این وسط ؟! بگیم به درک که کور شد ؟! به درک که 300 میلیون خرج دوا درمانش شد ؟! به درک که دیگه هرگز نمیتونه زندگی عادی داشته باشه ؟! فقط مجرم یک وقتی اوف نشه ؟! پشتیبانی از حقوق انسانی مجرم بدون حمایت از قربانی یعنی پایمال کردن حق و حقوق قربانی!
    3
    17
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    perser68 - فلورﯾﺪﺍ، ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺍﻣﺮیکا. دوست عزیز من همیشه کامنتای شما رو میخونم و با بیشتر اونها موافقم امیدوارم بازم اینجا باشین و ما کامنتای شما رو بخونیم..به نظرم چون شما خیلی ایده ال فکر میکنید بعضی مواقع درکش با توجه به شرایط واقعی سخته در این مورد هم حق با شماست اگه ما حکومتی داشتیم که اسید پاش رو تا آخر عمرش زندانی میکرد و به قربانی تمام امکانات درمانی رو در اختیارش میذاشت حرف شما درسته ولی اگه قراره با بخشش فردا راست راست بگرده به ریش قربانی بدبخت بخنده و بقیه آدمهای وحشی و بیرحم مثل خودش رو تشویق کنه اینکه نمیشه اتفاقا من فکر میکنم مجازات این افراد تاثیر زیادی در پیشگیری برخلاف جرایم دیگه داره ..چون اگه جرایم دیگه بخاطر فقر یا عدم آموزش باشه این اسید پاشی در بیشتر مواقع بخاطر مسایل اعتقادی و زیاده خواهی هست دختره بهش جواب رد میده یا کسی باهاش اختلاف عقیده داره بصورتش اسید می پاشه این یعنی چی؟!..من مطمنم در کشورهای اروپایی هم در قبال افراد زیاده خواه و افراطی هیچ گذشتی نمیشه و با شدت با اونها برخورد میشه ..
    5
    10
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    پرسر جون میبینی‌ تا گفتی‌ دیگه کامنت نامیدم آب از چکو چیل مزدوران مثل جنگنده چکید،،این خیدش نشون دهنده اینه که کامنتهات بد جوری ... اینارو آتش زده،،اگر کار یا گرفتاری داری و مدتی‌ کمنی نعدی مشکلی‌ نیست‌ام بدون تو اینجا دیگه لطفی‌ نداره و همین الان هم مزدورهی بسیجی‌ با این حرفت ب اشیرینی پخش کنی‌ و بوسی می‌کنن که یک مخالف رژیم و آخوند را فراری دادن،،امیدوارم مبه خاطر دوستارانت و دشمنان سایبری هم که شیده باز کامنت بعدی تا فیها ... امثال جنگنده رقصنده بسوزه و دود کنه،،پاینده و پیروز باشی‌ عزیز ایران دوست و آگاه :)
    8
    10
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    universe123 - لندن، انگلستان
    نمیدانم چرا اسید پاشی تو ایران مد شده??? آدم میترسه بره ایران!!! :(
    1
    5
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    Nasrin-a - کبک، کانادا
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. حجم کامنتها زیاده و من فرصت نمیکنم همه رو بخونم، اما با نظر انسانی شما در دو کامنت اولتون کاملا موافقم. اگر قوانین ما ناقصه و یک مجرم رو با بخشش اولیا دم آزاد میکنه، این دلیل نمیشه که ما هم یک قانون غیر انسانی رو جایز بدونیم. انسانیت اینه که فریاد بزنیم شایسته نیست هیچ انسانی تحت لوای قانون، اعدام یا معلول بشه. قوانین ضد بشری شما ما رو با فاجعه ای به نام قصاص همصدا نمیکنه.
    5
    11
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    reza bargashte az kharej - ایران، ایران
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. جناب آقای پرسر من هر از گاهی کامنت های شما رو میخونم و شما رو فردی آگاه و البته دلسوز وطنم میدونم که این یک غنیمتی است، اما دوست عزیز اولا ما باید تاب و تحمل نظر مخالف را داشته باشیم، قرار نیست که 7 میلیارد انسان مثل ما بیندیشن و نظر بدن، به هر حال هر کسی برای خودش عقیده ای دارد و طبیعتا این حق اوست که نظر و دیدگاه خودش را مطرح کند، همانگونه که شما در جهت تشویق دیگران به نظرتان خوشحال میشید نباید به دیدگاه منفی اینطور پاسخ گفت، ثانیا این منفی مثبت ها و این شکلک ها که نمره انضباط یا کارت صد آفرین نیست که با کم یا زیاد شدنش ناراحت بشید، مدیر این سایت این کاررو کرده که حال و هوای کاربرا عوض بشه، همین دوست عزیز، با قهر که مساله ای حل نمیشه، باید منطقی حرف زد و جواب شنید، حرف حق هزار تا منفی هم داشته باشه بازم حقه و با این مترسک ها و شکلک ها و صد آفرین ها یا صفر آفرین ها از بین نمیره.
    5
    8
    دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک
    این آقایReza barg...ej خیلی‌ خوب و کامل گفتن...۱۰۰% با ایشون موافقم.خلاصه بگم Perser68 جان،اولا نرو،دوما منفی‌ و مثبت اونقدرام مهم نیست ،سوماً به نظرات موافق و مخالف فقط فکر کن،جواب نده دوستم(ببخشیدا).بخونیم ازت ایشالا...
    7
    4
    ‌سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آرتادخت - تهران، ایران
    این مجرم دردی تحمل نکرد یه تیم پزشکی بالا سرش بودن. من به قربانیان اسیدپاشی صددرصد حق میدم..امیدوارم یه نهاد مردمی هم برای این عزیزان راه بیفته و هیچوقت یاس و ناامیدی سراغشون نیاد..
    3
    4
    ‌سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. پرسر جون هر چه زودتر برگرد که بد جوری ... این سادیس خوران بی وطن را ... ..بی صبرانه منتظرتیم عزیز میهن پرست.من اگر مثل فنای عاقا و سرباز ره... واسه هر کامنت هزار تا منفی هم بگیرم واسم پشیزی ارزش نداره.بازهم حرف دلمو میزنم هر ساندیسخور یا پانترک بی وطن یا پاسدار و خائن هم ناراحته میتونه ی...!به امید دیدار زود تند سریع :)
    4
    10
    ‌سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    hamzehveronique - تهران، ایران
    اینایی که موافق قصاص نیستن- بیان روشون اسید ریخته بشه بعد از حقشون بگذرن، به شما چه در مورد حقوق دیگران نظر میدین
    7
    8
    ‌سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    92ارشام - لندن، انگلستان
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. بارفتن شما از سایت هیچ چیزعوض نمیشوداگرچه بنظرمن شما بمانید و نظریات خودتون را باشتراک بگذارید.دموکراسی رکن اول و اساسی اش تحمل اراء مخالف است.ممکن است حق باشماباشد ولی اکثریت چیری دیگررابپسندند.خیلی ها نظرشان انتخاب ریئس جمهوری بجزاوباما بود ولی اکثریت یک رنگین پوست را برگزیدندولی همه احترام گذاشتندوپیروی کردند.فرهنگ هرکشوری بدست مردم ان کشور ساخته میشود.سپس یک کشورجهان سوم و دیگری کشوری پیشرفته نامیده میگردد.
    2
    4
    ‌چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Time-to-say-goodbye - تورنتو، کانادا
    پرسر ۶۸ ،،، اتفاقاً تو جات تو همون آمریکاست که به آدامیی که مثل خودت درب و داغون هستن پوز بدی بگی‌ من اینو دارم و اونو دارم، حتما اینو شنیدی که میگن درخت هر چی‌ بارش بیشتره افتاده تره نه مثل شما که اینجا همش داری از آپارتمان آلمانت و اینکه اگر بخوای میتونی‌ کارت سبز بگیری حرف بزنن. مثل تو اینجا خیلی‌ زیاد دیدم. کسانی که نتونستن تو ایران یه دیپلم بگیرن، به عشق خارج رفتن در ۱۸ سالگی زدن بیرون، به همه هم میگن ما ۳۰ ساله خارج هستیم. مردم ساده دلم هم نمیدونن که یارو ۳۰ سال پیش با پاسپورت قلابی یا ته کامیون باری رفته خارج و بد از این همه سال یاآ تو اسخپزخونه کار میکنه یاآ خیلی‌ زبل بوده باشه الان یه رستوارنت زده....
    2
    1
    جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    من جای اون اقا نیستم که ببینم گذشت باید کنم یا قصاص ولی چون تا بحال اسید پاشی قصاص شده بود شاید که دیگه کمتر کسی جرات میکرد ولی از طرفی میبینم که با تعداد بیشمار اعدام ها اونهم در ملائ عام هنوز امار رشد صعودی داره واقعا نمیشه قضاوت کرد ولی کار این اسید پاش ها خیلی کار وحشیانه ای هست که یه عمر اثراتش با شخص باقی میمونه و ارزوم اینه که با تربیت صحیح و توجه خانواده و وشرایط مناسبی که باید دولت بوجود بیاره امار جرم وجنایت ها کم بشه وازبین بره
    0
    1
    شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.