شاید باور نکنید اما,,, معمای مغز گمشده «جان‌ اف. کندی» هنوز حل نشده است - ۸

 ماجرای مفقود شدن مغز جان اف. کندی، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده که در حادثه ترور کشته شد، همچنان از سال 1966 میلادی تاکنون یک حلقه مفقود در این حادثه تاریخی آمریکا محسوب می‌شود.
 
جان اف. کندی تنها فرد مشهور جهان محسوب نمی‌شود که اعضای بدنش پس از مرگ مفقود می‌شوند. انیشتین، بتهوون و گالیله نیز جزو افراد مشهوری هستند که پس از مرگ اعضای بدن‌ آنها مفقود شده و این ماجرا همچنان یک معمای مرموز باقی مانده است.
 
پس از اعلام مرگ جان اف. کندی در تاریخ 22 نوامبر 1963 میلادی در ساعت 8 شب عمل کالبدشکافی روی جسد وی در بیمارستان نیروی دریایی «بتسدا» واقع در مریلند آغاز شد و در ساعت 12 ظهر روز 23 نوامبر پایان یافت. دلیل انتخاب این بیمارستان برای عمل کالبدشکافی از سوی همسر جان اف‌. کندی این بود که کندی افسر نیروی دریایی بوده‌ است. سه سال پس از این کالبدشکافی، یعنی در سال 1966 میلادی، مغز جان اف. کندی که در خلال کالبدشکافی از جمجمه‌اش خارج و در مرکز آرشیو ملی آمریکا نگهداری می‌شد، مفقود شده و هنوز دلیل و عاملان این ماجرا شناسایی نشده‌اند و همچنان یک راز حل نشده باقی مانده‌ است.
 
 درباره دلیل مفقود شدن مغز جان اف. کندی فرضیه های گوناگونی مطرح شده که در یکی از آن‌ها عنوان شده مغز وی به دلیل اینکه احتمالا از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار نگرفته بلکه ضارب از روبرو به وی شلیک کرده در نتیجه «اسوالد» که به‌ عنوان متهم اصلی ترور دستگیر و کشته شد، بی‌گناه است و قاتل اصلی شخص دیگری بوده است.
 
اما جدیدترین فرضیه از سوی «جیمز سوانسون»، نویسنده کتاب «ترور کندی» مطرح شده‌ است. وی در این کتاب این فرضیه را مطرح کرده که احتمالا سارقِ مغز جان اف. کندی، «رابرت اف. کندی» برادر کوچکتر وی است. نگارنده این کتاب می‌گوید: رابرت احتمالا مغز جان اف. کندی را برای مخفی نگه‌ داشتن شدت بیماری‌های وی یا پنهان کردن میزان و نوع داروهای مصرفی او ربوده است.
لینکهای مرتبط:

شاید باور نکنید اما,,, خاک‌رُس جزو رژیم‌غذایی مردم پرو است - ۱

شاید باور نکنید اما,,, سرعت کرگدن‌ سفید از سریعترین دونده جهان بیشتر است - ۲

شاید باور نکنید اما,,, رودخانه می‌سی‌سی‌پی ۲۴ ساعت برعکس رفت - ۳

شاید باور نکنید اما,,,فیل‌ها هم چپ‌دست و راست‌دست دارند! - ۴

شاید باور نکنید اما,,,در فنلاند تعداد سوناها از خودروها بیشتر است! - ۵

شاید باور نکنید اما,,, ترکیه رکورددار پیوند سبیل است - ۶

شاید باور نکنید اما,,, معده شترمرغ‌های آفریقا معدن الماس است! - ۷

+18
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    اقای جیمز سوانسون» .رابرت اف کندی برادر کوچک جان اف کندی هم که توسط یک دانشجوی 34 ساله اردنی هدف گلوله قرارگرفت و کشته شد که .....
    0
    6
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.