۱۲ کشته در حمله به دفتر مجله طنز فرانسوی

عکسی که از صحنه رویارویی مهاجمان (پایین تصویر) با پلیس منتشر شده است

مردان مسلح دست‌کم ۱۲ نفر را در دفتر مجله طنز "شارلی ابدو" کشته‌اند.


استفان شاربونیه، دبیر مجله و سه نفر از سرشناس‌ترین کاریکاتوریست‌های فرانسه از جمله قربانیان این حمله هستند. دو افسر پلیس هم کشته شده‌اند.

۱۰ نفر در جریان حمله زخمی شده‌اند که حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در تصاویر ویدئویی که از حمله منتشر شده‌اند، مهاجمان در حالی که نقاب به چهره دارند، با کلاشینکف به سمت افراد تیراندازی می‌کنند.

پلیس می‌گوید که مهاجمان جلسه شورای سردبیری شارلی ابدو را هدف قرار دادند و هنگام خروج فریاد می‌زدند: "الله اکبر". به نقل از آنها گفته شده است که "انتقام پیامبر" را می‌گیرند.

مهاجمان پس از حمله به دفتر مجله و قبل از آن که با یک خودرو از محل فرار کنند، در خیابان به تبادل آتش با پلیس پرداختند.

ماموران امنیتی در پاریس عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری مهاجمان آغاز کرده‌اند.

در ابتدا تعداد مهاجمان دو نفر اعلام شده بود، ولی بعد، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ماموران امنیتی در جستجو برای یافتن سه "جنایتکار" هستند.


 

انتقال یکی از زخمی‌ها به بیمارستان

متحد

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، کمی پس از حمله به دفتر شارلی ابدو رفت. او این حمله را "توحش شدید" توصیف کرد و مهاجمان را "تروریست‌های بزدل" خواند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای حمله در پاریس را "به شدت" محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: "فرانسه قدیمی‌ترین متحد آمریکاست و شانه به شانه آمریکا در نبرد با تروریست‌هایی حضور داشته است که دنیا و امنیت مشترک ما را تهدید کرده‌اند."

دولت آمریکا برای ارائه "هر کمکی" به فرانسه برای یافتن مهاجمان، اعلام آمادگی کرده است.

الازهر، از مراکز اصلی علوم اسلامی مصر و مقامات اتحادیه عرب این حمله را محکوم کرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته است که در حمله امروز "آزادی بیان" هدف قرار گرفته است و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که کشورش در مبارزه با هر شکل از تروریسم، در کنار مردم فرانسه و همراه با آنهاست.


کاریکاتورهای جنجالی

مجله شارلی ابدو در سال ۲۰۱۱ و پس از چاپ کاریکاتوری از پیامبر اسلام هم مورد حمله قرار گرفت.

در پی حمله امروز، سطح آماده‌باش امنیتی در پاریس به بالاترین سطح افزایش یافته است.


 

رئیس‌جمهور فرانسه کمی بعد از حمله از دفتر مجله شارلی ابدو بازدید کرد

رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که دولت آن کشور حقوق و آزادی‌های روزنامه‌نگاران را حفظ می‌کند.

شارلی ابدو به تازگی کاریکاتوری از ابوبکر بغدادی، رهبر گروه موسوم به 'دولت اسلامی' (داعش) منتشر کرده بود.

ماه گذشته چند مورد حمله دیگر در فرانسه اتفاق افتاد که در آنها مهاجمان شعار "الله اکبر" می‌دادند.

+114
رأی دهید
-9

iSam - لندن - انگلستان
اینقدر به اسلامیون ویزا و اقامت بدید تا دنیا نابود بشه! مگر جز توحش از این جانوارن چیز دیگری هم در می آید!؟
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:11
Princesse - تهران - پرژن
باید تمام مسلمانان ساکن در اروپا رو به همون خراب شده‌ای که ازش فرار کردند بفرستند لعنت به همشون یک مشت تروریست جانی ,,
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:42
delmorde - یوتوبوری - سوئد
این تروریستها رت شما غربیها بنیان گذاشته و پروش و حمایت کردید در ابتدا. حالا خار چشم خودتان شده و تو مشکلش چهاردست و پا مونده اید. بکشید که حقتان است. حالا کجاشو دیدید به تمام اروپا کشیده میشه و امنیت مردم اروپا رو با سیاستهای احمقانه ناشی از خودخواهی در قدرت نظامی بخطر خواهید انداخت.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:30
iran e azad - هورتن - نروژ
خودشان را با این کار منفور تر کردند. گلوله در مقابل قلم !
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:44
amir-amir - تورنتو - كانادا
فرانسه خمینى و یاران تروریستش را پناه داد و اسلام گرایان آدمکش از اقصى نقاط جهان فکر کردند که این کشور بهشت و مامن آنهاست و به همین جهت به سوى فرانسه راه افتادند
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:44
bineshaan - لندن - انگلیس
جمعیت مسلمان فرانسه از ۳.۵ میلیون در سال ۱۹۹۸ به بیش از ۵ میلیون در سال ۲۰۱۴ رسیده و پیش بینی میشه به بیش از ۱۷ میلیون در سال ۲۰۵۰ برسه. بعلت زاد ولد زیاد و تکثیر قارچ گونه مسلمونها و هجوم پناهندهای اکثرا مسلمان ٬جمعیت مسلمان انگلیس از ۱.۱ میلیون در سال۱۹۹۹ به ۲.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده و پیش بینی میشه به ۵.۵ میلیون در سال ۲۰۳۰ برسه٬ در صورتیکه بقیه جمعیت انگلیس تو این زمان ثابت خواهد ماند. وقتی این جمعیت در ۵۰-۴۰ سال دیگه به ۱۵ میلیون یعنی ۲۵٪ جمعیت کل برسه اونوقته که اگه زنده باشیم جنگ های شهری وخیابانی مثل سوریه و عراق رو تو انگلیس میشه دید. آمریکا هم این مشکل رو با سیاه پوستها خواهد داشت. در کل اینکه از عمر اروپا و آمریکا بیش ازقرنی باقی نیست مگر همین حالا دست بکار شوند.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:35
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
به این صورت که پیش میره تا چند ساله دیگه تما مه‌ یوروپا مسلمون میشن .امین
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:56
shaboruz - پاریس - فرانسه
یکی نیست از این فرانسویها بپرسه برا چی اون مریم قجر عضدانلو (رجوی ) رو سی ساله داره تغذیه میکنه با اون خونه عجیب غریب و گروه ترسناکی که تو اون خونهٔ عجیب و غریب در اوورسوازدارن زندگی میکنن !مسعود رجوی ۱۲ساله کجاست ؟!آیا خطر این آدم عجیب گمشده کمتر از البغدادی و بن لادنه آیا این عربستان و تند روهای یهودی نیستند که در پشت همهٔ این ماجراها قراردارند یک نفر نیست از فرانسویها بپرسه که خمینی هندی در نوفل لوشاتو چرا بوده قبل از اینکه بیاد ایران ؟!خود کرده را تدبیر نیست !
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 19:07
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
دین قبائل بدوی و صحرا نشین عربستان بهتر از این نمیشه.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 19:16
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
به این صورت که پیش میره تا چند ساله دیگه تما مه‌ یوروپا مسلمون میشن .امین
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:50
bineshaan - لندن - انگلیس
از جمعیت پیش بینی شده ۱۵ میلیونی مسلمان فرانسه یا انگلیس در سال ۲۰۵۰ اگر فقط و فقط ۱٪ هم افراط گرا باشند٬ یعنی ۱۵۰ هزار مسلمان افراط گرا که حتی با سلاح سرد هم میتواند کل فرانسه یا انگلیس رو در چند روزتسخیر کنند ٬ و البته جنگهای صلیبی بدنبالش.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 18:52
زوربا - اصفهان - ایران
باز مسلمانان بی خرد افتخار آفرینی کردند.اسلام ,دین رحمت(زحمت)همه جا را ملوث کرده,از این که یک مسلمان زاده هستم خجالت میکشم,اما افتخار میکنم مسلمان نیستم.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 19:29
dara20 - تهران - ايران
هرچند این جنایت محکوم است اما فرانسه نیز در نبش قبر کردن اسلام سهم بزرگی داشتدن، میزبان خمینی دجال بود. مهر تأیید زدن بر احکام و توحش ۱۴۰۰ صالح تازیان اینچنین نتایجی ببار می‌‌آورد این که چیزی نیست باید منتظر جنایات سهمگین تروریست‌های ریشو باشید. اما فراموش نکنید این جنایتکاران دست پرورده شما غربی‌های پلید هستند
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 19:28
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
نازِ شصتِ خانومِ مرکل و آقای دوید کامرون!!
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 20:30
senator x - تهران - ایران
dara20 - تهران - ایران:ضمن تائید نگارش این دوست,اروپا وآمریکا برای پشتیبانی وحمایت از سرمایه دار جهانی,دست بهر جنایتی میزند.نمونه اش آمریکا,دو بار دخالت سیاسی خانه خراب کن در ایران,اولی کودتا برعلیه دولت قانونی مصدق در سال 1954و براه انداختن (اصل چهار) و فروش سلاحهای مستعمل مانده از جنگ جهانی دوم بایران,دوم کودتا سال57 بر علیه شاه چون حس کرده بود اه او دیگر حاضر بباج دادن نیست.ونتیجه آشوب و جنگ و ویرانی35ساله خاورمیانه.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 20:34
Darya_ir - دوسلدورف - المان
درزمان ژیسکاردستن رئیس جمهوروقت فرانسه و طرح ودسیسه در جزیره گوادلوپ که معروف به گوادلوپ 2 وازمخالفان شاه فقید و پذیرای خمینی در نوفل لوشاتوی پاریس با تمام امکانات رسانه ای وبا هواپیمای ارفرانش فرانسه خمینی وارد ایران شد . و بعد فرانسوا میتران و ژاک شیراک .با چمدانهای خالی رفتند ایران وبا چمدانهای پراز قرارداد برمیگشتند به فرانسه . و شنیدیم .سر روانشاد دکترشاپوربختیار را گردن زدند و الیاس نقاش قاتل را هم فرانسه به ایران برگرداند . خب .کسی که مار در استین پرورش دهد همین است ...
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 21:55
Darya_ir - دوسلدورف - المان
با اشاره به کامنت بالای خودم . یادم رفت که بگم -درضمن فتوای خمینی علیه سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی جهانی شد. سه سال پیش نیز رافق تقی، روزنامه نگار اهل جمهوری آذربایجان را با فتوای آخوند شیعه جنایت پیشه فاضل لنکرانی به قتل رساندند.. حالا فتوا ها اجرا میشود .. چه جمهوری اسلامی باشد چه داعش وچه طالبان و چه بوکوحرام و.... همه ریشه در اسلام فناتیک دارد ..
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 22:24
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
دوستان عزیز. من واقعا انسان مذهبى نیستم و دین هر کسى قابل احترام است تا زمانى که شخص دیگرى را مجبور به اعتقاد به عقیده خود نکند ولى این اعمال ضد بشرى هیچ ربطى به دین و مذهب ندارد. این نوع اشخاص که از روحو روان درستى برخوردار نیستند حتى هم دین هاى خود را قربانى احداف خود میکنند. مگر داعش مسلمان نمیکشد؟ آنها که دیگه کافر و بى دین نیستند. کشانى هستند که به خدا و پیغمبر اعتقاد دارند. این نوع حرکت هاى تروریستى درست است که با نام یک دین در این مورد با نام اسلام انجام میگیرد ولى این را هم باید قبول کرد که ٩٩٪ مسلمانان دنیا خواهان آرامش و صلح هستند. نباید این تعداد معدود را سنبل یک دین قرار داد. خوشحالم که اکثریت اروپایى ها حساب این نوع وحشى هاى خونخوار را با بقیه مسلمانان جدا میدانند.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 23:23
Darya_ir - دوسلدورف - المان
رئیس جمهور فرانسه - فرانسوا اولاند . فردا روز پنج شنیه 18 دی را عزای عمومی اعلام کرد ...
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 22:33
azadi199 - پاریس - فرانسه
خوشبختانه بیشتر مسلمان‌های فرانسه و همه روشنفکرانشان و امام مسجد پاریس, همگی‌ این اقدام رو قویا محکوم کردند. ببینیم فردا مردم چطور برخورد میکنند.
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 23:46
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
به فرانسویها بگید آرام باشید خودتون تروریست تربیت می‌کنید به سوریه میفرسید حالاهم دردشو تحمل کنید
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 00:35
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
یوروپا به سمت اسلامی شدن میره
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 00:44
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
این فاجعه رو به تسلیت میگم
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 01:15
Berdia-iran - قم - ایران
همین اروپاییها مخصوصا کشور فراتسهبزرگترین کمک را به انقلاب ایران کرد، با انقلاب٥٧ ایران را به قرون وسطی برد ،درضمن خود فرانسه به بیشتر مسلمانها ویزا و اقامت میده،حالا حالا مونده تا چند سال دیگه اروپا پر از مسلمانهای افراطی و دیگه جای زندگی کردن در اروپا نیست
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 02:03
بختیاری2500 - اهواز - ایران
دیگه بوی گند اسلام ضد بشری همجا را ورداشته !!! خدا را شکر که این دین تازی را از خود دور کردم و احساس ادم بودن میکنم
‌چهارشنبه 17 دي 1393 - 22:25
Rommel - سیدنی - استرالیا
فرانسه از هم پیمانان نابودی ایران بود با اون درخت سیب کذایی و اون جورثمه نکبت زیر درخت۰ حالا دود این اسلام عزیز که برای ما سوغات فرستادند رفت تو چشم خودشان۰ فرانسوا اولاند هم که سر گرم زن بازیش و اسلام فرانسه را با آزادی تمام اجرا می کنه پس حالا همه بلاد اسلامی شدند دیگه مشکل حل شد
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 05:19
shahab46 - هانوفر - المان
مسلمانان وحشی
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 09:11
Darya_ir - دوسلدورف - المان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان -دوست عزیز ضمن احترام به عقیده شما .اما من یک سئوال از شما دارم .ایا شما اقای خامنه ای رهبر روحانی شیعه مذهب مسلمان که 35 سال بر مسند حاکمیت ایران نشسته وپیروان زیادی هم دارد (البته بسیج - سپاه - حزب الله ) قبول دارید .یا نه ? سپاس.
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 10:41
kamran631 - لیون - فرانسه
عجیبه که از باور عمیق و آغا فدای من هیچ خبری نیست و کامنتی نمینویسند ! امروز صبح هم در جنوب پاریس با اسلحه به یک پلیس زن و یک رفتگر حمله شد، که متاسفانه این خانم پلیس لحظاتی پیش فوت کرد.
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 11:03
shahab46 - هانوفر - المان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان - چرا هذیان میگی‌ این همه کاریکاتور عیسی موسی‌ و کسان دیگر را میکشند هیچ اتفاق نمی‌افتد ولی‌ تآ پای این ... وسط میاد......
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 09:16
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
دریا از دوسلدورف. من نه اینکه خامنه اى و بسیج و سپاه را قبول ندارم که هیچ، کل نظام جمهورى اسلامى را هم قبول ندارم. من مذهبى نیستم که هیچ، کل مذهب را قبول ندارم. ولى این را باید قبول کنیم که ٪ بسیار ناچیز از مسلمانان هستند که تندرو هستند و تندرویى خود را به این شکل جامه عمل میپوشانند. در آلمان ٤ میلیون مسلمان زندگى میکنند و اسلام نقش اصلى در زندگى آنها بازى نمیکند. همانطور که در زندگى ٩٠٪ از مسیحیان، دین هیچ نقشى را بازى نمیکند. ولى ما تندروهاى مذهبى مسیحى و یهودى داریم که کمى از تندروهاى مسلمان ندارند. کوکلوکس کلان هنوز هم یک گروه مسیحى نژادپرستى است. در ایرلند شمالى جنگ بین پروتستانت ها و کاتولیک ها یادمان نرفته. نباید بقول آلمانى ها pauschalisieren یا همان همه را یکسان نشان داد. شانسى که ما در اروپا داریم این است که در جوامع سکولار و جدا بودن دین از حکومت زندگى میکنیم وگرنه اگر اسخف هاى اعظم و کاردینال ها و کلیسا حاکم سیاسى اروپا بود و قوانین کلیسا اجرا میشد باور کنید بدتر از ایران میشد
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 13:54
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
من شخصا مذهب را قبول ندارم چون براى یک انسان خوب بودن احتیاج به کتابى که از ٣٠٠٠ سال پیش تا ١٤٠٠ سال پیش نوشته شده ندارم. انسان با خواندن نماز و گرفتن روزه انسانیت خودش را نشان نمیده بلکه با اعمال و رفتارش. من از روى وجدانم عمل میکنم. هیچ دین و مذهبى در دنیا تکامل پذیر نیست و با زمان پیش نمیرود و این خود باعث عقب انداختن پیروان تندروى خود میشود و همینطور باید این را هم قبول کنیم که ٪ بسیار بالاى پیروان ادیان هاى مختلف اصلا مذهبى نیستند و از دین خود چیز خاصى نمیدانند ولى یک جورهایى مسیحى هستند یا مسلمان هستند یا یهودى.
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 14:06
irani iran - آمریکا - آمریکا
Faryade_Khamoosh,,,,,, شما که ادعای روشنفکری می‌کنید و دین هر کسی‌ را قابل احترام میشمارید! و به قول خودتان مذهبی‌ هم نیستید و به طوری که من تا اینجا از نظراتتان فهمیده‌ام سالهاست که در آلمان زندگی‌ می‌کنید و برایتان تهرانی‌ و شهرستانی هیچ فرقی‌ نمیکند چون هر دو از نظر شما بی‌ کلاس و ندید بدید هستند! من یک سوال از شما دارم: بعد از اینهمه سال زندگی‌ در غرب آیا معنی آزادی بیان را درک کرده‌اید آقای روشنفکر؟ چطور کاریکاتور ادیان دیگر نه غوغا به پا می‌کند نه کشته میدهد اما کاریکاتور محمد دنیا را به هم میریزد؟ زندگی‌ سلمان رشدی را چه کسی‌ به جهنّم تبدیل کرد فقط برای نوشتن یک کتاب؟ ۹۹% مسلمانان خواهان صلح هستند ولی‌ شما و خانواده شما آلمان را برای زندگی‌ به ایران ترجیح داده‌اید؟ آقای روشنفکر آن مسلمان‌هایی‌ که صلح‌طلب هستند نیز آب نمی‌بینند وگرنه شناگران قابلی‌ هستند. بد نیست که تاریخِ اسلام را مروی بکنید تا ببینید آیا پیغمبر اسلام اهل صلح بود یا اهل جنگ و دریافت غنیمت و جزیه! بله از نظر شما هر دینی محترم است حتا دینی مبتنی‌ بر عقاید فاشیستی!!!!!
‌پنجشنبه 18 دي 1393 - 18:40
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقای عزیز اگه دقیق خونده باشید گفتم که % بالای مسلمانان یا طرفداران ادیان دیگه دین را سر مشق زندگی‌ خود قرار نمیدن. تند رو‌های مذهبی‌ کسانی‌ هستند که از پتانسیل بالایی‌ در افکار جنایی و خشونت برخوردارند. این ۳ برادر الجزایری که در پاریس بزرگ شده اند به نظر شما اسلامگرای‌ واقعی‌ بودن؟ نه عزیز من این ۳ نفر خلافکار حرفه‌ای بودن که پرونده پلیس آن‌ها از شاه نامه فردوسی‌ هم کلفت تر بود. دور و اطراف شما خودتون چند نفر می‌شناسید که مذهبی‌ باشند؟ چند تا مسیحی‌ یا مثلمان می‌شناسید که حاضر باشد بخاطر مذهب دست به خشونت بزند؟ من گفتم اصل همه ادیان خشونت و دیکتاتوری است. فرقی‌ در ادیان دیده نمی‌شود. فقط ما در اروپا و آمریکا در جامعه سکولار زندگی‌ می‌کنیم که به دین اجازه دخالت در سیاست را نمی‌دهند.
جمعه 19 دي 1393 - 00:08
irani iran - آمریکا - آمریکا
فریاد خاموش،،،،،در ضمن شما در کامنت اولتان نوشتید ۹۹% مسلمانان خواهان صلح هستند! میتونید تشریف ببرید دوباره بخوانید! و من هم پرسیدم اگر مسلمانان انقدر صلح طلب هستند چرا شما زندگی‌ در یک کشور غیر مسلمان را به زندگی‌ در وطن خود با مردم صلح جویش ترجیح می‌دهید؟ مگر نه اینکه اسلام ناب محمدی باعث فرار شما و خانواده محترمتان از ایران شده؟
جمعه 19 دي 1393 - 02:25
irani iran - آمریکا - آمریکا
آقای روشنفکر،،،،، شما کامنت اول خودتون رو بخونید ببینید چی‌ نوشتید! شما مگه نمیگید این جنایات ربطی‌ به دین و مذهب نداره؟!!!!! من هم میگم شما مروری بر تاریخ اسلام بکنید ببینید از صدر اسلام تا به امروز چندین نمونه از این دست می‌بینید؟ اون کسی‌ که به اسم مسلمان به دنیا میاد اما از اسلام فقط اسم آن را یدک می‌کشد که اینجا طرف حساب نیست! اون کسی‌ طرف حساب است که اسلام را خوب می‌شناسد و سعی‌ در عمل کردن به تمام فرامین آن دارد و اتفاقا از جمله ارکان اسلام مجبور کردن دیگران به مسلمان شدن یا پرداخت جزیه است. پس لطفا نفرمائید که این کارها ربطی‌ به دین و مذهب ندارد. در ضمن از این سه تروریست فقط دو تایشان با هم برادر بودند و نفر سوم یک جوان هیجده ساله بود که تحت تاثیر تعلیمات اسلام ناب محمدی قرار گرفته بود. آن دو برادر هم فقط یکیشان پرونده یی دارد و قبلا زندانی شده که آنهم باز به خاطر این بوده که قصد رفتن به عراق و جنگیدن در راه اسلام را داشته!!!!
جمعه 19 دي 1393 - 02:18
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقاى عزیز یا شما بیکارى یا وقت اضافه زیاد دارى. عزیز من همیشه باید واقعیت را گفت. شما چند ٪ از مسلمانان را میشناسى که براى اعتقاد خودشون دست به خشونت بزنن. بخاطر اعتقادشون گفتم. شما گروه هاى داعش و بوکو حرام و حتى همین جمهورى اسلامى رو بذار کنار. اینها همانقدر با خدا و تقوى هستند که لنین مذهبى بود. من میگم و واقعا هم همینطور است که ٩٩٪ مسلمانان، مسیحیان و یهودیان انسانهاى خواهان صلح و آرامش هستند و بخاطر عقیده دینیشان دست به خشونت نمیزنند. حالا ٤ تا روانى که بنام یک دین همچین کارى را انجام میدن نباید این ها را سنبل یک مذهب کرد.
جمعه 19 دي 1393 - 11:46
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
فکر میکنى چه کسانى میرن بسیجى میشن یا داعشى میشن یا تندرو میشن؟ اینها افرادى هستند که در جامعه هیچ لابى نداشتند. از خانواده هاى بسیار سطح پایین از نظر سواد و کردار. افراد عقده اى که هیچکس اینها را آدم حساب نمیکرد. بعد جنبشى بوجود آمد و این جنبش اینها را به خودش جزب کرد. به اینها این احساس را داد که شما مهم هستید و به شما احتیاج است. همانطور که اوائل انقلاب کمیته و سپاه و بسیج بوجود آمد و هماکنون چیزى نیستند غیر از یک گروه مافیایى با نام اسلام. اینجور آدمها و جزب این نوع افراد را در مافیا انترانگتا ایتالیا و ایتالو مافیاى امریکا و هر گروه مافیاى دیگر هم میتوان دید. حالا اینها شستشوى مغزى مذهبى شدن بقیه شستشوى مغزى طور دیگر.
جمعه 19 دي 1393 - 11:51
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
اگر شما تاریخ را سند قرار میدى پس باید این ؤا هم بدانى که بنام مسیح هم جنایات بسیارى در دنیا انجام شد. اصلا جنگ هاى صلیبى را منضورم نیست. بعنوان مثال کنکیستادور هاى اسپانیایى بعد از کشف آمریکاى مرکزى و آمریکاى جنوبى و حتى جزایر فیلیپین را میگویم که بنام مسیحیت چه جنایاتى که نکردند. وقتى فرانسیسکو پیزارو اینکا ها را قتل عام کرد. فکر کردین آمریکاى جنوبى مایا ها دلبخواه خودشون مسیحى شدن و یا زبانشان اسپانیایى شد؟ یا فیلیپینى ها؟ همه جا که میسیونرهاى مذهبى با صلح و آرامش نبودند که. جنایات بلژیکى ها در کنگو را مطالعه کنید که چگونه زنده زنده کودکان کارگرهاى سرکش را دستهایشان را قطع میکردند. تاریخ خیلى از این داستانهاى تلخ دارد. براى همه ادیان آقاى عزیز. بجاى مسخره کردن بیشتر مطالعه کن. من میگم همه ادیان یه جور هستند و بوى گندشان یکسان است. چرا؟ چون این انسان است که دین را اجرا میکند.
جمعه 19 دي 1393 - 12:06
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
تنها فرق در این است که اروپا و دنیاى آزاد بعد از جنگ ها از جمله جنگ ٣٠ ساله و جنگ هاى دیگه یواش یواش تونست دین و مذهب را در کلیسا بگذارد و سیاست را در حکومت. و بدین ترتیب جوامع سکولار ایجاد شدند. آنهم نه از امروز به فردا. اروپا الآن ٥٠ سال هم نیست که از نظر افکار اجتماعى مردم هم سکولار شده اند. همانطور که گفتم اگر اسخف هاى اعظم و کاردینال هاى کلیساى کاتولیک قدرت سیاسى و حکومت را در دست داشتند فکر میکنى وضعیت سیاسى بعنوان مثال آلمان بهتر تز ایران اکنون میشد؟ مگه زمان حکومت کلیسا در اروپا را مطالعه نکردید؟ دقیقا همانى بود که هماکنون در ایران میبینید. همان خرافه پرستى مردم که هماکنون در ایران میبینید. همان امامزاده ها و اماکن مقدسى که مردم خود را براى یافتن شفا به آن میبستند و همان جناییاتى که بنام دین انجام میشد. بعنوان مثال سوزاندن زنانى که موهاى سرخ رنگ داشتن به جرم جادوگر بودن و چه جنایاتى که انجام نشد. شما هم وقت خودتو میگیرى هم وقت منو. بزرگترین مشکل دنیا همین دین است. فرق نمیکند از چه نوعى باشد. چون بنام دین بعضى ها جنایاتى به بشریت کردند که شیطان شخصا دهانش باز ماند.
جمعه 19 دي 1393 - 12:17
irani iran - آمریکا - آمریکا
(۱) اونی‌ که وقت زیادی داره و داره وقت دیگری رو میگیره در اصل شما هستی‌ پرفسور!! ببین بحث رو از کجا شروع کردی و به کجا رسوندیش! بر عکس اینکه میگی‌ من اعتقادی به دین ندارم ولی‌ مدل ماله کشی‌ و مغلطه کاریت کاملا مسلمونی هست. من اینجا هدفم دفاع از مسیحیت یا دین دیگه ای‌ نیست ولی‌ شما که اینهمه داری از جنایات مسیحیت در اروپا و آمریکای جنوبی میگی‌ چرا اینرو در نظر نمی‌گیری که در هیچ جای انجیل دستور به کشت و کشتار نشده و کلیسا خود سرانه این کارها رو میکرد در حالی‌ که در قرآن به صراحت دستور داده شده که در راه خدا جهاد باید کرد تا کافران اسلام بیاورند یا اینکه با خفّت جزیه پرداخت کنند؟ تا حالا میگفتی‌ این سه نفر برادر هستند و در فرانسه پرونده قطور دارند که مشخص شد اینطور نیست و این نشون میده که بی‌ اطلاع حرف میزنی. یک بار هم گفتم طرف صحبت من کسی‌ نیست که از مسلمونی فقط اسمش رو یدک میکشه بلکه کسی‌ هست که به دستورات دین کامل عمل می‌کنه و از جمله این دستورات جهاد کردن با کافران است. حالا شما هی‌ بیا اینجا داستان بباف!! منم حوصله ندارم قصّه بخونم!
جمعه 19 دي 1393 - 16:32
irani iran - آمریکا - آمریکا
(۲) شما اگه مسلمون دو آتیشه هستید خوب بیا راحت بگو هستم مثل فدای آقا و باور عمیق! ولی‌ دیگه نیا بگو بی‌ مذهبم و از این راه سعی‌ کنی‌ یک دین فاشیستی رو موجه جلوه بدی و وقت من و دیگران رو بگیری!!! من اینجا تا حالا با هیچ کس بحث نکرده بودم چون همه اینجا دیدگاهشون رو صریح اعلام میکنند که چه سمت و سویی دارند ولی‌ شما حقیقتش داری از یک روش مرموزانه استفاده میکنی‌ که خودت رو چیزی دیگه جلوه بدی و به عنوان یک بی‌ طرف تبلیغ اسلام را بکنی‌ و به نظر من این کار درست نیست! به طور کلی‌ حرف من فقط یک جمله است و آن اینکه اسلام دستورات صریح برای کشت و کشتار دارد که آن را به یک ایدئولوژی فاشیستی تبدیل می‌کند. بحث بیشتری هم با شما ندارم چون برای شما ظاهراً مرغ یه پا داره!!!!
جمعه 19 دي 1393 - 16:33
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
حق با شماست ؛-) مهم اینه که شما احساس کنی‌ که حق با شماست. من نظرمو گفتم هیچ احتیاجی‌ هم نیست چیزی رو به شما و کسان دیگه ثابت کنم. من فقط گفتم این فنومن منحصر به دین اسلام نیست. در همه زمان و در همه ادیان با اسم دین جنایات زیادی شده و همانطور که گفتم ۹۹% همه مردم دنیا چه مسیحی‌ چه مسلمان چه یهودی چه بودیست چه هندو چه غیره خواهان صلح و آسایش هستند. ولی‌ بهتره شما یه خورده بیشتر مطالعه کنی‌، در کّل بد نیست. و لحن صحبت کردنت رو هم یه خرده عوض کن تا بشه مثل آدم بهات بحث کرد.
جمعه 19 دي 1393 - 17:53
irani iran - آمریکا - آمریکا
از قدیم گفتن قافیه چون تنگ آید،، شاعر به جفنگ آید.... من شما رو خیلی‌ وقت پیش شناختم کلا همونجوری که قبلان شاهد بودم نه تهرانی‌ نه شهرستانی رو آدم نمی‌دونستی چون ظاهراً بهت این حس دست داده که خودت خیلی‌ آدمی‌! ولی‌ از قدیم گفتن اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به دیگری. شما کلا در حدی نیستی‌ که بخوای نه به من نه به کسی‌ دیگه چیزی یاد بدی یا توصیه به مطالعه بیشتر بکنی‌. شاید بد نباشه که خودت اول یاد بگیری که کلماتی‌ رو که مینویسی چه معنیی میدن و چه جوری نوشته میشن که دیگه به طور مثال اسقف رو اسخف ننویسی و از این قبیل.. حالا شما برو احساس کن که حق با شماست و خوشحال باش از این موضوع،،،،،،، :-)
جمعه 19 دي 1393 - 22:08
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آها پس بگو برا چى داره اونجات میسوزه چون تهرانى و شهرستانى رو یکى دونستم؟ اونهم که تهرانى و شهرستانى نداره؟ چون همتون از یه کلاسین ؟مگه خلاف واقعیته؟ مثلا فکر میکنى تو اگه تهرانى باشى بهتر از شهرستانى هستى؟ از ١٨ میلیون تهرانى٩٠٪ شون کسانى هستند که یا خودشون از شهرهاى دیگه اومدن یا بابا ننه شان. اصلا چه ربطى داره به این موضوع :-))) خدا شفات بده عزیزم. تو مشکلات بزرگتر از این ها دارى تو زندگیت. عقده زندگیتو با طرز اسخف یا اسقف نوشتن من و امثال من خالى نکن. اسخف هم مینویسند. یا مثلا اون ٣ تا داداش نبودن ٢ تاشون داداش بودن. که چى؟ مثلا بنظر خودت مچ میگیرى؟ من نمیدونم شما چند سالته ولى اینو احساس میکنم خیلى بدبختى.
شنبه 20 دي 1393 - 13:09
irani iran - آمریکا - آمریکا
آ‌‌ی رو رو برم، حالا هی‌ بیا حرف یا مفت بزن و خودتو بزن به کوچه علی‌ چپ،،، نه عقده‌ای من حرفم اینه که هر کس اهل هر کجای ایران باشه عزیزه نه اینکه کسی‌ که خودش معلوم نیست اصل و نصبش از کجاست بیاد اینجا واسه دیگران کلاس بذاره فکر کنه حالا چون پدر مادرش پناهنده بودن به آلمان و خرج زندگی‌ رو از دولت آلمان میگرفتن حالا از بقیه چیزی سر تره!!!! من مچ نمی‌گیرم دارم بهت بی‌ سوادیتو نشون میدم و اینکه از رو شکم حرف میزنی ولی‌ یا حالیت نیست یا خودتو میزنی‌ به کوچه علی‌ چپ،، ما چیزی به اسم اسخف نداریم،، هههه.. احساستم مثل بقیه حرفای بی‌ سرو تهت به درد لای جرز دیوار میخوره! حالا نمیدونم خوشحالی‌ یا نه؟ ولی‌ اگه هنوز نیستی‌ ابو بریز اونجا که میسوزه،،،،،،هههههه
شنبه 20 دي 1393 - 15:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.