فرق شرقی ها با غربی ها
+141
رأی دهید
-4
قرمز : شرق -- آبی: غرب
عقیده
شیوه زندگی
وقت شناسی و سر موقع بودن
دوستان و آشنایان
صف انتظار
من
جشن و پارتی
دل درد
حل یک مشکل
سه وعده غذا
زمان سالمندی
وقت دوش گرفتن
رئیس
کودکان
alinader - تهران - ايران
من چند ساله شانگهای زندگی میکنم ،دوروبرم توی محل کار و زندگیم پر اروپایی و آمریکایی هست ،تازه از نوعی پرفسور و استاد دانشگاه ،خداوکیلی از این اروپاییها بی کلاس تر و بیفرهنگتر و رندتر va گشنه گداتر ،مخصوصا هلندیها و فرانسویها خودشونن ،ولی آمریکاییها خیلی بهترن،الکی این اروپاییها رو گنده نکنین
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 14:05
amin4497 - نیویورک - آمریکا
این عکسها چه ایرادی دارند. چه کسی آنها را گنده کرده . مگر جز اینه. آقای علی نادر. عکسها=۲باهم وتنها ۳=وقت شناسی ۴=با هم بودن و تنها بودن۵=در صف بودن و پشت هم حرکت کردن.۶=خود را هیچ شمردن و آدم حساب نکردن. خوراک خوردن.زمان پیری.پادشاه و ملت.کجا غلط بود که تو ایراد میگیری .
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 15:13
humans win - فرایبورگ - سویسس
alinader - تهران - ایران خدا پدرت رو بیامرزه حرف دل من رو زدی . فرهنگ ندارن اگر قانون نباشه اونم جریمه پولی هم دیگر رو می خورن . آخر هفته هر موقع رفتم خرید تو فروشگاه انگاری آخرین روز که مغازه ها بازن مثل آپاچی ها حمله می کنن .
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 16:07
biparva-jan - تهران - ایران
واقعا همینطوره.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 17:12
adamat - خارکف - اکراین
تصویرهای مربوط به: *عقیده - شیوه ی زندگی - وقت شناسی - دوستان و آشنایان - صف انتظار - من*، بسیار درست و با زبان تصویری بسیار خوب و گویایی تصویر شده بود. واقعا آفرین به سوژه یاب و طراح این تصویر ها. / بهترین و واقعگرایانه ترین تصویر هم، تصویر اول مربوط به *عقیده* هست. به ما شرقی ها، از کودکی آموزش داده میشود که برای هر چیزی *فلسفه بباف*. اگر از چیزی خوشت نیامد، مستقیم نگو!، مطلب را بپیچان، چرا که طرف ممکن است ناراحت شود، و یا اینکه، دروغ بگو، خودت را آنگونه که نیستی نشان بده!. / کلا شرق، یعنی بازی در پشت پرده، یعنی پنهانکاری و دورویی. اما کشورهای جهان اول، اینگونه نیستند. در همین کشورهای روسی زبان، که در بهترین حالت میشوند جهان دوم، دورویی خیلی کم است. کسی اگر قول دهد کاری انجام دهد، انجام میدهد، و اگر نخواهد، از اپتدا رک و راست میگویند، انجام نمیدهم، دلم نمیخواهد. اینجا کسی قسم نمیخورد. چون نیازی نیست. / از دید من، والاترین حالت انسانی، رسیدن بجاییست، که انسان خودش را از درون و با وجدانش ببیند، و پندار و گفتار و کردارش را به انجام برساند، و نه از نگاه دیگران.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 17:21
alborzi - کرج - ایران
معنی آخری چیه ؟
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 20:17
vurujak - لندن - بریتانیا
به نظرم ۹۰% اینها درسته. مقایسه خیلی جالبیه...
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 20:21
paksan - آمریکا - آمریکا
خیلی قسمتهاش شاید فقط مربوط به شرق آسیا باشه ولی ربط به شرق که ایران هم توش هست نیست. غرب آسیا کلاً اوضاعش بسیار خراب تر هستش چون هجوم عربها بسیاری از فرهنگ های اصیل رو نابود کرده و جاش یکسری فرهنگ من درآوردی که ربطی به اسلام هم نداره جایگزین کرده .به نظرم شرق و غرب نه به معنای کشورهای غربی یا کشورهای شرقی بلکه به معنای واقعی اینطوری میشه تعریف کرد: فرهنگ یا اندیشه جامعه شناسان و مذهبیون در غرب فرهنگ واقعیت هاست و فرهنگ شرقی فرهنگ اجبارهاست. شرق بیشتر سعی میکنند مردم رو زیر دست یک آدم زرنگتر حالا شاه باشه رئیس قبیله یا ولایت فقیه جمع کنه و طرز زندگی مردم باید وفق مراد این آدم زرنگ باشه و اصلاً تلاشی برای زندگی بهتر مردم وجود نداره مگر اینکه منفعت داشته باشه براشون و هرکجا هم که در جهت زندگی فردی و احتماعی کاری شده قطعاً فرهنگ غربی ها رو کپی کردند چون منافع داشته. دانشگاه-خانه سازی-حمل و نقل-تحقیقات-استاندارد-بانک-دولت-ارتباطات-خبر و اطلاع رسانی-حقوق بشر و...همه اینها اساس جوامع غربیه هستش که تلاش میکنند بهش برسند
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 21:12
paksan - آمریکا - آمریکا
alinader - تهران - ایران ...شما چندین سال دیگه هم تو چین باشی بازم هنوز خیلی راه داری تا اینطوری اظهار نظر کنی! آمریکایی ها همون اروپایی ها هستند فرقی بین آنها نیست فقط تفاوت اینه که اروپایی های آمریکایی در یک سرزمین بزرگ و با دست و پای آزاد بزرگ شدن و اروپایی ها در قاره ای کوچک بزرگ شدند.منش اینها با توجه به وضعیت زندگیشون تفاوت پیدا کرده وگرنه در اصل یکی هستند. آمریکایی ها ساندویچ بزرگ،ماشین بزرگ خانه های بزرگ و...کلاً لارج تر هستند صرفه جویی در منش اروپایی های آمریکایی معنی نداره ولی اروپایی ها باتوجه به قاره کوچکشون با خانه های کوچک ماشینهای کم مصرف و کوچک غذاهای ساده و کم و صرفه جویی در همه چیز بزرگ شدند و شما همین رو به همه چیز می تونه تعمیم بدی در زندگی اجتماعی و سیاسی اروپا مابین روسیه کمونیستی و آمریکای امپریالیستی قرار گرفته و جالبه سیستم خدمات اجتماعی و سیاسی آنها مابین این دوتاست و سعی کردن بهترین قسمتهای هر دوطرف رو بگیرن و برای همین زندگی در اروپا بسیار راحت هستش و جهان اول اروپاست.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 21:32
khosrow abadani - لندن - انگلستان
موارد بسیار دیگری هم هست که غربی ها باید از شرقی ها یاد بگیرند.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 22:03
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
alborzi - کرج - ایران، یعنی در تربیت کودک شرقی هم پدر و مادر و هم پدر بزرگ و مادربزرگ نقش مستیم دارد ولی در تربیت غربی فقط پدر و مادر نقش مستقیم دارند.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 22:30
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
در مورد وقت شناسی اصلا درست نیست و در مورد صف وایستادن هم بعضی کشورهای غربی بدتر از ایرانه حداقل.
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 23:26
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
تصویر 2، 6 و 13 کاملا متضاد با همدیگه هستند. به جز صاف (تصویر شماره 5) و تصویر شماره 7 بژیه نادرست هستند. غربیها نه بد هستند نه خوب، شرقیها هم نه بد هستند نه خوب، هر کس مدل خودش هست. اولین چیزی که در غرب یاد میگیری این هست که [generalize] نکنی، یعنی کلی گویی نکنی. افکار و عقاید غربیها خیلی خیلی بیشتر از ما شرقیها پیچیده هست. دوستان از انگلیس قضاوت کنند در بارهی تصویر 11، تابحال چند نفر پیرزن دیدید که با نوه اومدن بیرون، و چند تا پیرزن دیدید که با سگا اومدن بیرون؟؟. لابد این تصاویر تو کشورهای اروپای شرقی و آلمان اینجور جاها واقعیت داره. در بارهی آمریکا هم، کشوری که بیشترین آمار چاقی رو داره و بعضی از مردم اسم رئیس جمهورشون رو هم نمیدونن در تصویر 1 بیشتر انتظار نیست. جناب [paksan] زندگی در اروپا راحت تر از آمریکا نیست. به قول پتر گریففین [good old racism].
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 00:20
fitx-germany - کلن - آلمان
چقدر جالب و زیبا بود.کاملا همینطور است.و این دلیل پیشرفت غرب از شرق است.ولی دلیل بهتر بودن آدمها از هم نیست.شرقیها باید خیلی از این موارد رو از اروپاییها تقلید کنند تا از این نابسامانی نجات پیدا کنند.تقلید نظم در زندگی اجتماعی و خصوصی از اروپاییها بهتر از تقلید مود لباس و یا ماشین و این طور چیزها است.احساسی نظر نذارید لطفا.دلیل عقب افتادگی کشورهای شرقی و ایران رو توی همین چند تا عکس میشه دید.
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 00:55
Parvaz1829 - هارلم - هلند
آقای علی نادری. شما تو شانگهای بودی نه تو هلند لطفا تشریف بیارید اینجا زندگی کنید بد راجع به مردمش نظر بدین، وگرنه ایرانیهایی هم داریم که خارج از ایران صد برابر بدتر از اینچیزی که شما میگی هستن(منظورم به اکثریت نیست)، بعدشم هلندیا ساده پوشن، و شما تعبیرت از سادگی بیکلاسیه.. صرفه جو و اقتصادی هستن، اونم بخاطر اینه که کشورشون مثل ما روی نفت و گاز نخوابیده. شاید انتظار داری برات مرام بذارنو ایرانی بازی در بیارن که اگه اینجور نباشه میگی رندان.. شما فقط تفاوت فرهنگ و طرز فکر اونا رو به اونچیزی که تو ذهنته تعبیر میکنی.. البته خصوصیات بد هم دارن ولی نه اینچیزی که شما گفتی. شماها فقط بلدین بگین اونا اینجورین اونیکیا اونجوری، شما چجوریی؟ چی داری؟ چه فرهنگی داری؟.. هرچقدم ادعای با فرهنگیتون بشه وقتی از کسی یا ملتی بد بگی اونوقت شما هم همچین فرهنگ درستو درمونی نداری عزیزم. موفق باشی.
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 08:04
new idea - لندن - انگلستان
Parvaz1829 از پاسخت حض کردم..دقیقا همینه.این آدمهای پرفیس پوچ!
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 15:13
memo85 - ناتینگهام - انگلیس
مورد وقت شناسی رو که شخصا قبول ندارم. البته موارد معدودی هست ولی در کل وقت شناسی کلا رعایت نمیشه.
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 15:58
راهجو - فریدونکنار - ایران
Parvaz182جمله آخرت تلنگر خوبی بود به تمام ما ایرانیها و خاومیانه ایها(از داغستان تامصر و از پاکستان تا یمن،خلاصه کل مسلمونا دیگه)
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 18:13
asal30 - بندرعباس - ایران
alinader - تهران - ایران. منم با شما تا حدودی موافقم در مورد گدا گشنگی اروپایی ها. ولی این بخاطر زندگی سخت شون هست که مثل ما مملکت ثروتمندی نداشتند . و اینطوری بار اومدند .
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 00:03
asal30 - بندرعباس - ایران
من تو اوکراین زندگی کردم و میتونم چندتا چیزی که دیدم رو بگم. 1- توی یک صف می ایستند و همه هجوم نمیارند مثل ایران. یادم میاد خودم یکبار خریدم خیلی کم بود و یک آقایی جای خودش رو توی صف فروشگاه داد به من و یکبار دیگه هم یادمه آقا یا خانومی عجله داشت و یا خرید کمی داشت ازم خواهش کرد من جامو بهش دادم زودتر کارش رو راه بندازه و بره. 2- ولی تو صف بانک 2 بار یک خانومی بخاطر حس نژاد پرستی حقم رو ضایع کرد و از اخر صف اومد جای منو گرفت !و متصدی بانک هم دید ولی به روش نیاورد . *. 3- من هم دیدم پیرزن ها با نوه هاشون بیرون میان و هم دیدم با سگ شون بیرون میان و هر دوتاش رو دیدم . 4- اتفاقآ رئیس هاشون هم بالاتر از مردمان عادی هستند . ****.
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 00:01
asal30 - بندرعباس - ایران
paksan - آمریکا - آمریکا. حرف های شما خیلی جالب بود و استفاده کردم. *. اما با بعضی چیزهاش مخالفم . *. اروپا سکوت خوبی داره ولی زندگی توی اروپا خیلی سخته . من فکر میکنم حداقل آمریکا تقریبآ از نظر فرهنگ خانه های بزرگ و ولخرجی و ریخت و پاش مثل ایران باشه و برای همین من فرهنگ آمریکایی رو بیشتر می پسندم تا زندگی سخت و مقتصد و سخت و پریشان اروپایی رو . با خانه های اندازه قوطی کبریت و ندیدن نور خورشید و آسمان ابری غم انگیز . من کلآ جابب که میوه دانه ایی بخرم خوشم نمیاد زندگی کنم. همیشه میوه صندوقی خریدم یا چند کیلو. البته الان ایران بخاطر گرانی هم طوری شده که مردم دانه ایی میوه میخرند نه مثل سابق کیلو کیلو !. ولی در مجموع زندگی در اروپا سخته و فکر میکنم از نظر هزینه زندگی اروپا گران تر از آمریکا باشه حداقل تا جایی که خودم و اقوام و دوستانم بودند اطلاع دارم. *. من تو اوکراین رفته بودم مک دونالد ساندویچ اش اندازه کف دست بود !!!!. خوبه که تو آمریکا ساندویچ های بزرگ و پیتزاهای بزرگ داره . بنظر من جایی که لارج زندگی کنی بهتره تا جایی که همیشه تو سختی باشی.
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 00:11
fitx-germany - کلن - آلمان
asal30--بندرعباس-ایران.کامنت شمارو وقتی که خوندم از خنده هم خودم غشع کردم و هم به هر کی که نشون دادم غشع کرد.عزیزم مک دونالدز همه جا یک اندازه است،زیاد به این چیزها فکر نکن. هیچ جا وطن آدم نمیشه
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 02:43
raha1984 - هامبورگ - المان
همین نظرات خودخواهانه تون و نگاه های زشت و منفیتون به دیگران نمایانگر کامل و واضح فرهنگتون هست !!!!!
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 09:02
raha1984 - هامبورگ - المان
asal30 مک دونالدز همه جای دنیا یک سایز و یک طعم رو داره عزیز ربطی هم امریکایی و اروپایی نداره شما اگه پول داشته باشید در اروپا اونوقت میتونید در خانه بزرگ زندگی کنی !! هر قدر پول بدی همونقدر بهت اش میدن در تمام دنیا !!
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 12:37
asal30 - بندرعباس - ایران
fitx-germany - کلن - آلمان. خوشحالم که باعث شادی شما و دوستان تون شدم من دختری هستم که همیشه با حرف زدن هام باعث شادی جمع میشم! این شیوه خودم رو خیلی دوست دارم ولی خوب بعضی ها میگند من خل و چل هستم. *. منم خودم الان که کامنتم رو خوندم از خودم خندم گرفت :)))). البته خیلی ها از از حرف زدن من تا ساعتها میخندند و خودم هم خیلی اوقات از خودم خندم میگیره:))). *. واقعآ نمیدونستم اندازه ساندویچ مک دونالد همین اندازه کوچولو باشه ! . همیشه فکر میکردم تو کشورهای دیگه برم ساندویچ های مک دونالد اندازه یک بشقاب بزرگ باشه !. *. آره راست میگی هیچ جایی وطن خود آدم نمیشه ولی یکمی شرایط ایران سخته گاهی دلت میخواد چیزهای خوشمزه رو رها کنی بری جایی که چیزهای کم نمک و بی مزه و بدمزه بخوری. اما در آینده منتظر فیلم های طنزی که خواهم ساخت باشید ! .
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:21
asal30 - بندرعباس - ایران
. raha1984 - هامبورگ - المان. مرسی از اینکه گفتین واقعآ نمیدونستم اندازه اش یکی باشه فکر میکردم برم کشورهای دیگه بزرگترش گیرم میاد !. حرف شما درسته هر چقدر پول بیشتری بدی خانه بزرگتری هم خواهی داشت. ولی در مجموع من از خانه های ویلایی خیلی خوشم میاد از اونا که تو فیلمهای امریکایی و انگلیسی دیدم .
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:24
fitx-germany - کلن - آلمان
asal30-ندرعباس----ایران. عزیزم آدمهایی مثل شما که اینقدر صادق باشند توی ایران خیلی کم هستند.آفرین به تو دختر شجاع و با نمک.امیدوارم که توی زندگیت همشه موفق باشی و بتونی باعث شادی دیگران باشی.احساس میکنم که شما آدم خلاق و باهوشی باشی واسه همین بهت دوستات خل چیل میگن.چون فراتر از درک و تصور اونها فکر میکنی.همینطور ادامه بده .موفق باشی
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 01:26
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
asal30 - بندرعباس - ایران سایز برگرهای ماک دونالد در آمریکا و اروپا تفاوت داره هموطن عزیز. به حرف بقیه توجه نکن.
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 01:41
asal30 - بندرعباس - ایران
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. *. پس میتونم دلخوش باشم ؟ :))). که بزرگترش گیرم بیاد ؟.
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 04:00
asal30 - بندرعباس - ایران
fitx-germany - کلن - آلمان. مرسی از لطف و توجه تون . اتفاقآ من به عمد گاهی اوقات جوری صحبت میکنم که جو کلاس هایی که میرم عوض بشه ولی خوب بعضی ها فکر میکنند این که من باعث خنده شون میشم نشانه خنگی من هست و نمیدونند که من بخاطر عوض شدن جو خشک کلاس ها چنین رفتارهایی دارم. البته این رفتارهای طنز آمیز گاهی اوقات غیر ارادی هست و جزیی از حصلتم شده . بله من آدم خلاقی هستم ولی متاسفانه به بدشانسی خوردم. تو اوکراین پزشکی میخوندم که با گران شدن ارز ترک تحصیل کردم. الان دارم کارگردانی میخونم و از جهاتی خیلی خوبه میتونم در آینده فیلمهایی که میخوام رو بسازم ولی در نهایت آرزوم اینه که بتونم برم یک کشور دیگه و بتونم باقی درسم رو بخونم و پزشکی رو تمام کنم . *. باز هم مچکرم .
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 03:59