داعش رهبر خود را 'خلیفه همه مسلمانان' دنیا دانست

سخنگوی داعش گفته که از این پس گروه وی در اسناد و مکاتبات خود، به جای 'دولت اسلامی عراق و شام' از عنوان 'دولت اسلامی' استفاده خواهد کرد

گروه داعش (دولت اسلامی عراق و شام) رهبر خود ابوبکر بغدادی را "خلیفه" و "رهبر همه مسلمانان" دانست.

در یک ویدیوی کوتاه بر روی اینترنت منتشر شده، ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش اعلام کرده که اعضای "شورای" این گروه تشکیل جلسه داده و تصمیم به تشکیل "خلافت اسلامی" و تعیین خلیفه برای مسلمانان گرفته اند.

وی در ادامه، از ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه انتخابی شورای داعش نام برده است. این در حالی است که ابوبکر بغدادی نیز این انتخاب را "قبول" کرده و خود را رهبر مسلمانان جهان دانسته است.

پیکارجویان تحت رهبری گروه تندروی داعش، کمتر از سه هفته پیش شهرهای مهم موصل و تکریت را در اختیار گرفتند. آنها از آن پس به پیشروی ادامه داده‌اند و هم‌اکنون منطقه‌‎ای وسیع در عراق، از جمله بخش‌هایی از مرزهای این کشور، تحت کنترل آنها است.

سخنگوی داعش در بخشی از اظهارات جدید خود، برقراری خلافت را "آرزوی قلبی همه مسلمانان" و "امید همه جهادگران" دانسته است.

    "به گفته ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش، اعضای 'شورای' این گروه تشکیل جلسه داده و تصمیم به تشکیل 'خلافت اسلامی' و تعیین خلیفه برای مسلمانان گرفته‌اند"

وی افزوده که از این پس گروه وی در اسناد و مکاتبات خود، به جای "دولت اسلامی عراق و شام" از عنوان "دولت اسلامی" استفاده خواهد کرد.

مسلمانان سنی، چهار حکمرانی که یکی پس از دیگری به جانشینی پیامبر اسلام رسیدند را "خلیفه" می نامند. پس از آنها، حکمرانان دو سلسله "اموی" و "عباسی" نیز خلیفه نامیده می شدند.

آخرین سلسله خلافت در سرزمین های اسلامی، سلسله عثمانی در ترکیه امروزی بود که در سال ۱۹۲۴ منقرض شد.

+86
رأی دهید
-103

star44 - یوتبوری - سوئد
زرشک . برای خودشون پپسی وا میکنند.
یکشنبه 8 تير 1393 - 22:51
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
اتفاقا درست میگن ، کاراش خیلی شبیهِ محمد هست !
یکشنبه 8 تير 1393 - 22:53
Rommel - سیدنی - استرالیا
سگ زرد ( رهبر داعش ابوبکر بغدادی) برادر شغال است(خامنه ای) مورچه چیه که کله پاچه اش باشد
یکشنبه 8 تير 1393 - 22:55
nimattl - تهران - ایران
هر گروه اسلامی ای از جاش بلند میشه میگه رهبر ما رهبر کل مسلمین جهان است!. اینا با خودشونم مشکل دارن هر کدومشون فکر میکنن اسلام واقعی نزد اوناس. تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمر
یکشنبه 8 تير 1393 - 22:57
alborzi - کرج - ایران
آخ آخ آخ آرزوی رهبر برای تشکیل حکومت اسلامی رو اونا دارن اجرا میکنن وا اسفا ! دیدید از داعش هم عقب افتادیم چند وقت دیگه ادعای بنت القرای اسلامی هم میکنن و اونوقت حال آقا جواد لاریجانی رو هم میپرسیم !!!
یکشنبه 8 تير 1393 - 22:59
King2008 - لندن - بریتانیا
خلیفه من cheryl cole ، بابا برین کشکتون را بسابید قرن ۲۱ و ۱۵۰۰ سال عقب رانی
یکشنبه 8 تير 1393 - 23:00
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
ببخشدا، این پست از خیلی وقت پیش توسط چلاقعلی ما پر شده!!
یکشنبه 8 تير 1393 - 23:17
arian1 - ابادان - ايران
در ایران خودمان هم یک اخوند مفتخور وغارتگر بنام خامنه ایی خود را رهبر شیعیان جهان می داند که نه از رهبری ونه از مذهب جعلی شیعه اطلاعی دارد.
یکشنبه 8 تير 1393 - 23:28
irane aziz - وین - اتریش
انتخاب درستی است،بعد از اعلام خدائی خامنه‌ای،خلیفه خدا کم داشتیم که دیگه مشکل حل شد،،
دوشنبه 9 تير 1393 - 00:14
Shahin.Orel - تهران - ایران
به سلامتی , البته این ها کمی متمدن تر از بنیانگزار دینشون هستن , ظاهرا فقط فتح میکنن , مردان رو میکشن و غنیمت میگیرن , از تجاوز به زنان , تصرف کنیزان و برده داری خبری نیست
دوشنبه 9 تير 1393 - 00:31
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
توهم خلافت اسلامی، کپی دقیقی از اسلام 1400 سال پیش ناب و خالص، پیامبر اسلام زندان نداشت اسرا را یا برده میکرد یا میکشت یا به شرطی آزاد یا معاوضه میکرد، دزد را زندانی نمیکرد انگشتش را قطع میکرد، زانی را سنگسار میکرد، سایر جرمها را هم شلاق میزد. طالبان یک حکومت اسلامی بسیار شبیه به اسلام 1400 سال پیش داشتند، کفار را میکشتند، زنان بدون اجازه مردان حق خروج از خانه نداشتند، دروس ریاضیات و فیزیک و شیمی علوم حرام بودند. اینها بار دیگر در این رویای پوچ تلاش میکنند قافل از اینکه چنین سیستمی در دنیای امروز توان موجودیت و حفظ ندارد، اسلام سعودی یا جمهوری اسلامی یا ترکیه ای هیچ کدام به اندازه اسلام طالبانی و داعشی شباهت به اصل آن. ندارد. هزاران عراقی بیگناه خواهند مرد تا نظریه پوچ نظریه پردازان سعودی و تندرو های عرب آزمایش شود، کاش مردم بیدار شوند، تاریخ انقضای دین رسیده است
دوشنبه 9 تير 1393 - 00:02
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
، (2) خاور میانه برای نجات خویش باید پا بر روی دین خود بگذارد وگرنه تا آخرین شیعه با آخرین سنی تا آخرین قطره خون خواهند جنگید، اتفاقا دیروز کتاب نبرد من هیتلر رو خواندم و به نظرم یهود به حق پشت اگر نه تمام اکثر اتفاقات سیاسی بزرگ هستند، شاید این اتفاقات لازم باشد تا نسلی بیدار به وجود بیایند من از وقتی یاذم می آید همین بوده، جنگ و کشتن و فرار و سقوط و پیروزی، هیچ وقت نشد نترسم یا بفهمم زندگی چیزهای دیگری هم دارد.
دوشنبه 9 تير 1393 - 00:02
دوستدار - استهکلم - سوئد
چه غلطها ! مسلمین جهان غلط میکنند یک تروریست را رهبر خود بدانند و شما افراد داعش هم بی جا کردید که یک مفت خور و جنایات کار را به مسلمانان جهان معرفی میکنید بعنوان رهبرشان . برید گور خودتان را گم کنید می خواهید با این جنگ و کشت و کشتارها دین اسلام را تازه کنید و به زور اسلحه بر مردم تحمیلش کنید. کی بشریات نه به هرچه مذهب میگویند ؟ تا ریشه این کشت وکشتارهای بخاطر مذهب که در حال حاضر در سوریه و عراق هست خشکیده نشود انسانها دنیا به خصوص کشورهای اسلام زاده روی ارامش را به خودشان نمی بینند.
دوشنبه 9 تير 1393 - 00:24
paksan - آمریکا - آمریکا
معاویه (خامنه ای) همزاد پیدا کرد!!! .وقتی اینا یک آیت الله یک شبه رو رهبر مسلمین جهان می خوانند بقیه نمیتونند خودشون رو بنامند؟؟؟ جنگلیه این خاورمیانه و دین و مذهب بازیاش . هرکسی میخواد به خدا نزدیک بشه باید اصل دین و مذهب و این چیزا رو کاملاً در خودش منهدم کنه و فقط به خدا فکر کنه وگرنه به نظر من کافر هستش .سنی هنفی شیعه 4-6-12 13-و حالا 14امامی(امام معاویه خامنه ای) علوی و صدها مورد دیگه همش بیزینس شده برای یک عده زرنگ و مفت خور که برای خودشون گروه تشکیل میدن و پول زور جمع میکنند و هیچکاری نمیکنند جز رجز خودن بالا منبر رفتن.. کلاشی به قیافه و لباس نیست به فکر و عمل افراد هستش
دوشنبه 9 تير 1393 - 01:22
King2008 - لندن - بریتانیا
اتفاقأ همون کارهای که محمد امین میکرد دقیقانأ داعش هم داره انجام میده از نیکاح شرف تا غنیمت دخترهای ۹ ساله و سر برای ما و مال حلال شما ......این اسلام غارتگر باید از ریشە کشیده بشە
دوشنبه 9 تير 1393 - 01:31
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
خدایا همه انسانها را از شر اسلام و مسلمین نجات بده
دوشنبه 9 تير 1393 - 05:03
cobalt3 - کرج - ایران
خوشبحال مسلمین جهان چقدر رهبر دارن .یکی از یکی بهتر ما که از بی رهبری مردیم اما بخیل نباشیم و قدم این نو رسیده رو هم تبریک بگیم خدمت مومنین کبلائی.
دوشنبه 9 تير 1393 - 05:21
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
البته هم چین بیراه هم نگفته . محمد هم ، این‌چنین کشور گشای کرده بود . ما که به محمدش میگیم زرشک اینها که جای خودش رو دارند .
دوشنبه 9 تير 1393 - 05:56
zooom - تهران - ایران
اقا یا خانم king2008 خواهش میکنم مطالعه کن راجب اسلام اونوقو که مشه حرف زد ن اینکه فقط چیزی مدام در گوش ادم تکرار شده مسحیی ها هن جنگ داشتن این بحث طولانی ولی ای اسلام داعش اسلام ما نیست همین اینها ما مسلمانها را بده کردنند اسلا خیلی ازادی داده ولی مهم اینه که چطوری تفسیز کنی به هر حال من مطالعه زیاد داشتم اینجوری کا شما میگید نیست بخدا شما قران رو ترجمه فارسی بخونید ببنید چقدر زیباست
دوشنبه 9 تير 1393 - 06:10
yashainiran - ایران - ایران
یعنی آغا (خامنه ای) از رهبر مسلمین جهان بودن استعفا داده؟ یا برکنارش کردن؟ این واقعاً دردناکه !!! آغا دق می کنه
دوشنبه 9 تير 1393 - 06:11
علی چپ دس - رشت - ایران
ولی خودمونیم . جمهوری اسلامی آخوندی داعش رو درست کرده . و میخواد از اون طریق یه بزغاله رو بزراه رهبر مسلمین سنی جهان . عجب فیلمیه این جمهوری اسلامی ایران
دوشنبه 9 تير 1393 - 06:29
ab5534 - هلسینکی - فنلاند
یعنی ما الان دو تا رهبر مسلمین داریم, یکی سید علی خامنه و دیگر ابوبکر البغدادی
دوشنبه 9 تير 1393 - 06:59
onlygod - ایران - ایران
این گروه کثیف خر کی هست که ادعای چنین کاریو بکنه .. مرگ بر داعش ... مورچه چیه که کله پاچش باشه .. به امید روزی که این گروه نجس از روی زمین برچیده بشن .
دوشنبه 9 تير 1393 - 07:00
azadi2011 - تورنتو - کانادا
رهبر درست کردن کار آسانی است ولی در یک دموکراسی احزاب کار رهبری جامعه را بر عهده دارند , تفاوت ببینید تا کجاست
دوشنبه 9 تير 1393 - 07:19
اثر جاویدان - لرنزبورگ - سوئیس
کسی‌ می‌تونه به من بگه چرا این جور کثافت کاریها در ادیان دیگه مثل هندو، بودای مثلا یهودی یا مسیحی‌ نیست؟ یعنی‌ افرادی که پیرو باقی‌ ادیان هستند همه مثل آدم دارند زندگی می‌کنند و این مسلمان هستند که هر روز باید یا بکشند یا کشته بشوند. شما فکر نمیکنید یک اشکالی‌ در این دین هست؟. .
دوشنبه 9 تير 1393 - 08:00
elief - ایذه - ایران
zooom - تهران - ایران. خانم جون برو کتاب ۲ قرن سکوت و۱۲قرن سکوت روبخون ومتوجه میشوی که چقدرماایرانی ها رادرغفلت گذاشتند وچقدرازتاریخ بی اطلاع هستیم بعد بیانظربده
دوشنبه 9 تير 1393 - 08:40
xavii - لندن - بریتانیا
اُسکلن بابا اینها ، با خیانت ارتش در موصل اینها تونستن بیان تو عراق حالا فکر میکنن آره على آباد هم یه شهریه ، تا جند وقت دیکه ارتش عراق میزنه لت بارشون میکنه، که از این حوص ها نکنن. این طرحی بود آمریکائى که غرب بتونه راحت اینها رو از بین ببره و کر نه اینها همه باید بر میکشتن به اروبا و آمریکا
دوشنبه 9 تير 1393 - 08:47
Majid63 - پاريس - فرانسه
لا اکراه فی الدین.
دوشنبه 9 تير 1393 - 08:52
nassau - مالاگا - اسپانیا
هر الاغی که یه حرفی‌ می‌زند را نمیشه جدی گرفت و در باره اون حرف زد که، میشه؟؟؟
دوشنبه 9 تير 1393 - 10:00
فیزیکدان خوشحال - تهران - ایران
ولوو !!!!! . سال ها پیش که اتوبوس های ولوو به تازگی وارد خطوط اتوبوس رانی کشور شده بودند، اتوبوسی از یکی از شهرستانها، به مقصد تهران حرکت کرد. پس از طی مسافت طولانی که 14 ساعت طول کشید، ساعت 5 صبح یک روز سرد زمستانی به ترمینال آرژانتین تهران رسید. وقتی راننده چراغ های داخل اتوبوس را روشن کرد تا مسافران بیدار شوند، پیرمرد ساده دلی از انتهای اتوبوس با صدای نسبتا بلند گفت : \ولوو !! تررررر !! ...!! 14 ساعته تو اتوبوسیم. !! به من گفته بودن ولوو 2 ساعته تو رو می رسونه تهران و اصلا هم برات خستگی نداره.\!!. حالا باید به گروه محترم داعش عرض کنیم: ولوو !!! :)))
دوشنبه 9 تير 1393 - 09:45
Azadikhah - تكسل - هلند
داعش هم یک مدعی دیگر پیداش شد!من نمیدونم دین اسلام چی‌ هست که اینها اینقدر خرابش کردند.خوب حتما یک عیب بزرگ دین اسلام داره که همه میگند آقا جان دین اسلام و قرآن خوبه اینها همه سؤ استفاده میکنن!.
دوشنبه 9 تير 1393 - 10:23
Azadikhah - تكسل - هلند
zooom - تهران - ایران:خوب با همین حرفها فعلا ۳۵ ساله ملت و کشور رو دین زده کردند.افرادی عین شما هم غیر مستقیم با این حرفاتون از این حکومت پشتیبانی‌ می‌کنید.آخه آخوند هم همین حرف شما رو میزنه!
دوشنبه 9 تير 1393 - 10:23
dara20 - تهران - ايران
این که مطلب تازه‌ای نیست. خامنه‌ای افلیج هم خودش را رهبر مسلمین جهان می‌‌نامد. اوضاع وقتی خر تو خر بشه هر خری خودش را رهبر میدونه. خب این هم روش
دوشنبه 9 تير 1393 - 10:37
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران مهملاتی که به هم بافتید , با توجه به مطالعه ای که ادعا شو دارد خیلی جالب بود ! محض اطلاعتون عیسی نه عربده کشید نه چاقوکشی کرد نه مال مردم رو دزدید نه به زن کسی تجواز کرد , نه برده فروش بود !! جنگ نکرد ! اگه منظورتون از اینکه مسیحیان هم جنگ کردن , جنگ های صلیبی هست , محض اطلاع برای شخصیت بیسوادتون , جنگ های صلیبی برای این نبود که پدر مردم رو در بیارن , برای این بود که نکبت اسلام متجاوز رو از اروپا بیرون کنن , این اتفاق افتاد , بعد از این جنگ ها توحش به خانه خود بازگشت , اسپانیا باز پس گرفته شد , و مردم اروپا امروز بجای پیشانی بر خاک مالیدن و باسن خود رو هوا کردن , با گردنی بر افراشته از عقل و علم برای پیشرفت استفاده میکنن , اون قرانی هم که شما به فارسی خوندید و خیلی قشنگ بوده ! ظاهرا شما به زبان فارسی هم آشنائی ندارید که این همه تجاوز به اخلاق , آدم کشی و شکنجه , موهومات و جادوگری به نظرتون قشنگه
دوشنبه 9 تير 1393 - 10:46
ali.reza.london - لندن - انگلستان
هر چی‌ می‌کشیم از دست سیاست غلط و نسنجیده شدهٔ ساسانیها می‌کشیم، اگر زمان ساسانیها یکم دیپلماسی رفتار کرده بودند عمران عرب اینطور سر بلند نمیکرد که تا آخر زمان باید باشون بسوزیم و بسازیم، در این حل هر چی‌ عرب و ترک هست تو ایران جا خوش کردند. خامنه‌ای احمق ۳۶ ساله داری با غرب و اسرائیل دشمنی میکنی‌ با وجود اینکه خامنه‌ای ریشه ترک و عرب داره و خمینی عرب
دوشنبه 9 تير 1393 - 12:51
zavareh - رودسر - ایران
zooom - تهران - ایران - اسلام و زیبایی؟ مزاح میفرمأیید. اسلام و قرآن هیچ حقی‌ برای انسان قائل نشده است، هر چه هست تکلیف است و انسان از خود هیچگونه اراده‌ای ندارد. انسان تنها وسیله است برای مشیت یافتن الهی. در قرآنی که شما آن را زیبا میدانید تنها ۵۳۴ آیه در نفی و تهدید مخالفین و در ۵۳۱ آیه در تحریض به قتل و غارت مخالفین آمده و حکم شده است. نه دوست عزیز این شما و امثال شما هستید که بایستی تعصب کور را کنار گذارده و تاریخ را بهتر مطالعه نمائید.
دوشنبه 9 تير 1393 - 12:32
zooom - تهران - ایران
خیلی ممنون که تیر بارونم کردین نه دوستان خوبم من نه اخوندم نه بیسیجیم نه چیز دیگه من عقیدمو گفتم وگرنه منم مخالف اینها هستم ولی من راجب قران حرف زدم نه سیاست و سیاست مدار منم انجیل تورات زبور وقران همه اینها را دوست دارم ولی ما ادت کردیم سریع سیاسی مکنیم بحثو ولی با تمام احترام به شما دوستان من این بحث به میز گرد احتیاج داره که نمیشه الان فقط در جواب. باید بگم که من مسلمون نیستم مطالعه داشتم عقیدمو گفتم دوستم shahin .orel تو که با دین خودت اینجوری حرف میزنی پس به خودم اجازه نمیدم که با تو بحث کنم دوستم بیشتر مطالعه کن فکر میکنم خیلی بهتر باشه به هر حال پیشنهاد میکنم کتاب حضرت علی قران انجیل و تورات را بخون میفهمی که یک هدف دارن من افتخار داشتم در دانشگاه . Universität Göttinge . المان با استاد های بسیار خوبم طی مطالعه به نضرات خود رسیدیم . به هر حال موفق باشی دوستم
دوشنبه 9 تير 1393 - 13:57
fafa316 - تهران - ایران
وقتی اربابت نتانیاهو و اوباما و بوش خودشون رو رهبر همه بدونند تو هم این طور فکر می کنی
دوشنبه 9 تير 1393 - 14:10
King2008 - لندن - بریتانیا
zooom - تهران - ایران. متأسفانه یک مشت ایرانی تا بیخ عرب این بلا را بر سر ایرانی دارای ۱۰۰ها سال تمدن آوردن دین اسلام و قرآنش فقط و فقط برای عربهاست در ضمن من از کردها خیلی خوشم میاد چنانکه دین براشون حرف اول را نمیزنه و اگر بری کردستان عراق متوجه میشی که با چە سرعت در حال پیشرفت هستن
دوشنبه 9 تير 1393 - 14:00
Ghooloo - آبادان - ایران
اینها همش جنگ قدرت در خاور میانه است و با انداختن مسلمانان به جان هم به اسم شیعه و سنی دارند نفت را خروار خروار بار میزنند و با تفرقه و نفاق بین مردم مسلمان و به جان هم انداختن آنان به اسم رهبر مسلمین جهان از آب گل آلود ماهی میگیرند! زمانی که جمهوری اسلامی آغاز شد و کم کم میرفت جمهوریت آن را بردارند و حکومت اسلامی شود، صدام حسین را از غرب و گروهی افراطی تر چون طالبان را در شرق علم کردند! حالا هم جنگ شیعه و سنی راه انداختند و گروه های افراطی مسلمان را اسلحه میدهند و پشتیبانی میکنند و شستشوی مغزی میکنند که همدیگر را بکشند چون خوب میدانند این جماعت الله دوست و مسلمانان نقطه ضعفشان چیست و چگونه رگ گردنشان بیرون میزند! از این گروه ها بسیار خواهند آمد و رفت! به ما چه رهبر مسلمین جهان کیست مگر ما به دنبال حکومت اسلامی یا خلیفه هستیم؟! ما به دنبال جدایی دین از سیاست و آزادی برای همه و سکولاریسم مطلق هستیم. وقتی دین در زندگی روزمره ما فقط شخصی و نه سیاسی باشد احتیاجی هم به رهبر و خلیفه و آقا و آفا بالاسر نداریم! به امید ایرانی آزاد به دور از هر استبدادی چه شاهی! چه دینی! چه نظامی!
دوشنبه 9 تير 1393 - 14:43
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران یکی از راه های دفاع کردن وقتی هیچ جوابی از راه عقل وجود نداره اینه که بگیم بحثی با شما ندارم ! اینجا هم جای بحث نیست ! تو که با دین خودت اینجوری حرف میزنی پس به خودم اجازه نمیدم که با تو بحث کنم !!! گیریم پدر من دزد , دلیل نمیشه من از دزدی دفاع کنم , گیریم پدر من بیسواد , دلیل نمیشه من هم در جهل برای احترام به اون باقی بمونم , مهملات , مهملاته فرقی نداره مهر دانشگاه پایینش باشه یا چاقو کشیه علی , به استادان خیلی خوبتون سلام برسونید و بگید چطور همه صحبت هاشون رو تحریف میکنید , شاید هم اصلا نمیفمید اونها چی میگن ! در ضمن من نه دشمن شما هستم نه هیچ تمایلی به دوستی با شما دارم , پس با خطاب کردن من تحت عنوان دوست من , به من توهین نکنید , دوستی با تفکری مثل شما که توحش رو زیبا میبینه و آدم کشی رو تایید میکنه , مطمانا چیزی غیر از شرم برای من نخواهد بود
دوشنبه 9 تير 1393 - 15:21
Ghooloo - آبادان - ایران
zooom - تهران - ایران_ فتبارک الله به این همه سواد! یک اسپندی چیزی بگو سر قبر حاج آقا علامه طباطبائی برات دود کنند که تو چهارتا جمله چهل تا اشتباه لغتی داشتی! اگر قرآن هم همینطوری به فارسی خواندی و قشنگ بوده کتاب دهکده حیوانات هم بخوان اونم قشنگه ;-)) أرسلنا رسولا لإثبات أن کل شیء وهم. الله یحب اذع الوهم...ما رسول را فرستادیم که ثابت کنیم توهم وجود دارد همانا خداوند توهم زنندگان را دوست دارد! (سوره توهم، آیه ۱۳)
دوشنبه 9 تير 1393 - 15:51
zooom - تهران - ایران
درسته حق با شماست دوست عزیزاسلام مال عربهاست وعربها هم جاهل بودنند حال ایران هم اسلامی هست ولی بخواهیم جور دیگر نگاه کنیم اسلام ایران از عربستان خیلی بهتره از هر لحاظ از لحاظ قانون اساسی محکمه و خیلی چیز های دیگر ولی در کل با شما موافق هستم اسلام مال عربهاست از این بحث بگذریم و افکارمون را کنار بگذاریم انسانیت بهترین دین دنیا هست دوستم اینکه تو صبح تا شب کلیسا یا معبد یا مسجد باش انجیل قران و دیگر بخونی ولی سر ببری تجاوز کنی حیوانات رو اذیت کنی این بدرد نمیخوره من دینم انسانیت هست برادر. باید انسان باشیم هر دینی داشته باشی مهم نیست مهم اینه که انسان باشی که داعش نیست ولی در کل با شما موافق هستم ولی اختلاف هایی هم دارم یا داریم بعضی موفع ها فکر میکنم میگم شاید ابلیس کار درستی کرد سجده نکرد با این حال همه دینها رو قبول دارم و احترام میگذارم چه خوب میشد دنیا اگه همه به هم کمک میکردیم اختلافی نبود واقعا دکتر شریعتی درست گفته روزگاریست شیطان فریاد میزند انسان پیدا کنید سجده خواهم کردking2008
دوشنبه 9 تير 1393 - 16:36
sepherdad - سیدنی - استرالیا
فقط یک خلیفه کم داشتیم که رسید!! :))
دوشنبه 9 تير 1393 - 17:24
cobalt3 - کرج - ایران
قولو -برزیل-آبادان باز چشم بهرام رو دور دیدی اسم شاه و شاهی بردی حتما خبر شدی که حساب این شاقل بعلت استفاده از دو آیدی بسته شد . اما به هر حال این خلیفه تازه ایجاد مظهر صلح و صفا و مهر ورزیه تفرقه ننداز بزار ببینیم شاید این یکی بتونه اسلام واقعی رو بنا کنه بقیه که بیل و کلنگ رو گذاشتن زمین و شتر گاو پلنگ هم نتونستن درست کنن این اگه موفق بشه دیگه هیچ تپه پاکیزه ای تو بلاد اسلام باقی نمیزاره و میزنه رو دست مموت کبلائی.
دوشنبه 9 تير 1393 - 18:21
Ghooloo - آبادان - ایران
کبالت- آره برادر بعد از مدتی که در سفر بودم به محض اینکه برگشتم دیدم بهرام شاه الله رستم دستان شده و بعد از انگ زدن به دیگران گویا کفایت نکرده و دست انداخته گردن خودش و معرکه گرفته و با خودش بدجوری درگیره! ما هم ورد اوسو لولو یا قولو را خواندیم فی سبیل الله رفت لا باقالیها! روح اعلیحضرت هم باز شاد شد و چند تا پرژکتور و نورافکن و جند تا خدابیامرز دیگه دادند دمش ;-)) البته همان روز و همانجا برایت دو تا کامنت گذاشتم برادر که فکر کنم تو شلوغی بازار و خلیفه بازی داعش رویت نگردید! ما هم با اسلام ناب محمدی هیچ مشکلی نداریم انشالله که قبول حق باشد به شرطی که واسه خودشان آنور مرزها بماند و این طرفها نیاید. عزت زیاد کبلائی
دوشنبه 9 تير 1393 - 20:28
مترلینگ - منچستر - انگلستان
حالا ماموندیم به اغا اقتدا کنیم یا به ایشون!!!! دوتا خلیفه وبر سر دوراهی لطفا راهنمایی کنید
دوشنبه 9 تير 1393 - 22:04
zooom - تهران - ایران
ghooloo چرا نمیری تو مجله گل اقا سر دبیر بشی استعداد شو داری
دوشنبه 9 تير 1393 - 23:11
zooom - تهران - ایران
shahin.orel من از رو علم به شما گفتم ولی شما از روی تعصب به هر حال اگر به شما بی احترامی شده من رو ببخشید به هر حال از هر چیزی بگذریم ما همه انسان هستیم با نظرهای مختلف امیدوارم از من به دل نگرید اگر به شما بی احترامی کردم ببخشید دوست من
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 00:25
سرسره - اهواز - ایران
حالا اول بغدادو بگیر بعد ادعا کن ببین انقدر زنده میمونی خبر مرگت یا نه مرده شور اون مسلمینی که فدایی رهبرایی مثل تو وعلی چلاق باشن
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 02:50
توفیق - سیاتل - آمریکا
یکی‌ از حرفایی که از بچگی‌ به خورد همه ما میدادن کامل بودن و دست نخورده بودن آیات اسلام بود. همه دینهای دیگه اشکال داشتن چون اصل مطلب دستکاری شده بود اما اسلام کامل و بدون تحریف بود. الان مسلمونا باید یک کمی‌ عقلشون رو به کار بندازن که این دین کامل چی‌ جوری ده تا رهبر مسلمانان جهان و صد جور تفسیر مختلف داره. این چه جور حرف خدایی هست که هر کسی‌ یک جور می‌‌شنوه؟ این چه دین کاملی هست که طرفداراش سر همدیگه رو میبرن؟ نگین اونها مسلمون نیستن. اونها هم همینو راجع به شما میگن. در حقیقت اشکال اصلی‌ هم همینه: چی‌ جوری این معجزه الهی میتونه اینجوری تحریف بشه؟ یک جو عقل می‌خواد تا بفهمی که اینها همه ‌اش چرت و پرت هست.
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 07:59
Azadikhah - تكسل - هلند
zooom - تهران - ایران: دوست عزیز بحث دین یک بحث گسترده‌ای هست اینجا یک نکته فراموش شد و اون این هست که دین اسلام یک دین عبادی و سیاسی هست و همانطور که می‌بینید در بیشتر کشور‌های اسلامی,اسلام با سیاست قاطی‌ شده است پس نمی‌شه گفت چرا بحث اسلام رو با سیاست قاطی‌ می‌کنید.
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 10:38
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران این علمت که میگه سر بریدن قشنگ هست رو بگو ما هم از گمراهی در بیایم , مهملات به هم بافتن بعد هم یک علمی که یک جا هست که هیچکی غیر شما ازش خبر نداره به کسی هم فرمول هاشو نمیگید که ما هم نکبت به نظر مون قشنگ بیاد . تنها , جمله با علم به نتیجه رسیدید رو بلدید! و وقتی من اعتراض میکنم که من رو دوست خودتون با این عقاید وقیحانه خطاب نکنید باز هم بیشرمانه این کار رو انجام میدید , ظاهرا سواد کافی برای خوندن ندارید , با اون علمتون اول غلط های املائی تون رو درست کنید , عذر خواهی و شرمندگی هم وقتی عذر خواهی هست که فرد از گذشته خودش شرمنده و تصمیم به جبران اون داره ولی اگه هنوز نکبت به نظرش انسانی میاد و توحش آسمانی ! جمله ببخشید دوست من , چیزی غیر از تئاتری دلقک مابانه نیست , و این تاتر رو همه ایمان آوردگان استاد اجراش هستن
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 11:56
Ghooloo - آبادان - ایران
zooom - تهران - ایران_ از حسن نیت شما ممنونم! ولی آقا گُلِ مگر گُل آقا دوباره شروع به فعالیت کرده؟ تا آنجا که ما اطلاع داریم هفته نامه گل آقا تبدیل شد به ماهنامه بعد فصلنامه بعد سالنامه الان هم که چند ساله فعالیتی نداره! دیگه سردبیر میخواد چکار جیگر؟ ولی اگر پارتیت کلفته و میتونی راهش بندازی و دست ما رو بند کنی قربونت این کبلائی ما هم یک سفارشی بکن اون استعدادش از من هم که هیچی اصلا خود گل آقاست ;-))
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 13:48
Ghooloo - آبادان - ایران
خدا رحمت کند آقای کیومرث صابری فومنی (پایه‌گذار مؤسسه گل آقا) حدود ده سال پیش از پیش ما رفت! یادش گرامی باد، از کودکی همیشه مطالبش را دنبال میکردم. یک دهان دارم دوتا دندانِ لق / می‌زنم تا زنده هستم حرفِ حق.
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 13:53
IranSalam - آمستردام - هلند
همه دنیا دارن پیشرفت می‌کنن اونوقت اینها دارن برمیگردن به عصر حجر و خلیفه. اتفاقا خوب است که ما ایرانیها اینها رو ببینیم و کم کم بفهمیم که این دین و این اسلام چه به روز ما آورده.
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 16:39
zooom - تهران - ایران
shahin.orel دوست من شما حرفهایت خنده دار است فکر میکنم سطح علمیتو بال ببری بهتره تا اینکه بیای با من بحث کنی اصلا یک پیشنهاد برای شما دارم برو شطرنجی چیزی بازی کن واقعا هم بیسواد هم اطلاعات پایین و باز هم بیسوادی بدبختی جامع ایران اینه که فکر میکنن لیسانس دارن فکر میکنن تمومه دیگه برو هر موقع با سواد شدی بیا دوست من شما بیسوادی دوست من
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 18:09
zooom - تهران - ایران
shahin.orel دوست من شما حرفهایت خنده دار است فکر میکنم سطح علمیتو بال ببری بهتره تا اینکه بیای با من بحث کنی اصلا یک پیشنهاد برای شما دارم برو شطرنجی چیزی بازی کن واقعا هم بیسواد هم اطلاعات پایین و باز هم بیسوادی بدبختی جامع ایران اینه که فکر میکنن لیسانس دارن فکر میکنن تمومه دیگه برو هر موقع با سواد شدی بیا دوست من شما بیسوادی دوست من
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 18:09
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران تو که سطح علمیت انقدر بالاست خوب کمک کن ما هم دانا بشیم ! غیر ننه من غریبم , یک حرف حساب بزن , ما حداقل هم سواد خوندن داریم هم درست نوشتن ! از این گمراهی در بیایم !! اینکه من رو به بدبختی و بیسوادی محکوم کنی که نشد استدلال واسه تایید مجاز بودن توحش باورهای تو ! اینکه دزد رو بگیرن , دزده بگه , دزد از من گردن کلفت تر هم هست استدلال کافی برای توجیه کارش نیست . البته برچسب زدن , و پایین آوردن دیگران برای به چشم نیومدن حقیقت باورهات که جزو جدا نشدنی دینته , ولی پیشنهاد میکنم , ٤ جمله حرف حساب بزن که دفاع از مهملاتی که به هم بافتی باشه ! اینکه من بدبخت یا خوشبخت , بیسواد یا با سواد ! هیچ دلیلی برای مجاز بودن تهدید باورهای تو برای ارزش های انسانی نیست , جوابی هم که خواهی داد حتما مشتی ننه من غریبم دوست من ! و جملات دلقک مابانه خواهد بود نه استدلال , روضه خونی با جواب و استدلال خیلی متفاوته مقام عظیم علمی! شاید هم علمتو داری با جعفر صادق مقایسه میکنی و حس علمی بهت دست داده ! اره اینجوری من حرفامو پس میگیرم اون نوشتن هم بلد نبود
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 20:32
zooom - تهران - ایران
shahin.orel. دوستم تو هم چند سال المان بودی درستو به زبان المانی میخوندی مثل من میشدی خوب دوستم نکنه تو فکر کردی من از این بسیجیهای ادم کشم نه بخدا من هم مشروب میخورم بار میرم موسیقی گوش میکنم سکس میکنم من فقط گفتم اونجوری ها هم که نیست فکر میکنید من از درک خودم و کتاب هایی که خوندم اینجوری حس کردم وگرنه من هم با اخوندو داعشو بسیجیو اینها مخالفم منم مثل خودتم یک انسان فقط اختلاف داریم شاید باور نکنی من یک بار هم نه نماز خوندم نه روزه ولی کتاب قران با چیزهایی که رسانها یا اخبر میبینی نیست ولی به نظرت و عقیدت احترام میذازم من جایی بزرگ شدم که یهودی مسیحی گاو پرست شیطان پرست مسلمون همه با هم بودیم کسی هم کاری به افکار نداشت انسانیت مهم هست راجب من بد فکر نکن شاهین جان اگر هم واقعا چیزی گفتم که رنجیدی ناراحت نشو جدی میگم به هر حال دوست من بدی همینه دیگه ما ایرانیها سریع عصبی میشیم مخصوصا راجب این چیزهای وقت طلف کن موفق باشی هموطنم
‌سه شنبه 10 تير 1393 - 23:31
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران باز که زدی به کوچه علی چپ بی ربط روضه خوندی! قرار بود ٤تا جمله در دفاع از مهملاتی که گفتی بگی,ولی دقیقا همون مثال دزدی که من برای تفهیم تو زدم رو باز دررفتارت تکرار میکنی! که ببین بسیجی و داعش چقدر بده! من خوبم دیگه!! و اگه جائی بودی که میگی یک گاو پرست و شیطان پرست رو دیدی که تو رو تحمل میکردن این از فضیلت های اونها بوده نه تو,وگرنه قرآن تو که همه رو نجس میدونه و خونشون رو حلال,و این همون چیزیه که باور های یک گاو پرست رو به مراتب محترم تر از یک مسلمان میکنه,همه ما منتظر بودیم تو ٤ جمله در دفاع از قشنگی قرآن در ارتباط با همون گاو پرست بگی که با جملات بی ربط و دوستم دوستمه دلقک مابانه,این ٤ جمله رو نمیگی که ما هم قانع بشیم و زیبایی رو ببینیم,و محض اطلاع برای شخصیت علمی تون , چند سال در آلمان بودن که سهله,٥٠ سال در آلمان بودن هم توجیهی برای بیسوادی نیست,بیسوادی تنها یک توجیه داره به اسم بیسوادی
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 03:06
Shahin.Orel - تهران - ایران
2)خدمت استادان دانشگاه خیالیتون هم بفرمایید که شما حتی توانائی پاسخ دادن درارتباط با موضوع رو ندارید حالا پاسخ درست یا غلط,و حتی وقتی من از قبل میگم شما پاسخی این چنین خواهید داد,باز هم ناتوان,از فانتزی شخصیت علمی بیرون میاید و رول کلاب رفتن,سکس و مشروب رو بازی میکنید , من نه عصبی میشم نه وقتم رو تلف!! یا به قول شخصیت علمی شما طلف! میکنم ! من آگاهانه در ارتباط با جملات شما جوابی که مربوط به اونه میدم , و متقابلا انتظار دارم جوابی مربوط بگیرم , ٢ به اضافه ٢ چند میشه ؟ یکی میگه ٤ یکی میگه ٦ . این جواب ها درست یا غلط, مربوطه , چون طرف متوجه هست که جواب باید عدد باشه , حالا درست یا غلط بودنش مرحله بعده که هنوز از توانائی های شما خیلی دوره ! و اگه از شما پرسیده بشه ٢ به اضافه ٢ , جوابه شما نه ٤ هست نه ٦ , جواب میدید مثلا , یونجه! و در اعتراض به اینکه یونجه عدد نیست پس مربوط نیست , معتقدید چون خیلی با سواد هستید و با علم به نتیجه رسیدید هیچ استدلالی در دفاع از یونجه ندارید
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 03:06
zooom - تهران - ایران
shahin.orel روزگاریست شیطان فریاد میزند انسان پیدا کنید سجده خواهم کرد شاهین جان شما درست میگین حالا بهتر نیست دیگه تمومش کنی بخدا من بیکار نیستم نیازی هم نیست من بخوام از قران برای تو چیزی بگم خدا رو شکر سواد داری یرو خودت یخون و تفسیر کن نخواستی هم نکن من چی کارم صد رحمت به داعش شما تندرو تر هستید فکر میکنم خلیفشونو اشتباهی معرفی کردن من در کامنت قبلی با شما خوب حرف زدم خواستم که تموم بشه بحث شما کشش میدین و در اخر اینکه شما حتی نمیفهمید من چی گفتم در کامنت های قبلی پیشنهاد میکنم تمام کامنت هارو از اول بخونید موفق باشید
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 14:40
shahin.orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران واقعا آدم از اینهمه استدلال به وجد میاد , گفتید ( نیازی هم نیست من بخوام از قران برای تو چیزی بگم ) , مجددا تکرار میکنم تو که درسش رو خوندی , شخصیت علمی هم هستی ! خوب ٤ تا جمله بگو که ما هم متوجه قشنگی تجاوز به حقوق انسانها بشیم ! باز مثل یک کودن , یک سری جملات خنثی که در برگیرنده هیچ جوابی نیست روضه میخونید , و هیچ چیزی از این قشنگی ندارید که بگید ! برای بار چندم فلسفه احمقانه اینکه چون داعش هم گاز میگیره هم لگد میزنه پس ما برای باور های شما که تنها لگد میزنه , دست بزنیم و تشویق کنیم رو عنوان میکنید , گفتید ( با شما خوب حرف زدم خواستم که تموم بشه بحث شما کشش میدین ) , من نه از عربده کشی شما هراسی دارم نه احترامی برای خوب حرف زدن شما قائل هستم , تموم شدن اون وقته که باورهای متوحش شما که در ارتباط با ناتوانایی های فرهنگی تو کشور من رو هر روز منزوی تر و منفور تر میکنه تموم بشه
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 15:34
zooom - تهران - ایران
ﺧﺮﺩﭘﺬﻳﺮﻱ ﺁﻣﻮﺯﻩﻫﺎﻱ ﺍﺳﻼﻡ، ﺍﺯ ﭼﻨﺎﻥ ﻭﺿﻮﺡ ﻭ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ. ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ، ﺁﺩﻣﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ. ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻪ ﺩﻳﻦ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻭ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﻭ ﭘﺬﻳﺮﺵ. ﻛﻮﺭﻛﻮﺭﺍﻧﻪ ﺩﻳﻦ ﺭﺍ ﻧﻬﻲ ﻣﻲﻛﻨﺪ : ‏« ﻓَﺒَﺸِّﺮْ ﻋِﺒﺎﺩِ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳﺴْﺘَﻤِﻌُﻮﻥَ. ﺍﻟْﻘَﻮْﻝَ ﻓَﻴﺘَّﺒِﻌُﻮﻥَ ﺃَﺣْﺴَﻨَﻪُ 141 ؛ ﭘﺲ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻩ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺭﺍ، ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ. ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﮔﻮﺵ ﻓﺮﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻲﮔﺰﻳﻨﻨﺪ ‏» ﻭ ‏«ﻻ. ﺇِﻛْﺮﺍﻩَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪِّﻳﻦِ ﻗَﺪْ ﺗَﺒَﻴﻦَ ﺍﻟﺮُّﺷْﺪُ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻐَﻲ ‏» 142؛ ‏« ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ. ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻭ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺩﻳﻦ ﺭﻭﺍ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺭﺍﻩ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺯ. ﺿﻼﻟﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪ ‏» .
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 15:09
shahin.orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران بابا عجب آیه ای بود , دهن همه کافرین رو بست ! تعارض همراه با تهدید , قرار بود ٤ جمله حرف حساب بزنی نه مغلطه ٢ پهلو ,( ﭘﺲ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻩ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺭﺍ، ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ. ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﮔﻮﺵ ﻓﺮﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻲﮔﺰﻳﻨﻨﺪ) ‏, این برترین کجاست ؟ چرا از این برترین یک قرص آسپیرین هم تولید نشد ؟ زیبایش کجا بود ؟ عین حرف زدن خودت , یک سری کلمات بی ربط مثل کودکی ٣ ساله , ( ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ. ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻭ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺩﻳﻦ ﺭﻭﺍ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺭﺍﻩ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺯ. ﺿﻼﻟﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪ ) !! تو رو خدا ؟ تو اون قرآنت مجازات کسی که از دین برگرده چیه ؟ خیلی وقاحت میخواد که بگن لا اکراه فی دین ولی هر کی از این دین برگشت بکشینش , هست این تو قرآنت یا نه ؟ کافر نجس هست یا نه ؟ این خیلی توهین قشنگیه استاد دانشمند؟ با علمت هم که بهش رسیدی ! یک چیزی میگفتی کمی آبرو واسه دینت بخره نه اینکه دقیقا تعارض های اون رو یاداوری کنی , این برترین راهت که بشارت هم داشت ازش یه درمون اسهال هم درنیومد , همچنان منتظر ٤ جمله حرف حساب که دفاع از مدنیت و احترام به انسانها باشه از طرفتون هستم !
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 17:36
zooom - تهران - ایران
دیگه یقیین پیدا کردم بیسوادی اولا انسان تو هیچ شرایطی نباید به هیچ دینی بی احترامی کند دوما قران هم کتاب اسمانی هست همانطور که انجیل تورات و زبور هست ب هر حال مرسی دوستم فهمیدم که شما بیسوادی شما صفری برادر فقط مثل طوطی جملات را تکرار میکنی دو کلمه هم یاد گرفتی استدلال خندم میگیره شما باید بری کتاب الیس در سرزمین عجایب بخونی یک پیشنهاد میکنم دوستم برو بشین پلی استیشن بازی کن اقا شاهین زشته بخدا از هر چیزی که بگذریم ما ایرانی هستیم شما اگه بیسواد باشی برای کشور عزیزمکن بده برو مطالعه کن درس بخون یا اصلا نه یک کتاب معرفی میکنم اونو بخون حتما اسم کتاب اینه( من خرم ) به هر حال دوستم خیلی خندیدیم مرسی میدونی چه ثوابی کردی چون میخندونی برو کتاب بخون بده زشته من که دیگه نباید بگم افرین
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 23:24
zooom - تهران - ایران
محمد عیسی موسی داود همه اینها هم بیان تو حرف خودتو میزنی میدونی چرا چون هم بیسوادی هم نمیتونی تفسیر کنی هم درک درست نداری از همه مهم تر بیسوادی شما اقای علم نه بهتره اینجوری یگم شما پدر بیسوادی ایران هستید
‌چهارشنبه 11 تير 1393 - 23:31
Ghooloo - آبادان - ایران
zooom _ خواستم در این ماه مبارک در مبحث سیاسی اجتماعی عبادی شما دخالت نکنم ولی به عنوان یک بچه مسلمان معتقد وظیفه خودم دانستم که در کمال تواضع و بی سوادی خدمتتان عرض کنم که از فروع دین امر به معروف و نهی از خرد است! این 141 و 142 پیوست آن چیزی بوده که کپی کردی برادر باسواد! لا اکراه فی الدین از سوره بقره (گاو) و آیه 256 است اگر اشتباه نکنم ولی ادامه آن را هم بخوانید برادران دیندار! حال اینکه این آیه چند نوع تفسیر دارد و معروفترین آیه قرآن برای شعار شما برادران تازه به دوران رسیده است بماند ولی بعد از آن و در ادامه خداوند میفرمایند: اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ! خلاصه ش این است که اجباری نیست بری ولی اگر بری دهن مهن .. یعنی از همانجا که راهی دیگر برگزیدید جهنمی و لایق مرگ هستی!
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 01:32
Ghooloo - آبادان - ایران
shahin.orel - تهران - ایران_ شاهین جان بذار بنده خدا این دوران را سر کند! بچه خوبیه فقط چون سوادش قلمبه شده نمیدونه چکارش کنه شما ببخشینش من شفاعتش را میکنم ;-)) این هم بیونیش: گرچه قومی را صلاح و نیکنامی ظاهر است / ما به قلاشی و رندی در جهان افسانه‌ایم /خلق می گویند جاه و فضل در فرزانگی است / گو مباش این‌ها که ما رندان نافرزانه‌ایم!
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 01:41
shahin.orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران شما باز به رول شماره ١ , فرو رفتید ؟ رول ادبیات دلقک ماب , دوستم دوستم , و اینکه چون من بیسوادم توجیه توحش آسمانی شما باشه ! خیر این ننه من غریبم ها تاریخ مصرفش گذشته ! من هیچ توهینی به دینت نکردم , اگه باز گو کردن قوانین دینت بهت احساس توهین میده مسوول اون من نیستم , استاد دانشمند! اگر توهم داری که کتابی از آسمون افتاده حتما با یک مشاور صحبت کن ! این کتاب آسمانیت چرا انقدر غلط علمی داره ؟ شاید علم این هم از یه دارقوز آبادی تو آلمان مدرکش صادر شده ؟ داستان الیس در سرزمین عجایب که گفتی چقدر با داستانهای قرآنت فرق داره ؟ شتر صالح یا ابابیل فانتزی تر از پینوکیوه ؟ کتابی هم که در مورد خاطراتت معرفی کردی که من بخونم , ارزشش رو نداره , ترجیح میدم داستان محترم زندگی یک گاو پرست رو بخونم تا تجاوز باور های تو به ارزش های انسانی رو , ترجیح میدم ارزش های انسانی یک بودایی رو بخونم تا داستان مال مردم خوری , تجاوز , برده داری و بچه بازی بنیانگزار باور های تو رو ,با برچسب آسمانی
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 01:52
shahin.orel - تهران - ایران
2) در ضمن همون راجب به دین خودت حرف بزن , هیچ وقت یک مسیحی یا یهودی معتقد نیست که کتابش آسمانیه تو که خیلی با سوادی تو آلمان انقدر درس خوندی که فارسی یادت رفت , نفهمیدی یک مسیحی میگه این کتاب حرف های عیسی هست و کتاب موسی کتاب تاریخی هست که بعد از موسی نوشته شد ؟ اگه یک کتاب زدن زیر بغل تو بهت گفتن از آسمون افتاده دلیلی نداره به کتاب ادیان دیگه هم فانتزی هاتو بچسبونی , من نه توهینی به تو کردم نه برچسبی به تو چسبودنم , ولی تو به جای دفاع کردن چون چیزی برای گفتن نداری , فقط میگی ( این چیز ها چیزی نیست که من بخوام برای تو اثبات کنم ) ( خندیدم از استدلالت ) ( بیسوادی ) اینها استدلال و دفاع تو بود , برچب بیسوادی که به من میچسبونی هیچ توجهی برای آبرو خریدن برای باور های تو نیست , همونطوری که گفتی من ایرانی هستم , و روزی بدون حضور باور های تو , هر ایرانی محترم تر خواهد بود
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 01:53
zooom - تهران - ایران
دوست من یک کاری نکن عصامو بندازم این سایت دو تیکه بشه هههه شوخی کردم من دیگه چیزی ندارم که بگم چون نه تو میفهمی من چی میگم ن من به هر حال خوشحال شدم چسبید میتونی فکر کنی من کم اوردم یا چیزی ندارم که بگم ولی خیلی بحث خوبی بود ولی تو رو خدا کامنت بعدی رو صادقانه جوابه این سوالو بده چرا از قران بدت میاد و اسلام بگو شاید من هم قانع بشم و اینکه چند سالتونه و اینکه خواهش میکنم صادقانه جواب بدید چرا مرسی شاهین جان نه تو پدر کشتگی داری نه من با تو البته این رو هم بگم اقا شاهین من خیلی هم خوشحال میشم جوانهایی مثل تو میبینم که انقدر با انرژی مسمم و من به باورهای تو احترام میذارم ولی خواهش میکنم جواب اون سوالامو بده من اون بحثو هم تموم کردم و خیلی احساس غرور میکنم که به عنوان یک ایرانی انقدر مسمم از باورهایی که داری دفاع میکنی درود بر تو
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 02:46
shahin.orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران من نه باهات دعوا دارم ، نه میخوام مسخره ات کنم ، اگر ساختار فکری تو به نحوی تغییر کنه که باور های تو، محترمانه تر باشه ، در مقابل ،مطمئنا احترام که نتیجه اون پذیرش دردنیای محترم و متمدن هست رو دریافت خواهی کرد . من بینهایت متاسفم برای اون چیزی که بر تو گذشته ، و این همه ناتوانایی اجتماعی رو در چشم تو زیبا و آسمانی جلوه داده , بدون باور های شما ، ما انسان های محترم تری در دنیا خواهیم بود . من در جملات کاملا روشن ،بدور از آسمون و ریسمون های بی ربط ، ساختار فکریه، بدوی ای رو معرفی میکنم ، که شمابه جای جواب تنها ننه من غریبم به هم میبافید و چون صاحب این ساختار فکری شما هستید بهتون بر میخوره و میگید بهتون توهین شده , اگر من عنوان میکنم بنیانگزار باور های شما با کودک رابطه جنسی برقرار میکنه و اسم این کار بچه بازی , جرم و بزهکاری هست , اسمش توهین نیست , اسمش حقیقتی شرم آور در مورد مقدسات شماست , خیلی محترمانه تره که شرمندگی اتفاقی در ١٤٠٠ سال پیش رو برای همون افراد باقی بزاریم و ما محترمانه بدور از اون زندگی کنیم
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 12:42
shahin.orel - تهران - ایران
2) ساختار ناتوانائی ادراکی شما حتی توانایی پاسخ دادن به هیچ سوالی رو نداره , برای دفاع میگید الیس در سرزمین عجایب , من میپرسم داستان آلیس با داستان گوساله حضرت صالح چقدر فرق داره , در جواب میگید ( یک کاری نکن عصامو بندازم این سایت دو تیکه بشه هههه شوخی کردم ) جواب شما نشون میده که خود شما هم میفهمید که این داستان ها مهمله , اگر کریستین اندرسون هم به جای جامعه مدنی اروپا در جامعه ای نیمه وحشی این داستان ها رو نوشته بود مردم اون اجتماع امروز هانسل و گرتل رو تحت عنوان قدیس ستایش میکردن , پرسیدید , چرا از قرآن بدت میاد ؟ من از قران بدم نمیاد , شما میتونید هر دینی داشته باشد ولی در ٤ چوب حریم خصوصی خودتون , تا اینجا دین شما , مقدسات اون و کتاب اون محترمه , ولی وقتی این باور ها به خیابان های عمومی شهر میاد , شهری که من هم ازش سهم دارم و چزی هایی در تضاد با انسانیت رو ارزش میکنه , اینجا مدنیت به مقدسات شما تو دهنی میزنه تا جامعه بیش از این با رفتار بدوی آلوده نشه
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 12:42
shahin.orel - تهران - ایران
3)وقتی دزدی رو دستش رو قطع میکنن , و این قانون شرم آور در سوره مائده از آسمون افتاده پایین , و یکی مثل تو با علم !! به قشنگی اون رسیده , چیزی غیر از شرم و سرافکندگی در چشم من نیست . تو میتونی هر عقیده ای داشته باشی , ولی من به خاطر عقیده تو نباید در دنیا منزوی و جهان سوم باشم , به انگشت های دستت نگاه کن , شاید شرمنده بشی از اینکه تو اون ها رو داری , ولی به خاطر باور های تو و کتاب تو , یکی دیگه اون ها رو از دست داد . این انصاف نیست که اون دستش رو از دست بده , اون یکی جونش رو به خاطر هم خوابگی با کسی که دلش میخواسته بالای دار ببره , این یکی شلاق و حد شرب خمر بخوره , و تو راست راست راه بری و به عنوان صاحب این باور ها حتی شرمنده هم نباشی , در مورد سن من هم تو فرض کن من ١٤٠٠ سالمه از ته چاه جمکران دارم واست مینویسم , آلیس انقدر شخصیت محترمی بود که سرش رو بگیره بالا و بگه من فانتزی هستم , ایمان نیارید , ولی تو باور کردی
‌پنجشنبه 12 تير 1393 - 12:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.