حاتمی کیا: فیلم می سازند و نشان می دهند که ایرانی ها دروغگویند، بعد اسکار هم می گیرد، چرا من نباید اعتراض کنم؟

ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر «انتخاب» ؛ وی که در برنامه «راز» حضور یافته بود، با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور و مواجهه با پدیده ای به نام «دوپاسپورته های فرهنگی» گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

وی با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

حاتمی کیا با اشاره به ساخت فیلم های غیرارزشی توسط فیلمسازان ارزشی گفت: امروزکسی جرات ندارد بگوید برادر من این چه فیلمی است که می سازی؟ تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.

این کارگردان مشهور سینما در بخش دیگری از سخنانش گفت: در عرصه سینما همیشه مسئولان عقب‌تر از سینماگران بودند و آنچه سینماگران را اذیت کرده موانعی بوده که بر سر راه آن‌ها قرار گرفته است.

ابراهیم حاتمی کیا با اشاره به آخرین ساخته خود فیلم «چ» گفت: من همیشه به این فکر می‌کردم که فیلم‌هایم با انبوه مخاطب همراه باشد اما اینکه این امر تبدیل به دغدغه اصلی‌ام شود مورد توجه نبوده است.

وی ادامه داد: برای من محتوا جدی‌تر از فرم است و اینکه پیام درست سر جایش بنشیند. هرچند معتقدم که برخی فیلم‌ها در طول زمان جای خود را باز می‌کنند.

حاتمی کیاکه شب گذشته چهارشنبه 20 فروردین  در برنامه راز از شبکه چهارم سیما حاضر شده بود گفت: زمانی که فیلم «چ» را می‌ساختم متوجه بودم که دارم ریسک می‌کنم زیرا خیلی‌ها شناخت‌های متفاوتی از شخصیت چمران دارند و من باید به جنگ این سلیقه‌ها بروم و در آن‌ها نفوذ کنم ضمن اینکه اینجا دیگر دلم نمی‌خواست فکر کنم که آیا تماشاچی با من همراه است یا خیر.

وی در ادامه افزود: من همیشه دوست داشتم به دنبال سوژه‌ها و جاهایی بروم که کمتر درباره آن‌ها صحبت و بحث شده است و احساس کردم دوران اول انقلاب و پیش از آغاز جنگ دوره حلقه مفقوده‌ای است که درباره آن بسیار کم گفته شده است. این دوران دوران بسیار پرتلاطمی بود که تغییرات لحظه به لحظه بوجود می‌آمد و جنگی بود که هر کسی سهم خودش را می‌خواست.

کارگردان فیلم «چ» افزود: اینکه چرا اسم فیلم را «چ» گذاشتم و چمران نگذاشتم این بود که نمی‌شد در فیلم تمام شخصیت چمران را گفت بنابراین به مقطعی از زندگی چمران که خود وی دست نوشته‌ای درباره آن دارد پرداختم. ۴۸ ساعتی که کاملا بر اساس نوشته‌های چمران تحقیقاتی کامل داشت.

وی در ادامه افزود: این مسائل برای خیلی‌ها و به خصوص جوانان تازگی دارد و گروه بسیاری از آن‌ها وقتی که فیلم را دیدند باور نمی‌کردند که چنین اتفاقاتی در کشور افتاده است و متعجب بودند.

وی با اشاره به اینکه درباره چمران کم گفته شده است و بیشتر تصاویر محدودی از او در لباس یک چریک نشان داده شده افزود: برای ساخت این فیلم یا نشان دادن تصویر چمران نیاز به یک عقلانیتی بود که در طول فیلم باید جاری می‌شد زیرا قسمت اول فیلم مذاکره برای صلح و قسمت دیگر جنگ برای صلح است.

حاتمی کیا با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: من زمانیکه «دیده‌بان» را می‌ساختم به وضع موجود نگاه داشتم و این نگاه به وضع موجود در فیلم «مهاجر» نیز وجود داشت. در فیلم «چ» نیز این احساس مسئولیت را داشتم و معتقدم که باید به داشته‌هایمان برگردیم.

وی ادامه داد: سکانداران سینما امروز فراموش کردند که ما باید نسبت به برخی موارد حساس باشیم. اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است بسیار مهم است و خدا کند دوستان فقط با یک ابلاغیه و بخشنامه مسائل را تمام نکنند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خودش را از مدافعین انقلاب می‌داند افزود: دنیای آرمانی و جامعه آرمانی همیشه دشمن‌های بزرگی دارد اما باید ببینیم که این واقعیت امروز در کجای سینمای ما جلوه دارد. فیلم «چ» از نظر من بازگشت به انقلاب است و اگر سینماگران سراغ این بحث‌ها نروند و سراغ این حوزه‌ها نروند معتقدم سینمای ما لطمه می‌بیند.

وی ادامه داد: سینمای ما باید این انرژی را داشته باشد که این موضوعات برایش مساله باشد.

کارگردان «ارتفاع پست» همچنین گفت: ما امروز آنقدر تشکیلات و نهادهای مختلف داریم که هر کسی هر پروژه‌ای که دارد می‌تواند بسازد. یعنی اگر ما را به فارابی راه ندهند می‌توانیم به سازمان تبلیغات یا حوزه هنری برویم. اینکه برخی‌ها می‌گویند به خاطر مشکلات و یا سخت گیری‌ها عطای کار را به لقیش بخشیدیم درست نیست.

وی در ادمه با اشاره به جشنواره فیلم فجر در سال گذشته و همچنین برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۳ گفت: امروز باید بنشینیم و با برگزاری سمینار‌ها و نشست‌ها و تحلیل‌ها ببینیم چه اتفاقی دارد در عرصه فرهنگ می‌افتد. اتفاقی که در جشنواره فیلم فجر افتاد من را بسیار ناراحت کرد و من وظیفه داشتم آن حرف‌ها را بزنم.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه یک فیلمساز حق دارد که با فیلم‌هایش حرف‌هایش را بزند گفت: زمانیکه من فریاد می‌کشم نشانه یک اتفاق است اما متاسفانه گروهی در پاسخ فریاد و اعتراض من می‌گویند تو چرا معترض هستی. تو که در طی این چند سال حسابی خورده‌ای و برده‌ای.

کارگردان فیلم از «کرخه تا راین» با اشاره به اینکه معتقد به سینمایی است که رابطه تنگاتنگی با مردم دارد گفت: سینمایی که با مردم است ماندگار است و انتظار دارم دوستان این حرف من را تحلیل کنند.

وی ادامه داد: مسئولین فرهنگی همیشه عقب‌تر از ما و سینماگران بودند و ما همیشه با دغدغه فیلم ساختیم و این نگرانی را داشتیم که مبادا مانع ما شوند اما مسئولان همیشه از این می‌ترسیدند که نکند یک اثر سینمایی برای آن‌ها دردسر ایجاد کند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خوشحال است که مسئولان سینمایی جدید قرار است کار تازه‌ای کنند و ناگفته‌ها را بگویند افزود: امروز باید جریان سینمای انقلاب و دفاع مقدی تحلیل شود و از این امر نترسیم.

وی در ادامه افزود: من همراه چند نفر از دوستان دیگر در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را پوشیدیم کسانیکه بسیاری از آن‌ها شهید شدند انا امروز من فیلمساز شده‌ام و گروهی دیگر از دوستان تهیه کننده و باید مراقب باشیم که چه جوابی در آینده به شهدا باید بدهیم و نباید دچار خودباختگی شویم.

حاتمی کیا با اشاه به عملکرد خوب جواد ظریف وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در سیاست خارجی گفت: مدیریت سیاسی و حوزه دیپلماسی با مدیریت جریان فرهنگی متفاوت است زیرا یک دیپلمات می‌آموزد که حتی در یک جا لبخندی بزند و یا حرفی بزند که قلبا قبول ندارد اما در فرهنگ همیشه باید صداقت باشد و نمی‌توان با زبان دیپلماسی رفتار کرد.

کارگردان فیلم «دیده‌بان» ادامه داد: امروز فیلمسازان بسیاری هستند که دلشان می‌خواهد فیلم بسازند و دغدغه انقلاب دارند اما زمانیکه مجال به آن‌ها داده نمی‌شود فیلمساز انقلابی حس قربت می‌کند. حس قربت این نیست که به یک فیلمساز جایزه داده شود یا نه.

وی ب ا اشاره به لزون تحلیل جشنواره فیلم فجر گفت: امروز وقت آن است که جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم و ببینیم آیا این جشنواره برای فجر انقلاب است یا خیر و آیا تمامی فیلم‌های ساخته شده در قالب این جشنواره قرار می‌گیرند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه تمامی مراسم‌ها و جشنواره‌های سینمایی جوایزشان را هدفمند می‌دهند گفت: زمانیکه در اسکار فیلم ضعیفی مانند «۱۲ سال بردگی» جایزه می‌گیرد یعنی اینکه باید فیلمسازان این نگاه را داشته باشند و همچنان دراره تبعیض نژادی فیلم بسازند.

وی با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت شهید آوینی گفت: امروز جای آوینی بسیار خالی است. وی فردی بود که مانند یک فانوس دریایی ما را در میان امواج متلاطم راهنمایی و هدایت می‌کرد. اوینی منشوری بود که نورهای مختلفی از خود ساطع می‌کرد. وی از مسیرهای مختلف عبور کرده بود و اهل طریقت بود.

حاتمی کیا با انتقاد از کسانیکه آوینی را قاب کرده می‌بینند گفت: آوینی از مسیرهای مختلفی گذر کرده بود و برای شناخت وی باید عقبه و مسری که وی طی کرد را ببینیم و بشناسیم اما متاسفانه فرهنگ رسمی آوینی را در قاب‌های خودش قرار می‌دهد و مسیر‌ها را نمی‌بیند.

وی با اشاره به نگاه آوینی به مساله فرهنگ و هجمه فرهنگی گفت: آوینی معتقد بود که برای مقابله با فرهنگ دیگران باید مانند یک دیده‌بان بر قله کوه اییستاد نه اینکه به درون اتاق‌ها آمد و در را بست. آوینی نگران فرهنگ بود و سال‌ها قبل از ماهواره نگران ماهواره بود.

+24
رأی دهید
-125

eddy59 - مونیخ - آلمان
خوب راست میگن دیگه...مگه غیر از اینه....
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 12:57
ItsMeWT - کلن - آلمان
آقای حاتمی‌کیا. این نوع حرف زدن مختص مایلی‌کهن و امثالهم نه شما. از شما بعید بود. زندگی‌ شخصی‌ هر کس به خودش مربوطه. شما هم مثل شهید آوینی فیلم‌ها رو نقد کن. به حریم شخصی‌ کسی‌ کاری نداشته باش
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:07
cantona - شاهین شهر - ایران
فیلم ضعیف 12 سال بردگی !!! وای به حال کارگردان مملکت که این فیلم را ضعیف بدونه ! در مورد حسادت به اسکار فرهادی هم که داره آتیش می گیره کارگردان عرزشی عنقلابی !
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:16
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
این مردک اسم فیلم آخرشو که از فیلم che که در مورد زندگی ارنستو چگوارا بود کپی برداری کرده!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:26
kamran631 - لیون - فرانسه
این‌دفعه که راجع به چمران فیلم ساختی، انشا‌الله دفعه بعد واسه یه جانور دیگه مثل لاجوردی فیلم میسازی ! افتادی به پاچه خواری رژیم، بدبخت !؟.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:56
shamillan - مونترال - کانادا
راست میگی‌ به فیلم اصغر فرهادی چرا اسکار دادن ...چون تو فیلمش ایرانی‌‌ها از بچه کوچولو در فیلم تا زن مرد پیر بزرگ معلّم مدرسه مادر بزرگ ...همه دروغ گوی هستن ..از برززرگ تا کوچیک از آدم فرهنگی‌ تا بی‌سواد همه دروغو هستن سر هم کلاه میذارن!!!!؟؟؟یعنی‌ یک فیلم ضّد ایرانی‌
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:46
eydad - مونترال - کانادا
مرتیکه تو با اون فیلم‌های در و پیتت جایزه اسکار هم می‌خوای؟ به قول مموتی، آب رو بریز اونجات که سوخته
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:27
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
بشین بینیم بابا مگر دروغگو نیستیم؟؟!!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:59
زوربا - اصفهان - ایران
دچار خود شیفتگی شده ای,تریپ هیچکاک,اورسن ولز و اسکورسیزی را برداشته ای,اما توکجاوانها کجا.اسکاراصغرفرهادی هم اعصاب کارگردانان ارزشی مثل توودهنمکی وسلحشور رابه هم ریخته وازحسادت دارید دق میکنید.از ان طرف هم هی اوینی,اوینی میکنید,اوهم یکی بود مثل خودتان که مدام از نردبان عظما بالا میرفت.وقتی نظام ارزشی برای کارگردانان مطرحی مانند بیضایی,مهرجویی,نادری وکیارستمی قایل نیست واجازه کار به انها نمیدهد,البته جا برای شما جوجه ها باز میشود که شلوغش کنید.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 15:09
shamillan - مونترال - کانادا
حالا خوبه آمریکا فیلم ۳۰۰ رو برای ایرانی‌ ساخته باز یک سری عشق آمریکا هستن ...آمریکا محصولاتش به دنیا ...دادن رویا رویا خشونت سکس و مادیات زندگی‌ هاست ...اما سینما ایران سینما شعر فلسفه موسیقی هاست ...عدم باید خیلی‌ غرب زده باشه که از ..سیاست و منش آمریکا حمایت کنه ...اسکار دیگر مراسم فیلم تو دست یهودی‌ها آمریکا هاست و باس و اسرائیل یهود از ایران متنفر هاست ...از خواب گران به پا خیزید ..
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:27
نیایش - تهران - ایران
برو بابا دستمال ابریشم به دست آخوندا
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:45
مهرداد2538 - تهران - ایران
اینکه آقای فرهادی از جامعه خودش بعنوان یک جامعهء مبتلا به بیماری دروغگویی انتقاد کرده جای تحسین دارد. مگر همه باید مدح ما را بگویند تا شما آنها را شایستهء اسکار بدانید؟!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:45
shablizim - لندن - انگلیس
تو یکی خفه فیلمساز متوقع حسود مغرور در همه دولتهای پیشین حمایت و توجه ویژه ای به این نور چشمی شده بهترین امکانات و بودجه همیشه برایش فراهم بود که خزعبلات بسازد و تحویل مردم بدهد حالا بدجور سوخته که فرهادی فیلمش اسکار گرفته توقع داشتی آکادمی اسکار به فیلم چ بده خاک بر سرت
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:11
آذری باهوش - میانه - ایران
واقعا این فیلم اصغر فرهادی خیلی معمولی بود و من نمیدانم چرا اسکار گرفت. البته من ندیدم که همه را دروغگو نشان دهد اگر کسی میداند بگوید کدام صحنه ها دروغگو نشان میدهد؟ البته مردم ما خلیلیشان دروغگو هستند و این بین خودمان بماند ولی از کجا معلوم که خارجیها همه راست میگویند؟
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:13
مهم - بروكسل - بلزيك
اگه دزد نبودیم منفعت طلب. عشق قدرت زورگو خیانت کار دورو نبودیم وضع کشورما بهتر از این بود پس هستیم دروغگو شاکی‌ هم توش نیست چه زمان شاه چه الان چه آینده ایرانی‌ همین هست که هست عوض نمی‌شه آقای حاتمی کیا شما هم از همین ایران هستید همه سروته یه کرباس هستیم و هستید به جز اون ۲۰% که کارشون درست است همه دروغگو هستیم
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:13
آرمان شهر من - استهبان - ایران
جناب حاتمی کیا ! همیشه به شخصیت شما احترام می گذاشتم و به بسیاری از فیلمهای دوران جنگ شما علاقه داشته و دارم .. ولی این گونه گفتار را از شما بعید می دانستم!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:26
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
شما به واقعیت های جامعه میگین دروغ ؟
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:54
کبالت3 - کرج - ایران
با احترام بخون تمام شهدای وطن و همه اونایی که برای وطن جنگیدن (از جمله خودم)و از اون جنگ یادگاری دارن یا ندارن (اینم یه جور شهادتین گفتنه) اما برادر رزمنده یا مدعی الرزم قرار نبود در ازای انجام وظیفه یا فداکاری برای وطن دیگه هست و نیست مملکت رو از اقتصاد و سیاست تا فرهنگ و هنر تا دانشگاه و ...تیول و مال خود کنی و هرکی باب میلت حرف نزد و رفتار نکرد فوری خون شهدا رو بکنی تو حلقش و درازش کنی مگه فقط تو این مملکت جنگ شده مگه فقط تو جنگیدی اگه قرار بر اینه پس الان باید از استالینگراد تا سواحل نرماندی تا برلین و پاریس هرکی جنگیده خودش و نسل های بعدش خاک مملکت خودشون رو بعنوان پاداش توبره میکردن و اون کشورها هم بوسیله نظامیها اداره میشد اگه اینطور فکر میکنی پس خیلی شوتی یا ابن الوقتی یا دزدی هستی با چراغ یا هنوز معنی مام وطن .رشادت و فداکاری رو نفهمیدی کبلائی
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 18:40
آذری باهوش - میانه - ایران
زوربا - اصفهان - ایران. ولی من زیاد اسکار فرهادی را قبول ندارم مخصوصا اینکه فورا رفت فرانسه و تبعه آنجا شد.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:13
kimiaa - تهران - ایران
حسابی میسوزه از اسکار فرهادی و نفروختن فیلمهاش!تاریخ مصرفت تموم شده حاج ابراهیم
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:23
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
آیا ایرانیها دروغ نمیگن . همه مردم دنیا کمتر یا بیشتر دروغ میگن. دیگه شورش درآمده هر کس فیلمی درست میکنه یه دلیل پیدا میکنند که بگن توهین کرده به ایرانی. پس آمریکاییها فیلم میسازند و دو نفر توش قاتل هستند همه باید اعتراض کنند و بگن به آمریکایی توهین شده .. حسادت هم حدی داره . سی سال پیش جنگ کردند تا ابد میخوان نونش رو بخورند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:13
سرسره - اهواز - ایران
بعضیها باورشون شده بود که تو ادم شدی خوب شد بازم نشون دادی که افتابه به دست اقایی ذات بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بداست
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:40
آرمان شهر من - استهبان - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران....تو رو خدا حالا قبول کن! همه دنیا منتظرن یه کاریش کن دیگه...
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 22:55
behziba - تهران - ایران
آذری باهوش. خخخخخخخخخ. علمی تخیلی شد
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 23:54
hovakhshatare - تهران - ایران
ای بابا ابرام آقا حالا چرا ناراحتی؟ خوب آقای فرهادی اسکار گرفت ایشالا شما هم جایزه‌ی دستمال چفیه‌ی ابریشمین رو از دستان چلاق‌علی دریافت می‌کنی و دستش رو هم ماچ می‌کنی. این که خیلی برای تو بهتر از اسکاره.
جمعه 22 فروردين 1393 - 01:16
ارش کمانگیر - مشهد - ایران
اخه مرد مومن مگه اسکار دادن فقط تنها به محتوای فیلم ربط داره؟؟؟؟؟ کلی دیگه ابشن مثبت هم توش هست.....در ضمن مگه تمام فیلمای دنیا همه بر پایه و اساس واقعییت ساخته شده یا اونایی که قبلا اسکار گرفتن یعنی تو فیلماشون همش راس تو حسینی بوده و توش کم دروغ گفتن؟؟؟..اقای حاتمی کیا از شما این حرفا بعیده .. فکر نکنم حس حسادت یا خودبینی داشته باشین چون خدایش این حرفا در شائن و منزلت و یک کارگردان باحال و باتجربه نیست......
جمعه 22 فروردين 1393 - 01:44
sarap - ونکوور - کانادا
چقدر حسوده این مردک حاتمی کیا!!!!
جمعه 22 فروردين 1393 - 04:44
آذری باهوش - میانه - ایران
آرمان شهر من - استهبان - ایران. دوست عزیز. گیر نده دیگر. این فیلم واقعا چه چیزی داشت بغیر از اینکه چهره ایرانیها را بد نشان بدهد و برای اصغر فرهادی تابعیت فرانسه بگیرد؟ پس برو به آبروی کشورت فکر بکن تا در دنیا سرافکنده نباشی .
جمعه 22 فروردين 1393 - 05:05
رجب علی - تگزاس - امریکا
واقعا این آقا نماد راستگویی ؟؟!!!!نگا کنید چقدر راست میگه ریشش را سه تیغه کرده خودشم میدونه که طبق استفتا رهبر عزیز زدن ریش با تیغ حرام است ا.نم.قع آومده رهبر رهبر هم تو تلویزیون میگه . آخه ااین دفاعی که از ده نمکی کردی آخه دفاع بود . اگه راست میگی یه فیلم بساز از لحظاتی که این ده نمکی ها با چوب مرذم(حقیقت)را میزدن .فیلم بساز مثل مستد منتظری آقای باغی بیار ت جشن واره
جمعه 22 فروردين 1393 - 06:22
batistuta - تهران - ایران
انصافاً این یکی رو راست گفته.این فیلم جز ایجاد پرستیژ برای خود فرهادی و کریه تر کردن چهره ی ایرانیان در دنیا دستاورد دیگری نداشته،و الا فیلم جدایی یک فیلم کاملاً معمولی بود.فیلمهای ایرانی که از لحاظ کیفیت شایستگی دریافت اسکار را در سالیان اخیر داشتند به ترتیب:ناخدا خورشید اثر استاد تقوایی،سگ کشی بهرام بیضایی،هامون مهرجویی و چند فیلم دیگر.
جمعه 22 فروردين 1393 - 12:15
baranesard - بروکسل - بلژیک
واقعأدست چند نفر درد نکونه که راست گفتین ٬از ایرانی درو ونیرنگ کار تر نیامده.خوشحالم که هستن کسانی که واقعیت رو می گن.ایرانی درو،کلک، مرده پرست ،غیرقابله اعتماد، ویعنی کسی که خرید وفروش آن راحته (به قول یکی از دوستان بجزء ۲۰٪) از ایرانی بودن بیزارم.لطفأ نظر ندید.مرسی
جمعه 22 فروردين 1393 - 12:24
asal30 - بندرعباس - ایران
خوب ایرانی ها دروغگویند این که توش شکی نیست. حالا یکی اومده گفته ایرانی ها دروغ میگند باید صدات در بیاد؟. تا جایی که من تجربه کردم و تو خارج از کشور با ایرانی های زیادی ارتباط داشتم فهمیدم که ایرانیان بدترین و دروغگوترین و کلاهبردار ترین و خاله زنک ترین و بی معرفت ترین و حسودترین در عین حال بهترین و با معرفت ترین و با مغز ترین آدمهای این کره خاکی هستند. واقعآ حاضرم با خارجی ازدواج کنم ولی با ایرانی و عرب وصلت نکنم.
جمعه 22 فروردين 1393 - 13:43
asal30 - بندرعباس - ایران
ولی با این حال بنظر من فیلم اصغر فرهادی ارزش اسکار گرفتن نداشت. ولی با این حال از اینکه یک هموطن ایرانی اسکار گرفته باعث خوشحالی است
جمعه 22 فروردين 1393 - 13:47
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. دوست عزیز. من با شما موافقم که فیلم جدایی ارزش اسکار را نداشته است. ولی ایرانیها هم خوب و بد دارند و شما باید یک ایرانی خوب را پیدا کنید برای ازدواج و فکر نکن که خارجیها همه خوب هستند. ضمنا آنها تو را بشکل تحقیر میبینند و باید همیشه سرکوب بشوی. من با شناختی که از شما پیدا کردم که در صفحات دیگر دیدم مواظب مردهای بد هستی و بزودی شکار نمیشوی این نشان میدهد که آینده خوبی در انتضار شما هست. به آنچه که میخواهی خواهی رسید مواظب مردهایی که فقط میخواهند از تو بهره جنسی ببرند باش چون آنها دخترها را پس از آزار و اذیت رها میکنند و حتی پشت سر خودشان را هم نمیبینند.
جمعه 22 فروردين 1393 - 21:50
mousa63 - همدان - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران ... با این منطق با تماشای فیلم های خوب «آژانس شیشه ای» یا «ارتفاع پست» ساخته ایشان نیز لابد باید تصور کنیم «همه مردم ایران گروگان گیرند......
جمعه 22 فروردين 1393 - 22:05
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
آخه تو ارتفاع پست تو که ایرنیا رو خوب نشون دادی و صادق !!!! در هر صورت خوب نون خوردی از مسائلِ جنگ، همینقدر برش داری حالا چرا به کار هنرمندانه آقایِ فرهادی اینقدر حسادت میکنی‌، حقِ آقایِ فرهادی اسکار بود، چون فیمسازِ واقعی‌ هست و موج سوار‌ی نمیکنه batistuta - تهران - ایران- جاسوس , کریه تو هستی‌ که ایران فروشی میکنی‌، حکومت و افرادِ وابسته به آن کریه هستند که نوکرِ لبنان و روسِ درِ پیتی هستند صفتِ خودت رو به بقیه نسبت نده.
شنبه 23 فروردين 1393 - 00:25
asal30 - بندرعباس - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران . مچکرم...بله من دختر باهوشی هستم و دم به تله مردان هوسباز نمیدهم. *. من با شناختی که از ایرانی ها پیدا کردم جز بی ادبی و فحش و بی احترامی و توهین و تهمت ناروا چیزی ندیده ام. ولی خارجی ها هرچه باشند با صداقت تر از ایرانی ها هستند . من دوستان خارجی زیادی دارم که هر وقت مشکلی داشتم با آنکه از بی حوصلگی محلشان نمیدادم ولی هربار مشکلی برایم پیش می آمد کمکم کردن در حالی که وقتی از هموطن ایرانی ام کمک خواسته بودم بی محلی کرد.
شنبه 23 فروردين 1393 - 01:46
راهجو - فریدونکنار - ایران
asal30دوست عزیز،جز مرگ هیچ چیز تو این دنیا مطلق نیست! شاید چرخ روزگار تو را اسیر یک هموطن کند اینقدر به آینده ات و اینکه چه خواهی کرد مطمئن نباش!پیروز و سربلند باشی!
شنبه 23 فروردين 1393 - 18:22
جنگنده - تهران - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران .................. تو برو با گلزار عروسی کن، خارجی پیشکشت. همه جای دنیا آدمه خوب و بد داره اگر میبینی ایرانیها این گونه شده اند یکی از دلایلش تاثیر فرهنگ غربی و مادی زدگی و پول پرستی و ظاهر پرستی آنهاست همانطور که تو هم ظاهر پرستی و از گلزاری که ذره ای استعداد بازیگری ندارد چشم بسته حمایت میکنی.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 05:33
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. دوست عزیز. شما باید همان موقع که خارج بودید شوهر خارجی پیدا میکردید. حالا فقط دو راه دارید یا با ایرانی ازدواج کنید و یا از طریق دانشجویی به کشور مورد علاقه خود سفر کنید و آنجا اقدام به یافتن مرد مورد علاقه خود کنید که آنهم زمان بر میباشد و مشکل زبان و فرهنگ هم وجود دارد ضمن اینکه پول زیادی هم میخواهد.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 08:15
asal30 - بندرعباس - ایران
جنگنده - تهران - ایران . کسی از شما نظر خواست ؟؟. در ضمن من دنبال شوهر پیدا کردن نیستم. نمیدونم شما چه دشمنی با گلزار دارید؟. در ضمن من عاشق چشم و ابروی گلزار نیستم . *. نه جانم ایرانی ها مشکل شون عقده است و حسادت و غرور و خاله زنک بازی. هیچ جای دنیا همچین آدمهای بدی پیدا نمیشه که تو ایران هست.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 18:55
asal30 - بندرعباس - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران. من دنبال شوهر پیدا کردن نرفتم خارج از کشور برای درس خوندن رفته بودم. ولی چیزهایی از ایرانی ها دیدم که تصمیم گرفتم با هموطن خودم هرگز وصلت نکنم. * تو خارج از کشور هم خاطرخواه خارجی زیاد داشتم ولی مشکل اینجا بود که خانواده من مخالفت میکردن که دخترشون با خارجی وصلت کنه. ولی واقعا خیلی بدم میاد با یک مرد ایرانی ازدواج کنم که بهم فحش رکیک بده.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 18:58
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. من مشکل شما را با تمام وجود درک میکنم. البته باز هم ایرانی خوب پیدا میشود. بنظر من شما نباید بدنبال زیبایی ظاهری بروید مخصوصا امروزه در ایران پسرهایی که آرایش میکنند زیاد شده است ولی آنها به درد زندگی نمیخورند اما پسرهایی هستند که مثلا کوتاه قد یا بی مو و یا با دماغ بزرگ هستند ولی خیلی خوش اخلاق هستند فکر نکنید من زشت هستم و برای همین این حرفها را میزنم! من خیلی هم تیپ خوبی دارم و چشمهای رنگی دارم و دخترهای زیادی من را دوست داشته اند. تنها مشکل اینجاست که من دوست دارم بروم دنیا را ببینم و با فرهنگهای مختلف آشنا بشوم و کارهایی را که تابحال نکرده ام انجام بدهم . البته منظورم کارهای بد نیست کارهای خوب و هیجانی مثل بانجی جامپینگ و خلبانی و چتربازی... بخاطر همین فکر میکنم اگر ازدواج کنم این باعث جدایی میشود و طلاق خیلی دردسر دارد...البته خارجیها هم همیشه فحش میدهند و این در فیلمها مشهود میباشد ولی پدر و مادر شما نباید گیر بدهند و اگر واقعا خارجی دوست دارید اشکالی ندارد.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 00:27
asal30 - بندرعباس - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران. چه عجب یک نفر پیدا شد رو راست حرف بزند. مچکرم ...کامنت شما رو که خوندم خنده ام گرفت . *. حرفهای شما درست ولی تیپ و ظاهر و قیافه برای من خیلی اهمیت زیادی دارد همانطوری که برای شما آقایون این چیزها برای ازدواج با یک دختر خیلی خیلی برایتان اهمیت دارد. من حاضر نیستم با یک جوان زشت و کچل و دماغ گنده ولی خوش اخلاق هرگز وصلت کنم . چرا که من باید یک عمر قیافه او را تحمل کنم . البته حاضر نیستم با یک مرد بسیار زیبا ولی بد اخلاق هم وصلت کنم چرا که زندگی را زهرمارم می کند و قیافه اش آن موقع دیده نمی شود. *. اتفاقآ مشکل ما دخترهای ایرانی همین است وقتی دنبال ازدواج هستیم پسرهای ایرانی دنبال دردسر افتادن نیستند. فقط می خواهند از دختر ایرانی سواستفاده کنند بعد بروند با یکی دیگر . ادامه در کامنت بعدی.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 15:04
asal30 - بندرعباس - ایران
. *. اتفاقآ مشکل ما دخترهای ایرانی همین است وقتی دنبال ازدواج هستیم پسرهای ایرانی دنبال دردسر افتادن نیستند. فقط می خواهند از دختر ایرانی سواستفاده کنند بعد بروند با یکی دیگر . نمونه اش را زیاد در خارج از کشور دیدم . پسرهای خوش قیافه ایرانی که به من ابراز علاقه میکردن ولی بعد متوجه میشدم آنها قصدشان ازدواج نیست فقط سکس میخواهند و بس . بعد هر شب در بغل یک دختر خارجی بودن و به دختر ایرانی محل نمیدادن. و تنها عرب ها و سیاه پوست های آفریقایی دنبال دختران ایرانی بودن. که دختران ایرانی هم نمیتوانستند با آنها بروند. و مجبور بودن تنها باشند. بعد پسران ایرانی می گفتن ما حالمان بد می شود دختر ایرانی با عرب برود ! پس چطور ما حالمان بد نمیشد آنها با خارجی می روند بعد دوباره بعدش می آیند سراغ دختر ایرانی؟!!!.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 15:05
asal30 - بندرعباس - ایران
برای همین فقط زشت ها می ماندن که من هم از وصلت کردن با زشت ها بیزارم. خارجی مسیحی هم خیلی برای ازدواج سراغم آمد و فقط بخاطر مخالفت برادرم به آنها جواب رد دادم .پدر و مادرم حرفی ندارند. در نهایت این تقصیر پسران ایرانی است که تا خارج از کشور می روند جوگیر میشوند و دنبال زنان زیبا روی خارجی می روند و دختر ایرانی مجبور میشود به فکر ازدواج با خارجی بیوفتد
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 15:06
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. البته بیشتر پسران ایرانی بطور غریزی دخترهای خارجی دوست دارند و من دلیل آنرا نمیدانم. البته بعضی دخترهای ایرانی زیبا هستند ولی بیشتر آنها واقعا چاق و قد کوتاه هستند و شاید بخاطر همین کسی سراغ آنها نمیرود. شما میتوانید با یک پسر ترکیه ای یا عرب ازدواج کنید که در آنصورت مشکل اختلاف دین هم ندارید.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 22:22
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. ولی باید قبول کنید که پسر ها بطور غریزی غیرت دارند ولی دخترها به آن شکل ندارند پس برای یک دختر زیاد سخت نیست که پسر با یک دختر خارجی برود ولی برعکس پسر خیلی از این ناراحت میشود. برای همین زنها اجازه میدهند شوهرشان زن دوم بگیرد و بعضیها اصلا خوشحال میشوند که شوهرشان با زن دیگری هم باشد ولی هیچ مردی نمیتواند قبول کند که زنش با مرد دیگری باشد.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 22:26
asal30 - بندرعباس - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران. شما خودتان هم مشخص میشود دنبال زنان قد بلند و زیبا روی خارجی هستید. پس به دختر ایرانی حق بدید که وقتی پسر هموطن چشمش دنبال زنان زیباروی خارجی است برود با همان خارجی هایی که به سمتش می ایند . اتفاقآ دختران ایرانی خیلی هم غیرت دارند . من به شخصه ناراحت میشدم که پسران ایرانی ها زنان خارجی را به دختران ایرانی ترجیح میدادن ولی چه میشد کرد. *. هیچ زنی حاضر نمی شود شوهرش زن دیگری بگیرد . مگر انکه آن زن عیب و ایرادی داشته باشد که آنقدر بدبخت شده باشد که به شوهر پر روی ایرانی اش همچین اجازه ایی دهد. *. من یک چیز دیگر متوجه شده ام بعضی از پسران ایرانی که خارج از کشور دیده ام خودشان چشمشان به زن و دختر مردم است و چه پیشنهاد ها که به دختران ایرانی نمیدادند ولی بعد متوجه میشدی فقط برای زنان و دختران مردم این رفتارها را میکنند تا از آنها سواستفاده کنند و برای مادر و خواهر خودشان سخت گیری میکنند. این نشانه بی غیرتی آنهاست که به زنان مردم چشمداشت داشته ولی به خواهر خودشان غیرت داشته باشند. این یعنی هرزگی و بی غیرتی .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:51
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. من فقط سعی کردم واقعیت را بگویم و همه میدانند که زنهای خارجی از نظر قد بلندتر هستند و پوست سفید تر و موهای روشنتر دارند. ولی من بدنبال زیبایی ظاهر نیستم و مطمین باش که دختر خیلی زیبا مشکلات دارد. البته من هیچوقت حتی اگر کشته شوم یک دختر زشت را قبول نمیکنم چون تا آخر عمر گرفتار میشوم و پیش همه خانواده و فامیل تابلو میباشد. چند وقت پیش یک دختر زشت خیلی عاشق من بود و همیشه برایم پیغام میداد ولی من فراری بودم و حتی میخواستم خودکشی کنم که چرا خدا من را اینجوری بدبخت کرده بود ولی بالاخره با نقشه هایی از دست وی راحت شدم. اگر پسر فقط بخواهد با آن دخترها آشنا بشود اصلا بی غیرتی نیست چون او نمیخواهد کار بدی انجام بدهد.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 04:51
asal30 - بندرعباس - ایران
آذری باهوش - میانه - ایران. من هم از ازدواج کردن با آدم خیلی زشت بیزارم . ولی آدم بسیار خوشگل هم کلی خاطرخواه دارد و دردسر. *. من قیافه شما را ندیده ام که میگویید زیبا هستید . من مثل خیلی از دختران ایرانی دنبال چشم رنگی نیستم زیرا هر چشم رنگی ایی زیبا نیست . گاهی کسانی که موهای تیره و چشم تیره دارند بسیار جذاب تر و زیباتر از چشم رنگی ها هستند . *. ادامه در کامنت بعدی
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:18
asal30 - بندرعباس - ایران
اتفاقا من با آنکه چشم رنگی ندارم ولی بخاطر خوش اندامی و جذاب بودنم خاطرخواه زیاد داشته ام و همیشه شرمنده کسانی میشدم که مرا دوست داشته ولی من بخاطر انکه انها از من کوتاه تر بوده اند و یا عیب های ظاهری زیادی داشته اند شرمنده انها شده ام . متاسفانه دختران زیبا نصیب مردان زشت می شوند چرا که مردان زیبا دنبال زندگی نیستند و فقط میخواهند تا 40 سالگی برای خودشان ول بگردند و خوش گذرانی کرده و بعد از 40 به بعد یک زنی حالا بگیرند شاید 20 سال از خودشان جوانتر. *. تقصیر شما نیست تقصیر ذات تنوع طلب مردان و زنان ایرانی است . آنقدری که ما دختران ایرانی به ظاهر اهمیت میدهیم خارجی ها این گونه نیستند. یک دختر بسیار قد بلند و مو بلوند خارجی را بیاد می آورم که دست مردی قد کوتاه با 160 سانت قد یا شاید کمتر که حتی یک تار مو بر سر نداشت را گرفته و با چنان عشقی راه می رفتند . تعجب زده شده بودم آنها مثل ما ایرانیان نیستند . که فقط دنبال این باشند که فرد مورد نظرشان از همه لحاظ 20 باشد
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:18
asal30 - بندرعباس - ایران
البته همانقدری که ایرانی ها دنبال زنان بلوند و سفید و قد بلند خارجی هستند. آنها از پوست تیره و موی مشکی ما ایرانیان خوششان می آید . *. اروپایی ها و خارجی ها نژادشان کلآ با ایرانیان فرق می کند . خدا آنها را زیباتر آفریده در این شکی نیست ولی مگر همه چیز زیبایی است ؟. من خیلی از زنان زیبا روی خارجی را میشناسم که بویی از عاطفه و انسانیت نبرده اند . حتی یادم می آید یک زن زیباروی خارجی که با یک مرد بسیار معمولی و شاید سبزه تیره ایرانی ازدواج کرده و دو فرزند هم داشتند . ولی وقتی من از آن مرد ایرانی که خیلی هم قیافه اش معمولی و ساده بود یک سئوال در فرودگاه پرسیدم آن زن به اصطلاح زیبا روی چشم رنگی چنان از حسادت داشت می ترکید که نزدیک بود منفجر شود!!!!!!!!!. موقع برگشتن دوباره با آنها همسفر شده بودم...جا نبود و من مجبور شدم کنار 3 صندلی خالی در فرودگاه امام کنار ان زن بنشینم . ولی هنوز ننشسته بودم که آن با حسادت چند ساک دستی اش را پرت کرد روی صندلی ها تا من ننشینم!!!!!!!!!!. من هم مجبور شدم با مریضی ام بروم چند صندلی آن طرف تر و پیش دختران ایرانی بنشینم.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:29
asal30 - بندرعباس - ایران
و افسوس خوردم از اینکه چرا مردان ایرانی انقدر به این خارجی های نمک نشناس . محبت میکنند و سر تا پایشان را طلا میگیرند ولی با دختر ایرانی اینقدر بد هستند؟. آن هم فقط بخاطر خوشگلی و چشم رنگی شان و قد بلند شان؟. من دوستی دارم که در خارج از کشور است و زن امریکایی دارد . دوست ایرانی وقتی مهمان دعوت میکند خانه اش باید کلی با زن امریکایی اش حرف بزند ! بعد زن امریکایی اش سر ساعت 9 یا 10 که بشود در خانه را باز میکند و به مهمانان ایرانی می گوید بروید !!! ساعت خواب من دارد رد می شود!!!. و شوهرش کلی خجالت میکشد از این رفتار او. حتی وقتی زن امریکایی اش مریض می شود هر روز برایش آب پرتقال میگیرد و به او کلی میرسد .ولی خودش که مریض میشود آرزو میکرد یک بار زن آمریکایی اش برایش آب پرتقال بگیرد و برایش بیاورد!. ولی او باید با آن حال مریض خودش برود برای خودش کاری کند . او یکبار گفت آرزو دارد یک زن کدبانوی ایرانی داشته باشد که بوی قورمه سبزی از آشپزخانه اش بلند شود .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:29
asal30 - بندرعباس - ایران
حرف من این بود که تو هرچقدر از زنان خارجی خوشت بیاید و به آنها بدون چشمداشت محبت کنی آنها این محبت تو را هرگز جبران نمیکنند. آنها هرگز مثل یک زن ایرانی نمی شوند . البته استثنا هم وجود دارد من خودم چند دوست خوب خارجی داشته ام که موقع بیماری و سختی خیلی به دادم رسیده اند و کمکم کرده اند. و در عوض دوست ایرانی جواب تلفنم را نداده است. *. در محموع من با شناختی که از ایرانی ها دارم ایرانیان بدون چشم داشت به خارجی ها محبت میکنند ولی آن خارجی بلد نیست مثل توی ایرانی با معرفت باشد و روزی جبران کند . در فرهنگ او محبت کردن بدون قصد و منظور معنایی ندارد . یادم می آید یک روز یک کیک شکلاتی درست کرده و سر کلاس بردم . استادم که یک خانم بود زودتر از همه دوست داشت کیک را بخورد! چاقو برداشت و کیک را برید و همه را به آنها بخشیدم. روز بعد 5 دقیقه دیر سر کلاس رسیدم. ولی او سرم فریاد کشید و مرا سر کلاس راه نداد!!!!!!!. به خودم فحش میدادم که دستم بشکند که نمک ندارد .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:35
آذری باهوش - میانه - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران. آن استاد کار خودش را انجام داده است و شما نباید ناراحت شوید و آنرا با دوستی قاطی کنید. من وقتی برای امتحان رفته بودم خارج یک دختر خارجی از من خیلی خوشش آمده بود و دختر خیلی خوبی هم بود و همیشه به من محبت داشت ولی من بخاطر مسایل فرهنگی که خیلی اهمیت میدادم به او احساس نداشتم و بیچاره بعد از چند وقت ناامید شد و رفت. البته از آن دخترهای خوب و با معرفت بود....به هر حال هر کس اشتباه میکند و با پشیمانی فقط خود را ناراحت میکند و بنظر من همیشه کیس های جدید پیدا میشوند. البته برای ما شهرستانیها سخت تر است چون محیط کوچک است و من هیچوقت نمیخواهم مثل پدر بزرگها ازدواج کنم باید خودم کسی را دوست بدارم...معلوم نیست سرنوشت آدم کجا است فقط خداوند میداند. نمیدانم شما به خدا اعتقاد دارید یا نه ولی من خیلی به او اعتقاد دارم و همیشه برای من کارهایی بزرگ کرده است. بنظر من وفاداری از همه چیز مهمتر است برای یک زن . اگر آن زنهای زیبای خارجی وفادار نباشند هیچ ارزشی ندارد.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 01:58
asal30 - بندرعباس - ایران
من آن مثال را زدم که بگویم خارجی ها معرفت حالی شان نمیشود . بله من به خدا اعتقاد دارم ولی سرنوشت انسان دست اراده خودش است نه اراده خدا . انسان میتواند با عقل و منطق و اراده خودش برود یا یک آدم بد ازدواج کند و بدبخت شود . و میتواند کمی صبر کند و بعد با یک آدم خوب و بهتر برود و خوشبخت شود. خدا شاید انسان های بد و خوب را سر راهت قرار دهد ولی این تو هستی که میتوانی با اراده خودت تصمیم بگیری و آینده ات را بسازی یا خراب کنی. امیدوارم خدا به همه کمک کند تا به خواسته های قلبی شان برسند .
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 02:55
آذری باهوش - میانه - ایران
قبول دارم ولی ما خیلی وقتها واقعا گیج هستیم و مجبور میشویم به خدا اتکا کنیم و دیگر چاره ای نیست. ولی وقتی خدا یک آدم خوب را سر راه تو قرار داد و تو او را انتخاب نکنی آنوقت اشکال از اراده تو میباشد
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 05:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.