القاعده در سوریه از مسیحیان جزیه می گیرد
+10
رأی دهید
-52

شاخه القاعده در سوریه اعلام کرد براساس توافقی با مسیحیان شهر الرقه، از آنها جزیه می گیرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شاخه القاده در سوریه با عنوان "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)" فعالیت می کند.
داعش همچنین متن توافقنامه 12 بندی درباره زندگی مسیحیان در شهر الرقه سوریه را منتشر کرد.
هم اکنون شهر الرقه در کنترل داعش است.
براساس توافق میان داعش و مسیحیان شهر الرقه، مسیحیان از این پس باید به داعش جزیه پرداخت کنند. مراسم های دینی خود را در مکان های ویژه خود برگزار کنند و نشانه یا علامت ویژه ای از دین خود نشان ندهند.
داعش تهدید کرده است هر کسی این قواعد را رعایت نکند با او به مانند یک دشمن، رفتار خود شد.
داعش گفته است که این توافقنامه برای حمایت از مسیحیان است.
جزیه مبلغی یا معادل آن است که حکومت اسلامی در ابتدای اسلام از غیرمسلمانانی که در مناطق تحت کنترلش زندگی می کردند دریافت می کرد.
براساس این توافق، مسیحیان ثروتمند باید معادل 13 گرم طلای خالص، مسیحیان با وضعیت مالی متوسط، نصف این رقم و مسیحیان فقیر نیز یک چهارم آن را بپردازند.
بخشی از این توافقنامه به این شرح است:
- مسیحیان همچنین حق ندارند نقش صلیب را بر هر چیزی یا مکانی یا در بازار یا امکانی که در آنها مسلمانان حضور دارند.
- مسیحیان حق ندارند از بلندگو به هنگام برگزاری مراسم دینی خود استفاده کنند.
- مسحیان نباید از لباس هایی ویژه ای استفاده کنند که نشانگر دین آنها باشد.
- مسیحیان حق تعمیرات ساختمانی برای عبادتگاه های خود را ندارد.
قبل از بحران سوریه، حدود 300 هزار نفر در شهر الرقه زندگی می کردند که کمتر از یک درصد آنها مسیحی بودند.
تعداد زیادی از مسیحیان بعد از آغاز بحران، این شرکت را ترک کردند.
داعش بارها ضمن حمله به مسیحیان، عبادتگاه های آنها را به آتش کشید.
براساس خبرهای غیررسمی، حدود 3300 نفر در درگیری ها میان داعش و بقیه دیگر گروه های مخالف کشته شده اند.
داعش هم اکنون متهم به زندانی کردن تعداد زیادی از فعالان گروه های مخالف تندروی اسلامگرا و لیبرال، خبرنگاران خارجی و فعالان انسانی هستند.
هم کانون داعش مشغول درگیری شدید با دیگر گروه های مخالف حکومت دمشق است.
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
دین توحش ، قوانینی که حتا تو جنگل هم جاری نیست، واقعا یک مسلمان چطور میتونه بگه من مسلمان هستم و خجالت نکشه ؟؟؟؟
شنبه 10 اسفند 1392 - 21:56
karkas - اصفهان - ایران
همین کار را پروتستان های انگلیس بر سر کاتولیک های ایرلند می آورده اند, لعنت به دین و خرافات
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:22
مسافر غربت - کالمار - سوئد
با پروویى تمام میگن من مسلمانم الحمداللله ،،،.خجالت پیششون شرمنده هس
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:37
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
اگر ایران افغانستان،عراق،سوریه ودیگر کشورهای عربی رو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم خواهیم فهمید همهٔ بدبختیهامون از اسلامه وبس
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:51
dark.chocolate - زوریخ - سوییس
اسلام از اول هم همین بوده بساطش، جزیه، خمس، زکات، دین یعنی دزدی، دین یعنی دکون. مسلمون هم یعنی تروریست.
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:41
mountainman - استکهلم - سوئد
یکی از سکولار ترین و ازادترین کشورهای عربی سوریه بود. فقط بشار اسد روابط نزدیکی با روسیه و ایران داشت. مثل اوکراین.
شنبه 10 اسفند 1392 - 22:48
marineboy - لس انجلس - امریکا
وحشی های بی سر و پا یک مشت آدمخوار دیوانه اند که به جان مردم افتاده اند. چقدر مردم سوریه احمق بودند که اینها را رهایی بخش خودشان انتخاب کردند.
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:35
ekman - شیراز - ایران
پدران و مادران ما که توان مادی نداشتند یا کشته میشدند و یا از سر مصلحت مسلمان میشدند!!کسانی هم که پولمیدادند(جزیه) زرتشتی ماندند و بعضی ها هم از ترس به کوه و بیابان زدند ،چون نه پول داشتند و نه دوست داشتند کشته و یا مسلمان شوند. این را یکی از هموطن های زرتشتی مان برایم بارها تعریف کرده است.آره این قانون بعد از حمله تازیان به کشورمان وضع شده بود!!وقتیکه دوست و هموطنم تعریف میکرد،من به شهامت آنانی که فرار کردند و دین جدید را قبول نکردند آفرین گفتم،بر عکس پدران و مادران خودم که ماندند و ذّلت را قبول کردند.
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:59
mlowes - واشنگتن - آمریکا
کار درستی میکنند. دارن دستورات خدا رو اجرا میکنند دیگه. مگه شماها قرآن نخوندید تا حالا، که به مسلمانان گفته با اهل کتاب چه رفتاری داشته باشین؟!!!!!
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 00:30
faranak-montreal - مونترال - کانادا
بدتر از خمینی , پدر مادرم را به خاطر مسیحی بودن با انقلاب فرهنگی و نژاد پرستانش بیکار کرد بعد از ١٥ سال معلمی و تربیت بچههای ایرانی
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 01:34
hassan5 - تهران - ایران
در انقلاب ایران هم همین اتفاق افتاد یک عده از راه رسیدند و با کشیدن مار و خواندن ان مردم امی را بسمت خودشان کشیدند و روشنفکران انگشت بدهان حیران باقی ماندند.بطور کلی فرصت طلب ها همه جا هستند و ماهی سر سفره مردم را ترجیح میدهند.انجام حرکت درست و بنتیجه رساندن ان خیلی سخت است.کلا انقلاب تخریب حتما دارد ولی سازندگی ان ابهام دارد و اکثرا جامعه خرابتر میشود.در ایران باید بدنبال رفورم باشیم
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 05:55
hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم. اینهم از قد تبین رشد منه الغی شما!! همین داستان رو هم از اول با یهودیا و مسیحیا و بعدا هم با زرتشتیان داشتن. گفتم، برو سفره تو تو همون قم پهن کن که مشتری داره
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 05:55
romano - تهران - ایران
leila leila - گوتنبرگ - سوئد دیگران من با افتخار میگم مسلمانم نگم چون هزاراتا آدم بزرگ از مملکتم بر نیومده؟ و تا حالا از خودتون نپرسیدیدن این ابلهها با این افکار مرتجعشون چطور این اسلحه ها رو و از کی میخرن و میشن القائده؟ و تا حالا دیدید یک دوربین یا هر وسیله ارتباط جمعی روی مردم عادی کوچه خیابون زوم کنه و بپرسه آیا با توحش موافقید؟ این جنگ داره به مردم مسلمون تحمیل میشه چهارصد ساله داره این بربریت اروپا به مردم تحمیل میشه کلا غربی ها دو جنگ جهانی و تاریخ برده داری و توحش قرون وسطی و قبل از اون بربریت رومی و یونانیشون و خونریزی برگ برگ تاریخشون رو نوشته و در جواب تمامی پناهندههای بالا که هم با خودشون هم با خداشون و هم با فرهنگشون قهر کردن این لینک https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp حاوی لیست کشورها و نرخ جنایته و بحثی رو نمیگذاره که ملاک جهل دین نیست (چون مسیحیها رکورد دارن و اصلا ربطی به مسیحیت نداره). شما اگر لطف بفرمایید دست از قلیان و آبجو بردارید و تحصیلات عقب افتاده رو به انجام برسونید هم کار مفیدی بحال خودتون کردید هم به مصرف کمتر برق کمک کردید.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 05:39
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
اسلام یعنی شیطان پرستی به معنای واقعی کلمه
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 08:20
hossein+87 - ایران - ایران
mlowes - واشنگتن - آمریکا ، تو خود قرآن هم همه ی ادیان الهی رو مقدس و قابل احترام شمرده. حالا یه مشت پفیوز میان به اسم اسلام سر میبرن و این کارا رو میکنن یعنی اسلام اینا رو گفته؟ چــــــــــــــــــــقدر آدم باید احمق باشه!
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 07:39
راهجو - فریدونکنار - ایران
آدم یاد صدر اسلام میوفته! زمانیکه ایران فتح شد و ما آواره شدیم! یا تن دادیم و یا برای فرار از خاری جلای وطن کردیم و آواره چین وهند شدیم! اما امروز چی؟ تا صبح چه زاید، شب آبستن است!
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 09:09
marineboy - لس انجلس - امریکا
آن مال هزار و چهارصد سال پیش بود که سیستم مالیاتی وجود نداشت. مسلمانها زکات میدادند و پیروان دینهای دیگر جزیه. حالا همه در بیشتر کشورهای اسلامی یکسان مالیات میپردازند دیگر کسی جزیه و زکات نمیدهد. بسیاری از این قانونها مال همان دوران بوده قانونهای امروزی کشورها بر پایه حقوق انسانی و بیشترشان سکولار هستند. یک عده عقب افتاده نفهم هنوز چسبیده اند به قانونهای زمان پیامبر که بیشتر کاربردشان برای بادیه نشینان بدوی حجاز بود.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 09:59
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
قرآن کریم، مجید و یا شریف، مملو از آیات جنایی است. متاسفانه خشن ترین، خونخوار ترین و خودخواه ترین دین، دین مبین اسلام است و بس
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 10:21
فراوانی - قطر - قطر
پدر این اسد اگر نصف پولهایی که خرج جنگ ودشمنی با اسراییل را خرج آدم کردن اینها میکرد اینجوری نمیشدن این بیچاره ها
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 11:50
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
romano - تهران . یعنی الان با دلیل و مدرک حرف زدی؟ اینم یک نمونهٔ تحجر مغزی شما مسلمان مفتخر به آئینه غیر مقدّس اسلام . در ضمن بنده نه اهل قلیان هستم و نه تحصیلاتم ناتموم موند اما کاملا مطمئنم که شما هم بی سوادی و هم یه چیزی مصرف میکنی که در توهم افتخار به این دین زیر زمینی به سر میبری . کمی مطالعات غیر متعصبانه بفرمایید نظرتون عوض میشه ، اونوقت به جای افتخار شرم میکنید
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:27
zendan - لندن - انگلستان
دمشون گرم چهره واقعیه اسلام رو دارن نشون میدن.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:56
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
marineboy - لس انجلس - امریکا. باز مغلطه داری میکنی، اولا سیستم مالیاتی در حکومت مرکزی ایران وجود داشت، دوم مالیاتی که از هر مردمی گرفته بشه برای همون مردم باید خرج بشه، عمر از ایرانی ها مالیات میگرفت میفرستاد برای شام و مدینه. سوم اینکه زکات از فروع دین هست و واجب نیست ولی اگر مسیحیان و یهودیان و پیر وان أدیان دیگه جزیه نمیدادن، سرو کارشون با شمشیر گدا و گشنه های دو رو بر محمد بود. جمعش کن اینقدر هم ماله کشی نکن، اسلام دین توحش، آدم کشی، تجاوز و زور گیری به اسم الله است.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:19
تیتو تیتو - تهران - ایران
mountainman - استکهلم - سوئد موافقم
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:26
marineboy - لس انجلس - امریکا
Hamid411 - تربیت و فهمت را نشان دادی چندان با همان بسیجی های چماق بدست فرقی نداری تنها تو مخالف اسلامی انها موافق. ضمنا تو حق تعیین تکلیف نداری هرچه بخواهم مینویسم ظاهرا تازه پایت اینور آب رسیده که اینجور به مردم میپری و میگویی خفقان بگیرند چون اینجا آزادی بیان هست. کی اصلا از ایران حرف زد؟ اصلا فارسی بلدی؟یک محمد در حجاز ظهور کرد نه ایران، دو جامعه آنزمان حجاز سیستم اجتماعی درستی نداشت و بر پایه عشیره و قبیله اداره میشد. سه تا زمانی که محمد زنده بود اسلام وارد ایران نشد. دفعه دیگه کمی فکر کن بعد گرد و حاک کن.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:53
marineboy - لس انجلس - امریکا
در همان دوران اولیه پس از اسلام تا پیش از حمله مغولها، مسلمانها و مسیحیان و یهودیان کنار هم به مدارس علمی انزمان رفته و بسیاری شاعر و دانشمند و فیلسوف مسیحی و یهودی وجود داست. یک سری آدم که هیچ درکی ندارند تنها کارشان فحاشی است دلیلش هم اینست که هیچ آگاهی از تاریخ ندارند و تنها چشمشان را باز کرده و دروغهای ملاها را به خوردشان داده اند. از خصلت و رفتارشان هم هیچ دست کمی از همان بادیه نشینان وحشی حجاز ندارند. دستشان شمشیر بدهی همه را تار و مار میکنند. از یک سو به تازی ها فحش میدهند که چرا به ایران حمله کردند از سوی دیگر واویلا سر میدهند چرا محمد با اینها جنگید و کشت. آدم وقتی اینقدر بی منطق و سبک مغز باشد باید هم یک عده ملا بالای سرش باشند.
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 21:02
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
hossein+87 - ایران - ایران. ببین کشتار بنی قریضه و تمسخر مسیحیت تو دوران یکی از همون پوفیوز هایی که میگی اتفاق افتاده. اسلام فقط درست شده بود که محمد به قدرت و پول و زن برسه، و حتی خودش به بعد از خودش اهمیت نداد، اگر میداد اینهمه دعوای خلافت بالا نمیگرفت
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:28
marineboy - لس انجلس - امریکا
این الحمید با این ادبیاتی که بکار میبرد معلوم است از چه دسته و قماشی است. متاسفم از این که اینها هم نام ایرانی را یدک میکشند و آبروی ایرانی را میبرند.
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 07:04
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
marineboy - لس انجلس - امریکا. حوصله تایپ زیاد ندارم، فقط بهت میگم مالیات بر دین (جزیه) با سیستم مالیاتی تفاوت زیادی داره، ممنون از اینکه یاد آوردی کردی محمد تو حجاز بوده!! ووقتی میگن ایران سیستم مالیاتی داشته منظورم اینه که اسلام دین محبت که این همه داری سنگش رو به سینه میزنی، چرا باید از زرتشتی ها جزیه بگیره؟؟ ماله کشی میکنی دیگه، غیر از اینه مگه؟
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 07:09
hossein+87 - ایران - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا -- با فرض صحیح بودن چیزایی که شما میگی ، که قطعا نیست ، این عمل همون پفیوزها هم تو قرآن نیومده یا دستوری داده نشده که این کارا انجام شه. ملاک قرآنه و نه عمل 4تا بیشعور.
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 11:39
marineboy - لس انجلس - امریکا
Hamid411 - چون با ادب نوشتی جوابت را میدهم وگرنه من هم وقت بگو مگوهای بیهوده و سبک و توهین امیز را ندارم. کسی سنگ اسلام را سینه نزده، گفتن واقعیت سنگ به سینه زدن نیست. با بسیاری از نکات اسلام موافق نیستم، تنها انچه در قرآن بوده نوشتم چون روایات و حدیث ها و ووو فرسنگها با قران فاصله دارند و مردم باید بفهمند دنباله روی چه چیزی هستند. معلوم است که سیستم مالیاتی به شکل امروز در بادیه های حجاز نمیتوانسته وجود داشته باشد و انها نیز مالیات را از امپراتوری پارس (نام آن دوره ایران) یاد گرفتند. جزیه عربیشده گزیت (گزید) فارسی است که در پهلوی به معنای مالیات سرانه به کار میرفتهاست .ضمنا در آن دوران مسلمانها هم باید زکات میدادند، اگر جزیه مبلغ ثابتی بوده ، آن مسلمان بدبخت بایستی بسته به دارایی اش پول میپرداخته و نیز در زمان جنگ به میدان میرفته که اقلیت های دینی معاف بودند. ضمنا مصارف زکات برای ندارها و نیازمندان و ازاد کردن بردگان و پرداخت قرض مقروضان بوده است. حال اگر شارلاتانی مانند عمر پولها را به جیب میزده نشان از فساد حکومت دارد همانگونه در بسیاری از کشورهای دنیا هست.
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 16:20
marineboy - لس انجلس - امریکا
در پایان، اینکه مردم ایران با آنهمه دین و فرهنگ و تمدن طولانی هنوز که هنوزه دنبال دین حجازی هستند داستان دیگری است. بسیاری از کارهایی که ایرانیان به نام دین میکنند نه ربطی به محمد دارد و نه اسلام آنزمان، مثلا عزاداری محرم و قمه زنی و سیاه پوشیدن و ماتم گرفتن و نذر و پابوس حرم رفتن و ...
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 16:21
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا - دقیقا اگر شیطانی هم در کار باشد، ختراع کننده ی اسلام است. به امید شکست خوردن شیطان
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 20:25
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
hossein+87 - ایران - ایران. اینها که فرمان قتل رو دادن محمد و انجام دهنده اش هم علی بوده عزیز. و درست هم گفتم مطابق تاریخ طبری. بخوا هی برات مأخذ هم میارم
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 21:54